Italialaiset moottoripyörät
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Italialaiset moottoripyörät
On harvinainen ja jos sie et tota parilla saturaisella osta (en usko et lähtee niin halvalla) niin mie tuun ja ostan
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Italialaiset moottoripyörät
Ok. Paljonko tuosta sitten kannattaisi tarjota? Tarjolla olisi myös joku Gilera ...
- Pacer
- Viestit: 62
- Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
- Car(s): Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99 - Paikkakunta: Kotka
Re: Italialaiset moottoripyörät
Ducati 996 -2000. "Sunday morning bike."
Hankin tämän vuonna 2010 pitkän haaveilun seurauksena. Kilsoja olen pyrkinyt kerryttämään maltillisesti (viime kesänä 250km ), nyt 28000 km mittarissa. Ajo/arkipyöränä Honda VFR 750 vuosimallia 1990.
Hankin tämän vuonna 2010 pitkän haaveilun seurauksena. Kilsoja olen pyrkinyt kerryttämään maltillisesti (viime kesänä 250km ), nyt 28000 km mittarissa. Ajo/arkipyöränä Honda VFR 750 vuosimallia 1990.
- Liitteet
-
- 291815_10150281052754573_5864429_n.jpg
- (95.97 KiB) Tiedosto ladattu 9715 kertaa
- Raikka
- Viestit: 199
- Liittynyt: 28 Kesä 2015, 18:11
- Car(s): ex;156 1.8 -03 sportwagon, GT 2.0 jts
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Italialaiset moottoripyörät
Tallista löytyy Cagiva elefant 750 -88 lucky Explorer, tuo on semmoinen pitempi aikainen projekti. Menin sitten purkamaan täysin ehjän ja ajokuntoisen pyörän kun sain kuningas idean, pyörään pitää tehdä pikku face lift. Tuli hommattua -95 vuoden 900 ie gt;n katteet,tankki,mittarit ja satula ja "pikku sovituksella" osat paikalleen , ainoa osa mikä sopi pienellä sovituksella oli mittariston kiinnike rauta. Nyt ollaan jo voiton puolella ja jos jumala suo, tänä kesänä liikenteessä. Pahoittelut noista ranskalaisista tuolla takana.
- Liitteet
-
- WP_20130811_002.jpg
- Tästä lähdettiin
- (207.09 KiB) Tiedosto ladattu 9617 kertaa
-
- SAM_0337.JPG
- Vielä putkiston, öljyn lauhduttimen rakennusta vailla.
- (322.33 KiB) Tiedosto ladattu 9617 kertaa
-
- SAM_0338.JPG
- (323.52 KiB) Tiedosto ladattu 9617 kertaa
Kaikkea sitä tuleekin hommattua.
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Italialaiset moottoripyörät
Hienoja pelejä.
Minulla on nyt tuo 1198 vm. 2010. Hauska laite, voimaa on sanoinsinko riittävästi. Parasta kuitenkin ovat ajo-ominaisuudet ja erittäin hyvät jarrut. Vaikeinta tuolla on ajaa hiljaa. Radalla ja mutkateillä ajaminen on todellinen nautinto.
Minulla on nyt tuo 1198 vm. 2010. Hauska laite, voimaa on sanoinsinko riittävästi. Parasta kuitenkin ovat ajo-ominaisuudet ja erittäin hyvät jarrut. Vaikeinta tuolla on ajaa hiljaa. Radalla ja mutkateillä ajaminen on todellinen nautinto.
- Liitteet
-
- Duca 1198.JPG
- Kesälelu
- (131.02 KiB) Tiedosto ladattu 9577 kertaa
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Raikka
- Viestit: 199
- Liittynyt: 28 Kesä 2015, 18:11
- Car(s): ex;156 1.8 -03 sportwagon, GT 2.0 jts
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Italialaiset moottoripyörät
Pikkasen jouduin sitä "panssaria" muokkaamaan alapuolelta, piti pakokäyrä tuoda alakautta. Laita vaikka viestiä milloin tarviit tuota muotiksi.
Kaikkea sitä tuleekin hommattua.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Italialaiset moottoripyörät
Mielestäni yksi kauneimpia nyky-moottoripyöriä. Hommaisin itsekin tuollaisen, jos niska ja ranteet kestäisi tuollaisella ajamista. Mutkatiellä ja kunnon vauhdissa ei ongelmia, mutta se puuduttava pääteitä pitkin ajaminen ....Pacer kirjoitti:Ducati 996 -2000. "Sunday morning bike."
