Sekalainen koeajoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
eerola
Viestit: 26
Liittynyt: 11 Tammi 2016, 18:21
Viesti:

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja eerola »

Ennen ajautumistani tänne Alfa Romeo Forumille, olen pyörinyt jonkun verran saksalaismerkin foorumilla. Jossain vaiheessa aloin silloin tällöin kirjoitella sinne koeajoraportteja autoista, joilla olin eri yhteyksissä ajellut. Ja keksin sitten kerran niputtaa siihen mennessä syntyneet tuotokset yhteen PDF:ään.

Linkataanpa pumaska tännekin: Klik.
-T

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Macela »

^ Toyota Yaris tuotti kyllä päivän naurut :lol: :lol:
Noni

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja doublesix »

^^ Kivaa tarinaa.

Pieni kysymysmerkki: jos auto on iso ja kuljettaja ei ole tottunut ajamaan sellaisella, niin kummassa vika? :wink:
Ride on!

Avatar
eerola
Viestit: 26
Liittynyt: 11 Tammi 2016, 18:21
Viesti:

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja eerola »

doublesix kirjoitti:....jos auto on iso ja kuljettaja ei ole tottunut ajamaan sellaisella, niin kummassa vika?
Koska useimmat meistä ovat keskimääräistä parempia kuskeja, vika on mitä todennäköisimmin autossa. :lol:

Tässä vielä pari tarinaa, jotka eivät ole tuossa PDF:ssä:

Land Rover Freelander 2 SD4 2013

KLEEMANN E 55 K4

Mini Cooper 2007
-T

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

Eerolan Yaris koeajoraportti on kyllä täyttä viihdettä, ai helvetti ku naurattaa :mrgreen: :lol: selittää miks moni dösäkuski on pahalla päällä :lol:

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

eerola kirjoitti:
doublesix kirjoitti:....jos auto on iso ja kuljettaja ei ole tottunut ajamaan sellaisella, niin kummassa vika?
Koska useimmat meistä ovat keskimääräistä parempia kuskeja, vika on mitä todennäköisimmin autossa. :lol:

Tässä vielä pari tarinaa, jotka eivät ole tuossa PDF:ssä:

Land Rover Freelander 2 SD4 2013

KLEEMANN E 55 K4

Mini Cooper 2007
Et sitten mesemiehenä mitään Yarista kiinnostavampia japseja ole kokeillut.... MX-5 tai GT-86 -esim.. :roll:
Yaris ja Lada menee aika eri kategoriaan ( ja nekin vielä omaansa ) muiden ajamiesi kanssa. Tunteella olet arvioinut, mutta priimassa
koeajoraportissa pitää olla faktaakin ja joitakin objektiivisesti mitattavia mittareita mukana.

Hyvällä polulla autojournalistiksi olet kuitenkin menossa .... :wink:

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

^Toihan on käänteinen Tuulilasi / Tekniikan Maailma. Siinä Yaris olisi voittaja (jos ei ole volkkareita) ja sitä vaan kehuttaisiin! On se kyllä jännä miten esim. Auris on niin eri planeetalta kuin Yaris. Esim. Polo ja Golf ei eroa niin järjettömästi about kaikessa mitä nuo.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ jep, kyllä, en ole kyllä nyky-Yarista koeajanut, mutta kyllä se mallina on suunniteltu aika perusautoksi puhtaaseen kaupunkipyöritykseen vrt. Aurikseen. Hybridi-Auris SW:llä jo ajaa matkaakin jne..

Jt

PS. Mutta voin joutua syömään sanani, jos/kun tämä
projekti tuottaa myyntiin pienen, pippurisen tuotantoauton myyntiin.

http://www.driven.co.nz/news/motorsport ... m-in-2017/
Kuva
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Nissan Pulsar 1.2 bensa:
+ helppo totuttautua ratin taa
+ vaivaton ajaa yleisemminkin. Suuntavakaa ja mukava jousitus. Ohjauksen takia ei kuitenkaan "osaa itse kotiin"
+ 1.2 bensa on paljon parempi kuin 1.3 Multijet-diesel. Vääntää paremmin, kierrosherkkä ja skaalaa 2000rpm enemmän. 500 muuttuisi GTI:ksi tuolla moottorila!
+ vaihteistossa hyvä tuntuma ja liikeradat
- huono istuin, ei ristiseläntukea laisinkaan
- ovet menee kiinni peltisesti läsähtäen. Sisällä halpaa muovia yli oman maun.
- ohjaustuntuma 500:n perus sähköohjauksenkin jälkeen tunnoton ja teennäinen. Keskittää itse, jäykistyy paikoilleen. Pienet suunnanmuutokset menee helposti överiksi, luikertelee. Saattaapa karata omille teilleenkin, jollei ole silmät tiessä.
- onhan tää vähän tylsä ja vanhantuntuinen liki uudeksi automalliksi

