Autonvaihtoketju
Valvoja: Moderators
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Autonvaihtoketju
Pertana. Eukolle tyrkkää liisaria töistä ja joutunen luopumaan 159:stä kun ei lompsa kestä maksella toisen uudehkon auton kuluja. Ja mikä pahinta, liisari on olympiavolkkari. En oo audimiehiä sitten ollenkaan:(
Mietinnässä onkin vihdoin hankkia harraste-käyttöauto, jolla kulkis tarvittaessa penskat ja koiraki jos eukko on reissun päällä. Vakuutukset ja muut maksut sais olla mallia kohtuu ja hinta muutaman tonnin. Mitähän sitä tohtis harkita?
Hemmetti kun farmari nelikko 33:sia ois kaupan.
Mietinnässä onkin vihdoin hankkia harraste-käyttöauto, jolla kulkis tarvittaessa penskat ja koiraki jos eukko on reissun päällä. Vakuutukset ja muut maksut sais olla mallia kohtuu ja hinta muutaman tonnin. Mitähän sitä tohtis harkita?
Hemmetti kun farmari nelikko 33:sia ois kaupan.
Alfa Romeo 155 V6 1992
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Autonvaihtoketju
^ Omasta kokemuksesta voin sanoa että 75 Twin spark menee vähällä ja on suht edullinen ylläpitää. Kontti on tilava ja ajettavuus kohdallaan.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
Re: Autonvaihtoketju
Välillä tulee autonvaihto/-kuume mieleen, toisaalta nykyisen auton voisikin myydä mutta sitten kun sitä alkaa pohtimaan niin ei tule ideoita tulevasta autosta. Tai oikeastaan niitä tulee mutta ajoja ei ole vuodessa kuin muutamia tuhansia kilometrejä niin ei haluasi ostaa kallista autoa katokseen pölyttymään.
Mutta kun taas tauon jälkeen lähtee Alfa 156:lla ajamaan niin onhan siinä fiilistä, kone vetää kivasti ja ajettavuus huippuluokkaa Auton arvoon nähden huomioarvo (jos merkitsee jollekkin) ja ajettavuus on toista luokkaa kuin jollain muulla merkillä
Suomen valtio vain muistaa jatkuvalla syötöllä nousevilla veroilla/maksuilla niin se ei mieltä ylennä, alfassakaan kun ei ole päästöt pienimmästä päästä
Eli täytyy ootella että autokuume iskee todenteolla ennenkuin auto vaihtuu tai sitten autolle tulisi käyttöä nykyistä enemmän...
Tässäpä oli joutavaa ja ihme jorinaa näin ajankuluksi
Mutta kun taas tauon jälkeen lähtee Alfa 156:lla ajamaan niin onhan siinä fiilistä, kone vetää kivasti ja ajettavuus huippuluokkaa Auton arvoon nähden huomioarvo (jos merkitsee jollekkin) ja ajettavuus on toista luokkaa kuin jollain muulla merkillä
Suomen valtio vain muistaa jatkuvalla syötöllä nousevilla veroilla/maksuilla niin se ei mieltä ylennä, alfassakaan kun ei ole päästöt pienimmästä päästä
Eli täytyy ootella että autokuume iskee todenteolla ennenkuin auto vaihtuu tai sitten autolle tulisi käyttöä nykyistä enemmän...
Tässäpä oli joutavaa ja ihme jorinaa näin ajankuluksi
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
^Ihme jorina rulettaa! Muutenhan tää palsta olis ihan kuollut...
Aiheesta:
Duunikaveri oli saanut "urheiluautojen ystävänä" kutsun kokeilemaan uutta Lotusta.
Itselleni ei ole moista siunaantunut, mutta muita lappuja kyllä putoilee luukusta.
Olin juuri selittämässä miten Audi yrittää mainostaa minulle (turhaan, Muah-harhhaa-rgh! *evilnaurua*) lippulapuillansa ja X1 myyjät soittelee (tosin Laakkoselta, ei Autokeskuksesta) että tuu ny koittaan ja Fiiatti sekä Jeeppi lähestyy nelivetomalleillansa, niin puhelin pirahtu juurikin silloin ja Kamuxilta soitettiin! Että yritys on kyllä päällänsä, Kamuxin myyjä jopa teki sähköpostitse aika mukavan tarjouksen, harmi että vaihdokissa oli DealBraker-ominaisuus...
Mutta anywho - automyyjät tekee kyllä nyt myyntityötä! Ei jää siitä vaihtaminen kiinni.
Aiheesta:
Duunikaveri oli saanut "urheiluautojen ystävänä" kutsun kokeilemaan uutta Lotusta.
Itselleni ei ole moista siunaantunut, mutta muita lappuja kyllä putoilee luukusta.
Olin juuri selittämässä miten Audi yrittää mainostaa minulle (turhaan, Muah-harhhaa-rgh! *evilnaurua*) lippulapuillansa ja X1 myyjät soittelee (tosin Laakkoselta, ei Autokeskuksesta) että tuu ny koittaan ja Fiiatti sekä Jeeppi lähestyy nelivetomalleillansa, niin puhelin pirahtu juurikin silloin ja Kamuxilta soitettiin! Että yritys on kyllä päällänsä, Kamuxin myyjä jopa teki sähköpostitse aika mukavan tarjouksen, harmi että vaihdokissa oli DealBraker-ominaisuus...
Mutta anywho - automyyjät tekee kyllä nyt myyntityötä! Ei jää siitä vaihtaminen kiinni.
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Autonvaihtoketju
Olen ilmeisesti samassa segmentissä sun kaverisi kanssa, koska meikäläiselle tuli juuri vastaava kutsu. Tuli vielä firman sisäisessä postissa, missä normaalisti saapuu lähinnä ALD:n mainoksia. Näytin kutsua pomolle ja kyselin, että nyt ilmeisesti pitää päivittää Ocu RS:ä Lotukseen, mutta ei myöntynyt.lerppu kirjoitti:Aiheesta: Duunikaveri oli saanut "urheiluautojen ystävänä" kutsun kokeilemaan uutta Lotusta.
