Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

unknown kirjoitti:On;
Ne rakastaa ja palvelee omistajaansa ehdottomasti ja nöyrästi, ilman, että ikinä tarvitsisi jäädä tien varteen, siinä missä Saksalaiset autot vihaavat omistajaansa ja pyrkivät takaisin sinne mistä auto on ostettu eli maahantuojan huoltohalliin.
Veit "jalat" suustani :-D
ex- 5* Toyotisti

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Hmm, ilmeisesti meidän ja lähiperheen kokemukset jaapanilaisista on olleet sitten kaikki niitä maanantaikappaleita? Nimimerkillä;, Kansivikoja, vaihteistovikoja, ruostevikoja, sähkövikoja... :roll:
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^komppaan. Nimim 2/3 Toyotaa kansivikaisina pienillä kilsoilla sekä yksi (pakasta vedetty) muuten ehjä, paitsi 20tkm ajettuna muovit resonoi kabiinissa niin pahasti että pakko laittaa kiertoon. *neverforget*
Nissujakin on ollut, ne onkin olleet suht ok. Vanhat Mitsut on ihan ykkösiä, mutta harmittavaisesti en oo koskaan sellasta itelle hommannut...
20 vuotta kortti ja 27 autoa on omien käsien kautta kulkenut. 14 eri merkkiä. 4 kpl Alfoja, jotka tässä otannassa eivät mitenkään erityisen vikaherkkiä!
Esim. reilusti alle satkun ajettu '06 Accord oli jo parivuotiaana paljon AR-verrokkeja vikaisampi, jarrut useamman kerran uusiksi, jätti sähköjen vuoksi talvella pihaan, maahantuojan mukaan ajovalojen himmeneminen ilmastoinnin kompuran käynnin mukaan ominaisuus - jonka seurauksena polttimoja meni niin tiheään, että sai pitää hanskalokerossa varakappaleita mukana.
- Tuon jälkeen ei olekaan Japskia pihaan eksynyt. Nykyään kelpaa tietenkin Italialainen, myös Amerikkalainen tai sitten Baijerilainen sopii. (Jekkuna on realistisesti ymmärtää mitä on hankkimassa. Japsien maine ei kokemuksieni perusteella korreloi todellisuuden kanssa.)

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

Toyota-mies kaverin päreet palo ja vaihto sotkaan :lol: (dsg+ketju riemua odotellessa). Syy moiseen liikkeeseen oli anjovis kakkonen d4-dee. Pari vuotta vanha, huolto-ohjelman mukaisesti vaihdettu moottori porsi ja takapäähän olis myös pitäny vaihtaa kaikki puslat+ jouset+iskarit.
Sitten ajoin tänään ensmäistä kertaa kia ceediä. Alko kyllä heti jo ensimetrien jälkeen kiinnostamaan wanhan makaronilaatikon huoltaminen taas kummasti. Siis ihan aikuisten oikeasti ja ilman aasia laseja (negatiivisiä), miten tommosella voi ajella. 7 vuoden takuu ei ainakaan mitenkään pysty korvaamaan kokemusta. Kyllä Jiitee on kova syrjä, myönnän sen nyt. :)
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Minkä ikäistä Ceediä? Huollon sijaisautona oli Rio joku aika sitten ja sujuvasti tuolla pääsi päivän ajot suorittamaan. Ei osu työmatkalle moottoriratoja, joten ei tullut käsitystä siihen soveltumisesta :lol:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^olisko ollu joku -10, siis 1 koppanen, mutta facelift. Vaikka olis rata ollu matkanvarrella, niin ei olis tullu mieleenkään sinne kurvata.
"puhun niin totta kuin osaan"

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Onhan tuo emännän Mazda jo aika vanha tosin, mutta sillä kun ajaa niin huomaa pitäneensä itsestäänselvyytenä sellaisia asioita, kuten että autolla on kohtuuhelppo ajaa tasaista nopeutta ja se menee enimmäkseen suoraan. Jestas mikä täysin tunnoton kaasupoljin, vaikka on vaijerikaasu. Rengasmeteli on hirvee ihan sama mitä on alla ja oikeilla aurauksillakin menee minne sattuu.

