Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Tazio kirjoitti:Shuttlelle kiitoksia hyvästä raportista.

Jakke: miten olisi Range tai Disco? Freebienkin voisi kutosella onnistua löytämään niin täyttyy tuo koneen alarajavaade.

Kenraali Moottori sitten tarjoaa klassista Suburbania tai Chevyn city-maasturia eli Avalanchea. Lumivyöryn löytäminen alle kympin tosin voi olla ongelma

Listatuista Jeep.

-Tazio
Range tai Disco on periaatteessa myös mielenkiintoisia, mutta meikäläiselle täysin tuntemattomia. Miksei Freelanderkin kävis, mutta ne taitaa olla aika mopokoneella kaikki.

Mitäs nämä Chevy Captivat on? Jotain Daewoota? Niitä kun sais sentään 3,2 litraisella bensakoneellakin. Jenkeissä ajoin keväällä sellaisella kakslitraisella ja ei ainakaan se ei oikein vakuuttanut. Tosin mikäpä etäisestikään maasturia muistuttava nyt kovin hyvä ajettava oliskaan...
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jakke »

lerppu kirjoitti: Unohda ML - planeettavaihteisto hajoaa tuon hintaluokan ML:stä varmasti, ellei jo hajonnut. (Yhden korjanneena tämä tieto.)
Onko tää jonkun tietyllä koneella varustettujen tai tiettyjen vuosimallien ongelma? Esim. ML430 V8:lla olis aika kiinnostava (toki vähän menee jo yli kympin), liekö siinäkin tämä hajoava planeettahärdelli?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Vielä täytyy Jakkea kiusata :wink:
http://www.beforward.jp/toyota/hilux-su ... id/538099/

Esim. ysärin Surfeja saa aika halvalla autoverolla jo. Noissa löytyy myös hyvin varustettuja
yksilöitä. Tuo em. yksilö ihan randomina CIF-hinta Hankoon tuotuna n. 4000 USD .
( rahti n. 2500 USD)

Jt
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Jiitee kirjoitti:Vielä täytyy Jakkea kiusata :wink:
http://www.beforward.jp/toyota/hilux-su ... id/538099/

Esim. ysärin Surfeja saa aika halvalla autoverolla jo. Noissa löytyy myös hyvin varustettuja
yksilöitä. Tuo em. yksilö ihan randomina CIF-hinta Hankoon tuotuna n. 4000 USD .
( rahti n. 2500 USD)

Jt
Diesel-postiauto. Ei käy. :wink:
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Jakke kirjoitti: [
Range tai Disco on periaatteessa myös mielenkiintoisia, mutta meikäläiselle täysin tuntemattomia. Miksei Freelanderkin kävis, mutta ne taitaa olla aika mopokoneella kaikki.

Mitäs nämä Chevy Captivat on? Jotain Daewoota? Niitä kun sais sentään 3,2 litraisella bensakoneellakin. Jenkeissä ajoin keväällä sellaisella kakslitraisella ja ei ainakaan se ei oikein vakuuttanut. Tosin mikäpä etäisestikään maasturia muistuttava nyt kovin hyvä ajettava oliskaan...
Joo Captiva on Koreankamaa. Bowtie keulalla ei siitä Kia:aa kummenpaa tee jos minulta kysytään.

Freebien ainoat bensavaihtoehdot ovat 1.8 nelkku ja 2,5 kutonen, jos siis pysytään budjetissa. Freebie II:n taitaa saada Voorttin 3,2 litraisella, mutta en tiedä onko kotomaan kamaralla yhtään moista.

Nyt kun noita jaappanin pikkareita tungetaan väkisin listalle :) niin polttomoottorisia pick-uppeja on ymmärtääkseni tehty myös Amerikassa ;) Eli jos kabiinitila ei ole vaade..

