Yleinen avautumis-ketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
uniiq
Viestit: 418
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja uniiq »

Oliko tällä foorumilla joku käyttökatko tms. kun ei tuossa aamusta kahteen tuntiin päässy sisään?
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

EmmiMaria
Viestit: 1132
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Kaks yötä ravattu sairaalassa Tupliksen kanssa kun pojalla kovat vatsakivut eikä syytä tunnu löytyvän, aamulla oltiin kolmen maissa kotona ja tää huuto jatkunut tasasee siitä saakka. Alkaa tuntea ittesä pikkuhiljaa aika voimattomaks.
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

Voihan vitun käsijarruvaijerit pakkasella sanon mä. Samaa paskaa autosta toiseen prkl!!!

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Smacket »

^ Jep, 156sesta 159iin ja sama vaiva jatkuu. Ei tule taaskaan käytettyä käppäriä pakkasilla. Kohta tosin vaijerin vaihtoon...
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

EmmiMaria
Viestit: 1132
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Mulla sama 156 ja 166
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mä odotan, että saanen rasvamontun käyttööni niin vaihtuu HLGroupin (joku Ricambio Italiano tjsp. valmistajana) käsijarruvaijerit.
TRW:n vaijerit meni kyllä pannaan...

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

Joo en tiedä onko ricambi italiaano parempi, kuoret niissäkin tehty varmaan jostain carmonan vanhoista sukkahousuista :lol:

Ajotietokone näytti 25 L / 100 50 kmh vauhdissa, onneks ne sitte aukes. Ei tarvinnu heittää löylyä.

Onkos muuten tossa vaijerin jumiutumisen aiheuttamassa laahaamisessa esim tulipalovaara?

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

^Talvella ei ole käsijarrun jumituksen vuoksi palovaaraa käytännössä, mutta jos rengas on lukossa eikä maa ole kunnolla lumista/jäistä niin rengas voi mennä aika nopeasti huonoksi, tai jos rengas pyörii mutta jarru laahaa selkeästi niin vähintäänkin jarrupalat voi mennä helposti huonoksi. Tapoja poistaa jumitus on koittaa pakittaa vaikka muutamankin kerran, tai lyödä/vääntää jollain työkalulla jne. mekanismia auki. Ja tietysti käsijarrun rempominen.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Tosiaan nuo mainitut; jarrujen ylikuumeneminen ja sitämyöten kuluminen nopeasti ei ole outo asia. Nimimerkillä "kokemuksella yhden 156:n takasatulan, jarrulevyn ja jarrupalan verran"...

^
Itselläni kun nuo jämähti tossa viikko sitten, ei paljoa vempottelut auttaneet. Ei meinannut edes vaijerin ongelmakohdan huitominen vaikuttaa... Lämpö loppuviimeksi suojakumin sulatti ja vapautti vaijerin.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

Nyt on kyllä kestäny noit vaijerit suorastaa luvattoman kauan. Kumien silikooni uitto tais tosiaan auttaa.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

Vastahan minulle taas todisteltiin, että vaijerivetoinen käsijarru on niiiin huoleton talvella verrattuna sähköiseen... :shock:
Järkiautoilija

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Mosahti kaukolämpöputki Hervannan valtaväylällä......Tulos: 29h patterit jääkylminä. Ulkonakin ollut abaut -12 tasaisesti........tänään iltapäivällä kämpässä n. +12 astetta lämmintä...............Onneks ei oo mukuloita.

PS: kivoja nää rivarit kun ei oo tulisijaa.......Suihkussa käyntikin oli aiikas "virvoittavaa".........Tunti sitten alko pikkuhiljaa taas lämpöä tulemaan......Sen voin muuten sanoa että kaksi auton sisätilalämppäriä ei tahdo tehdä juuri mitään edes tämänkokoisessa luukussa. Harkitsin jo kiukaalla lämmittämistä mutta kun ei jaksa tapella siitä sähkölaskusta sit myöhemmin....... :mrgreen:
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

palkus kirjoitti:Nyt on kyllä kestäny noit vaijerit suorastaa luvattoman kauan. Kumien silikooni uitto tais tosiaan auttaa.
Ricambiflex gm näyttäis olevan noiden uusien valmistajan nimi. Ja nuokin tulee uitettua silikonilla, siinä missä nuo TRW:n kaapelitkin. Ja sitä edeltäneet Coflet (eri auto). Kaiketi Coflet on nyt öö, 3? vuoden ikäisinä edelleen ehjät?