Itselleni ei ole moista siunaantunut, mutta muita lappuja kyllä putoilee luukusta.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
^Sotkalla saa kutsun, mutta Alfalla & Bimmerillä ei! Lienee autohistoriasi sitten jotenkin muutoin segmentissä, taikka verotiedot...
Possu & Alfa yhdistelmällä tuli tuo mainitsemani kutsu. Automiehen sielua korventaa ettei moiselle listalle pääse, onnittelut profiloituneille!
Possu & Alfa yhdistelmällä tuli tuo mainitsemani kutsu. Automiehen sielua korventaa ettei moiselle listalle pääse, onnittelut profiloituneille!
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Re: Autonvaihtoketju
^Minua ei kyllä korvenna yhtään. Parempi olisi, ettei tulisi kutsuja / soitteluita myyntimielessä mistään. Kaikenmaailman höpöttäjää ja lippulappua nykyään piisaa ihan riittämiin.
Se sen sijaan olisi toivottavaa, että kun asioi ostomielessä autoliikkeen (tai minkä tahansa liikkeen) kanssa, tietäisi myyjä tuotteesta edes perustietoja; esim. minkälainen moottori autossa on. Taannoin olin ostattelemassa uudempaa V70 Volvoa ja vannotin, että moottorin olisi oltava viitosdieseli. Sellainen se kuulemma on, vaan puuttui kuitenkin yksi pytty, mikä paljastui heti käynnistyksessä. Tuli siis turha reissu.
Toki sellainen kihelmöisi, että voisi joskus reteästi selkä suorana marssia vaikkapa uutta Lotusta käteisellä ostattelemaan. Tosin vielä enemmän kihelmöisi joku 60-luvun hienokuntoinen voimisteluvaunu.
Se sen sijaan olisi toivottavaa, että kun asioi ostomielessä autoliikkeen (tai minkä tahansa liikkeen) kanssa, tietäisi myyjä tuotteesta edes perustietoja; esim. minkälainen moottori autossa on. Taannoin olin ostattelemassa uudempaa V70 Volvoa ja vannotin, että moottorin olisi oltava viitosdieseli. Sellainen se kuulemma on, vaan puuttui kuitenkin yksi pytty, mikä paljastui heti käynnistyksessä. Tuli siis turha reissu.
Toki sellainen kihelmöisi, että voisi joskus reteästi selkä suorana marssia vaikkapa uutta Lotusta käteisellä ostattelemaan. Tosin vielä enemmän kihelmöisi joku 60-luvun hienokuntoinen voimisteluvaunu.
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Autonvaihtoketju
^^Ei taida olla yhdistelmästäkään kiinni. Tai sitten olis pitänyt molemmat hakea uutena AK:lta ja AC:ltä... Taitavat aatella että hukkaan menee tuollaiselle, joka ajelee kaksikymmentävuotiailla rouskuilla vaikka miten oliskin ystävä.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Autonvaihtoketju
Eipä riitä QV + XKR-R yhdistelmäkään kutsuun.....
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Autonvaihtoketju
Thesis on ilmeisesti jonkinlainen "you have arrived"-auto, koska sen omistamisen aikana (4,5 vuotta) ei ole tullut yhtäkään koeajokutsua mistään. Ei yhtäkään.
Alfistipohjoosesta, saako se auto olla pieni päältä ja tylsä sekä sisältä että päältä? Honda Jazzissa on järjenvastaiset sisätilat sen kokoiseksi autoksi vuosimallista riippumatta (tai no, rajaudutaan nyt 2000-luvun autoihin kun en siitä kasarivehkeestä enää muista). Samoin takapenkin taittomekanismit ovat loistavat, jos niitä kaipaa. Lisäksi se ei hajoa ikinä. Muuta positiivista en sitten tähän hätään keksikään.
Alfistipohjoosesta, saako se auto olla pieni päältä ja tylsä sekä sisältä että päältä? Honda Jazzissa on järjenvastaiset sisätilat sen kokoiseksi autoksi vuosimallista riippumatta (tai no, rajaudutaan nyt 2000-luvun autoihin kun en siitä kasarivehkeestä enää muista). Samoin takapenkin taittomekanismit ovat loistavat, jos niitä kaipaa. Lisäksi se ei hajoa ikinä. Muuta positiivista en sitten tähän hätään keksikään.
Järkiautoilija
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Autonvaihtoketju
Täytyy miellyttää vaimon silmää. =D
Oikeastaan mv-kamat täytyy mahtua peräkonttiin.
Oikeastaan mv-kamat täytyy mahtua peräkonttiin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Jefromow
- Viestit: 138
- Liittynyt: 04 Syys 2012, 16:40
- Car(s): BMW X5 xDrive35d -09,
Citroen C3 PureTech 82 Feel -17,
BMW 320iA edition executive e30LCI -90,
Piaggio Vespa LX50
Ex: 159 Sportwagon 2,2 JTS -07 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Autonvaihtoketju
Meidän Ferrari StillNo meni kaupaksi. Keväämmällä joutunee hankkimaan tilalle jotain. Mikä on arvon forumistien kanta: voisiko Piaggio Vespa olla tuo em. "jotain"? Onko kokemuksia noista nykyisistä Vespan moposkoottereista?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Autonvaihtoketju
Eikös kilohinta ole kohdillaan, jos leimassa olevan 406 pösön saisi omakseen 200 jöröllä?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Jarkki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
- Paikkakunta: Raahe
Re: Autonvaihtoketju
75 kaappaus historiasta jänää enemmän kuin poliisisarjat. Vain menolippu ja nippu seteleitä matkaan. No, kattoo nyt ensin kestääkö leima nykyisessä.
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Autonvaihtoketju
^^
Siihen hintaan siinä saa jo vähän jotain tekemistäkin olla, jos pelleiltään vaan ehjä on.
Mikä kone? Mä mitään ranskattarista tiiä, mutta kai tollanen ainakin hodarina on ns. pirun kestävä?