Hintaa siis kuitenkin se 21t€ ja siihen nähden arkiominaisuudet enemmän kuin kohdallaan. Etenkin moottori pelastaa kummasti, vaikka autolehdistö haukkuu laiskaksi. Eivät ole ajaneet 1.3 Multijetillä ennen koeajoa.. Ymmärrän siis jokaista Reiskaa ja Raunoa, joka tuollaisen ostaa, mutten ehkä itse ostaisi kuitenkaan.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Härkää sarvista, miestä Twingosta (1.0 sce, Soleil):
+ esp, joka auttaa ajamista talvella. Saa kämmätä totaalisesti, että tuolla on ojassa.
+ takavetoiseksi helppo liikkeellelähtö. Kytkin ylös, kaasua. Sähköaivo hoitaa loput. Alla nastat.
+ istuin tukee hyvin
+/- ohjauksessa ei liikoja tuntoja tai herkkyyksiä. Helppo kuitenkin.
+/- keula on kevyt, muttei mitenkään pelottava. Varmaan tottumiskysymys
- sisämelu rättikattoisessa on melkoinen.
- puhtia vähemmän kuin muistin. Ehkäpä sitä on niin vähän, että talvi vie osansa ja sen huomaa..?
- mittaristo on aika kökkö. Kuinka helppo olisi ollut tehdä mielenkiintoisempi
- vaihteisto ei yllättänyt sujuvuudellaan. Vaijeritoimisuuden pystyi todentamaan tuntumassa väärällä tavalla..

Fiat 500 taas tuntuu kipeästi kaipaavan uutta verta. Kummaa kun uusien vuosimallien maahan tulosta ei oo tietoo, saati tuleeko Twinair saataville. Miksi meitä rangaistaan joillain sarjojen hännillä, joita pakkomyydään kun muuta ei tarjolle tuoda. Delta, Auto-Fennica, FCA Finland, oi miksi!? Tahdon omani nahoilla, herkuilla ja 105hp kakspytyllä...!

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Vode »

^Mua aina särähti korvassa kun tuosta uudesta takamoottori Twingosta lehdistössä puhuttiin niin että on tilankäytöllisesti järkevä. Aina ihmetellyt että miten niin jos kerran takakontin tilassa on jouduttu tinkimään moottorin viemän tilan vuoksi ja tilalle konepellin alla ei ole (haluttu?) tehdä tavaratilaa. Muuten varmasti ihan kiva, pitäis käydä testaamassa jokus.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Merssu CLA 180A Shooting Brake Premium Business Urban Night ja ties mitä.

Tämä on poikkeuksellisen näköinen auto. En ole viime vuosina juuri innostunut oikein mistään tavallisen kuolevaisen hintaluokan kulkineesta mutta tästä tykkään. Kyseessähän on periaatteessa etuvetoinen A-Mersu mutta CLS-vaikutteilla paketoitu. Mittasuhteet tosin eivät kokoluokasta johtuen ole yhtä armeliaat.

Sisustaankin on panostettu. Ovissa on kontrastitikkausta ja alumiinilistaa ja sporttipenkissä vahvasti sivutukea. Reisituki on säädettävä, samoin kuin istuinosan kallistus, mutta erikoisesti niskatuki on kiinteä osa jakkaraa. Tilaa on edessä käypäsesti ja takana välttävästi, muksut sinne kyllä mahtuvat ja aikuinen mieskin jotenkin jollei aio kahta koripalloilijaa istuttaa peräkkäin. Ikävästi tähän yksilöön on valittu mustat penkit ja kummallisen nykymuodin mukainen musta kattoverhoilu joten tunnelma on tarpeettoman ahdas ja pimeä. Nämä voi hoitaa ruksimalla vaaleamman verhoilun ja lasikaton mutta korkealla kulkevalle sivuikkunalinjalle on vaikeampi tehdä mitään. Takakontti on aakea ja laakea mutta matala, luukun muodosta tulee ennemmin mieleen viistoperä kuin kartanomalli.

Ja sitten tien päälle. Kulkuodotukset eivät 122 hepan ja yli 1400 kilon omapainon johdosta ole kummoiset, mutta yllätys yllätys, tämähän tuntuu liikkuvan pirteästi! Voimattomuuden tunne ei normaaliajossa vaivaa missään vaiheessa ja pieni kenkiminenkin maistuu. Ero esimerkiksi perheessä olevaan saman tehopainosuhteen Rellu Sceniciin on huikea. Ilmeisesti pikkuturbon laakea vääntö auttaa, samoin kuin seitsenpykäläinen kaksoiskytkinloora jota en käyttäytymisen perusteella osaisi mehumaijasta erottaa. Hieno käyttöauton voimalinja, jos jätetään laskuista pyrkivämmän ajon ilmoille pakottama ääntely. Jäin useamman kerran kuuntelemaan että naftallako tämä sittenkin liikkuu.

Autossa on "madallettu comfort-alusta" jonka epämukavuutta on koeajoissa reposteltu mutta yllättävästi tuo ei minusta tuntunut sen kovemmalta kuin käyttö-407:n vakiovieteristö. Tammikuisen Suomen polanteet ja montut ylittyivät mielestäni aivan riittävän sivistyneesti. Sen sijaan kärry pysyy yllättävän nätisti ruodussa jos sillä innostuu vaikkapa liikenneympyrässä vähän raggaroimaan. Ei niiaa, ei nojaa, eikä kaasulla pöljäilykään saa autoa hermostumaan vaikka vetävät pyörät ovatkin vahingossa lipsahtaneet väärään päähän autoa. Vetotapa ei varsinaisesti kiinnitä itseensä mitään huomiota, mikä lienee onnistuneen toteutuksen merkki. Ohjaus on melko nopea ja siinä on tuntoa mutta ei kunnollisten hydraulitehostinten veroista. Tää on kai tätä päivää. Alla pyörivillä 18" kitkagummeilla rengasmelua on, mutta vaikea sanoa onko sitä enempää tai vähempää kuin tuossa 17" kitkoilla kengitetyssä verrokki-407:ssa.

