Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^työsuhdeautoilijoiden valintaa ohjaava tekijä tuo co2... Olympiavolkkarin A3:set osuu hämmentävän hyvin tiettyihin askelmiin - selittää mokomien suosiota vahvasti. Mites ne menetetyt markkinaosuudet?

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jakke »

mutt kirjoitti:Jos nyt oletetaan, että mun Themaan on koukku laitettu uutena, niin kohta on 28 vuotta siitä, kun rosvoliittimet asennettiin. Toimii edelleen, mitä on saattanut auttaa se, että liittimet ui kotelosuojaöljyssä.

Toki tehtaan ohjeistuksen mukaan siinäkin olisi pitänyt tuoda sähköt omalla johdolla akulta, eikä rosvota suoraan takavaloilta. :roll:
Rosvoliittimissäkin on laatueroja, toiset ei toimi ollenkaan ja toiset toimii sentään hetken aikaa. 28:lla vuodella pääsee jo Guinessin ennätyskirjaan.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Jos nyt ymmärsin oikein, niin VW kuskilla ei ole edes teoreettista mahdollisuutta päästä EU testin kulutuslukemiin?
VMP

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^Jotain selkeää ja todistettavaa täytyy olla koska ovat myöntäneet. :shock:
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
JPeltola
Viestit: 1129
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

Ei mene Volkkarilla putkeen. VW kielsi tänään ainakin yhdysvalloissa 2015 ja 2016 vuosimallisten 1.8T ja 2.0T moottoristen autojen myynnin venttiilinnostajaongelmien vuoksi. Vaarana on että nokka-akselista irtoaa nokka ajon aikana. Ongelman ilmetessä häviää samalla jarrujen tehostus...

http://www.goapr.com/tsp/3f4b0448-abe5- ... cf2271.pdf

"Due to high load on the sintered cam which drives the high pressure fuel injection
pump and the vacuum pump in the affected vehicles, the camshaft lobe has the
potential to unexpectedly shear off from the camshaft. If this happens, vacuum
pump power will be lost so that the pump will not deliver further vacuum supply to
the brake booster, and reduced engine power (limp home mode) will cause the
Malfunction Indicator Light (MIL) to come on. "

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^volsun pensakoneissa on kaikenkaikkiaan "edistyksellinen" tuo korkeapainesysteemi. Jos vaikka kettinki venahtaa niin ensi oireita on pensan paineiden feelu, koska railin painehuippu ei ole kohillaan. Railipaine on siis optimoitu/korotettu suihkutushetkelle. En nyt tarkkaan muista, mutta aika hämärä systeemi. :-D
"puhun niin totta kuin osaan"

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Hyvä idea kannattaa aina ottaa laajemmaltikin käyttöön :drinking:

http://www.taloussanomat.fi/porssi/2015 ... 513521/170
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Toivottavasti Wärtsilä ei narahda.

On meinaan varmasti tilausta? Tuon artikkelin yhteydessä muuten uutisotsikko "Wärtsilälle jättitilaus keskiamerikasta" tjsp. Eli nyt pitää takoa ko rauta on tulikuumaa ja polttavaa! :D

Jevgen
Viestit: 384
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

Pechoossa on normaalisti avaimeton käynnistys, vaan satunnaisesti alkoi autoon pääseminen saati käyntiin saaminen käydä työlääksi. Fyysisellä avaimella pääsi sisään ja 10 mm lenkillä akunkengän irroittamalla hetkiseksi lähti käyntiinkin. Fiksumpi olisi vaihtanut tuossa vaiheessa kaukosäätimien paristot, mutta itse luotin siihen, että auton systeemi osaa huonoista paristoista ilmoittaa (sellainen ohjekirjan mukaan autossa on). Viikko tuli mokoman kanssa temppuiltua ennenkuin sain aikaiseksi vaihtaa paristot ja nyt on lähdetty parin viikon ajan taas avaimettomasti. Hassua, että ongelma esiintyi molemmilla avaimilla ja nyt kun molemmissa on uudet paristot, toimii normaalisti.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Jevgen kirjoitti:...luotin siihen, että auton systeemi osaa huonoista paristoista ilmoittaa (sellainen ohjekirjan mukaan autossa on).
Kyllähän sieltä tosiaan pitäisi ilmo tulla näytölle, että on avaimen virta päässyt vähiin. Vanhemmissa malleissa tuntuu info tulevan paremmin ajallaan. :roll:

Jevgen
Viestit: 384
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

Jarsan kirjoitti:
Jevgen kirjoitti:...luotin siihen, että auton systeemi osaa huonoista paristoista ilmoittaa (sellainen ohjekirjan mukaan autossa on).
Kyllähän sieltä tosiaan pitäisi ilmo tulla näytölle, että on avaimen virta päässyt vähiin. Vanhemmissa malleissa tuntuu info tulevan paremmin ajallaan. :roll:
Juu, näin olen kuullut. Siihen luotan, ettei tuosta nyt mikään ole varsinaisesti hajalla. Tuo avaimen toimintakyvyttömyys alkoi nyt syksyllä ja tapahtui aina, kun avain oli syystä tahi toisesta saanut kylmää. Se on toki outoa, että molemmat avaimet alkoivat halvaantua samaan aikaan, toinen ehkä vielä enemmin. On kait alkupään 508:ssa ollut ihan ongelmaakin jonkun avaimentunnistamiseen liittyvän ohjausboksin kanssa, mutta sen ongelmat tuskin olisivat korjautuneet kaukosäätimien pattereita vaihtamalla, tai mistä näitä tietää... Jokatapauksessa huomiota herättävä tapa käynnistää auto ihmettelemällä ensin hetki auton ympärillä sisäänpääsyä. Sisään päästyä nostaa pelti pystyyn ja aloittaa roplata akun johtoja, jonka jälkeen käynnistää ja poistua paikalta. Kaikenlaisia katseita, mutta ei yhtä huvittuneita, kun Volvon starttiremonttia tehdessä kaupan parkkiruudussa.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ajovaloja vaihtelen '08 passattiin....

Puskuri on melkein irti.....

Älkää kysykö........
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Jep, 4h 30min siihen meni...

Etupyörät irti, pyöränkaarien muovit irti, etupuskuri irti ja lopuksi umpiot irti.


Sitten pääsi Passatin xenon polttimoihin käsiksi.

Huh!

Ei ihme että korjaamollamollamolla hinta-arvio vaihdolle oli likimain 400€
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Ei varsinainen murhe, mutta... Freelanderin takavalot on ilmeisesti jonkin typerän pykälän takia tehty niin, että niissä umpioissa, jotka näyttävät takavaloilta, ei ole muuta kuin vilkku ja jarruvalo ja varsinainen takavalo palaa loimottaa puskurissa. Jotenkin luonnottoman näköistä mielestäni. Teenkös minä nyt sitten autostani laittoman vehkeen, jos muutan kytkennän niin, että takavalo palaa tuossa ylempänä (kenties myös jarruvalo pysyisi samalla paikalla edelleenkin). Puskuriin vois laittaa sit vaikka takasumarin. Siis saako näin tehdä vai käykö huonolla tuurilla katsastuksessa köpelösti?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kuuluisa joku muu tarkentaa, mutta tuohon on joku ihan lakipykälä ilmeisesti olemassa, kun monissa "oikeissa" maastoautoissa valot nimenomaan siellä puskurissa ovat. Liittyykö sitten verotukseen vai mihin, mutta joku syy siihen on olemassa, joten saattaa vaikuttaa katsastuksessakin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Mulla on mielikuva, että kysymys olisi korkeusvaatimuksista.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Jefromow
Viestit: 138
Liittynyt: 04 Syys 2012, 16:40
Car(s): BMW X5 xDrive35d -09,
Citroen C3 PureTech 82 Feel -17,
BMW 320iA edition executive e30LCI -90,
Piaggio Vespa LX50

Ex: 159 Sportwagon 2,2 JTS -07
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jefromow »

Takavalojen tulee näkyä 45 astetta auton keskilinjaa kohti ja maastureissa varapyörä estää tämän. Ellei perässä ole vararengasta, saanevat valot palaa autossasi niissä kohdin, joissa ne palavat muihinkin maihin rekisteröidyissä maastureissa.