-Tazio

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

1gen ML nelivedot todennäköisesti moottorivaihtoehdosta riippumatta samalla tekniikalla.
Mutta en ole tästä satavarma... (Olisivatko Alabamassa rakentaneet montaa eri nelivetoa koneesta riippuen, jaa-a...)
Itsellä oli päälle 4 vuotta ML320, joka oli erittäin jees laite. Mutta harmittavan vikaherkkä (korjauksiin upposi useita tuhansia euroja mittarilukemaväleillä 80 tml - 130 tml). Liekö sitten nyt kaikki yksilöt jo korjattu (tai paalattu), kun ikää ja kilsoja autoissa alkaa olemaan?
Rehellisesti todeten 1gen X5 on parempi ajaa kuin 1gen ML (joka sekään ei huono).
Mutta Bimmereistä paukkui jo uutena automaattilootia, jos painoa tuli perässä.
Onko noita sitten manuaaleina tehty edes, ehkäpä. Jos kolmepolkimisen uskaltaisi ottaa vetopuuhasteluihin?

ML etujousitus btw erittäin mielenkiintoisesti toetutettu!

Anywho, edelleen listaltasi ehdoton ykkönen JEEP (poislukien Compass/Patriot, ei vetoautoiksi noita).

Ja Jiiteen kanssa poikkeavasti samaa mieltä: Taleban-Toyota listan ulkopuolelta voittaja, ottaisin itekkin HiLuxin (uusi crew-cab korotettuna ISOILLA renkaillalla ja lavakatteella, nam.), jos ne ei ois niin penteleen kalliita! Ja siihen saa laittaa vetokoukun... :silly:

EDIT: nyt vasta linkkiä klikkasin. Öh, Jiitee yllättää... Pick-Up HiLux on kyllä jees!

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Jakke kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:Vielä täytyy Jakkea kiusata :wink:
http://www.beforward.jp/toyota/hilux-su ... id/538099/

Esim. ysärin Surfeja saa aika halvalla autoverolla jo. Noissa löytyy myös hyvin varustettuja
yksilöitä. Tuo em. yksilö ihan randomina CIF-hinta Hankoon tuotuna n. 4000 USD .
( rahti n. 2500 USD)

Jt
Diesel-postiauto. Ei käy. :wink:
Ok. Sorry haitkin bensakoneista etkä kunnon työkalua... toki noitakin löytyy merkiltä :)

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Jakke kirjoitti:Mitäs nämä Chevy Captivat on? Jotain Daewoota? Niitä kun sais sentään 3,2 litraisella bensakoneellakin. Jenkeissä ajoin keväällä sellaisella kakslitraisella ja ei ainakaan se ei oikein vakuuttanut. Tosin mikäpä etäisestikään maasturia muistuttava nyt kovin hyvä ajettava oliskaan...
Niin, siis GM:n tuote, Daewoon valmistama, sisarmalli Opel Antara. Tuo 3.2 bensa on Holdenin peruja, kuten 159:nkin vastaava. Onkohan noissa vain eri kansi?
Varmasti ihan varteenotettava vaihtoehto. Hinnat ovat kilpailukykyisiä muihin mainittuihin verrattuna.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Vahvistan tässä lerppua X5:stä. Juttelin asiasta ohimennen erään moisen omistajan kanssa; sieltä tuli tasan suoraan "sillä ei vedetä. Ei ikinä. (enää)". Oli tullut päältä tonninen asuntovauno perässä ja loota sanonut soronoot, alta 150tkm ajettuna.

Toisella X5 omistajalla on sitten käsiveivattava, sanoi samaa - ei uskalla vetää, jos ei pakko ole. Hällä on sitä varten ihan oikeai VW Transporter.
Niin, miten olis tuo kaikkien vihaama völkkäri, tosin sitä ei kaiketi kauheesti bensalla saa (ei mitään käryä oikeasti)? Se on pakettiauto, siihen saa nelivetoa, eikä se nyt pakettiautoksi kaikkein surkein ajettava ole.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Aqulle komppaus - oikea vetoauto on siihen hommaan rakennettu, mielellään erillisrunkoinen. Pakut, pick-upit - sieltä valintoja tekemään! Tarkoitus on joka tapauksessa kärvistellä lasikuitukopissa, joten matkallakaan tarvii niin mukavaa olla? :mrgreen:

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Äh... Kyllä minä tiedän, että paku tms olis mahdollisesti järkevä. Mutta kun ei ole tarvetta pick-upille, eikä millekään Transporterille. Auto tulis kuitenkin toimimaan vaimon työmatka-ajoneuvona valtaosan ajasta.