Hankin tämän vuonna 2010 pitkän haaveilun seurauksena. Kilsoja olen pyrkinyt kerryttämään maltillisesti (viime kesänä 250km ), nyt 28000 km mittarissa. Ajo/arkipyöränä Honda VFR 750 vuosimallia 1990.
Nykyisellä ST2:llakin alkaa ranteet ja niska puutua parin tunnin ajolenkin jälkeen.
Ratkaisu olisi Multistrada, mutta sen hankintaa ei rajoita kuin tuo finanssipuoli.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Italialaiset moottoripyörät
Oliko nuo myynnissä Ylämaan suunnalla?alamajy kirjoitti:Ok. Paljonko tuosta sitten kannattaisi tarjota? Tarjolla olisi myös joku Gilera ...
Jos oli niin olen ajanut kummallakin pyöräyksilöllä. Siitä on tosin aikaa juurikin tuo noin 12 vuotta
Hintahaarukkaa Suomesta ei kunnolla saa noille, sen verran harvinaisia pelejä. Jos muutamalla satasella lähtee niin jo pelkästään olohuoneeseen koristeeksi tuollainen kannattaa hommata
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Italialaiset moottoripyörät
Jep. Ylämaalla kävin näitä katsomassa. Kaupantekokin on vielä vaiheessa kun on ollut muuta kiirettä....
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Italialaiset moottoripyörät
Lievää V2-mopokuumetta ollut pitkin syksyä. Vespa Rallysta alkanut moottoroitu kaksipyöräily eteni viime kesänä kivalla Suitsan GS-nakulla.Oikein hyvä taitojen treenipyörä pappaikäiselle, ainoastaan istumakorkeus on 187 -cm:n vartalolle matalahko, joten tein toisen istuimen n. 4 sentin korotuksella geelipehmusteen kera. Nyt menee jopa tankillinen twinillä ( 350 km) yhdellä tauolla.
Vaihtoehtona nyt pääosin ST2-4 Dukelta ja Suzukilta SV650. Valinnan teen avoimin mielin ja annan ajo-asennolle ja ajettavuudelle
ison painoarvon. Suitsan pääsen koeajamaan jo ensi viikolla, ja Ducatin toivottavasti vielä ennen liukkaita. Aarbikestä kellään myyjänä kokemuksia ?
Jt
Vaihtoehtona nyt pääosin ST2-4 Dukelta ja Suzukilta SV650. Valinnan teen avoimin mielin ja annan ajo-asennolle ja ajettavuudelle
ison painoarvon. Suitsan pääsen koeajamaan jo ensi viikolla, ja Ducatin toivottavasti vielä ennen liukkaita. Aarbikestä kellään myyjänä kokemuksia ?
Jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Raikka
- Viestit: 199
- Liittynyt: 28 Kesä 2015, 18:11
- Car(s): ex;156 1.8 -03 sportwagon, GT 2.0 jts
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Italialaiset moottoripyörät
Tuo sv 650 on ihan ok perus pyörä, mutta pikkusen hajuton ja mauton. Jos samoissa hinta luokissa mennään ja vakuutus maksun suuruus ei ole este niin ducati ilman muuta, tuon sv;n kanssa tulee se tehottomuus jo puolen kesän kohdalla vastaan. Kannattaa kattoa sitten semmoinen st missä on laukut mukana, jälkeen päin aika tyyriit hommata.
Tämmöistä kannattaa kans tosissaan miettiä, voin lämmöllä suositella. http://www.nettimoto.com/aprilia/rst/1727790
Tämmöistä kannattaa kans tosissaan miettiä, voin lämmöllä suositella. http://www.nettimoto.com/aprilia/rst/1727790
Kaikkea sitä tuleekin hommattua.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Italialaiset moottoripyörät
En nyt hae ihan kolmilaukkuista "kamelia" välttämättä, vaan ihan tankkilaukulla ja läppärirepulla mennään nuo pitkätkin 300- 400 km:n siivut. Jotenkin pyörän linjat menee laukuilla pilalle, tosin vähiten Ducatilla ja esim. Aprilialla, joilla ne on muotoiltu hiukan paremmin pyörään integroiden.Raikka kirjoitti:Tuo sv 650 on ihan ok perus pyörä, mutta pikkusen hajuton ja mauton. Jos samoissa hinta luokissa mennään ja vakuutus maksun suuruus ei ole este niin ducati ilman muuta, tuon sv;n kanssa tulee se tehottomuus jo puolen kesän kohdalla vastaan. Kannattaa kattoa sitten semmoinen st missä on laukut mukana, jälkeen päin aika tyyriit hommata.
