Muiden merkkien uutuuksia.
Valvoja: Moderators
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Muiden merkkien uutuuksia.
^
Bible and sword! Tuohan on kaunis. Kevyt (nykyvessaksi) takaveto ja kova aski, beaty is not just skin deep
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Bible and sword! Tuohan on kaunis. Kevyt (nykyvessaksi) takaveto ja kova aski, beaty is not just skin deep
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
FIAT 124: https://www.youtube.com/watch?v=BT01RpxLXlo
Johan tuosta alkaa olla esillä vaikka mitä, kun Losissa autonäyttelyssä on kerran esitelty. Itseäni vähän kiusaa kun esittelijänainen hokee "italian craftsmanshipiä" joka toisessa lauseessa, eikä sisusta ole ratin badgea enempää erilainen kuin Masa MX-5:ssä. Enempi olisi voinut yrittää Fiatilla, edes mittaristossa ja keskikonsolin napeissa. 500:n henkeen olisi saatu puhallettua hieno retroavokki, tai sitten muuten vain yrittää luoda uusiksi sitä mitä Fiat ikinä tuleekaan 2010-2020-luvuilla olemaan.
Hieno auto kuitenkin ja todella toivon, että tuodaan Suomeen meidän pitkien ja alati lämpenevien kesien iloksi! Ottaisivat vaikka Finnairilla kopin tuosta autosta, liisariksi tuollaiset kaikille lentäjille. Ajatuksella "Illaksi kotiin, Mrs Robinson".. Sitten kun maassa olisi uutena hommatut 50 kpl, saisi autojen arvonalennuspiirteet huomioiden 2v ikäisen Fiatin saa muutaman vuoden päästä samaan rahaan kuin erikoppaisen 10v Mazdan..
Johan tuosta alkaa olla esillä vaikka mitä, kun Losissa autonäyttelyssä on kerran esitelty. Itseäni vähän kiusaa kun esittelijänainen hokee "italian craftsmanshipiä" joka toisessa lauseessa, eikä sisusta ole ratin badgea enempää erilainen kuin Masa MX-5:ssä. Enempi olisi voinut yrittää Fiatilla, edes mittaristossa ja keskikonsolin napeissa. 500:n henkeen olisi saatu puhallettua hieno retroavokki, tai sitten muuten vain yrittää luoda uusiksi sitä mitä Fiat ikinä tuleekaan 2010-2020-luvuilla olemaan.
Hieno auto kuitenkin ja todella toivon, että tuodaan Suomeen meidän pitkien ja alati lämpenevien kesien iloksi! Ottaisivat vaikka Finnairilla kopin tuosta autosta, liisariksi tuollaiset kaikille lentäjille. Ajatuksella "Illaksi kotiin, Mrs Robinson".. Sitten kun maassa olisi uutena hommatut 50 kpl, saisi autojen arvonalennuspiirteet huomioiden 2v ikäisen Fiatin saa muutaman vuoden päästä samaan rahaan kuin erikoppaisen 10v Mazdan..
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
kaikkeen sitä Youtuben ehdottamien videoiden kanssa päätyykin...
Toyota Prius 2016: https://www.youtube.com/watch?v=9MDa51y13uE
Onhan tuo niin ruma, että melkein haluttavaksi muuttuu. Mutta voisi olla ns. "järkipeli" ja merkin mielenkiintoisin auto kotimaan vinkkelistä katsoen. Sopiva ulkoväri ja sisusta, kaipa se siitä. Pitänee tutustua tarkemmin..
Toyota Prius 2016: https://www.youtube.com/watch?v=9MDa51y13uE
Onhan tuo niin ruma, että melkein haluttavaksi muuttuu. Mutta voisi olla ns. "järkipeli" ja merkin mielenkiintoisin auto kotimaan vinkkelistä katsoen. Sopiva ulkoväri ja sisusta, kaipa se siitä. Pitänee tutustua tarkemmin..