Noi Captivat on tosiaan kohtuullisen edullisia... Pitänee käydä sellainen isolla bensakoneella kokeilemassa. Jeeppi toki myös, kun kohdalle osuu.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

Saako olla tila-auto? Trans Sporteja, Voyagereita jne. löytyy nelivetoisina, jopa Suomesta. Jos ihan mihin tahansa ei taivu, mutta tuon henkinen kelpaan, niin kuinkas http://www.nettiauto.com/cadillac/srx/7427713? Teknisesti ei mitään käryä luotettavuudesta, mutta noilla spekseillä saattaisin sortua harkitsemaan.
Järkiautoilija

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Tuommoinen Srx oli kaverilla. Toki yksittäistapaus, mutta vaihtui melko vikkelään pois (nykyisin ML) kun oli janoinen ja lisäksi kovasti vikaherkkä.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Abarth »

^^
Voyager AWD on muuten mainio matkakumppani, mutta painavaa vaunua ei niilläkään saa vetää, max.900-1600kg yksilöstä riippuen. Ja auto pitäisi olla varustettuna Towing packagella, eli vaihteistoöljyn jäähdytyksellä. Niissäkin taitaa heikoin lenkki olla juuri tuo automaattilaatikko.

Sitten on myös Chrysler Pacifica, jonka vetokyvystä tai tyyppivioista ainakaan minulla ei ole käsitystä.

JuhaP
Viestit: 219
Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JuhaP »

Jakke kirjoitti:Joku nelivetohärveli tekis mieli ostaa, lähinnä siksi, että välillä tarviis kiskoa tuota asuntovaunua. Hintaluokaksi olen ajatellut sellaista max 10000€ ja varmaankin bensakone olis järkevämpi, kun kilsoja ei varmaan juuri yli kymppitonnia vuodessa tule. Muutama vaihtoehto mielessä:

-Joku muu, mikä?
http://www.nettiauto.com/lada/niva/7359747
Moottorin pitää siis olla vähintään 2,5 - 3,0 -litrainen ja maavaraa vähintään "normaaliauton" verran, mieluummin vähän enemmän.

Jaappanilaiset ei tule kysymykseen, kenties typeristä periaatteellisista syistä. Onko raadilla jotain ajatuksia edellämainituista tai erityisiä juttuja, mitä pitää varoa kyseisten vehkeiden kohdalla? Tai muita malleja, mitä kannattais katella?
Jos Jaappanilaiset ei olisi rajattu ulos ehdottaisin Subarulta Outback/Legacy/Forester linjaa.



Mites olisi ydinpommin kestävä "lähituote" http://www.nettiauto.com/lada/niva/7359747 kone ei tosin ole niin iso kuin haet, mutta maavaraa on..

Saksanmaalta olisi edullisesti http://www.nettiauto.com/opel/frontera/7443990

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Mitään hirmuisten painavaa vaunuahan tuolla ei olis tarkoitus vetää. Nykyinen vaunu on rekisteriotteen mukaan kokonaispainoltaan vain 1220 kg (varmaan vähän enemmän todellisuudessa), vaikka pitkähkö telivaunu onkin. Sen painavampaa/suurempaa en suostu kiskomaan millään vehkeellä. Kaks ihmistä mahtuu tuohon vallan mainiosti :)

Nyt yön yli nukuttuani tämän tapainen kuulostaa ihan mielenkiintoiselta:

http://www.nettiauto.com/land-rover/freelander/6519094
tai: http://www.nettiauto.com/land-rover/freelander/7451248
tai: http://www.nettiauto.com/land-rover/freelander/7161717


Ehkä minä sen ML:n unohdan, kun niin kovasti pelottelette planeettavaihteistolla ym. kalliilla vioilla :x

Toi SRX olis kyllä aika makee kans...
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

http://www.nettiauto.com/chrysler/pacifica/7359997
Linkin takaa löytyvästä kulkineesta joku kysyi, että mikä mahtaa olla.
- No sehän on korotettu 300M. Erittäin jees, näitä sai myös nelivetoisina.
Ja toi kolmepuolikas on oikeesti tosi hyvä kutonen, pirun janoinen vaan.
300Mummassa mulla toi siis oli...