Tämmöistä kannattaa kans tosissaan miettiä, voin lämmöllä suositella. http://www.nettimoto.com/aprilia/rst/1727790
Samoin Suzukin V- Stromilla aika hyvin istuvia Givin satseja.
Naapurilla on aika tuore Caponord, ja hänellä viime kesä meni pilalle ECU-ongelmien takia. ECU ei antanut pa-pumpulle käskyjä, ja uhkana oli vajaan 2000 euron ECU:n uusinta. Sitten löytyi mekaanikko, joka teki erillisellä virtakytkimellä pumpulle uuden signaalipiuhan 20 eurolla...
Katellaan. Tehojen puute ei meikää (puolivälissä kuuttakymppiä mennään ) vaivaa, rekkojen ohi on päässyt jopa 50 hp-Suitsan twinillä , kun homman suunnittelee. Ja tämän ikäisenä ei ole tarve "näyttää" muille kuin itselle .... Tosin ST:n ulkonäkö kyllä voittaa SV:n . SV:n ja ST2:n tehopainosuhde on muuten aika lähellä toisiaan, sillä Suitsa on todella kevyt ( 190 kg tankattuna ). ST4 on sitten hiukan tehokkaampi. Sekä ST että SV ovat saaneet hyvät arviot asiantuntijoilta ajo-ominaisuuksistaan, Ducatin iskarit ja jouset ovat monipuolisempia säätää. Molemmat viihtyvät aika hyvin myös radalla.
ST:ssä vähän korkeampi istuin, joka on lähtökohtaisesti hyvä juttu.
Tarkoitus on motoilla vaan lähinnä ajaa ja pitää siten hauskaa, ei välttämättä ropata , ei ainakaan paljon, joten rajaan valinnat vain noihin pariin merkkiin ja malliin. Suitsan V:t on kyllä helppohoitoisia ja "pomminvarmoja" , mutta ei Ducatitkaan ihan pahoja ole, se nokka-askelien hihnojen vaihtohommakaan ei pahalta näytä.
Ducati.ms -saitille on jo liitytty...
JT
PS. Tehopainosuhteet muuten ( kg/hv):
Ducati ST2 ( 230/83 ) = 2,77 kg/hv
Suzuki SV650 ( 190/70 ) = 2,71 "
Ducati ST4 ( 240/103.5) = 2,31 "
Viimeksi muokannut Jiitee, 15 Marras 2015, 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Italialaiset moottoripyörät
Tyypattu lyhyesti sekä Sv650 että ST3. Himputti kun ne on pieniä molemmat... myös Ducati ST:ssä saisi olla 3-4 cm korkeammalla sekä satula että stonga...
Täytynee siirtää katseet ns. adventurepyöriin kun nuo sporttouringit on noinkin ahtaita. V-Storm eka listalla. Italialaisista sitten tuo Caponord ja Benellillä Suomessa harvinainen
Tre .... onko kellään kokemuksia Trestä ? Olisi ilmeisesti kookas , mutta kevyt ja riittävän tehokas.
Nuo Guzzit on aika painavia , ja niissä on V- poikittain....
http://www.nettimoto.com/benelli/tre/1903616
JT
Täytynee siirtää katseet ns. adventurepyöriin kun nuo sporttouringit on noinkin ahtaita. V-Storm eka listalla. Italialaisista sitten tuo Caponord ja Benellillä Suomessa harvinainen
Tre .... onko kellään kokemuksia Trestä ? Olisi ilmeisesti kookas , mutta kevyt ja riittävän tehokas.
Nuo Guzzit on aika painavia , ja niissä on V- poikittain....
http://www.nettimoto.com/benelli/tre/1903616
JT
Viimeksi muokannut Jiitee, 15 Marras 2015, 20:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Italialaiset moottoripyörät
Kyllä saa. Vaikkapa tämmöiset jos ei halua koko stongaa vaihtaa: klik
Satulan muokkaamisesta JiiTeellä näyttikin jo olevan kokemusta.
Satulan muokkaamisesta JiiTeellä näyttikin jo olevan kokemusta.
