Asennutin Webasto-asennuksen yhteydessä akun Defan ylläpitolaturin. Eipä ole ongelmia käynnistyksen + Webaston käytön kanssa kanssa, kun pitää auton töpselissä kylminä aikoina. Kellokytkintähän ei tolpassa/seinässä tarvitse olla, kun tuo pitää akun latingissa ja latailee, kun akun jännite putoaa. Sama Defan piuha ja auton pistoke kuin lohkolämppärin kanssa. Suosittelen kaikille Webaston ja Eberin käyttäjille! Ei haittaa vaikka ajaisi kuinka lyhyttä ajoa, kun vaan tökkää yöksi töpseliin.Pele kirjoitti:^Ootko käyttänyt webastoa/eberiä ahkerasti? Sehän haukkaa virtaa hyvin, ja jos vain pätkäajoa ollut niin ei ehdi ladata.
Joskus kuullut vain nyrkkisääntönä webaston käytöstä että jos 30min. esilämmittää sillä, niin pitäisi vähintään saman verran ajaa jotta akku latautuu?
Talvella tietty tulee heitettyä vielä kaikki muutkin lämppärit päälle liikkeelle lähtiessä (pekit, takalasi,peilit,tuulilasi), niin lataaminen vie vielä kauemmin.
Hinurilla mennään!
Valvoja: Moderators
- Hillhouse
- Viestit: 367
- Liittynyt: 23 Maalis 2011, 18:43
- Car(s): 147 GTA Q2, -03
Fiat 128 3P tbo, -78
MB ML300 (W164), -11 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Hinurilla mennään!
Re: Hinurilla mennään!
Ylläpitolatureiden ongelma tulee sitten esiin, kun akku alkaa olla huonokuntoinen, mutta ulkoinen laturi sysää sen aina täyteen, se todenäköisesti päätyy siihen, että auto jättää tielle kun auto pitää käynnistää jossain muualla.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
- Hillhouse
- Viestit: 367
- Liittynyt: 23 Maalis 2011, 18:43
- Car(s): 147 GTA Q2, -03
Fiat 128 3P tbo, -78
MB ML300 (W164), -11 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Hinurilla mennään!
Tämäkin varmasti mahdollista/totta. Ylläpitolaturi ei sekään tee akusta ikuista eli kyllä se kannattaa vaihtaa aika ajoin vaikkei ongelmia esiintyisikään - varsinkin käyttöautossa. Akun vaihto ei loppupeleissä ole iso kustannus, mutta se vaiva ja vitutus on, jos auto jättää tielle tai ei käynnisty.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Hinurilla mennään!
Noheva jätkä testauttaa akun kerran vuodessa (tai kerran kahdessa) ja vie testattavaks hiilipakan kanssa. Uudemmissa helpoin ajaa sopivaan paikkaan, jossa pitävät huolen mm. siitä et se auto vielä käynnistyyki, ku nois uusis alkaa olla ihan liikaa aivoja jo.
Digitesteri kun ei oikeen niinkusta kuormita, mut hiilipakka nappaa siitä sen mitä irti saa. Saa kuormituksesta testituloksen ja pysyy varmasti paremmin kärryllä toimivuudesta.
Toisaalta, eipä tuo mikään megaiso kustannuserä ole edes.
EDIT:
Lisäsin vähän mainintaa noista uusista vehkeist, ettei jää sanomati ja joku pahoita mieltään.
Digitesteri kun ei oikeen niinkusta kuormita, mut hiilipakka nappaa siitä sen mitä irti saa. Saa kuormituksesta testituloksen ja pysyy varmasti paremmin kärryllä toimivuudesta.
Toisaalta, eipä tuo mikään megaiso kustannuserä ole edes.
EDIT:
Lisäsin vähän mainintaa noista uusista vehkeist, ettei jää sanomati ja joku pahoita mieltään.
Viimeksi muokannut Aquatica, 15 Tammi 2016, 09:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Hinurilla mennään!
Ns. nykyautoista nohevan jätkän ei välttämättä kannata ottaa akkua irti. Irroittaessa kannattaa mm. tietää, lähteekö auto käyntiin suosilla enää täydellisen sähköttömyyden jälkeen. Voi olla järkevämpää ajaa akkuliikkeeseen ja antaa heidän tehdä testi kokonaisuudessaan niin, että syöttävät auton tekoälylle virtaa muuta kautta akun ollessa testerissä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Hinurilla mennään!
^
Äärettömän hyvä pointti.
Mä en ole vielä päässyt 2010-luvulle asti henkisesti, niin en osaa ajatella näitä nykyisiä älylaatikoita. Ja onhan mullakin jo 15-vuotias auto.
Mut onko edes läheskään kaikis akkuliikkeis minkään sortin hiilipakkaakaan nykyään, digitestereitä melkein kaikki tyrkyttää.
Äärettömän hyvä pointti.
Mä en ole vielä päässyt 2010-luvulle asti henkisesti, niin en osaa ajatella näitä nykyisiä älylaatikoita. Ja onhan mullakin jo 15-vuotias auto.
