Italialaiset moottoripyörät

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

On harvinainen ja jos sie et tota parilla saturaisella osta (en usko et lähtee niin halvalla) niin mie tuun ja ostan :)

Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Ok. Paljonko tuosta sitten kannattaisi tarjota? Tarjolla olisi myös joku Gilera ...

Avatar
Pacer
Viestit: 62
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Ducati 996 -2000. "Sunday morning bike."

Hankin tämän vuonna 2010 pitkän haaveilun seurauksena. Kilsoja olen pyrkinyt kerryttämään maltillisesti (viime kesänä 250km :P), nyt 28000 km mittarissa. Ajo/arkipyöränä Honda VFR 750 vuosimallia 1990.
Liitteet
291815_10150281052754573_5864429_n.jpg
(95.97 KiB) Tiedosto ladattu 9715 kertaa

Avatar
Raikka
Viestit: 199
Liittynyt: 28 Kesä 2015, 18:11
Car(s): ex;156 1.8 -03 sportwagon, GT 2.0 jts
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Raikka »

Tallista löytyy Cagiva elefant 750 -88 lucky Explorer, tuo on semmoinen pitempi aikainen projekti. Menin sitten purkamaan täysin ehjän ja ajokuntoisen pyörän kun sain kuningas idean, pyörään pitää tehdä pikku face lift. Tuli hommattua -95 vuoden 900 ie gt;n katteet,tankki,mittarit ja satula ja "pikku sovituksella" osat paikalleen :mrgreen: , ainoa osa mikä sopi pienellä sovituksella oli mittariston kiinnike rauta. Nyt ollaan jo voiton puolella ja jos jumala suo, tänä kesänä liikenteessä. Pahoittelut noista ranskalaisista tuolla takana.
Liitteet
WP_20130811_002.jpg
Tästä lähdettiin
(207.09 KiB) Tiedosto ladattu 9617 kertaa
SAM_0337.JPG
Vielä putkiston, öljyn lauhduttimen rakennusta vailla.
(322.33 KiB) Tiedosto ladattu 9617 kertaa
SAM_0338.JPG
(323.52 KiB) Tiedosto ladattu 9617 kertaa
Kaikkea sitä tuleekin hommattua.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Hienoja pelejä.

Minulla on nyt tuo 1198 vm. 2010. Hauska laite, voimaa on sanoinsinko riittävästi. Parasta kuitenkin ovat ajo-ominaisuudet ja erittäin hyvät jarrut. Vaikeinta tuolla on ajaa hiljaa. Radalla ja mutkateillä ajaminen on todellinen nautinto.
Liitteet
Duca 1198.JPG
Kesälelu
(131.02 KiB) Tiedosto ladattu 9577 kertaa
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Elefant
Viestit: 72
Liittynyt: 09 Huhti 2008, 21:34

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Elefant »

Raikka omaa hienon pelin. Itsellä tällainen ja toinen alkuperäisessä valkomustassa värityksessä. Älä muuten hävitä tai riko muovista pohjapanssaria, tarttisin siitä muotin museorekisteröintiä varten.
Kuva

Avatar
Raikka
Viestit: 199
Liittynyt: 28 Kesä 2015, 18:11
Car(s): ex;156 1.8 -03 sportwagon, GT 2.0 jts
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Raikka »

Pikkasen jouduin sitä "panssaria" muokkaamaan alapuolelta, piti pakokäyrä tuoda alakautta. Laita vaikka viestiä milloin tarviit tuota muotiksi.
Kaikkea sitä tuleekin hommattua.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Pacer kirjoitti:Ducati 996 -2000. "Sunday morning bike."

Hankin tämän vuonna 2010 pitkän haaveilun seurauksena. Kilsoja olen pyrkinyt kerryttämään maltillisesti (viime kesänä 250km :P), nyt 28000 km mittarissa. Ajo/arkipyöränä Honda VFR 750 vuosimallia 1990.
Mielestäni yksi kauneimpia nyky-moottoripyöriä. Hommaisin itsekin tuollaisen, jos niska ja ranteet kestäisi tuollaisella ajamista. Mutkatiellä ja kunnon vauhdissa ei ongelmia, mutta se puuduttava pääteitä pitkin ajaminen .... :evil:
Nykyisellä ST2:llakin alkaa ranteet ja niska puutua parin tunnin ajolenkin jälkeen.
Ratkaisu olisi Multistrada, mutta sen hankintaa ei rajoita kuin tuo finanssipuoli.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

alamajy kirjoitti:Ok. Paljonko tuosta sitten kannattaisi tarjota? Tarjolla olisi myös joku Gilera ...
Oliko nuo myynnissä Ylämaan suunnalla?

