Poliittinen keskustelu 2015

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja legza »

^täytys vaan eka olla se oma pikku pääoma. :)

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Ei tartte. Panttaat talon ja vaimon, pankistahan sitä rahaa saa. Sit rupeet miettimään puljun kasvaessa miten välttäisit palkkaamasta henkilökuntaa. Yrittäjähän muutoin itse tekee kaik työt. Mutku suomes on yrittäjän velvollisuus työllistää peelot, vaikkei ko. hlö osaa ees lukea. Onnea ja menestystä!

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Ennen tota pari kaavaketta pitää täyttää.
Duunari kiroaa sut, mut saat sääki pari ärräpäätä sanoa, mut et ääneen. Sähä oot riistäjä.

T: Entinen harrasteyrittäjä...

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja legza »

Eikai rahamies nyt eka lähde itse yritystä perustamaan? Luulisi jonkun salkun hoitajan löytyvän sopivalla provikalla kasvattamaan pesämunaa.

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Silti ees jos aattelet, oot riistäjä.
Ja palkkaappa salkunhoitaja, oot riistokapitalisti. Niitä varoja kannata yrittää...

Mut isommat yrittäjät, nää kvartaalitalouden seuraajat, vetävät kaiken pöntöstä alas. Kuhan me ollaan pari viikkoa tyytyväisiä - homma jees.

Liian kiire kaikes, bisnekses, liikentees ja elämässä. Myös töissä, muka.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

MV-lehti mainittu, joten pakko linkata.
:D
http://mvlehti.net/2015/10/02/onko-tass ... et-mielta/

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Shuttle kirjoitti:Itse olen huomannut sellaisen trendin, että kun puhutaan maahanmuuttokriittisyydestä, eli juurikin yllämainitusta sosiaalimuutosta ja elintasopakolaisuudesta, vastapuoli usein nostaa esille MV-lehden ja muut roskajulkaisut. Myönnän etten ole MV-lehteä itse ikinä lukenutkaan, vaan käytän aina linkkauksissa meidän TS, HS, IS, IL ym. lehtiä. Silti vastapuoli heittää aina tuon MV-kortin esille, vaikkei sillä ole mitään tekemistä koko asian kanssa. Jotenkin tuntuu, että ns. suvakit tuota lehteä enemmän lukee ja seuraa kuin maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvat.

Eipä sillä, itsekin olen maahanmuuttaja. En silloin saanut, kuten ei koko perheenikään, yhtään mitään vastaavantasoista apuja kuin nämä elintasopakolaiset. Jouduttiin ihan itse etsimään asunto, ihan itse ruokkimaan, hankkimaan töitä yms. Lopputuloksena oli se, että vanhempani (molemmat silloin ~40) opettelivat suomen, hankkivat ns. paskaduunit ens alkuun ja siitä kiipesivät elämään parempaa elämää. Itse olen tehnyt myöskin kaikkea ns. paskaduunia aina vessojen siivoamisesta lähtien ja sitä kautta päätynyt nykyisiin hommiin. Opetti ainakin nöyryyttä ja arvostusta moinen. En vaadi mamuilta mitään, mitä en vaatisi itseltäni. Jotenkin vaan tuntuu, että muslimeilta vaatiminen on melkeinpä rikollista toimintaa ja jos he eivät jotain halua tehdä, ruvetaan syyllistämään suomalaisia ja "rankkaa suhtautumista turvapaikanhakijoihin". Ettei vaan se syy olisi hakijoissa itsessään?

Hitto jos muistelen kouluaikojani, niin haukkuminen, kiusaaminen ja muu oli ihan arkipäivää. Opettajat katsoivat läpi sormien ja "ainahan ne pojat kiusaa" asenteella mentiin ala-aste ja yläaste. Nykyään siitä vissiin tulisi vähintäänkin kalapuikon tapainen poliisijuttu... tai sitten ihonvärini ei ollut tarpeeksi tumma, jonka vuoksi tuota ei noteerattu. En silti ole vihainen kiusaajilleni, vaan pidän heitä epäonnisina laman lapsina jotka eivät vaan ymmärrä. Mutta nämä muslimit. Irakilaiset - työttymyys Suomessa yli 80%. Somalialaiset - työttömyys Suomessa yli 80%. Afganistanilaiset - työttömyys Suomessa yli 80%. Ja tämä on suomalaisten vika. Jännää miten aasialaiset, slaavilaiset ym. kyllä töitä täältä löytää... Mutta tuota kolmea kansalaisuutta tänne nyt lappaa eniten. Hauskaa vaan lukea Liikasen kommentteja "tulevaisuuden työvoimasta", joka ei osaa edes omaa puhuttua kieltäänkään kirjoittaa.
Olen kanssasi hyvin pitkälti samaa mieltä. Itsekin olen perheeni mukana ollut mamuna ulkomailla, mutta myös paluumuuttajana Suomeen. Opetuksena tuosta reissusta jäi mieleen, että maassa maan tavalla. Eri kulttuurit sulautuvat yhteiskuntaan tai sitten eivät, toisille se tuntuu olevan ylivoimaisen vaikeaa. Myös meille maalattiin ruusuinen kuva kohdemaastamme, mutta arkinen totuus oli karumpi. Ei ollut yhtään häpeällistä palata takaisin Suomeen.
Aina ei voi voittaa.

Sori vaan niille, jotka pitää ns. monikulttuuria ihanteenaan. En itse hyväksy sitä, että suomalaisten pitää muuttua vieraiden kulttuurien vaikutuksesta väkisin. Jos suomalainen kulttuuri muuttuu, niin se tapahtuu ajan kanssa, luonnollisesti. Ei jonkun viranomaisen tai valtamedian päätöksellä. Toki kulttuuriimme on vaikuttanut eri aikakausina vieraat vaikutteet, mm. amerikkalainen ja englantilainen popkulttuuri, mutta ei sitä ole pakkosyötetty rasistikortin kera.
Aika monen maahanmuuttokriittisen levykokoelmista löytyy monen eri kulttuurin edustajien hienoja tulkintoja, niin minunkin hyllystäni.