Avatar
Jefromow
Viestit: 138
Liittynyt: 04 Syys 2012, 16:40
Car(s): BMW X5 xDrive35d -09,
Citroen C3 PureTech 82 Feel -17,
BMW 320iA edition executive e30LCI -90,
Piaggio Vespa LX50

Ex: 159 Sportwagon 2,2 JTS -07
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jefromow »

http://tuulilasi.fi/kysymykset/auton-va ... tyt-paikat

Tuossa vielä linkki, josta tiedon kaivoin.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Jefromow kirjoitti:Takavalojen tulee näkyä 45 astetta auton keskilinjaa kohti ja maastureissa varapyörä estää tämän. Ellei perässä ole vararengasta, saanevat valot palaa autossasi niissä kohdin, joissa ne palavat muihinkin maihin rekisteröidyissä maastureissa.
Ok kiitos. Tämä vois selittää asian. Ajattelin, että esim. jossain Puntossakinhan on aika ylhäällä...
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo, käyhän tuo järkeen. Korjataas omaakin tietopankkia.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

^Juurikin noin, asia tuli tutuksi kaverin offi LJ70 Toyotan kanssa. Katsastukseen mentäessä vararengas aina "unohtui" tallille :lol:
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Pasi kirjoitti:Jep, 4h 30min siihen meni...

Etupyörät irti, pyöränkaarien muovit irti, etupuskuri irti ja lopuksi umpiot irti.


Sitten pääsi Passatin xenon polttimoihin käsiksi.

Huh!

Ei ihme että korjaamollamollamolla hinta-arvio vaihdolle oli likimain 400€
Oliko tämä siis polttimoiden vai umpioiden vaihto?

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Sama työ, oli kumpi tahansa. On aika nerokas rakenne. :lol:

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^GT:ssä oli sama juttu. Osataan Alfallakin!

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Eikös tätä vielä ollut kukaan nähnyt...
http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/201 ... 3_v0.shtml
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Yksittäistapaus.

Vai miten se meni?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Jakke kirjoitti:
Jefromow kirjoitti:Takavalojen tulee näkyä 45 astetta auton keskilinjaa kohti ja maastureissa varapyörä estää tämän. Ellei perässä ole vararengasta, saanevat valot palaa autossasi niissä kohdin, joissa ne palavat muihinkin maihin rekisteröidyissä maastureissa.
Ok kiitos. Tämä vois selittää asian. Ajattelin, että esim. jossain Puntossakinhan on aika ylhäällä...
Silmämääräisesti mittailin Freelanderin perää ja väittäisin, että kyllä se ihan oikealla paikallakin oleva takakavalo osittain näkyis 45 asteen kulmasta, vaikka vararengas onkin paikallaan. Ilmeisesti se ei kuitenkaan riitä.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

insinörtti kirjoitti:^ kaikkihan ne on
http://m.aamulehti.fi/kotimaa/kommentti ... sin-ei?v=1
Jep, täällä hissutellaan. Työkaveri osti uuden huijaus-Passatin ( SW) , kun oli ajanut kolme vuotta vanhan Avensiksensa lunastuskuntoon hirvikolarissa. Sai muuten hyvän ( n. 5000 eur) alennuksen VW:stä.
Nyt pääsee hehkuttelemaan, kun hänellä on myös kirjainyhdistelmä DSG http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/ ... 317540/304. Tosin kaveri sanoi, että tämä auto vaihtuu ennen takuuajan päättymistä... :-D

Volkkari on palannut juurilleen Kuva :wink:

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Jiitee kirjoitti:Jep, täällä hissutellaan.
Joopa. Mutta tämähän ei ole yhden merkin eikä pelkän autoteollisuuden ongelma, mikäli puhutaan NOx -päästörajojen ylityksen lisäksi myös siitä, ettei "luvatut" kulutukset / CO2-päästöt pidä lainkaan paikkaansa. Vaikkein normikulutusten ikinä mitään kulutuslupauksia pitänytkään olla...

Kovasti olen ihmetellyt, miksei kukaan ole tähän puuttunut: Jo vuosien ajan on ollut päivänselvää, että uusien autojen normikulutukset ovat ihan täyttä huuhaata. Tästä huolimatta viranomaiset (myös muualla kuin Suomessa) ovat pitäneet tukevasti pään pensaassa ja teeskennelleet täydellisen tietämätöntä asiasta. Näin ei tarvinnut vaivautua pohtimaan, mitä asialle pitäisi tehdä, vaan on voitu, silmät ummessa, paukutella normikulutukset verotuksen perusteeksi ymv. Tämän lusmuilun vuoksi pitäisi päitä pudota muuallakin kuin autoteollisuudessa!
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Tismalleen.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^^ ja ^ just niin.

