Mulla tuli auton mukana tällaiset liki uusina http://www.rengasvertailu.fi/kesarenkaa ... -multihawk" onclick="window.open(this.href);return false;
Voin yhtyä noihin kahteen arvioon, itse olen ajanut tuona aikana 90.000 km mistä yli 50 tuhatta noilla. Ristiin tietysti vaihdellen ja rengaspaineita seuraten (2.2-2.3 baria, joilla kulunut tasaisesti.) Pinta on vieläkin laillinen, melua kyllä riittää, joten kyllä kestäviä renkaitakin löytyy. Pitokin on piisannut omiin tarpeisiin.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
Viime viikolla tuli vaihdettua jälleen talvikumit alle. Alta pyörähti ensikertaa pois halppiskesärenkaat. Aiemmin olen aina käyttänyt premium-rengasmerkkejä, mutta nyt tuli mielenkiinnosta kokeiltua moisia. Kesän ajan Alfan alla pyörivät Accelera Phi koossa 235/40R19 ja niillä tuli matkattua sen joku 8000 km. En ole mikään rengasasiantuntija, mutta itselläni ei kauheasti huonoa sanottavaa renkaista löytynyt. Pito ja tuntuma tiehen oli hyvä, ei aiheuttanut sydämentykytyksiä kaatosateellakaan. Renkaat ovat kuluneet nätisti ja tasaisesti, eivätkä ole lähellekään vaihtokunnossa - ainakaan vielä noiden kilometrien jälkeen. Kokeiluun tiestysti johti se fakta, että rengaskieppi Briteistä toimituskuluineen maksoi vain reilu 400 euroa, kun premiumrenkaat samassa koossa lähtetävät 1000 eurosta ylöspäin. Moottoritiellä renkaat ovat ehkä vähän äänekkäät, mutta toisaalta minulla ei ole vertailukohtaa 159:stä muuta kuin loppuunajetuilla kesärenkailla ja nastarenkailla. Oli alla mitkä tahansa superrenkaat, niin sovellan kyllä ajotapaani, mikäli vettä on tien päällä useita senttejä ja näkyvyys on nolla. Voi olla, että ympärivuotisessa käytössä esim. Briteissä renkaat saavat kritiikkiä. En itsekään varmaan valitsisi niitä siinä tapauksessa - on sielläkin kuitenkin sitä pakkasta ja tiet jäässä. Suomessa näillä ajetaan kuitenkin vain kesällä, joten omien kokemuksien perusteella ostaisin uudelleenkin. Talvirenkaina käytän jatkossakin premium-merkkejä.
Olis pitänyt ajatella toiseen kertaan ennen kuin kysyy. Jotenkin alitajuisesti tulkitsin tuon 12 tarkoittavan kuukautta, vaikka tiedossa oli, että viikosta se kertoo. Ei pää toimi.
Misukan super sporteista ei ole pahaa sanottavaa. Kestävät hyvin kovempaakin käyttöä ja kuluminen on tosi tasaista. En ihmettele, että rengas on myös isoa-kovaa kulkevien autojen ensiasennusrengas. Pirellin nero ja dunlopin sport 001 olivat selvästi alempaa kastia. No nero oli muuten ihan ok, paitsi radalla misukkaan verrattuna.
Ilmajoen Nesteeltä keväällä pyörimään alle 5 huntin pintaan ja hyvin on mennyt
n. 8 000 km. Pintaa kulunut vain nimeksi ja maittavaa ajaa 156:lla koossa 225/45 17.
Jaa, niin tuolta lähinesteeltä olen ostanut kolmeen autoon jo ainakin kuudet rengassarjat, ja Vredestein ei ole kertaakaan pettänyt.
Toisaalta valintaan vaikutti se, että Giugiaron piirtämään autoon sopi
saman muotoilijan suunnittelemat renkaat ( korjaan: vain sivuissa näkyy suuren taiteijan kynänjälki, kuulemma Vredesteinin inssit eivät saaneet G:n taiteellisia pintakuvioita teknisesti toteutettua
JT
No niin, n. 60 tkm ja neljä kesää ajettuina Centot menee huomenna vaihtoon. Oikein hyvät renkaat, ainoa huomioitava seikka oli riittävien rengaspaineiden seuranta, koska muuten renkaiden kulmat kuluivat vauhdikkaassa mutkatieajossa. Toki Suomen kynnöspelto-asfaltllla viime kesänä rengasmelu myös nousi kuluneena. N. 3-4 milliä jäi vielä pintaa jäljelle, joten kulutuskestävyyskin oli hyvä.