Huvittavaa sinänsä, MV-julkaisua pidetään roskana ja vaikka minä. On ehkä jäänyt huomaamatta, että MV julkaisee ihan suoraan Ylen uutisia ja muidenkin suurten mediatalojen välittämiä uutisia. Onko nekin roskaa? Silloin moitteet pitäisi kohdistaa Ylen tuottajille. Itse en juurikaan pysty kuuntelemaan Ylen asennekasvatusohjelmia ilman pahoinvoinnin tunnetta.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

wekkuli kirjoitti:MV-lehti mainittu, joten pakko linkata.
:D
http://mvlehti.net/2015/10/02/onko-tass ... et-mielta/
Minulla on koko ajan ollut tunne, että Suomeen on tullut Irakin armeijasta pari kasarmillista käpykaartilaisia.

Näitä kuvia on näkynyt ennenkin. Aika saman näköinen hemmo kuvissa. Ei ihme että paperit on "hävinneet" eikä karpaasit "muista" yksityiskohtia "pakomatkastaan". Hinta muistetaan kertoa:15000€
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è


Avatar
atti
Viestit: 134
Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
Car(s): Brera 2.4 JTD, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja atti »

^ hieman ärsyttää tämä meidän media. En hyväksy kumpaakaan ääripäätä, väkivaltaa vielä vähemmän mutta hieman eri tavalla tapahtuu uutisointi riippuen ääripäästä

mielestäni melko vastaava tilanne JKL:ssä aiheutti hieman enemmän kauhistelua
http://yle.fi/uutiset/kansallissosialis ... ni/8197342

sanctus
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Kappas. Marko Parkkola. "Suvakit uuniin ja kasveille lannoitteeksi" -jamppa ja Suomen Sisun natsilarppaajahan se siellä on käynyt vähän kuvailemassa.

Video näyttää kieltämättä ikävästi siltä, että siinä on sikaa kurmootettu ihan reippaasti. Poliisikeissi aivan selkeästi.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

wekkuli kirjoitti:
mutt kirjoitti:Se mikä tilanteessa risoo on se, että ns. kriitikot mielellään niputtavat kaikki tulijat näiden kanssa samaan koriin. Toki asioiden mustavalkoistamisessa - puolin ja toisin - on se hyvä puoli, että silloin ei tarvitse ajatella.
Minusta tämä niputtaminen on paljon yleisempää niiden puolella, jotka perustelevat turvapaikanhakijoiden tuloa Karjalan evakoilla, suomalaisilla sotalapsilla Ruotsissa tai sitten Finlaysonilla, Sinebrychoffilla ja Fazerilla. Tämähän on asiaa puolustelevien pääargumentti suorastaan "maahanmuuttoa on aina ollut jne", eikä mitenkään oteta kantaa siihen, että juuri tämä sosiaaliturvapaikanhaku on ihan toinen juttu kuin mikään muu maahanmuutto. Ihan tuolta päämaahanmuuttokriitikosta (Halla-aho) lähtien on tehty selvä ero maahanmuuttoon, josta yhteiskunta hyötyy ja maahanmuuttoon, johon yhteiskunnalta kuluu resursseja ja rahaa.

Itse voinen laskea itseni maahanmuuttokriitikoksi ja olen käynyt tätä keskustelua jo kuutisen vuotta aktiivisesti, ja kyllä voi sanoa, että todella vähissä ovat sellaiset maahanmuuttokriitikot, jotka kaiken muuttoliikkeen haluaisivat estää. Ihan selvää on, että aina on keskitytty tähän sosiaaliturvapaikanhakuun enimmäkseen ja jossain määrin (selvässä vähemmistössä) sitten halpatyövoiman tuloon. Jälkimmäinen tosin alkaa olla jo "vanhentunut" juttu siinä mielessä, että eiköhän Virosta ja Venäjältä ym itäblokista ne halukkaat ole tulleet jo 10 v sitten. Suomen houkuttelevuus halpatyövoimalle alkaa pian olla menneisyyttä, ellei ole jo.
Tämä.

Historiaintoilijana verenpaineeni nousee aina, kun mainitaan sotalapset. JOO NE OLI LAPSIA eikä aikuisia PRKL.

Evakot taas olivat suomalaisia ja joo, lähtihän ne pakoon. Siis naiset, lapset ja vanhukset. Nuorin rintamalle lähtenyt suojeluskuntalainen Kymenlaakossa taisi olla vuonna 1925 syntynyt. Vuonna -39 hän oli siis, mitä hittoa, 14-vuotias?!? :shock:

Toinen, mikä ärsyttää minua on, kun sanotaan, että "he eivät halua kuolla". No ei varmaan halunnut Väinö Havaskaan, vaikka olisi saanut vapautuksen rintamapalveluksesta A) ikänsä ja B) kansanedustajuutensa perusteella. Lisäksi hänellä oli yhdeksän lasta....eikäpähän Havas tainnut Talvisodassa kaatuakaan. Etsikääpä runonsa Viimeinen komppania. Lainaan itseäni Suomen Sotilaan fesesivulta 11.3.2015:

"JR 11:ssä palvellut Veikko Niemelä 10.3.:

”Olen väsynyt, äärimmäisen väsynyt, en jaksa enää oikein ajatellakaan, mutta valveilla täytyy pysyä.Vänrikki Matilainen, josta tuli komppanianpäällikkö Lohen haavoituttua, höpisee puolitylsänä Paadelle ja minulle. Paasi hiihtelee silmät puoliavoimina mumisten käsittämättömiä sanoja, ja minun järkeni tuntuu myös menevän kuperkeikkaa…”"

Joojoo, on vaikeata, kun on Assad, ISIS ja se kolmas porukka, mutta silti. Kuka jättäisi viisi lastaan ja vaimonsa niiden armoille. En ymmärrä. Varsinkaan, kun minulta kysytään, jäisinkö itse sinne. Kyllä jäisin, olen saanut perinteisen kasvatuksen.