Minä jo tämmöisen vähän niinku ikäänku melkein meinasin ostaa, mutta sitten ajoin yhtäjaksoisen pätkän Riihimäeltä Hertsikkaan puuskaisessa tuulessa ja huomasin auton vähän rauhattomaksi konetiellä. Lisäksi hiukan pidemmällä istumisella se jakkaran kiinteä pääntuki alkoi painaa, siitäkin huolimatta että yritin korjata tilannetta kallistamalla selkänojaa vähän totuttua enemmän. Näistä tuli nyt sitten tällä kertaa dealbreaker. Valitettavasti vai onneksi, en ole itsekään ihan varma.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^mainio rapska!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Harmi ettei sitten kuitenkaan napsannut. Kyllä sen oikean sitten tunnistaa, kun se kohdalle osuu.

Laadukas raportti tosiaan, kuinkas muuten.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Dänks!

Homman sinetöi se kun takaisin omaan autoon istahtaminen ei tuntunutkaan mitenkään pahalta. Osittain kyse on varmaan samasta jutusta kun kenkäkaupassa uusi kenkä tuntuu jalkaan epämukavammalta kuin se vanha johon on tottunut ja sopeutunut, mutta ei se oikein kaupantekoon kannustakaan jos neljänkympin Mersusta neljän tonnin Pösöön istuminen ei anna tunnetta selvästi huonompaan siirtymisestä. Sikäli tosin vähän epäreilu asetelma että uutena nuo ovat kumminkin olleet aika lailla saman hintaisia.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

^niin ja eikös pesonen ole pykälän suurempi? Sun täytyy käydä tyyppäämässä c-farkku :)
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Rasvis kirjoitti:neljänkympin Mersusta neljän tonnin Pösöön istuminen ei anna tunnetta selvästi huonompaan siirtymisestä.
Tämähän se aina on. Järjellä jos ajattelee, niin taitaa uudet autot jäädä aina kauppaan.
Senza cuore saremmo solo macchine

Jevgen
Viestit: 384
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

Olen ajellut tässä viikonlopun uudehkolla 208 Pösöllä, kun 508:n jakohihnan vaihto venähti reistaamolla pitkäksi.

Yllättävän kiva ja hyvä tuo on ajella loskaisella ja uraisella maantiellä. Varmaan kapeat renkaat osaltaan auttavat. Ohjaustuntuma on maantiellä ihan kohtuullinen. Kaupungissa ohjaus kevenee parkkipyörityksessä. Vaihteensiirto on helppo, mutta tuntuma on kuin 406:sta (vähän täältä sinnepäin). Etupenkkien tilalla on lypsyjakkarat: korkealla ja istuinosa etukenossa. Rengasmeteli ei vielä vaadi peltoreita, mutta satasen vauhdissa nastarengas-asfaltti-yhdistelmällä ei varmasti olla enää kaukana.

Moottori on joku kolmepyttyinen, eikä kulje mihinkään. Luulin käyntiäänestä ensin, että yksi pytty on pois pelistä. Liikkeelle lähtiessä tuntui myös, että kytkin ravistaa, mutta se taitaakin olla ko. moottorikonstruktion ominaisuus. Paikallaan seistessä ei koneesta kuulu sisälle pihaustakaan, mikä hankaloitti ainakin itsellä liikkeellelähtöjä, kun kahdella polkimella olen tottunut henkilöautoa ajamaan. Pienen totuttelun jälkeen alkoi uskoa, että kone on käynnissä ja vehje ei kuole heti kytkimen nostoon. Varustus on tässä yksilössä ihan kohdallaan sisältäen multimediajärjestelmän kosketusnäyttöineen, ilmastointi, cruise, sadetunnistin yms, joten tältä osin asiat olivat hyvällä mallilla.

Kai tällaisellakin voisi töihin körötellä, jos matka olisi alle 20 km ja vaihtoehtona selkäsauna.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

palkus kirjoitti:eikös pesonen ole pykälän suurempi? Sun täytyy käydä tyyppäämässä c-farkku
On se. Sinänsä CLA SB olisi varmaan itselle riittävän kokoinen mutta saisi se kumminkin mennä suoraan, ja jakkarallakin pitäisi viitsiä istua vähän pidempiäkin siivuja. C on varmaankin näiden osalta parempi mutta on se myös kalliimpi ja omasta mielestäni vähän tylsemmän näköinen.
hagger16 kirjoitti:Järjellä jos ajattelee, niin taitaa uudet autot jäädä aina kauppaan.
Tämän voi tuumia niin monella tavalla. Toisaalta tässä elämänvaiheessa, kun vapaa-aika on kokolailla kortilla, olisi kiva ajaa autolla jonka kanssa ei tarvitsisi olla nyrkit savessa. Pösössä on tällä hetkellä ainakin lämppärin läppäakseli poikki (eli kojelauta otettava pois), ohjaustehostin on keksinyt alkaa sylkeä öljyä pihalle, takaluukussa ruostekuplaa ja kuskin ikkuna ei laske kuin aavistuksen koska taannoisessa lukkokoneiston vaihdossa jäi ilmeisesti jonkun vaijerin reitti väärin ja se on nyt ikkunamekanismin tiellä. Kaikki ihan tehtävissä olevia hommia jos vaan joku ehtisi tekemään, ja jos olisi vielä lämmin paikka missä tehdä.

