Sähkötupakkakeskustelua
Valvoja: Moderators
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Sähkötupakkakeskustelua
Lueskelin tota tupakkilakon yritys ketjua ja ajattelin että jos laittaisi pystyyn sähkötupakka topicin tänne jos sattusi löytymään kanssahöyryttelijöitä. Itsellä nyt putkeen 7kk ilman manuaalista tupakkaa. Viimevuonnakin poltin alkuvuodesta 4kk sähkötupakkaa mutta kun oli "halppismalli" käytössä niin siihen meni vaan hermot. Eli jos ostatte, niin ostakaa kunnollinen. Alkuun hyvä vaihtoehto voisi olla vaikka tämä Subbox taikka joku muu "modityylinen" setuppi .Elikkäs jollekkin tuntemattomille lyhyesti perusasioita, mitä siihen kuuluu.
Sähkötupakkaan kuuluu Tankki , Ja Akkuosa , tässä esimerkissä tämmöinen modityyppinen akku, mikä on omasta mielestä ainut varteenotettava vaihtoehto jos haluaa akunkestoa, ja muutenkin kunnollisen kokemuksen sähkötupakasta.
Akkuja (tai siis akkuosia, koska niiden sisällä on se itse akku) on piirillisiä ja mekaanisia. Yleensä akkumodit ovat piirillisiä watti ja volttisäädettäviä. Watit voivat yltää jopa 200 wattiin asti, mutta ovat yleensä 30-50 watin luokkaa. Eli siis mitä enemmän watteja, sitä kapasiteettiä tuottaa höyryä. Löytyy integroiduilla akuilla olevia modeja, ja vaihdettavilla akuilla olevia.
Tankissa on säiliö, mihin nestettä kaadetaan. Sen (yleensä) pohjassa on Atopää joka pitää sisällään kanthal/nikkeli/titaani yms langasta tehdyn vastuspään (kela), minkä sisällä on pumpulia. Pumpulin tarkoitus on kuljettaa neste tankista vastukselle, joka höyrystää nesteen, ja höyry nousee tankin läpi suuhun. Eli ei siis mitään rakettitiedettä.
Vastuksia siis löytyy joko tankkikohtaisia valmiita "atopäitä", tai sitten Rakennettava ns. RBA pohja, johon vastuksen voi rakentaa itse mieleisekseen. Kuvassa näkyvän langan sisään siis tungetaan sitä pumpulia. Sitten atopää vain kierretään tankkiin kiinni, ja tankki kiinni akkuun.
Mentäessä sub ohmiin, eli alle 1 ohmin vastuksiin pitää muistaa että akun pitää olla mallia suurpurkuvirta. Huonompi akku rasittuu liikaa kun otetaan paljon ampeereita irti, ja sen takia on tullut näitä raportoituja räjähtämistapauksia, kun ei ole ollut kunnollisia vehkeitä. Kuitenkin jos jotain epäilyttää, niin ostaa alkuun tuon subboksin ja siihen 20-30A 18650 akun niin kyllä se kestää. 20A On aika rajoilla mutta veikkaan ettei kauhean moni polta tuota täysillä 50 watin tehoilla montaa sekunttia samalla painalluksella, milloin akku voi rasittua. Näissä kuitenkin on akkujen tuuletusaukot nykyään, ja nämä ovat kehittyneet niin pitkälle turvallisuutensakkin puolesta ettei näitä tapauksia enään juurikaan ole.