Tein itse - säästin
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Italialaiset moottoripyörät
Jop, kyllähän noita ja myös satuloita saa ihan omilla mitoillaan, mutta katellaan, jos löydänOleino kirjoitti:Kyllä saa. Vaikkapa tämmöiset jos ei halua koko stongaa vaihtaa: klik
Satulan muokkaamisesta JiiTeellä näyttikin jo olevan kokemusta.
ihan vakiona jo sopivan. Uuteen satulaan, stongaan korotuspaloineen ja ym. saa uppoamaan helposti tonnin.
jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Italialaiset moottoripyörät
No joo, Viffer-saitillekin liityin juuri. Eihän se haittaa, vaikka V-moottorissa on enemmänkin kuin 2 sylinteriä ....
JT
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Italialaiset moottoripyörät
Play-Offsit alkoivat..... Ducati ST putosi pois, jäi pronssille , ja jäljellä VFR ja Futura. Pahus kun olisi myynnissä yhtä hyvä valikoima Futuroita kuin Viffereitä...
JT
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Italialaiset moottoripyörät
Ehdotettiin vaihtokauppaa F4 MV agustaan. 750S -01 15tkm. Ei näy yhtään vastaavaa nettimotossa niin mikähän tuommoisen arvo on? Onko esim saksan hintataso verrannollinen?
Mobilessa täysin vastaava http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1
6000€
Mobilessa täysin vastaava http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1
6000€
- PePe
- Viestit: 170
- Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
- Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV - Paikkakunta: Kauniainen
Re: Italialaiset moottoripyörät
Suomessa noita ei ole kuin yksittäisiä kappaleita joten mitään markkinahintaa et löydä. Saksan hintoja voinee käyttää ohjenuorana, tietysti yleiseen hintatasoon suhteuttaen. Kuvittelisin että 750 olisi jonkin verran tonnisten alapuolella, vaikka samoina vuosina noita ei taida ollakaan. Jos haluat, voit varmaan kysäistä osviittaa Pekka Åbergilta Tuusmotorista. Hän myy Agustoja varmaan saman verran kuin muut Suomessa yhteensä. Mikä ei sekään ole valtavasti.Epezi kirjoitti:Ehdotettiin vaihtokauppaa F4 MV agustaan. 750S -01 15tkm. Ei näy yhtään vastaavaa nettimotossa niin mikähän tuommoisen arvo on? Onko esim saksan hintataso verrannollinen?
Mobilessa täysin vastaava http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1
6000€
Pyöränä Agusta on kyllä todellinen asianharrastajan namupala!
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Italialaiset moottoripyörät
+1.PePe kirjoitti:Pyöränä Agusta on kyllä todellinen asianharrastajan namupala!
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Italialaiset moottoripyörät
^^kiitokset tästä tiedosta. Katotaan nyt tuleeko tuosta mitään, taitaa mennä yli budjetin
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Italialaiset moottoripyörät
Hieno pyörä, ja MV Agustasta tulee mieleen 1970-luvun alun Imatranajot , joissa Agostini oli kova kuski. Ago jäi hyvin reilun 10-vuotiaan mieleen.... Tuo malli olisi minulle aivan liian "kyykkypyörä".Epezi kirjoitti:^^kiitokset tästä tiedosta. Katotaan nyt tuleeko tuosta mitään, taitaa mennä yli budjetin
Jännä juttu, kun vertailin VFR RST-tarjontaa Suomen ja Saksan välillä. Suomessa tiedän olevan 4 Futuraa myynnissä, Mobile.de:ssä vain 6 Olisin odottanut paljon enempääkin. No Viffereissä tilanne 5 Gen osalta nettimoto 20 ja mobile.de n. 90.
Jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Italialaiset moottoripyörät
Jep, punainen pyörä tulee hankintaan nousevan auringon maasta. Futurasta ei löytynyt hyvää väriä, ja muodothan onJiitee kirjoitti:Play-Offsit alkoivat..... Ducati ST putosi pois, jäi pronssille , ja jäljellä VFR ja Futura. Pahus kun olisi myynnissä yhtä hyvä valikoima Futuroita kuin Viffereitä...
JT
makuasoita ( Futura on edelleen aika futuristinen ). ja hain hyvää yksilöä, en vain italialaista hyvää yksilöä.
JT
PS. Tämän Aprilian kylmätyyppäsin : http://www.moto-seinajoki.fi/aprilia-fu ... 50896.html
Hyvä yksilö, väri ei miellyttänyt ja n. vastaava punainen VFR lähti reilusti halvemmalla.