Zorgge Jakke että tuli peloteltua ML:n korjauksilla. Harmittavaisesti ne ei ole vain yksilövikoja, vaan 1gen oli oikeasti suht vikaherkkä. Ei siihen kannata lyödä kymppiä, kun saattaa olla että menee 5keur korjauksiin helpostikin. Ja jo vuonna kivi&miekka (taisi siis olla 2008) ei meinannut löytyä voimansiirron varaosia, joten voisi olla kymppitonnilla malmia pihassa herkästi.

Onhan se ML paljon parempi auto kuin Freelander (jollanen uutena oli vaimon täti-ihmisellä aikoinaan, sitä ajelin - siis autoa).
Mutta ei tuo Vapaamaalainenkaan missään nimessä heikko esitys ole!

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Minä kun kuvittelin, että kaikki Pacificat olisivat olleet nelivetoja.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ajeltiin tänään Abarthin kanssa noita pikkuisia automaatteja.

Citroën C3 VTi 82 VGT: Tässä istutaan aavistuksen muita pikkuautoja korkeammalla joten autoon on helppo mennä. Hyvä näkyvyys, isot peilit. Kajuutan muovipinnat ovat hintaluokassaan siistin näköisiä. Ratin takana on ruuhkaa; Kahden viiksen lisäksi on ylös- ja alasvaihtoläpsyttimet ja PSA:n tapaan myös radion ja cruisen nappuloille on omat "satelliitit". Varusteista on melkein ylitarjontaa ja kampanjana on tarjolla 390€ hintainen paketti joka sisältää mm. katolle jatkuvan panoramatuulilasin ynnä muuta ryjöä jotka voi tässä luokassa laskea jo ylelliseksi. Ovia on aina viisi, takana ei ole häävisti tilaa mutta kontti on hyvän kokoinen. Ajossa auto on testatuista hiljaisin, voimaa tuntuu olevan riittävästi ja se tarjoillaan kolmipyttyisen hauskan pörpötyksen saattelemana. Vaihteisto osaa ryömimisen joten parkkeeraukset sujuvat näppärästi, sen sijaan tien päällä osa vaihdoista tapahtuu nykien. Hommaa helpottaa jos totuttelee pitämään kaasujalan tiukasti samassa asennossa vaihtotapahtuman aikana tai sitten vaihtaa itse läpysköillä ja keventää kaasujalkaa tarvittaessa. Kuitenkin kokonaisuutena vertailluista tökkivimmin toimiva looda. Kaarreajossa auto tuppaa kallistelemaan jonkin verran eikä penkeissä ole hääviä sivutukea, muuten ihan hauska peli kurvailla.

Toyota Aygo 1.0 X-Shift: Tämän vehkeen sisustan muovit ovatkin sitten toista ääripäätä: Vanhat muoviämpärit ovat ilmeisesti saaneet uuden elämän Aygon konttorissa. Takapenkin tilat ehkä samaa luokkaa kuin C3:ssa mutta kontti on pienempi. Siellä kuitenkin sentään on kontti, toisin kuin edellisen korimallin Aygon takaosaan asennettu hansikaslokero. Auto on laiskahkon tuntuinen ja meluisa mutta vaihteisto vaihtaa nätimmin kuin Citruunassa. Paljon muuta hyvää tästä ei sitten keksikään.

Opel Corsa ecoFLEX 1.4 ECT: Corsa on tämänkertaiseen budjettiin vähän liian kallis mutta koska kiinnostuksen kohteena ollutta Opel Adamia ei ollut ajettavana tällä voimalinjalla niin paketti ajettiin sitten Corsan nokalla. Auto sinänsä tuntui ajetuista eniten ns. tavalliselta perheautolta, ja jos en olisi tiennyt niin olisin luullut ajavani Astralla. Koneesta ja laatikosta ei jäänyt muuta erityistä mieleen kuin kaasupolkimeen rakennettu kickdown-pykälä, joka tuntui kuin olisi polkaissut kananmunan päälle. *räks* "Ai tämä meni vielä syvemmälle?" Seurauksena se että moottori parkaisi tarpeettomasti ja vaihteisto vaihtoi heti kohta takaisin isommalle vaihteelle.

