Herää epäilys että sun pitäisi itse lukea ne uusiksiVito kirjoitti:Ja ei,en ala lainailemaan ja selittämään,lue itse omat juttus.
Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
En osallistu hiekkalaatikkoleikkiin.
Mut mitään vikaa ei ollut porukoitte sitikas ku sitä tutkin. Lämpöö tuuppas molemmin puolin. Ehkä löysin lämmönsäätömoottorin, oli aik piikases paikkaa. Saavatte koeajaa ja sit tarvittaessa purkaa keskikonsolia jot ehkä (?) pääsee käsiks ko. moottoriin/läppämekanismiin. Muilla vastaavia ongelmia patongeis?
Meän sitikka manuaali-ilmastoinnilla, joten ei mitään kokemusta automaagista. Kaksalue sellaisesta.
Mut mitään vikaa ei ollut porukoitte sitikas ku sitä tutkin. Lämpöö tuuppas molemmin puolin. Ehkä löysin lämmönsäätömoottorin, oli aik piikases paikkaa. Saavatte koeajaa ja sit tarvittaessa purkaa keskikonsolia jot ehkä (?) pääsee käsiks ko. moottoriin/läppämekanismiin. Muilla vastaavia ongelmia patongeis?
Meän sitikka manuaali-ilmastoinnilla, joten ei mitään kokemusta automaagista. Kaksalue sellaisesta.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Joskin pösössä (kai samanikänen) ollut tyyppivikana ilmaläppien säätöakselit.
Eli ne sanoo NAPS ja POKS.
Se, mikä siihen korjauksena toimii yhden kerran on vaihtaa vasemman ja oikean puolen läpät (tai niiden akselit) ristiin, jolloinka akselin toinen pää tulee moottorille - siis se ehjä.
Suuritöinen, "päivän homma". En tiiä voisko olla akseli luistanut?
Ja jos on 2-alueilmastointi ni onko muistettu säätää oikeeta puolta ettei oo ollu soolona ja toisella 14astetta ja toisella 28...? (pakko kysyä. Koska näitä tuli korjaamollakin nähtyä...)
Joskin pösössä (kai samanikänen) ollut tyyppivikana ilmaläppien säätöakselit.
Eli ne sanoo NAPS ja POKS.
Se, mikä siihen korjauksena toimii yhden kerran on vaihtaa vasemman ja oikean puolen läpät (tai niiden akselit) ristiin, jolloinka akselin toinen pää tulee moottorille - siis se ehjä.
Suuritöinen, "päivän homma". En tiiä voisko olla akseli luistanut?
Ja jos on 2-alueilmastointi ni onko muistettu säätää oikeeta puolta ettei oo ollu soolona ja toisella 14astetta ja toisella 28...? (pakko kysyä. Koska näitä tuli korjaamollakin nähtyä...)
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Muiden merkkien murheita.
Kappas vain. Mies Sinisessä Villapaidassa siis löysi iPhonestaan sen suosikkipankkiiriliikkeensä numeron ja ostaa kuin ostaakin VAG:n. Auto kerrallaan!sämpy kirjoitti:http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/ ... luetuimmat
-Tazio
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Muiden merkkien murheita.
Keskikonsolista ennemminkin ja ota joku lapsi avuksi. Siellä usein liian lyhyt säätömoottorin akseli on alkanut hyppimään tyhjää. Kannattaa kokeilla kääntää lämpö maksimiin ennen starttausta ja käynnistyksen jälkeen hitaasti tiputtaa lämpöä aste kerrallaan. Saattaa vaikka alkaa toimia.
jalittam kirjoitti:Yritän täs orientoitua kurkkaamaan porukoitten c5:n automaagiilmastoinnin tekniikkaan. Hantille puhaltaa vain kuulema kylmää. Liekko lämpöläppä jumis, rikki tahi jottai vastaavaa. Aloittanen hanskalokeron purulla.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Muiden merkkien murheita.
Sanokaas viisaat,että mitäs pakkasnestettä uskaltaa sekoittaa pieni määrä renaultin omaan keltaiseen?Ja onko tuo oikeasti niin spesiaali tavaraa mitä sanotaan?ettei salli edes vettä.....
Huomenna renaultin marmoritiskille ei pääse,mutta motonettiin kyllä
Huomenna renaultin marmoritiskille ei pääse,mutta motonettiin kyllä
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
^Vähän jälkijunassa. Itse siinä uskossa, että ei oikeasti saa sekoittaa muiden kanssa, mutta vedestä en kyllä sano mitään...
Päästöhuijauksia... http://www.iltalehti.fi/autot/2015101120503854_au.shtml
Päästöhuijauksia... http://www.iltalehti.fi/autot/2015101120503854_au.shtml
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Muiden merkkien murheita.
Lienee melko sama kaikilla, merkistä riipumatta, että kun tiedetään miten päästöt mitataan, niin optimoidaan ohjelma tuohon mittaustilanteeseen. Kohta on bensa-autotkin ja muut merkit tapetilla.
Viimeksi muokannut Werneri, 14 Loka 2015, 11:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^^mutta onko moottorissa eri moodi päällä päästötestissä vs maantie. Jollei ole, niin menee typerän päästötestin piikkiin.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Mietin itse ihan samaa. Volkkarillahan on ollut kaksi eri softaa, josta haloo, mutta onko näissä nyt mainituissa kyse siitä, etteivät sillä yhdellä testiin optimoidulla softalla pääse testiarvoihin normaalissa liikenteessä. Menee taas vähän yli koko touhu ja kohta on päästöhuijaus myös kaikissa niissäkin autoissa, jotka eivät saavuta ilmoitettua CO2:ta normaaliajossa, joka ei nyt mainittuun päästöhässäkkään liity millään tavalla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Muiden merkkien murheita.