Mut onko edes läheskään kaikis akkuliikkeis minkään sortin hiilipakkaakaan nykyään, digitestereitä melkein kaikki tyrkyttää.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Hinurilla mennään!
Tämä on totta. Yhdessä isän edellisistä autoista tuollainen ylläpitolaturi on, ja siinä akku kuoli kerrasta. Keskellä kesää vieläpä, mutta onneksi kotipihassa.unknown kirjoitti:Ylläpitolatureiden ongelma tulee sitten esiin, kun akku alkaa olla huonokuntoinen, mutta ulkoinen laturi sysää sen aina täyteen, se todenäköisesti päätyy siihen, että auto jättää tielle kun auto pitää käynnistää jossain muualla.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Hillhouse
- Viestit: 367
- Liittynyt: 23 Maalis 2011, 18:43
- Car(s): 147 GTA Q2, -03
Fiat 128 3P tbo, -78
MB ML300 (W164), -11 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Hinurilla mennään!
En mä pidä autoa "seinässä" (ylläpitolaturissa) kuin näillä kylmillä keleillä - silloin, kun on enemmän kuin 10 pakkasta. Tämäkin vain kotipihassa, ei muualla.
Auto täyttää helmikuussa 3v ja tuli Suomeen huhtikuussa 2014. Sitä ennen oli reilun vuoden Texasin lämmössä, joka on akulle pahempi kuin meidän talvipakkaset. Olen ajatellut vaihtaa akun viimeistään vuoden päästä, vaikka ei oireilisikaan - varmuuden vuoksi. Kulutuskamaa noi on ja voi kulahtaa nopeastikin. Polforea jo mainitsikin nykyautojen akunvaihdosta eli pitää selvittää kuinka ton kanssa käy, kun nyppää akun irti? Starttaako vai tarvitseeko marmoritiskin hienouksia?
Auto täyttää helmikuussa 3v ja tuli Suomeen huhtikuussa 2014. Sitä ennen oli reilun vuoden Texasin lämmössä, joka on akulle pahempi kuin meidän talvipakkaset. Olen ajatellut vaihtaa akun viimeistään vuoden päästä, vaikka ei oireilisikaan - varmuuden vuoksi. Kulutuskamaa noi on ja voi kulahtaa nopeastikin. Polforea jo mainitsikin nykyautojen akunvaihdosta eli pitää selvittää kuinka ton kanssa käy, kun nyppää akun irti? Starttaako vai tarvitseeko marmoritiskin hienouksia?
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Hinurilla mennään!
^Oon vain kerran pätevöitynyt tähän ketjuun. Kyseinen tapahtuma oli juurikin Texasin kesäauringon kypsyttämän akun syytä. Hrysleri jäi 24H Fatnessin parkikselle, kun ei tullut mieleenkään että akku voisi olla kaputt. Kantapään kautta...
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Hinurilla mennään!
-27 astetta osoittautui 500:lle ylitsepääsemättömäksi. Jo eilinen -24 tuotti "ohjelmaa". Ajoin moottoritietä 10km todetakseni, ettei perässä näy kuin voimalaitoksellinen valkoista savua. Kotona havaitsin, että öljytikku on kuiva ja pinnan sai kuntoon lisäämällä 2½ litraa öljyä. Hyvä.. "Eiköhän se sula kun lämmittää huolella..", arvelin, vaan väärässä oli. Nyt tänään savutus puuttui, mutta öljyä kului silti. Pääsin 45km ja kaik män. Öljykannusta pientareelle ja auto lavetilla korjaamolle-molle. Taitaa mennä kaksi viikkoa lainapelillä...
- Raikka
- Viestit: 199
- Liittynyt: 28 Kesä 2015, 18:11
- Car(s): ex;156 1.8 -03 sportwagon, GT 2.0 jts
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Hinurilla mennään!
Ekaa kertaa pääsi eilen kokeilemaan tuota matkustus tapaa, itse apparin penkillä ja auto lavetin kyydissä. Vajaan viikon ihmetellyt kun alfa on ollut noilla jää osioilla rauhaton ajaa ja pistänyt sen pikkasen kitkakumien piikkiin, sulilla kohdilla mennyt ihan hyvin. Tuli käytyä sunnuntaina Helsingin suunnalla ja motarilla menty reilua satasta, maanantainakin tuli Riihimäellä käytyä siloinkin menin motaria pitkin ja kaikki oli ok. Eilen illalla hallilta kotiin päin ajellessa taas ihmettelin ajotuntumaa ja reilun 3 kilsan jälkeen tuli kylmä suihku, kesken mutkan noin 40 kilsan vauhdista tempas rattia vasemmalle ja pirunmoinen meteli keulasta ja auto tien sivuun. Vasen eturengas lokasuojan takaosassa(helmassa) kiinni sojottaen vasemmalle ja oikea rengas sojotti oikealle, ei muuta kuin hinuri paikalle ja auto lavetille. Tänään tutkittua saldoa; vasen lokari pientä oikomista(ei paha), vasen alatukivarren etukumi kiinnikkeen toinen pultti poikki ja kumikiinnikkeen peltipanta repeytynyt poikki. Itse olen vaihtanut kaikki muut kolme tukivartta viime alkukesästä mutta tuon on edellinen omistaja vaihdattanut viime keväänä jossain perk....leen "pärnäsen korjaamolla", on varmaan hakattu pulttikoneella jo silloin melkein poikki tuo pultti. No auto huomenna halliin sisään ja pistetään auto kuntoon (osia odotellaan), samalla päivitetään ajovalot paremmiksi(projektori valot). Että tämmöstä Hyvinkäällä.