Nykyisenä "kalustona" itsellä on Sigelei 150w TC punaisena ja siinä päällä Subtank . Uusi tankki on hakusessa koska tuo tankki ei kestä isoja tehoja (yli 60w) mutta toistaseksi mennään tuolla, ja muutamalla "dripperillä" mitkä voi vaikka googlettaa jos ei tiedä, en ala tähän kaikkia vaihtoehtoja kirjoittelemaan. Nykyisessä tankissa on sisällään lämmönsäätövastus, minkä voi googlettaa jos haluaa tarkempia tietoja, mutta lyhyesti modista säädetään tietty lämpötila minkä vastus pitää, eikä näin pääse polttamaan pumpuleita missään tilanteessa. Noilla drippereillä (ja uusimmilla tankeillakin) tulee niin perk*leen isot höyryt ettei eteensä nää jos sisällä kerran imaisee. Ja sitä kautta itse ainakin löysin sen mielenkiinnon tähän harrstukseen. Aloin niin sanotusti "jahtaamaan savuja" eli kokoajan vaan pakko saada isompaa ja isompaa savupilveä pihalle. Nikotiinitasot ovat tätä myöten laskeneet melkein nollaan, kun ei se nikotiini enään ole pääasia, vaan se hauskuuskerroin. Voin jo tässä vaiheessa varmaksi sanoa että tupakasta on päästy eroon, ja löytyi uusi harrastus samalla. Ainakun on tykännyt näperrellä niin tää on oikeasti ihan hauskaa hommaa tehdä erilaisia vastuksia ja nesteitä. Hakea aina vaan parempaa ja parempaa makua/höyryä. Minkäälaisia haittavaikutuksia ei ole tullut ainakaan tällä aikavälillä. Alkuun ottaa kurkkuun vähän enemmän mutta päivän höyryttelyn jälkeen se ei tunnu enään missään. Sekin riippuu nestepohjan koostumuksesta, onko se VG vai PG pohjaista, nekin voi halukas googlettaa.
Joo, onpas hankala aihe kirjoittaa kun on niin monta asiaa, mutta perusteet nyt on kuitenkin selitetty. Jos haluaa arvosteluja katsoa niin Riptripperssillä on hyviä pätkiä mistä näkee eri laitteita vähän lähempää, ja perusteellisemmin selitettynä jos hilbillyjenkki taipuu. Myös Esavuke foorumilla on paljon perusteellisemmin juttua ihan suomen kielellä.
Enempää en ala tähän yksin runoilemaan, koska erilaisia vaihtoehtoja on niin monia. Kuitenkin tähän voisi keräillä yleistä keskustelua sähkötupakoista ja niiden käyttökokemuksista.
Sähkötupakkaan kuuluu Tankki , Ja Akkuosa , tässä esimerkissä tämmöinen modityyppinen akku, mikä on omasta mielestä ainut varteenotettava vaihtoehto jos haluaa akunkestoa, ja muutenkin kunnollisen kokemuksen sähkötupakasta.
Akkuja (tai siis akkuosia, koska niiden sisällä on se itse akku) on piirillisiä ja mekaanisia. Yleensä akkumodit ovat piirillisiä watti ja volttisäädettäviä. Watit voivat yltää jopa 200 wattiin asti, mutta ovat yleensä 30-50 watin luokkaa. Eli siis mitä enemmän watteja, sitä kapasiteettiä tuottaa höyryä. Löytyy integroiduilla akuilla olevia modeja, ja vaihdettavilla akuilla olevia.
Tankissa on säiliö, mihin nestettä kaadetaan. Sen (yleensä) pohjassa on Atopää joka pitää sisällään kanthal/nikkeli/titaani yms langasta tehdyn vastuspään (kela), minkä sisällä on pumpulia. Pumpulin tarkoitus on kuljettaa neste tankista vastukselle, joka höyrystää nesteen, ja höyry nousee tankin läpi suuhun. Eli ei siis mitään rakettitiedettä.
Vastuksia siis löytyy joko tankkikohtaisia valmiita "atopäitä", tai sitten Rakennettava ns. RBA pohja, johon vastuksen voi rakentaa itse mieleisekseen. Kuvassa näkyvän langan sisään siis tungetaan sitä pumpulia. Sitten atopää vain kierretään tankkiin kiinni, ja tankki kiinni akkuun.
Mentäessä sub ohmiin, eli alle 1 ohmin vastuksiin pitää muistaa että akun pitää olla mallia suurpurkuvirta. Huonompi akku rasittuu liikaa kun otetaan paljon ampeereita irti, ja sen takia on tullut näitä raportoituja räjähtämistapauksia, kun ei ole ollut kunnollisia vehkeitä. Kuitenkin jos jotain epäilyttää, niin ostaa alkuun tuon subboksin ja siihen 20-30A 18650 akun niin kyllä se kestää. 20A On aika rajoilla mutta veikkaan ettei kauhean moni polta tuota täysillä 50 watin tehoilla montaa sekunttia samalla painalluksella, milloin akku voi rasittua. Näissä kuitenkin on akkujen tuuletusaukot nykyään, ja nämä ovat kehittyneet niin pitkälle turvallisuutensakkin puolesta ettei näitä tapauksia enään juurikaan ole.