Opel Adam 1.0T Ecotec manuaali: Hauskannäköinen auto niin päältä kuin sisältä. Takatilat ajetuista autoista ehkä pienimmät. Liikkuu keskikokoisen maitopurkin kokoisella pannulla oikein pirteästi ja on kivan tuntuinen peli käskeä ainakin nurkissa. Tämmöisen voisin vaikka hommata itselle jos ei olisi jälkikasvua raijattavana. Kolmiovisuuden mukanaan tuoma hankaluus mönkiä autoon ahtaalla parkkipaikalla saattaa kuitenkin olla tässä kohtaa dealbreaker, kärryä kun ollaan etsimässä äitimuorin käyttöön.

Skoda CitiGO / VW Up! / Seat Mii: Yhtäkään näistä ei ilmeisesti ole Suomessa automaattivaihteistolla varustettuna eikä samaa loodaa käsittääkseni asenneta muihin malleihin joten hakusessa olevaa yhdistelmää ei päästä ajamaan. Lohdutukseksi pörrättiin 75 hv manuaali-Up!illa. Tämä on kuin Aygo mutta jalkojen sijasta käsillä tehtynä: Ainakin Volkkarin versiossa muoviosat ovat järjellisen näköisiä ja melutasokin vähän kohtuullisempi. Skodan versio on koeajetuista halvin. Jos ollaan etsimässä vain mahdollisimman yksinkertaista, helppoa ja edullista tapaa pörrätä kylillä niin tämä saattaisi olla se, mutta kun ei robottivaihteista autoa oikein uskaltaisi ostaa sokkona.

Mitsubishi Space Star 1.2 CVT: Variaattori ja momentinmuunnin, parhautta! Normikaasulla pelaa kuin perinteinen mehumaija, riivattaessa kolmipyttyinen karjuu ja uhoaa ja kuulostaa siltä kuin kytkin luistaisi. Vaihteiston toiminnan osalta ajetuista helposti paras. Moottorin ääni taas oli kolmimukisista vähiten inspiroiva ja auto niin päältä kuin sisältäkin vanhahtavan ja vähän köyhän oloinen. Rengasmelua ehkä jopa enemmän kuin Aygossa, mikä on pulkan suurin miinus. Tarvikeosien saaminen sitten vuosien päästä mietityttää, toisaalta alkutaipaleen pitäisi mennä pienillä murheilla kun takuuta luvataan viisi vuotta tai 100 tkm.

Kia Picanto jäi ajamatta koska aika loppui, ja vasta myöhemmin huomattiin että sen co2:t menevät yli 120:n joten romutuspalkkiota ei tähän rassiin voi hyödyntää.

Nissan Micra CVT olisi kiinnostanut mutta lähin yksilö olisi löytynyt Tampereelta joten taitaa jäädä tämäkin.

Tarjokkaista nappaisin itselleni varmaankin Citruunan. Toisaalta Mitsu on nurkissa kaikkein levollisin, ja CitiGO:ssakin on varmaan puolensa. Mutta ostaja päättäköön itse, jokaisessa kun on jotain hyvää ja jotain huonoa.

Jos vielä joku kippo jäi huomaamatta niin vinkatkaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Ainakin vanha Aygo vaati toyotamaiseen tapaan huudattamista, että kulki mihinkään. Automaagi ei varmaan edes käytä parasta kierrosaluetta vaan vaihtaa liian aikaisin?
Ei sitä Pandaa saanut automaattina?
En tiedä paljonko myyjällä on vaikutusvaltaa uuden hintaan, tai kaupankylkiäisenä tuleviin varustepaketteihin, mutta tuttu myy Mitsua ja Kiaa. YV jos valinta osuu tuolle sektorille...
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Jarkki
Viestit: 264
Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
Paikkakunta: Raahe

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jarkki »

Käytetyistä kattelin vetoauto ja paketti sovellettuna. Toyota Avensis Wagon "Nuki" varmaan lujin kojeisto. Muttei Hiluxin luokkaa. 2016 v-malli on pikku ruokasena kokeilun arvoinen. Työmatka kuin räjäytyskeikka niin kohtuullinen kuljetin lavakopalla.