Kaikkea sitä tuleekin hommattua.
Re: Hinurilla mennään!
Ei kaivanne enempiä selittelyjä. Ja oli ainut kerta kun sain vaimon lähtemään ajelulle ja sitten kävi näin.
https://www.dropbox.com/s/ux8bu8t8jp28e ... 0.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ux8bu8t8jp28e ... 0.jpg?dl=0
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Hinurilla mennään!
On se vähän penteleen hieno jopa tolleen! Omalla voimalla liikkuvana sitten varmasti kahta kivempi.
Re: Hinurilla mennään!
Suurimmaksi osaksi (tätä kertaa lukuunottamatta) liikkui ominvoimin.
Kaunis kuin kuva ja meille syntyi tämän auton kanssa syvällinen auto ja ihminen - kaveruussuhde
https://www.dropbox.com/s/pdfanuea2hs9e ... 3.jpg?dl=0
Oiva peli kaikenlaiseen kruisailuun, ei kuitenkaan mihinkään räppäilyyn. Vähän pehmeän puoleinen alusta ja sitten aliohjautui tiukemmissa tilanteissa.
Kaunis kuin kuva ja meille syntyi tämän auton kanssa syvällinen auto ja ihminen - kaveruussuhde
https://www.dropbox.com/s/pdfanuea2hs9e ... 3.jpg?dl=0
Oiva peli kaikenlaiseen kruisailuun, ei kuitenkaan mihinkään räppäilyyn. Vähän pehmeän puoleinen alusta ja sitten aliohjautui tiukemmissa tilanteissa.
Re: Hinurilla mennään!
Saako udella mikä Maseen tuli?
Re: Hinurilla mennään!
Tottakai, niin pikkujuttu eikä ollut autosta kiinni.
Aurinkoinen päivä, n. 20 astetta ja rouva valitti että ilmastointi puhaltaa ihan liian kylmää ja vaikka kuinka sitä sääti ei se miksikään muuttunut.
No sitten kahville ja takaisin tullessa oli miehekäs lammikko auton alla. En juurikaan tekniikasta mitään ymmärrä mutta sen verran että ymmärsin jäähdytinnesteiden osittain valuneen ulos.
Hiljalleen ajellen kotiin ja lisää nesteitä koneeseen mutta kokolailla sama tulos aina kun laite lämpeni.
Vakio hinausliikke Alppilasta sitten haki auton ja kuljettaja halusi välttämättä ottaa kuvan kun kuulemma kaverit ei muuten usko. Eli tuo hinausautokuva on sen kuljettajan ottama.
Auto sitten Viikkiin ja tuomio oli että kahden viikon jono. No soitin sitten yhdelle vakiopalstalaiselle että jospa kävisi katsomassa autoa.
Oli hemmetin kylmät kelit eivätkä häntä päästetty hallin puolelle ilman vakuutuksia joten tutkiminen pihassa jäi puolitiehen.
Hirveellä painostuksella sain projektin työn alle seuraavan Tiistaina (sinne Venäläisten Ferrarien keskelle) ja 1/2 h päästä soitettiin että hae pois.
Paisuntasäiliöstä lähtee suoraan alaspäin letku on kiinni italilaisella klemmarilla tms. Autoon oli tehty hiljattain huolto jossa jäähdytinnesteet oli vaihdettu ja tämä oli kiinnitetty siinä samalla klemmarilla.
Kiinnitys ei sitten pelittänyt sillä kertaalleen käytetyllä kiristimellä eli uusi osa tilalle sekä nesteet ja siinä se.
Aurinkoinen päivä, n. 20 astetta ja rouva valitti että ilmastointi puhaltaa ihan liian kylmää ja vaikka kuinka sitä sääti ei se miksikään muuttunut.
No sitten kahville ja takaisin tullessa oli miehekäs lammikko auton alla. En juurikaan tekniikasta mitään ymmärrä mutta sen verran että ymmärsin jäähdytinnesteiden osittain valuneen ulos.
Hiljalleen ajellen kotiin ja lisää nesteitä koneeseen mutta kokolailla sama tulos aina kun laite lämpeni.
Vakio hinausliikke Alppilasta sitten haki auton ja kuljettaja halusi välttämättä ottaa kuvan kun kuulemma kaverit ei muuten usko. Eli tuo hinausautokuva on sen kuljettajan ottama.