Voihan noita tietysti korjauttaa pajallakin mutta esimerkiksi kojelaudan irrotusta ei taida ihan mikä tahansa verstas olla halukas tekemään. Lisäksi vanhan auton perusidea eli pienet käyttökulut on tuollaisilla touhuilla aika äkkiä syöty.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Stilo
Viestit: 399
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): Fiesta ST -19
Paikkakunta: Lahti

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Itsekkin kyllä erittäin paljon tykkään tuon CLA SB:n ulkonäöstä, se konttiperä korjaa lähes täysin sen "coupe" mallin mittasuhteiden ongelmat. Varsinkin tuli pitkään kuolattua yhtä punaista AMG korisarjallista night packagella ollutta yksilöä. Onneks se hinta on niin pitkä suhteessa G:n hintaan ettei tarvinut pitempään harkita. Toisekseen oon päässyt jonkunverran vertailemaan uutta C-sarjalaista ja CLA:ta niin kyllähän se CLA kuitenkin on vaan kauniimmalla korilla ja kovemmalla hinnalla varustettu hinnat-alkaen malli. Eikä se jenkkikuluttajatutkimuksen laatuvertailun jumbosija ihan tuulesta temmattu ole. Back-to-back testauksella CLA:ssa löytyy nopeasti pikkujuttuja joita jopa italialaiset on osannut Giuliettaan tehdä paremmin. C-sarjalainen on kuorien alta aika eritason laitos niin tekniikaltaan ja ajoltaan. Hintaeroa ei CLA:han ole ihan hirveästi.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Rasvis kirjoitti:Merssu CLA 180A Shooting Brake Premium Business Urban Night ja ties mitä.


Alla pyörivillä 18" kitkagummeilla rengasmelua on, mutta vaikea sanoa onko sitä enempää tai vähempää kuin tuossa 17" kitkoilla kengitetyssä verrokki-407:ssa.

Minä jo tämmöisen vähän niinku ikäänku melkein meinasin ostaa, mutta sitten ajoin yhtäjaksoisen pätkän Riihimäeltä Hertsikkaan puuskaisessa tuulessa ja huomasin auton vähän rauhattomaksi konetiellä.
Oiskohan tuossa rengaskoossa se syy siihen, ettei mene suoraan? Varmaan melkoisen leveätkin vielä.

Ainakin itsellä 156:sen alla 225/40/18 kesärenkaat tykkäävät ottaa suuntaa tien urista.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mersussa oli alla 225/40-18 pallerot, Pösössä 215/55-17. Leveydessä ei paljon eroa ole mutta matalammassa gummissa on varmaankin jyrkempi olka, mikä saattaisi kyllä tuntua. Vaan luulen että syypää oli sittenkin se tuuli. Ainakin jossain silminnähden uraisella kohdalla muistan huomioineeni että siinä kohti mentiin aika hienosti.

C-Mersun hinnalla saisi sitten vaikka Jaguar XE:n, joka ihan näin fiilispohjalta tuntuisi houkuttelevammalta. CLA SB:n yksi pointeista olisi mulle ollut se että "kellään" ei ole samanlaista (miksiköhän?). Ceemelin kohdalla ei pääse sanomaan samaa vaikka auto sinänsä varmasti hieno ja hyvä onkin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Onhan noita, tälläkin hetkellä näkyy yksi, jos katsoo vähän ohi monitorista vasemmalla ja alas... CLA SB on kivan näköinen, mutta näinköhän täällä lueteltujen pointtien jälkeen enää kovin haluttava?
Käy kokeilemassa 4-sarjan Bimmeri ja samanlainen rapska - kiitos. Ei sitten ite tarvii eikä kuume pääse kasvamaan liian suureksi! ;)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

He, niin hyvin en vielä osaa itselleni valehdella että osaisin pitää uutta nelos-Bemaria edes teoreettisena vaihtoehtona. Varmasti ainakin kupeesta saa messevän pelin, mutta parilla varusteella hinta on niin pitkä ettei riitä edes mitä-jos-skenaariot. Hinnat alkaen -malli jollain perunasäkkiverhoilulla olisi vaan jokapäiväinen muistutus siitä ettei ollut varaa sellaiseen jonka oikeasti olisi halunnut. Ja vähän huonosti toimii päiväkotikyytinä.

Oikeasti minun pitäisi ostatella jotain voileipämallin farmarisotkaa mutta ketä kiinnostaa...
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^About vuosi takaperin ajoin bränäriä Möktavia farmaria. Alkutunnelma oli, että ei tää NIIN paha oo. Sitten aloin kokeilla millanen se on autona, jos vähän eläväisemmin käskyttää. Tulee mieleen lihaksi tullut röyhtäys.

