Kivaa!
Valvoja: Moderators
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: Kivaa!
Kiitoskiitos! Joo ei täällä oo kyllä mielenkiinto hävinnyt mihkään Näkeepähän tätäkin puolta rallitouhuista ja jokapäivä oppii jotakin uutta
Kantapään kautta vuodesta -93..
Re: Kivaa!
Tolta jätkältä kannattaa sitte 3d-printauttaa muoviosia ym., kun ei työlleen ja muille kustannuksille laske hintaa
http://www.tuulilasi.fi/blogit/sahkolin ... 30-eurolla
http://www.tuulilasi.fi/blogit/sahkolin ... 30-eurolla
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Kivaa!
Nice Onnea!Cadamuro kirjoitti:Tästä on jo hetki aikaa, mutta 11.1 aloitin vakituisen työsuhteen Tommi Mäkinen Racingilla. Mielenkiintoista hommaa ainakin päästä touhuaan wrc autoja.. eiköhän tää tästä!
-Tazio
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Kivaa!
Kuulostaapa mielenkiintoiselta työpaikalta! Ei varmaan tule sitä "jokainen päivä on liikaa" fiilistäCadamuro kirjoitti:Tästä on jo hetki aikaa, mutta 11.1 aloitin vakituisen työsuhteen Tommi Mäkinen Racingilla. Mielenkiintoista hommaa ainakin päästä touhuaan wrc autoja.. eiköhän tää tästä!
Paljon onnea!
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Kivaa!
Linea kasassa mutta Espace meni talvilevoiltaan katsastuksesta läpi. 7 kk tais seisoa. Tuli samalla Loimaan uus Plus-katsastus testattua. Nopea ja hyvä palvelu.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- MrDelirium
- Viestit: 218
- Liittynyt: 02 Loka 2015, 20:47
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 (2008)
- Paikkakunta: Tampesteri
Re: Kivaa!
Kahden auton tallista betonilattialla ja lämmityksellä hieromassa kauppaa.
On siinä tontilla kai joku talokin, mitä emäntä hinkuaa...
On siinä tontilla kai joku talokin, mitä emäntä hinkuaa...
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Kivaa!
Pitkästä aikaa lumilautailua, on se kyllä hauskaa puuhaa. Meinaa vaan itsesuojeluvaisto olla liian kehittynyt
Lisäksi banaani on huono eväs, se kestää aika huonosti laskeutumista rinteenpintaan selälleen reppu edeellä
Lisäksi banaani on huono eväs, se kestää aika huonosti laskeutumista rinteenpintaan selälleen reppu edeellä
Suoraan vaan suoraa
- Jarkki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
- Paikkakunta: Raahe
Re: Kivaa!
Uusi eteisen kaappisto. Voittaa 10-0 entisen haisevan ja mädäntyneen vaneri klosetin. Tohtii jo vaatteitakin säilyttää kaapissa.
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Kivaa!
Giulietta pitkästäaikaa jääradalla. Sai antaa kunnolla sikaa ja hauskaa oli.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Kivaa!
Mulla syynä vastaavaan oli, että suurin osa kamoista tuli eri laskulla. Sitten ei ollutkaan enää kovin halpaa.
- Epäkelpokeräilijä -
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Kivaa!
No tuossa on onneksi kaikki tehty työ ja osat samalla laskulla, joten voi huokaista
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Kivaa!
Q4+jäärata=kivaa!
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Kivaa!
Sitten tulee vielä kolmas lasku, jossa laskutetaan mm. kilometreistä, joita on tullut kun haetaan unohtuneita työkaluja etc.Rasvis kirjoitti:Mulla syynä vastaavaan oli, että suurin osa kamoista tuli eri laskulla. Sitten ei ollutkaan enää kovin halpaa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Kivaa!
Eka reissu 9 kk poitsun kanssa takana. Jäbä tykkäs ihmeen paljon olla lentokoneessa, kovasti näytti pitävän lähtökiihdytyksestä. Selkeesti vauhtimiehiä eikä kitissyt ollenkaan meno eikä paluu lennolla
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Kivaa!