Auto sitten Viikkiin ja tuomio oli että kahden viikon jono. No soitin sitten yhdelle vakiopalstalaiselle että jospa kävisi katsomassa autoa.
Oli hemmetin kylmät kelit eivätkä häntä päästetty hallin puolelle ilman vakuutuksia joten tutkiminen pihassa jäi puolitiehen.
Hirveellä painostuksella sain projektin työn alle seuraavan Tiistaina (sinne Venäläisten Ferrarien keskelle) ja 1/2 h päästä soitettiin että hae pois.
Paisuntasäiliöstä lähtee suoraan alaspäin letku on kiinni italilaisella klemmarilla tms. Autoon oli tehty hiljattain huolto jossa jäähdytinnesteet oli vaihdettu ja tämä oli kiinnitetty siinä samalla klemmarilla.
Kiinnitys ei sitten pelittänyt sillä kertaalleen käytetyllä kiristimellä eli uusi osa tilalle sekä nesteet ja siinä se.
Re: Hinurilla mennään!
^Eli pienellä selvisi. Mä olen ihan ennenkin toisaalla ihmetellyt tuota klemmarien uusiokäyttöä. Suurin osa noista ei oikeasti kestä kuin sen yhden kiinnityksen ja sen jälkeen ne on roskiskamaa. Hintakaan ei ole paha, mutta silti merkkihuollot tunkee noita väkisin takaisin eikä pistä uutta osaa. Samaa tarinaa kuullut myös VAG-leiristä, Nissaneista, Kiasta ym.
Re: Hinurilla mennään!
Juurikin näin enkä nyt halua julkisesti repostella missä se huolto oli tehty.
Mutta fakta on se että hyväkin auto voidaan helposti leimata pommiksi huolimattomalla huollolla. Sitähän vuosien kuluessa täällä Suomessa nähty ja moni Alfakin huollettu vähän sinnepäin virallisissa huoltopisteissä.
Ongelmana on myöskin ollut se osa huoltotoimenpiteistä on hinnoiteltu tähtitieteellisesti ja siksi ne voi jäädä tekemättä tai työ teetetään jossain vähän enemmän epävirallisessa huoltopisteessä.
Hyvä esimerkki tästä on palstalla olevat harrastajat jotka pystyvät itse huoltamaan autojaan ja tekemään asioita jopa ennakoivasti. Niiden autot keskimäärin varmaan paremmassa kunnossa kuin ns. virallisesti huolletut ja jopa vähemmän tarvinneet hinurikuljetuksia.
Tämä tosin ei ole tietoa ihan hantsi vaan yleisen kokemuksen perusteella.
Mutta fakta on se että hyväkin auto voidaan helposti leimata pommiksi huolimattomalla huollolla. Sitähän vuosien kuluessa täällä Suomessa nähty ja moni Alfakin huollettu vähän sinnepäin virallisissa huoltopisteissä.
Ongelmana on myöskin ollut se osa huoltotoimenpiteistä on hinnoiteltu tähtitieteellisesti ja siksi ne voi jäädä tekemättä tai työ teetetään jossain vähän enemmän epävirallisessa huoltopisteessä.
Hyvä esimerkki tästä on palstalla olevat harrastajat jotka pystyvät itse huoltamaan autojaan ja tekemään asioita jopa ennakoivasti. Niiden autot keskimäärin varmaan paremmassa kunnossa kuin ns. virallisesti huolletut ja jopa vähemmän tarvinneet hinurikuljetuksia.
Tämä tosin ei ole tietoa ihan hantsi vaan yleisen kokemuksen perusteella.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Hinurilla mennään!
Ei näin.jamie kirjoitti:
Auto sitten Viikkiin ja tuomio oli että kahden viikon jono.
Jos ajaa tuon hintaluokan autolla, pitää se saada työn alle aina heti. Tai ainakin samanlainen tilalle kunnes auto on kunnossa.
Mutta on se vaan hieno tuo Maserati. Mielummin tuollainen kuin uusi Ferrari.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Hinurilla mennään!
On se hieno tuo Maserati. Tuollainen olisi enemmän minun juttu kuin Ferrari (jos olisi tarpeeksi rahaa jne..).
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Hinurilla mennään!
Piti heti päivällä käydä ikkunaostoksilla nettiautossa tarkistamassa Granturismo-tilanne. Yksi muikea S löytyi. Tosin se 120 Keur vaan puuttuu. -damn. Mutta on noi hienoja!
Re: Hinurilla mennään!
Hauska havaita että täältä löytyy saman henkistä porukkaa tässä vielä Mase edestä
https://www.dropbox.com/s/rd1rqh86evncu ... 2.jpg?dl=0
Vertailun vuoksi kaverin FeFe joka sai siipeensä mutta kysymys onkin jos voisitte vapaasti valita - Kumpi ?
https://www.dropbox.com/s/zntia0hhx2z1l ... 1.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/rd1rqh86evncu ... 2.jpg?dl=0
Vertailun vuoksi kaverin FeFe joka sai siipeensä mutta kysymys onkin jos voisitte vapaasti valita - Kumpi ?
https://www.dropbox.com/s/zntia0hhx2z1l ... 1.jpg?dl=0
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Hinurilla mennään!