Siihen hintaan siinä saa jo vähän jotain tekemistäkin olla, jos pelleiltään vaan ehjä on.
Mikä kone? Mä mitään ranskattarista tiiä, mutta kai tollanen ainakin hodarina on ns. pirun kestävä?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Autonvaihtoketju
Kävin katsomassa, en ostanu. Pikkulaittoa, kerrottujen lisäksi "pari" liikaa, jotka sellaisenaan ei olisi esteitä olleet eikä budjettia tuhonneet, mutta yksilönä jäi ostamatta käyttäjä ja käyttötarkoitus huomioiden.Alfissimo kirjoitti:Eikös kilohinta ole kohdillaan, jos leimassa olevan 406 pösön saisi omakseen 200 jöröllä?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 178
- Liittynyt: 14 Huhti 2015, 01:23
- Car(s): 159 2.4 Jtd Q-Tronic -06
Peugeot 505 turbo inj. -87
Ex: Alfa Romeo: 159 2.4 jtd, 156 2.0TS, 166 2.0TS - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Autonvaihtoketju
Helsingissä 300 eur hintapyynnillä, leima umpeutumassa 30.3?Alfissimo kirjoitti:Kävin katsomassa, en ostanu. Pikkulaittoa, kerrottujen lisäksi "pari" liikaa, jotka sellaisenaan ei olisi esteitä olleet eikä budjettia tuhonneet, mutta yksilönä jäi ostamatta käyttäjä ja käyttötarkoitus huomioiden.Alfissimo kirjoitti:Eikös kilohinta ole kohdillaan, jos leimassa olevan 406 pösön saisi omakseen 200 jöröllä?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Autonvaihtoketju
Orimattilassa oli tämä yksilö.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
- Car(s): BMW 520iA -05
Ex: Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00 - Paikkakunta: Lahti
Re: Autonvaihtoketju
Uskaltaudun nyt tänne kyselemään vaikka olen ensinnäkin ihan puolitosissani liikkeellä ja toiseksi katsellut aivan väärän merkkistä autoa..
Elikkä kun kilsoja tulee se 25000-30000km vuoteen niin olen tässä alkanut miettimään että ajaisiko sitä vain tuolla 159:llä useamman vuoden ja myisi sen sitten reilu 200tkm ajettuna pois (nyt ajettu 140tkm) vai ostaisiko suosiolla dieselin..
Dieselin ostoa puoltaa se, että olen nyt ainakin jo pari vuotta himoinnut itselleni jotain vanhempaa "luksusautoa" ns. kaikilla herkuilla ja kävin koeajamassakin yhtä S-sarjan Mersua ja nettiautosta katsellut mm. Bemarin 7-sarjaa ja A8 Audeja. Ilmajousitus yms. muut kalliit remonttikohteet kuitenkin saivat järkiinsä että ehkä pienituloisen kannattaa jättää ne kauppaan kun saattavat käydä vielä Alfaakin kalliimmaksi.
Budjettihan on suunnilleen se mitä Alfasta saa vaihdossa plus maksimissaan muutama tonni omaa rahaa väliin eli noin 10 000€ ja nyt olenkin tässä viime päivinä päätynyt katselemaan toisen sukupolven Skoda Superbia. Ykköskoppaa en halua koska se näyttää omaan silmään jo todella vanhalta mutta tuo 2008 tullut malli miellyttää silmää ja Elegance varusteilla voitaneen puhua jo jonkin sortin "köyhän miehen luksusautosta". (Nahkajakkarat, automaatti, Xenon, Navigaattori yms.)
Etuna noihin oikeisiin loistoautoihin olisi vielä se että niissä pienimmät dieselit alkavat sieltä noin kolmelitraisesta, joissa dieselvero ja kulutus ovat luultavasti jo sitä luokkaa, että taloudellisesti on sama vaikka ajaisi bensa-Alfalla, kun taas Superbia saisi tuolla 2.0 TDI:llä, jossa olisi parhaimmillaan 170hv ja 350 Nm.
Elikkä onkos täällä kellään mahdollisesti kokemusta tuollaisen Skodan huoltohinnoista, kestävyydestä ja todellisesta kulutuksesta? Hiukan nimittäin juuri tuo arveluttaa kun omaan budjettiin sopivien autojen kilometrit alkavat tuolta 300tkm että onko tuossa vielä 200tkm edessä vai onko paali seuraava osoite.
http://www.nettiauto.com/skoda/superb/7780914
Kamuxilta sain mielestäni ihan harkitsemisen arvoisen tarjouksen tuohon ylläolevaan autoon, jossa kilsoja tosiaan jo 315tkm, mutta myyjän mukaan kytkin ja DSG-laatikko on korjattu edellisen omistajan toimesta. Mitä siis seuraavaksi menossa?
Elikkä kun kilsoja tulee se 25000-30000km vuoteen niin olen tässä alkanut miettimään että ajaisiko sitä vain tuolla 159:llä useamman vuoden ja myisi sen sitten reilu 200tkm ajettuna pois (nyt ajettu 140tkm) vai ostaisiko suosiolla dieselin..
Dieselin ostoa puoltaa se, että olen nyt ainakin jo pari vuotta himoinnut itselleni jotain vanhempaa "luksusautoa" ns. kaikilla herkuilla ja kävin koeajamassakin yhtä S-sarjan Mersua ja nettiautosta katsellut mm. Bemarin 7-sarjaa ja A8 Audeja. Ilmajousitus yms. muut kalliit remonttikohteet kuitenkin saivat järkiinsä että ehkä pienituloisen kannattaa jättää ne kauppaan kun saattavat käydä vielä Alfaakin kalliimmaksi.
Budjettihan on suunnilleen se mitä Alfasta saa vaihdossa plus maksimissaan muutama tonni omaa rahaa väliin eli noin 10 000€ ja nyt olenkin tässä viime päivinä päätynyt katselemaan toisen sukupolven Skoda Superbia. Ykköskoppaa en halua koska se näyttää omaan silmään jo todella vanhalta mutta tuo 2008 tullut malli miellyttää silmää ja Elegance varusteilla voitaneen puhua jo jonkin sortin "köyhän miehen luksusautosta". (Nahkajakkarat, automaatti, Xenon, Navigaattori yms.)