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Ostaisin muuten, mutta ei pysty koska se on pilattu haineväantennilla.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Jefromow
- Viestit: 138
- Liittynyt: 04 Syys 2012, 16:40
- Car(s): BMW X5 xDrive35d -09,
Citroen C3 PureTech 82 Feel -17,
BMW 320iA edition executive e30LCI -90,
Piaggio Vespa LX50
Ex: 159 Sportwagon 2,2 JTS -07 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Kyllä haineväantenni pitäisi kieltää siinä missä haineväkeittokin.
Näinköhän tuo haineväantenni saavuttaa kohta samat levelit lumiharjan kanssa tällä foorumilla.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
^ jää Nuova Giuliakin sitten ostamatta ja koko foorumi kokee hitaan ja pitkän kuoleman kun evättömiä malleja ei enää ole tarjolla...
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Onhan "hainevä" antennissa se hyvä puoli, että se ei ole niin pahasti lumiharjalla suoritettavan lumen harjauksen esteenä, jos vertaa perinteiseen antenniin.Kivijärvi kirjoitti:^ jää Nuova Giuliakin sitten ostamatta ja koko foorumi kokee hitaan ja pitkän kuoleman kun evättömiä malleja ei enää ole tarjolla...
ps. Ainakaan 155:n takalasiantennilla ei tehnyt yhtään mitään.
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Perkele, ei tässä nyt pitäny vielä uutta autokuumetta saada...155156 kirjoitti:FIAT 124 Spider: http://www.fiatpress.com/press/article/117404
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Miulla pelaa paremmin 155:sen antenni, kuin 156:sen.155156 kirjoitti: Onhan "hainevä" antennissa se hyvä puoli, että se ei ole niin pahasti lumiharjalla suoritettavan lumen harjauksen esteenä, jos vertaa perinteiseen antenniin.
ps. Ainakaan 155:n takalasiantennilla ei tehnyt yhtään mitään.
Suoraan vaan suoraa
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
No niin kun oon täällä ennenkin sanonut ; ei Toyota ole mikään Alfa, josta saa kiksit.Kivijärvi kirjoitti:kaikkeen sitä Youtuben ehdottamien videoiden kanssa päätyykin...
Toyota Prius 2016: https://www.youtube.com/watch?v=9MDa51y13uE
Onhan tuo niin ruma, että melkein haluttavaksi muuttuu. Mutta voisi olla ns. "järkipeli" ja merkin mielenkiintoisin auto kotimaan vinkkelistä katsoen. Sopiva ulkoväri ja sisusta, kaipa se siitä. Pitänee tutustua tarkemmin..
Mutta se miten se auto toimii on todella hienoa. Miten se on saatu toimimaan noin hienosti.
Se on todella hieno auto, vaikka se jakaakin mielipiteet varmasti etenkin tämän uuden Priuksen kohdalla.
Kulutuksesta voin sanoa vaan sen, että etenkin taajamissa esim. Kehä 3 sisäpuolella paljon ajavalla millään diisselillä tai pikku nyky trendin mukasella bensaturbolla ei ole mitään asiaa näihin kulutuslukemiin. 10-20kmh mateleva ruuhka mennään pääosin sähköllä ja kaikki parkkihallit voi ajaa puhtaasti sähköllä. Olettaen, että akuissa on varaustilaa riittävästi, voi sähköllä ajaa pitkiäkin pätkiä kunhan nopeuden pitää alhaalla eli juuri ruuhkat ja parkkihallit.
Maantielläkin kelkka kääntyy hybridiin, koska sähkömoottori antaa taustatukea. Esimerkiksi 115kmh mittarinopeudella vakkari päällä Kolmostietä Riihimäeltä Myyrmäkeen kitkapyörillä, kontissa tavaraa ja 4 hengen kuormalla 4,7 litran matkakohtainen keskikulutus.
Nyky muodin mukasella pikku bensa turbolla saa tehdä jo töitä, että pääsee lähelle 5 litraa, jos edes on mahdollista.
Kannattaa käydä koeajamassa, ihan sellanen 2-4h:n lenkki ja tutustua autoon. Se ei ehkä aukene pikasella koeajolla, mutta pari tuntia alkaa jo riittämään.