Tuossa tilanteessa valitsisin Tuon Alkon jonka ikkunat näkyy ton punasen punton takanajamie kirjoitti:
Vertailun vuoksi kaverin FeFe joka sai siipeensä mutta kysymys onkin jos voisitte vapaasti valita - Kumpi ?
https://www.dropbox.com/s/zntia0hhx2z1l ... 1.jpg?dl=0
Re: Hinurilla mennään!
Miksei niinkin mutta tuo on Mainostoimisto Alligaattori - Alko on 150 m itään
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Hinurilla mennään!
Tuota klemmarihommaa olen itsekin mekaanikon roolissa ihmetellyt.
Sain luvan uusia o_O Normaalisti uusin, jos fiilis siihen vihjasi. Loppuviimeksi harvoin niitä ylipäänsä avattiin, ettei se sinänsä edes ongelma ollut.
Toki riippui paikasta ja autosta ja kaikesta.
Ja sitten kuten VJ sanoi: Ei todellakaan noin.
Miettikääs, miten menis Mersulla? Sulla on 100k auto alla ja se hajoaa. Se hinataan huoltoon ja melkoisen todennäköisesti sieltä AJETTAISIIN vastaava sulle kotipihaan sijaiseksi.
Kuluitta (no, omat polttoaineet toki).
Ja huoltoon niin pian kuin suinkin mahdollista.
Jälkimarkkinoinnilla ehkä voisi olla vähän opeteltavaa? Peruskinnerin kohdalla ei ole järkevää, mutta premium-taso on premium-tasoa...
Sain luvan uusia o_O Normaalisti uusin, jos fiilis siihen vihjasi. Loppuviimeksi harvoin niitä ylipäänsä avattiin, ettei se sinänsä edes ongelma ollut.
Toki riippui paikasta ja autosta ja kaikesta.
Ja sitten kuten VJ sanoi: Ei todellakaan noin.
Miettikääs, miten menis Mersulla? Sulla on 100k auto alla ja se hajoaa. Se hinataan huoltoon ja melkoisen todennäköisesti sieltä AJETTAISIIN vastaava sulle kotipihaan sijaiseksi.
Kuluitta (no, omat polttoaineet toki).
Ja huoltoon niin pian kuin suinkin mahdollista.
Jälkimarkkinoinnilla ehkä voisi olla vähän opeteltavaa? Peruskinnerin kohdalla ei ole järkevää, mutta premium-taso on premium-tasoa...
Re: Hinurilla mennään!
No nyt puhuu järjen ääni, muutaman €:n osa joka kannattaa kyllä aina uusia jos on se on kerran avattu.
Ja mitä tulee tuohin itse huoltotapahtumaan niin sellaistahan se on eikä sille oikein mitään voi. Koko homma ei ollut kauhean mukava koska auto kaiken muun lisäksi jäi sinne pihaan itä-helsinkiin kun kaikkineen meni melkein viikko.
Kaikkiin muutamalla kaverilla on nyt noita Model S:iä ja tuntuu siellä on ihan eri ote. Toisaalta ne mm päivityksiä juurikaan kummemmin kysymättä joten sekin on aika pitkälle menevää asiakaspalvelua.
Ja tuntuisi siltä Model S itsessään suunta tulevaisuuteen, hämmästyttävän hyvä ajaa jopa Maseenkin verrattuna, hiljainen ja kohtuullisen tasapainoinen kokonaisuus. Rumahan se on, varsinkin sisältä mutta kaikkea ei voi saada.
Joku siitä totesikin että se ei ole auto vaan läppäri johon on laitettu renkaat.
Hemmetin italialaiset kun eivät tajua mihin maailma on menossa, uuden Ghiblin tai Quattroporten kun saisi Model S tekniikalla niin siinä olisi tekniikka ja estetiikka kohdallaan.
Ja mitä tulee tuohin itse huoltotapahtumaan niin sellaistahan se on eikä sille oikein mitään voi. Koko homma ei ollut kauhean mukava koska auto kaiken muun lisäksi jäi sinne pihaan itä-helsinkiin kun kaikkineen meni melkein viikko.
Kaikkiin muutamalla kaverilla on nyt noita Model S:iä ja tuntuu siellä on ihan eri ote. Toisaalta ne mm päivityksiä juurikaan kummemmin kysymättä joten sekin on aika pitkälle menevää asiakaspalvelua.
Ja tuntuisi siltä Model S itsessään suunta tulevaisuuteen, hämmästyttävän hyvä ajaa jopa Maseenkin verrattuna, hiljainen ja kohtuullisen tasapainoinen kokonaisuus. Rumahan se on, varsinkin sisältä mutta kaikkea ei voi saada.