Mutta selvä, joudun ite siis ajamaan sen nelosen. Kyllä sinne penska mahtuu, onhan siinä mahdollisuus ruksata takaovet. Syytän sitten sua, kun on taas pätkää päällä ja epäkäytännöllinen auto. Joka ei kulje mihinkään eikä vedä jokanurkasta, kun ei oo rahaa ostaa kunnollista... :(

Fuck it. Pysyn etäällä ja odotan Giuliaa. Nyt tarvitaan vaan jälleenmyyjä, joka hyvittää mun molemmista nykyisistä häristimistä niin hyvin, että saan ottaa pakasta Alfan ilman hirmuista rahoittamista. Ja Giulia myyntiin sellasen aikataulun mukaan, ettei noi ehdi paaliin ennen sitä... :evil:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

lerppu kirjoitti: Ja Giulia myyntiin sellasen aikataulun mukaan, ettei noi ehdi paaliin ennen sitä... :evil:
Mää kuule veikkaan, että me kaikki ollaan paalissa ennen sitä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

^ :lol:

Ja sitte toinen hyvä
Oikeasti minun pitäisi ostatella jotain voileipämallin farmarisotkaa
Kysymys kuuluu: Voisiko sotkailija olla täällä modena?
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Liekö käyttöauto miestä pilaa tuossakaan tapauksessa varsinkin kun tallissa on kaksi Alfaa, joista vetävät pyörät löytyvät oikeasta päästä autoa :-D
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

lerppu kirjoitti:Tulee mieleen lihaksi tullut röyhtäys.
:lol:

Nii, emmätiä voisiko sotkailija moderoida. Entä pösöilijä? Onko se jotenkin eri juttu?

Mutta ajakaas nyt joku jotain välillä. Vaikka se XE. Itse olen liian persaukinen jotta kehtaisin kysyä irtoaako Jaaaaaaaaag koeajoon.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Mää voin uhrautua, kunhan saan raahattua itteni jossain välissä järkeviin aikoihin Aritan lähistölle.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Subaru Levorg GT

Tahtoisin koeajaa Oct..., öö, tuossahan on Subaru. Laitetaan sellainen.

Tämä on ulkonäöllisesti sentään vähän valtavirrasta poikkeava vekotin. Konepellissä on turbo-Saparoiden klassinen sierain ja muoto on ennemmin lihaksikas kuin klassisen kaunis. Sen verran aikuisen oloinen kuitenkin, että pystyy ajamaan myös ilman 555-lippalakkia. Ykspistekutonen bokseri puhaltimella, jatkuva neliveto ja CVT-kirstu ei paperilla kuulosta pahalta yhdistelmältä.

Könytään kajuuttaan. Ovi sanoo "lämps" samalla lailla kuin -88 Corollassa. Sou not, japanialainenhan tämä onkin ja minä arvostan autoja jotka kunnioittavat perinteitä. Kojelauta on kosketusnäyttöineen ihan fiksun ja modernin näköinen, mutta ovipaneeleita suunnitellut kaveri ei tainnut havaita että millennium oli ja meni: Esimerkiksi ovenkahvojen vieressä on samanlaista kovaa rypylämuovia kuin siinä jo mainitussa Rollaattorissa. No, ei vaikuta mopedin ohjaukseen mutta kontrasti viikko sitten ajeltuun Meisseliin on melkoinen. Viereisessä GT-S-versiossa oli kivat, tukevat nahkajakkarat mutta kulimallin Suurimatkailun tekemisessä eläimiä ei vahingoitettu eikä penkkiin myöskään muistettu laittaa sivutukea. Poikkeuksellisen pehmeät pallit. Autolla.

Pataa tulille, nyt varmaan pääsee kuuntelemaan hauskaa bokserin pärpätystä... paitsi ettei. Omat muistikuvat nyrkkeilymoottorista juontavat juurensa 33 QV:hen ja siihen verrattuna tämä moderni pakokaasuahdistettu painos on sen verran vaisu ettei mukien asentoihin juuri tule kiinnittäneeksi huomiota. Paremmalta tämä silti käskettynä kuulostaa kuin Mersun pikkupannun tuskanhuuto. Menoa ei jostain syystä vaikuttaisi olevan olennaisesti enempää vaikka laumassa pitäisi olla melkein 50 konia enemmän. Setämiehelle kyllä piisaa.

Vaihteisto. Portaasti välitystään vaihtava laite on teknisesti kaunis ja aikaansaa insinöörin rintaan lämpimän, pörröisen tunteen. Tämä varmasti toimii pehmeästi ja sulavasti ja kuulostaa luistavalta kytkimeltä. Mutta kappas, Veijo Subaru onkin päättänyt että vaihteistossa pitää olla vaihteet jotka vaihtuvat ja vielä niin että sen sitten myös huomaa. Piti oikein pysähtyä huoltikselle tarkastamaan Sodan ja rauhan paksuisesta luusermanuaalista että onko vaihteistossa nyt joku sporttisen töksähtelyn käyttöön ottava pöljäilyasetus päällä mutta ei, kyllä tämä vaan taitaa olla tämmöinen. Ja minä kun ajattelin että rattiläpsyttimet variaattorin kaverina olivat äkkiväärä vitsi. Kyllähän tälläkin askilla ajelee mutta kun tämä voisi olla niiiiin paljon parempi.