Eli rohkeasti vaan ajamaan!
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
^ paha juttu tosiaan kun on totuttanut itsensä pienellä kulkevaan 500 Multijettiin. Todelliset kulutukset ovat luokkaa 4.0 - 5.0l/100km suunnilleen vuodenajasta ja ajotavasta riippumatta. Ei se seuraavakaan juuri enempää saisi viedä.
Ovat kuulemma 2016 Priusta viilanneet enemmän vaihtoehdoksi kaikille, ei pelkästään niille, joita hybridi/säästö/eko-meno kiinnostaa. Sikäli pitää kyllä poiketa kokeilemassa onko puheille katetta. Omaan silmään uuden muotoilu on aika haastavaa tosin. Ennen Toyotat olivat vain mauttomia ja tylsiä, nyt taas enemmän muotoiltuja, mutta ei todellakaan euromakuun suunnitellusti.. Mirai, Prius, Iq... onhan näitä mielipiteenjakajia jo.
Aamuisella työmatkallani haaveilin Opel Amperasta, joten pohja uudelle Priuksellekin on tavallaan olemassa.
Ovat kuulemma 2016 Priusta viilanneet enemmän vaihtoehdoksi kaikille, ei pelkästään niille, joita hybridi/säästö/eko-meno kiinnostaa. Sikäli pitää kyllä poiketa kokeilemassa onko puheille katetta. Omaan silmään uuden muotoilu on aika haastavaa tosin. Ennen Toyotat olivat vain mauttomia ja tylsiä, nyt taas enemmän muotoiltuja, mutta ei todellakaan euromakuun suunnitellusti.. Mirai, Prius, Iq... onhan näitä mielipiteenjakajia jo.
Aamuisella työmatkallani haaveilin Opel Amperasta, joten pohja uudelle Priuksellekin on tavallaan olemassa.
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Vähällä menee Multijettikin näköjään. Se ero mitä nyt äkkiseltään keksin tohon Hybridiin eroa on se (kokemuksella myös ei hybridin ajamisesta), ettei sillä tarvitse mitenkään pingottamalla pingottaa sitä ajamista, että saa kulutuksen alas. Se järjestelmä hoitaa ite itttensä, ja et välttämättä ees huomaa onko sähkö vai bensa käytössä. Sitten jos ajamista haluaa vielä seuraaville tasoille - niin sitä säästöä voi tehdä litran helposti. Vähän miettien ja ennakoiden tien profiilia ja tulevia liikenne tapahtumia.Kivijärvi kirjoitti:^ paha juttu tosiaan kun on totuttanut itsensä pienellä kulkevaan 500 Multijettiin. Todelliset kulutukset ovat luokkaa 4.0 - 5.0l/100km suunnilleen vuodenajasta ja ajotavasta riippumatta. Ei se seuraavakaan juuri enempää saisi viedä.
Ovat kuulemma 2016 Priusta viilanneet enemmän vaihtoehdoksi kaikille, ei pelkästään niille, joita hybridi/säästö/eko-meno kiinnostaa. Sikäli pitää kyllä poiketa kokeilemassa onko puheille katetta. Omaan silmään uuden muotoilu on aika haastavaa tosin. Ennen Toyotat olivat vain mauttomia ja tylsiä, nyt taas enemmän muotoiltuja, mutta ei todellakaan euromakuun suunnitellusti.. Mirai, Prius, Iq... onhan näitä mielipiteenjakajia jo.
Aamuisella työmatkallani haaveilin Opel Amperasta, joten pohja uudelle Priuksellekin on tavallaan olemassa.
Esimerkiksi just pysäköinti paikat, kytket EV Moodin päälle, se menee sähköllä 30kmh asti eli just tollasia pysäköintihalleja ym.kannattaa tolla ajella. Muutenhan toi lataa itse itsensä, ainakin Auris. Eli kun akkuissa tippuu lataus tarpeeksi alas, moottori käynnistyy ja se lataa sitä ja sammuu kun on tarpeeksi virtaa taas kerättynä. Moottoritieajossahan tuo lataa itse itsensä ihan huomaamatta.