Sori ettei oo ihan politiikkaa tämä vuodatus. Jos kirjoittaisin siitä, tulisi bänniä.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

sanctus kirjoitti:Kappas. Marko Parkkola. "Suvakit uuniin ja kasveille lannoitteeksi" -jamppa ja Suomen Sisun natsilarppaajahan se siellä on käynyt vähän kuvailemassa.
Laittanet natsisyytöksille jotain näyttöä ja lähdettä. Varsinkin kun kyseessä on nimellinen henkilö eikä mikään nimimerkki niin sitäkin painokkaammin olen sitä mieltä, että herjaamiselle pitää olla aika vahva pohja.

Suomen Sisun jäsenyys ei ole näyttö yhtään mistään muusta kuin suomalaisesta isänmaallisuudesta. Satun itsekin olemaan.

sanctus
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja sanctus »

wekkuli kirjoitti:
sanctus kirjoitti:Kappas. Marko Parkkola. "Suvakit uuniin ja kasveille lannoitteeksi" -jamppa ja Suomen Sisun natsilarppaajahan se siellä on käynyt vähän kuvailemassa.
Laittanet natsisyytöksille jotain näyttöä ja lähdettä. Varsinkin kun kyseessä on nimellinen henkilö eikä mikään nimimerkki niin sitäkin painokkaammin olen sitä mieltä, että herjaamiselle pitää olla aika vahva pohja.

Suomen Sisun jäsenyys ei ole näyttö yhtään mistään muusta kuin suomalaisesta isänmaallisuudesta. Satun itsekin olemaan.
Tää MP-keissihän lienee ihan basic-kamaa tällä "larppaillaan ääriainesta" - rekisterissä.

Kuva

Ja siitä, millainen järjestö Suomen Sisu on, on varmasti tulkitsijalähtöinen näkökulma. Itse kun toimin kolme vuotta isoisäni omaishoitajana niinä hetkinä, kun Oulun eläkeläinen ja Eiran Mestari alkoivat sössöttää paskaa internetissä ja vähän muuallakin, musta tuntui aivan helvetin pahalta kuunnella kolmen sodan veteraanin aitoa harmistusta siitä, kuinka sotaretoriikka ja menneisiin vetoaminen on otettiin argumenteiksi puolustella niitä ja näitä asioita. Ja toki yhtä hämmentyneenä ihmettelen eri tahojen halua vedota 70+ vuotta vanhoihin tapahtumiin suorina perusteina sille, mitä nyt pitäisi tehdä.

Summa summarum. Mä en väitä Markoa tai Suomen Sisua natseiksi vaan ihmettelen tyypin tai ton järjestön helvetin omituista sekoilua samantyyppisten teemojen kanssa, joista mm. kansallissosialismi tuli tunnetuksi. Ts. natsilarppaajiksi an sich ja per se.

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Kun tässä on puhuttu miljardin lisäyksestä budjettialijäämään, niin olen miettinyt adressia tms. jolla vaadittaisiin, ettei sitä saa piilottaa sinne, vaan se on hoidettava meidän itse tässä ja nyt, joko menoleikkauksin tai veronkorotuksin.
Pitäisi vaan laskeskella, paljonko se tekisi eri kohteissa. Kuten ALV:ssä, tasaisesti jaettuna tuloveroon tai vaikka leikkaamalla kelan työttömyyskorvausta ja kansaneläkettä.

Vähän tuollainen "nudge" tyyppinen ajattelu tässä tietenkin taustalla, että asian mittasuhteet nousisi näkyviin. Mutta toki se myös, ettei tätä(kin) siirrettäisi tulevien sukupolvien maksettavaksi, jotta nyt olisi kaikilla vähän parempi mieli.

En tosin tiedä sitäkään, että paljonko tuosta miljardista palautuu ja piristää kotimaista kysyntää. Enkä ole kuullut mistään keskustelua, pitäisikö esim. vastaanottokeskusten pyörittäminen säädösten mukaan kilpailuttaa ja avata myös ulkomaisille toimijoille? Nythän tuota tunnutaan väännettävän ihan kotimaisin voimin. Mitä sanoo EU?
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Veronkorotukset on aina ja joka kerta syöneet ostovoimaa.
Ostovoiman laskiessa vähenee työpaikat.
Siitä voipi sitten ihmetellä.

On noita maita, joissa veroja on *GASP* laskettu! Ja mitä siitä on seurannut? Talous lähtenyt kasvuun, kun pienelläkin laskulla ihmiset kuluttaa enemmän kuin laskun arvo on.
Se, että ei menekään enää 50% tuloista pelkästään veroihin, vaan 48% ainoastaan, antaa "2%" lisää käyttörahaa.
Se taas nostaa kulutusta ehkä 2%, ehkä 3% - jonka seurauksena työpaikkoja tulee vaikkapa 1% lisää -> jolloinka julkisen menot (työttömyysturvat ym) laskee -> lisää kulutusta -> lisää työtä...