Nyt on hyvät markkinat mp:n ostajilla - liikkeet / yksityiset dumppaavat talvivarastoa pienemmäksi ...
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Italialaiset moottoripyörät
Viimeisimmässä moottoripyöräunelmia (Philly throttle) jaksossa kutosella otettiin työn alle Ducati 250, 60 -luvulta. Autenttisen latolöydön näköinen. Vaikka en mä noista mitään ymmärrä, mutta joskus vielä wanha italialainen toivottavasti omassakin tallissa. Saa vinkata huokeita, täällä potenttiaalinen tai ainakin henkisesti hauraassa tilassa oleva ostaja...
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: Italialaiset moottoripyörät
Heräteostoksena pihalle ilmestyi Piaggio Vespa GTS 250ie -07. Kellään mitään kokemuksia tällaisesta?
-
- Viestit: 517
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Italialaiset moottoripyörät
No kun on nimenomaan kyllä pitkittäin. Siis moottori. Vai tarkoititko että V-muodossa olevat sylinterit ovat poikittain?Jiitee kirjoitti: Nuo Guzzit on aika painavia , ja niissä on V- poikittain....
JT
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Italialaiset moottoripyörät
Kampiakseli kertoo miten päin moottori on. Guzzeissa se on juurikin pitkittäin vaikka se voi muulta näyttääkin.
Abarth 500 Esseesse
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Italialaiset moottoripyörät
Jep , sitä tarkoitin eli sylinterit poikittain ja kampiakseli pitkittäin, nyt termit oikein .... kuten jäsen msa totesi . Käyttäjän kokemana leveähkö moottori, jonka sylinterit jopa lämmittävät joskus kivasti polvia. Poikittaisesta V2 tai V4:sta ( jossa kampura poikittain ) tykkään kyllä enemmän...heme kirjoitti:No kun on nimenomaan kyllä pitkittäin. Siis moottori. Vai tarkoititko että V-muodossa olevat sylinterit ovat poikittain?Jiitee kirjoitti: Nuo Guzzit on aika painavia , ja niissä on V- poikittain....
JT
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Italialaiset moottoripyörät
Hemmetin paljon tyylikkäämpi kuin lelumuovista kyhätyt kiinanmopot.Mokomakin kirjoitti:Heräteostoksena pihalle ilmestyi Piaggio Vespa GTS 250ie -07. Kellään mitään kokemuksia tällaisesta?
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Italialaiset moottoripyörät
LeMansilla ajaneena minua häiritsi ne sylinterinkannet kun ne ottaa polviin kiinni. Jossain leppoisammassa Guzzissa tätä ongelmaa ei ole. V6 Laverdassa tuo ei haittaisi, kun kone on alempanaJiitee kirjoitti:Jep , sitä tarkoitin eli sylinterit poikittain ja kampiakseli pitkittäin, nyt termit oikein .... kuten jäsen msa totesi . Käyttäjän kokemana leveähkö moottori, jonka sylinterit jopa lämmittävät joskus kivasti polvia. Poikittaisesta V2 tai V4:sta ( jossa kampura poikittain ) tykkään kyllä enemmän...heme kirjoitti:No kun on nimenomaan kyllä pitkittäin. Siis moottori. Vai tarkoititko että V-muodossa olevat sylinterit ovat poikittain?Jiitee kirjoitti: Nuo Guzzit on aika painavia , ja niissä on V- poikittain....
JT
JT
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
-
- Viestit: 517
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Italialaiset moottoripyörät
Minä taasen pidin Guzzin Daytona RS:stä koska se oli kuten italialaiset sportit pitääkin; sportti ilman kompromisseja. Ducatit olivat tähän verrattuina mukavia, pehmeäkäyntisiä. Japseista ei edes viitsi sanoa mitään, ne ovat, no japseja kaikkene japanialaisine ominaisuuksineen.AlfaTom kirjoitti:
LeMansilla ajaneena minua häiritsi ne sylinterinkannet kun ne ottaa polviin kiinni. Jossain leppoisammassa Guzzissa tätä ongelmaa ei ole. V6 Laverdassa tuo ei haittaisi, kun kone on alempana
Re: Italialaiset moottoripyörät
Onnea uudelle vespistille.Mokomakin kirjoitti:Heräteostoksena pihalle ilmestyi Piaggio Vespa GTS 250ie -07. Kellään mitään kokemuksia tällaisesta?