Lisäksi voi vielä tehostaa akkujen latausta kytkemällä B-vaihteen, eli ns.alamäki jarrun päälle. Moottoriteiden rampeihin poistuttaessa esim. B- vaihde päälle niin jarruja ei tarvitse parhaimmillaan käyttää ollenkaan moottori jarrutuksen takia.
Muutenkin nykimättömämpää vaihdelaatikkoa ei enää ole. Tuo ei nyi ollenkaan. Missään tilanteessa.
Eli kyllä toi järjestelmä on aika hieno loppuenlopuksi, jos yhtään ajaminen kiinnostaa ; niin tuo auto tuo uusia juttuja ajoon ja kuten aiemmin kirjotin - tuo hybridi juttu lopulta sitoo sut ajamaan nätisti, koska kilpailet itsesi kanssa kulutuksesta per matka.
Ainiin ne tankkausvälit, sekalaitsa moottoritie-kaupunki pyöritystä 2-3 viikkoa tankkausväli. Ihan oikeasti.
Joo Toyotat oli vielä viitisenkin vuotta sitten aika tylsän näkösiä. Toisin on nyt. Avensis ja Auris johdattivat uuteen muotoiluun ja Lexus siinä vanavedessä. Nyt kun alkaa olemaan jo ihan eri näköstä, alkaakin kelkka mielipiteissä kääntyä siihen, että on jo liikaa muotoja.
Mun mielestä persoonallisuus on plussaa. Ja hetken päästä nämäkin näyttävät ihan normaaleilta, silmä tottuu.
Vielä tästä sähköhässäkästä ; Teslahan on täys sähköauto, mutta sehän ei lataa itse itseään eihän?
Ei edes rullatessa kerää talteen energiaa kuten Toyotan hybridit keräävät. Ja varmaan muidenkin merkkien hybridit?
En voi käsittää, että MIKSI Tesla ei rakentanut sellasta tohon mukaan, onko se sitten niin mahdoton juttu vai painaa tonnin vai mikä siinä on syynä. Miettikääs jos ois täys sähköauto, ja se lataisi itse itseään aina kun rullaat, rampeissa ja liikennevaloihin aina täyttyisi akut jonkin verran......
Tietääkö kukaan vastausta tohon?
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Paha sanoa miksi olisivat moisen pois jättäneet, kun kuitenkin ovat sellaista kehittäneet. (en siis tiedä onko kyseistä järjestelmää nykyTeslassa)
http://www.teslamotors.com/blog/magic-t ... ve-braking
http://www.teslamotors.com/blog/magic-t ... ve-braking
VMP
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
On siinä se, sekä rullauksessa että jarrutuksessa. Määrän (moottorivastuksen rullatessa) pystyy myös säätämään itse.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
^^^
Samaa sanon kuin yllä, eli siis kyllähän se Teslalla on käytössä jarruenergian takaisinkeruu?
Eihän ne muuten olis Suomen oloissa sitä 500km päässyt latauksella ns. normiajossa...?
Imo, edelleen sähkö/hybridivehkeistä henkilökohtaisesti ylivoimaisesti haluttavin on Tesla. Mikään muu ei innosta, ei yhtään.
Omiin ajoihin se valtaosin riittäisi, mutta lompakko ei riitä moisen hankintaan =P
Samaa sanon kuin yllä, eli siis kyllähän se Teslalla on käytössä jarruenergian takaisinkeruu?
Eihän ne muuten olis Suomen oloissa sitä 500km päässyt latauksella ns. normiajossa...?
Imo, edelleen sähkö/hybridivehkeistä henkilökohtaisesti ylivoimaisesti haluttavin on Tesla. Mikään muu ei innosta, ei yhtään.
Omiin ajoihin se valtaosin riittäisi, mutta lompakko ei riitä moisen hankintaan =P
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
OK no sitä minäkin, että ihme hommaa JOS ei ole tota tätä järjestelmää.jaacco kirjoitti:On siinä se, sekä rullauksessa että jarrutuksessa. Määrän (moottorivastuksen rullatessa) pystyy myös säätämään itse.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
i8 on hieno, joo. Tekninen mestariteoskin, voisi sanoa.