Juu,haettu lasipalatsista uutta,nykyään tavara ei enää valmiiksi lantrattua,vaan voi kuulemma laittaa puolet vettä...Alfissimo kirjoitti:^Vähän jälkijunassa. Itse siinä uskossa, että ei oikeasti saa sekoittaa muiden kanssa, mutta vedestä en kyllä sano mitään...
Päästöhuijauksia... http://www.iltalehti.fi/autot/2015101120503854_au.shtml
Pösössä puolestaan aamulla käynistyksen yhteydessä syttyi 2viikon tauon jälkeen taas automaatin varoitusvalo,sammui tosin itsestään kun lähdin liikkeelle,ja vaihteet pelasi tuttuun tapaan
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
jenkit oli testanneet testimoodin tienpäällä ja kiihtyvyydestä oli lähteny n. sekuntti (0-60mph) ja kulutus noussu 0,3 l . Wolkkarin insinöörit varmaan tuon eron kutistavat pienemmäksi, mutta eroa jää. Siis pelkällä softalla. Tää on muuten semmonen soppa, että auto-unioni menee tosi syvälle, saattaa mennä Merkelin pelastettavaksi. Homma menee kyllä överiksi kaikenkaikkiaan ja tämäkin kyllä koskettaa Suomea.
Sori tuo koskettamis kommentti, kuuluis politiikkaan.
Ja sitte vielä: Vieläkös muuten foorumilta löytyy taannoisen kaltaista innostusta ja hyväksyntää Alfa Romeon myymisestä volsulle?
Sori tuo koskettamis kommentti, kuuluis politiikkaan.
Ja sitte vielä: Vieläkös muuten foorumilta löytyy taannoisen kaltaista innostusta ja hyväksyntää Alfa Romeon myymisestä volsulle?
"puhun niin totta kuin osaan"
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Paska valuu alaspäin. Kiristys lienee rehellisempi termi...
http://www.iltalehti.fi/autot/2015101220511997_au.shtml
http://www.iltalehti.fi/autot/2015101220511997_au.shtml
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Muiden merkkien murheita.
Opelihan koitti tuota jo vectran aikoihin.... ja miten kävi?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Joo, alihankkijoita kun kiristetään tinkimään hinnasta, niin alihankkijat tinkii vastaavasti laadusta. Opel menetti maineen vuosiksi toistuvien laatuongelmien takia.
Toisaalta volkkarilla on ollut vakavia laatuongelmia jo pitkään ja silti käytetyistä volkkareista voi pyytää mitä vaan kun ne kerran on "laatuautoja".
Toisaalta volkkarilla on ollut vakavia laatuongelmia jo pitkään ja silti käytetyistä volkkareista voi pyytää mitä vaan kun ne kerran on "laatuautoja".
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Ehkä joskus koittaa se päivä, kun ihmiset heräävät todellisuuteen. Pieni kello on saattanut joillain jo alkaa pirisemään, mutta kuinka kovaa ja kuinka kauan. Muutaman torkutuksen jälkeen on riski aina nukahtaa uudelleen, jos vaan ei jaksa nousta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Muiden merkkien murheita.
Sattuisko kellään olemaan varmaa faktaa Sitikan kiisseleiden jakohoihnan vaihtoväleistä?
Kyseessä olisi 112 HDI moottori (1.6), auto on C3 Picasso vm 2011.
Tällasia löysin kuuklettamalla:
Dieselmoottorit:
->1994 80000km/10v.
XUD/DJ5T 100000km/10v. (huoltoväli 10000km)
XUD/DW8/DJ5TED 105000km/10v. (huoltoväli 15000km)
HDI 140000km/10v
JUMPER II 120000km/10v.
C2/C3/Xsara Picasso 1,4HDI/1,6HDI 200000km/10v.
Osuuko tuo kysymäni auto ja moottori sitten tuohon jälkimmäiseen lihavoituun?
Mikä tuo ensimmäinen lihavoitu, pelkkä HDI sitten on?
Kyseessä olisi 112 HDI moottori (1.6), auto on C3 Picasso vm 2011.
Tällasia löysin kuuklettamalla:
Dieselmoottorit:
->1994 80000km/10v.
XUD/DJ5T 100000km/10v. (huoltoväli 10000km)
XUD/DW8/DJ5TED 105000km/10v. (huoltoväli 15000km)
HDI 140000km/10v
JUMPER II 120000km/10v.
C2/C3/Xsara Picasso 1,4HDI/1,6HDI 200000km/10v.
Osuuko tuo kysymäni auto ja moottori sitten tuohon jälkimmäiseen lihavoituun?
Mikä tuo ensimmäinen lihavoitu, pelkkä HDI sitten on?
Re: Muiden merkkien murheita.
TecDoc:
Koodi: Valitse kaikki
Engine control toothed belt change interval
every 240.000 km/ 10 years
under heavy service conditions every 180.000 km/ 10 years
ePER
Fiat Punto GT
Fiat Stilo 95
Fiat Punto GT
Fiat Stilo 95
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Ja samassa moottorissa Pösöllä aika on puolitettu, kilsoista en tiiä. Taitaa olla 120/5v
Re: Muiden merkkien murheita.
