Työkaluketju
Valvoja: Moderators
Re: Työkaluketju
Kunnollinen ruuvipenkki hakusessa.
Kotitallimittakaavalla ISO.
Eli leuat saisi aueta äkkiseltään arvioituna ainakin 200mm.
Kotitallimittakaavalla ISO.
Eli leuat saisi aueta äkkiseltään arvioituna ainakin 200mm.
- Sakkeus
- Viestit: 387
- Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
- Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00 - Paikkakunta: OULU
Re: Työkaluketju
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... 50-mm#spst tuossa 250mm ja hintaaki on mutta varmaan iha laatukampe. kotona moinen mutta 200mm aukeava malli
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin!
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Työkaluketju
Noista unknown:n kuvista pisti silmään maailman parhaat meisselit; vihreät bachon tuotteet. Mulla enää vain yksi ristipää (ph2), jostain 70-80 luvulta (?). Voi käyttää välil vaik tuurnana - kestää.
Nykykaluista ehdottomasti parhaat kuusiokolot on bilteman sinisessä askissa myytävät. Mul duunis kuusiokolot lampun ohel käytetyin työkalu. En halua muita kuusikoloavaimia. Noi maksaa sen 7€. Bachon/tms 90€ sarjat paskoja biltemaan verraten. Oikeesti hyvät, vaik ovat lyhkäset - jatko o helpompi ku lyhennys.
Kamasan räikät men takuuvaihtoon jo 14v sitten. Kökköjä olivat jo sillo. Hylsät jees ku ovat 6-kulma nurkkakevennyksiilä - hylsä uppoaa semimurjottuun mutteriinkin...
Nykykaluista ehdottomasti parhaat kuusiokolot on bilteman sinisessä askissa myytävät. Mul duunis kuusiokolot lampun ohel käytetyin työkalu. En halua muita kuusikoloavaimia. Noi maksaa sen 7€. Bachon/tms 90€ sarjat paskoja biltemaan verraten. Oikeesti hyvät, vaik ovat lyhkäset - jatko o helpompi ku lyhennys.
Kamasan räikät men takuuvaihtoon jo 14v sitten. Kökköjä olivat jo sillo. Hylsät jees ku ovat 6-kulma nurkkakevennyksiilä - hylsä uppoaa semimurjottuun mutteriinkin...
Re: Työkaluketju
Ei kelpaa enää kääntyvä malli. Edellinen irtautui itsestään jurikin siitä kääntöosuudesta.Sakkeus kirjoitti:https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... 50-mm#spst tuossa 250mm ja hintaaki on mutta varmaan iha laatukampe. kotona moinen mutta 200mm aukeava malli
Täytyy tehdä vaikka pöytään kahdet eri kiinnityspisteet.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Työkaluketju
Tämä tökkäsi silmään:Polforea kirjoitti:Syssymmällä oli Alfissimon kanssa puhetta, että ei olisi huono asia olla työkalusarja autossa mukana. Heräsi hiljattain tuo ajatus uudestaan mieleen ja vaikka Unknown aiemmin samassa ketjussa KS-Toolsin haukkuikin, niin kieltämättä ruvennut houkuttelemaan kun kaveri alkoi kauppaamaan tälläistä sarjaa: http://www.toolstop.co.uk/ks-tools-917. ... ece-p72101
Tuossa olisi mukana kutakuinkin kaikki, mitä tien päällä voi hylsymaailmasta tarvita, oli ruuvauksen kohteena sitten oma tai kaverin auto - jopa ribet ja 156 MAF:n kohutut 5-sakaratorxit ovat mukana. Hylsytkin ovat 6-kulmaisia eivätkä näytä kovin lihavilta. Pihdit ja kiintolenkit toki puuttuu, mutta etenkään pihtejä löytyy todella harvasta kattavasta hylsysetistä muutenkaan ja ne setit sitten jo painaa.
Kokemuksia? Fiiliksiä? Syitä olla ostamatta tai rehellisesti vielä parempia ideoita?
Edit: jos muitakin kiinnostaa niin voin tietty kysyä kaverilta tarjousta useamman setin kertaostokselle. Ei välttämättä ole halvin paikka, mutta kysyähän aina kannattaa, etenkin kun kyseessä on suomalainen yrittäjä.
