Jarsan kirjoitti:^Puhutaan siis DV6C (9HR) moottorista, eikö?
PSA:sta puhuttaessa suositus on tietenkin Totalin 0W30/5W30 valikoimaa, mutta löytyyhän PSA:n normit täyttävää tavaraa muiltakin (B71 2290, B71 2312 tai B71 2301).
Total Activa INEO ECS 5W30
Total Quartz INEO ECS 5W30
Total Quarz INEO First 0W30
Kiitos vastauksesta, mutta totean myös: Oh-hoh? Ensinnäkään en kyllä tiedä, onko DV6C (9HR) moottori. Mutta sehän toki on omaa tyhmyyttäni. Auto on siis 2011 Citroen C3 Picasso, 112 HDI moottori. Sitäkään en tiedä, onko siinä kaksi nokkaa vai yksi? Ihankuin olisin jostakin lukenut että molempia versioita on olemassa.
Ja sitten, nimeen Total moottoriöljy olen kyllä joskus törmännyt, mutta enpä koskaan muista minkään autoni (tai vaimon) huolloissa sitä olleen käytetty. Ja näitä autoja on parikymmentä zipaletta ollut.
Kuinka tarkkoja näissä pitää nykyään olla? Luulisi että vaikkapa Castrolilla, Mobililla, Nesteellä ja Shellillä on vastaavia? Vai kannattaako mennä tiukasti tuolla suosituksella?
Eka kiisseli meidän perheessä. Käytetäänkö diesel-moottoreissa siis selkeästi eri viskositeettisia öljyjä kuin bensoissa? Tuo 30 kuulostaa melko pieneltä lukemalta.
Ja jos olet "ammattilainen" tai joku muu lukee tätä, miksipä en voisi laittaa rekkariakin. Ammattilaisten zydeemeillähän kai helposti löytyy selkeät faktat autosta/moottorista: FKI-979.
Nyt joku hakkeri tietysti rekisteröi tuon omiin nimiinsä tai vähintään vie mamman identiteetin. No, saa viedä mamman myös...