Nykyisenä "kalustona" itsellä on Sigelei 150w TC punaisena ja siinä päällä Subtank . Uusi tankki on hakusessa koska tuo tankki ei kestä isoja tehoja (yli 60w) mutta toistaseksi mennään tuolla, ja muutamalla "dripperillä" mitkä voi vaikka googlettaa jos ei tiedä, en ala tähän kaikkia vaihtoehtoja kirjoittelemaan. Nykyisessä tankissa on sisällään lämmönsäätövastus, minkä voi googlettaa jos haluaa tarkempia tietoja, mutta lyhyesti modista säädetään tietty lämpötila minkä vastus pitää, eikä näin pääse polttamaan pumpuleita missään tilanteessa. Noilla drippereillä (ja uusimmilla tankeillakin) tulee niin perk*leen isot höyryt ettei eteensä nää jos sisällä kerran imaisee. Ja sitä kautta itse ainakin löysin sen mielenkiinnon tähän harrstukseen. Aloin niin sanotusti "jahtaamaan savuja" eli kokoajan vaan pakko saada isompaa ja isompaa savupilveä pihalle. Nikotiinitasot ovat tätä myöten laskeneet melkein nollaan, kun ei se nikotiini enään ole pääasia, vaan se hauskuuskerroin. Voin jo tässä vaiheessa varmaksi sanoa että tupakasta on päästy eroon, ja löytyi uusi harrastus samalla. Ainakun on tykännyt näperrellä niin tää on oikeasti ihan hauskaa hommaa tehdä erilaisia vastuksia ja nesteitä. Hakea aina vaan parempaa ja parempaa makua/höyryä. Minkäälaisia haittavaikutuksia ei ole tullut ainakaan tällä aikavälillä. Alkuun ottaa kurkkuun vähän enemmän mutta päivän höyryttelyn jälkeen se ei tunnu enään missään. Sekin riippuu nestepohjan koostumuksesta, onko se VG vai PG pohjaista, nekin voi halukas googlettaa.
Joo, onpas hankala aihe kirjoittaa kun on niin monta asiaa, mutta perusteet nyt on kuitenkin selitetty. Jos haluaa arvosteluja katsoa niin Riptripperssillä on hyviä pätkiä mistä näkee eri laitteita vähän lähempää, ja perusteellisemmin selitettynä jos hilbillyjenkki taipuu. Myös Esavuke foorumilla on paljon perusteellisemmin juttua ihan suomen kielellä.
Enempää en ala tähän yksin runoilemaan, koska erilaisia vaihtoehtoja on niin monia. Kuitenkin tähän voisi keräillä yleistä keskustelua sähkötupakoista ja niiden käyttökokemuksista.
Kantapään kautta vuodesta -93..
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Sähkötupakkakeskustelua
Kuulostaa aivan järjettömän monimutkaiselta... en taida kokeilla
Tosin enpä ole savutellut koskaan millään muullakaan.......
Tosin enpä ole savutellut koskaan millään muullakaan.......
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Sähkötupakkakeskustelua
Samaa tuli ajateltua
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Sähkötupakkakeskustelua
Jostain syystä aihe kiinnostaa. Sätkää menee senverta paljon - varsinki tallissa. Parit koesavut olen vetäny duunikavereilta. Ja meän tehas on ns savuton. Pitää käydä salaa tupakilla.
Re: Sähkötupakkakeskustelua
Vapottelua vuosien päivät takana. Hyvin höyryy.
Uskollinen Nemesiksen mekaaninen ja subtank mini päässä. Tolla setupilla menty jo vuosi. Ehkä olisi aika päivittää..
Liemet teen itse.
Uskollinen Nemesiksen mekaaninen ja subtank mini päässä. Tolla setupilla menty jo vuosi. Ehkä olisi aika päivittää..
Liemet teen itse.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Sähkötupakkakeskustelua
Ja mitä poikain touhuja töis katellu/kuunnellu, ni voi mennä iha harrastuksen puolelle. Hippasen eri homma ku mun käsin käärityt filtterisätkät. Laiteharrastelijoita niistä tullu. Jännä laji. Ja ehkä jopa terveellisempi kuin toi mun.