Jep, noin se tosiaan taitaa olla. Tuo HDI 140k taitaa olla ne vanhemmat 1.9 moottorit. Uusimmissa Suomen maahantuojan suositus 200k, eli on nokkelasti laskettu että Suomessa ei ihan heavyt olosuhteet, ainakaan täällä etelässä. Mutta kuitenkin sen verran raskaat että ei 240k uskalla luvata.Mk3 kirjoitti:TecDoc:Koodi: Valitse kaikki
Engine control toothed belt change interval every 240.000 km/ 10 years under heavy service conditions every 180.000 km/ 10 years
Jos tuo Pösön suositus 120k pitää paikkansa, niin sitten shitikan hihnat kyllä pitäisi paukkua, eikä näin liene juurikaan ole tapahtunut, mikäli sittisfoorumilaisia uskoo.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Tuo on ollut tilanne vaikka kuinka kauan. Uskoisin syyksi sen, etteivät ne halua takuuseen pistää niitä - ja koska täälläpäin maailmaa on niin kovat vastuut tekijällä, haluttu vähän hillitä tuota. Ainakin se pienentää hihnavaivan riskiä -> ei tarvitse maksella jälkimarkkinointina uusia hihnoja ja koneita niin paljoa
EDIT:
Asiasta kukkaruukkuun;
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artik ... to/5497018
Eli ilmeisesti nyt on saaste-volkkareissa riskinä tulevaksi ajokielto
Tuo on ollut tilanne vaikka kuinka kauan. Uskoisin syyksi sen, etteivät ne halua takuuseen pistää niitä - ja koska täälläpäin maailmaa on niin kovat vastuut tekijällä, haluttu vähän hillitä tuota. Ainakin se pienentää hihnavaivan riskiä -> ei tarvitse maksella jälkimarkkinointina uusia hihnoja ja koneita niin paljoa
EDIT:
Asiasta kukkaruukkuun;
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artik ... to/5497018
Eli ilmeisesti nyt on saaste-volkkareissa riskinä tulevaksi ajokielto
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
Meil tuo hdi 140kkm/10v (90hp 2.0 -01). Teetetettynä fixuksella osines jottai 200-300€ joku vuos sitte. Mittariin tulee koht 400kkm.
Todnäk kampuran apulaitehihnan pyörä pettää ennen jakopäätä noissa. Ja tuskin niin tarkka metreist niinku alfalla.
Todnäk kampuran apulaitehihnan pyörä pettää ennen jakopäätä noissa. Ja tuskin niin tarkka metreist niinku alfalla.
Re: Muiden merkkien murheita.
No nyt! Milläs paikkakunnalla tämä? GS II 2.0 T (bensa) olisi Salpalla maksanut 1100. Kujala Korsossa veloitti 600 €. Olen ollut siinä luulossa, että kiisseleihin yleensä kalliimmat kuin bensoihin.jalittam kirjoitti:Meil tuo hdi 140kkm/10v (90hp 2.0 -01). Teetetettynä fixuksella osines jottai 200-300€ joku vuos sitte. Mittariin tulee koht 400kkm.
Todnäk kampuran apulaitehihnan pyörä pettää ennen jakopäätä noissa. Ja tuskin niin tarkka metreist niinku alfalla.
Voihan se tietysti olla, että tuohon vanhempaan kakslitraiseen on ns. erityisen helppo vaihtaa, eli aikaa kuluisi selkeästi vähemmän kuin yleensä muihin?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^
650euroa oli 1.6HDi 207:aan jakopää kaikkinsensa Keravalla F-Huollossa.
Vantaalta olis saanut tasan 600eurolla. Maan Auto tarjos 2013 tuohon sen 500eurolla, en tiiä mikä nyt on tilanne. Ja sisälti tosiaan myös vesipumpun ja apulaitehihnan...
Tuo 207 HDi on myöskin *ahdas*, joka varmastikin on otettu huomioon hinnassa.
Googletin ihan suoraan vaan "jakohihnan vaihto peugeot hdi" :p
Atoy tarjoaa kans aika kiinteellä hinnalla pösöön ainaskee;
http://www.atoyautohuolto.fi/huolto/peu ... cwod2DcI7g
Pösöfoorumilla (peugeot-foorumi.com) on myös huoltopaikoista kokemuksia-ketjut, joista voipi katsella oman lähialueen/työssäkäyntialueen paikkoja ja kokemuksia niistä, niin ei tarvitse ihan sokeana mennä. Sitikkapuolella en muista vastaavaa, mutta kuten sanottu - tekniikka on sama kaiketi poikkeuksetta, eli samat osat käy ristiin ymv... (mm. Sitikan jarrupalat oli pösöön puolet siitä hinnasta mitä pösön omat palat )
650euroa oli 1.6HDi 207:aan jakopää kaikkinsensa Keravalla F-Huollossa.
Vantaalta olis saanut tasan 600eurolla. Maan Auto tarjos 2013 tuohon sen 500eurolla, en tiiä mikä nyt on tilanne. Ja sisälti tosiaan myös vesipumpun ja apulaitehihnan...
Tuo 207 HDi on myöskin *ahdas*, joka varmastikin on otettu huomioon hinnassa.
Googletin ihan suoraan vaan "jakohihnan vaihto peugeot hdi" :p
Atoy tarjoaa kans aika kiinteellä hinnalla pösöön ainaskee;
http://www.atoyautohuolto.fi/huolto/peu ... cwod2DcI7g
Pösöfoorumilla (peugeot-foorumi.com) on myös huoltopaikoista kokemuksia-ketjut, joista voipi katsella oman lähialueen/työssäkäyntialueen paikkoja ja kokemuksia niistä, niin ei tarvitse ihan sokeana mennä. Sitikkapuolella en muista vastaavaa, mutta kuten sanottu - tekniikka on sama kaiketi poikkeuksetta, eli samat osat käy ristiin ymv... (mm. Sitikan jarrupalat oli pösöön puolet siitä hinnasta mitä pösön omat palat )
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Muiden merkkien murheita.