Onneksi oon sen verta sissi että on tuolla tullut käytyä pidemmälläkin. Mutta ei se kivaa ole.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja unknown »

Toyota toimii bensalla, Diesel on aina ollut Toyotassa vähän niin ja näin, nythän ne luovutti ja kaikki uudet Dieselit on BMW:n tekemiä.

Toyotani täytti juuri 20-vuotta 260tkm, vikoja tähän mennessä:

-Lämppärin kenno, vaihdettu parannettuun osaan.
-2x taka kardaanin stefa, nyt vaihdettu alkuperäis stefa tuntuu kestävän, tarvike osa ei.
-Etu iskunvaimentimet
-Pakoputki, tänä vuonna vaihtui originaali uuteen.
-Tulpajohdot
-Jakajankansi
-Moottorin öljypumpun tiiviste vaihdettu
-Jarrupalat
-Mittaristosta palanut yksi poltin


-Ruostetta ei ole vielä näkynyt, vaikka kovasti on odotettu
-Jakajan hihna ja vesipumppu vaihdettu huoltotyönä
-Vaihdelaatikossa on todenäköisesti alkuperäiset öljyt
-Alkuperäinen kytkin
-EGR:n on laitettu laippa, jotta ei toimi.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Onkos kyseinen auto mahdollisesti Rav4.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

palkus kirjoitti:Toyota-mies kaverin päreet palo ja vaihto sotkaan :lol: (dsg+ketju riemua odotellessa). Syy moiseen liikkeeseen oli anjovis kakkonen d4-dee. Pari vuotta vanha, huolto-ohjelman mukaisesti vaihdettu moottori porsi ja takapäähän olis myös pitäny vaihtaa kaikki puslat+ jouset+iskarit.
Sitten ajoin tänään ensmäistä kertaa kia ceediä. Alko kyllä heti jo ensimetrien jälkeen kiinnostamaan wanhan makaronilaatikon huoltaminen taas kummasti. Siis ihan aikuisten oikeasti ja ilman aasia laseja (negatiivisiä), miten tommosella voi ajella. 7 vuoden takuu ei ainakaan mitenkään pysty korvaamaan kokemusta. Kyllä Jiitee on kova syrjä, myönnän sen nyt. :)
Ei Ceedillä mitään kokemusta haeta, se on automaattina vaimon käyttis. Mulla on pari Alfaa ja pari prätkää kokemuksia :wink: varten. Yhteiset reisutkin pääosin ajetaan JTD:llä. Pitäähän perheessä olla aina vähintään yksi hyperluotettava ja edullinen pitää -auto....

jt
Ps. Ja riisseli-Toyotiin en ole sotkeutunut ja en sotkeudu jatkossakaan. Hybrid on toinen juttu, sen Iso-T
osaa.
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja unknown »

Alfissimo kirjoitti:Onkos kyseinen auto mahdollisesti Rav4.
On.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ok, aloin vaan miettimään ikäluokkaan kuuluvia nelivetoisia bensatojotia manuaalilaatikolla, eikä muita tullut mieleen tuntomerkeillä. Cruiserit taisi olla automaatteja bensakoneella.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Garmund »

En keksinyt oikein minne tää sopisi.

Lancia Ypsilonille 2 tähteä törmästestissä.
Akku oikosulkuun ja jarruneste syttyi palamaan.
http://www.iltalehti.fi/autot/2015120220768137_au.shtml
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Oikeastaan ihan hyvä, että tuli huonot pisteet. Nyt voidaan jotain tehdä sen eteen, että tulos paranisi....

Avatar
Riccardo
Viestit: 497
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Testimenestyksen ansiosta maahantuoja päätti ottaa Lancian "kuuman" uutuuden mukaan tuontiohjelmaan.