Volvo V70 D5 v.02-08 edullinen suosikki. Varmaan jaksaa vetää ja hyvät kyydit harkinnassa
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Albertolli kirjoitti:tuttu myy Mitsua ja Kiaa.
Kiitos tiedosta, laitetaan korvan taakse!

Kyllä se Aygo muistaakseni parkui ja yritti, mutta kun ei oo voimaa niin ei oo voimaa.

Panda unohtui mainita. Ei ole maassa automaattia, ei Pandan sen paremmin kuin Viissatasenkaan nenällä. Ja kun loodan toiminta on näissä vehkeissä niin olennainen asia niin ei tuollaista uskalla kokaisematta ostaa. Sääli, paperilla hyvinkin mielenkiintoisen oloinen auto.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Citigolla rullattu 1300km ja positiivinen yllätys ollut. :) Mahtui pari muksujen istuintakin.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Vaunun vetoon sopivaksi autoksi etsisin itse Freelanderin sijaan Audin Allroadin bensakasilla. Ok, ei ihan mahdu kympin budjettiin Suomen tarjonnasta mutta lienee ostajan markkinat niissäkin. Ilmajousitukseen on saatavilla korjauspaketteja samaan hintaan mitä tavalliseen autoon ostaa kierroksen jousia ja iskareita, en pidä kalliina. Moottorina 4.2 V8 on luotettava ja ainakin ihan viimeisimmissä malleissa jakopää on ketjulla. Voimalinja kestää ja laatikko pelaa ensimmäiseen öljynvaihtoon saakka. Moska lähtee öljynvaihdossa liikkeelle ja aiheuttaa ongelmia. Korjattua laatikon tosin saa tonnilla - puolellatoista Recrolla Latviassa. http://www.nettiauto.com/audi/a6-allroad/7412443

Jos kaipaa harrastusvälinettä niin Allroadia on saanut 2.7BiT -moottorilla. Pienellä jumpalla sieltä saa luotettavasti 400hv (pata on siis lähes sama kuin b5-korisen S4:n ja siinä on paljon yhteistä myös RS4:n vakiona 380hv tuottavan moottorin kanssa) eikä 600hv ole sekään mikään ameriikan temppu E85:llä ja RS6-ahtimilla. Ai meni vähän ohi aiheen? Sorry. :)

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Ohi aiheen mutta miten voi pitää kestävänä voimalinjana laatikkoa jonka öljyn vaihto tappaa?

Siis ihan oikeasti?

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Eiks noista audin kasien ketjukoneista kulu ohjurit paskaksi ja sit kilkattaa ja kälkättää remmi löysällä?

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Ei. Luin Audi Magazinesta joskus, että tuo ketju kestää koko koneen elinkaaren eikä siihen tai sen muihin osiin ole tarvetta koskea. Täysin huoltovapaa saksalaisen insinööriosaaminen premiumtoteutus ;)

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Rasvis kirjoitti: Tarvikeosien saaminen sitten vuosien päästä mietityttää, toisaalta alkutaipaleen pitäisi mennä pienillä murheilla kun takuuta luvataan viisi vuotta tai 100 tkm.
En näkisi tätä ongelmana. En alkuperäisten tai tarvikkeen osalta. Kyseessä on pienehkö valmistaja, mutta jopa marmorilta on saanut kuuleman mukaan ihan fiksunhintaista rotjaketta.

Jos päästöraja ei ylittyisi, käskisin (kyllä) ostamaan Kian. Mutta eikös teltta mainostanut jotain Picantoa alta 120g/km? Tietysti se on voinut olla vaikka ja mitä, joten voin olla nähnyt ihan untakin. :D

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Tazio kirjoitti:^
Ohi aiheen mutta miten voi pitää kestävänä voimalinjana laatikkoa jonka öljyn vaihto tappaa?

Siis ihan oikeasti?

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Ohjeiden mukaan öljynvaihtoa ei pidä suorittaa, se kestää auton suunnitellun kestoiän eli jotain 15v / 250tkm. Sitten kun kestoiän loppumetreillä aloitetaan asiat, mitkä olisi viisaasti, vaan ei kustannustehokkaasti, ajatellen pitänyt tehdä esim. viiden vuoden välein, alkavat ongelmat.