Etuna noihin oikeisiin loistoautoihin olisi vielä se että niissä pienimmät dieselit alkavat sieltä noin kolmelitraisesta, joissa dieselvero ja kulutus ovat luultavasti jo sitä luokkaa, että taloudellisesti on sama vaikka ajaisi bensa-Alfalla, kun taas Superbia saisi tuolla 2.0 TDI:llä, jossa olisi parhaimmillaan 170hv ja 350 Nm.
Elikkä onkos täällä kellään mahdollisesti kokemusta tuollaisen Skodan huoltohinnoista, kestävyydestä ja todellisesta kulutuksesta? Hiukan nimittäin juuri tuo arveluttaa kun omaan budjettiin sopivien autojen kilometrit alkavat tuolta 300tkm että onko tuossa vielä 200tkm edessä vai onko paali seuraava osoite.
http://www.nettiauto.com/skoda/superb/7780914
Kamuxilta sain mielestäni ihan harkitsemisen arvoisen tarjouksen tuohon ylläolevaan autoon, jossa kilsoja tosiaan jo 315tkm, mutta myyjän mukaan kytkin ja DSG-laatikko on korjattu edellisen omistajan toimesta. Mitä siis seuraavaksi menossa?
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Autonvaihtoketju
^ Siinä on DSG ....
Asiallinen setti muuten.
Mobile.de:stä itsekin vähän vilkuillut , ei Skodaa, mutta yhdistelmällä 159-diesel-1,9 Mjetillä -SW- nahat-Aisinin automaatti- pa-lisälämmitin.... jopa 2 kappaletta löytyy... Ferraritkin on Saksassakin yleisempiä kuin nämä Alfat ...
JT
Asiallinen setti muuten.
Mobile.de:stä itsekin vähän vilkuillut , ei Skodaa, mutta yhdistelmällä 159-diesel-1,9 Mjetillä -SW- nahat-Aisinin automaatti- pa-lisälämmitin.... jopa 2 kappaletta löytyy... Ferraritkin on Saksassakin yleisempiä kuin nämä Alfat ...
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Autonvaihtoketju
Anteeksi maalaisuuteni, mutta Skoda Superb ja luksusauto eivät liity mitenkään toisiinsa, eivät edes tuolla "köyhän miehen"-epiteetillä. Melua on ihan liikaa, jousitusmukavuutta ihan liian vähän jos ollenkaan, ja ämpärimuovia enemmän kuin tarpeeksi. Jos tekniikkamurheet unohdetaan, se on ihan ok kookas perheauto, mutta siinä se. Itse ottaisin ennemmin vaikka Mondeon. Se on sentään pykälää hiljaisempi.Ranttall kirjoitti:Skoda Superbia. Ykköskoppaa en halua koska se näyttää omaan silmään jo todella vanhalta mutta tuo 2008 tullut malli miellyttää silmää ja Elegance varusteilla voitaneen puhua jo jonkin sortin "köyhän miehen luksusautosta". (Nahkajakkarat, automaatti, Xenon, Navigaattori yms.)
Ymmärrän kyllä tuskan siinä mielessä, että ainoaksi käyttöautoksi ei oikeaan "paremman väen autoa" parane hankkia kovin pienellä budjetilla. Muuten suosittelisin ilman muuta Thesistä, mutta niitä tarvitaan vähintään kaksi, jos pitää joka päivä kulkea Mukavuudeltaanhan se on jotain ihan toista.
Tiedä sitten onko tämä ihan hullu ehdotus, mutta mitenkäs Volvo S80?
Järkiautoilija
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Autonvaihtoketju
Jos Superbia kattelee "sillä silmällä"... Ei.
Tuossa yllä se tuli sanottuakin jo, hyvinkin.
Itse tuolla ajatusmaailmalla siirtyisin ranskattariin - lähinnä jotain kaasunestejousitettua, olisi edes mukavuus matkustaa. Jopa näillä susisurkeilla teillä, mitä tässä maassa piisaa.
Tuossa yllä se tuli sanottuakin jo, hyvinkin.
Itse tuolla ajatusmaailmalla siirtyisin ranskattariin - lähinnä jotain kaasunestejousitettua, olisi edes mukavuus matkustaa. Jopa näillä susisurkeilla teillä, mitä tässä maassa piisaa.
Re: Autonvaihtoketju
Vastaääni Superbin puolesta. Tuo on mielestäni ihan kohtuuhiljainen normirenkailla (eli ei mitään 18" änkyröitä) ja mukava, sekä hintaisekseen siinä on kaikki enemmän kuin kohdallaan. DSG:tä välttäisin kuin ruttoa, koska se vaan hajoaa uudestaan. En ole varma, onko tuo 2.0TDI se kone, jossa on se Siemensin(?) ruiskut, jotka maksaa vaihtotöineen siinä 700-800€ kappale kun lahoaa - tämäkin vain ajan kysymys. Muuten mukava peli tosin ja miksei olisi? Vaikka ei olekaan oikea foorumi tähän, on Skodassa sentään Suomessa hinta/laatu kohdallaan. Esim. Skoda RS:ää mukavampaa ja hintafiksumpaa värkkiä on vaikeampaa löytää.
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
- Car(s): BMW 520iA -05
Ex: Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00 - Paikkakunta: Lahti
Re: Autonvaihtoketju
Hienoa että kommentteja tulee puolesta ja vastaan vaikka kyse onkin väärän merkkisestä!
Tosiaan kuten alussa sanoin niin hienoa että kommenttia tulee. Lisää vain jos muillakin on kokemuksia!
Ikinä en ole Superbissa istunut saatika ajanut ja ainoat kokemukset Skodasta ylipäänsä on toissakesältä, kun kesätöissä ajelin vartiointiliikkeen karvalakkimallin 2013 Fabialla, joten Superbin jousituksesta yms. melutasosta ei ole kokemusta.
