Totta tuokin että yhden kokemuksen perusteella huudetaan tuomiota. Tosin Huawei puhelin hajos kun tippu sepelille ja astuin päällä. Niin paskaa laatua että ostin toisen samanlaisen
Totta lienee sekin, että jos jotain tarttee mainostaa ympäri vuoden joka lehdessä, miksi se ei mene kaupaksi mainostamatta?
Ja perinteinen ja toimiva myynti-argumenttihän on "minulla on itselläkin kotona tällainen". Toimii aina.
Yhdestäkään Italialaisesta autosta ei mulla muuten ole moottori tahi vaihteisto hajonnut kunnolla ajossa. Tosin 2 kertaa on jakohihna katkennut oman hölmöilyn takia. Niissäkin riitti muutaman vinon venttiilin vaihto olohuone-remonttina. Yhtään kampiakselia, sylinterikantta taikka kiertokankea en ole koskaan vaihtanut, en edes männänrenkaita saati koko moottoria/vaihteistoa rikkoontumisen takia. Kilometrejä lienee ajettu likemmäs puoltoista miltsiä. Ja autot kumminkin pääasiassa 15v+ muutaman satasen romuja.
Ainoo oma tojota liikenteessä ei koskaan toiminut niin, että olisi päässyt testaamaan kestävyyttä. Sammui joka risteykseen. Tai suoralle. Ja perhefirman Hiacesta leipoi yks sylinteri, meni niin paskaksi että piti putkittaa.
Mahtaako tässäkin olla sitten tojota-otanta vaan liian kapea. No jos jossain mennään henkilökohtais-fiiliksellä niin lienee auton ja kodinkonemerkin valinta.
Mutta toisaalta ehkä sikäli aiheeseen liittyvänä, että toiset tuntuu remppaavan moottoreita yhtenään, mutta ei mun ole juuri koskaan tarvinnut. Ostettaessa on jotain pikkuremppaa tehty ja sitten vaan ajettu, perushuollolla. Jenkin moottorin ostin valmiina -93 enkä ole sitä ikinä avannut. Keväällä kiillotin venakopat ja taisi olla ensimmäinen kerta kun ne oli auki. Ratamirafiorin koneeseen olen vaihtanut öljyt ehkä joka toinen vuosi ja kaasuttimia on saanut laitella. Lukuunottamatta öljypohja kiveen -episodia kesällä ja yhtä kansihuoltoa 2000-luvun alkupuolella, kone on niiltä jäljiltä kun asensin sen -98, 350tkm sitten.
Mitä vanhoihin kodinkoneisiin tulee, tunsin tietynlaista ylpeyttä kun käytössä oli vielä vm. -73 pesukone vuostuhannen alkupuolella. Ja vatkain on perintökapine samalta vuoskymmeneltä. Mutta tämä siis lähinnä kun ne ajaa asiansa ihan yhtä hyvin, pelkästä periaatteesta ei viitsi alkaa tekemään elämäänsä vaikeaksi. En koe mitenkään houkuttelevana kaivaa wanhaa ericsson 1018 puhelinta käyttöluuriksi.
Mutta silti voisin edelleen ajaa käyttöajot Mirafiorilla..
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.