Jos oli niin olen ajanut kummallakin pyöräyksilöllä. Siitä on tosin aikaa juurikin tuo noin 12 vuotta :-D

Hintahaarukkaa Suomesta ei kunnolla saa noille, sen verran harvinaisia pelejä. Jos muutamalla satasella lähtee niin jo pelkästään olohuoneeseen koristeeksi tuollainen kannattaa hommata :-D
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Jep. Ylämaalla kävin näitä katsomassa. Kaupantekokin on vielä vaiheessa kun on ollut muuta kiirettä....

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Lievää V2-mopokuumetta ollut pitkin syksyä. Vespa Rallysta alkanut moottoroitu kaksipyöräily eteni viime kesänä kivalla Suitsan GS-nakulla.Oikein hyvä taitojen treenipyörä pappaikäiselle, ainoastaan istumakorkeus on 187 -cm:n vartalolle matalahko, joten tein toisen istuimen n. 4 sentin korotuksella geelipehmusteen kera. Nyt menee jopa tankillinen twinillä ( 350 km) yhdellä tauolla.

Vaihtoehtona nyt pääosin ST2-4 Dukelta ja Suzukilta SV650. Valinnan teen avoimin mielin ja annan ajo-asennolle ja ajettavuudelle
ison painoarvon. Suitsan pääsen koeajamaan jo ensi viikolla, ja Ducatin toivottavasti vielä ennen liukkaita. Aarbikestä kellään myyjänä kokemuksia ?

Jt
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Raikka
Viestit: 199
Liittynyt: 28 Kesä 2015, 18:11
Car(s): ex;156 1.8 -03 sportwagon, GT 2.0 jts
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Raikka »

Tuo sv 650 on ihan ok perus pyörä, mutta pikkusen hajuton ja mauton. Jos samoissa hinta luokissa mennään ja vakuutus maksun suuruus ei ole este niin ducati ilman muuta, tuon sv;n kanssa tulee se tehottomuus jo puolen kesän kohdalla vastaan. Kannattaa kattoa sitten semmoinen st missä on laukut mukana, jälkeen päin aika tyyriit hommata.
Tämmöistä kannattaa kans tosissaan miettiä, voin lämmöllä suositella. http://www.nettimoto.com/aprilia/rst/1727790
Kaikkea sitä tuleekin hommattua.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Raikka kirjoitti:Tuo sv 650 on ihan ok perus pyörä, mutta pikkusen hajuton ja mauton. Jos samoissa hinta luokissa mennään ja vakuutus maksun suuruus ei ole este niin ducati ilman muuta, tuon sv;n kanssa tulee se tehottomuus jo puolen kesän kohdalla vastaan. Kannattaa kattoa sitten semmoinen st missä on laukut mukana, jälkeen päin aika tyyriit hommata.
Tämmöistä kannattaa kans tosissaan miettiä, voin lämmöllä suositella. http://www.nettimoto.com/aprilia/rst/1727790
En nyt hae ihan kolmilaukkuista "kamelia" välttämättä, vaan ihan tankkilaukulla ja läppärirepulla mennään nuo pitkätkin 300- 400 km:n siivut. Jotenkin pyörän linjat menee laukuilla pilalle, tosin vähiten Ducatilla ja esim. Aprilialla, joilla ne on muotoiltu hiukan paremmin pyörään integroiden.
Samoin Suzukin V- Stromilla aika hyvin istuvia Givin satseja.