Tällä viikolla olisi vapaa viikonloppu töistä niin suunnitelmissa olisi lauantaina käydä nyt joka tapauksessa koeajamassa tuo Kamuxin auto niin saa vähän tuntumaa että tekeekö mieli enää sen jälkeen harkita kyseistä yksilöä tai ylipäänsä mitään muutakaan kyseisen merkin autoa.
Sehän siinä juuri pelottaakin, mutta kun haluan auton automaatilla ja tuohon kakkoskoppaan ainoa automaatti taitaa olla juurikin tuo DSG.Jiitee kirjoitti:^ Siinä on DSG ....
Huono sanavalinta aiemmassa viestissäni tuo "köyhän miehen luksusauto". Lähinnä siis kun totesin aiemmin että noihin oikeisiin luksusautoihin ei ole varaa niin nyt hakusessa olisi siis iso auto, jossa hyvät varusteet ja esim. tuohon nykyiseen 159:n verrattuna tuossa Superbissa on huikea määrä varusteita.Isola kirjoitti:Anteeksi maalaisuuteni, mutta Skoda Superb ja luksusauto eivät liity mitenkään toisiinsa, eivät edes tuolla "köyhän miehen"-epiteetillä. Melua on ihan liikaa, jousitusmukavuutta ihan liian vähän jos ollenkaan, ja ämpärimuovia enemmän kuin tarpeeksi. Jos tekniikkamurheet unohdetaan, se on ihan ok kookas perheauto, mutta siinä se. Itse ottaisin ennemmin vaikka Mondeon. Se on sentään pykälää hiljaisempi.
Isä on nykyään kahdella Volvollaan Volvomies henkeen ja vereen ja on tuota kohtuu tiuhaan ehdotellut, mutta jostain syystä ei oikeen sytytä ja varsinkin nuo 2006 ilmestyneen korimallin S80 Volvot, varsinkin hyvillä varusteilla menevät aika rajoille budjetissa.Tiedä sitten onko tämä ihan hullu ehdotus, mutta mitenkäs Volvo S80?
C6:sta katselin, mutta liian kalliita ja todella huono tarjonta nettiautossa.Aquatica kirjoitti:Itse tuolla ajatusmaailmalla siirtyisin ranskattariin - lähinnä jotain kaasunestejousitettua, olisi edes mukavuus matkustaa. Jopa näillä susisurkeilla teillä, mitä tässä maassa piisaa.
Tosiaan kuten alussa sanoin niin hienoa että kommenttia tulee. Lisää vain jos muillakin on kokemuksia!
Ikinä en ole Superbissa istunut saatika ajanut ja ainoat kokemukset Skodasta ylipäänsä on toissakesältä, kun kesätöissä ajelin vartiointiliikkeen karvalakkimallin 2013 Fabialla, joten Superbin jousituksesta yms. melutasosta ei ole kokemusta.
Tällä viikolla olisi vapaa viikonloppu töistä niin suunnitelmissa olisi lauantaina käydä nyt joka tapauksessa koeajamassa tuo Kamuxin auto niin saa vähän tuntumaa että tekeekö mieli enää sen jälkeen harkita kyseistä yksilöä tai ylipäänsä mitään muutakaan kyseisen merkin autoa.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Onko Seat Exeo vielä budjetin yläpuolella tai tiloiltaan liian pieni? http://www.nettiauto.com/seat/exeo-st/7556600
Re: Autonvaihtoketju
^ Itsellä oli yhtenä vaihtoehtona Exeo tdi automaatilla. Vähän vanhahtavan oloinen, kun perustuu vanhempaan Audi A4. Autohan oli hiljainen, mutta kyseisen yksilön paukahtava pakki pelästytti. Näissäkin taitaa olla dsg7 vaihteisto.
Miten olisi Citroen C5 Exclusive paketilla. Hierovaa tukevaa penkkiä, ilmajousta yms.
Tämänä tyylistä:
http://www.nettiauto.com/citroen/c5/7754953
Painava tankkihan tuo on.
Miten olisi Citroen C5 Exclusive paketilla. Hierovaa tukevaa penkkiä, ilmajousta yms.
Tämänä tyylistä:
http://www.nettiauto.com/citroen/c5/7754953
Painava tankkihan tuo on.
-
- Viestit: 178
- Liittynyt: 14 Huhti 2015, 01:23
- Car(s): 159 2.4 Jtd Q-Tronic -06
Peugeot 505 turbo inj. -87
Ex: Alfa Romeo: 159 2.4 jtd, 156 2.0TS, 166 2.0TS - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Autonvaihtoketju
Tämä.. Äitimuorin nestejousitetulla automaatti C5:lla oli melko mukava lötkötellä matka-ajossa. Eikä tuossa omasta mielestäni mitään normaalista poikkeavaa huollettavaakaan ole ollut.. Omaan edelliseen olympiavolkkariin sai jatkuvasti olla jotain tekemässä.Aquatica kirjoitti:Jos Superbia kattelee "sillä silmällä"... Ei.
Tuossa yllä se tuli sanottuakin jo, hyvinkin.
Itse tuolla ajatusmaailmalla siirtyisin ranskattariin - lähinnä jotain kaasunestejousitettua, olisi edes mukavuus matkustaa. Jopa näillä susisurkeilla teillä, mitä tässä maassa piisaa.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Autonvaihtoketju
Tänne tulossa superbi DSG:llä hetikun saa luvan tilata. Firmalla ei ole vielä DSG:itä hajoillut ja ihme kyllä ei faijankaan kakkosocun tomaagi ole vielä(kään) hajonnut. Hyvää tuuria kenties..
Re: Autonvaihtoketju
Itselläni on nyt ajossa II-koppainen C5, eli tämän mallinen ja hieman tilavampi sisätiloiltaan kuin tuo uudempi. Yhtä mukava kuin nojatuoli, ja ajettavuuskin on nojatuoliin verrattuna ihan kohdallaan. Nimismiehen kiharat harmittavat tällä kelillä siksi, että muuten niin hiljaisen auton melutaso nousee.quppe kirjoitti: Miten olisi Citroen C5 Exclusive paketilla. Hierovaa tukevaa penkkiä, ilmajousta yms.