http://www.silikotek.fi/hylsysarjat-ja- ... 22437.html
Sisällön asettelu sama, mutta yksi bitsisarja puuttuu oikealta alhaalta.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Työkaluketju
Ei oo italoharrastajat ehkä paras kohderyhmä kysymykselle, mutta osaisitteko suositella tuumakoon hylsysarjoja? Ostaako suosiolla Bahcon kalliin, mutta varmaan laadukkaan setin, vai onko muita ehdotuksia? Kun nyt tuo HD tuli hommattua niin ei se tottelekkaan oikein hyvin näitä SI-järjestelmän virallisia mittoja
-
- Viestit: 208
- Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
- Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
- Paikkakunta: Koria
Re: Työkaluketju
Taitaa olla sama sarja kuin http://www.jago24.de/en/do-it-yourself/ ... tsn02.html Tälläinen on ollu jonkun aikaa käytössä hallilla. Nivel-jatkojen tapit ei pysy paikallaan, ainakaan pienemmissä, ja 1/4" bitseistä yksi irronnut hylsystä. Kunnon väännössä myös bitsiterät antaa periksi, liian pehmeätä tavaraa. Räikät ja hylsyt sen sijaan tuntuu ihan käypäsiltä. 3/8" T-väännintä joskus kaivannut sarjaan kun tuntuu pahalta vääntää räikällä tiukkoja pultteja auki, muutoin hyvin kattava setti. Näillä on tehty Citikkaan turboremppaa, vaihettu Opelin starttii, tehty jarruremppaa, purettu autoi ym. Ei nyt ehkä yhtä hyvää kuin Bilteman 10v:t, mutta sanoisin että ihan ok ostos hintaansa nähden, etenkin autonpaksiin varalle.Finest kirjoitti: Tämä tökkäsi silmään:
http://www.silikotek.fi/hylsysarjat-ja- ... 22437.html
Sisällön asettelu sama, mutta yksi bitsisarja puuttuu oikealta alhaalta.
Re: Työkaluketju
Uusi Bahco kannattaa unohtaa, ne ei enää ole samaa kuin se hyvä tavara mitä vielä 1980-luvulla sai. Niitä on muuten vähän kertynyt:routasydän kirjoitti:Ei oo italoharrastajat ehkä paras kohderyhmä kysymykselle, mutta osaisitteko suositella tuumakoon hylsysarjoja? Ostaako suosiolla Bahcon kalliin, mutta varmaan laadukkaan setin, vai onko muita ehdotuksia? Kun nyt tuo HD tuli hommattua niin ei se tottelekkaan oikein hyvin näitä SI-järjestelmän virallisia mittoja
Tässä ole tullut myös sille kannalle näissä asioissa, että kannattaa suoraan ostaa hyvä ja kallis, kuin kerätä kiinalaista romua nurkkiin.
Merkit on:
Stahlwille
Hazet
Gedore
USAG
Beta
Itse pidän Stahlwille:n metalliseoksesta, joka ei ole liukas, avaimet on hyvät.
Gedore on huokeampi ja karheapintainen, makuasioita
Hazet on siro hylsyiltään
Hayco:n räikät osuu omiin sormiin parhaiten.
Oikeastaan on parasta, että käyt hipelöimässä niitä siellä kaupassa, koska jokainen etsii työkaluiltaan sitä, että se osuu omaan kouraan parhaiten, kaikki on hyviä, jopa ne Bilteman tavarat, kun käyttää oikein.
Ostin muuten tuollaisen Stahlwillen momenttiavaimen 4-20Nm ,millä saa esimerkiksi kannen öljykopat ja öljypohjat oikeaan momenttiin.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Työkaluketju
Joo-o
Kerran oikean työkalun löytämisen haaste on eliminoitu, asettaa yo. seinä omat haasteensa kalujen järjestyksessä pysymiselle.
Kerran oikean työkalun löytämisen haaste on eliminoitu, asettaa yo. seinä omat haasteensa kalujen järjestyksessä pysymiselle.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Työkaluketju
Uutta Bahcoa mollataan monessa yhteydessä ja monelta taholta. Kysymys: Mikä niissä on vikana? Muutama hajakoko on tullut noita uusia kiintoavaimia ostettua, ja vaikka vertaa toisessa kädessä olevaan made in sweden Bahcoon, ei tämä päivänselvä asia käy ilmi. Muotoilu on toki vähän erilainen.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Työkaluketju
Tänks. Ei kai se auta kun lähteä katsomaan ja kokeilemaan. On vaan tarjonta noissa tuumasarjoissa paljon pienempää, joten valinnanvaraa on vähemmän (netissä varmasti ihan yhtä paljon, mutta mielellään ostaisin jostakin paikallisesta). Suosin itsekin mielummin mahdollisimman laadukkaan ostamista kerralla, on kuitenkin pitkällä tähtäimellä aina järkevämpää jos sitä tavaraa meinaa käyttääkin.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Työkaluketju
Unknownilla on kalut kaluston mukaiset!
Omissa pikkupuuhasteluissa ei ole tullut mitään valitettavaa niistä Bilteman 10v takuun kiintoavaimista tai hylsysarjoistakaan. Tekijä rajoittaa paljon enemmän kuin työkalut...