Joskus merkkiliike voi yllättää positiivisesti hinnalla, joten kannattaa kysyä niistäkin.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Tosiaan tuo 500eur Maan Autosta oli silloiselta merkkiliikkeeltä. Halvin hinta ja aikakin olis ollut hyvä, jos olis vaan saanut pari pv aikasemmin soiteltua senkin...
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
Anteeksi, Autoasi puljuhan tuo oli, Laitilassa.AriFerra kirjoitti:No nyt! Milläs paikkakunnalla tämä? GS II 2.0 T (bensa) olisi Salpalla maksanut 1100. Kujala Korsossa veloitti 600 €. Olen ollut siinä luulossa, että kiisseleihin yleensä kalliimmat kuin bensoihin.jalittam kirjoitti:Meil tuo hdi 140kkm/10v (90hp 2.0 -01). Teetetettynä fixuksella osines jottai 200-300€ joku vuos sitte. Mittariin tulee koht 400kkm.
Todnäk kampuran apulaitehihnan pyörä pettää ennen jakopäätä noissa. Ja tuskin niin tarkka metreist niinku alfalla.
Voihan se tietysti olla, että tuohon vanhempaan kakslitraiseen on ns. erityisen helppo vaihtaa, eli aikaa kuluisi selkeästi vähemmän kuin yleensä muihin?
Ei tos mosas montaa liikkuvaa osaa edes ole ja tilaa hehtaari tos c5 kopassa. Ite ei vaan viittiny silloin (6-7v sitten) tehä. Tarkkaa hintaa en tosiaan muista - toki se saatto alkaa kolmosellaki. Olisko ollu 3h työ niinku noin. Vespumppu n. 40€ mm... Meän taloudes noin 7v välein operaatio, jote kohtuu edullista. Reilu vuoden pääst seuraava vaihto, kun 420kkm sillo lähestyy... Jos sit vaik ite askartelis.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Muiden merkkien murheita.
Eka auto jossa automaatti, joten kysytääs tyhmiä. Kylmänä kolmoselta neloselle vaihto nykäisee ilkeästi, varsinkin kevyellä kaasujalalla. Lämpöisenä menee suht' sivistyneesti. Auto siis toi Freelander ja laatikkohan siinä on Jatcon tekemä 5-vaihteinen Steptronic. Laatikon öljyt on kuulemma vaihdettu kesällä, mutta eipä ole tietoa siitä, mitkä öljyt siihen on tyrkätty. Brittifoorumeilla pitävät ainoana toimivana vaihtoehtona jotain tiettyä Texacon litkua. Voisko toi muka olla öljylaadusta kiinni?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
Re: Muiden merkkien murheita.
Jos siellä on väärät öljyt niin varmasti voi aiheuttaa nykimistä vaihdoissa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Automaagissa vielä saattaa määräkin olla tarkka.
Eräs tuttava kun hommas vanhempaa eemelimersua tomaatilla, laittoi sinne uuet öljyt. Muuten jees, mut meni joku desi liikaa - ja sit nyki ja paukku kylmänä.
Sitten jos oli puoli desiä alle halutun, niin ei toiminut senkään vertaa. Eli kaiketi tarkkuus on ilmoitettu määrä +/- 0.25desiä, että aika tarkkaan täytyy vetästä et mennee nappiin.
Eli ensin oikeaa öljyä. Sitten vielä oikea määrä. Kumpikin jos menee mettään, hyvin mahdollista ongelmat (joo, jotkut laatikot sietää mitä tahansa juoksevaa nestettä, toiset hädin tuskin sitä ainoaa oikeata kuukiven hintaista).
Eräs tuttava kun hommas vanhempaa eemelimersua tomaatilla, laittoi sinne uuet öljyt. Muuten jees, mut meni joku desi liikaa - ja sit nyki ja paukku kylmänä.
Sitten jos oli puoli desiä alle halutun, niin ei toiminut senkään vertaa. Eli kaiketi tarkkuus on ilmoitettu määrä +/- 0.25desiä, että aika tarkkaan täytyy vetästä et mennee nappiin.
Eli ensin oikeaa öljyä. Sitten vielä oikea määrä. Kumpikin jos menee mettään, hyvin mahdollista ongelmat (joo, jotkut laatikot sietää mitä tahansa juoksevaa nestettä, toiset hädin tuskin sitä ainoaa oikeata kuukiven hintaista).
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Joissain varsinkin vanhemman mallisissa automaateissa on kulmikkaat vaihdot kylmänä ihan ominaisuutenakin.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Muiden merkkien murheita.
Totta,ja osassa vaihdon "venyminen" ominaisuus kylmänä.
Automaatin öljynvaihdon vaihtamisesta tehty raketti tiedettä monessa autossa,mutta kuultu suoraan veholta,että öljymäärät vaihtelee kovasti jo tehtaalta lähtiessä.Kaverin vanhemmat taksi yrittäjiä,ja öljynvaihto ollut tyyliin.Nosturilla ylös omassa tallissa,proppu pois,ja ja uutta öljyä se mitä "manuaali" neuvoo.Ei siis mitään välilämmittelyjä yms,ja komeasti näillä ajavat yli 500t.