- MrDelirium
- Viestit: 218
- Liittynyt: 02 Loka 2015, 20:47
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 (2008)
- Paikkakunta: Tampesteri
Re: Sähkötupakkakeskustelua
Kolmatta vuotta mennään höyryllä
Mainittakoon nyt harrastuksen nimissä mun Rosatom nimeä totteleva boksimodi, minkä max purkuvirta on 1200A. 12800mah Lipoa sisällä.
Mutta jos haluaa päästä helpolla, niin Clearomisaattori (jos vielä haluaa vähän helpottaa niin päältä täytettävä) ja mielen mukainen VW säätöinen modi. Olkoon se putki tai boksi, oman maun mukaan. Liemet valmiina vaikka briteistä, niin alkaa olla valmis paketti
Mainittakoon nyt harrastuksen nimissä mun Rosatom nimeä totteleva boksimodi, minkä max purkuvirta on 1200A. 12800mah Lipoa sisällä.
Mutta jos haluaa päästä helpolla, niin Clearomisaattori (jos vielä haluaa vähän helpottaa niin päältä täytettävä) ja mielen mukainen VW säätöinen modi. Olkoon se putki tai boksi, oman maun mukaan. Liemet valmiina vaikka briteistä, niin alkaa olla valmis paketti
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Sähkötupakkakeskustelua
En taida aloittaa. Alkaa olla kulutus jo siinä, mihin halusinkin. Arkipäivässä menee ehkä yksi tai ei yhtään, viikonloppuna vähän enemmän.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Sähkötupakkakeskustelua
En ole harrastelija, mutta sopivasti satuin osumaan juutuupissa tämmöiseen pätkään:
http://youtu.be/OvEpwpVSJdU
Näköjään chili- ja sähkötupakkaharrastuksien yhdistäminen ei ole edes hirveän harvinaista. Eipä olisi itselle varmaan ikinä tullut mieleen vetää kapsaisiinia keuhkoihin!
http://youtu.be/OvEpwpVSJdU
Näköjään chili- ja sähkötupakkaharrastuksien yhdistäminen ei ole edes hirveän harvinaista. Eipä olisi itselle varmaan ikinä tullut mieleen vetää kapsaisiinia keuhkoihin!
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: Sähkötupakkakeskustelua
No ei tää nyt oikeesti niin monimutkasta ole Tän saa vaan kuulostamaan vaikealta. Ostaa tuon subboksin tai jonkun muun modisetin ja siihen vaan nesteitä justiin vaikka briteistä niin ei tarvi muuta miettiä. Ja tosiaan aika harrastuksen puolelle tää on itelläkin mennyt pikkuhiljaa, ja hauska harrastus onkin
Kantapään kautta vuodesta -93..
- MrDelirium
- Viestit: 218
- Liittynyt: 02 Loka 2015, 20:47
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 (2008)
- Paikkakunta: Tampesteri
Re: Sähkötupakkakeskustelua
Kokeiltu ja todettu helvetin huonoksi ideaksi.mutt kirjoitti:En ole harrastelija, mutta sopivasti satuin osumaan juutuupissa tämmöiseen pätkään:
http://youtu.be/OvEpwpVSJdU
Näköjään chili- ja sähkötupakkaharrastuksien yhdistäminen ei ole edes hirveän harvinaista. Eipä olisi itselle varmaan ikinä tullut mieleen vetää kapsaisiinia keuhkoihin!
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Sähkötupakkakeskustelua
Tää sähkötupakka juttu on mun mielestä yhtä tyhmää kun joku proteiini jätski tai pannari.
Joko vetää oikeeta röökii tai lopettaa pelleilyn. Kummassakin kyse itseaiheutetun keinotekosen tarpeen tyydyttämisestä.
Mut mä oonki mä, joku voi nähdä hyödyn ja tarpeen tässä, ja niissä pannareissa.
Joko vetää oikeeta röökii tai lopettaa pelleilyn. Kummassakin kyse itseaiheutetun keinotekosen tarpeen tyydyttämisestä.
Mut mä oonki mä, joku voi nähdä hyödyn ja tarpeen tässä, ja niissä pannareissa.
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Sähkötupakkakeskustelua
Avokki on nyt parisen vuotta "poltellut" sähköröökiä. Savuttomalle kanssa elijälle loistava homma, ei haise enää pahalle. Ja vaikka olen myöntynytkin sisällä ja autossa tuprutteluun ei höyry haittaa jos sattuu olemaan mieleinen maku Miinuksena ehkä se että se on sillä koko ajan kädessä, tosin silti se tulee paljon halvemmaksi kuin syöpäkääryle.