Joku siitä totesikin että se ei ole auto vaan läppäri johon on laitettu renkaat.
Hemmetin italialaiset kun eivät tajua mihin maailma on menossa, uuden Ghiblin tai Quattroporten kun saisi Model S tekniikalla niin siinä olisi tekniikka ja estetiikka kohdallaan.
Re: Hinurilla mennään!
Jos on ruuhkaa niin sitten on ruuhkaa, kyseessä ei kuitenkaan ole mikään Mersu -myymälän volyymeillä toimiva maahantuoja, eikä näitä autoja osteta varastoon vain siksi, että olisi "vara auto"
Olen sitä mieltä, että Granturismo oli 2000-luvun kauneimpia autoja Gallardo:n kanssa. Ferrarin design oli vähän kadoksissa. 458 sitten käänsi vaakaa myöhemmin.
Olen sitä mieltä, että Granturismo oli 2000-luvun kauneimpia autoja Gallardo:n kanssa. Ferrarin design oli vähän kadoksissa. 458 sitten käänsi vaakaa myöhemmin.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Hinurilla mennään!
No tästä ei kyllä olla samaa mieltä.jamie kirjoitti:Rumahan se on, varsinkin sisältä mutta kaikkea ei voi saada.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Hinurilla mennään!
Ajatellaan tilanne niin että viet Milanoon sen masesi ja se menee samantien työn alle ja sä saat timangein koristellun Mersun heti alle. Toinen jamppa odotttaa samalla omaa giuliettaa valmiiks sille ip:lle mut sille pitää sanoo "sori, tää onki ens viikolla valmis kun tuli tärkeempää tekemistä"
olisko se reilua ja palvelevaa?
Joku premium huoltosopparihan olisi ihan hyvä ja konseptiin voisi kuulua erikoispalvelut yms kiva. Kuka sitä toteuttaisi, myyjä, maahantuoja?
olisko se reilua ja palvelevaa?
Joku premium huoltosopparihan olisi ihan hyvä ja konseptiin voisi kuulua erikoispalvelut yms kiva. Kuka sitä toteuttaisi, myyjä, maahantuoja?
Re: Hinurilla mennään!
^ Lexus toteuttaa sitä. Hakee autosi huoltoon, ihan miten haluat. Täysi palvelu.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Hinurilla mennään!
^juuri näin, ja niillä on varmaan ihan suunnitellut kannattavuudet ja resurssit tätä varten
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Hinurilla mennään!
...ja joku tuollainen malli pitäisi olla Alfallakin, jos niitä oikeasti meinataan joskus täälläkin myydä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Hinurilla mennään!
^niimpä!! Eikös käyttäjä jamie ollut uuden toimian edustaja? Nut on palaute annettu, sitä työstämään
Re: Hinurilla mennään!
Tässä on melkoinen työ luoda se mielikuva Alfasta, jonka Lexus on jo takavetotojona saavuttanut. Hyvä aftermarket, hyvät huollot ja muut ovat tärkeitä mutta... kun katsotaan nykyisiä Alfan jälleenmyyjiä esim. Metroauto täällä Turun seudulla, niin en itse veisi sinne ikinä mitään kun kilsan päässä on Autofilaro jossa hommat osataan tehdä kertalaakista oikein. Alfalle yksi myyntipiste viimeisen päälle pääkaupunkiseudulle jossa hommat tehdään kunnolla ja palvelutaso hilataan aidoksi premiumiksi kaikessa eikä vaan uuden biilin hinnassa. Mielikuvat, mielikuvat...
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Hinurilla mennään!
^pk seudulla on kaksi pajaa jotka osaa hommansa vimpan päälle ja jonne itse autoni vien hinurilla tai ominvoimin ja ne ovat Auto Milano ja Ljungqvist Espoo. Mutta ne ei mitään myyntipisteitä ole.
Joo aftermarketingissa petrattavaa alfalla / fiudella. Ei vois hevon helvettiä kiinostaa 159 kuskina Fiat 500 talvirengaspaketit tai pyyhkijänsulat ja mopar osat yms. Viittaan erääseen mainoslipareeseen jota tipahti postilaatikkoon syksyllä oikein 3 kappaletta
Joo aftermarketingissa petrattavaa alfalla / fiudella. Ei vois hevon helvettiä kiinostaa 159 kuskina Fiat 500 talvirengaspaketit tai pyyhkijänsulat ja mopar osat yms. Viittaan erääseen mainoslipareeseen jota tipahti postilaatikkoon syksyllä oikein 3 kappaletta
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Hinurilla mennään!
Jepjep, eilen illalla kohti autokeskusta... ei tullut lupaa enää käynnistää autoa. Syyn voi katsoa täältä http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... start=3250
On muuten mulle eka kerta kun on tarvii alfalla käyttää näitä palveluita
On muuten mulle eka kerta kun on tarvii alfalla käyttää näitä palveluita
- Liitteet
-
- Hinurilla mennään.jpg
- (160.9 KiB) Tiedosto ladattu 9018 kertaa
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: 06 Tammi 2016, 19:52
- Car(s): 156 2,5V6 Q-System-99
- Paikkakunta: Tampesteri
Re: Hinurilla mennään!