Tämänä tyylistä:
http://www.nettiauto.com/citroen/c5/7754953
Kyllähän noistakin voi jotain joskus hajota, mutta eipä juuri vaihteisto tai moottori. Ja kun tuollaisen koeajaa, niin saa jotain käsitystä mikä on mukava auto.
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Autonvaihtoketju
Paljos näillä on rullattu ennen vaihtoa? Joku taksimies sanoi, että kyl ne 100tkm kestää, mutta sitten menee vaihtoon. Ei sillä, liisari-Sotkassani löytyy voimalinjasta DSG. Toimiessaan ihan ok, vaikkakin vähän kulmikas. Kaksi kertaa on vekslatessa tehnyt siten, että pakin jälkeen D:lle vaihdettaessa ei ollakaan lähdetty mihinkään, vaan mennyt niin kuin vapaalle. Keppiä heiluttamalla korjaantunut, mutta pientä epävarmuutta tullut takaraivoon. Reilun vuoden saisi vielä kestää...jeQQ kirjoitti:Tänne tulossa superbi DSG:llä hetikun saa luvan tilata. Firmalla ei ole vielä DSG:itä hajoillut ja ihme kyllä ei faijankaan kakkosocun tomaagi ole vielä(kään) hajonnut. Hyvää tuuria kenties..
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Autonvaihtoketju
Eikös sitä noissa DG-malleissa ollut eroa kestävyyden suhteen? Eli tietyn ikäinen ja vaihteinen herkempi hajoamaan, kuin muut?
Suoraan vaan suoraa
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Autonvaihtoketju
Ajelin joskus paljon jakeluajoa vw transulla dsg:llä. Sellasta hyppivää ajoa paljon, liikkeelle lähtöjä ja peruutuksia paljon eikä koskaan mitään ongelmaa. Ihan jees automaatti mun mielestä.
- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Autonvaihtoketju
Ilmoituksen multitronic meinaa Audi-kielellä portaatonta automaagia. Jos portaattomalla vaihteistolla ei pääse pakilla yhtä lujaa kuin eteenpäin, niin se on aika vihattava systeemi IMHOquppe kirjoitti:^ Itsellä oli yhtenä vaihtoehtona Exeo tdi automaatilla. Vähän vanhahtavan oloinen, kun perustuu vanhempaan Audi A4. Autohan oli hiljainen, mutta kyseisen yksilön paukahtava pakki pelästytti. Näissäkin taitaa olla dsg7 vaihteisto.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Autonvaihtoketju
Faijan oculla jotain 120tkm 2.0FSI:llä.Farina kirjoitti:Paljos näillä on rullattu ennen vaihtoa? Joku taksimies sanoi, että kyl ne 100tkm kestää, mutta sitten menee vaihtoon. Ei sillä, liisari-Sotkassani löytyy voimalinjasta DSG. Toimiessaan ihan ok, vaikkakin vähän kulmikas. Kaksi kertaa on vekslatessa tehnyt siten, että pakin jälkeen D:lle vaihdettaessa ei ollakaan lähdetty mihinkään, vaan mennyt niin kuin vapaalle. Keppiä heiluttamalla korjaantunut, mutta pientä epävarmuutta tullut takaraivoon. Reilun vuoden saisi vielä kestää...jeQQ kirjoitti:Tänne tulossa superbi DSG:llä hetikun saa luvan tilata. Firmalla ei ole vielä DSG:itä hajoillut ja ihme kyllä ei faijankaan kakkosocun tomaagi ole vielä(kään) hajonnut. Hyvää tuuria kenties..
Duuniautot varmaan kaikki vielä alta 40tkm. Mutta joo liisarihommana aika simppeliä.
Vaihteisto tosiaan vähän kulmikas, ite kyllä antanut niille aika paljon sikaa..
Re: Autonvaihtoketju
Siinä on vissiin se ero, et onko DSG6 vai DSG7. Toinen noista toimi ja kesti, toisessa levisi mekaktroniikka ym ym ym.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
VAG-autoissa olevia BorgWarnerin kaksoiskytkinlaatikoita on montaa eri versiota. Löytyy kuivilla ja märillä kytkimillä, pitkittäiseen tai poikittaiseen asennukseen, kuusi tai seiskavaihteista... Tuosta lisää tietoa: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Direct-shift_gearbox
Re: Autonvaihtoketju
^Taas sitä viisastui. Omat kokemukset moisilla jääneet taksikyyteihin ja isän Golfiin, josta ekaksi porsi TSI, sen jälkeen porsi DSG, tuon jälkeen porsi TSI uudestaan ja koko roska meni vaihtoon. Dusterilla 4+ vuotta takana ja ainoa vaihdettu ei-kulutusosa on tuulilasi.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
^^Vähän sama kuin kyseisen konsernin "2.0TDI" tai "1.8t" - molemmista on versioita joku puolmiljoonaa sorttia, mutta etenkin ongelmatapaukset kohdistuvat tuohon varsin kattavaan lyhenteeseen mediaan levitessään. Jos miettii vaikka 2.0TDI:tä, jotka kaikki hajoavat kun suuttimet porsii, vaikka oikeasti ne Siemensin ongelmalliset suuttimet taitaa olla tasan yhdessä 170hp versiossa. Lyhenteitä ja mallinimiä kun käytetään uudestaan ja yleisesti, niin maine leviää yli oikeiden rajojensa todella helposti.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
- Car(s): BMW 520iA -05
Ex: Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00 - Paikkakunta: Lahti
Re: Autonvaihtoketju
Tulipahan eilen käytyä ajamassa tuo Superb. Pikkuvikoja löytyi jonkin verran ja ainakaan tuota TV:tä en esim. saanut näkymään. Sisusta oli myös sen näköinen, että huomasi kyllä, että mittarissa oli yli 300tkm. Muutenkin kun täältä lueskeli näitä vastauksia niin taitaa tuo DSG ainakin toistaiseksi jäädä kauppaan ja ajellaan Alfalla.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Autonvaihtoketju
Onkohan kellään pidempiaikaista käyttökokemusta Aygo (II gen)/108/C1 (II gen)-triosta? Toyotan mukana olohan on varma merkki siitä, että autoa ei ajamalla saa tuhottua - eikö niin? Olen tuollaisella 108:lla joskus mennyt päivän-pari sijaisautona, eikä nyt tehnyt niin suurta vaikutusta, mutta taisin verrata sitä tuolloiseen Deltaan. Ei kai tämä trio voi olla kovin paljon huonompi kuin Fiat 500, vaikka sympatiapisteitä ei niille kerrykään. Omina perusteina hankinnalle ovat ajatus luotettavuudesta, tekniikan yksinkertaisuudesta (3-syl Toyotan suunnittelema/valmistama bensa jakoketjulla ilman turboa), yleispätevyydestä (luokassaan) ja tietystä tyylistäkin. Etenkin C1 istuu omaan makuun ok. TM Talvitesti 2015 tietää kertoa, että kylmiä kopperoita ovat, mutta ei se 500 diesel-miestä jaksa järkyttää. Kylmä se on sekin moneen bensavehkeeseen verraten. Onko tiedossa kokemuksia puolesta tai vastaan...?