Hyvä kuva Tiigellä!
Suuntaa katsotaan sivuikkunasta?
-Tazio
Suuntaa katsotaan sivuikkunasta?
-Tazio
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Kivaa!
Mielenkiintoinen hinnoittelu tuossa yepsonissa datasiirron osalta
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Kivaa!
^Se hinta todennäköisesti ei sisällä datasiirtoa vaan pelkän pilvipalvelun hinnan. Siinä ei myöskään puhuta mitään kuuluvuudesta tms. operaattorisidonnaisuudesta vaan pelkästään GSM-verkosta, joten liittymän saat todennäköisesti hommata ihan itte. Eli yllättäen laite, jolla ei tee yhtään mitään ilman A) omaa pilvipalveluaan, B) dedikoitua puhelinliittymää, noiden ollessa kunnossa ja maksun juostessa sinänsä varmaan toimii ihan ok. Minä vaan olen hieman skeptinen kaiken omaan pilvipalveluunsa tiiviisti sidotun kanssa. Olen toki myöskin spektinen aina, kun tuotetta markkinoidaan sanomalla "Yepzon-appin tietoturva on aukoton." etenkin kun "Rekisteröitymistä tai salasanoja ei tarvita.". Eteenpäinmyymisen (miten luovutan laitteen ostajalle datapuolen osalta) ja turvallisen käytettynä ostamisen mahdollisuus (millä varmistan että vanha omistaja ei enää laiteen sijaintia pysty kuikuilemaan) jäi myöskin mysteeriksi.
Noilla lähtötiedoilla jää ainakin minun osaltani kauppaan, tosin kiinnostus ei muutenkaan riitä kyselemään lisää suoraan tuelta.
^^Ulkopuolelta katsottuna näytti siltä, että Q4:n salat ovat auenneet ja että auto olisi edennyt enemmän poikittain kuin vuosi takaperin.
Noilla lähtötiedoilla jää ainakin minun osaltani kauppaan, tosin kiinnostus ei muutenkaan riitä kyselemään lisää suoraan tuelta.
^^Ulkopuolelta katsottuna näytti siltä, että Q4:n salat ovat auenneet ja että auto olisi edennyt enemmän poikittain kuin vuosi takaperin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Kivaa!
^Ei tartte dedikoitua puhelinliittymää. Se paritetaan olemassa olevaan kännyyn, jossa appi.
Velipoika osti tuollainen koekäyttöön ja kyselen häneltä lisää. Virranotto on normaalilla micro-usb:llä.
Velipoika osti tuollainen koekäyttöön ja kyselen häneltä lisää. Virranotto on normaalilla micro-usb:llä.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Kivaa!
Eli tarttee kännykän kaverikseen? Miksi sitten ei paikantaisi suoraan sitä kännykkää? Minä kun ymmärsin että tuo olisi GSM-verkon päässä itsenäisenä ja se luurin appi kertoo sijainnin etäämmältä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Kivaa!
Mikä tollasella trackerillä on käyttötarkoitus / hyöty?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Kivaa!
Minä ajattelin että semmosen voisi piilottaa autoon, kiinnittää koiran kaulapantaan, mukulan koulureppuun tahi vastaavaan paikkaan ja luurista näkee että missäpäin maailmaa ko. objekti viilettää. Toimiakseen yksistään (eli ei tartte luuria tms yhteyslinkkiä bluetoothin, wlanin tai vastaavan päähän) se kuitenkin tarttisi sen dedikoidun puhelinliittymän, että voi liittyä ihan itse GSM-verkkoon.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Kivaa!
^Juuri samaan tarkoitukseen velipoikakin sitä suunnittelee. Tai noh vähän erilaiseen: häneltä varastettiin viime vuonna sähköpyörä, ja nyt uuteen tulee paikannin. Sinänsä otollinen kohde kun on jatkuva virta saatavilla.
Tuohan on sellainen , että kiinnittää vaan johonkin (ei tarvitse kännyä siihen viereen) ja se lähettää sijaintia halutulla syklillä.
Ja on siinä sellainenkin parametri, että lähettä ainoastaan jos laite liikkuu.