Mut koska se on peeänvee, ni ei. Penarista mulle kelpais joku öö, 2002GT (vai mikä se vanha kantti-kertaa-kantti vehje oli vuodelta nakki). Tai joku muu sen aikakauden takatuuppari-teinivehkeistä.
Mut koska se on peeänvee, ni ei. Penarista mulle kelpais joku öö, 2002GT (vai mikä se vanha kantti-kertaa-kantti vehje oli vuodelta nakki). Tai joku muu sen aikakauden takatuuppari-teinivehkeistä.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
OT, mutta BMW E31:n voisin omistaa. Mmmm... Ja sitte toki Z3 Coupe olis myös aika siisti peli, sekä Z8 joka onki sitte jo värä eri hintaluokas.Aquatica kirjoitti:i8 on hieno, joo. Tekninen mestariteoskin, voisi sanoa.
Mut koska se on peeänvee, ni ei. Penarista mulle kelpais joku öö, 2002GT (vai mikä se vanha kantti-kertaa-kantti vehje oli vuodelta nakki). Tai joku muu sen aikakauden takatuuppari-teinivehkeistä.
Noni
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Aiempaan liittyen BMW i3 olisi todella kiehtova tapaus. Harmi vaan kun hinta on ihan pimeä näissä Suomeen tuoduissa harmaatuonneissa. Harvalla meistä on pistää 50k€ miniautoon, olipa kuinka kiehtova vain ja lottovoittajat saattavat päätyä valinnoissaan muualla ("Avensis puolinahoilla", kuten yleisesti meistä suomalaisista vitsaillaan). Mutta olisi enemmän kuin paikallaan jossain isompien kaupunkien liepeillä asuville, ei varmaan tarvitsisi edes Range Extender-versiota ollenkaan. Toisaalta, itse ottaisin sen, sillä ei tarvitsisi arkailla pidempiäkään reissuja. Ihmettelen vähän silti miksi bensatankista piti tehdä joku 9-10-litrainen, samalla vaivalla olisi tuplannut, ja auton kantama (sähkö+bensa) olisi helposti sen 500km kelissä kuin kelissä.
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Vihdoinkin Italialaista automuotoilua! Valmis klassikko! Siisti, haluan.Stilo kirjoitti:Perkele, ei tässä nyt pitäny vielä uutta autokuumetta saada...155156 kirjoitti:FIAT 124 Spider: http://www.fiatpress.com/press/article/117404
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Mietin, olisiko tämä pitänyt laittaa Vitsit-ketjuun: http://www.iltalehti.fi/iltvautot/20151 ... 6_v1.shtml
Senza cuore saremmo solo macchine
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Jestas mikä häkkyrä. Sillä kuulemma joutuu vielä ottamaan naisiakin! Kamalaa.
- Jefromow
- Viestit: 138
- Liittynyt: 04 Syys 2012, 16:40
- Car(s): BMW X5 xDrive35d -09,
Citroen C3 PureTech 82 Feel -17,
BMW 320iA edition executive e30LCI -90,
Piaggio Vespa LX50
Ex: 159 Sportwagon 2,2 JTS -07 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Psst. Nyt varovaisesti, herra hagger16hagger16 kirjoitti:Mietin, olisiko tämä pitänyt laittaa Vitsit-ketjuun: http://www.iltalehti.fi/iltvautot/20151 ... 6_v1.shtml
Autoaiheisten foorumien kirjoittamattoman säännön mukaan siulle pitäisi räväyttää banskua. Noita Rönkön juttuja vaan ei linkitetä ja sillä sipuli.
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Tulossa Abarth 124 Spider jolla Fiat aikoo lähteä mukaan myös Rallin MM-sarjaan TM:n mukaan. Hienoa!