Voimalinjassa kaikki muu kestää paljonkin voimaa. Kiinnitys- ja tukipuslat on kuluvia osia.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

jeQQ kirjoitti:Eiks noista audin kasien ketjukoneista kulu ohjurit paskaksi ja sit kilkattaa ja kälkättää remmi löysällä?
FSI-koneissa on tuota ollut mutta C5-allroadissa ei ole sitä konetta.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Tazio kirjoitti:^
Ei. Luin Audi Magazinesta joskus, että tuo ketju kestää koko koneen elinkaaren eikä siihen tai sen muihin osiin ole tarvetta koskea. Täysin huoltovapaa saksalaisen insinööriosaaminen premiumtoteutus ;)

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Samaa tasoa siis Alfa Romeon hihnalla toteutetun jakopään kanssa. :)

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Totta. Mutta Mamma Fiatin insinööri kirjoitti huolto-ohjeeseen, että tuo pitää vaihtaa säännöllisesti ;)


-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re:

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

TeroPee kirjoitti:Jos kaipaa harrastusvälinettä niin Allroadia on saanut 2.7BiT -moottorilla. Pienellä jumpalla sieltä saa luotettavasti 400hv (pata on siis lähes sama kuin b5-korisen S4:n ja siinä on paljon yhteistä myös RS4:n vakiona 380hv tuottavan moottorin kanssa) eikä 600hv ole sekään mikään ameriikan temppu E85:llä ja RS6-ahtimilla. Ai meni vähän ohi aiheen? Sorry. :)
Olen omistanut A6:n tuolla moottorilla, ja tutkinut tilannetta Audifoorumilta. Ei todellakaan kovin luotettava moottori kaikenkaikkiaan. Toki jos siihen tekee hyvin kattavan korjauksen/huollon niin voihan se kestää.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Virtsu
Viestit: 32
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:13
Car(s): Alfa 159 2.0 jtdm

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Virtsu »

VW touareg, noita saa jo melkein 10k€ .

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Aquatica kirjoitti:Mutta eikös teltta mainostanut jotain Picantoa alta 120g/km?
Väkisinajettava menee alle 120:n mutta mehumaijalla varustettu yli.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Vaimo ei yleensä ole ollut juurikaan kiinnostunut mun autohankinnoista, mutta nyt yrittää saada pään kääntymään, jopa niin kovin, että alkoi omatoimisesti etsiä vaihtoehtoa ainakin neljältä eri nettisivulta. Alfa Romeokin kuulemma olisi parempi :P

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Abarth kirjoitti:Alfa Romeokin kuulemma olisi parempi...
kuin...?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Abarth »

..kaksipaikkainen, takavetoinen, turbolla ja lasikatolla varustettu.......Smart :silly:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kuva

Älä liikaa kiihdytä...
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Abarth kirjoitti:..kaksipaikkainen, takavetoinen, turbolla ja lasikatolla varustettu.......Smart :silly:
Smart on vallan mainio peli.

Paljon parempi ajettava kuin moni suurempi pikkuauto. Koko muistuu mieleen vain autosta noustessa kun laitat oven kiinni.
Ja kun se on suunniteltukkin kahdelle, niin siellä on mainiot tilat.

Huolisin koska tahansa takaisin.
Kuva

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
onko noissa kaikissa se hampaita kalisuttava ja niskanikamia koetteleva 'automaatti'?
Joskus tuollaisella jonkun verran ajanut ja mieleen jäi lähinnä tuo, kovalla askilla tai säällisellä boxilla olisi kiva peli

-Tazio

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Tazio kirjoitti:^
onko noissa kaikissa se hampaita kalisuttava ja niskanikamia koetteleva 'automaatti'?
Joskus tuollaisella jonkun verran ajanut ja mieleen jäi lähinnä tuo, kovalla askilla tai säällisellä boxilla olisi kiva peli