Omissa pikkupuuhasteluissa ei ole tullut mitään valitettavaa niistä Bilteman 10v takuun kiintoavaimista tai hylsysarjoistakaan. Tekijä rajoittaa paljon enemmän kuin työkalut...
- Epäkelpokeräilijä -
Re: Työkaluketju
Saman huomannut että noi Bilikan 10v kalut kestää jopa törkeää väärinkäyttöä. 15-18v sitten hommattu 1/2" räikkäväännin edelleen ihan tiptop iskussa ja ei häpeä uutta vastaavaa vaikka ollut parhaimmillaan 3m jatkovarsi kiinni ja vi**tuksessa tullut käytettyä vasarana mutta ei vaan tunnu hajoavan millään.Rasvis kirjoitti: Omissa pikkupuuhasteluissa ei ole tullut mitään valitettavaa niistä Bilteman 10v takuun kiintoavaimista tai hylsysarjoistakaan. Tekijä rajoittaa paljon enemmän kuin työkalut...
Mitä itse kuullut noista Bacho:n kamppeista niin eivät tunnu enää kestävän kun ei ole Billnäsin malmia niissä käytetty. Omakohtaisia kokemuksia ei ole joten kuulopuheilla mennään.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Työkaluketju
Bahcon kestävyydestä en osaa sanoa mitään, mutta Bilteman 1/2" hylsyt ainakin kestää melkein mitä vaan.
Niillä on avattu kiinniolevia palikoita. Kolme metrinen varsi? Ei ollut ongelma.
Ja sitten (mustalla) 3/4" -> 1/2"adapterilla ammuttu tommosella Ingersoll Randin 1200ft-lbs+ (1627Nm) tykillä joitakin veemäisiä pultteja auki, mm. eräskin napamutteri ja taisi jonkun alapallon mutterikin suostua sillä aukenemaan. Toki tuossa oli jo sitten suojalasit ja pelti, jos kuitenkin olisi hylsy räjähtänyt. Onneksi ei.
Ei kai noita Bilteman vehkeitä jossain korjaamoilla olis, jos ne ihan kuraa ois? Hylsyt ainakin todettu ihan hyviksi hinta-laatusuhteeltaan...
PS.
Ainoat hajottamani hylsyt olleet jotain MC-toolsia tjsp. ja parit MAG:t...
Niillä on avattu kiinniolevia palikoita. Kolme metrinen varsi? Ei ollut ongelma.
Ja sitten (mustalla) 3/4" -> 1/2"adapterilla ammuttu tommosella Ingersoll Randin 1200ft-lbs+ (1627Nm) tykillä joitakin veemäisiä pultteja auki, mm. eräskin napamutteri ja taisi jonkun alapallon mutterikin suostua sillä aukenemaan. Toki tuossa oli jo sitten suojalasit ja pelti, jos kuitenkin olisi hylsy räjähtänyt. Onneksi ei.
Ei kai noita Bilteman vehkeitä jossain korjaamoilla olis, jos ne ihan kuraa ois? Hylsyt ainakin todettu ihan hyviksi hinta-laatusuhteeltaan...
PS.
Ainoat hajottamani hylsyt olleet jotain MC-toolsia tjsp. ja parit MAG:t...
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Työkaluketju
Joo, kyllä laadukkaalla raudalla on aina kivempi työstää kuin huonolla. Myöskin autopakissa, josta löytyvä työkalu voi olla se ainoa sopiva useiden metrien säteellä eikä siis saisi haljeta, jos preemium laukeaa käymättömiin korpiin (kuten BMW:n sisäpöhötin Ruissaloon). Autopakissa kuitenkin lisäetuja antaa asiallinen paketointi ja laaja valikoima, minkä takia meikäläinenkin katselee noita muovisalkkuja tähän tarkoitukseen. Mittoja tarvii vielä kontista miettiä ja tutkia, että millainen salkku sinne järkevästi sopii.
Yksi asia kaikissa noissa muovisalkuissa ärsyttää. Siellä on nippu pieniä kuusiokoloavaimia teipattuna tms yhteen, nippu irrallaan jossain kolossa. Niiden käytettävyys ja sarjaan palautettavuus on huono, kun ei yksittäiselle avaimelle ole mitään omaa paikkaa. Olisi edes sen teipin tai kuminauhan tilalla joku yksinkertainen teline, jossa koot merkittynä.
Lenkeissä tosiaan on puolensa. Pähkäilin tuota katsellessani, että on helpompaa täydentää täyteläinen hylsy-/meisselipalasetti erillisellä lenkkisarjalla (ja mahdollisesti mm. pihdeillä) kuin hylsy-/lenkkisettiä (erilaisilla) meisselipalasarjoilla.Garmund kirjoitti: Kaipaan lenkkiavaimia mukaan auton työkalusarjaan, muuten näyttä hyvältä tuo polforean linkkaama.