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

jkk kirjoitti:Onkos muuten tossa vaijerin jumiutumisen aiheuttamassa laahaamisessa esim tulipalovaara?
Vajaavedossa ei helpolla liene kun takapyörä lukkiutuu helpommin, Q4:n jarrulevy hohkasi kyllä kauniin punaisena vaijerin jumahdettua. Vastaavassa tilanteessa (=laahaava jarru) erään saappaan etujarrun punainen levy onnistui saamaan paikallista ylijäämämoskaa liekkeihin auton pysähdyttyä, joten ihan huolettomasti en mielelläni laahaavaan jarruun ainakaan vetävässä pyörässä suhtaudu.

Kevyempänä efektinä on toki polttoaineen, jarrylevyn, jarrupalojen ja mahdollisesti renkaan syönti nopeutetulla tahdilla, kuten on jo mainittu.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

Themaan vaihdoin käsijarruvaijerin joskus 2004-2005 ja voitelin samalla öljyllä. Jossain välissä taisin suojata kuorta jostain kohdasta, en muista enää, kun ei siihen ole tarvinnut koskea. Haitarikumet on olleet murusia jo ehkä vuodesta 2006-2007 asti. Ei mitään ongelmia ikinä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

pitkämies kirjoitti:Sen voin muuten sanoa että kaksi auton sisätilalämppäriä ei tahdo tehdä juuri mitään edes tämänkokoisessa luukussa.
Mielikuvalle :)
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
-TTY-
Viestit: 1442
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

pitkämies kirjoitti:Mosahti kaukolämpöputki Hervannan valtaväylällä......Tulos: 29h patterit jääkylminä. Ulkonakin ollut abaut -12 tasaisesti........tänään iltapäivällä kämpässä n. +12 astetta lämmintä...............Onneks ei oo mukuloita.

PS: kivoja nää rivarit kun ei oo tulisijaa.......Suihkussa käyntikin oli aiikas "virvoittavaa".........Tunti sitten alko pikkuhiljaa taas lämpöä tulemaan......Sen voin muuten sanoa että kaksi auton sisätilalämppäriä ei tahdo tehdä juuri mitään edes tämänkokoisessa luukussa. Harkitsin jo kiukaalla lämmittämistä mutta kun ei jaksa tapella siitä sähkölaskusta sit myöhemmin....... :mrgreen:
Vähän samoissa fiiliksissä mennään tällä hetkellä. Eilen illalla kotiuduttiin takaisin joulureissuilta, ja kotona olevat 70-luvun patterit nyt vaan ei jaksa pitää sitä 10C; tuloksena koko kämpässä lämpötila hieman reilu 5C. Eikä noita tulisijojakaan ihan kahden viikon kylmästä kehtaa suoraan punahehkuun heittää. Nyt tosin ollaan jo lämpötila saatu nostettua inhimilliselle tasolle ja pipon on pystynyt jo poistamaan päästä. Omalta kohdalta tosin voin sanoa että tulisijoja riittää, sisätilanlämppärin varassa ois saattanut käydä v**uttamaan.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Pitäisi kai tehdä oikeesti joku testi noista vaijerin voiteluaineista. Kaikenlaista on tullut kokeiltua ja pääsääntöisesti ovat toimineen vuosia, myös talvisin. 156:ssa on vasta toinen talvi tulossan joten ei voi sanoa mitään. Mutta ikinä en laittaisi kuivana paikoilleen. Ja sanoisin että sellainen liukas toiminta ei välttämättä ole paras, kun vaijeri kuitenkin liikkuu vain aavistuksen niin paksu ja tahmea voiteluaine voi olla parempaa torjumaan kosteutta. Ja on tullut laitettua myös vaseliinipohjaisia vaikka niissä vaijereissa muovia onkin. Itseasiassa Lancian vaijerissa meni muovipäällyste rikki niin revin sen pois kokonaan, tuli kummasti väljyyttä. Kuoretkin halkeili niin korjasin niitä teipillä. Tuolla ne on autossa nytkin, olleet jo 8 vuotta. Scudon vaijereille en ole tehnyt ikinä mitään, mutta ehkä rumpujarrut auttaa kun vaijerin päät on piilossa. Saattavat olla alkuperäiset vaijerit, 15 vuotta ja 300tkm. Faija kumminkin osti tuon 6-7 vuotta vanhana ja 140tkm ajettuna.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Tuohon 155:een sattui normaalia laadukkaammat vaijerit viimeksi, kun reilun kahden vuoden jälkeen toimii ja suojakumit ehjät. Normaalisti kumit hajoo puolessa vuodessa ja vaijeri jumittuu.