Ohjaus. Tämä on hyvä, samoin ratti. Alareuna tosin on joutunut juustohöylän uhriksi mutta ei nyt ahdistuta siitä. Vieteristö tuntuu jämäkältä ja toisaalta siltä että joustovaroja riittää, sanalla sanoen hyvältä. Keli on joka nurkasta raapivalle aivan liian hyvä ja pitävä mutta yhden pieneen härkkimiseen soveltuvan lumisen parkkipaikan sentään löysin. Hanaa, luisua ja... nyt tajuan! Tämä on kivaa, tosin järjeksi kutsuttu sisäinen ankeuttaja yrittää huomauttaa että tätä ominaisuutta on työmatkajyystössä vähän vaikea hyödyntää.

Mitäs muuta. Dualzoneledajovalobluetoothkosketusnäyttö ja koeajoyksilömmetavaratilavetikaksitoistamittakoria. Ei tämä teitä kiinnosta, ei minuakaan. Ostasinko? En. Ymmärränkö jos joku muu ostaa? Kyllä. En tiedä miksi, ehkä meillä bensalenkkareilla on joku kollektiivinen kunnioitus vastavirtauimareita kohtaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Nämä rapsathan ovat toinen toistaan kovempia.

Jätkä käy kyllä testailemassa juuri niitä vehkeitä, millä voisi itsekin seuraavaksi pöristellä. Tai ainakin teorian tasolla harkita.

Käytetty Leon Cupra seuraavaksi!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^^ Subaru -- matala painopiste- boxer ja neliveto sekä ikkunakarmittomat etuovet -->kiinnostava combo

´Vähän sama juttu Subarussa kun BMW:nkin kanssa;
nämä kahva edellä lippishemmot ovat "pilanneet" imagoa
ainakin omasta pappaikäisen näkökulmasta :wink:

Rasvis , jatkoa odotellessa

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Tuntematta Rasvista millään muotoa aiemmin ostoslistalle/koeajoon valitut autot saivat kaivelemaan Nettiautoa. Mieleen juolahti tällainen ehdotus koeajettavien listaan: http://www.nettiauto.com/volvo/v60/7553423

On toki vähän vanhempaa vuosikertaa kuin tuoreet Levorg (nimihirviö) ja CLA-farkku. Enempi kuitenkin sleeper-henkinen. Moni kakku päältä tavis, mutta dieselin hajulla ja sähköllä hurmokseen... 8)

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Rasvis hallitsee! Olin itsekin tuon Levorgin huomannut... Ei tarvii siis käydä testaamassa. Keinotekoiset vaihteet variaattoriin? No thanks - filosofisia yhteensovitusvaikeuksia.
KinkkiVoget ei itseäni nappaa, mutta senkus vaan V60 rattiin - näitä rapskojahan lukee ihan mielikseen!
...Mutta Leon? Cupra tai ei, yksi lysti. Siitähän on joku TRFFIITR -semikova malli olemassa. Duunikaverilla oli sellanen, rakenneltu ja lastutettu yms. VAG-henkisyyttä. Ajoinkin "silmäterää". Koskapa näppikseltäni puuttuu Rasviksen syväluotaava kaunopuheisuus autojen koeajon suhteen, menen suoraan pihviin: Se oli p*ska. Sinänsä voisi kiinnostaa miten tuo arvio kääntyisi viihteellisempään ja palastellumpaan muotoon, joten rapskaa vaan, yleisö odottaa vain parasta!

(Eilen taas sain isälleni etsiä sanoja A6 ylistyksen keskeltä - olin mokoman allroadin ratissa - miksi itse en pidä vekottimesta lainkaan. Keksinkin kommentoida tiestä irtiolemisen tunnetta ja kuskin "insuloimista", matkustajaksi muuttamista. Sekä muitakin tunnottomuuden lähteitä "makukysymyksiksi" - miten osa autoilevaa maailmaa moista ilmeisestikin haluaa, mutta ei ole se minun juttuni. En hennonnut todellisella mielipiteelläni lähteä tarpeettomasti loukkaamaan.)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Dänks! Kun ollaan tällä tavalla puolitosissaan renkaita potkimassa niin kirjoittelussakaan ei jaksa tähdätä kieltä keskelle suuta.

Ai niin, Kyborgista jäi yksi mahdottoman tärkeä ominaisuus kuvailematta: Äänentoisto oli ehkä huonointa mitä olen tämän vuosituhannen ajoneuvon ämyreistä kuullut. Uutiset ja merisää kuuluu vielä suht ymmärrettävästi mutta musiikin toisto on kuin Tannhäuser pajupillisovituksena.

Leon Cupra ei tunnu ihan omalta jutulta mutta toisaalta ei tunnu juuri mikään muukaan uusi alle neljänkympin hintaluokan vekotus. Ei sillä että olisin näihin liian elitisti, tai myöntäisin olevani, mutta kun järjellisen hintaluokan perheautoissa ei tunnu nykyään olevan juuri mitään eroja. 80-luvun vehkeistä ymmärsi silmät sidottunakin istuuko Alfan, Citroënin vai Toyotan kyydissä mutta kokeilkaapas tänä päivänä.