Naapurilla on aika tuore Caponord, ja hänellä viime kesä meni pilalle ECU-ongelmien takia. ECU ei antanut pa-pumpulle käskyjä, ja uhkana oli vajaan 2000 euron ECU:n uusinta. Sitten löytyi mekaanikko, joka teki erillisellä virtakytkimellä pumpulle uuden signaalipiuhan 20 eurolla... :mrgreen:

Katellaan. Tehojen puute ei meikää (puolivälissä kuuttakymppiä mennään ) vaivaa, rekkojen ohi on päässyt jopa 50 hp-Suitsan twinillä , kun homman suunnittelee. Ja tämän ikäisenä ei ole tarve "näyttää" muille kuin itselle .... :wink: Tosin ST:n ulkonäkö kyllä voittaa SV:n . SV:n ja ST2:n tehopainosuhde on muuten aika lähellä toisiaan, sillä Suitsa on todella kevyt ( 190 kg tankattuna ). ST4 on sitten hiukan tehokkaampi. Sekä ST että SV ovat saaneet hyvät arviot asiantuntijoilta ajo-ominaisuuksistaan, Ducatin iskarit ja jouset ovat monipuolisempia säätää. Molemmat viihtyvät aika hyvin myös radalla.
ST:ssä vähän korkeampi istuin, joka on lähtökohtaisesti hyvä juttu.

Tarkoitus on motoilla vaan lähinnä ajaa ja pitää siten hauskaa, ei välttämättä ropata , ei ainakaan paljon, joten rajaan valinnat vain noihin pariin merkkiin ja malliin. Suitsan V:t on kyllä helppohoitoisia ja "pomminvarmoja" , mutta ei Ducatitkaan ihan pahoja ole, se nokka-askelien hihnojen vaihtohommakaan ei pahalta näytä.
Ducati.ms -saitille on jo liitytty...

JT

PS. Tehopainosuhteet muuten ( kg/hv):
Ducati ST2 ( 230/83 ) = 2,77 kg/hv
Suzuki SV650 ( 190/70 ) = 2,71 "
Ducati ST4 ( 240/103.5) = 2,31 "
Viimeksi muokannut Jiitee, 15 Marras 2015, 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Tyypattu lyhyesti sekä Sv650 että ST3. Himputti kun ne on pieniä molemmat... myös Ducati ST:ssä saisi olla 3-4 cm korkeammalla sekä satula että stonga... :(

Täytynee siirtää katseet ns. adventurepyöriin kun nuo sporttouringit on noinkin ahtaita. V-Storm eka listalla. Italialaisista sitten tuo Caponord ja Benellillä Suomessa harvinainen
Tre .... onko kellään kokemuksia Trestä ? Olisi ilmeisesti kookas , mutta kevyt ja riittävän tehokas.
Nuo Guzzit on aika painavia , ja niissä on V- poikittain....

http://www.nettimoto.com/benelli/tre/1903616


JT
Viimeksi muokannut Jiitee, 15 Marras 2015, 20:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Eikös sitä saa molempia korotettua?
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Kyllä saa. Vaikkapa tämmöiset jos ei halua koko stongaa vaihtaa: klik

Satulan muokkaamisesta JiiTeellä näyttikin jo olevan kokemusta.
Tein itse - säästin

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Oleino kirjoitti:Kyllä saa. Vaikkapa tämmöiset jos ei halua koko stongaa vaihtaa: klik

Satulan muokkaamisesta JiiTeellä näyttikin jo olevan kokemusta.
Jop, kyllähän noita ja myös satuloita saa ihan omilla mitoillaan, mutta katellaan, jos löydän
ihan vakiona jo sopivan. Uuteen satulaan, stongaan korotuspaloineen ja ym. saa uppoamaan helposti tonnin.

jt
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

No joo, Viffer-saitillekin liityin juuri. Eihän se haittaa, vaikka V-moottorissa on enemmänkin kuin 2 sylinteriä .... :wink:

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Play-Offsit alkoivat..... Ducati ST putosi pois, jäi pronssille , ja jäljellä VFR ja Futura. Pahus kun olisi myynnissä yhtä hyvä valikoima Futuroita kuin Viffereitä... :|

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ehdotettiin vaihtokauppaa F4 MV agustaan. 750S -01 15tkm. Ei näy yhtään vastaavaa nettimotossa niin mikähän tuommoisen arvo on? Onko esim saksan hintataso verrannollinen?
Mobilessa täysin vastaava http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1
6000€

Avatar
PePe
Viestit: 170
Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja PePe »

Epezi kirjoitti:Ehdotettiin vaihtokauppaa F4 MV agustaan. 750S -01 15tkm. Ei näy yhtään vastaavaa nettimotossa niin mikähän tuommoisen arvo on? Onko esim saksan hintataso verrannollinen?
Mobilessa täysin vastaava http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1
6000€
Suomessa noita ei ole kuin yksittäisiä kappaleita joten mitään markkinahintaa et löydä. Saksan hintoja voinee käyttää ohjenuorana, tietysti yleiseen hintatasoon suhteuttaen. Kuvittelisin että 750 olisi jonkin verran tonnisten alapuolella, vaikka samoina vuosina noita ei taida ollakaan. Jos haluat, voit varmaan kysäistä osviittaa Pekka Åbergilta Tuusmotorista. Hän myy Agustoja varmaan saman verran kuin muut Suomessa yhteensä. Mikä ei sekään ole valtavasti.
Pyöränä Agusta on kyllä todellinen asianharrastajan namupala!

