1300ti kirjoitti:Siitä Silja-GTV:stä, sain selville muuton yhteydessä, että on uuden kämppäni vuokraisännän pojalla eli Tammisella Turussa rajujen muutostöiden alla, mm. lattia muuttunut tasaiseksi levyksi, ym. hot rod kikkoja & uutta viritystä. Vuoden parin sisällä Ahvenistolla nähdään varmasti hurjia!
Joo pitää paikkansa mutta ei sentään Siljaa raiskata !
VAAN YLLÄ Mainitsin jo mikä....
Eikä se lattia mikään tasainen levy ole....viistetty se on 8 asteen kulmalla eli autosta tulee puhdas downforce auto ja auton alle tulee diffuuserit.
Olen kahden vaiheilla joko 1.8 turbo pata keulille taikka 8v TS 2.0 Turbona...
Molemmat olisi periatteessa "oikein".
Etupalkki lähtee veks ja korvataan siten että kone on osa etupään palkistoa kuten vaihdelaatikkokin ja koko paketti tulee irtoamaan tarvittaessa muutamalla pultilla koko autosta Formula tyyliin.
Takakseliksi tulee BMWn E36 perä.
Ohjauksena on hammastanko 2.4 kierrosta laidasta laitaan.
Jousitus tulee olemaan Konin Coiloverit.
Jarruina toimii Kuismasen IMSA Audista peräisin olevat levyt ja satulat samanmoiset.
Auton Turvakaaret on jo valmiit ja nyt tänä keväänä alkaa niputtaminen...tosin Roadsporttiin /Baltic GThen kaavailen Corvettea myös jotta pääsee ajamaan slickseillä ja alumiinikasilla Isoa Kovaa.
Nämä muutokset on ihan yhtä helposti tehtävissä kuin auton entistäminen (autolla ei ole enään TAJ-700 identiteetti vaan erään punakilpisen rallipelin) ja turvaakaarethan sekä auto muutenkin oli lähinnä hengenvaarallinen, etupalkki väsynyt katki kiitos katkaistujen Chevy Vanin kuormaauto jousien joiden kovuus 2000 paunaa per tuuma.....,turvakaaren etukaari sinkkisestä vesijohdosta joka 4mm paksua seinämältään ja taivutettu ryttyyn/lyttyyn ja muuta "pientä".
Kone oli loppu ja keitti joka lähdön välissä...syy liian plaanattu kansi etc etc..
-98 ei pitänyt tosin kisata ollenkaan mutta Makkonen sai ylipuhuttua nilkuttamaan mukaan.
Tässä välissä yksi tallinmuutto puolet suurempiin tiloihin dynon hankinta ja paljon muuta jotta voi aidosti ajaa kilpaa eikä ruuvvata kisaviikonloppuisin jonka voi tehdä omassa tallissa perus-säätöjä myöden.
Muuten tuo kuusilovinen voisi kiinnostaa vai tarviikos toinen omista GTA lootista tuhota siihen tarkoitukseen...eli pakki pois.
Mitä tulee GTA Alfoihin niin tutulla oli säkylässä aito siviili 1600GTa 70luvun lopulla suomen kilvissä...uskokaa tai älkää Tammisen Reijo koitti autoa ostaa mutta haulit ei riittänyt.
Itsellä on kaksi 1600GTAn magnesium Campagnoloa reksiviisittana sen aikaisin kisarenkain, toinen on puhjennut Keimolassa ja ovat suomalaisesta GTAsta.