- MrDelirium
- Viestit: 218
- Liittynyt: 02 Loka 2015, 20:47
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 (2008)
- Paikkakunta: Tampesteri
Re: Sähkötupakkakeskustelua
Samaa täällä on kehuttu. Ja näin omasta puolesta on helvetin kiva, kun keuhkot toimii ja makuaisti on tallella.sataviisviis kirjoitti:Avokki on nyt parisen vuotta "poltellut" sähköröökiä. Savuttomalle kanssa elijälle loistava homma, ei haise enää pahalle. Ja vaikka olen myöntynytkin sisällä ja autossa tuprutteluun ei höyry haittaa jos sattuu olemaan mieleinen maku Miinuksena ehkä se että se on sillä koko ajan kädessä, tosin silti se tulee paljon halvemmaksi kuin syöpäkääryle.
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: Sähkötupakkakeskustelua
Onko kellään kokemusta tosta bellus rta tankista? Vaikuttaa ihan hyvältä. Aromamizer rdta olis kanssa kova mutta ei ihan helposti löydy mistä tilaisi
Kantapään kautta vuodesta -93..
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Re: Sähkötupakkakeskustelua
Reilut kaksi vuotta pelkkää vapottelua takana. Analogisia olen tänä aikana vetänyt alle 10kpl. Ihan eka sähkörööki tuli ostettua ensimmäisten joukossa jo ~10v sitten, mutta silloin nuo oli niin paskoja että leikki loppui alkuunsa. Perusvermeillä pitkälti pärjännyt. Kaveri sotkee nesteitä joten nykyään tulee enää harvemmin tilattuakaan mitään. Just nyt vieressä on eLeafin iStick 50w modi ja Aspire Nautilus tankkina. Kotoa löytyy eri modeja mm. iStick 30w, smok sid, joku vamon vanha ja kasa eri tankkeja. Tämäkin "harrastus" lukeutuu niihin että rahaa saa palamaan just niin paljon kuin perse kestää. Toisaalta myös halvalla ja helpolla pääsee yhtälailla. Ja aluksi koko touhu varmasti vaikuttaakin hankalalta mikä sisänsä ymmärrettävää, koska termejä ja käsitteitä on hirveästi. Sitten kun mukaan sotkee vielä nesteet ja niiden eri variaatiot on pää varmasti pyörällä. Mikäli kokeilla haluaa niin kannattaa kysellä joltain joka asiasta jotain tietää ja tosiaan sijoittaa se muutama kymppi enemmän heti alkuun eikä ostaa noita halvimpia aloituspaketteja.
Se että onko tässä mitään järkeä on pitkälti henkilökohtainen juttu. Toiset vaan lopettaa röökaamisen ja sillä sipuli. Toiset ei siihen pysty tai eivät välttämättä edes halua. Itse näen että jos syystä tai toisesta jotain on pakko imeskellä niin mieluummin tätä. Kiistämättömiä etuja on ainakin tuo ettei haise niin pahalle sekä hapenottokyvyn paraneminen. Siihen että onko tämä terveellisempi vaihtoehto en ota kantaa, sitä kai ei kukaan tässä kohtaa voi kiistattomasti osoittaa puoleen tai toiseen. Parempi tietysti olisi olla ilman, mutta... Itse olen tupakoinnin lopettanut kymmeniä kertoja ja ilmankin ollut parhaimillaan vuoden päivät. Lopettaminen ei ole vaikeaa, pysyminen on. Ainakin minulla. Nykyään pystyn olemaan helposti myös ne ryyppykeikat pelkästään sähköröökin varassa ja se on minulle jo voitto. Seuraava askel on lopettaa vapottelu arkisin ja keskittää se vain noihin ryyppykeikkoihin. Aikataulua en ole asettanut.