Eikä siis tarvitse dedikoitua GSM-liittymää vaan on sisäänrakennettuna.
Tuohan on sellainen , että kiinnittää vaan johonkin (ei tarvitse kännyä siihen viereen) ja se lähettää sijaintia halutulla syklillä.
Ja on siinä sellainenkin parametri, että lähettä ainoastaan jos laite liikkuu.
Eikä siis tarvitse dedikoitua GSM-liittymää vaan on sisäänrakennettuna.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Kivaa!
Eli ei törpätä SIMmiä sisään vaan liittymä tulee laitteen mukana eikä ole vaihdettavissa? Minkä operaattorin verkossa se toimii? Mitä tapahtuu jos objekti lähtee ulkomaille, miten roamaaminen tapahtuu?
Yleensä GSM/UMTS/LTE/yms -laitteisiin hankitaan erikseen liittymä (no, voi toki tulla laitteen mukana, mutta SIMmillä ja vaihdettavissa kuitenkin), sillä sisäänrakennettu liittymä kuulostaa hivenen oudolta. Oletin myös tämän olevan tuollainen, kun tosiaan kuuluvuudesta ja operaattoririippuvuudesta ei mainita sivuilla mitään.
Yleensä GSM/UMTS/LTE/yms -laitteisiin hankitaan erikseen liittymä (no, voi toki tulla laitteen mukana, mutta SIMmillä ja vaihdettavissa kuitenkin), sillä sisäänrakennettu liittymä kuulostaa hivenen oudolta. Oletin myös tämän olevan tuollainen, kun tosiaan kuuluvuudesta ja operaattoririippuvuudesta ei mainita sivuilla mitään.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Kivaa!
Sieltäpä sieltä. Tylsäähän se olisi suoraan ajella.Tazio kirjoitti:Hyvä kuva Tiigellä!
Suuntaa katsotaan sivuikkunasta?
-Tazio
Tämä voi pitää hyvin paikkansa.Polforea kirjoitti:^^Ulkopuolelta katsottuna näytti siltä, että Q4:n salat ovat auenneet ja että auto olisi edennyt enemmän poikittain kuin vuosi takaperin.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- MrDelirium
- Viestit: 218
- Liittynyt: 02 Loka 2015, 20:47
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 (2008)
- Paikkakunta: Tampesteri
Re: Kivaa!
Jep. Kaverilla on katteet kohdillaan.Albertolli kirjoitti:Mielenkiintoinen hinnoittelu tuossa yepsonissa datasiirron osalta
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Kivaa!
Mä voitin eka kerran elämässä 50€ lahjakortin uudelle salille, missähän välissä kerkeis käymään ko tuppaa nykysää olee näit 27 päivän putkia
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Kivaa!
Täältä vähän tekniikkaa ja esittelyvideokin löytyy:alamajy kirjoitti:^Juuri samaan tarkoitukseen velipoikakin sitä suunnittelee. Tai noh vähän erilaiseen: häneltä varastettiin viime vuonna sähköpyörä, ja nyt uuteen tulee paikannin. Sinänsä otollinen kohde kun on jatkuva virta saatavilla.
Tuohan on sellainen , että kiinnittää vaan johonkin (ei tarvitse kännyä siihen viereen) ja se lähettää sijaintia halutulla syklillä.
Ja on siinä sellainenkin parametri, että lähettä ainoastaan jos laite liikkuu.
Eikä siis tarvitse dedikoitua GSM-liittymää vaan on sisäänrakennettuna.
https://www.kickstarter.com/projects/1383638296/yepzon
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Kivaa!
Jeh, liittymä tulee tuon mukaan tosiaan valmistajan puolelta (vaikka se teknisesti onkin dedikoitu GSM-liittymä, niin ei tarvitse erikseen kantaa huolta). Edelleen pidetään huolellisesti huoli mm. siitä, ettei kerrota kenen verkossa se toimii. Ehkä tavoitteena on solmia sopimuksia kaikkien mahdollisten teleoperaattoreiden kanssa tai ujuttaa (ellei ole jo) mobiiliverkkospekseihin ns. hätädatayhteys pakollisena tälläisiä laitteita varten - vähän Ecallin tapaan (ei täysin verrannollinen, koska Ecall juttelee ymmärtääkseni aina hätäkeskukselle, jolloin ko. verkkotoiminnon väärinkäyttö on haastavampaa, mutta mahdollisen kuuloinen).