Automaatin öljynvaihdon vaihtamisesta tehty raketti tiedettä monessa autossa,mutta kuultu suoraan veholta,että öljymäärät vaihtelee kovasti jo tehtaalta lähtiessä.Kaverin vanhemmat taksi yrittäjiä,ja öljynvaihto ollut tyyliin.Nosturilla ylös omassa tallissa,proppu pois,ja ja uutta öljyä se mitä "manuaali" neuvoo.Ei siis mitään välilämmittelyjä yms,ja komeasti näillä ajavat yli 500t.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei uskoisi, että huomenna mennään vaimon kanssa töihin JTD:llä kimpassa ja Kia seisoo pihassa....
ESP OFF -merkkivalo syttyi peräkärryä hinatessa , ja kappas vaan, pihassa sitten automaatin pakki ei mene enää päälle. Siinä vaiheessa välähti minullakin, että luistoneston poiskytkennän merkkivalo syttyi heti peräkärryn kytkennän jälkeen eli hapettunut taisi olla pistorasia... Pitää huomenna valosalla katsoa sulakkeet ja lukea OBD2-lukijalla koodit. Avensiksella sama peräkärrypistokkeen hapettuma juttu aiheutti vain
valosulakkeen palamisen, katotaan nyt Kian keissi....oma moka kun kiireessä hämärässä en tarkistanut rasiaa.
Naapurin kanssa juteltiin , ja heillä Bemun -12 520d automaatilla on ruvennut vilkuttelemaan jos jotakin vikakoodia ja tuulilasinpyyhkimet eivät joskus ole toimineet kuin uudelleenkäynnistyksen jälkeen....
näää on näitä väyläsähkön kiroja.....
Jt
ESP OFF -merkkivalo syttyi peräkärryä hinatessa , ja kappas vaan, pihassa sitten automaatin pakki ei mene enää päälle. Siinä vaiheessa välähti minullakin, että luistoneston poiskytkennän merkkivalo syttyi heti peräkärryn kytkennän jälkeen eli hapettunut taisi olla pistorasia... Pitää huomenna valosalla katsoa sulakkeet ja lukea OBD2-lukijalla koodit. Avensiksella sama peräkärrypistokkeen hapettuma juttu aiheutti vain
valosulakkeen palamisen, katotaan nyt Kian keissi....oma moka kun kiireessä hämärässä en tarkistanut rasiaa.
Naapurin kanssa juteltiin , ja heillä Bemun -12 520d automaatilla on ruvennut vilkuttelemaan jos jotakin vikakoodia ja tuulilasinpyyhkimet eivät joskus ole toimineet kuin uudelleenkäynnistyksen jälkeen....
näää on näitä väyläsähkön kiroja.....
Jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Onkos 13-napanen liitin vai 7napanen? 13:sta ollut... outouksia.
Ja onko öhm... Pakkivalo vaiko sumarikytkintä pistorasiassa? Se kytkin on yli 90% todennäköisyydellä ongelmatapaus, jos liittyy jollakin tavalla peräkäppänään.
"Muutamia" outoja juttuja tuli siitä korjattua. Eli siis kytkin putsaten ja kovaa ajoa.
Ja pistorasian pohja oli sitten toinen tyypillinen vikapaikka - joko itse pohjassa vikaa (Kovil...) tai vaihtoehtoisesti piiloon taittuva rasia ja poikki hanganneet johdot.
Onkos 13-napanen liitin vai 7napanen? 13:sta ollut... outouksia.
Ja onko öhm... Pakkivalo vaiko sumarikytkintä pistorasiassa? Se kytkin on yli 90% todennäköisyydellä ongelmatapaus, jos liittyy jollakin tavalla peräkäppänään.
"Muutamia" outoja juttuja tuli siitä korjattua. Eli siis kytkin putsaten ja kovaa ajoa.
Ja pistorasian pohja oli sitten toinen tyypillinen vikapaikka - joko itse pohjassa vikaa (Kovil...) tai vaihtoehtoisesti piiloon taittuva rasia ja poikki hanganneet johdot.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Kiassamme 7-napainen ja ihan maahantuojan asentama irroitettava koukku uutena , joten en tiedä kytkennästä mitään. Pari valistunutta arvausta on, miten Ceedin saisi taas "tulille" ... katellaan.Aquatica kirjoitti:^
Onkos 13-napanen liitin vai 7napanen? 13:sta ollut... outouksia.
Ja onko öhm... Pakkivalo vaiko sumarikytkintä pistorasiassa? Se kytkin on yli 90% todennäköisyydellä ongelmatapaus, jos liittyy jollakin tavalla peräkäppänään.
"Muutamia" outoja juttuja tuli siitä korjattua. Eli siis kytkin putsaten ja kovaa ajoa.
Ja pistorasian pohja oli sitten toinen tyypillinen vikapaikka - joko itse pohjassa vikaa (Kovil...) tai vaihtoehtoisesti piiloon taittuva rasia ja poikki hanganneet johdot.
Joo, nämä peräkärryliitännän rasiaongelmat "rassaa" juuri meikäläisen tapaista kerran- pari vuodessa peräkärryä vetävää. Jos käyttäisi kärryä säännöllisemmin niin hapettumaa ei varmaan niin paljon tulisi.
Jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Sähköpuolella on jotain perusteellista vikaa, jos kärryn kytkeminen hapettuneeseenkaan pistokkeeseen saa ESP:n ja automaattiaskin sekaisin. Siis ihan suunnittelupuolella. ESP:n pitää kyllä saada tieto siitä, että kärry on kiinni, mutta missään nimessä sähköhäiriöt kärrytökkelissä ei saa lamauttaa auton tarpeellisia ja nykyään jopa lakisääteisiä järjestelmiä. Aiheesta pitäisi tulla vikailmoitus tai korkeintaan hallittu käytön rajoittaminen, ei uusia vikoja.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Ei saa ei.