Mukavan leppoisaa kyytiä on meillä riittänyt tuollaisella useampana kesänä. Tosin viimeksi pöräytin sillä pienen lenkin jouluaattona!
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Italialaiset moottoripyörät
Kävin eilen Messukeskuksessa koeajopäivillä testaamassa Panigale V4:n ja olihan se hieno peli juu, mutta:
- liian "pehmeä" Ducatin Super Bikeksi, S-malli voisi olla parempi alustaltaan
- V4-koneessa ihan eri fiilis kuin omassa melko brutaalissa L2:ssa
- oma tuntui herkemmältä ja nopeammalta, kun siinä on Öhlinssin alusta
- L2-koneen ominaisuudet ja äänet hakkaa sata-nolla V4:n
Mieluummin siis seuraavaksi pyöräksi 1299S kuin V4.
Kauhia ongelma.
- liian "pehmeä" Ducatin Super Bikeksi, S-malli voisi olla parempi alustaltaan
- V4-koneessa ihan eri fiilis kuin omassa melko brutaalissa L2:ssa
- oma tuntui herkemmältä ja nopeammalta, kun siinä on Öhlinssin alusta
- L2-koneen ominaisuudet ja äänet hakkaa sata-nolla V4:n
Mieluummin siis seuraavaksi pyöräksi 1299S kuin V4.
Kauhia ongelma.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
Re: Italialaiset moottoripyörät
Piaggio 250i oikeestaan paras noista skoottereista mitä ollut. Vähän tylsä, kun mitään vikaa( ) ei siinä ilmennyt. bensaa vaan osti ja tsekkas ilmanpaineet renkaista. Sitten rupes ahdistamaan, kun moottoritiellä ei oikein tehot riittänyt varsinkaan kyytiläinen mukana ja ohituksiin lisää puhtia maanteillä kaipasin.
Sitten tulikin Gilera GP 800 vuoro. Jännä "skootteri" kun toisioveto ketjulla. Nyt rupes ohituksetkin sujumaan ja vauhtiakin ihan tarpeeksi minun tarpeisiin. Nykyään mennäänkin sitten japsi vehkeellä. Silläkään jalkoihin jää tarpeen vaatiessa.
Sitten tulikin Gilera GP 800 vuoro. Jännä "skootteri" kun toisioveto ketjulla. Nyt rupes ohituksetkin sujumaan ja vauhtiakin ihan tarpeeksi minun tarpeisiin. Nykyään mennäänkin sitten japsi vehkeellä. Silläkään jalkoihin jää tarpeen vaatiessa.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Italialaiset moottoripyörät
^
Tuo GP800 on jo monen, monen vuoden ajan herättänyt hämmentävää omistamisen halua
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Tuo GP800 on jo monen, monen vuoden ajan herättänyt hämmentävää omistamisen halua
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Re: Italialaiset moottoripyörät
Lainaan röyhkeästi tätä ketjua, koska tätä pyörää myydään ulkomailla Benellinä, mutta tälläisellä "italiankiinalaisella" Keeway Blacksterilla on tullut pari kesää ajeltua ja tänä kesänä lisää, mitä nyt malttaa uuden Giulian ratista tämän puikkoihin hypätä.
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: Italialaiset moottoripyörät
Raadilla kokemuksia guzzin nevada 750 mallista? Onko tarakalla olija ollut penkkiin tyytyväinen? Vai onko california jostain syystä niin paljon parempi että tämä kannattaa unohtaa?
Nevadoita saa uudehkoja melko edukkaasti
Nevadoita saa uudehkoja melko edukkaasti
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Italialaiset moottoripyörät
En tiä, setä kehunut sen myynnissä olevaa 750 Nevadaa... On tosin '97.
Yllättynyt, ettei vieläkään ole mennyt, vaikka ei todellakaan ole hinnalla pilattu - ainakaan mun mielestä
(jos innostusta ni voin tarjoilla linkkiäkin).
Yllättynyt, ettei vieläkään ole mennyt, vaikka ei todellakaan ole hinnalla pilattu - ainakaan mun mielestä
(jos innostusta ni voin tarjoilla linkkiäkin).