Yksi asia kaikissa noissa muovisalkuissa ärsyttää. Siellä on nippu pieniä kuusiokoloavaimia teipattuna tms yhteen, nippu irrallaan jossain kolossa. Niiden käytettävyys ja sarjaan palautettavuus on huono, kun ei yksittäiselle avaimelle ole mitään omaa paikkaa. Olisi edes sen teipin tai kuminauhan tilalla joku yksinkertainen teline, jossa koot merkittynä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Työkaluketju
Ei se myöskään tarkoita, että omistaa korjaamon, että ottaa yhtään selvää, minkälaisia työkaluja maailmalla on. Eikä kyse ole kestävyydestä, kaikki varmasti kestää, vaan ergonimiasta, kokonaisvaltaisesta tuotevalikoimasta, takuusta ja saatavuudesta (koita saada kiinni se Snap-On -myyjä...)Aquatica kirjoitti: Ei kai noita Bilteman vehkeitä jossain korjaamoilla olis, jos ne ihan kuraa ois? Hylsyt ainakin todettu ihan hyviksi hinta-laatusuhteeltaan...
Eikä ne laatutyökalut ole kalliita.
Jos itse laittaisin korjaamon pystyyn, niin todenäköisesti valitsisin Stahlwille:n ja/tai Hazet:in työkalut.
Mutta sitä tuumaista hylsysarjaa etsisin varmaan Gedore:n valikoimista kotiin.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Työkaluketju
Ärsyttävää on myös se, että niiden halpisten sisältö vaihtuu yhtenään sekä merkki. Mielelläni suosittelisin tuollaista kuin itsellä on, mutta ei sellaista enää saa mistään.
Eli "ihan" pro+ laatuinen kiinalainen muovisalkku. puoltuumasina sekä milliset 8-32 että myös (!) tuumaiset hylsyt. varttisina sekä pitkät että lyhyet hylsyt 5-14mm. Parasta että noissa on overlappia 8-14mm joten voi valita vääntiön, toisin kuin Bilteman sarjoissa. Myös puoltuumasia on pitkinä hylsyinä pääkoot eurooppalaisittain 10,13,17,19.
Lisäksi lenkit 6-19mm, säätöpihdit, kärkipihdit, sivuleikkurit, jakari. Ruuvauskärkiä neljä kampaa ja meisseli varttipäällä. Ja tietty nivelet ja muut lisukkeet.
Mainittuja kuusiokoloavaimia ei ole..
Tuo salkku on aina vieressä kun teen remonttia, myös asiakkailla. Lähes aina sieltä löytyy toimiva työkalu. Mikään ei ole mennyt rikki tai kulunut loppuun, kuin pari ruuvauspäätä. Eli on käytössä päivittäin.
Eilen sillä rusikoitiin jenkkivanista ruosteiset puskurin pultit irti, nyt sillä korjataan verstaalla Prisman starttimoottoria.
Ja maksoi tarjouksessa 10 vuotta sitten alle 100€
Eli "ihan" pro+ laatuinen kiinalainen muovisalkku. puoltuumasina sekä milliset 8-32 että myös (!) tuumaiset hylsyt. varttisina sekä pitkät että lyhyet hylsyt 5-14mm. Parasta että noissa on overlappia 8-14mm joten voi valita vääntiön, toisin kuin Bilteman sarjoissa. Myös puoltuumasia on pitkinä hylsyinä pääkoot eurooppalaisittain 10,13,17,19.
Lisäksi lenkit 6-19mm, säätöpihdit, kärkipihdit, sivuleikkurit, jakari. Ruuvauskärkiä neljä kampaa ja meisseli varttipäällä. Ja tietty nivelet ja muut lisukkeet.
Mainittuja kuusiokoloavaimia ei ole..
Tuo salkku on aina vieressä kun teen remonttia, myös asiakkailla. Lähes aina sieltä löytyy toimiva työkalu. Mikään ei ole mennyt rikki tai kulunut loppuun, kuin pari ruuvauspäätä. Eli on käytössä päivittäin.
Eilen sillä rusikoitiin jenkkivanista ruosteiset puskurin pultit irti, nyt sillä korjataan verstaalla Prisman starttimoottoria.
Ja maksoi tarjouksessa 10 vuotta sitten alle 100€
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Työkaluketju
^^
No tottahan tuo. Ja joskus pitää "nyt saada jotain sopivaa" johonkin tiettyyn hommaan, niin helpointa saattaa olla hakea se viereisestä puljusta.