Mutta jos tässä on tehty ryöstö esim. takavaloilta (jos olisi pitänyt olla akulta), se *VOI* sotkea aivan kaiken.
Se ei tosiaan tarvitse sinne kuin pienen oikkarin tapaisen rasiaan ja jos sähköt on otettu väärästä paikasta, se ei olisi mitenkään yllätys. En muista, onko Cee'd niitä, joissa ei missään nimessä saanut ottaa takapään valoilta ryöstöä kärrylle - jossain oli näitä kieltoja. Ja niitäkin oli rikottu, ettei oltu vedetty kokonaan akulta uutta piuhaa, joka aiheutti sitten ongelmia - viimestään sitten, kun oli perässä vähän enemmän sähköä syövää asuntovaunua tms.
Sitten todettiin, kuinka joku muu jossakin toisessa maahantuojan pisteessä olikin laittanut ryöstöllä koukun kiinni. Ja sitten vedettiin se piuha kuten kuuluu.
Joissain merkeissä käynyt jopa niin kivasti, että takavaloilta otettu ryöstö on lamaannuttanut auton siinä määrin, ettei se ole edes käynnistynyt. Ihan vaan siksi, että BCM ei tykännyt arvoista ja kaiketi tehtaan jantterit ajatelleet, että k.o arvot voi johtua vain oikosulusta = tulipaloriski = nogo. Tai jotain vastaavaa.
Ei saa ei.
Mutta jos tässä on tehty ryöstö esim. takavaloilta (jos olisi pitänyt olla akulta), se *VOI* sotkea aivan kaiken.
Se ei tosiaan tarvitse sinne kuin pienen oikkarin tapaisen rasiaan ja jos sähköt on otettu väärästä paikasta, se ei olisi mitenkään yllätys. En muista, onko Cee'd niitä, joissa ei missään nimessä saanut ottaa takapään valoilta ryöstöä kärrylle - jossain oli näitä kieltoja. Ja niitäkin oli rikottu, ettei oltu vedetty kokonaan akulta uutta piuhaa, joka aiheutti sitten ongelmia - viimestään sitten, kun oli perässä vähän enemmän sähköä syövää asuntovaunua tms.
Sitten todettiin, kuinka joku muu jossakin toisessa maahantuojan pisteessä olikin laittanut ryöstöllä koukun kiinni. Ja sitten vedettiin se piuha kuten kuuluu.
Joissain merkeissä käynyt jopa niin kivasti, että takavaloilta otettu ryöstö on lamaannuttanut auton siinä määrin, ettei se ole edes käynnistynyt. Ihan vaan siksi, että BCM ei tykännyt arvoista ja kaiketi tehtaan jantterit ajatelleet, että k.o arvot voi johtua vain oikosulusta = tulipaloriski = nogo. Tai jotain vastaavaa.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Jos takavaloilta otetaan suora virta kärrylle, pitäisi valonvalvonnan huutaa hoosiannaa välittömästi kun kärryn piuha laitetaan kiinni. Tätä ei ikinä pitäisi tehdä ja jos merkkiliike on moista mennyt tekemään, ei sinne kannata autoa viedä. Jos taas takavalolta on otettu kärryvaloille ohjaus (ja tehty muutenkin edes likimain sähköteknisesti oikein), ei rasian tai kärryn sekoilu vaikuta auton takavaloihin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
No joo, aika selvä tapaus tämä kuitenkin oli. Jarruvaloilta maahantuoja ottanut (ohjaus ?)virran, sillä jarruvalojen 15 A sulake oli kaput. Skenaario automaatti-Ceedissä seuraava : jarruvalo ei toimi - tällöin ESP on pois päältä - samoin vaihteisto saa CAN-väylältä suojauskehoitteen ( ilmeisesti joko N ,D sekä 1-2-3 tai sitten R ja P vaihtoehtoisesti toimivat. Eli ideana on estää vikatilassa väärät suunnanvaihdot.
Luin manuaalia ehtoolla ja siellä oli maininta kepin vieressä olevasta manuaalisesta lukituksesta, jonka olisin voinut poistaa ja ajaa esim. huoltoon.
No, ruokkiksella 5 min homma käydä kotona, avata sulakeboksi , ottaa vaihtaa palanut sulake boxissa olleeseen 15 A varasulakkeeseen. Sitten 5 min lenkki ja kaikki ok.
Koukku ( Kovil) oli tosiaan asennettu 1. omistajan ja maahantuojan toimesta uutena autoon. Mehän ostettiin tämä vasta kunnolla sisäänajettuna. Jos jotakin (kallista) vakavaa olisi tapahtunut, olisin ottanut yhteyttä maahantuojaan ehdottomasti.
JT
Luin manuaalia ehtoolla ja siellä oli maininta kepin vieressä olevasta manuaalisesta lukituksesta, jonka olisin voinut poistaa ja ajaa esim. huoltoon.
No, ruokkiksella 5 min homma käydä kotona, avata sulakeboksi , ottaa vaihtaa palanut sulake boxissa olleeseen 15 A varasulakkeeseen. Sitten 5 min lenkki ja kaikki ok.
Koukku ( Kovil) oli tosiaan asennettu 1. omistajan ja maahantuojan toimesta uutena autoon. Mehän ostettiin tämä vasta kunnolla sisäänajettuna. Jos jotakin (kallista) vakavaa olisi tapahtunut, olisin ottanut yhteyttä maahantuojaan ehdottomasti.
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^^
Ryöstöillä valitettavasti jotkut mekaanikot tekee.