Hieno idea, etenkin jos kommunikaatiosopparit saa mahdollisimman kattaviksi. Edelleen kommunikaatiopuolta voisi mieluusti valottaa vähän lisää, mm. juurikin roamausten osalta. Operaattori- tai maasidonnainen systeemi ei kuulosta läheskään niin houkuttelevalta kuin universaalisti toimiva. Toisaalta liian tarkkaankaan ei välttämättä kannata kertoa, ettei samalla paljasta järjestelmän katvealueita.
Hieno idea, etenkin jos kommunikaatiosopparit saa mahdollisimman kattaviksi. Edelleen kommunikaatiopuolta voisi mieluusti valottaa vähän lisää, mm. juurikin roamausten osalta. Operaattori- tai maasidonnainen systeemi ei kuulosta läheskään niin houkuttelevalta kuin universaalisti toimiva. Toisaalta liian tarkkaankaan ei välttämättä kannata kertoa, ettei samalla paljasta järjestelmän katvealueita.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Kivaa!
Hmm, Euroopassahan nuo roamingit on kohta "ilmasia", ellei ole jo. Kun ne direktiivit.
Mut toki se, että firma tarjoaa tuon palveluna tuotteensa ohella on ihan hyvä veto ja kuluttajan kannalta helpompi vaihtoehto; eipä tuo Roaming-sopparointi varmaan edes ongelma olisi?
Firma ilmoittaa vaan, että tällasista liittymistä kulkeva data laskutetaan meiltä. Ja ne sitten laskuttaa asiakasta parhaaksi näkemällään tavalla. Vai?
Mut toki se, että firma tarjoaa tuon palveluna tuotteensa ohella on ihan hyvä veto ja kuluttajan kannalta helpompi vaihtoehto; eipä tuo Roaming-sopparointi varmaan edes ongelma olisi?
Firma ilmoittaa vaan, että tällasista liittymistä kulkeva data laskutetaan meiltä. Ja ne sitten laskuttaa asiakasta parhaaksi näkemällään tavalla. Vai?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Kivaa!
Töistä soittivat, että on viime vuonna 142 tunnilta on maksettu 6,35 € liian vähän palkkaa, maksavat rästit tämän kuun lopussa
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Kivaa!
Ei muutaku reenijuttuja puntti-ketjuun.EmmiMaria kirjoitti:Mä voitin eka kerran elämässä 50€ lahjakortin uudelle salille, missähän välissä kerkeis käymään ko tuppaa nykysää olee näit 27 päivän putkia
Nykyisen bikini fitness buumin vallitessa on myös hyvä muistaa että muuallakin on lihaksia kuin perseessä ja olkapäissä
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Kivaa!
Koskenpäällä lumipallorallissa tullut oltua!! Polforeakin siellä pyöritti Bmw;llä
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Kivaa!
^Varsin samaa mieltä Lumipallorallin (ja ylipäätään jääradan) kivuudesta. Perhanan hauskaa touhua
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Kivaa!
Oisko tässä sama tekniikka mitä esim. TomTom LIVE käyttää? Palvelun aktivointi on noin 50€/vuosi ja se tuo navigaattoriin mm. säätila perillä toiminnot. Jotenkin se saa datayhteyden muodostettua ja se ei käytä siihen puhelimen dataliittymää.Polforea kirjoitti:Jeh, liittymä tulee tuon mukaan tosiaan valmistajan puolelta (vaikka se teknisesti onkin dedikoitu GSM-liittymä, niin ei tarvitse erikseen kantaa huolta). Edelleen pidetään huolellisesti huoli mm. siitä, ettei kerrota kenen verkossa se toimii. Ehkä tavoitteena on solmia sopimuksia kaikkien mahdollisten teleoperaattoreiden kanssa tai ujuttaa (ellei ole jo) mobiiliverkkospekseihin ns. hätädatayhteys pakollisena tälläisiä laitteita varten - vähän Ecallin tapaan (ei täysin verrannollinen, koska Ecall juttelee ymmärtääkseni aina hätäkeskukselle, jolloin ko. verkkotoiminnon väärinkäyttö on haastavampaa, mutta mahdollisen kuuloinen).