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

PePe kirjoitti:Pyöränä Agusta on kyllä todellinen asianharrastajan namupala!
+1.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^^kiitokset tästä tiedosta. Katotaan nyt tuleeko tuosta mitään, taitaa mennä yli budjetin :(

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Epezi kirjoitti:^^kiitokset tästä tiedosta. Katotaan nyt tuleeko tuosta mitään, taitaa mennä yli budjetin :(
Hieno pyörä, ja MV Agustasta tulee mieleen 1970-luvun alun Imatranajot , joissa Agostini oli kova kuski. Ago jäi hyvin reilun 10-vuotiaan mieleen.... 8) Tuo malli olisi minulle aivan liian "kyykkypyörä".
Jännä juttu, kun vertailin VFR RST-tarjontaa Suomen ja Saksan välillä. Suomessa tiedän olevan 4 Futuraa myynnissä, Mobile.de:ssä vain 6 :shock: Olisin odottanut paljon enempääkin. No Viffereissä tilanne 5 Gen osalta nettimoto 20 ja mobile.de n. 90.

Jt
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Jiitee kirjoitti:Play-Offsit alkoivat..... Ducati ST putosi pois, jäi pronssille , ja jäljellä VFR ja Futura. Pahus kun olisi myynnissä yhtä hyvä valikoima Futuroita kuin Viffereitä... :|

JT
Jep, punainen pyörä tulee hankintaan nousevan auringon maasta. Futurasta ei löytynyt hyvää väriä, ja muodothan on
makuasoita ( Futura on edelleen aika futuristinen :mrgreen: ). ja hain hyvää yksilöä, en vain italialaista hyvää yksilöä.

JT

PS. Tämän Aprilian kylmätyyppäsin : http://www.moto-seinajoki.fi/aprilia-fu ... 50896.html
Hyvä yksilö, väri ei miellyttänyt ja n. vastaava punainen VFR lähti reilusti halvemmalla.
Nyt on hyvät markkinat mp:n ostajilla - liikkeet / yksityiset dumppaavat talvivarastoa pienemmäksi ... :wink:
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
uniiq
Viestit: 418
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja uniiq »

Semmonen

Kuva
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Onhan mulla italiaanokin espanjattaren(Gas Gas) lisäksi.
Kuva

Ja näitähän tietenkin kuskataan Ducatolla.

Oikeesti mun tietämättömät kaverit varmaan säälii mua. :-D

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Viimeisimmässä moottoripyöräunelmia (Philly throttle) jaksossa kutosella otettiin työn alle Ducati 250, 60 -luvulta. Autenttisen latolöydön näköinen. Vaikka en mä noista mitään ymmärrä, mutta joskus vielä wanha italialainen toivottavasti omassakin tallissa. Saa vinkata huokeita, täällä potenttiaalinen tai ainakin henkisesti hauraassa tilassa oleva ostaja...
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Mokomakin
Viestit: 691
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

Heräteostoksena pihalle ilmestyi Piaggio Vespa GTS 250ie -07. Kellään mitään kokemuksia tällaisesta?
Kuva

heme
Viestit: 517
Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja heme »

Jiitee kirjoitti: Nuo Guzzit on aika painavia , ja niissä on V- poikittain....
JT
No kun on nimenomaan kyllä pitkittäin. Siis moottori. Vai tarkoititko että V-muodossa olevat sylinterit ovat poikittain?