Slogan on "Tunne ajamisen polte...."

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Kyllähän jarruneste palaa, kun sitä tarpeeksi lämmitetään, mutta että akun kipinöistä?

Lopetettavan merkin NCAP-pisteisiin FCA tuskin enää pistää paljon paukkuja.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

http://www.jokamies.fi/volkswagen-saatt ... -bentleyn/

Eipä tuo yllätyksenä varmaan kenellekkään tullut. Kuka ostaa ja minkä? Lambo Bemarille, Ducati saisi palata Italiaan takaisin?

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Garmund »

MAN Wärtsilälle?
Suoraan vaan suoraa

Tane
Viestit: 17
Liittynyt: 03 Elo 2011, 20:00

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tane »

Alkaa v*****aa kun ei ole alffaa huollettavana. Toyotaan kun käy paikallisesta motonetistä hakemassa osia niin kaikki on tilauskamaa tai neuvovat suoraan menemään marmorille. Ajattelisi että tuota T25 koppaista avensista on täs maas niin paljon että osia sais hyvinvarustetuista ruokakaupoista. Ei mulla muuta.

PS. Jos kellää olis mielenhäiriötä ja vaihtais 159 diisseli farmaria Avensikseen niin ottaa ihmeessä yhteyttä, maksan väliä!

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ :crazyeyes: Ihmettelen suuresti tuota. Kyllä tuohon pitäisi löytyä ihan paikallisilta AD- yms. varaosakauppiailta hyllystä aika paljon artikkeleita, ja jos ei löydy niin saa parin päivän tilausajalla lisää.
Ei kai sulla ole D4-D:tä .... :wink:

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Tane
Viestit: 17
Liittynyt: 03 Elo 2011, 20:00

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tane »

mikä mukaan... kyllähän siihen parissa päivässä osia saa, yllätti vain että ei hyllyssä ollut käsijarruvaijeria motonetissä ja takakallistuksenvakaan puslaa eivät edes lähteneet tilaamaan, vaan kehuivat reippaasti että meneppäs hakeen maakunnan autolta. AD:ta en sitten käynyt testaamassakaan, sieltähän noita olisi voinut löytyäkkin. Mutta summa summaarum kun usein kuulee että kanssaeläjien kommentteja että eikö Alfaan ole vaikea saada varaosia, voi todeta että ei ainakaan vaikeampaa kuin tojotaan.

Avatar
Jefromow
Viestit: 138
Liittynyt: 04 Syys 2012, 16:40
Car(s): BMW X5 xDrive35d -09,
Citroen C3 PureTech 82 Feel -17,
BMW 320iA edition executive e30LCI -90,
Piaggio Vespa LX50

Ex: 159 Sportwagon 2,2 JTS -07
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jefromow »

^ Se on kai se kysynnän ja tarjonnan laki. :)

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Sen perusteella Lidlin Superlauantai-tarjouksessa pitäisi olla DSG-vaihteisto. Tai TSI moottori. Valikoima vaihtelee myymälöittäin.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Lidlillä on tapana antaa kolmen vuoden takuu myymilleen laitteille, joten tappioriski näissä tapauksissa lienee liian iso. :drinking:
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
jyrkip
Viestit: 790
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

mutt kirjoitti:Lidlillä on tapana antaa kolmen vuoden takuu myymilleen laitteille, joten tappioriski näissä tapauksissa lienee liian iso. :drinking:
:lol: :lol: :lol: :lol:
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Kohteena -08 opel vectra 1.9d automaatti. Nollaantuuko huoltomuistutin trippinappi+jarru ja virrat päälle? Näin intervepistä annoin itselleni kertoa.
Ja mikä laatikko tos on? Ajettu n. 220kkm ja lootas alkup öljyt. Vaihtoon menee...