Näin pääs itekin tästä nauttimaan!
- Liitteet
-
- kuva.JPG
- Eka kerta
- (135.78 KiB) Tiedosto ladattu 8800 kertaa
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Hinurilla mennään!
Onko tuo öljyvana tuosta ihan tuoreeltaan? Huh.
No, vahinkoja sattuu itse kullekin! Siksipä korjaamoilla vastuuvakuutukset on ja kyllähän se ammattilainen virheensä uskaltaa myöntää... Ihmisiähän me kaikki vaan ollaan.
No, vahinkoja sattuu itse kullekin! Siksipä korjaamoilla vastuuvakuutukset on ja kyllähän se ammattilainen virheensä uskaltaa myöntää... Ihmisiähän me kaikki vaan ollaan.
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: 06 Tammi 2016, 19:52
- Car(s): 156 2,5V6 Q-System-99
- Paikkakunta: Tampesteri
Re: Hinurilla mennään!
Aquatica kirjoitti:Onko tuo öljyvana tuosta ihan tuoreeltaan? Huh.
No, vahinkoja sattuu itse kullekin! Siksipä korjaamoilla vastuuvakuutukset on ja kyllähän se ammattilainen virheensä uskaltaa myöntää... Ihmisiähän me kaikki vaan ollaan.
Ei ees oo,lauantaina hoksasin että nyt vuotaa ja isosti.Tuosta ruudusta siis ehdin ajaan yhteensä varmaan sadan metrin matkan.50 metriä ku lähin ja äkkiä takas.Nuo kaikki öljyt mitä tonne pihaan oon levitelly on lauantailta.Ei oo satanu lunta,siks näkyy niin hyvin.
Vois joku ympäristöpiipertäjä saada kohtauksen jos näkee nuo tatinat tuolla maassa.
- MrDelirium
- Viestit: 218
- Liittynyt: 02 Loka 2015, 20:47
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 (2008)
- Paikkakunta: Tampesteri
Re: Hinurilla mennään!
Onneksi on Falckin tieturva. Hakivat pihasta ja veivät pajalle.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Hinurilla mennään!
Raadon haku pääkaupunkiseudulta.
- Liitteet
-
- Alfa156SuperHki.jpg
- (101.15 KiB) Tiedosto ladattu 8445 kertaa
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Hinurilla mennään!
^
Tuo on kyllä jo aika karua
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Tuo on kyllä jo aika karua
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Hinurilla mennään!
Jaahans. Hinuria odotellessa
Kaks päivää seissy pihassa ja ei lähde käyntiin. ajonesto syttyy ja sammuu kuten kuuluu, akku ok (mitattu myös käynnistäessä ettei kyykkää), startti pyörii mutta ei edes lupaa. Haisteltiin että bensa kyllä vähän tuoksahtaa että soppaa se kai saa. Puuttuisko sitten kipinä? MES katsottu ettei ole mitään vikakoodeja, bensa pumppu pyörii ja rele ehjä, sytyksen rele samoin on ehjä. TUlpan irroitusta pohdittiin että näkis kipinän, mutta kun ei se taida mua auttaa tuli tai ei...
Sitä myös hieman ihmeteltiin että pitäisikö messillä katsoessa näyttää moottorin kierrosluvuksi jotain startatessa kun näyttää nollaa Eli voisiko olla kampiakselin anturi kuollut kerrasta?
Noin 14v mentiin aikas luotettavasti, mutta olikos se viimekesänä kun hinattiin ohjaustehostimen liemien tullessa ulos, ja nyt hyytyi sitten (kiitollisesti) pihaan vanha rouva. Huoltokulut on kyllä noussut nyt ihan viime vuosina exponentiaalisesti ja kysymys kuuluu kuinkahan kauan sitä tyhmä korjaa/korjauttaa eikä osta uudempaa?
Kaks päivää seissy pihassa ja ei lähde käyntiin. ajonesto syttyy ja sammuu kuten kuuluu, akku ok (mitattu myös käynnistäessä ettei kyykkää), startti pyörii mutta ei edes lupaa. Haisteltiin että bensa kyllä vähän tuoksahtaa että soppaa se kai saa. Puuttuisko sitten kipinä? MES katsottu ettei ole mitään vikakoodeja, bensa pumppu pyörii ja rele ehjä, sytyksen rele samoin on ehjä. TUlpan irroitusta pohdittiin että näkis kipinän, mutta kun ei se taida mua auttaa tuli tai ei...
Sitä myös hieman ihmeteltiin että pitäisikö messillä katsoessa näyttää moottorin kierrosluvuksi jotain startatessa kun näyttää nollaa Eli voisiko olla kampiakselin anturi kuollut kerrasta?