Hieno idea, etenkin jos kommunikaatiosopparit saa mahdollisimman kattaviksi. Edelleen kommunikaatiopuolta voisi mieluusti valottaa vähän lisää, mm. juurikin roamausten osalta. Operaattori- tai maasidonnainen systeemi ei kuulosta läheskään niin houkuttelevalta kuin universaalisti toimiva. Toisaalta liian tarkkaankaan ei välttämättä kannata kertoa, ettei samalla paljasta järjestelmän katvealueita.
http://www.tomtom.com/en_gb/drive/maps- ... es/europe/
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Kivaa!
Tuossa on ihan tavallinen GSM-modeemi ja periaatteessa aivan tavallinen vaihdettava SIM-kortti. Ratkaisu on vallan tyypillinen tämän tyyppisissä ja vähän raskaampaankin käyttöön suunnatuissa vastaavissa vehkeissä ellei valmistusmäärä ole ihan hillitön. Se on sitten ihan puhtaasti laitteen valmistajan ja operaattorien välinen asia, millaisia liittymäsopimuksia se käyttää. Teknologia on aivan tavallista gesmiä, joskin nelitaajuusversiona (johon tuo Quectel M95 on varsin näppärä vehje). Roaming-sopimuksethan tulevat operaattorin kautta eikä laitteen valmistajan tarvitse niihin ottaa isommin kantaa muuten kuin siinä mielessä, että kertoo pienellä painetussa, paljonko siitä rahastetaan. Siihen löytyy vastauksen tynkää Yepzonin FAQista. Kieltämättä tuo datahinta sallii jo kohtalaisen määrän roamingia EU-alueella ilman lisäveloitustakin - 5 MB dataa EU-alueella maksaa tavallisella kuluttajaliittymälläkin jokseenkin yhden euron.
Järkiautoilija
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Kivaa!
Kaupan tekoa .........Kolmilitraisen pensakoneen seuraksi viis-pilkku-kolmilitraista pensa konetta.........Saas nähdä tuleeko kauppoja.......
PS: Ihan vaan Treen kaupunginhallituksen kiusaksi.......Vihaavat kaikissa muodoissa autoilua ja varsinkin yksityis-autoilua!.....Pakko-ohjaus ei vaan valitettavasti pure allekirjoittaneeseen.....En aio ostaa hyrbiditojotaa, kulkea kuutta tuntia töihin "julkisilla" (kun omalla pääsee 25min...), suojella liito-oravan paskaa jota "löydetty" jostain jonkin rakennustyömaan lähettyviltä, parkkeerata aina typötyhjään "Hämpin Parkkiin"..., antaa rahaa kuuttien suojeluun, muuttaa Pispalaan jääkylmään rintamamiestaloon, alkaa viljeleen sokkelin nurkalla luomu-porkkanaa......
PS: Ihan vaan Treen kaupunginhallituksen kiusaksi.......Vihaavat kaikissa muodoissa autoilua ja varsinkin yksityis-autoilua!.....Pakko-ohjaus ei vaan valitettavasti pure allekirjoittaneeseen.....En aio ostaa hyrbiditojotaa, kulkea kuutta tuntia töihin "julkisilla" (kun omalla pääsee 25min...), suojella liito-oravan paskaa jota "löydetty" jostain jonkin rakennustyömaan lähettyviltä, parkkeerata aina typötyhjään "Hämpin Parkkiin"..., antaa rahaa kuuttien suojeluun, muuttaa Pispalaan jääkylmään rintamamiestaloon, alkaa viljeleen sokkelin nurkalla luomu-porkkanaa......
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Kivaa!