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Huoltonollauksesta ei mitään käryä, mutta olisin vahvasti siinä uskossa, että toosa on Aisinin TF-80.

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja unknown »

sämpy kirjoitti:Sen perusteella Lidlin Superlauantai-tarjouksessa pitäisi olla DSG-vaihteisto. Tai TSI moottori. Valikoima vaihtelee myymälöittäin.
Ai perse kun repesin tälle! :-D

Kävin tuossa muuten Tuusulalaisessa varaosa puljussa, missä oli todella kattavasti esillä noita Klann (ilmeisesti joku pahan kätyri nimestä ja välineistä päätellen) työkaluja:
Aivan sekopäisiä insinöörin aivopieruja ne nykyään laittaa noihin autoihin.
Samalla vaivalla olisi voinut suunnitella ne osat niin, ettei niitä tarvitse vaihtaa ikinä.

https://www.youtube.com/user/KLANNgmbh/videos
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Vaimo reissussa ni oon ajanut ajoni exclusiivisesti X1:llä. On se vaan vähän penteleen laadukas laitos. Ja kun RF-renkaat on varastossa, niin helkkarin hyvä ajaa. Murheellista että niin epäsympaattinen auto on niin hyvä!

(Isäukon A6 Allroad on ainoastaan epäsympaattinen - ei siis hyvä ollenkaan. Mutta tämä ei ole murheellista, joten anteeksi offtopic!)

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Mikähän voisi olla syynä, että baijerilaisessa bensakoneessa yksi sylinteri ei toimi kunnolla, suutin ja sytytys ok, venttiilien toiminta ok, puristuspaineet ok, imukanava tuossa sylinterissä ikäänkuin kuiva ja nokinen pitkälle imusarjaan, venttiililautasen tienoo kuitenkin putipuhdas, mitään egr laitetta tuohon kanavaan ei ole. What would edd do?
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Meinasin jo kysyä, että 745 '01, mutta mennessäni tarkistamaan toisaalta vuosimallia huomasinkin kirjoittajalla varsin tutunoloisen nimimerkin.

Jos siis jollakulla on ideoita, niin tuolla on tarkemmin juttua ongelmasta: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=86&t=9610

Kai muuten olet jo vaihtanut puolan, tulpan ja suuttimen (ja jos siinä on jotain muuta jonka vaihtaa voi) ristiin jonkun toisen pytyn kanssa ja varmistanut, että ongelma ei siirry mukana?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Kuten tekstissä todettiin, tulppa ja puola vaihdettiin ekana ja suuttimen ulkoasu pisti kurkkaamaan että miltä siellä imukanavassa oikein näyttää.

En vain oikein ymmärrä mikä voisi tuolla lailla noeta koko imukanavan. Joku syy tai edes tarkistuskohde olisi löydettävä, ettei tarvitse niputtaa kasaan ja kokeilla toisella suuttimella vain todetakseen ettei parantunut ja purkaa taas uudestaan. Kun pitää ajatella kaverinkin kukkaroa, en mä tätä talkoilla tee.. Vuorossa olisi sylinterin ja venttiilinlautasen tähystystutkimus.

Ilmeisesti näissä ei ole koskaan vikaa, kun mallialueella vasta toinen viesti ja muutenkin aika kuolleelta vaikuttaa koko foorumi. Tai sitten ainoa hyväksytty/tunnettu korjausmuoto on visa merkkiliikkeen tiskillä. Siellä alettaisiin jo olemaan nelinumeroisissa summissa tämän osalta.

Vaikka eräs toisessa merkkihuollossa töissä ollut sanoi, että kahdessa tunnissa pitää löytyä vika kuin vika. Sen jälkeen ei voi laskuttaa asiakasta. Tätä merkkiliikettä ei olisi haitannut laskuttaa 4 tuntia pelkästä valvetronicin tarkastuksesta, ihan varmuuden vuoksi.