Eli saattaisin sen Leonin kumminkin koeponnistaa. Veekuuttakymppiä tuskin, vähänkin varusteltuna hinta on vaan liian pitkä eikä toisaalta herätä valtavaa kuumotusta. Nelikymppistä ehkä. DS5 by manufacturer-formerly-known-as-Citroënia varmasti, siitäkin huolimatta että menivät pölöt tärväämään autosta maskin tuossa höpöhöpöbrändäyksessään. Se on sitten toinen juttu koska ehdin taas pöristelemään mutta kahtellaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Jos Autoalan lehtien koeajoraportit olisivat puoliksikaan yhtä viihdyttäviä kuin "Rasviksen", niin laittaisin kestotilaukset välittömästi menemään.... :mrgreen:
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

Seatissa kannattaa ainakin tarkistaa, että läpi ja siihen tarkoitettu kansi ovat toisiinsa sopivat.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Citroën DS5 THP 200 Sport Chic 2012

Vaihteeksi jotain käytettyä, tai "esiomistettua" niin kuin myyntimies Mynttinen näitä rapakon takana nimittäisi. Vekotus on tyrkyllä Espoon Audi-Centerissä. Ensimmäinen koetinkivi on luovia pihan revin-sulta-pään-irti-teutoonitihentymän läpi ilman isompia henkisiä vaurioita. Onneksi muksut eivät olleet mukana, luultavasti ainakin toinen olisi tuossa haiparvessa pillahtanut itkuun.

Citikka on lainannut DS-vaihtoehtopremiummallisarjalleen nimen 50-luvun DS:ltä, tai Déesseltä eli ranskalaisen vaatimattomasti Jumalattarelta. Alkuperäinen D-malli jos mikä on nimensä ansainnut laitettuaan kertaheitolla sekä autotekniikan että -muotoilun uusiin puihin. DS5 on seuraajana mahdottoman tehtävän edessä sillä nykymääräyksillä tuskin olisi edes mahdollista tehdä noin radikaalisti aikalaisistaan poikkeavaa kärryä. Surullista kyllä, edes Citroënin tavaramerkkiä kaasunestejousitusta ei tähän malliin ole koskaan tarjottu. Kaikki ei silti ole pielessä, en minä muuten olisi kantamassa kuraa espoolaisen autopalatsin marmorilattioille.

Auton väri on jostain ihmeen syystä ruskeanharmaa. Ei tämä tosin luonnossa niin pahalta näytä mutta olisi vähän päräyttävämmänkin sävyn kestänyt, tapettiin sulautuminen kun tuskin on päälimmäisenä DS5:n omistajaehdokkaan mielessä. Ulkomuoto on, no, tuollainen kokojyväsämpylä. Ihan kivan näköinen sämpylä mutta en minä silti varauksetta peesaile lehdistön hehkuttamaa niskat niksauttavaa linjakkuutta.

Sisustan vuoksi oikeastaan olen tästä autosta kiinnostunut. Penkit ovat ruskeaa nautaa rannekellon hihnan punoksia muistuttavaan muotoon ommeltuna, keskikonsoli massiivinen ja täynnä hienosti disainattuja nappuloita, ja vanhan 75-kuskin sydäntä erityisesti lämmittää kattoon rakennettu konsoli joka myös on täynnä nappuloita. Muuten katon materiaali on lasia ja sen eteen saa halutessaan ei yksi, ei kaksi vaan kolme erillistä sähköllä liikkuvaa aurinkoverhoa joista jokaiselle on luonnollisesti oma nappula. Konttorin yleisellä muotoilulla ja tyköistuvuudella luodun suihkuhävittäjäassosiaation viimeistelee startatessa kojelaudasta nousevan HUD-näytön pleksi. Turha vehjehän se on, ja tässä detaljissa lieneekin enemmän vitsikkyyttä kuin koko uusien autojen esittelytilassa yhteensä.

Koeajoaika ja -paikka oli iltaruuhkassa Espoon tietyömaiden keskellä valaistusolosuhteiden muistuttaessa mörön ruuansulatuskanavan loppupäätä, joten auton kaikkia ominaisuuksia en päässyt kovin kattavasti testaamaan. Vaikka tankilla on massaa puolitoista tonnia niin 200-heppainen vääntävä pieni bensaturbo linkoaa sitä innokkaasti ja kivan pörinän saattelemana. Ratista voi kääntää pyöriä ja jarrua painamalla hidastaa. Rengasmeluakin kuuluu, mutta 18-tuumaisilla nastapalloilla ei paljon muuta voi odottaa. Näkyvyys ulos on korkeintaan välttävä mutta en koeajolla osunut mihinkään isompaan esteeseen. Tai ainakaan huomannut.