En tiiä tästä miljardista, mut jos se miljardi tungettais johki niin et täällä kannattais a) tehdä ja b) maksaa jostakin tehdystä paremmin -> vois kuvitella tulevan lisää töitä -> lisää työllisyyttä -> parempi ostovoima -> vähemmän julkisen menoja.

jamie
Viestit: 182
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 22:17

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja jamie »

Tänne kaikkien arvailujen keskelle faktat 2015:

8/2015 Työttömiä n. 330 000
8/2015 työkyvyttömyyseläkkeellä 170.000
8/2015 täysi tai osa-aikaisessa työsuhteessa ja saa toimeentulotukea 250.000
8/2015 kaikista sosiaalimenoista n. 2M€ käytetään mielenterveyspotilaiden hoitoon

Maahanmuutto:

8/2015 maahanmuuttajien työttömyysaste 60-70 % riippuen etnisestä taustasta
8/2015 maahanmuuton kustannukset n. 16.000 € ja jos 50.000 niin 800 000 000 eli 800 M€

Uutinen MTV.fi:ssä 4.10.2015 - arvoitus - kuinka monen jutussa mainittavan erillisen casen takana on kanta-suomalainen ?

http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikke ... la/5342302

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja Vito »

Ilaskivi puhuu asiaa
http://raimoilaskivi.puheenvuoro.uusisu ... uka-maksaa

Tämä asia ei ole ilmeisesti oikein avautunut suvaitsevaiselle rajat auki porukalle.
Taivaspaikan lunastamiseen kun ei vaan riitä vitosen tiputtaminen SPR:n purkkiin silloin tällöin.
Näillä näkymin ja (optimistisiin) arvioihin perustuen kustannus tule jo parissa vuodessa olemaan 1000€/työssä käyvä Suomalainen/vuosi
Ja se on ylimääräistä menoa ja summa kasvaa kokoajan.Mulla ei ole siihen varaa,onko sinulla?
Lasten sairaalaan ei löytynyt rahaa (160 miljoonan budjettiin löytyi 40 milj.)
Vanhusten hoitoon ei löydy rahaa
Terveyden hoitoon ei löydy rahaa
Koulutukseen ei löydy rahaa
Työllistämistukeen ei löydy rahaa
jne.
Nyt sitten tähän soppaan löytyy lainarahaa avoimella valtakirjalla.
Jos tämän sanominen leimaa minut rasistiks,niin olkoon sitten niin.
Toisaalta mulle on ihan sama vaikka tänne lappas pieniä vihreitä miehiä,jos täällä olis omat asiat ensin kunnossa.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

... ja ihan sama vaikka lappais vihreitä, kunhan työllistyisivät ja elättäisivät itsensä vähintään samalla tasolla kuin kantaväestö (mieluummin tietysti vielä paremmin). Mulla ei ihan kauheasta ole mitään sellaisia maahanmuuttajia vastaan, jotka elättävät itsensä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

... Kohta syyrialaisirakilaiswhatever-pakolaiset on kuitenkin marginaalinen ongelma, jos tämä Syyrian touhu jatkuu...

Venäjä on ottanut Syyrian ilmatilan kokonaan omakseen. Kaikki muut koetaan vihollisina...
Häätivät Israelin ilmavoimien koneita...
Jonkun artikkelin mukaan ovat ampuneet alas yhden F-16-hävittäjän (Israelin) kun se tuli "luvatta suljettuun ilmatilaan" - en löytänyt artikkelia, joten otetaan tämä alasampuminen huhuna...
Luin siis k.o artikkelin ja lähteet vaikuttivat asiallisilta, mutta juuri yritin googletella tuloksetta.

Häiritsevät vähän Turkin ilmavoimia...
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201510 ... 7_ul.shtml

Ja oletettavasti häiritsevät vähän lisää Turkin ilmavoimia...
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201510 ... 7_ul.shtml

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja jkk »

Näyttää huonolta että usalla ja putinilla on niin paljon pyssyjä kuumana samalla alueella. Toisaalta, kai venäjäkin saa osallistua siinä missä USA, vai onko usalla eksklusiivinen oikeus olla maailman sheriffi?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
No kun tässä käytännössä estetään aivan kaikkien muiden toimijoiden toiminta alueella, paitsi Assadin (koko hemmetin sodan alullepanija, btw) hallinnon ja Putinin joukot.

Mitä käy Jordanian, Israelin, Turkin & co ilmaiskuille, jos Venäjä rupee riehumaan?
Mitä siitä seuraa? Ei ainakaan ISI(S/L)in heikkeneminen.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Paitsi että Venäjä käsittääkseni ilmoitti Israelille aika tarkasti suunnitelmat, ihan senkin vuoksi kun Israelissa sattuu olemaan melkoinen venäläisväestö olemassa jo ennestään ja Venäjällä keskimäärin on hyvät suhteet sinne, kiitos ortodoksisen kirkon ja juutalaisuuden. Tuo F16:n alasampuminen on ollut _käsittääkseni_ näitä hienoja lännen huhuja vailla mitään totuuspohjaa, mutta aika tuon kertoo. Koko ilmatilaa ne eivät myöskään ole ottaneet, vaikkakin tietyt punavihreät mediat näin väittävät (samat media myös lopettaneet Tornion 4000 mamua per viikko uutisointinsa). Turkin ilmatilaa Venäjän kone loukkasi ja tuon käsitän tahallisena eleenä NATOlle. NATO ei tehnyt mitään, kun ISIS teki pari pommi-iskua Turkin puolella, niinpä Putin uhittelee.

Mietitään tilannetta näin: Syyriassa ja Lähi-idässä tilanne ollut kaoottinen jo neljättä vuotta. "Länsiliittouma" ei ole saanut paljoa mitään aikaiseksi, muuta kuin aseistaa Bashar al-Assadin vastustajia, jotka vaihtaa leiriä harva se päivä ja sotivat välillä niin ISIS-aatteen puolesta, kun välillä toisiaan vastaankin. Tästähän on ollut useita keissejä jossa amerikkalaisten kouluttamat kaiffarit on löytyneet kalifaatin lippua heiluttelemassa. Venäjä tulee ja pommittaa parissa päivässä about yhtä paljon kuin länsi koko tänä vuonna yhteensä. Ja ei, en seuraa Russia Todayta ainoana tietolähteenä, vaan mm. Al-Jazeeraa joka on ihan kohtalaisen hyvä ja kattava uutisportaali koskien Lähi-itää ja sen tapahtumia.

Katsotaan miten tilanne etenee.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja jkk »

Sota taisi olla arabikevään tulosta?