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Valitettavasti en edes pannut merkille minkä merkkiset vaijerit 156:seen Motonetin tiskiltä ojensivat. Taisi olla enempi "mikälie" merkki, ei ainakaan TRW. Ruiskutin ne täyteen Spray-hammaspyörärasvaa, taisi mennä voitelussa pari-kolme päivää että rasva meni läpi asti. Ehkä siinä onkin jonkinlainen salaisuus, että jos voiteluaine tulee toisesta päästä minuutissa ulos, niin ei se vuosia sisällä voi pysyäkään.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Polforea kirjoitti:
jkk kirjoitti:Onkos muuten tossa vaijerin jumiutumisen aiheuttamassa laahaamisessa esim tulipalovaara?
Vajaavedossa ei helpolla liene kun takapyörä lukkiutuu helpommin, Q4:n jarrulevy hohkasi kyllä kauniin punaisena vaijerin jumahdettua. Vastaavassa tilanteessa (=laahaava jarru) erään saappaan etujarrun punainen levy onnistui saamaan paikallista ylijäämämoskaa liekkeihin auton pysähdyttyä, joten ihan huolettomasti en mielelläni laahaavaan jarruun ainakaan vetävässä pyörässä suhtaudu.

Kevyempänä efektinä on toki polttoaineen, jarrylevyn, jarrupalojen ja mahdollisesti renkaan syönti nopeutetulla tahdilla, kuten on jo mainittu.
Saa vajaa tehoisella ja vetoisellakin laitteella ei vetävän jarrun tuleen.
Ajelin Saksassa 75:lla baanalla aika tiuhassa liikenteessä rauhakseen kun auto tuntui jumittavan. No en jäänyt baanalle ihmettelemään vaan vedin lähimmälle huoltoasemalle.
Vasemmasta etujarrusta rupesi sitten puskemaan pienehköjä liekkejä.
No liekit sammuivat aika helposti, ja jarru vapautti itsensä.
Tuli ajeltua baanalla loppumatka hitusen normaalia enemmän ennakoiden kun käyttöjarruista oli tehoa jäljellä ehkä prosentti, ja käkkärikin oli hyvin heikon tuntuinen.
Kun auto jäähtyi kokonaan niin jarrutehoa tuli paljon takaisin, mutta kun vein laitteen suoraan katsastukseen niin sylki jarrunesteet pihalle. Se miksi jarruteho oli hävinnyt käytännössä kokonaan vaikka nesteet oli aiemmin vielä sisällä on vähän mysteeri.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mitenköhän Alfa tuntuu saavan vähän joka mallin käsijarruvaijerit jäätymään? Meillä on Rellun jarrut olleet jäässä muistaakseni kerran, muiden vätkyttimien en muista koskaan jäätyneen. Alfoista tuo hauskuus oli ainakin 156:ssa ja 164:ssa. 75:n talviomituisuuksia en enää jaksa muistaa.
- Epäkelpokeräilijä -

arv
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja arv »

147:n tilasin juuri käsijarruvaijerit kun 2 vuotta suojakumit näköjään kestivät. Vaijerit tuohon eivät paljon maksa mutta olisihan sitä helpompi vaihtaa kumit hyvän sään aikana.
Onko kukaan koskaan tämmöisiä sopivia löytänyt? Tuossakaan ei ole ilmoitettu kuin pituus ja paksuus.