Onko tämä hyvä vai huono ajaa, en tiedä. En oikeastaan välitä. Mitä yleensäkään tarkoittaa autossa "hyvä" tai "huono"? Riittääkö, että tölkillä pääsee töihin ja päiväkotiin ja siinä on jotain hassua? Sen tiedän että ajaessani nauroin ääneen. 90-luvun puolivälissä 18-kesäisenä jullina tyyppaamani Alfa 33 QV herätti samantapaisia säväreitä: Todella kummallinen auto. Minä niin haluan tämän.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

Rasvis kirjoitti:Auton väri on jostain ihmeen syystä ruskeanharmaa. Ei tämä tosin luonnossa niin pahalta näytä mutta olisi vähän päräyttävämmänkin sävyn kestänyt,
... mutta kun Jean-Pierre ei sellaisia tarjoa. Joskus huvittelin ajatuksella DS5:tä talviautoksi. Esitteen värikartassa oli tarjolla harmaa, toinen harmaa ja musta. Lisää pätäkkää pöytään latomalla saa paremman varustelun myötä mahdollisuuden valita myös valkoinen ulkoväri. Kaikkein herraskaisimmat joutuvat malliston huipun valitessaan sen ongelman eteen, että valinnanvaikeutta lisää vielä yksi harmaan sävy. Jep, varustetasosta riippuen DS5 voi olla harmaa, harmaa, harmaa, valkoinen tai musta. Vai olikohan siellä neljäskin harmaa? Ei kiinnosta, koska...
Rasvis kirjoitti:Näkyvyys ulos on korkeintaan välttävä mutta en koeajolla osunut mihinkään isompaan esteeseen. Tai ainakaan huomannut.
Parranajopeili on kätevästi keskellä tuulilasia, mutta ulos ei sitten oikein näekään. Totta puhuen myös THP-moottorista kuullut kokemukset eivät hirveästi innostaneet, mutta tuon luokattoman huonon näkyvyyden takia en edes kärttänyt ajoneuvoa ajettavaksi asti.
Järkiautoilija

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Harmaan eri sävyjen lisäksi on tyrkyllä ollut tumma ruskea, ei erityisen repäisevä mutta ihan hyvin autoa pukeva, ja violetti. Harmahtava violetti. Juu en tiedä mitä ovat tuotantoauton värivalikoiman kanssa tuumineet kun C-SportLounge-proto oli sentään keltainen.

Kuva

Uutta tilatessa sen saisi nykyään sentään musteensinisenä, mikä kyllä sopisi autoon hyvinkin.

Prince-moottorin ongelmat ovat tietossa mutta joko keskittyneet enemmän pienempitehoisiin malleihin tai sitten noita kuristamattomia on vaan sen verran vähemmän etteivät niiden murheet ole yhtä lailla tapetilla. Jakoketjusarja ei vaihdettunakaan ollut montaa satasta, vaikkakin jossakin kohtaa on kyllä menty vahvasti lepikkoon jos niitä ylipäänsä tarvitsee vaihdella.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

DS5 on kyllä hieno. Ottaisin myös omaan pihaani.
Et ole vielä tarpeeksi keski-ikäinen, että voisit ajaa automaatilla?
Tekniikka on arveluttanut itseäni. Jokos THP on luotettavammalla mallilla? Mitenkäs noiden automaagit? Onko niissä ollut ongelmia?

Hyvää rapsaa napsahtelee Rasvikselta. Tuo DS5 on sen verran hatunnoston arvoinen, että saat (joudut) jatkamaan modena sen hankkimisen jälkeenkin. :-D
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kiits!

Automaatti, kyllä hyvinkin, mutta käytetyssä joutuu priorisoimaan. Lue: Ruskeat nahat. Tuota kakssataaheppaista ei ole saanutkaan kuin kuusipykäläisellä kovalla askilla joka sinänsä on mukavakäyttöinen. THP 156 ja mehulinko varmaan mulkkaisi auton luonteen uuteen kuosiin, koeajetussa oli jopa pientä sporttia. Kokeilla pitäisi silti.

Enkä ole vielä hankkinut yhtään mitään. Ei oikeastaan olisi kovin hyvä hetki autokaupoille, mutku mutku.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Samoin tykkään DS5:sta. Onhan se AR:n ohella kovan luokan insinöörin perustama firma... Andren henki pihisee
tuossa tuotteessa. Lisäksi tämä Sitruuna on tyylikäs... Rasvis paras tähän mennessä ajamistasi :wink:


JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Tuo citikka on kyllä komea peli, etenkin noilla nahkajakkaroilla.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Jevgen
Viestit: 384
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

Joo, Citikka on noiden Rasviksen "ominaisuuksien" lisäksi hinta-laatusuhteeltaan ihan kiinnostava laite. Lisäksi nykykokemukset Pösöstä ovat rohkaisevia tai ei ainakaan niin absoluuttisen tyrmääviä, kun kaikki kaverit ja tutut ovat tienneet kertoa. Ajaminen on ollut edukasta ja kohtuullisen huoletonta.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Rasvis kirjoitti:Citroën DS5 THP 200 Sport Chic 2012


.
Jahans.

Rasvis alkaa pienten harhailujen jälkeen löytämään itseään....

PS. Tarjoan koeajot Thesiksellä jos liikut näillä nurkilla. :wink:

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja quppe »

Kovin koe istumassa DS5 niin jäi häiritsemään keskikonsolissa apukuskin puolella laskeutuva ämpärimuovi "palkki".

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

DS'lle peukku ylös! Rasvis käy läpi mun soittolistaa... Ottasin mokoman, jos osuisi edes vähän johonkin nicheen, jolla mokomaan vaihtaa... Mut ei. Nyt menossa kysely 500 X:ään, katotaan pääseekö tarjoilemaan tänne koeajorapskaa! (Nelivetomallia tiedustelin, ihan kauppamielellä.)

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^Kumpaa meinasit tyrkyttää vaihdossa?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Vastaa Viestiin