No tottahan tuo. Ja joskus pitää "nyt saada jotain sopivaa" johonkin tiettyyn hommaan, niin helpointa saattaa olla hakea se viereisestä puljusta.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Työkaluketju
Kamasa- ja Biltema-yhdistelmällä ( lähinnä momenttiavaimet) on pärjäity jo 80-luvulta lähtien...
pikkumomenttiavain pitäisi mp-huoltoihin hankkia vielä lisää.
Tosin tuossa voisi pikku-peltilaukku-sarjan päivittää uuteen :
http://www.motormarket.fi/hylsysrj-98-o ... 016-5.html
Löysin edellisen omistajan jäljiltä vanhan Made In Japan - hylsysarjan yllättäen 116-Giuliettan takapaksista...
aitoa kasaria ja todella hyvälaatuinen
JT
pikkumomenttiavain pitäisi mp-huoltoihin hankkia vielä lisää.
Tosin tuossa voisi pikku-peltilaukku-sarjan päivittää uuteen :
http://www.motormarket.fi/hylsysrj-98-o ... 016-5.html
Löysin edellisen omistajan jäljiltä vanhan Made In Japan - hylsysarjan yllättäen 116-Giuliettan takapaksista...
aitoa kasaria ja todella hyvälaatuinen
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Työkaluketju
Kamasa japanilaisen Aigo:n tekemä ja myydään täällä Kamasa nimellä.
Nykyään tietenkin kiinalainen, mutta vielä 1980-luvulla oli aitoja Japanissa valmistettuja myynnissä.
Tuosta voi verrata 13mm avaimia.
Vasemmalla on kaikki Aigo -merkkiset: vanha Kamasa, Aigo, vanha Kamasa ja Teng tools.
Nykyään tietenkin kiinalainen, mutta vielä 1980-luvulla oli aitoja Japanissa valmistettuja myynnissä.
Tuosta voi verrata 13mm avaimia.
Vasemmalla on kaikki Aigo -merkkiset: vanha Kamasa, Aigo, vanha Kamasa ja Teng tools.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
Re: Työkaluketju
Mulla on ollut jo yli 20 vuotta epäilys, että maailmassa on 13 mm kiintolenkkien Bermudan kolmio, johon ne kaikki mystisesti kadonneet päätyy.
Yllä oleva kuva todistaa, etten ole ollut väärässä. Itse olen ostanut kymmeniä 13 mm kiintolenkkejä, eikä siitä huolimatta aina ole kahta välittömästi käsillä.
Yllä oleva kuva todistaa, etten ole ollut väärässä. Itse olen ostanut kymmeniä 13 mm kiintolenkkejä, eikä siitä huolimatta aina ole kahta välittömästi käsillä.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Työkaluketju
Se sama ulhu imee myös 8 ja 10mm lenkkiavaimia. Unknownin kuva havainnollistaa myös hyvin sen, miksi samankokoisia avaimia on hyvä olla useita kappaleita, ellei vieläkin enemmän. Bermudan kolmio -efektin lisäksi noita on eri mitoilla, erilaisilla taivutuksilla ja jopa niin yksinkertainen ero kuin kitapään kääntökulma ja -suunta suhteessa toisen pään taivutukseen voivat tehdä ratkaisevan eron.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Työkaluketju
Niin, mutta en voi riittävän paljon tähdentää sitä, että tuo yllä olevassa kuvassa on vain esimerkkejä, lopullista määrää en osaa arvioida. (jostain niitä vaan tulee...)
Kyllä, muutaman avaimen kun etsii, niin usein löytyy sopiva, vaikka olisi ahdas paikka.
Se mikä on hankala avain löytää vanhana Bahco:n on 11/16"
Muuten on 4mm-41mm
4mm on muuten samalla yleensä 5/32"
Kyllä, muutaman avaimen kun etsii, niin usein löytyy sopiva, vaikka olisi ahdas paikka.
Se mikä on hankala avain löytää vanhana Bahco:n on 11/16"
Muuten on 4mm-41mm
4mm on muuten samalla yleensä 5/32"
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Työkaluketju
Saako muuten jostain 8mm 6-kulmaista lenkkiavainta ilmausnippoihin? Itellä sellainen nyt on, kun löysin työpaikalta vanhan Hazetin ja sosialisoin sen välittömästi.
Mutta sitä ennen olin etsinyt sellaista pitkään ja kysellyt ihan työkalukaupoistakin, vailla menestystä. 80-luvulla oli jossain halpissarjassa sellainen ja niitä näkee kirppareilla, mutta laatu on oikeesti kuraa.
90-luvulla näin ihan ilmanippa-avaimen varaosaliikkeessä, mutta sen koommin en ole sellaiseen törmännyt. Ainoastaan näihin 12-kulmaisiin lenkkeihin jotka ei tuossa oikein toimi.