Kuva
http://www.ebay.ie/itm/75mm-Bare-Cable- ... SwKtlWhpe8

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Omassa 156:ssa vietetään kohta vaijereiden 10-v. synttäreitä. Ennen asennusta ne tuli voideltua huolella silikonispraylla.
Eli vaijerin ja kuoren väliin pitkällä varrella hitaasti silikonia sisään niin pitkään, kun aine valuu toisesta päästä ulos.
Sitä ennen vaijerit kesti tosiaan sen kaksi vuotta.

Kun ostin Saabin, niin ostin siihen jo vanhasta tottumuksesta uudet vaijerit. Vanhempi asentaja totesi, ettei niitä tarvita, niinkuin ei tarvittukaan. Vanhat on autossa edelleen.
Noista uusista katsoin kuitenkin ennen palautusta vaijerin ja suojakuoren väliin ja siellä oli jo valmiiksi jotain ainetta. Siitä varmaan se ero miksi ne joissakin autoissa kestävät paremmin..
Senza cuore saremmo solo macchine

arv
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja arv »

Kyllähän nämäkin 2 vuotta kestäneet on silikonikäsittelyn saaneet. Täytyy seuraaviin laittaa kumin sisälle silikonirasvaa jos tuo kumimateriaalin ikä siitä hiukan pitenisi.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Itse myös aloin miettimään, että onkohan suojakumin pituuksissa eroja?
Ainakin TRW:n kumi "tarrautui" ulkopään vastakappaleeseen selvästi tiukemmin, kuin Coflen vaijereissa.
Coflella ulkopää (siis mekanismiin tuleva) sai mennä menojaan jos oli mennäkseen, mutta muistaakseni siinä ei edes niin käynyt.
Sitten taas TRW:n suojakumi haluaa pysyä kiinni siinä kuin vimmattu (todella tiukka sovite), joka käytössä venyttää haitaria yli sen normaalin venymäalan...

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

Tuon mainitsemani Theman vaijerin (joka oli joku varaosaliikkeen myymä merkki, todennäköisesti italialainen tarvike - tai saatoin mä sen ostaa Motonetistäkin, ei muista enää) voitelin vaihteistoöljyn ja moottoriöljyn seoksella, jonka läpi virtaamista avitin ajoittaisella irrotusöljysuihkauksella. En suosittele muovipinnoitettujen vaijereiden öljyämistä, voi turvota vaijeri jumiin. Lybraan kun vaihdatin vaijerit (ilmeisesti turhaan, sieltä olikin satula jumissa), niin pistin silikoniöljyä niihin muovipinnoitettuihin tarvikevaijereihin. Vielä on aikaista sanoa mitään, vasta toinen talvi menossa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Molemmat takaiskarit antautui eilen kerrasta... Ei just nyt muuta... :roll:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
kivirok
Viestit: 460
Liittynyt: 28 Touko 2012, 09:33
Car(s): 147 TS, 156 V6, RAMi, Mielisairaus-Saabeja
Paikkakunta: Lahti

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja kivirok »

Alfissimo kirjoitti:Molemmat takaiskarit antautui eilen kerrasta... Ei just nyt muuta... :roll:
Jos et uusia haikaile, multa liikenee pari jo hieman väsähtänyttä, mutta kuitenkin käyttökuntoista ja ilmaista.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ihminen kiittää! Joskus tuuria näinkin päin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Työpaikkatarjonta.

