Saksassa lupasivat tutkia sanojensa mukaan *kaikki* euroopassa tällä hetkellä myynnissä olevat autot, versiot ja mallit.
Siinä vaan kaiketi menee tovi tai kaksi ja sen vuoksi ei jokaista merkkiä ja jokaista mallia ole listattuna "tutkinnan alla", sen lisäks toki kun ne tutkivat niin osahan saa suoraan puhtaat paperit ja kaitpa sitten epäselvät tutkitaan tarkemmin? Vähän epäselvä tuo juttu vaan, että onko kaikki listatut epäselvällä listalla?
Lainaus Kaupunkiuutisten tekstareissa nyt -palstalta:
"Lämmin kiitos sinulle, joka pysähdyit ja autoit hyytyneen Alfa Romeon liikenneympyrästä tien reunaan.
Hyvää jatkoa!"
nimimerkki Jakohihna katkesi
Tämän päiväisessä Keskisuomalaisessa oli kohtalaisen pitkä kirjoitus Alfasta ja sen historiasta. Juttu oli ihan ok mutta teksti loppui mielestäni kesken. En tiedä sitten johtuiko huonosta lopetuksesta.
Tekstissä mainittiin myös että suomeen tuodaan kolmea mallia: giuliettaa, 4C:tä ja giuliaa. Nooh... ymmärtäähän tuon jos yksi lähteistä oli wikipedia... tosin ei sielläkään tuota mainita mutta silti.
Lehden verkkosivuilta en löytänyt tuosta juttua. Olisin muuten linkittänyt sen.
Uusimmassa Top Gearissa oli aukeaman juttu uudesta Giuliasta. Ei sinällään mitään uutta tietoa tarjonnut aihetta yhtään seuranneelle, mutta peruspositiivissävytteinen tarina Giuliasta ja Alfan uudesta tulemisesta.
Tuli mieleen, kun samaisesta moottori lehdestä luin kuolonkolarien palstaa, sieläkin mainittiin alfa romeo 156.
Sitten offtopiciksi:
Niissäkin tuuntuu oudolta, kun yleensä lukee, henkilöautolla, kuormaautolla tai pakettiautolla. Sitten muutamien merkkien kohdalla mainitaan merkki, esim bmw ja audi. Alfan kohdalla näköjään mallikin. Onkohan sitten, jos ajaa jollain vielä erikoisemmalla merkillä meinataankohan mainta vuosimalli, koneen koko ja ajokilometrit...
Kai noi tiedot tuohon palstaan tulee suoraan onnettomuustutkintalautakunnalta, ihmeellisenä tuota tyyliä pidän, että tietyt merkit mainitaan. Sinänsä miusta saisi mainita merkin, mallin ja vuosimallin. Mielestäni ainakin tuo vuosimalli olisi noissa oleellista infoa.
Juur ny wheeler dealersissa(kanava 6) korjataan takavetospideriä.
Olipa muuten aika pahasti aplaripinta heti maalauksen jälkeen, mutta kait ne sen hioo tasaseksi?
Edit: Vika taisikin olla mun makkarin telkkarissa. Olohuoneen telkkarista maalipinta näytti äkkiseltään ihan hyvältä.
^Enemmän jäin ihmettelemään, että kun pohjaa hitsattiin, niin suojattiinko sitä sisäpuolelta millään? Kun kaveri esitteli Spideria sille daamille, niin se nosti pikaisesti mattoa ja kehui pohjan olevan kunnossa. Pikavilkaisulla näytti, että oli vain sumuteltu jotain epämääräistä mustaa hitsausten päälle.
Laitettiinhan siihen "sealant"tia pensselillä. ("tiiviste" suomentajan mukaan) eli jotain kuivuvaa alustamassa tyylistä??
En ole tosin vielä katsonut jälkimmäistä puoliskoa.
Edd:in spraymaalithan antaa absoluuttisen ruostesuojan kaikissa kohteissa, ilmeisesti myös alfassa. Pintaruoste pois harjalla ja sprayta päälle. Lancian satuloitten pikahuollossa naputin hätäisesti ruosteet pois ja sinkkimaalia pintaan. Ovat nyt jo ruostepilkuilla joten olisi pitänyt tilata maali varmaan englannista.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Tuota hitsauskohtien ruostesuojauksen tasoa itsekin ihmettelin aiemmassa wheeled dealersin jaksossa, missä oli sprintti. Muuten kun näyttävät tekevän hommat ihan hyvin, niin tuo kyllä oudoksutti.
No ei nyt kauhean hyvin. Uusia ripustusosia järkyttävän ruosteisiin koreihin, eikä pultteihin juurikaan rasvaa. Normaalia korjaamotoimintaa siis, ei oikein entisöintiä. Ja on kuulemma noi viritykset olleet muutamaa kuukautta myöhemmin jo aika repsahtaneita, liimatut verhoilut irtoaa ja pinnat ruostuu. Ihan hyvä alku entisöinnille ja joskus fiksuja vinkkejäkin, mutta laittakaa hyvät ihmiset omia autojanne vähän huolellisemmin.
Toki se vie aikaa, mitä tuossa konseptissa ei loputtomiin ole. Nehän rakensi Suzuki 410 maasturin, maalasi omalla verstaalla, uudet akselit, pyörät, turvakaari ym.. kunnes katsastuksessa siitä "löytyi" niin paljon reikiä ja mätää, että olisi vaatinut jopa tuolla tyylillä 4-5 päivää että ne olisi laitettu. Ei kannattanut, joten Suzuki myytiin "ei-maantiekäyttöön".
Niin kauankos mullakin kesti se iskarien vaihto varttikutoseen, kun piti puhaltaa ja maalata ja suojata pyöräkotelot ja iskarit, ei vaan kehdannut pistää uusia jousia umpiruosteen keskelle. Meinasi loppua näyttöaika kesken..
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Eilen Noin Viikon Uutisissa oli juttua Poliisista ja niiden youtube-kanavasta.
Poliisilogon jälkeen näkyi kuva, jossa oli sitten jonkun 156
Varmaan löytyisi k.o pätkä polizein sinätuubisivulta, jos joku jaksaa etsiä... Kaiketi joku ratsiajuttu siinä oli.
Jos puhutaan kaikista kuvien naisista, niin nostetussa kuvassa oleva tilanne onkin varmaan ainoa, missä tällainen jörrikkä pääsisi tekemään tuttavuutta ilman karkuun juoksua.. Ei auta edes Alfalla ajaminen.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
^^^Omasta 146 kokemuksista voisin sanoa että kuvan neiti on aikonut ajaa kotiin illanvieton jälkeen ja auto on vuotanut tehostin + laatikkoöljyt alas ja matka päättynyt heti siihen parkkiruudusta poistumiseen jälkeen.
"Voi ei..ei taas"..sanoi hän ennen kuin alkoi kävellä kotiin.
Pujazuba kirjoitti:^^^Omasta 146 kokemuksista voisin sanoa että kuvan neiti on aikonut ajaa kotiin illanvieton jälkeen ja auto on vuotanut tehostin + laatikkoöljyt alas ja matka päättynyt heti siihen parkkiruudusta poistumiseen jälkeen.
"Voi ei..ei taas"..sanoi hän ennen kuin alkoi kävellä kotiin.
Poirot-jaksossa oli Alfa Romeo valeasussa. Kuvitteellisen "Eliso Freccia" -merkin edustajana toimi AR 8C 2900A.
Spoileri: Älkää huolestuko, ei sitä oikeasti kolhittu.