Mutta sitä ennen olin etsinyt sellaista pitkään ja kysellyt ihan työkalukaupoistakin, vailla menestystä. 80-luvulla oli jossain halpissarjassa sellainen ja niitä näkee kirppareilla, mutta laatu on oikeesti kuraa.
90-luvulla näin ihan ilmanippa-avaimen varaosaliikkeessä, mutta sen koommin en ole sellaiseen törmännyt. Ainoastaan näihin 12-kulmaisiin lenkkeihin jotka ei tuossa oikein toimi.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Työkaluketju
Itselläni on näitä:
HAZET 612N
HAZET 612N
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Työkaluketju
Ite avaan ilmausnipan ekaks 6-kulma pitkällä pikkuhylsällä. Varuks. Ja ilmaustyö normi lenkillä ja loppukiristys taas hylsällä. Muljuu vähempi.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Työkaluketju
Mätänetissä on ainakin tämmöinen http://www.motonet.fi/fi/tuote/761108/A ... elella-8mm Kiinteä pää 6-kulmainen, nivelöity pää 12. Ja on siellä sarjakin josta löytyy pelkkiä 6-kulmaisiasämpy kirjoitti:Saako muuten jostain 8mm 6-kulmaista lenkkiavainta ilmausnippoihin? Itellä sellainen nyt on, kun löysin työpaikalta vanhan Hazetin ja sosialisoin sen välittömästi.
Mutta sitä ennen olin etsinyt sellaista pitkään ja kysellyt ihan työkalukaupoistakin, vailla menestystä. 80-luvulla oli jossain halpissarjassa sellainen ja niitä näkee kirppareilla, mutta laatu on oikeesti kuraa.
90-luvulla näin ihan ilmanippa-avaimen varaosaliikkeessä, mutta sen koommin en ole sellaiseen törmännyt. Ainoastaan näihin 12-kulmaisiin lenkkeihin jotka ei tuossa oikein toimi.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Työkaluketju
Hylsy on muuten pätevä, mutta jumahtaneen ilmausruuvin jos meinaa katkomatta saada auki, niin pitäisi pystyä naputtamaan ruuvin päähän samalla, kun kääntää. Siksi 6-kulmainen kiintolenkki on käytännössä toimivampi.
Ketjun aiheeseen liittyen:
https://www.youtube.com/watch?v=mSXEAfAMgWk
Ketjun aiheeseen liittyen:
https://www.youtube.com/watch?v=mSXEAfAMgWk
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Työkaluketju
Eikai ne paris vuodes niin jämähä... Entisöinnissä toki eri juttu.
Mut. Edelleen mul hakusessa paineilmakompura. Litroja sais tulla pikku puhalteluun/työkalujen käyttöön riittävästi. 16A kolmivaihe max. Hinta riittävän edullinen. Mistä esim Maunu lohkot hommasi...
Pari kompuraa menny huti.
Edittiä:
Taino noin 20A kolmivaiheella vois olla otto. Mökis 25A pääsulakkeet. "Äkkiäkös" ton tallin rk:n syötön kaapelin vaihtais, perään sit 32 töppeli. Ny vaan 2.5mm toiseen ja 16A paukut päätaulus.
Mut. Edelleen mul hakusessa paineilmakompura. Litroja sais tulla pikku puhalteluun/työkalujen käyttöön riittävästi. 16A kolmivaihe max. Hinta riittävän edullinen. Mistä esim Maunu lohkot hommasi...
Pari kompuraa menny huti.
Edittiä:
Taino noin 20A kolmivaiheella vois olla otto. Mökis 25A pääsulakkeet. "Äkkiäkös" ton tallin rk:n syötön kaapelin vaihtais, perään sit 32 töppeli. Ny vaan 2.5mm toiseen ja 16A paukut päätaulus.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Työkaluketju
Siihen tulokseen on tultu, että pöytäsorville tai muuten kohtuullisen kokoiselle sorville (tila on jo nyt kortilla) olisi käyttöä. Ongelman asiasta tekee se, että asiaan haluaisi käyttää mahdollisimman vähän pelimerkkejä, mutta saada kuitenkin laitteen, jolla tekeekin jotain muutenkin, kuin 10min töitä/puoli tuntia jäähdyttelyä jne.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Työkaluketju
Minulla on tuollainen.
Myin toisen ja ostaja sanoi, että kiinalaisten runko vääntyilee, niin että niillä ei tee mitään.