-Tazio
On robottilaatikko.
Melko nopeasti sen kanssa oppi elämään ja ennakoimaan.
Automaatilla kaupungissa se vaihtoi juuri silloin kun sinä et olisi vaihtanut. :lol:
Vallankin pienellä kaasulla risteyksissä se tuntui pysähtyvän keskelle risteystä kunnes sai suuremman silmään.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Joo, robotithan noissa. Tuossa gen 2:ssa(v.2007->) on hieman paremmin toimiva 5-v laatikko vanhempaan 6-v:hen verrattuna.
Eilen tuli kokeiltua 2-gen. Mitsun 1000cc 3-cyl vaparilla varustettua Fortwo:ta ja Roadsteria, jossa Mersun oma 700cc 3-cyl Twin Spark turbo :mrgreen: sekä vanhempi 6-v aski ja kyllähän se Fortwo:n uudempi aski paremmin toimi.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Kesällä polkaisin smart fortwo cdi:n (II gen) ja hauskahan se on. Oli vielä cabrio. Moponkaltainen sikäli, että molemmilla voi ajaa liki tilanteesta riippumatta täydellä kaasulla kaikkialla. Oikeastaan 45 hepoinen versio jäi siksi arveluttamaan, että jaksaisiko sillä sitten pidemmän päälle ajellakaan kun ei tarjonnut "uhkan tuntua" ollenkaan. Tuon dieselin yhteydessä automaatti toimi ihan ok, eikä sen moottori pehmeän vedon voima riittänyt aiheuttamaan mitään ihmeellistä keikuntaa tai nykimistä. Pintakaasulla ajellessa vaihteisto toimi kuten sinäkin olisit toiminut.. Olen joskus kokeillut myös 71 hepoisen bensan ja sen yhteydessä laatikko ei ole yhtä toimiva.

Vianorin ukot Tampereella katseli myös rengastaulukoistaan sen verran, että tuohon pitäisi saada Nokian nykymallistosta ihan hyvä Hakka 8-nastarengaskin alle. Pitkään noihin ei ollut saatavilla kuin niitä Keski-Euroopan kitkoja. Jos joku nyt ostaa smartin ja hankkii Hakkaa alle, en mene takuuseen että sopivat. Jäi kokeilematta kuitenkin lopullinen sopivuus.

Oma valinta tästä kopasta olisi se 62kW turboversio tuosta litraisesta bensasta. Kuulostaa hauskalta!

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Minkäslaisia tyyppivikoja on Fiat 500:n 1.2 8v ja 1.4 16v -malleissa?
Mitenkäs nuo moottorit ja voimalinjat ovat kestäneet?

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Avokki on nyt rullaillut Fiat 500 1.2 8v versiolla 30tkm ilman mitään ongelmia. Ei sillä että näillä kilometreillä pitäisikään vielä mitään ongelmia olla...
Tein itse - säästin

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Enpä keksi yhtään syytä hankkia muulla kuin 1.3 multijetillä. Ketjukone, vääntävä, kulkevanTUNTUINEN, taloudellinen ja siksi halpa ajaa. On tullut kokeiltua 1.2 fireä Grande Puntossa ja se on todella kuollut moottori. Hetkinen elämää 4500-5500 rpm ennen kuolemaa. Meillä on 1.4/95hp puolestaan 500l:ssä ja tiettyä nöyryyttä lukuun ottamatta hyvin harmaa tapaus. Uskon vahvasti että käytännön ajossa multijet on helpoin ja kulkevin moottori mitä autoon saa (500).

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Multijetillä varustettua Puntoa tuli ajettua Italiassa ja tykkäsin kyllä moottorin luonteesta, mutta kun kilometrejä omassa ajossa tulisi vain n.10tkm/v. niin nuo dieselit vähän arvelluttaa. Paljonkos sellaisessa sitten on diesel-vero?

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Millaiseen ajoon auto olisi tulossa? Jos on tarkoitus ajella paljonkin maantiellä niin 1.2 on vähän pieni siihen touhuun. Kaupunki/taajamapyörittelyssä sen sijaan oikein hyvä.
Tein itse - säästin

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Työmatka-ajossa puolet maantietä ja puolet kaupunkia yht. 26km/päivä ja loput ajot lähinnä kaupunkiajoa.

Vastaa Viestiin