Onneksi meillä Alfa Romeolla esimerkiksi kaupunkikulutuksen ilmoitetaan olevan tolla 3,2-bussolla noin 16,7 litraa satasella: sitä se olikin, sillä mitatun tankkauksen mukaan kaupunkipyörityksessä meni 16,4 litraa/100 km. Aika vähän siis verrattuna ilmoitettuun.

Autoni on siis kunnossa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tiige »

^Eikös kaupunkikulutukseksi ilmoiteta 18,6l/100km? GT on vielä sitä aikakautta kuin tehtaan ilmoittamat kulutukset piti paikkansa. Taisi italialaiset herätä kaunistelemaan noita ilmoitettuja kulutusarvoja hieman muita myöhemmin.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Ok, kiitos korjauksesta, muistin väärin.

Onkohan tuo sittenkin rikki, kun nuin vähän menee..?
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Ja vanhemmissa mennään kokonaispainon mukaisella arviolla, mikä tekee pakettiautoille ihan naurettavia 20l/100km kulutuslukemia ja näinollen ihan poskettomia vuosisakkojakin. Ihan kuin joku ajaisi koko ajan täys poka päällä. Ja siltikin noi lukemat on poskettomia.

Jos vaikka auto painaa 1600kg kuten kunnon keskikoon pakettiauto ja on dieselmoottorilla ja kantavuus 1400kg, on sen painoperusteinen maksu 434,72€/v

Jos otetaan taulukosta lähin, koska en löytänyt äkkiseltään päästöperusteisesta edes noin isoja lukuja, olisi tarjolla 217,54€/v joka koskee 202g/km päästöjä. Tämä tarkoittaa naftalla 7,6L/100km. Jos tuon nyt tuplaa että summa on sama, päästään 15,2l/100km arvoon. Autolla siihen ei tahdo päästä vaikka olisi 2 tonnin peräkärry perässä.

Ensi vuonna ero hiukan kapenee ja löysin summana vastaavan hiilidioksidipäästönkin, 302g/km. laskin että tuollaisen pakettiauton painoverotus vastaisi 11,4l keskikulutusta. Joka sekin on todellisuutta isompi, 5 tonnin kuorma-autolla pääsen noihin lukuihin mutta en millään Hiacella.

Ja uusissa autoissa tosiaan ihan älyttömän pieniä ilmotettuja päästöjä ja noitten mukaan sitten tehdään taulukot, prrkle..
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Henrier
Viestit: 39
Liittynyt: 25 Syys 2015, 17:03
Car(s): -04 156SW 2.0JTS

Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Henrier »

Äitimuorin citroeniin vaihdettu tänään lämppärin kenno. Aikaa meni kahteen mieheen noin 10h. Kyllä tuo ranskalainen autoinsinööri on ollut kekseliäs kun on rakentanut auton tuon alukäikäleen ympärille.

Kuvassa ei taida vielä kenno edes olla esillä... Puratti vielä tuon ohjauspylvään putkituen yms tuosta..

Kuva

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Samalta näyttää ko Grande Puntossa. Vai oliko uusi Stilo. En muista, kumpi - rattiakseli jäi paikalleen, mutta keskikonsoli lähti vielä pidemmälle pois tuosta penkkien välistä yms....

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

^Eiks toi Stilossa ollut noin? On muutenkin kyl niin suunnittelun kukkanen koko Fiu...

Henrier
Viestit: 39
Liittynyt: 25 Syys 2015, 17:03
Car(s): -04 156SW 2.0JTS

Viesti Kirjoittaja Henrier »

^^ ois pitäny ottaa tostaki myöskin kyynernoja ja käsijarrun ympärykset (ja sitämyöte etupenkitkii??) , mut en uskonu ja vähä oikasin ja mursin muovia...