Toinen asia kokonaan on sekin, että onhan noista ne 1.sukupolven versiot. Ovat vaan niin rumia ja karuja, että kokolailla sylettää ajatuksin. Toisaalta, voishan niiden ostoa perustella halvalla hinnalla. Kymppituusalla saisi uudenkarhean ja erittäin vähän ajetun. Twingon käväisin polkaisemassa ja näin jälkikäteen en oikein ole innostunut siitäkään. Up!/Mii/Citigo on vielä toistamiseen kokeilematta, ja joku niistä saattaisi olla hyväkin.
Toinen asia kokonaan on sekin, että onhan noista ne 1.sukupolven versiot. Ovat vaan niin rumia ja karuja, että kokolailla sylettää ajatuksin. Toisaalta, voishan niiden ostoa perustella halvalla hinnalla. Kymppituusalla saisi uudenkarhean ja erittäin vähän ajetun. Twingon käväisin polkaisemassa ja näin jälkikäteen en oikein ole innostunut siitäkään. Up!/Mii/Citigo on vielä toistamiseen kokeilematta, ja joku niistä saattaisi olla hyväkin.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Autonvaihtoketju
^ Käy kokeilemassa Opel Karlia, siinä kohtaa mielestäni hinta ja ominaisuudet. Koreassa tehty ja kivan näköinenkin.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
Re: Autonvaihtoketju
Ääni tälle pikkuautoluokassa. Hauska vehje, laatu on mielestäni mitä pikkuautoihin tulee merko korkeaa ja ei ole sellaista halpaa fiilistä. Jos tarttisi pikkuautoa niin Karl olisi varmaan ennakkosuosikki. Aygo on kanssa ihan jees, mutta toyotalisä näkyy myös hinnassa valitettavasti.Eero kirjoitti:^ Käy kokeilemassa Opel Karlia, siinä kohtaa mielestäni hinta ja ominaisuudet. Koreassa tehty ja kivan näköinenkin.
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Autonvaihtoketju
Ei ainakaan sen herran mielestä jolta kävin muutama vuosi sitten ostamassa Aygon pölykapselit. Reilun puolen vuoden omistuksen jälkeen oli vaihtanut pois ja oli hyvin tyytymätön "Ranskantojotaan". Omaa kokemusta ei ole.Kivijärvi kirjoitti:*clip*Toyotan mukana olohan on varma merkki siitä, että autoa ei ajamalla saa tuhottua - eikö niin?*clip*
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32
- Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 t-jet 155, Supra SZ-R, BMW e91
Re: Autonvaihtoketju
Aygo/108/c1 on ihan hauskoja kotteroita ajaa. Budjettiautoilu vois olla hirveempääkin. Itse kokeilin myös uusinta twingoa, hyvän oloinen kärry. Moottori on vaan umpisurkea. Kääntyy kyllä jyrkästiKivijärvi kirjoitti:Onkohan kellään pidempiaikaista käyttökokemusta Aygo (II gen)/108/C1 (II gen)-triosta? Toyotan mukana olohan on varma merkki siitä, että autoa ei ajamalla saa tuhottua - eikö niin? Olen tuollaisella 108:lla joskus mennyt päivän-pari sijaisautona, eikä nyt tehnyt niin suurta vaikutusta, mutta taisin verrata sitä tuolloiseen Deltaan. Ei kai tämä trio voi olla kovin paljon huonompi kuin Fiat 500, vaikka sympatiapisteitä ei niille kerrykään. Omina perusteina hankinnalle ovat ajatus luotettavuudesta, tekniikan yksinkertaisuudesta (3-syl Toyotan suunnittelema/valmistama bensa jakoketjulla ilman turboa), yleispätevyydestä (luokassaan) ja tietystä tyylistäkin. Etenkin C1 istuu omaan makuun ok. TM Talvitesti 2015 tietää kertoa, että kylmiä kopperoita ovat, mutta ei se 500 diesel-miestä jaksa järkyttää. Kylmä se on sekin moneen bensavehkeeseen verraten. Onko tiedossa kokemuksia puolesta tai vastaan...?
Toinen asia kokonaan on sekin, että onhan noista ne 1.sukupolven versiot. Ovat vaan niin rumia ja karuja, että kokolailla sylettää ajatuksin. Toisaalta, voishan niiden ostoa perustella halvalla hinnalla. Kymppituusalla saisi uudenkarhean ja erittäin vähän ajetun. Twingon käväisin polkaisemassa ja näin jälkikäteen en oikein ole innostunut siitäkään. Up!/Mii/Citigo on vielä toistamiseen kokeilematta, ja joku niistä saattaisi olla hyväkin.