Kai venäjänkin agendana on tuhota isismulkut? Toki sekoittaa Putin parhaansa mukaan keittoa. Nyt olis idällä ja lännellä hiebo tilaisuus tehdä yhteistyötä ja saada jotain konkreettista aikaan.

E: jokin aika sitten luin jonkun artikkelin, jossa mainittiin että isiksen riveissä taistelee entisiä tsetseeni upseereita yms. Liekö bullshittiä en tiedä mutta oisji kyseessä Venäjän vanhoja vihollisia?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Sitä yhteistyötä ei vaan varmasti tule.

^^
Nojoo, ehkä nuo omat päätelmäni ja varsinkin uutislähteet on hiemna kyseenalaista. Tosin mä en tuota itänaapuria tällä hetkellä arvosta juuri kakkakärpäsen yläpuolelle, noin siis niinkuin inhimillisyydessä ja "järkevässä ajattelussa".
AJ:aa en paljon ole seurannut, hieman vain. RT:tä en lainkaan. Kuitenkin selkeä näkemys on se, että Venäjä on tuolla tukemassa Assadia - joka on lännen "vihollinen". Toisaalta myös länsi haluaa ISIS:in huitsin kuuseen, joten saattaa olla pakko tuhota se vähäinenkin mitä maineesta saattaa olla jäljellä ja alkaa tukea Assadin hallintoa.
Tästä seuraa sitten se, että Assadin vastustajat ryhtyvät myös vastustamaan länttä - vaikka ISIS olisi lähempänä. Ehkä jopa liittyvät ISIS:iin pelkästään kostonhalun vuoksi? Tätäkään en pitäisi kovin kaukaa haettuna maassa, missä on täysi kaaos ollut jo neljä vuotta.

Ja kyllähän länsiliittouma on tehnyt pommi-iskuja vastaan paljonkin. Muunmuassa lisäsivät ilmahyökkäyksiä ihan selkeästi, lähetettiin läjäpäin kaikennäköstä erikoisheeboa juoksemaan sinne (mm. tarina tästä olikohan brittiläisestä sniperistä, mikä keskeytti kalifaattilaisten teloitustyöt muutaman kilometrin päästä) jne.
Tietysti fakta on se, että mitään sotaa ei voiteta ilman maajoukkoja.

Tilannehan on siellä ihan täys kaaos. Osallisia on ihan tarpeeksi, wikipediasta löytyy lista joka on jossakin määrin ajantasalla. Näitä erinäkösiä sotajoukkoja kun on toistasataa hihhuloimassa kuka minkäkin hullun johtamana, niin sitten on kaikkea hauskaa nähtävissä. Juurikin noita puoltenvaihtoja on. Kuten myös keskinäistä nahistelua ja taisteluita, jos ISIS sattuu olemaan hiljaa tunnin liian kauan ymv.
Sikäli kun nuo kaikki joukot kykenisi edes hetkeksi liittoutumaan, olisi ISIS ihan oikeasti ns. kusessa. Ihan vaan siksi, että olisi kerralla niin monta yhtenäisesti toimivaa joukkoa joka suunnassa, ettei siellä yksinkertaisesti voi resurssit riittää.

Mutta täähän on jossittelua kun ei siellä saada toimivaa allianssia pystyyn mitenkään. KFA (tai joku sellainen) oli yksi niistä harvoista "liitoista", jossa oli useampia "osastoja" mukana ja nehän saivat jotakin aikaiseksikin - mutta sekin porukka nahisteli (ja jos on vielä olemassa, nahistelee) keskenänsä ihan liikaa.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Edelleen, niin kauan kun al-Assad oli vallassa, ISIS ei ollut ongelma. Lähi-idässä nuo militantiryhmät pidetään kurissa voimalla. Siellä ei vaan diplomatia toimi. Sen tiesi Saddam, sen tiesi al-Assad. Sen tietää Netanjahu ja siksi Israelilla on kova linja Palestiinan kanssa. Demokratiaa ei viedä väkisin keskelle klaani- ja heimosotaa. Vaikka jostain syystä al-Assad ja Saddam leimattiin "lännen viholliseksi", he pitivät ääriainekset loitolla kovalla kurilla ja väkivallalla. Se on valitettavaa, että sellaisia keinoja käytettiin, mutta kun katsoo mitä mm. ISIS on saanut aikaan, väittääkö joku tosiaan Saddamin olleen pahempi kaveri? Sunnit, shiiat, jesidit... kaikki sodassa ja siihen vielä kurdit ja Turkin tekemät iskut kurdeja vastaan - jotka sotivat ISIStä vastaan.

Tilanne tuolla on ollut jo pitkään väkivaltainen ja vaikea ja vasta viime vuosina tapahtunut ns. arabikevät hajotti pakan lopullisesti. En pidä sitä hienona, että Saddam kaasutteli ihmisiä siellä, mutta kun hän kaasutti näitä ääriaineksia ja piti ne poissa. Käsi ylös kenen mielestä demokratia toimii tuolla? Islamissa ei ole demokratiaa, siellä on vahva johtajuus. Iran on tästä loistava esimerkki.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Isiksen & vastaavien sakkien suunnitelmien mukaanhan tässä koko ajan edetään. Juuri tällainen kaaos ja koko muun maailman hyökkäys heitä vastaan on vain bensaa jihadistien liekkeihin. Toivottavasti Putin hoitaa homman maaliin saakka. Vaikkapa sitten noxçien avulla: http://time.com/3930129/putin-chechnya-video/

@Shuttle: kyllä niissä Saddamin kaasutuksissa taisi täyttyä hätävarjelun liioittelun nimikkeistö aika kirkkaasti: aika railakkaasti meni siviiliäkin mukana. Muutoin tilanne on ikävä kyllä kuvaamasi kaltainen.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

@Shuttle
Joo, en mä eri mieltä tuosta voimankäytöstä olekaan.