Myin toisen ja ostaja sanoi, että kiinalaisten runko vääntyilee, niin että niillä ei tee mitään.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Työkaluketju
Ku sais itelle mahtumaan edes jyrsimen. Mullo bridgeportin kone, kylläkin 50km päässä kaverin tallissa. Hakkaa pylväsporan 1000-0. Laadukkaan poran hinnalla toi joskus 15v sitten ostettiin. Variaattori siinä hieman ääntää mut kyl sil vähä jyrsiikin, käytännössä olen alumiinia sil työstäny. Digitaalit x ja y akseleilla. Aarporasettikin siihen löytyy, koskaan edes kokeillu sitä. Vois ehkä myydä pois, duunis o samanlainen uudempi, jolla firabelit pajottanu.
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Työkaluketju
Tuossa oma pikkusorvi nurkkauksessaan.
Tallinjalostus on tässä menossa muun ohella, ja tutut ehkä muistavat että tuosta nurkasta on kadonnut melkoisesti ryönää.
Pitäisi käydä hakemassa purkki maalia sorviinkin. Vihreää tottakai.
Tallinjalostus on tässä menossa muun ohella, ja tutut ehkä muistavat että tuosta nurkasta on kadonnut melkoisesti ryönää.
Pitäisi käydä hakemassa purkki maalia sorviinkin. Vihreää tottakai.
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
Re: Työkaluketju
Hieno laite !
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Työkaluketju
Stala-tyyppinen kausihuolto? Muistaakseni tuossa sorvissa oli kilohinta kohdallaan?GreenThing kirjoitti:Pitäisi käydä hakemassa purkki maalia sorviinkin. Vihreää tottakai.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Työkaluketju
Bemarin konttikalusarjan maksimikooksi osoittautui 38x25 tai 38x46cm riippuen siitä, salliiko suksiluukun peittymisen vaiko eikö. Alle 5cm paksuun sarjaan saisi lisätä 7cm jälkimmäiseen lukemaan. KS-Toolsin setti on 44 x 33 x 9 cm eli peittää suksiluukun mutta sopii hienosti takapenkin selkänojaa vasten.
Kyllä Tampellan sorvin oikea väri on nimenomaan vihreä. Vielä kun nuo kuvassa suorastaan porkkanaisen oranssit kohdat maalaa keltaiseksi ja Tampella -tekstin mustaksi, niin 'vot.GreenThing kirjoitti:Pitäisi käydä hakemassa purkki maalia sorviinkin. Vihreää tottakai.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: Työkaluketju
Onko tällaisia avaimia tullut vastaan? Lieköhän hyvä muoto, varsi ainakin on todella ohut. Toisella puolella lukee millisiä kokoja, toisella tuumaisia.
Ilmeisesti 70-luvulla menehtyneen isoisän peruja eli aika iäkäs.
Ilmeisesti 70-luvulla menehtyneen isoisän peruja eli aika iäkäs.
- Liitteet
-
- avain1.jpg
- (30.65 KiB) Tiedosto ladattu 9655 kertaa
-
- avain2.jpg
- (35.09 KiB) Tiedosto ladattu 9655 kertaa
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Työkaluketju
Siinä ja siinä kuuluuko työkalu- vai sisustusketjuun, mutta koska idea on lähinnä työkalumainen, niin tuuppaan tänne. Osaako kukaan vinkata, mistä löytäisi inhimilliseen hintaan pitkällä taipuisalla kaulalla olevan lampun? Mulla on jo yksi tälläinen, mutta tuo n. 30cm lyhyt kaula asettaa ikävästi rajoja, metri tai jopa yli olisi paljon parempi. Jossainmäärin plussa jos tehtaalta suunniteltu ruuvattavaksi kiinni seinään/pöytäpintaan/tms, mutta eiköhän klipsiversiotkin kiinni saa. Iso plussa olisi myös säädettävä linssitarkennus, mutta sekään ei ole välttämätön.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Työkaluketju
Onko kellään kokemuksia tällaiesta ryobin setistä? tai tuosta konees? Tuotetietojen mukaan lupaa jopa 400 nm vääntöä. Kevään ja syksyn rengashommiin tuollaista ajattelin. Pari halppis sähköpulttipyssyä kokeilleena olis kiva jos nyt sais laitteen jolla pultit saisi auki. Enkä usko että on käsissä vika kun nuo pultit saa aina normaalisti auki rengasavaimella ilman mitään jatkovarsi virityksiä...
https://www.karkikauppa.fi/ryobi-iskeva ... s-one.html
https://www.karkikauppa.fi/ryobi-iskeva ... s-one.html
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Työkaluketju
Mulla on se mopompi versio ja sillä on kyllä saanut hyvin auki. Käytetty myös autorempoissa.
Eli tuskin tarvii pettyä jos tuon ostat.
Eli tuskin tarvii pettyä jos tuon ostat.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Työkaluketju
^jees
entäs, onko tollaset momenttisauvat/tangot mistään kotosin? voiko niiden momenttiin luottaa, 120 nm varmaan riittää?
entäs, onko tollaset momenttisauvat/tangot mistään kotosin? voiko niiden momenttiin luottaa, 120 nm varmaan riittää?