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Uusi Fiat Tipo olisi jo saatavilla Italiassa.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
^yllärihalpa on Tipo! Olkoonkin, että 15000 eurolla saa 1.4/95hp -version, on tuossa kyllä autoa koko rahalla. En tiedä mitä pikkuautot Italiassa maksavat, mutta ei tunnu pahalta tuo em. hinta. Suomeen varmaan joskus joo, mutta jääneekö alle 20000 euron? Olisi ainakin eduksi, jos jäisi reippaasti alle.
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Muiden merkkien uutuuksia.
Onkos tuolla uudella Tipolla jotain yhteistä Albean kanssa?
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
^Eikös ollut rinnakkaismalli 500X/500L/Jeep Renegade -alustalle...? Eivätkö nuo ole alustaveljeksiä kaikki keskenään?
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Varmaan lähin sukulainen on Dodge Dart. Mitat melkein samat ja sisusta lähes identtinen.
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Pujazuba kirjoitti:^Dartti on Giuliettan alustalle tehty.
jep, toi on eri
https://en.wikipedia.org/wiki/GM_Fiat_Small_platform
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Eli Jeep Renegade on nelivetoinen Opel Corsa. Ehkei kauhean myyvä argumentti.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Tai vain etuvetoinen korotettu... Eikös sitäkin saanut vajaavetoisena?
Suoraan vaan suoraa
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Tai Corsa on pieni etuvetoinen Renegade... Riippuu miten katsoo.sämpy kirjoitti:Eli Jeep Renegade on nelivetoinen Opel Corsa. Ehkei kauhean myyvä argumentti.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
No, eipä Delta Integraleakaan ole kuvailtu nelivetoisena Ritmona (tai Ibizana), vaikka yhtälailla samaa platformia ovatkin.sämpy kirjoitti:Eli Jeep Renegade on nelivetoinen Opel Corsa. Ehkei kauhean myyvä argumentti.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Miten mä en löydä noista autoista (Ritmo/Delta) yhtään mitään yhteistä, pelleistä tai alustan osista. Paitsi neljä pyöräkoteloa. Mistä ajatus että noilla olisi mitään tekoa keskenään?
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Ei "platform" (joka usein virheellisesti suomennetaan pohjalevyksi) tarkoitakaan mittavaa määrää samoja osia. Onhan 156 ja Lybrakin vielä Tipon peruja olevaa platformia, vaikka niukasti niissäkin samaa on sen enempää keskenään kuin Tiponkaan kanssa. Ihan tarkkaa määritystä en itsekään tiedä, mutta käsittääkseni kyse on enemmän siitä, mitä voidaan valmistaa samalla tuotantolinjalla ja -menetelmillä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Ritmo on kumminkin selkeä A111/128 perillinen ja linja jatkuu Ibizaan, Delta taas suoraan Betan jälkikasvua, niin korin kuin alustan osalta. Sen jälkeen Lanciat onkin olleet ihan vaan Fiatin rinnakkaismalleja. Olkoon kuinka samalta tuotantolinjalta, jos hatchback-korimuotoilu sen mahdollistaa.
No tässä ei nyt ole kyse oikein otsakkeen uutuuksista, enempi muinaishistoriaa jota harva edes muistaa. Itselle kumminkin jopa konkreettisempaa kun suurin osa mainituista löytyy tontilta, mutta renegade on nähty vain kerran kaukaa viime viikolla.
Taitaa olla dinosaurus koko äijä.
No tässä ei nyt ole kyse oikein otsakkeen uutuuksista, enempi muinaishistoriaa jota harva edes muistaa. Itselle kumminkin jopa konkreettisempaa kun suurin osa mainituista löytyy tontilta, mutta renegade on nähty vain kerran kaukaa viime viikolla.
Taitaa olla dinosaurus koko äijä.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Ihan mielenkiinnosta piti tarkistaa tuo itsekkin... Lainattua carsfromitaly.net -sivulta:
"Formally presented for the first time at the Frankfurt Motorshow in September 1979, the Lancia Delta was designed by Giugiaro to fit around the mechanicals of a Fiat Strada/Ritmo and to replace the Fulvia (already out of production) as Lancia's 'small' car. Many changes were made to the basic Ritmo running gear - the engines were reworked to improve the power outputs, and the suspension from the Beta was adapted to fit to the Ritmo floorpan."