Periaatteessa jokin minimaalinen venttiilikoneiston rulla-akselin tms vika voisi tehdä venttiilin toiminnasta hiukan takertelevan, mutta sellaisen diagnosointi on jo liki mahdotonta purkamatta kaikkea ja silloinkin. Startilla pyörittäessä tuolla ei huomannut mitään outoa. Tietty vika vena jää valvetronic-akselin anturin taakse että peilillä just näki sinne.

Juuh ainakin kuudella eri merkkifoorumilla on tullut kirjoitettua autoista, aina samalla nimimerkillä jos vapaa. Ihan selvyyden vuoksi, etteivät joudu liikaa tekemään NSA:ssa hommia.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Kuvien perusteella voisi ajatella toisen venttiilin vuotavan ja sitä kautta nokeavan imusarjaa. Ainakin kuvassa näyttää, että vasemman imuvenan kanava olis nokisempi kuin oikea?

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Bimmerivanhuksella ajettu maasta kuuhun ja palanmatkaa takaisin! :shock: Toivottavasti alkaa kaikki kannut lyömään halutusti, pitäähän moinen veteraani liikenteeseen takaisin saada. Autot on tosiaan tehty ajamista varten... :)

Vian syystä ei hajuakaan, halusin vain esittää kunnioitukseni pitkän matkan kulkijalle.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^^^Äh, niinhän olikin tulppa ja puola uusittu.

Tosiaan vissiin enemmän tekemisen meininkiä merkille löytyy BTCF:n puolelta, BMWForumilla on enemmän ihan vain ajavaa ja vähemmän harrastavaa väkeä.

Mikä muuten on se vikakoodi jonka auto antaa? Veikkaan sytkää kun kerran puola ja tulppa on tosiaan uusittu.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Joo kai se sytkäkoodi oli, mutta nuohan reagoi myös jos sylinterin täytössä on jotain vikaa. Tiedä vaikka olisi klassinen "rätti imeytynyt imusarjaan" kun ei saanut sitä käärmeenpesää avattua.
Pistän asiasta Bimmerifoorumille heti kun saan käyttiksen aktivoitua.
Mitä sieltä luin niin noissa ollut hydraulinostajavikoja. Tosin en kyllä hokannut että missä tuossa vivustossa se nostaja olisi, kun näytti ihan mekaaniselta yhteydeltä suoraan venttiilin päähän mutta kai sellainen siellä on.
Viimeksi muokannut sämpy, 12 Joulu 2015, 13:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^^BTCF? Eikö se olekaan Biltema Tuning Club Finland?

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

Loppu mikä loppu, paalin vain. :)
Max kilometreiilä siis menee. Kansiremontti ja uus valvetronikki sinne olis ehkä vaihtoehto, mutta kuitenkin sylinteri saanut siipeensä, ei voi järjellisesti korjata. Eli paaliin.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^^ :lol: ei, kyllä se on tuning-henkinen bemarikerho
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
AriFerra
Viestit: 136
Liittynyt: 26 Touko 2010, 07:45
Paikkakunta: Porvoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja AriFerra »

Mitäköhän moottoriöljyä valmistaja suosittelee PSAn 112 HDI moottoriin?

nimim: Vaimon Picasson manuaali on sekavampi kuin italialaisen virkamiehen työpöytä...

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Puhutaan siis DV6C (9HR) moottorista, eikö?

PSA:sta puhuttaessa suositus on tietenkin Totalin 0W30/5W30 valikoimaa, mutta löytyyhän PSA:n normit täyttävää tavaraa muiltakin (B71 2290, B71 2312 tai B71 2301).