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Työkaluketju
Varmaan nyyttonit ei kerro kaikkea vaan iskutoiminnoissakin on eroja. Mutta n. 400-500 nm paineilmapyssyillä en ole ylipaineellakaan saanut kaikkia pyöränpultteja auki. Ei bilhelveteä vaan makitaa ym. Yhessä pyssyssä on kai 600 nm ja sillä on enimmäkseen lähtenyt, myös kampuran pultit kun on paksua letkua.
Mutta kun itelläkin olisi akkutoimisen hankinta suunnitelmissa, niin avauspuolelle pistän 7-800 nm minimin kun alan hommaamaan.
Mutta kun itelläkin olisi akkutoimisen hankinta suunnitelmissa, niin avauspuolelle pistän 7-800 nm minimin kun alan hommaamaan.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Työkaluketju
^juu, mulle riittää satunnaiseen renkaanvaihtoon ja puuhasteluun kykenevä masiina. Noissa paineilmavehkeissä taitaa vaikuttaa myös paljon kompuran suorituskyky, letkut?
Re: Työkaluketju
Mä ostin bilteman satsin momenttisauvoja ja ainakin kun testailin tolla samaisella ryobin pyssyllä ja momenttiavaimella niin sauvan arvo oli aina +-5Nm sisällä mikä on varmaan vähemmän mikä ton mun momenttiavaimen virhemarginaali. Oon ollut tyytyväinen molempiin ostoksiin.jkk kirjoitti:^jees
entäs, onko tollaset momenttisauvat/tangot mistään kotosin? voiko niiden momenttiin luottaa, 120 nm varmaan riittää?
Vähän salaa toivoin että tossa ryobissa olis papua avata napamutterit tai kampuran pultti mutta ei oo ollut vielä tarvetta kokeilla joten en tiedä. Taitaa kyllä jäädä avaamatta mutta pyöränpultit tirahtaa auki ihan liipasinta hipaisemalla.
Re: Työkaluketju
On nuo momenttisauvat helposti tarkempia kuin kalibroimaton momenttiavain. Ja kun ei noissa avaimissa se hintakaan tunnu aina korreloivan tarkkuuden kanssa.
Muutama viikko sitten tuli testailtua omat momenttiavaimet ja halvimmassa oli heittoa keskimäärin +-3Nm. Samalla todettiin, että about 100x kalliimmassa Snap-On:ssa oli 100Nm aina 150Nm. Ei tarvinnu sen jälkeen enää ihmetellä miks oli menny pultteja poikki kiristäessä.
Muutama viikko sitten tuli testailtua omat momenttiavaimet ja halvimmassa oli heittoa keskimäärin +-3Nm. Samalla todettiin, että about 100x kalliimmassa Snap-On:ssa oli 100Nm aina 150Nm. Ei tarvinnu sen jälkeen enää ihmetellä miks oli menny pultteja poikki kiristäessä.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Työkaluketju
Oolrait, täytyypä laittaa tilaukseen tollanen momenttisauva setti.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Työkaluketju
^^
Täällä huomattiin samat. Kalibroijatyypille pari vuotta sitte annoin ton 15euron (vai 20?) Kingin avaimen testattavaks. Totesi, ettei kannata - heitto alle viis nyyttonia, kun korjaamolla ollut Stahlville tarjos aikas paljon enempi...
Nuo sauvat on tosiaan varsin kätevät ja pääosin toimii oikein. Myös ne vähän halvemmat - ne kalliimmat/paremmat on kuulemma sellasia, että kestää myös avata...
Momenttiavaimeen verrattuna 120Nm sauva tarjosi momenttiavaimelle 125Nm tarpeen saada pulttia kireemmälle, että aika hyvä se o?
Täällä huomattiin samat. Kalibroijatyypille pari vuotta sitte annoin ton 15euron (vai 20?) Kingin avaimen testattavaks. Totesi, ettei kannata - heitto alle viis nyyttonia, kun korjaamolla ollut Stahlville tarjos aikas paljon enempi...
Nuo sauvat on tosiaan varsin kätevät ja pääosin toimii oikein. Myös ne vähän halvemmat - ne kalliimmat/paremmat on kuulemma sellasia, että kestää myös avata...
Momenttiavaimeen verrattuna 120Nm sauva tarjosi momenttiavaimelle 125Nm tarpeen saada pulttia kireemmälle, että aika hyvä se o?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Työkaluketju
Yks juttu mikä mietityttää on, että millä periaatteella noi sauvat toimii kun ne vaikuttavat olevan yksi kiinteä osa?