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Italialaiset moottoripyörät
Yksi kesä ilman matkaprätkää on selkeästi mulle maksimi, joten kun Hondan Vfr on
koettu niin kyllähän Ducatin ST4 piti ostaa näin alkusyksyn ostajan markkinoilta,
kun sopiva yksilö tuli myyntiin.
Onhan siinä enemmän huoltamista kuin Hondissa,
mutta kun Alfat on kaikki hyvässä iskussa ( puuta koputtaen ) niin joutanee talvella
hipelöimään laukeamisherkkää italiatarta Bolognasta
koettu niin kyllähän Ducatin ST4 piti ostaa näin alkusyksyn ostajan markkinoilta,
kun sopiva yksilö tuli myyntiin.
Onhan siinä enemmän huoltamista kuin Hondissa,
mutta kun Alfat on kaikki hyvässä iskussa ( puuta koputtaen ) niin joutanee talvella
hipelöimään laukeamisherkkää italiatarta Bolognasta
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Italialaiset moottoripyörät
Tässä on aurinko paistellut vallan komiasti jo pidempään, niin joka vuotinen mp-kuumehan nosti jälleen päätään. Useampia sähköposteja asiasta vaihdettiin nimim. Gasket:in kanssa ja sainkin hyviä ehdotuksia eri vaihtoehdoista. Viikon siinä kärvistelin ja selasin vaihtoehtoja läpi vaikkei Nettimotosta meinannut mieleisiä pyöri löytyä, jotenkin tuntui että tarjonta oli varsin heikkoa tuossa katselemassani luokassa Aivan tuurilla ajauduin katselemaan tori.fi:n tarjontaa ja sieltä osui silmiin tämä oranssinpunainen Aprilia Pegaso Strada 650. Sama pyörä löytyi nettimotostakin (ilmoitus oli mennyt aiemmin itseltäni täysin ohi) ja vieläpä paremmilla myyntikuvilla. Soitto myyjälle, hieman tiedustelua pyörästä ja sovimme näytöstä. Seuraavana päivänä kaverin kyydillä Tikkakoskelle ja ensimmäisellä omalla moottoripyörällä kotiin
- Liitteet
-
- Pegaso Strada 650.jpg
- (48.96 KiB) Tiedosto ladattu 2907 kertaa
"No smoke => no power => no hope"
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Italialaiset moottoripyörät
Italo-adventuren nappasit, meinaatko ajaa paljonkin sorateitä ?
Mukavan näköinen pärrä, onnea hankinnasta
Ps. Guzzin 850:lla oli tänään " pakko" vetää kahden etäpalaverin välillä
pikku lenkkiä
Mukavan näköinen pärrä, onnea hankinnasta
Ps. Guzzin 850:lla oli tänään " pakko" vetää kahden etäpalaverin välillä
pikku lenkkiä
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Italialaiset moottoripyörät
^^ Vielä se TKC eteen, niin saa kivasti lisää luottoa sorateille.
Onhan sitä tosiaan italiaano omassakin tallissa:
Kuva ei ole loistavin, mutta eipä tuo pyöräkään ole parhaimmillaan vimpan päälle kiilloitettuna auringon paisteessa. Muutama vuosi on tullut höntsäiltyä cross country -puolella ja viime syksynä päivitin vanhan 2-t porkkanan tällaiseen -18 390 Betaan. Valkokilpinen tämäkin, niin saa toistaiseksi hoitaa matka-ajot siinä missä reenit ja kisatkin. Oli itsellä noin vuosikymmenen matka-enskakin, mutta kun viime vuosina siihen tuli muutama sata kilometriä vuodessa, niin hukkasin viime syksynä sen pois. Valitettavasti ei ehdi kaikkea mukavaa.
Siitähän tämä oma offipuolen touhu oikeastaan lähti kun vanhin poika osoitti ajohaluja ja vauhtiakin, niin totesin etten ala juoksemaan rataa ympäri vaan tarvitsee itsellekin "tukipyörän". Sitten kohta olinkin CC:n starttiviivalla.. Toki nuoruudesta on vähän jotain pohjaa touhuun, mutta pitkä aika oli ajamatta kokonaan.
Mukavaa puuhaa. Jos yhtään ketään kiinnostaa niin mukaan vaan. Tasokirjo on laaja, niin aina löytyy sopivaa seuraa keiden kanssa ajaa kilpaa.