Elisa sai dsln pystyyn aika hyvin. Piti olla 22.1., aukesi 12.2. Suomi nousuun?
Re: Kivaa!
Eilen Helsingissä Manowarin keikalla, kivaa oli taas. Alfailua hiton sakeassa lumisateessa takaisin ykköstietä n. 40km/h ~20 auton letkassa koska näkyvyys liki nolla, aurauskalustoa ei tullut vastaan kertaakaan, lunta oli varmaan joku 5-6 senttiä motarilla. Ei siinä, leppoisasti radiota kuunnellessa meni Helsinki - Turku 3½h ja hyvä fiilis jäi.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kivaa!
Sori vanhasta quotesta Polforealle.Polforea kirjoitti:JeQQ:han sen TraFin sivulta linkkasi. Hylätystä leimasta on tosiaan 1kk aikaa korjata viat, jos tahtoo selvitä pelkällä jälkitarkastuksella, mutta korjatulla autolla saa ajaa 2kk (tai leimakauden loppuun, kumpi tulee vastaan myöhemmin).
Rautalankaa: auton katsastusikkuna on 1.1.-30.4., eli leiman viimeinen voimassaolopäivä on tuo 30.4. Jos auton ajaa katsastukseen 30.4. ja tulee hylätty ilman ajokieltoa, saa viat korjattuna ilman uusintanäyttöä ajaa 30.6. asti.
Iltalehdessä Trafin kommenttia http://www.iltalehti.fi/autot/2016021221107631_au.shtml.
"Trafi painottaa, jos autoa ei ensimmäisen kuukauden aikana ole korjauskehotuksen jälkeen korjattu ja käytetty uusintakatsastuksessa, ei sillä laillisella toisella kuukaudella saa ajaa tieliikenteessä muutoin kuin korjaamolle ja katsastusasemalle."
Edit: ei siis varsinaisesti Kivaa!, mutta etsi -napin löydös..
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Kivaa!
Mielenkiintoinen tulkinta. Laki (pykälä lukee siellä jutun lopussa) ei minusta tee eroa ensimmäisen ja jälkimmäisten 1-3kk välillä, etenkään kun hyväksynnän hakemisen vaihtoehtona on jälkitarkastuksen lisäksi myös määräaikaiskatsastus. Varsinkin, kun nykyään jälkitarkastuksen voi tehdä muuallakin, jolloin ensimmäisen kuukauden aikana olisi lähinnä järjetöntä maksaa määräaikaiskatsastus jälkitarkastuksen sijasta.. Sen sijaan jos tuo 2-4kk aika onnistuu päättymään, tulee vaihtoehdoiksi vain korjaamolle ja konttorille - ainakin minun luetunymmärrykseni mukaan.
Tosin tottahan laki on niinkuin se tulkitaan, joten tuo väite pitäisi ponnistaa oikeudessa tai vähintään lukea huolella kaikki taustadokumentointi ja valmisteluasiakirjat, että lain kirjaimen mukaan voi varmistua myös sen hengestä.
Tosin tottahan laki on niinkuin se tulkitaan, joten tuo väite pitäisi ponnistaa oikeudessa tai vähintään lukea huolella kaikki taustadokumentointi ja valmisteluasiakirjat, että lain kirjaimen mukaan voi varmistua myös sen hengestä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Kivaa!
^
Rautalangasta väännettynä mulle koulutuksessa kyllä väännettiin niin, että se aika päättyy just tasan siihen kun leiman aika päättyy - TAI siitä 1kk eteenpäin jälkitarkastuksella.
Tuo quotettu rautalankaväännös siis minun kouluttajien (Trafin väkeäkin siellä pyöri) olisi, että jälkitarkastus pitäisi tehdä 30.5. mennessä viimeistään, sitä 2kk sääntöä ei sovellettaisi ko menee yli leima-ajasta.
Eli siis että se on joko leima-ajan loppuun + 1kk tai jotain ihan muuta joskus ihan muulloin.
Sitten taas jos käyt hakemassa sen saman hylsyn 1.1. niin saat (viat korjattuna) ajaa 30.4 saakka... Eli 3kk.