Työkkärin työtarjoukset on joidenkin mielestä syynä siihen, että moni firma vetää pois avoimia paikkoja mm. työkkärin sivuilta, enkä ihmettele. Tulee hakuja mallia "pakko hakea ku käskettiin" ja se aiheuttaa vain turhaa työtä...
Alle 10 000 avointa työpaikkaa koko maassa mollissa.
Alkaa myös oma fiilis olemaan sitä tasoa, ettei jaksa kohta välittää, pakko se vaan o yrittää. Sitkun sitä viel tietäs et mitä sitä haluis tehdä? IT-hommat ei oikein napostele (eikä taustat kovin kummoseen riittäiskään), siivoushommia tuli joskus tehtyä ja niihin en enää vaan suostu ja kaupan kassalla ei pää kestäis kovinkaan kauaa.
Vähän kutina ettei noita autojakaan jaksais ropailla ihan niin paljo. Yks sellanen paikka sentään mietinnässä, ko ois palkalline harjottelu...

Tarjolla ois:
Insinöörihommaa, erityisasiantuntijatehtäviä jos jonkinlaisessa maanmittauspuuhassa ja vaikka missä oudossa, kaikennäkösiä työnjohtajapaikkoja ja dippainssihommaa ylipäänsä.
Ja sit niit siivoojahommia, tosin niitäkin vaan osa-aikaseks. Tällä hetkellä tarkkailun alla on 70km säde kotopihasta, mutta Hkista en hommia ota jos on pieninkään riski ruuhkakärsimyksestä (kerava-laru kestää pidempään ko kerava-lahti, vaikka matka on alle puolet).

No, ei auta muu ku laittaa hakemuksia kakkahommiin, mihin hakee jokasta vapaata paikkaa kohti vähintään 100 muuta.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Väkisin tulee mieleen sanonta: Beggars can't be choosers.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

+1
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

Albertolli kirjoitti:Väkisin tulee mieleen sanonta: Beggars can't be choosers.
+1

E: mikäs herra aqulle sitten mahtaa kelvata? Edes väliaikaisesti?

Välillä voi olla peiliin katsomisen paikka imho.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

jkk kirjoitti:
Albertolli kirjoitti:Väkisin tulee mieleen sanonta: Beggars can't be choosers.
+1

E: mikäs herra aqulle sitten mahtaa kelvata? Edes väliaikaisesti?

Välillä voi olla peiliin katsomisen paikka imho.
Haettu on kaikkea, paitti siivoushommaa, mäkkärin tiskiä.

Varastoduunit (vaikka siihenkin sitä siivousta voi hyvinkin kuulua), lumityöt, rengasduunit.
Johki varaosapuljuun vois mennä tiskille jopa, koska erikoistunut ala. Ei vaan koulutusta ole (ja se on tarpeeks pitkä). Tietysti jos Motonettiin pääsis, siitä vois sit kehittää itteensä kohti paikallista varaosapuljua... Se on vaan, kun osaa vähän kaikkea eikä mitään hyvin, eikä mielenkiinto nykyään riitä ihan mihin tahansa ni evm.

Mulle tarjottiin postista töitä, olisin mennyt samantien. Mutta: "kutsuttaessa paikalle". Sitä mä en voi hyväksyä, koska yks työpäivä tarkottaa viikon tappelua kelan kanssa, että saa edes laskut maksetuksi.

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Amk:hon sitten vain hakemusta menemään, niin olisi koulutusta hakea monipuolisempiin hommiin...
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
5v ammattikoulutusta takana, noin silleen abaut.
Hyöty so far 0... Jotenkin ajatus siitä, että vielä 4-5v lisää parantais asiaa olennaisesti on aika kaukainen :(
"I'm getting too old for this sh1t" :P

Noh, jos varastohommista tärppäis. Sinne vaan hakijoita just se 80-500 per paikka.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

No mä menisin opiskelemaan sen sijaan että lepää laakereilla... Amk kuitenki vähän laajempaa...