Total Activa INEO ECS 5W30
Total Quartz INEO ECS 5W30
Total Quarz INEO First 0W30

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Ja tosiaan Bimmerissä oli yhden venan kohdalta Valvetronicin akselin peruskehä kulunut. Katotaan latooko omistaja taaloja tiskiin että saa nippuun ja hukattua maailmalle. Mitään ylimääräistä ei laiteta, mutta pelkkä akseli ainakin Suomesta n. 900€ ja vähintään yksi välivipu päälle, jos ei käytettyä löydy. Moottori taisi olla N62B44.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
AriFerra
Viestit: 136
Liittynyt: 26 Touko 2010, 07:45
Paikkakunta: Porvoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja AriFerra »

Jarsan kirjoitti:^Puhutaan siis DV6C (9HR) moottorista, eikö?

PSA:sta puhuttaessa suositus on tietenkin Totalin 0W30/5W30 valikoimaa, mutta löytyyhän PSA:n normit täyttävää tavaraa muiltakin (B71 2290, B71 2312 tai B71 2301).

Total Activa INEO ECS 5W30
Total Quartz INEO ECS 5W30
Total Quarz INEO First 0W30
Kiitos vastauksesta, mutta totean myös: Oh-hoh? Ensinnäkään en kyllä tiedä, onko DV6C (9HR) moottori. Mutta sehän toki on omaa tyhmyyttäni. Auto on siis 2011 Citroen C3 Picasso, 112 HDI moottori. Sitäkään en tiedä, onko siinä kaksi nokkaa vai yksi? Ihankuin olisin jostakin lukenut että molempia versioita on olemassa.

Ja sitten, nimeen Total moottoriöljy olen kyllä joskus törmännyt, mutta enpä koskaan muista minkään autoni (tai vaimon) huolloissa sitä olleen käytetty. Ja näitä autoja on parikymmentä zipaletta ollut.

Kuinka tarkkoja näissä pitää nykyään olla? Luulisi että vaikkapa Castrolilla, Mobililla, Nesteellä ja Shellillä on vastaavia? Vai kannattaako mennä tiukasti tuolla suosituksella?

Eka kiisseli meidän perheessä. Käytetäänkö diesel-moottoreissa siis selkeästi eri viskositeettisia öljyjä kuin bensoissa? Tuo 30 kuulostaa melko pieneltä lukemalta.

Ja jos olet "ammattilainen" tai joku muu lukee tätä, miksipä en voisi laittaa rekkariakin. Ammattilaisten zydeemeillähän kai helposti löytyy selkeät faktat autosta/moottorista: FKI-979.
Nyt joku hakkeri tietysti rekisteröi tuon omiin nimiinsä tai vähintään vie mamman identiteetin. No, saa viedä mamman myös...
Viimeksi muokannut AriFerra, 15 Joulu 2015, 20:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

sämpy kirjoitti:Ja tosiaan Bimmerissä oli yhden venan kohdalta Valvetronicin akselin peruskehä kulunut. Katotaan latooko omistaja taaloja tiskiin että saa nippuun ja hukattua maailmalle. Mitään ylimääräistä ei laiteta, mutta pelkkä akseli ainakin Suomesta n. 900€ ja vähintään yksi välivipu päälle, jos ei käytettyä löydy. Moottori taisi olla N62B44.
Mitä, mitä ihmettä.... bimmeristit tuollaistako nyt harrastavat .... eikös autokaupassa ole tapana kertoa ostajalle hyvät ja huonot puolet yhtä totuudenmukaisesti :roll:. Ostajan ja myyjän rooleihin kannattaa opiskella hiukan psykologiaa ja katsoa myynti- tai ostotilanne kokonaisuutena. Hyvä kysymys yleensä aika usein on , miksi joku myy ?

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Mää luulen että tää on ostettukin mus.. öh perinteikkään vaihtoehtokulttuurin edustajalta. Tai vaihdettu kun edellinen auto ei kelvannut kellekään muulle. Eikä ilmeisesti tämä "pikkuisen suutinvikainen" Bemarikaan.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

@AriFerra

Total on "se ainoa oikea" noihin PSA-vehkeisiin. Aika halpaakin tuppaa olemaan -yksi edullisimmista.
Mutta se riittää, että haluttu luokitus täytyy. Ja kyllä esim. HDi toimii hyvin matalan viskositeetin ölpällä, itselläni oli 207 pökötti HDi 92:lla ja siinä taidettiin 5W-40:iä käyttää kesät talvet, mutta talveksi oli tarjolla joku 0W-30 tjsp myös.