Rautalangasta väännettynä mulle koulutuksessa kyllä väännettiin niin, että se aika päättyy just tasan siihen kun leiman aika päättyy - TAI siitä 1kk eteenpäin jälkitarkastuksella.
Tuo quotettu rautalankaväännös siis minun kouluttajien (Trafin väkeäkin siellä pyöri) olisi, että jälkitarkastus pitäisi tehdä 30.5. mennessä viimeistään, sitä 2kk sääntöä ei sovellettaisi ko menee yli leima-ajasta.
Eli siis että se on joko leima-ajan loppuun + 1kk tai jotain ihan muuta joskus ihan muulloin.
Sitten taas jos käyt hakemassa sen saman hylsyn 1.1. niin saat (viat korjattuna) ajaa 30.4 saakka... Eli 3kk.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Kivaa!
Niin siis, tämä jos käy hakemassa hylyn viimeisenä päivänä ja tulkitaan tuo laissa mainittu 2kk ajoaika Trafin tulkkaamaksi 1kk ajoajaksi.Aquatica kirjoitti:^
Rautalangasta väännettynä mulle koulutuksessa kyllä väännettiin niin, että se aika päättyy just tasan siihen kun leiman aika päättyy - TAI siitä 1kk eteenpäin jälkitarkastuksella.
Jep, jälkitarkastusaika on (edelleen) se 1 kuukausi. Sen jälkeen jälkitarkastusta ei voi tehdä, vaan pitää suorittaa määräaikaiskatsastus kokonaan uudelleen.Aquatica kirjoitti: Tuo quotettu rautalankaväännös siis minun kouluttajien (Trafin väkeäkin siellä pyöri) olisi, että jälkitarkastus pitäisi tehdä 30.5. mennessä viimeistään, sitä 2kk sääntöä ei sovellettaisi ko menee yli leima-ajasta.
Milloin kouluttajiesi mielestä 2kk sääntöä sovelletaan?
Minun laskuoppini mukaan tuolle aikajaksolle mahtuu kutakuinkin 4 kuukautta (tammi, helmi, maalis ja huhti -kuut). Tuo aikajakso menee mainitun lain kirjaimen mukaan, mutta jostain syystä tuon jutun mukaan Trafin mielestä ei mene, jos aikaisemmin tuleekin vastaan vanhan leiman loppu kuin tuon 2kk jakson loppu.Aquatica kirjoitti: Sitten taas jos käyt hakemassa sen saman hylsyn 1.1. niin saat (viat korjattuna) ajaa 30.4 saakka... Eli 3kk.
Tosiaan, missähän tilanteessa Trafin mielestä sovelletaan tuota laissa mainittua 2kk aikarajaa (muulloin kun silloin kun haetaan hylsy tasan 2kk ennen vanhan leiman kuivumista). Ei kai se siellä ihan turhaan lue?
Varmintahan tietty on hakea se leima (tai no, uusi rekisteriote, tai siis rekisteröintitodistus, tai siis katsastustodistus) ehjän auton kanssa. Jälkitarkastusaikana se on jopa suht. halpaa (siis katsastustodistuksen haku, ei välttämättä vikojen korjaaminen).
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Kivaa!
Hetken jo ehdin huolestua kun pitkämies kehui jossain välissä tykänneensä Sierrasta, mutta tämä osoittaa, että hyvällä tiellä ollaan! Kannatan!pitkämies kirjoitti:Kaupan tekoa .........Kolmilitraisen pensakoneen seuraksi viis-pilkku-kolmilitraista pensa konetta.........Saas nähdä tuleeko kauppoja.......
Älkääkä suotta arvailko, kurkkasinko tänään Nettiautoon. Ei siinä ole mitään arvaamista.
Järkiautoilija
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Kivaa!
^^ Eihän tuossa pykälässä missään kerrota sellaista mitä trafin tulkinta sanoo. En nyt jaksa kaivaa koko lakia luettavaksi, mutta tuon perusteella 2kk olisi ihan laillinen ajoaika, erittäin selkeästi. Tulkinnallinen kohta on "pikimmiten korjattava" eli pitäisi olla jokin syy, miksi autoa ei ole vielä korjattu.