Tuolla se "on ollut aina" ja tulee vielä kauan olemaan.
Miettikääs kristinuskoa vaikkapa tuhatkunta vuotta sitten. Mikä oli työkalu? Voima.
Kauan, kauan on kestänyt, että edes näennäiseen demokratiaan on edes kristittyjen puolella päästy. Aika pirun monta sotaakin on käyty. Ympäristö erilainen, joka muuttaa taistelun luonteen aivan täysin, jonka vuoksi "meillä" nuo rähinät kesti suhteessa vähän aikaa ja oli suhteellisen väkeviä? En tiedä.

Joka tapauksessa itse annan propseja itänaapurille parissa asiassa:
Miten handlataan merirosvot? Ei paapomalla. Ehei. Vaan niin, että napataan idiootit kyytiin, mennään keskelle ei-yhtään-mitään, heitetään kumiveneeseen ilman navigointilaitteita tai oikeastaan mitään muutakaan. Jos ne jätkät selvis hengissä, ne on elämänsä ansainnut.
Ja ylipäänsä itänaapurin agressiivinen toimintatapa, vähän venytellään sääntöjä oman mielen mukaiseksi, siitäkin pidän. Ei istuta kuin lampaat.

Mutta kun ne penteleet sotii sitten just meikäläisen oikeuskäsitystä vastaan melkein kaikilla muilla rintamilla; Ukraina, Georgia & co... Toivottavasti jyräävät ISISin viimeseen mieheen, naiseen ja lapseen.
Eikä jätä sitä puolitiehen.

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja Vito »

jkk kirjoitti: isismulkut
Saako noita sanoa täällä mulkuiks? :shock: :mrgreen:

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja jkk »

^saa, ja torakoiks myös. Vai, löytyykö puolustelijoita?

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja routasydän »

En tiedä pitäisikö laittaa tänne vai Suomi nousuun ketjuun, mutta hieman ristiriitaisia tunteita herättää. auttaminen on aina mukavaa, mutta kyllä tässä ei enää kyse ole siitä

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 77410.html

Muutettu Ouluun, jolloin toinenkin työttömäksi. Vuokran jälkeen eri korvasuten valossa käteen jää 6 henkiselle perheelle 2800e/kk ja lisää pitäisi saada. nopeasti laskettuna veronmaksajille tämä lysti kustantaa 50-100te per vuosi, voi mennä enemmänkin sitten luonnollisesti jos paljon lääke- ja hoitokuluja. Lisäksi tietenkin tuo summa ei tosiaan riitä vaan leipäjonot yms kierretään. Paria isoa koiraa näyttää myös olevan varaa ylläpitää. Tätäkö on Suomessa köyhyys? Ei varmaan ole juhlaa joo perheen arki, mutta kyllä tuntuu, ettei ihmisillä ole enää mitään vastuuta itsestään ja omasta perheestään.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Ei kannata menettää toivorikkauttans millää taval. Hallitus hoitaa nuo vastuunottamiset kyl:

"Siinähän se tuli. Hallituksen tarkoitus on lisätä vastikkeellisuutta, velvoitteita ja valvontaa kaikille työttömille, kaikille sosiaaetuuksia saaville. Jos joku ei vielä tiedä, niin aktivointi tarkoittaa työllistämispolitikan sanastossa palkatonta työtä. Hallituksen tavoitteena on siis osallistava sosiaaliturva eli palkaton työ kaikille tuensaajille.

Mutta mamujahan sen piti vain koskea, niinkö sanotte? Erehdytte. Perustuslakivaliokunta on jo kerran tutkinut pakolaisten saaman vastaanottorahan pienentämisen mahdollisuuden ja todennut sen olevan ristiriidassa perustuslain kanssa. Perustuslakia ei ruveta muuttamaan niin periatteellisesti tärkeän asian kuin yhdenvertaisuuden osalta ja jos ruvetaan, niin Suomi ei enää ole oikeusvaltio.

Jäljelle jää vain yksi keino potkaista pallo maaliin: alennetaan kaikkien tukia ja velvoitetaan kaikki tekemään työtä sen pienen tuen eteen. Silloin kaikki ovat yhdenvertaisia lain edessä."

http://blogit.image.fi/uuninpankkopoika ... valvontaa/

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

routasydän kirjoitti:En tiedä pitäisikö laittaa tänne vai Suomi nousuun ketjuun, mutta hieman ristiriitaisia tunteita herättää. auttaminen on aina mukavaa, mutta kyllä tässä ei enää kyse ole siitä

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 77410.html

Muutettu Ouluun, jolloin toinenkin työttömäksi. Vuokran jälkeen eri korvasuten valossa käteen jää 6 henkiselle perheelle 2800e/kk ja lisää pitäisi saada. nopeasti laskettuna veronmaksajille tämä lysti kustantaa 50-100te per vuosi, voi mennä enemmänkin sitten luonnollisesti jos paljon lääke- ja hoitokuluja. Lisäksi tietenkin tuo summa ei tosiaan riitä vaan leipäjonot yms kierretään. Paria isoa koiraa näyttää myös olevan varaa ylläpitää. Tätäkö on Suomessa köyhyys? Ei varmaan ole juhlaa joo perheen arki, mutta kyllä tuntuu, ettei ihmisillä ole enää mitään vastuuta itsestään ja omasta perheestään.
Hyvin jätetty dogit pois laskuista.
Voin sanoa, että helposti parisatkua menee isoon koiraan kuukaudessa.

Ja sitten, 500eur/kk kuudelle hengelle ruokaan. Ja ei muka riitä? Mitä helvettiä. Oikeesti. Tekee 2.7eur/päivä/ihminen.
Täällä opittu elämään ihan heittämällä vaikkapa ALLE EURON PER PÄIVÄ PER TYYPPI, työtön+opiskelija kombolla. Joskus on ollut 50snt/päivä/ihminen se raha, mitä on voinut ruokaan laittaa pakollisten menojen jälkeen. Ja silloinkin on vielä saanut ihan ruokaa naamariin (olkoonkin kiinakuraa ja halpaa jne) sekä auton saanut pidettyä.