Jpäässä noita korjattiin aika monta ja käsittääkseni reklamaatio lähti aina sinne, missä kustu (kuten asiaan kuuluukin). Jos ohjeet yksioikosesti sanoo, että *EI OTETA RYÖSTÖÄ* niin sitä ei myöskään oteta.
^
Jos mahdollista, tarkastuta jossakin nuo kytkennät. Tietysti itsekin sen voisi tehdä, farmarissa vasemmalla C-pilarin alueella mennee oranssi johto, jos on akulta vedetty.
Ryöstöillä valitettavasti jotkut mekaanikot tekee.
Jpäässä noita korjattiin aika monta ja käsittääkseni reklamaatio lähti aina sinne, missä kustu (kuten asiaan kuuluukin). Jos ohjeet yksioikosesti sanoo, että *EI OTETA RYÖSTÖÄ* niin sitä ei myöskään oteta.
^
Jos mahdollista, tarkastuta jossakin nuo kytkennät. Tietysti itsekin sen voisi tehdä, farmarissa vasemmalla C-pilarin alueella mennee oranssi johto, jos on akulta vedetty.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Hyvä DIY-tarkitusvinkki Aqu, kiitoksia paljon. Taidetaan pitää vain fillaritelinettä Kian koukun nokassa, kun Alfassakin löytyy koukku kärryä varten.Aquatica kirjoitti:^^
Ryöstöillä valitettavasti jotkut mekaanikot tekee.
Jpäässä noita korjattiin aika monta ja käsittääkseni reklamaatio lähti aina sinne, missä kustu (kuten asiaan kuuluukin). Jos ohjeet yksioikosesti sanoo, että *EI OTETA RYÖSTÖÄ* niin sitä ei myöskään oteta.
^
Jos mahdollista, tarkastuta jossakin nuo kytkennät. Tietysti itsekin sen voisi tehdä, farmarissa vasemmalla C-pilarin alueella mennee oranssi johto, jos on akulta vedetty.
Tosin JTD:sä oli ilm. maadoitusongelmaa, kun kärryn valot joskus välkkyivät.... mutta se on toinen juttu
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Kian logiikka käy järkeen (joskin olisi kiva saada tieturin ruudulle joku järkevä ilmoitus asiasta). Lie suoraan ryöstetty valolta ihan käyttösähkö, jos sulake pääsee palamaan - tai vaihtoehtoisesti jossain muualla ko. sulakkeen takana on ihan oikea (ehkä hetkittäinen) oikosulku ja se sulake nasahtaa pian uudestaan.Jiitee kirjoitti:No joo, aika selvä tapaus tämä kuitenkin oli. Jarruvaloilta maahantuoja ottanut (ohjaus ?)virran, sillä jarruvalojen 15 A sulake oli kaput. Skenaario automaatti-Ceedissä seuraava : jarruvalo ei toimi - tällöin ESP on pois päältä - samoin vaihteisto saa CAN-väylältä suojauskehoitteen ( ilmeisesti joko N ,D sekä 1-2-3 tai sitten R ja P vaihtoehtoisesti toimivat. Eli ideana on estää vikatilassa väärät suunnanvaihdot.
Nää (mekaanikot, jotka ryöstää) on niitä tapauksia, joissa mekaanikon pitäisi keskittyä mekaniikkaan ja jättää elektronien viskominen sähkäreiden huoleksi. Rosvoliittimen itsensä hyvyydestä (kosteussuojaus, mekaaninen suojaus, mekaaninen vahinko) voi jo yksistään käydä pitkiä keskusteluita, mutta kun päästään asiaan sähköjen erittelyn ja suojausten järkevyydestä ja toteutuksesta, päästään jo ihan uudelle tasolle.Aquatica kirjoitti: Ryöstöillä valitettavasti jotkut mekaanikot tekee.
Toki, kyllähän nekin aikansa toimii ja sitten voi tehdä taas uusiksi asiakkaan (uuteen) laskuun...
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Jop, luulen, että aika suoraan on jarruvaloilta ryöstetty käyttösähkö, kun 15A sulake oli kärvähtänyt. Ei kai signaalivirrat ole noin isoja, toki oikkarissa mahdollista. Täytyy josku pukata vikakoodinlukija kiinni ja katsoa mitä löytyy. Vaimo on ihan tyytyväinen ja se ok pääasia.
jt
jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Kaiketi nuo ryöstöt menee ihan tekijän laskuunm mutta onhan siitä tietysti asiakkaalle harmia.Polforea kirjoitti:
Nää (mekaanikot, jotka ryöstää) on niitä tapauksia, joissa mekaanikon pitäisi keskittyä mekaniikkaan ja jättää elektronien viskominen sähkäreiden huoleksi. Rosvoliittimen itsensä hyvyydestä (kosteussuojaus, mekaaninen suojaus, mekaaninen vahinko) voi jo yksistään käydä pitkiä keskusteluita, mutta kun päästään asiaan sähköjen erittelyn ja suojausten järkevyydestä ja toteutuksesta, päästään jo ihan uudelle tasolle.
Toki, kyllähän nekin aikansa toimii ja sitten voi tehdä taas uusiksi asiakkaan (uuteen) laskuun...
Ja samaa mieltä tuntuu olevan nekin, jotka noita korjailee
Toisten virheiden korjaaminenhan on aina ihanaa, eiks jees?