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Kampiakseli kertoo miten päin moottori on. Guzzeissa se on juurikin pitkittäin vaikka se voi muulta näyttääkin.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

heme kirjoitti:
Jiitee kirjoitti: Nuo Guzzit on aika painavia , ja niissä on V- poikittain....
JT
No kun on nimenomaan kyllä pitkittäin. Siis moottori. Vai tarkoititko että V-muodossa olevat sylinterit ovat poikittain?
Jep , sitä tarkoitin eli sylinterit poikittain ja kampiakseli pitkittäin, nyt termit oikein :wink: .... kuten jäsen msa totesi . Käyttäjän kokemana leveähkö moottori, jonka sylinterit jopa lämmittävät joskus kivasti polvia. Poikittaisesta V2 tai V4:sta ( jossa kampura poikittain ) tykkään kyllä enemmän... 8)

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Mokomakin kirjoitti:Heräteostoksena pihalle ilmestyi Piaggio Vespa GTS 250ie -07. Kellään mitään kokemuksia tällaisesta?
Hemmetin paljon tyylikkäämpi kuin lelumuovista kyhätyt kiinanmopot.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Jiitee kirjoitti:
heme kirjoitti:
Jiitee kirjoitti: Nuo Guzzit on aika painavia , ja niissä on V- poikittain....
JT
No kun on nimenomaan kyllä pitkittäin. Siis moottori. Vai tarkoititko että V-muodossa olevat sylinterit ovat poikittain?
Jep , sitä tarkoitin eli sylinterit poikittain ja kampiakseli pitkittäin, nyt termit oikein :wink: .... kuten jäsen msa totesi . Käyttäjän kokemana leveähkö moottori, jonka sylinterit jopa lämmittävät joskus kivasti polvia. Poikittaisesta V2 tai V4:sta ( jossa kampura poikittain ) tykkään kyllä enemmän... 8)

JT
LeMansilla ajaneena minua häiritsi ne sylinterinkannet kun ne ottaa polviin kiinni. Jossain leppoisammassa Guzzissa tätä ongelmaa ei ole. V6 Laverdassa tuo ei haittaisi, kun kone on alempana 8)
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

heme
Viestit: 517
Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja heme »

AlfaTom kirjoitti:
LeMansilla ajaneena minua häiritsi ne sylinterinkannet kun ne ottaa polviin kiinni. Jossain leppoisammassa Guzzissa tätä ongelmaa ei ole. V6 Laverdassa tuo ei haittaisi, kun kone on alempana 8)
Minä taasen pidin Guzzin Daytona RS:stä koska se oli kuten italialaiset sportit pitääkin; sportti ilman kompromisseja. Ducatit olivat tähän verrattuina mukavia, pehmeäkäyntisiä. Japseista ei edes viitsi sanoa mitään, ne ovat, no japseja kaikkene japanialaisine ominaisuuksineen.

JustXL
Viestit: 269
Liittynyt: 08 Elo 2003, 01:39

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja JustXL »

Mokomakin kirjoitti:Heräteostoksena pihalle ilmestyi Piaggio Vespa GTS 250ie -07. Kellään mitään kokemuksia tällaisesta?
Onnea uudelle vespistille.
Mukavan leppoisaa kyytiä on meillä riittänyt tuollaisella useampana kesänä. Tosin viimeksi pöräytin sillä pienen lenkin jouluaattona!
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Kävin eilen Messukeskuksessa koeajopäivillä testaamassa Panigale V4:n ja olihan se hieno peli juu, mutta:

- liian "pehmeä" Ducatin Super Bikeksi, S-malli voisi olla parempi alustaltaan
- V4-koneessa ihan eri fiilis kuin omassa melko brutaalissa L2:ssa
- oma tuntui herkemmältä ja nopeammalta, kun siinä on Öhlinssin alusta
- L2-koneen ominaisuudet ja äänet hakkaa sata-nolla V4:n

Mieluummin siis seuraavaksi pyöräksi 1299S kuin V4.

Kauhia ongelma. :)
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Bebbu

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Bebbu »

Piaggio 250i oikeestaan paras noista skoottereista mitä ollut. Vähän tylsä, kun mitään vikaa( :-D ) ei siinä ilmennyt. bensaa vaan osti ja tsekkas ilmanpaineet renkaista. Sitten rupes ahdistamaan, kun moottoritiellä ei oikein tehot riittänyt varsinkaan kyytiläinen mukana ja ohituksiin lisää puhtia maanteillä kaipasin.