Eli nuo ei tiedä mitään mistään. Kehitysvammat aina tuo lisäkuluja. Mutta ne ei mun käsityksen mukaan tuohon sapuskaan vaikuta mitenkään?

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^En tie, oisko vammoissa eroja. Semmoista kyllä voi esiintyä, että lapsi syö vain tiettyä safkaa, koska vanhemmat eivät ole osanneet täysipainoisesti hyödyntää sääntöä "syöt mitä muutkin". Sellaista voi esiintyä vammaisuuden yhteydessä. Meillähän tuo kuopus ei kaikkea syönyt, koska suutuntuma oli huono. Tyyppivika hengityskoneenja nenä-mahaletkun jälkeen.

Mutta joo, 125 euroa viikossa safkaan. Meillä menee noin 40 euroa/vko/4 henkeä (ei sis. siideri/kalja/limu/rööki). Ehkä Lidl on liian kaukana Oulusta. Entä sisältääkö koirien eväät kenties, lienevätkö koskaan laskeneet, mitä menee mihinkin.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 51659.html

"Hänellä oli tapahtuma-aikana lyhyt parta. Poliisi arvioi tekijän olevan mahdollisesti Lähi-idästä ja puhuneen bussimatkan aikana arabiaa seurueen muiden jäsenten kanssa."

#meilläonunelma

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja jkk »

^^mites syöt alle eurolla päivön? Banaanin ja jogurtin?

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja Vito »

Aquatica kirjoitti: Hyvin jätetty dogit pois laskuista.
Voin sanoa, että helposti parisatkua menee isoon koiraan kuukaudessa.
Sisäfilettäkö sä sille syötät?
Meillä ei mene edes satasta kahteen isoon koiraan ja kyllä ne syö ihan riittävästi säkkimurkinaa,makkaraa,lihaa, luita ja herkkuja.

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja Vito »

Mä olenkin jo pitkään epäillyt,että bussikuskit on sekä kuuroja että sokeita.
Vai oliskohan tää kantasuomalainen rikollinen ollu peräti bussikuski. :roll:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015100 ... 1_uu.shtml

Avatar
Xehpuk
Viestit: 697
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »


Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Vito kirjoitti:Mä olenkin jo pitkään epäillyt,että bussikuskit on sekä kuuroja että sokeita.
Vai oliskohan tää kantasuomalainen rikollinen ollu peräti bussikuski. :roll:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015100 ... 1_uu.shtml
Rangaistus ainakin oli pelleilyä. Tyttären kundikaveri onneks on opettanu sille jotain kikkoja, ite ku en osaa sitäkään. :?

Hiukan nimittäin hirvittää ku se pyörii tuolla ulkona...jossain Suvelassa oli jokin porukka tsiigannu pakettiautosta tuossa viime talvena...käskin pysytellä täällä erityistalousalueella, jossa väkivallan uhka kohdistuu lähinnä minkkiturkkimummoihin heidän käytyään hakemassa pankista lisää seteleitä.

Mutta ei kai sitä voi häkissäkään pitää? Entä liittyykö tämä postaukseni politiikkaan?

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja jkk »

^joo suvelassa pitäs olla liivit päällä. Pahamaineinen kirstinmäki, nimi taidettiin muuttaa suvelaksi maineen parantamiseks. Tuleekin aina läpiajaessa sellanen viilinki ku olis ulkomailla :mrgreen:

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Nimenvaihto ei auttanu ku ne vaihto kansan samalla? Kirahan se vanhaan hyvään aikaan oli joo.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

jkk kirjoitti:^^mites syöt alle eurolla päivön? Banaanin ja jogurtin?
Ostaa jotain, joka kestää monta päivää ja maksaa alle euron.

Hyvänä esimerkkinä on pari kiloa makaryyniä. Joo. Todella "ravitsevaa" yms.
Mut maksaa euron 5-10pussia (400-800g, tarjouksesta riippuen). Riittää pitkäks aikaa, jolloinka esim. siitä tulee 20snt/hlö/päivä.
Sit on viel 80snt/pvä per naama laitettavaa.
Reissumiehet maksaa 30-40snt pussi, siitä saa 6 2-puoleista leipää.
Halvin juusto on siinä vähän yli 3euroa kilo, se kestääkin aika monta päivää.
Tuosta tainnut kertyä nyt ehkä semmoi 70snt päivässä. Siihen saanee päälle vielä maidon/jogurtin tai vaihtoehtoisesti jauhelihaa/lihapullia pariksi päiväksi...

Kukaan ei puhunut terveellisestä.
Puhe oli siitä, että helpolla onnistuu.

Jos mulla olis varaa 3eur joka päivä laittaa itseeni ja 3eur puolisoon rahaa, eli 90euroa kuukaudessa, niin sillä rahallahan söis ihan herroiksi. Olis jogurttia, mehua, hedelmiä, kasviksia ja varmaan jopa vihanneksia. Ja sit sitä makaroonia tmv. ja lihaa kans.
Eikä tekis edes tiukkaa.
Tällä hetkellä taitaa ruokabudjetti olla jotain 60-70euron luokkaa kuukaudessa, toki parina päivänä viikossa ei kotona syödäkään.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Vito kirjoitti:Mä olenkin jo pitkään epäillyt,että bussikuskit on sekä kuuroja että sokeita.
Vai oliskohan tää kantasuomalainen rikollinen ollu peräti bussikuski. :roll:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015100 ... 1_uu.shtml
Yksittäistapaus. Kuitenkin kun miettii et heidän profeettansa puikotti 9-vuotiasta Aishaa, niin tuollainen 16-vuotiashan on jo vanha nainen. Elikkä Abdikadir Nure Elmil tykkää vähän vanhemmista.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Shuttle kirjoitti:
Yksittäistapaus.
Ai vähän niinkuin se thaimaalainen marjanpoimija tai ne sairaalan vuodepotilaat?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Jos tapauksen suorittaa ulkomailta saapunut muslimi, kyseessä on aina yksittäistapaus jota ei saa yleistää. Hienosti Vihreät älähtivät viimeviikkoisesta Poliisin kommentista, että Hesassa ahdistellaan teinityttöjä turvapaikanhakijoiden toimesta. Tuli kaikkea etnistä profilointia ja muuta skeidaa ja tietty valkoinen suomalainen rasistipoliisi syyttelyä. Ja aina täytyy muistaa, että "kyllä se kantaväestö!!!!!111!!" :roll:

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Aquatica kirjoitti:
jkk kirjoitti:^^mites syöt alle eurolla päivön? Banaanin ja jogurtin?
Ostaa jotain, joka kestää monta päivää ja maksaa alle euron.

Hyvänä esimerkkinä on pari kiloa makaryyniä. Joo. Todella "ravitsevaa" yms.
Mut maksaa euron 5-10pussia (400-800g, tarjouksesta riippuen). Riittää pitkäks aikaa, jolloinka esim. siitä tulee 20snt/hlö/päivä.
Sit on viel 80snt/pvä per naama laitettavaa.
Reissumiehet maksaa 30-40snt pussi, siitä saa 6 2-puoleista leipää.
Halvin juusto on siinä vähän yli 3euroa kilo, se kestääkin aika monta päivää.
Tuosta tainnut kertyä nyt ehkä semmoi 70snt päivässä. Siihen saanee päälle vielä maidon/jogurtin tai vaihtoehtoisesti jauhelihaa/lihapullia pariksi päiväksi...

Kukaan ei puhunut terveellisestä.
Puhe oli siitä, että helpolla onnistuu.

Jos mulla olis varaa 3eur joka päivä laittaa itseeni ja 3eur puolisoon rahaa, eli 90euroa kuukaudessa, niin sillä rahallahan söis ihan herroiksi. Olis jogurttia, mehua, hedelmiä, kasviksia ja varmaan jopa vihanneksia. Ja sit sitä makaroonia tmv. ja lihaa kans.
Eikä tekis edes tiukkaa.
Tällä hetkellä taitaa ruokabudjetti olla jotain 60-70euron luokkaa kuukaudessa, toki parina päivänä viikossa ei kotona syödäkään.
Holy fuck, bro! Tuossa voisi tulla kiukkuiseksi. Jos joskus pääsen Tuusulan möötteen paikalle - tarjoan kebaasin.

jamie
Viestit: 182
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 22:17

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja jamie »

Joku voisi ajatella myös näiden tekojen uhreja. Tällainen teko jättää elinikäiset traumat ja tekijä selviää suhteellisen lyhyellä rangaistuksella josta tietysti vielä ensikertainen pääsee 1/2 kokonaisajasta.

Kulttuurillisesti olemme siirtymässä useita vuosikymmeniä taaksepäin ja tuntuu todella typerältä että ihmisten tulisi olla varuillaan liikkuessaan kaupungilla olipa sitten kyseessä mies tai nainen, nuori tai vanha.

Mitään hyvää ei seuraa tällaisesta miksauksesta ja tuntuu että sivistysmaat kuten Tanska voivat luoda tiukat kriteerit mutta täällä pidetään ovet auki kaikille. Ei Tanskaa ole tästä sorsittu tai hyljeksitty missään kansainvälisissä yhteyksissä jos joku huolehtii maan maineesta tai muiden mielipiteistä.

Ja jos malli että kyllä Kela ja tiedetään jo syvimmässä Afrikassakin niin ei tule olemaan tulijoista pulaa.

Olin pari vuosikymmentä sitten YK-hommissa ja näin konkreettisesti minkälaisista kansainryhmistä on kysymys ja olen täysin vakuuttunut että ne jotka puhuvat integraatiosta tms. näkevät ruusunpunaisia päiväunia.

Integraatio ei toteudu jos ei maassa toimita maan tavoilla ja ansaita elantoa.

Ikävä olla pessimisti mutta ei tule tapahtumaan- ei ole tapahtunut USA:ssa, ei Saksassa - miksi muka onnistuisi Suomessa ?

Ei onnistu, yhteiskuntaa on rakennettu vuosikymmeniä osaamisen ja korkean tietotaidon kautta hyvinvointiyhteiskunnaksi jossa , vaikka joku saattaa olla eri mieltä, asiat ovat suhteellisesti ottaen ihan hyvin.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

^Aivain oikein. Australialla on tässä suhteesa hyvä meininki, kun ne eivät ota rajojen sisäpuolelle turvapaikanhakijoita, vaan heillä lähetetään ne naapurimaihin odottamaan päätöstä (usein negatiivinen). Täällä rajan yli voi tulla kuka tahansa ilman papereita, selittää olevansa kuka tahansa ja sitten tilata keksityllä identiteetillä passin netistä itselleen. Juuri pari viikkoa sitten Turun tulli otti kiinni lähetyksen, jossa oli satoja passeja. Satoja. Sen lisäksi Suomeen tulvii yksittäisiä passeja ja tekosyynä on ettei niitä voida pitää mukana, kun joku varastaa ne... jep jep. Lopputulemana meillä on täällä keksityillä identiteeteillä olevaa porukkaa (mitäs salattavaa heillä on, jos täytyy uusi identiteetti keksiä - voisi joku kysyä) ja me vaan ollaan unelmoimassa. Ei näin. Ei todellakaan näin.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Poliittinen keskustelu 2015

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Vittorio Jano kirjoitti:
Shuttle kirjoitti:
Yksittäistapaus.
Ai vähän niinkuin se thaimaalainen marjanpoimija tai ne sairaalan vuodepotilaat?
Tai persujen työmies.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Vastaa Viestiin