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
Ette voi olla tosissaan - vieläkö autosähköissä käytetään rosvoja?? Oikeasti ei voi olla totta, ehkä yksi maailman huonoin keksintö ikinä. Toki pika fiksauksena on asia erikseen, mutta ei pidempiaikaiseen käyttöön. Olen noita sujuvasti poistellut GTV:stä, jossa ne on vähän vanhempaa tekoa, mutta aiheuttavat kummasti ylimääräisiä haasteita.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
^Kyllä niihin aina joskus törmää, onneksi aika harvoin. Äkkiähän se tuntuu kätevältä, kun vaan naps kiinni ja sähkö kulkee. Mutta rosvoliitimien lisäksi ihan kunnollisillakin liittimillä tehtynä suora käyttösähkön ryöstö esim. kärrytökkeliin on tosiaan huono idea useastakin syystä. Sieltä pitäisi ottaa vain ohjaus releelle tahi vastaavalle komponentille/purkille, jonka kytkemä kärryn käyttösähkö tulee sitten omaa linjaansa oman sulakkeensa takaa eikä häiriköi auton omia järjestelmiä.
^^Eipä ne välttämättä mene, jos välissä onnistuu olemaan vuosia ja autoki ehkä jo vaihtanut omistajaa. Käytettynä valmiiksi koukullisen auton ostaessa ei ehkä saa tietoa, kuka koukun (/webaston/puhelinsarjan/tms) on ylipäätään asentanut, jolloin asentajaa on haastava lähteä jututtamaan.
Kai sitä voisi asiaakin kirjoittaa. Bemmi kävi toissapäivänä pyöränlaakerijumpassa. Vuorokausi meni takavetoisena ilman ajoavustimia ja vakionopeudensäädintä, kun asentaja kolautti ABS-anturin entiseksi. Onneksi tekijäfirma on vastuullinen tapaus ja sain auton avainten mukana tiedon tapahtuneesta sekä siitä, että uusi anturi on tilattu ja asennetaan kunhan tulee. Eilen sitten parani taas varustetaso tuntuvasti, kun uuden anturin myötä kehiin palasi ABS, ESP, RDC, HDC, xDrive, hillholder sekä vakionopeudensäädin
^^Eipä ne välttämättä mene, jos välissä onnistuu olemaan vuosia ja autoki ehkä jo vaihtanut omistajaa. Käytettynä valmiiksi koukullisen auton ostaessa ei ehkä saa tietoa, kuka koukun (/webaston/puhelinsarjan/tms) on ylipäätään asentanut, jolloin asentajaa on haastava lähteä jututtamaan.
Kai sitä voisi asiaakin kirjoittaa. Bemmi kävi toissapäivänä pyöränlaakerijumpassa. Vuorokausi meni takavetoisena ilman ajoavustimia ja vakionopeudensäädintä, kun asentaja kolautti ABS-anturin entiseksi. Onneksi tekijäfirma on vastuullinen tapaus ja sain auton avainten mukana tiedon tapahtuneesta sekä siitä, että uusi anturi on tilattu ja asennetaan kunhan tulee. Eilen sitten parani taas varustetaso tuntuvasti, kun uuden anturin myötä kehiin palasi ABS, ESP, RDC, HDC, xDrive, hillholder sekä vakionopeudensäädin
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Totta. Ei aina mene tekijän piikkiin.
Helpottaa, jos tekijä on tiedossa ja on tehnyt ohjeiden vastaisesti (tietysti diagnoosi maksaa ja jos se kertoo, että tekijä tehnyt oikein niin voivoi) niin vähän helpottaa. Ehkä.
^^
En muista koukkuvalmistajaa, mutta joku jossain määrin täälläkin käytössä oleva ja yleisesti ohje kertoo ottaa ryöstön. Ne asentajat, ketkä systeemin tietää, ottavat suosiolla uuden narun akulta...
Ne ketkä ei tiedä, korjannee sen aika lyhyessä ajassa kun kaikki tilttaa. En muista merkkiä, ei ollut mikään näistä "tunnetummista", vaan jotain halvempaa kuraa jostakin. Tai olettaisin näin.
Totta. Ei aina mene tekijän piikkiin.
Helpottaa, jos tekijä on tiedossa ja on tehnyt ohjeiden vastaisesti (tietysti diagnoosi maksaa ja jos se kertoo, että tekijä tehnyt oikein niin voivoi) niin vähän helpottaa. Ehkä.
^^
En muista koukkuvalmistajaa, mutta joku jossain määrin täälläkin käytössä oleva ja yleisesti ohje kertoo ottaa ryöstön. Ne asentajat, ketkä systeemin tietää, ottavat suosiolla uuden narun akulta...
Ne ketkä ei tiedä, korjannee sen aika lyhyessä ajassa kun kaikki tilttaa. En muista merkkiä, ei ollut mikään näistä "tunnetummista", vaan jotain halvempaa kuraa jostakin. Tai olettaisin näin.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Jos nyt oletetaan, että mun Themaan on koukku laitettu uutena, niin kohta on 28 vuotta siitä, kun rosvoliittimet asennettiin. Toimii edelleen, mitä on saattanut auttaa se, että liittimet ui kotelosuojaöljyssä.
Toki tehtaan ohjeistuksen mukaan siinäkin olisi pitänyt tuoda sähköt omalla johdolla akulta, eikä rosvota suoraan takavaloilta.
Toki tehtaan ohjeistuksen mukaan siinäkin olisi pitänyt tuoda sähköt omalla johdolla akulta, eikä rosvota suoraan takavaloilta.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Noni
Sitten kun julkaistaan todelliset hiilidioksidipäästöt niin kuka maksaa maksamatta jääneet autoverot ja käyttömaksut? Kuka maksaa tulevat korkeammat käyttömaksut?
Sitten kun julkaistaan todelliset hiilidioksidipäästöt niin kuka maksaa maksamatta jääneet autoverot ja käyttömaksut? Kuka maksaa tulevat korkeammat käyttömaksut?