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Ai jonkun muunkin auton rakentaminen on aloitettu lauseella "otetaan yksi lämmityslaitteen kenno": http://teropee.kuvat.fi/kuvat/Kulukupel ... C_7702.JPG

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re:

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Henrier kirjoitti:^^ ois pitäny ottaa tostaki myöskin kyynernoja ja käsijarrun ympärykset (ja sitämyöte etupenkitkii??) , mut en uskonu ja vähä oikasin ja mursin muovia...

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
Me kun sitä purettiin, alotettiin etupenkeistä. Sai niin paljon tilaa lisää temmeltää, että helpottu. Ja kuitenkin - 4 pulttia per penkki ja molempien penkkien irrotukseen meni n. 5min aikaa... Ja todettiin purkuvaiheessa ja kasausvaiheessa, että sen ansiosta säästettiin aikaa ehkä tunti tai kaksi. Meni siis päivässä, jos tunteja laski ;) Mut tosiaan piti purkaa kans aivan kaikki tiältä pois. Mulla jossain pari kuvaakin siit operatsuunista...
Shuttle kirjoitti:^Eiks toi Stilossa ollut noin? On muutenkin kyl niin suunnittelun kukkanen koko Fiu...
Tais olla kyllä myös GP:ssä. Ihan normaaliahan tuo, koska k.o osaa todella harvoin joudutaan vaihtamaan. Joissakin merkeissä ja malleissahan nuo kestää heittämällä 30v.
Mullakin nykyisessä se 14v jo takana, eikä vielä vuoda... Toivottavasti ei alakaan vuotamaan, kun on aika hauska homma tuo 156:n sisäkennon vaihtokin ;)

berliina
Viestit: 1051
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja berliina »

Kyllä ainakin 3 l. :ssa 75 :ssa joutu lämppärin puhaltimen vaihdossa ottamaan rattia myöeten koko kojetaulun irti eikä ratti ihan helposti lähde irti seiska femmasta.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Henrier
Viestit: 39
Liittynyt: 25 Syys 2015, 17:03
Car(s): -04 156SW 2.0JTS

Viesti Kirjoittaja Henrier »

^^ harvinaisen huono-onninen yksilö näytti siis tämä olevan kun 11 vuotiaaseen autoon tämä oli selkeästi jo toinen kennon vaihto..

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

aika monissa ranskalaisissa tuntuu olevan sisäkennojen kanssa ongelmia. Tai siis näin on ilmastointikorjaamoiden jampat kertonu. Kuulemma asettelu/tiivistys/kondenssivedenpoisto- jutuissa ei ole otettu huomioon Suomen kaltaista ilmastoa ollenkaan. Ainakin moneen mallliin löytyy kuulemma ohjeita tarpeelisiin muutostöihin , jotta ei enää hajoaisi.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja unknown »

Luulin äsken että Toyota hajosi, kun alkoi pitämään äänekästä hankalaa ääntä, mutta kun pysähdyin, ääni hiljeni edellä ajavan Volvo citymaasturin myötä... Kuulosti "ihan pikku jutulta" joten jatkoin matkaa Toyotalla hymyssä suin. :lol:
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja quppe »

Oma japanin kikotin suuttui kun pistin myyntiin. Apukuskin sähköikkuna menee kiinni heiluen/nykien vähän kuin olisi huonossti kiinni kiskoilla.

Onks näilläkin se sielu? :D

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Ei, se vain yrittää harakiriä hakeutumaan paaliin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja unknown »

On;
Ne rakastaa ja palvelee omistajaansa ehdottomasti ja nöyrästi, ilman, että ikinä tarvitsisi jäädä tien varteen, siinä missä Saksalaiset autot vihaavat omistajaansa ja pyrkivät takaisin sinne mistä auto on ostettu eli maahantuojan huoltohalliin.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Mun ainoa tojota oli niin rakastunut värikkäisiin liikennevaloihin, ettei se koskaan halunnut poistua yhdestäkään. Piti jopa päästä esittelemään konehuonetta valopylväille aina kun mahdollisuus.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ Alfat tykkää kuulema vaan vetää privaatti showta korjaamon sedälle ;) :silly:

Mutta anyways auton vaihtoa taas tiedossa. Harmi kun on vähän nihkeesti vaihtoehtoja bensa&automaatti alfoissa.

Vastaa Viestiin