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Jos kielitaitoa riittää edes jollain tasolla, niin ulkomailta voi avautua myös mahdollisuuksia.
VMP

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Epezi »

http://www.kaleva.fi/uutiset/pohjois-su ... ut/716806/

Noin 150 elukkaa, ja kaikki kuollut. :(

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Osanottoni eläinten puolesta, kauhea tilanne .. :( Oliko omia tai lähipiiristä.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Aquatica kirjoitti:^

Hyöty so far 0... Jotenkin ajatus siitä, että vielä 4-5v lisää parantais asiaa olennaisesti on aika kaukainen :(
Kyllä se vaan parantaa, juurihan kirjoitit kuinka insseille on hommia.

Kouluun vaan!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^^ ei kumpaakaan, mutta kyllä tuommoinen koskettaa silti.

Avatar
GreenThing
Viestit: 811
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

SerkuN navetassa kävi ihana vastaava tapaus muutama vuosi sitten.

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

-28 aamulla kun rykäisin Thesiksen käyntiin. Käyntiinhän tuo lähtee mallikkaasti mutta se pirun ohjaustehostin! :bad-words: ....On Syn-Powerit, on hydikkaletkua, on uudet klemmarit joka hiton mutkassa.......ja silti lauhduttimen paluupuolen letku on märkä klemmarin juuresta! :snipersmile: .....Saatana!!.......Ei vaan ole enää tehty autoiluun tällaiset kelit......Kaikki muu toimii kyllä ihan ookoo mutta tuota yhtä "osiota" saa ainakin tässä yksilössä vahdata porkkanaakin tarkemmin.........Noh...Kotomatkalla oli viisi(!) hyytynyttä autoa tiensivussa hätärit päällä.....2X Audi, 1xTransit, 1XOpel, 1XFord Mondeo et pitää olla tyytyväinen kun makarooni kumminkin pelittää. Tallilla virittelin wiimansuojat ala-ilmanotto-ritilän molemmille puolin ja "grillin" toiseen puolikkaaseen...

PS: oma toteutus oli paksusta kumilevystä seppäilty uniikki "Suomi-Thesis-En-Anna-Periksi"-versio josta saa olla mitä mieltä haluaa.......En kumminkaan sortunut samaan kuin naapurinosturin Citikkakuski, joka viritteli hyytyneen CeeVitosen maskiin TelkkariPahviLaatikosta neliön kokoisen siivun ja vetäisi rautalangalla kiinni :mrgreen: ....Oli komea! (ajaa tosin ehkä asiansa!)...
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
https://youtu.be/1SzJvIttJlM

Oli toki vaan -20 jne. mut ei viitsi ihan tieten tahtoen rikkoa.

Mut toi OT-systeemi :( on se harmi, kun ei toimi.
Kokeile hydikkaöljyä...? (jos sinne sellasta saa laittaa jne).

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jalittam »

^^ No onneks meän seevitoseen makso orkkis viimasuoja 35€ 10v sitten. Olis harmittanu jos olis pitäny ostaa 1500€ telkkari...

:-D

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Olen minäkin joskus sanonut, että talvella pitää olla pakkasta, mutta kyllä -28c alkaa jo mennä vähän maku. Mitäpä tässä silti valittamaan, toisaalla menee -30 rikki ja asun kuitenkin kohtuu huolettomasti kerrostalossa.

E: mitään viimasuojia ole rakentanu ja lohkonpiuhakin vasta kolmatta aamua kytkettynä. Ohjaustehostimessa on jotain Mobilin täyssynteettistä ATF:ää, eikä ainakaan eilen -27 sanonut mitään ääniä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

Palelee jo valmiiksi kun tässä töihin lähtöö teen ulkona -32,3 astetta pakkasta mittarin mukaan.

EmmiMaria
Viestit: 1132
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Ei kyllä muuten haittaa nää pakkaset mut auton puolesta tekee pahaa käynnistää vaikka lohkossa onkin ja nyt oli sitten keittiön vesihana jäätynyt. ....
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Lukittu