Jos muissakaan pykälissä ei ole tuon enempää, niin Trafin on tempaissut tulkintansa samasta osoitteesta kuin Stubbin faktatiedot, eikä varmaan pitäisi oikeudessa.
Jos muissakaan pykälissä ei ole tuon enempää, niin Trafin on tempaissut tulkintansa samasta osoitteesta kuin Stubbin faktatiedot, eikä varmaan pitäisi oikeudessa.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Kivaa!
Anteeksi nyt yksinkertaisuuteni, mutta en ymmärrä ollenkaan mikä tuossa voisi olla epäselvää. Otetaas nyt copy&paste säädöksestä itsestään:
Tuo päätös on annettu ajoneuvolain perusteella. Päätöksessä luonnollisesti annetaan myös joitakin asioita Liikenteen turvallisuusviraston eli tuttavallisesti Trafin päätettäväksi, mutta tuohon pykälään Trafilla ei ole mitään sanottavaa.
Voiko sitä paljon selvemmin sanoa, että ajoaikaa on aina vähintään katsastuskauden loppuun asti, paitsi tietysti jos katsastuksessa pätkäytetään ajokieltoon.Valtioneuvoston asetus liikenteessä käytettävien ajoneuvojen liikennekelpoisuuden valvonnasta kirjoitti:14 § (12.6.2003/545)
Oikeus käyttää määräaikaiskatsastuksessa hylättyä ajoneuvoa
1. Jos 3 ja 4 §:ssä tarkoitettuna katsastusaikana katsastukseen esitetty ajoneuvo hylätään määräaikaiskatsastuksessa ajokieltoa määräämättä, ajoneuvoa saa käyttää liikenteessä enintään kahden kuukauden ajan määräaikaiskatsastuksessa hylkäämisestä, kuitenkin vähintään mainituissa pykälissä tarkoitetun katsastusajan loppuun asti. Ajoneuvossa todetut hylkäämisen aiheuttaneet viat ja puutteellisuudet on kuitenkin korjattava mahdollisimman pian. Jos ajoneuvoa ei edellä tarkoitettuna aikana hyväksytä jälkitarkastuksessa tai määräaikaiskatsastuksessa, ajoneuvoa saa käyttää liikenteessä vain sen kuljettamiseksi korjattuna sille varattuna aikana katsastukseen. (8.12.2011/1217)
Tuo päätös on annettu ajoneuvolain perusteella. Päätöksessä luonnollisesti annetaan myös joitakin asioita Liikenteen turvallisuusviraston eli tuttavallisesti Trafin päätettäväksi, mutta tuohon pykälään Trafilla ei ole mitään sanottavaa.
Järkiautoilija
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Kivaa!
^Ei se vanhan katsastuskauden loppuun asti oleminen olekaan ihmettelyn aiheena, vaan Finestin linkkaamassa uutisessa mainittu Trafin mielipide siitä että tuo 2kk osuus oliskin 1kk. Minä en tuosta asetuksesta (seison korjattuna, kyseessä on tosiaan asetus eikä laki) saa mitenkään luettua alle 2kk ajoaikaa (paitsi sen ajokiellon).
Mutta palataan ketjun aiheeseen: lumpparista irtosi aivan mahtavaa kuvasatoa. Vähän pitää toki karsia, mutta on tuolla muutamia melko onnistuneita otoksia mukana. Kun ratapäivänä on kivaa A) radalla, B) kameran takana, C) harrastajatovereiden kanssa höpötellessä, on kokonaisuus vähintään loistava. Kiitokset LCF:lle.
Mutta palataan ketjun aiheeseen: lumpparista irtosi aivan mahtavaa kuvasatoa. Vähän pitää toki karsia, mutta on tuolla muutamia melko onnistuneita otoksia mukana. Kun ratapäivänä on kivaa A) radalla, B) kameran takana, C) harrastajatovereiden kanssa höpötellessä, on kokonaisuus vähintään loistava. Kiitokset LCF:lle.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.