Eli Ritmon pohjalevy mutta Betan alusta.
"Formally presented for the first time at the Frankfurt Motorshow in September 1979, the Lancia Delta was designed by Giugiaro to fit around the mechanicals of a Fiat Strada/Ritmo and to replace the Fulvia (already out of production) as Lancia's 'small' car. Many changes were made to the basic Ritmo running gear - the engines were reworked to improve the power outputs, and the suspension from the Beta was adapted to fit to the Ritmo floorpan."
Eli Ritmon pohjalevy mutta Betan alusta.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Jos olisin nyt vaihtamassa, niin...
(kun niitä käytettyjä neliapiloita ei saa mistään)
(kun niitä käytettyjä neliapiloita ei saa mistään)
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Betan alustahan se on ainakin taka-akseliston osalta periytynyt 156:eenkin.Vode kirjoitti:Eli Ritmon pohjalevy mutta Betan alusta.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Kyllä se taitaa olla aika liki kappassakin, toki edessä tukivarret on paksumpaa tavaraa.mutt kirjoitti:Betan alustahan se on ainakin taka-akseliston osalta periytynyt 156:eenkin.Vode kirjoitti:Eli Ritmon pohjalevy mutta Betan alusta.
Mutta minkä fiatin pohjalevylle se sitten on veistelty?
Vai ymmärsinkö mä ton viimisen lauseen väärin?sämpy kirjoitti:Ritmo on kumminkin selkeä A111/128 perillinen ja linja jatkuu Ibizaan, Delta taas suoraan Betan jälkikasvua, niin korin kuin alustan osalta.
Sen jälkeen Lanciat onkin olleet ihan vaan Fiatin rinnakkaismalleja. Olkoon kuinka samalta tuotantolinjalta, jos hatchback-korimuotoilu sen mahdollistaa.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Eikös kappa ole aika pitkälti Croman/Theman perillinen? Ja tuohon Ritmon/Deltan pohjalevyasiaan pitänee perehtyä ihan kuvaamalla, koska etuaisoissa, tulipellissä tms ei ole kyllä mitään samaa, eikä luonnollisesti takarungossakaan. Pohjan taittuminen helmaan voi olla enempi Ritmoa kuin Betaa, mutta noin se oli varmaan kaikilla merkeillä.. Että enintään keskitunnelissa ja jalkatiloissa voi olla vähän jotain samaa, ei kuitenkaan mitään yhteensopivuutta. Varsinkaan kun keskitunnelikin on Ritmossa paljon matalampi. Ehkä ne ei ole vaan tienneet mistä puhuvat. Yhtä hyvin voisi sanoa tehdyn VW Derbyn pohjalevylle.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Onko noi edelleenkin muovisia ja rämiseviä kippoja, vai onko laadulle tehty vihdoinkin jotain? Muistan aikoinani kuinka pettynyt olin Minin sisustan laatuun. Alta 100tkm ajettu auto ja meininki oli kuin jossain vm-96 Puntossa. Vähän irvestee sieltä ja täältä, rätisee ja ritisee, ei oikein sellaista laadun korkeaa fiilistä saanut. Hyundaissa ja Kiassakin asia oli paremmalla tolalla. Muutenhan kiva auto.Vittorio Jano kirjoitti:Jos olisin nyt vaihtamassa, niin...
(kun niitä käytettyjä neliapiloita ei saa mistään)
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
^
Sama kokemus joku vuosi sitten ajetusta Countrymanista. Nitinää ja räminää kuului joka nurkasta.
Tuosta uudesta en tiedä. Toivottavasti?
Sama kokemus joku vuosi sitten ajetusta Countrymanista. Nitinää ja räminää kuului joka nurkasta.
Tuosta uudesta en tiedä. Toivottavasti?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Volvo S90
http://www.carscoops.com/2015/12/this-j ... ahead.html
Hieno, mutta vielä varauksella katselen persikkaa...
http://www.carscoops.com/2015/12/this-j ... ahead.html
Hieno, mutta vielä varauksella katselen persikkaa...