Porukoiden PSA-tuotos (Sitikka, Xantia vm 97) sai osakseen täysin luokituksenmukaista öljyä, mikä oli about niin halpaa ku öljy voi olla - siis jos sitä rahalla varaosapuljusta ihan ostaa, ilman alennuksia.

5 litraa Champion New Energy (muistaakseni) 5W-40 ja hintaa tuli joku 26eur pöntölle. Täyttää niin viskositeetin, API- ja ACEA-luokituksen mukaan että peräti molempien mahdollisesti vaadittujen PSA-luokitusten vaatimukset. Tuota tavaraa saa nyt ainakin Fixukselta ja on 100% samaa tavaraa, kuin Wolf-nimisen eurooppalaisen öljyfirman.
Öljyn laadusta en toki mitään osaakaan sanoa. En ole pahaa kuullut, tosin enpä ole paljoa käyttökokemuksiakaan nähnyt.

Anyway, rekkarilla joku jaksaa varmasti kaivaa täydet faktat tiskiin. Tai sitten menet sinne varaosapuljuun ja ostat. Oleellisintahan tuossakin lienee se, että onko siinä hiukkasloukkua vai ei (FAP). Jos on, vaatii vähätuhkaavaa öljyä ja se on muutenkin vaativampaa = selvästi kalliimpaa.

Avatar
AriFerra
Viestit: 136
Liittynyt: 26 Touko 2010, 07:45
Paikkakunta: Porvoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja AriFerra »

Kiitoksia myös Aquaticalle.

Onkohan jokin näistä Jarsan listaamista sitten nimenomaan tarkoitettu koneelle jossa on tuo hiukkasloukku? Ko. koneessa siis se on.

Total Activa INEO ECS 5W30
Total Quartz INEO ECS 5W30
Total Quarz INEO First 0W30

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Nyt ei tietoa tuosta uudemmasta 112hv koneesta, mutta 2009 vuotisessa 16-venttiilisessä 110 heppaisessa DW6-koneessa Pösö 3008:n keulalla 0W-30 oli taulukon mukaan nimenomaan kielletty.

Tuohon koneeseen oikea öljy Totalin Ineo Quartz 5W-30, kuten myös Castrol Magnatec 5W-30 C2. Castrolissa C2 ja Totalissa Quartz hiukkassuodattimen takia.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

AriFerra kirjoitti:Onkohan jokin näistä Jarsan listaamista sitten nimenomaan tarkoitettu koneelle jossa on tuo hiukkasloukku? Ko. koneessa siis se on.
Juu, jokainen listaamani öljy on vähäpäästöinen, eli ei tuhkaa.
Alfissimo kirjoitti:Nyt ei tietoa tuosta uudemmasta 112hv koneesta, mutta 2009 vuotisessa 16-venttiilisessä 110 heppaisessa DW6-koneessa Pösö 3008:n keulalla 0W-30 oli taulukon mukaan nimenomaan kielletty.
0W30 on itseasiassa ainoa öljy joka sopii jokaiseen DV6 moottorivariaatioon.


Lähteenä käytän Peugeotin Serviceboxista löytyvää öljysuositustaulukkoa (päivitetty 22/10/2015).

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

No perk... Jossain on sitten ristikkäisyyksiä. Mulla 3008:n paperivihkossa nimenomaan luki 0W-30 kohdalla "EI DV6-koneet" tjsp.
0W-30 öljyjä siinä merkkihuolto oli ed. omistajalla kuitenkin käyttänyt ja mittarilukemalla 195tkm sanoi koko kone morot, joka taas oma, jo aikanaan läpikäyty tarinansa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Vastaa Viestiin