Onhan sitä tosiaan italiaano omassakin tallissa:
Kuva ei ole loistavin, mutta eipä tuo pyöräkään ole parhaimmillaan vimpan päälle kiilloitettuna auringon paisteessa. Muutama vuosi on tullut höntsäiltyä cross country -puolella ja viime syksynä päivitin vanhan 2-t porkkanan tällaiseen -18 390 Betaan. Valkokilpinen tämäkin, niin saa toistaiseksi hoitaa matka-ajot siinä missä reenit ja kisatkin. Oli itsellä noin vuosikymmenen matka-enskakin, mutta kun viime vuosina siihen tuli muutama sata kilometriä vuodessa, niin hukkasin viime syksynä sen pois. Valitettavasti ei ehdi kaikkea mukavaa.
Siitähän tämä oma offipuolen touhu oikeastaan lähti kun vanhin poika osoitti ajohaluja ja vauhtiakin, niin totesin etten ala juoksemaan rataa ympäri vaan tarvitsee itsellekin "tukipyörän". Sitten kohta olinkin CC:n starttiviivalla.. Toki nuoruudesta on vähän jotain pohjaa touhuun, mutta pitkä aika oli ajamatta kokonaan.
Mukavaa puuhaa. Jos yhtään ketään kiinnostaa niin mukaan vaan. Tasokirjo on laaja, niin aina löytyy sopivaa seuraa keiden kanssa ajaa kilpaa.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
Re: Italialaiset moottoripyörät
Siinä viime kesänä Alfojen seuraksi hankittu Italiatar. Käytiin talvella läpi tyyppivikoja (monta kommenttia sähköistä ), ja en jaksa kuin hämmästellä kuinka asiat on tehty vaikeimman kautta verrattuna 15 vuotta vanhempaan myöskin kokokatettuun Hondaan. Mutta mitään en kadu
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Italialaiset moottoripyörät
Kyllä tuolla on jo muutaman kerran käyty asfalttiteiden kantaman ulkopuolella ja oikeastaan tuo tuntuu olevan soralla oikeassa elementissään. Pieniä mutkaisia teitä tuolla on hauska ajaa, isoilla teillä tuuli riepottelee ja n. sata on sopiva matkavauhti. Tämä ohjaa reitti valinnat automaattisesti pienemmille teilleJiitee kirjoitti:Italo-adventuren nappasit, meinaatko ajaa paljonkin sorateitä ?
Tällä ajokokemuksella en osaa kaivata lisää pitoa/parempaa rengasta, katsotaan sitten kun on ekat kaatumajäljet ajoasussa
"No smoke => no power => no hope"
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Italialaiset moottoripyörät
Nätti Futura. Oliko sulla mittaristossa häikkää ? Naapurilla Caponord, jossa ollut paljon sähköhäikkää ... yksi kesä ei käynnistynyt ( ECU- herätekarva lisäkytkimellä vasta auttoi), nyt mittaristo ihan mykkä ... onko sulla tiedossa vaihtomittaria...
Nakkilan Mopo kuulemma myy tehdasuutta mittaristoa hintaan 1200 eur
Futurassa ja Capossa kuulemma sama mittaristo.
Saas nähdä tuleeko minullakin vielä ikävä 800 VFR:ää
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Italialaiset moottoripyörät
Kiitoksia, on ainakin persoonallisen näköinen...Jiitee kirjoitti: Nätti Futura. Oliko sulla mittaristossa häikkää ? Naapurilla Caponord, jossa ollut paljon sähköhäikkää ... yksi kesä ei käynnistynyt ( ECU- herätekarva lisäkytkimellä vasta auttoi), nyt mittaristo ihan mykkä ... onko sulla tiedossa vaihtomittaria...
Nakkilan Mopo kuulemma myy tehdasuutta mittaristoa hintaan 1200 eur
Futurassa ja Capossa kuulemma sama mittaristo.
Saas nähdä tuleeko minullakin vielä ikävä 800 VFR:ää
Ainahan Futun mittareissa häikkää on Itsellä tosin vain löysässä olleet neulat. Yleensä mykän mittariston saa korjattua vaihtamalla yhden kondensaattorin, asiasta on paljon juttua apriliaforumilla. Yksi Hollantilainen firma korjaa noita myös. Ja ehkä yksi Britti kans, voin etsiä yhteystietoja. Periaatteessa korjaus on aika yksinkertainen, jos se on vain kondensaattorin vaihto.
Ja Nakkilasta kannatta pysyä kaukana, bensansuodattimen hankintaprosessi kesti nelisen kuukautta.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001