Noin 14v mentiin aikas luotettavasti, mutta olikos se viimekesänä kun hinattiin ohjaustehostimen liemien tullessa ulos, ja nyt hyytyi sitten (kiitollisesti) pihaan vanha rouva. Huoltokulut on kyllä noussut nyt ihan viime vuosina exponentiaalisesti ja kysymys kuuluu kuinkahan kauan sitä tyhmä korjaa/korjauttaa eikä osta uudempaa?
Ayrton Senna da Silva forever
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Hinurilla mennään!
^
Ainakin 156:ssa startissa yhteys ECUun katkeaa, joten mitään tietoja ei edes saa irti silloin... Ainakin mun käyttämillä työkaluilla (Examiner, eli vanha alkuperäinen merkkikorjaaamosofta ja toki MES ja halpa kiinankaapeli).
Mutta onhan se mahdollista, että vanha kampuran anturi on antautunut, vaikka hapero johto luovuttanut. Siitä tosin pitäisi tulla heti vikakoodi startissa, kun ei saa tietoa...
Ainakin 156:ssa startissa yhteys ECUun katkeaa, joten mitään tietoja ei edes saa irti silloin... Ainakin mun käyttämillä työkaluilla (Examiner, eli vanha alkuperäinen merkkikorjaaamosofta ja toki MES ja halpa kiinankaapeli).
Mutta onhan se mahdollista, että vanha kampuran anturi on antautunut, vaikka hapero johto luovuttanut. Siitä tosin pitäisi tulla heti vikakoodi startissa, kun ei saa tietoa...
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Hinurilla mennään!
Edit. Katoin kyllä heti jäähdyttimen olevan uusimisen tarpeessa. Olisi se nyt saanut sen aikaa kestää, että ehtii uuden tilata
On kyllä vaarallisia nää tapahtumat +Q4 jo toinen italoautotapahtumasta kotia päi ajaessa tielle jättänyt nelikko
Suoraan vaan suoraa
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Hinurilla mennään!
Ai prrrskuta . Joskus käy näin, mutta vähän turhan vähän ehdit tuosta autosta ennen ekaa kyyditystä nauttia.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Sakkeus
- Viestit: 387
- Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
- Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00 - Paikkakunta: OULU
Re: Hinurilla mennään!
Ebayssä halvin syyläri noin 45€ ja tuli viikossa. Ja kiinnikkeetkin suht hyvin mitoissa.
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin!
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Hinurilla mennään!
Uusi syyläri kiinni jo, tästä kiitos ja kumarrus Keltsille
En oikein noista halvimmista varaosista perusta (ainakaan ärsyttäviin vaihtaa). Ei huvita joka vuosi samaa osaa vaihtaa, muutenkin enemmän tekemistä, kun aikaa ja motivaatioita autojen kanssa.
En oikein noista halvimmista varaosista perusta (ainakaan ärsyttäviin vaihtaa). Ei huvita joka vuosi samaa osaa vaihtaa, muutenkin enemmän tekemistä, kun aikaa ja motivaatioita autojen kanssa.
Suoraan vaan suoraa
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Hinurilla mennään!
Ekaa kertaa alfa tarvitsi hinurin kyytiä. Oikeassa etupyörässä näytti jarrusatula osuvan vanteeseen ja aiheuttavan melkoisen metelin.
Noin pari kilometriä mentiin lavalla 6-tieltä (n. 500m Pitkältä-Shelliltä etelään) Taavetin keskustaan.
Taavetissa sitten etupyörä irti ja diagnoosi: jarrusatulan yläpultti oli lähtenyt lepikkoon. Paikallisesta rengasliikkeestä löytyi sopivan tiheäkierteinen pultti.
Pultti paikalleen ja matka jatkui Hämeenlinnan kautta Keuruulle.
Hienosti toimi Autoliiton Plus -jäsenyys: 39 min soitosta hinuri tuli paikalle Lappeenrannasta asti ja vähän yli 1,5h niin matka taas jatkui.
Noin pari kilometriä mentiin lavalla 6-tieltä (n. 500m Pitkältä-Shelliltä etelään) Taavetin keskustaan.
Taavetissa sitten etupyörä irti ja diagnoosi: jarrusatulan yläpultti oli lähtenyt lepikkoon. Paikallisesta rengasliikkeestä löytyi sopivan tiheäkierteinen pultti.
Pultti paikalleen ja matka jatkui Hämeenlinnan kautta Keuruulle.
Hienosti toimi Autoliiton Plus -jäsenyys: 39 min soitosta hinuri tuli paikalle Lappeenrannasta asti ja vähän yli 1,5h niin matka taas jatkui.
- Liitteet
-
- Hinurilla_Alfa_147_FEZ114.jpg
- (72.75 KiB) Tiedosto ladattu 7180 kertaa
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Hinurilla mennään!
^ Teikäläisellä on Alfan takapää vähä samalla mallilla kun mullaki maanantaista saakka:
Hinausauton lavalle tosin ei oo toistaiseksi vie tarvinnu siirtää omaa.
Hinausauton lavalle tosin ei oo toistaiseksi vie tarvinnu siirtää omaa.
Noni