Sitten tulikin Gilera GP 800 vuoro. Jännä "skootteri" kun toisioveto ketjulla. Nyt rupes ohituksetkin sujumaan ja vauhtiakin ihan tarpeeksi minun tarpeisiin. Nykyään mennäänkin sitten japsi vehkeellä. Silläkään jalkoihin jää tarpeen vaatiessa.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Tuo GP800 on jo monen, monen vuoden ajan herättänyt hämmentävää omistamisen halua

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Teemuv
Viestit: 101
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27
Car(s): Giulia At8 super 2.0

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

Lainaan röyhkeästi tätä ketjua, koska tätä pyörää myydään ulkomailla Benellinä, mutta tälläisellä "italiankiinalaisella" Keeway Blacksterilla on tullut pari kesää ajeltua ja tänä kesänä lisää, mitä nyt malttaa uuden Giulian ratista tämän puikkoihin hypätä. :D
Kuva

Avatar
Mokomakin
Viestit: 691
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

Raadilla kokemuksia guzzin nevada 750 mallista? Onko tarakalla olija ollut penkkiin tyytyväinen? Vai onko california jostain syystä niin paljon parempi että tämä kannattaa unohtaa?
Nevadoita saa uudehkoja melko edukkaasti :roll:

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

En tiä, setä kehunut sen myynnissä olevaa 750 Nevadaa... On tosin '97.
Yllättynyt, ettei vieläkään ole mennyt, vaikka ei todellakaan ole hinnalla pilattu - ainakaan mun mielestä :silly:

(jos innostusta ni voin tarjoilla linkkiäkin).

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Yksi kesä ilman matkaprätkää on selkeästi mulle maksimi, joten kun Hondan Vfr on
koettu niin kyllähän Ducatin ST4 piti ostaa näin alkusyksyn ostajan markkinoilta,
kun sopiva yksilö tuli myyntiin.

Onhan siinä enemmän huoltamista kuin Hondissa,
mutta kun Alfat on kaikki hyvässä iskussa ( puuta koputtaen ) niin joutanee talvella
hipelöimään laukeamisherkkää italiatarta Bolognasta :mrgreen:

Kuva
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Tässä on aurinko paistellut vallan komiasti jo pidempään, niin joka vuotinen mp-kuumehan nosti jälleen päätään. Useampia sähköposteja asiasta vaihdettiin nimim. Gasket:in kanssa ja sainkin hyviä ehdotuksia eri vaihtoehdoista. Viikon siinä kärvistelin ja selasin vaihtoehtoja läpi vaikkei Nettimotosta meinannut mieleisiä pyöri löytyä, jotenkin tuntui että tarjonta oli varsin heikkoa tuossa katselemassani luokassa :shock: Aivan tuurilla ajauduin katselemaan tori.fi:n tarjontaa ja sieltä osui silmiin tämä oranssinpunainen Aprilia Pegaso Strada 650. Sama pyörä löytyi nettimotostakin (ilmoitus oli mennyt aiemmin itseltäni täysin ohi) ja vieläpä paremmilla myyntikuvilla. Soitto myyjälle, hieman tiedustelua pyörästä ja sovimme näytöstä. Seuraavana päivänä kaverin kyydillä Tikkakoskelle ja ensimmäisellä omalla moottoripyörällä kotiin 8)
Liitteet
Pegaso Strada 650.jpg
(48.96 KiB) Tiedosto ladattu 2907 kertaa
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Italo-adventuren nappasit, meinaatko ajaa paljonkin sorateitä ?
Mukavan näköinen pärrä, onnea hankinnasta 8)

Ps. Guzzin 850:lla oli tänään " pakko" vetää kahden etäpalaverin välillä
pikku lenkkiä :lol:
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Gasket
Viestit: 1118
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Gasket »

^^ Vielä se TKC eteen, niin saa kivasti lisää luottoa sorateille.

Onhan sitä tosiaan italiaano omassakin tallissa:

Kuva

Kuva ei ole loistavin, mutta eipä tuo pyöräkään ole parhaimmillaan vimpan päälle kiilloitettuna auringon paisteessa. Muutama vuosi on tullut höntsäiltyä cross country -puolella ja viime syksynä päivitin vanhan 2-t porkkanan tällaiseen -18 390 Betaan. Valkokilpinen tämäkin, niin saa toistaiseksi hoitaa matka-ajot siinä missä reenit ja kisatkin. Oli itsellä noin vuosikymmenen matka-enskakin, mutta kun viime vuosina siihen tuli muutama sata kilometriä vuodessa, niin hukkasin viime syksynä sen pois. Valitettavasti ei ehdi kaikkea mukavaa.

