Alfissimo kirjoitti:Ei Aqu mitään henkilökohtaista, mutta kuinka monta kertaa olet tällaisen kokemuksen osuessa kohdalle katsonut itse peiliin?
Rehellisesti? Kerran sadasta. Jos asiallisesti menee kysymään jotain, odotan asiallista vastausta. En haistattelua.
Esimerkki näistä normaalisti palvelevista paikoista, joissa saanut surkean ja huonon välistä palvelua:
Rautakauppa Keravalla. Menen palvelumyyjän luokse, tarkotus löytää 190mm halkasijaltaan olevaa lattiakaivon ritilää/kantta/whateveriä - pyöreää.
M = minä, R = rautakaupan myyjä (kyseessä palveluhenkilö ei kiireisenä, tuli vastaan selvästi "kuinka voin auttaa"-ilmeellä)
M: "Moikka!" R: "Moro! Mitäs sais olla?" M: "Mä tarvittisin lattiakaivon kantta. Tai siis ritilää, mikä se nyt on - halkasija 190mm ja pyöree. Löytyykö?" R: "No ei löydy. Ei sellasta ole. Kukaan oo koskaan tehnytkään!" ... M: "No siis, mulla nyt sellanen on." R: "No ei tasan ole kun sellasta ei ole koskaan ollutkaan!".....
Ja se kerran sadasta tapahtuu sillon ku on kiire, jotain hajoaa ja pitäs saada äkkiä kuntoon ja on jo muuten vitutus päällä. Eli harvoin.
Mä en vänkää myyjien kanssa, jos en näe tarvetta siihen - ja todella, todella harvoin sitä tarvetta näen. Kyselen kyllä mm. minkä valmistajan osa on tulossa ja jos se ei miellytä, onko jonkun toisen valmistajan osaa saatavilla (Keravan Fixus on tässä palvellut paremmin kuin mikään muu paikka missään ikinä - myyjä ei ala vänkäämään siitä kuinka TRW on ylivoimanen tai Bosch on paras, kertoo näkemyksensä ja haluaa tietää mistä omani on kotoisin ja thats it) - sama kuin jossain Honkkarissa tahi Tokmannissa menen ja kysyn myyjältä, että oisko tavaraa X tai Y jossakin, kun ei meinaa silmiin osua (yleensä olen pyrkinyt joka hyllyn käymään läpi, mut joskus noi tavarat on vaan vähemmän loogisissa hyllyissä). Kertaakaan ei ole tarvinnut kitistä palvelusta ja tuntuu molemmissa paikoissa jopa porukka ihan oikeasti tietävän, mitä niillä on tarjota.
Viimeisin keissi, missä kuppi meni nurin oli Sonera.
Tilasin sieltä (NETTILOMAKKEEN KAUTTA, HUOM.) Kaapeli-TV-kortin, korttilinkityksen ja ilmaisen kuukauden maksukanavapaketin.
Tässä tilauksessa on nyt laskun tullessa kustu *joka ikinen osa-alue*. Rajansa kaikella.
1) Sieltä tuli kortinlukija, mitä en tilannut (sentään ei velottanut siitä)
2) Ne ei saaneet sitä korttilinkitystä tehtyäkään, koska joku kusi jossakin
3) Ne ei saanut irtisanottua sitä maksutv-pakettia silloin kun piti (eli heti kun ilmanen jakso päättyy) vaan sekin piti soittaa vielä uudestaan
4) Ja sitten tuli se saamarin lasku. PAPERILASKU. Joka piti kuulemma erikseen vaatia. Minä laitoin sähköpostiosoitteen kohtaan, jossa lukee "SÄHKÖPOSTIOSOITE, JOHON SÄHKÖPOSTILASKU TOIMITETAAN" tai jotain siihen suuntaan - ja tilausvahvistuksessa sekin tieto oli oikein. Aspa sanoi, että mä olin päättänyt paperilaskun. Tässä ärähdin jo sille aspatädille, kuka todennäköisesti oli täysin viaton tähän asiaan, että on se nyt helvetti kumma kun ei tässä tilauksessa ole yksikään asia mennyt nappiin - ja joka ikinen virhe oli Soneran (tai niiden toimijan) päässä, ei minun... sentään hyvitti paperilaskun röyhkeän 2.90euron lisäkustannuksen, koska sellaista en koskaan tilannut
Se on ihme juttu et 3kk aikana joutuu kerran kuukaudessa olemaan aspaan yhteydessä ja jonottelemaan, jotta sais palvelua ees sen verran mitä on halunnut alunperin....
Toisaalta nettitarjoajalta tuohan on ihan hyvä saavutus, että vain noin harvoin tarvitsee jostain nillittää.
Anyway, aina ensin asiallisesti lähden liikkeelle - mutta en mä ala vittuilua asiakaspalvelijalta katsomaan.