Sitten tulin järkiini.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Autonvaihtoketju
siis onko tosi monen foorumilaisen ajot 98% lyhyttä nurkkaa max 50-60km/h ja loput 2% sitten "matka-ajoa" ~80km/h. Näät pikkukikottimet on tosiaan kätsyjä tuolla parkkihalleissa, kuhan ei poistu sieltä hallista
"puhun niin totta kuin osaan"
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
^No en mä nyt ihan kahta prossaa saa täyteen matka-ajoa. Ehkä Bimmerillä, mutta Alfalla varmasti ei.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Autonvaihtoketju
Tässä omassa mahdollisessa vaihtoajatuksessani tavoitteena on maksimoida luotettavuus seuraavien 4-5 vuoden aikana ja vastaavasti minimoida yllätykset ja autonlaittokustannukset. Erotiikkaa tihkuva, pitseissä keikkuvan Jennifer Lopezin muodot toisintava Alfa Brera 2.4 JTDM:llä taitaa tuottaa mielikuvaa siitä mitä EN ole tällä erää hakemassa. Jos työmatka olisikin 5km/sivu, eikä pienet korjaamoreissut satunnaisesti kiusaisi, ottaisin heti tuollaisen. Tai kaksi, toisen bensana, sijaisautoksi..
Sen sijaan haussa on mummokalsarilinjan varma tekijä. Kia ja Hyundai jäävät kalkkiviivoille, sillä tarjonta on liian varmanpäälle, liian tylsää ja mautonta kuitenkin tähänkin linjaan. Smart on liian kallis forfourina ja fortwona taas joutuisi tyytymään, no, liki kaikkeen joutuisi tyytymään sen osalta. Mitsubishi Space mikälie ja Suzuki Alto taas ovat ihan hervottoman tylsiä halpiskikkareita, ei jatkoon. Että vaikka kovasti on muka tunkua pikkukirppujen luokassa, meinaa jäädä jäljelle mielekkäinä vaihtoehtoina Renu Twingo, Pösö/Sitikka/Tojo-trio tai Vw/Seat/skoda-trio. Renu olisi loista luonteikkain, mutta merkin heikko laatumaine kaihertaa takaraivossa. Pitänee poiketa taas ajelemassa. Joku heitti ilmoille Karlinkin, mutta ne ovat hitusen yli budjetin, kun tuoreita ovat kaikki. Adam olisi kanssa tyrkyllä, mutta sama ongelma niissäkin. Enkä oikein tiedä onko Opel edes auto, joka kestäisi.
Sen sijaan haussa on mummokalsarilinjan varma tekijä. Kia ja Hyundai jäävät kalkkiviivoille, sillä tarjonta on liian varmanpäälle, liian tylsää ja mautonta kuitenkin tähänkin linjaan. Smart on liian kallis forfourina ja fortwona taas joutuisi tyytymään, no, liki kaikkeen joutuisi tyytymään sen osalta. Mitsubishi Space mikälie ja Suzuki Alto taas ovat ihan hervottoman tylsiä halpiskikkareita, ei jatkoon. Että vaikka kovasti on muka tunkua pikkukirppujen luokassa, meinaa jäädä jäljelle mielekkäinä vaihtoehtoina Renu Twingo, Pösö/Sitikka/Tojo-trio tai Vw/Seat/skoda-trio. Renu olisi loista luonteikkain, mutta merkin heikko laatumaine kaihertaa takaraivossa. Pitänee poiketa taas ajelemassa. Joku heitti ilmoille Karlinkin, mutta ne ovat hitusen yli budjetin, kun tuoreita ovat kaikki. Adam olisi kanssa tyrkyllä, mutta sama ongelma niissäkin. Enkä oikein tiedä onko Opel edes auto, joka kestäisi.
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Autonvaihtoketju
Unohdit Fiestan, sillä saa taivaspaikan samalla varattua, ja mitä noita tutuilla ollut ei mikään hullumpi vaihtoehto. Opeli on parantanut viime vuosikymmenenä huimasti, vaimonkin zafira -03 tuli reilu neljä vuotta sitten ja nyt satatuhatta myöhemmin en voi olla kuin tyytyväinen. Etupyöränlaakerit, takajarrut, käsijarruvaijerit, ja koiranluut taitaa olla koko setti, kuitenkin helppoa perushuoltoa. Nyt parisatkua ajettu.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Autonvaihtoketju
^Unohdin tai en, mutta Fiesta/Clio/Polo -luokka on pykälää isompi ja jos hinnan pitää samana, tulee 1-2 vuotta ikää lisää. Ei silti, joku 208 Pökötti vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta ja Cliollakin tykkäsin joskus ajella. Fiestahan olisi suorastaan urheilullinen valinta, taivaspaikasta ei niin väliksi.
Tuollainen mikroluokan pikkukirppu huoltosopparilla mahtaisi olla se ääriturvallinen vaihtoehto. Tai työpaikan vaihto kotikonnuille ja kävely töihin. Moni on kyllä kuollut kävellessään, ei ehkä arvaa tätäkään toteuttaa...
Tuollainen mikroluokan pikkukirppu huoltosopparilla mahtaisi olla se ääriturvallinen vaihtoehto. Tai työpaikan vaihto kotikonnuille ja kävely töihin. Moni on kyllä kuollut kävellessään, ei ehkä arvaa tätäkään toteuttaa...
Re: Autonvaihtoketju
Mä olin aika lähellä ostaa uuskoppasen Clio-farkun. Mun mielestä kivan näkönen ja iso sisätiloiltaan (kokoluokassaan). Lisäksi lisävarustelista hyvinkin kattava, ei oo pahan hintainen eikä se 0,9 litranen bensaturbokaan ollut pöllömpi lähtökohdat huomioiden. Kivemmin se liikkui kuin silloinen 90hp 1.3Mjet Linea.
edit: Niin ja hämmästyin kuinka hiljainen se oli ajossa. Yleensä noi pienet on semmosia rengasmölypesiä että morjens.
edit: Niin ja hämmästyin kuinka hiljainen se oli ajossa. Yleensä noi pienet on semmosia rengasmölypesiä että morjens.