Siitähän tämä oma offipuolen touhu oikeastaan lähti kun vanhin poika osoitti ajohaluja ja vauhtiakin, niin totesin etten ala juoksemaan rataa ympäri vaan tarvitsee itsellekin "tukipyörän". Sitten kohta olinkin CC:n starttiviivalla.. Toki nuoruudesta on vähän jotain pohjaa touhuun, mutta pitkä aika oli ajamatta kokonaan.

Kuva

Mukavaa puuhaa. Jos yhtään ketään kiinnostaa niin mukaan vaan. Tasokirjo on laaja, niin aina löytyy sopivaa seuraa keiden kanssa ajaa kilpaa.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
dnapekko
Viestit: 350
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): 156 SW JTS 2,0 Brera 3,2 -06

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Kuva
Siinä viime kesänä Alfojen seuraksi hankittu Italiatar. Käytiin talvella läpi tyyppivikoja (monta kommenttia sähköistä :D ), ja en jaksa kuin hämmästellä kuinka asiat on tehty vaikeimman kautta verrattuna 15 vuotta vanhempaan myöskin kokokatettuun Hondaan. Mutta mitään en kadu :D
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Jiitee kirjoitti:Italo-adventuren nappasit, meinaatko ajaa paljonkin sorateitä ?
Kyllä tuolla on jo muutaman kerran käyty asfalttiteiden kantaman ulkopuolella ja oikeastaan tuo tuntuu olevan soralla oikeassa elementissään. Pieniä mutkaisia teitä tuolla on hauska ajaa, isoilla teillä tuuli riepottelee ja n. sata on sopiva matkavauhti. Tämä ohjaa reitti valinnat automaattisesti pienemmille teille 8)

Tällä ajokokemuksella en osaa kaivata lisää pitoa/parempaa rengasta, katsotaan sitten kun on ekat kaatumajäljet ajoasussa :lol:
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

dnapekko kirjoitti:Kuva
Siinä viime kesänä Alfojen seuraksi hankittu Italiatar. Käytiin talvella läpi tyyppivikoja (monta kommenttia sähköistä :D ), ja en jaksa kuin hämmästellä kuinka asiat on tehty vaikeimman kautta verrattuna 15 vuotta vanhempaan myöskin kokokatettuun Hondaan. Mutta mitään en kadu :D
Nätti Futura. Oliko sulla mittaristossa häikkää ? Naapurilla Caponord, jossa ollut paljon sähköhäikkää ... yksi kesä ei käynnistynyt ( ECU- herätekarva lisäkytkimellä vasta auttoi), nyt mittaristo ihan mykkä ... onko sulla tiedossa vaihtomittaria...
Nakkilan Mopo kuulemma myy tehdasuutta mittaristoa hintaan 1200 eur :roll:
Futurassa ja Capossa kuulemma sama mittaristo.

Saas nähdä tuleeko minullakin vielä ikävä 800 VFR:ää :oops:
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
dnapekko
Viestit: 350
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): 156 SW JTS 2,0 Brera 3,2 -06

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Jiitee kirjoitti: Nätti Futura. Oliko sulla mittaristossa häikkää ? Naapurilla Caponord, jossa ollut paljon sähköhäikkää ... yksi kesä ei käynnistynyt ( ECU- herätekarva lisäkytkimellä vasta auttoi), nyt mittaristo ihan mykkä ... onko sulla tiedossa vaihtomittaria...
Nakkilan Mopo kuulemma myy tehdasuutta mittaristoa hintaan 1200 eur :roll:
Futurassa ja Capossa kuulemma sama mittaristo.

Saas nähdä tuleeko minullakin vielä ikävä 800 VFR:ää :oops:
Kiitoksia, on ainakin persoonallisen näköinen...
Ainahan Futun mittareissa häikkää on :D Itsellä tosin vain löysässä olleet neulat. Yleensä mykän mittariston saa korjattua vaihtamalla yhden kondensaattorin, asiasta on paljon juttua apriliaforumilla. Yksi Hollantilainen firma korjaa noita myös. Ja ehkä yksi Britti kans, voin etsiä yhteystietoja. Periaatteessa korjaus on aika yksinkertainen, jos se on vain kondensaattorin vaihto.
Ja Nakkilasta kannatta pysyä kaukana, bensansuodattimen hankintaprosessi kesti nelisen kuukautta.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001

Vastaa Viestiin