Se että onko tässä mitään järkeä on pitkälti henkilökohtainen juttu. Toiset vaan lopettaa röökaamisen ja sillä sipuli. Toiset ei siihen pysty tai eivät välttämättä edes halua. Itse näen että jos syystä tai toisesta jotain on pakko imeskellä niin mieluummin tätä. Kiistämättömiä etuja on ainakin tuo ettei haise niin pahalle sekä hapenottokyvyn paraneminen. Siihen että onko tämä terveellisempi vaihtoehto en ota kantaa, sitä kai ei kukaan tässä kohtaa voi kiistattomasti osoittaa puoleen tai toiseen. Parempi tietysti olisi olla ilman, mutta... Itse olen tupakoinnin lopettanut kymmeniä kertoja ja ilmankin ollut parhaimillaan vuoden päivät. Lopettaminen ei ole vaikeaa, pysyminen on. Ainakin minulla. Nykyään pystyn olemaan helposti myös ne ryyppykeikat pelkästään sähköröökin varassa ja se on minulle jo voitto. Seuraava askel on lopettaa vapottelu arkisin ja keskittää se vain noihin ryyppykeikkoihin. Aikataulua en ole asettanut.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Sähkötupakkakeskustelua
En käytä, enkä mistään muutenkaan aiheeseen liittyen mitään tiedä, mutta osuin otsikkoon.
http://www.hs.fi/tiede/a1445306738986
http://www.hs.fi/tiede/a1445306738986
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- MrDelirium
- Viestit: 218
- Liittynyt: 02 Loka 2015, 20:47
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 (2008)
- Paikkakunta: Tampesteri
Re: Sähkötupakkakeskustelua
Diacetyyliä käytetään mm. vanilijasikareissa. Sähkö"tupakka" puolella taas ainakin Suomessa se on kohdannut suurta vastarintaa. En tiedä yhtään vapottajaa, joka haluaisi vetää diacetyyliä sisältävää nestettä. Mukaanluettuna minä itse.Alfissimo kirjoitti:En käytä, enkä mistään muutenkaan aiheeseen liittyen mitään tiedä, mutta osuin otsikkoon.
http://www.hs.fi/tiede/a1445306738986
Jos nesteestä ei ole labratuloksia saatavilla, en osta.
E: Tuli ehkä turhan kärkevästi kirjoitettua, niin ei ollut tarkoitus.
Mutta tosiaan Diacetyylin käyttöä ovat laadukkaat valmistajat jo vähentäneet ja lopettaneet. Pääasiassa halvemmissa nesteissä käytetään vanilijan tai kermaisuuden tuojana. Samaa tavaraa löytää myös leffateatterien poppareista.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Sähkötupakkakeskustelua
Oon suunnitellu sähköisiin siirtymistä, mutta merkillistä slangia on nämä sivustot täynnänsä. Mikä helvetin modi, driptip, ato... aargh, menee liian vaikeeks ja pelkään ostavani jonkun ihan väärän aloituspaketin johon ei saa edes täyttöpakkauksia (vai mitä ne lie nimeltään?). Lähen röökille.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Sähkötupakkakeskustelua
Lainaampa tätä ketjua,kun uutta en viitsinyt aloittaa,kun samoilla akuilla mennään kaiketi.
Yksi tyhmä kysymys:
Tuli ostettua otsalamppuun 2kpl Panasonic 3.6V 18650 3400 mAh akkuja,sekä laturin niihin.Laturissa valittavana 3V&4.2V.Kummalla kuuluu ladata kyseisiä akkuja?
Yksi tyhmä kysymys:
Tuli ostettua otsalamppuun 2kpl Panasonic 3.6V 18650 3400 mAh akkuja,sekä laturin niihin.Laturissa valittavana 3V&4.2V.Kummalla kuuluu ladata kyseisiä akkuja?
4,2V. 3,6V on kyseisen kennon nimellisjännite (oletan nyt että kyseessä on sama kemia kuin tässä Panasonic:n speksissä http://industrial.panasonic.com/ww/prod ... e/NCR18650 vaikka kapasiteettia onkin vähän enemmän).
Tuolla on myös latausspesifikaatio joka yleisesti ottaen löytyy jokaisesta kennotyypistä jos se on ns. Suurelle yleisölle saatavissa kuten tämäkin.
Tuolla on myös latausspesifikaatio joka yleisesti ottaen löytyy jokaisesta kennotyypistä jos se on ns. Suurelle yleisölle saatavissa kuten tämäkin.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Sähkötupakkakeskustelua
Juu,kun tuli testattua laturia,ja asennossa 3V ilmoittaa,että akut täynnä,mutta 4.2V vielä lataa