Samalta huoltsikalta löytyy Vredesteinin uudempaa vastaavaa Giugiaro-gummia alle asennettuna eli Vredestein Ultrac Vorti samaan alle 5 k€:n hintaan :
159:ssä oli orkkisrenkaina todella meluisat Bridgestonet, ja niiden tilalle suunnittelin Vredesteineja (mallia en muista), mutta ongelmaksi taisi nousta heikko saatavuus täällä pääkaupunkiseudulta. Alle meni Hakka Z:t, joita pyörii nyt jo toinen setti alla, kun edullisesti sain. Hyvä rengas tuokin, kuivalla, märällä, kuumalla ja kylmällä kelillä, mutta Vredesteinin kestävyyteen ei kyllä pääse, ei lähellekään. Oliskohan 35 tkm mennyt ekalla sarjalla nokialaisia.
Kyllä 5K €:llä pitää aika pirun kovat renkaat saadakin (5000eur)
^
Mun vasepuukki on täynnä vinkua siitä, miten nykyiset Nokian Hakka-renkaat kuluu kesässä-kahdessa, vaikka vuosikilsat olis 20tkm luokkaa... Onneks valitsin Dunlopin
Kyllä 5K €:llä pitää aika pirun kovat renkaat saadakin (5000eur)
^
Mun vasepuukki on täynnä vinkua siitä, miten nykyiset Nokian Hakka-renkaat kuluu kesässä-kahdessa, vaikka vuosikilsat olis 20tkm luokkaa... Onneks valitsin Dunlopin
Joo, voipi olla yksi nolla liikaa...
Jep, nuo lentävät hollantilaiset ovat hyviä renkaita, mutta ei niin tunnettuja Suomessa. Minulla tähän valintaan
vaikuttavat myös ko. huoltamon läheisyys, toiminnan laatu ja helppous sekä omistajan tuttavuus.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Pitäskös sitä alkaa opetella ajamman? Mul on tähän mennessä liki max 2 kesäkautta renkaat kestäneet. Gtradial michelin nokia jne... Shitikan ja alfan alla. Alle 25kkm ajan vuodessa.
Yleensä alle 4mm jälellä vaihdossa. Sitikalla vedin misukan sportpilotit nurkista kankaille paris viikos, ku olin varannu ajan gummivaihtoon. Sillo en tahaltes säästelly - duunimatka mutkainen...
Onkos kenelläkään kokemusta Nexeneistä? Viimeksi ostanut Nankang NS2:t bemariin, eikä niissäkään kauheasti valittamista itsellä ollut. Internet on vain toista mieltä ja sanoo et NS2:t ovat aivan paskat ja että Nexenit paljon paremmat. Go figure
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
Jotkut nexenit oli kaverin 406 pösön alla. Ylipaineillakin taittuivat alle 20kmh vauhdissa liikenneympyrässä O_o
Ja oli ihan perusprofiilia, 195/65R15 ja vielä ihan OK-kantavuudellakin... Tämä toki joskus 5v tjsp sitten, joten mene ja tiedä.
Uutena hiljaiset. Jokusen tonnin jälkeen alkanee tratti täristä. Fiatissa, sitikassa ja ooppelissa kaikissa sama peli. Noihin on merkattu tehtaalla max/minpainokohta (pun ja ke täplät) jotta voi hifistellä vanteelle. Joku kuite mättää, ku alkaneet täristään varsinki ekat kilometrit liikkeelle lähdettyä. En ehkä suosittele.
Jaahas.
Pirelli pzero nero gt 225-50/17 98Y (paistettu 10/16)...
Ny ajettu parisataa km. Haluuko joku ostaa ko kumet? Maksoin maanantaina paikallisessa 600€ noista. Saa tarjota.
Ei hyvää päivää mikkä löllöt. Tuntuu kuin keula ja perä olis eri autoista. Taittuuko nuo alle vai mikä? Pienehköllä ratin heivautuksella saa epsin toimimaan. Terävämmän ohjausliikkeen jälkeen perä kuin yliohjaa ja kuski heilahtaa kun kosla suoristuu. Mistään vikinäluistosta ei siis kyse, vaan auto ja renkaan pinta vaan menevät eri reittejä.
Mitäs sitte? Nokian zline kenties?
Ed kummithan mulla oli hakka blackit. Onko muunmerkkisiä vastaavanlaisia? Jokseenki järkihinnoissa...
Varmaan oot kokeillut jo rengaspaineiden kanssa ropata?
Oikein vähän ajettuna renkaat on joskus paikasta riippuen voinut palauttaa myyjäliikkeelle, jos samasta paikasta ostaa uudet toisenlaiset... ja saanut jonkin sortin hyvityksenkin. Kysyminen ei maksa mitään?
2.,5 - 2,8bar. Ei tommosta käytöstä paineilla kompensoida. Vai pitääkö ko rinkuloihin kolmejapuolkiloa ruutata...
Ei pirellillä mitään tyytyväisyystakuuta ole kai. Ja iteppähän tommoset muka halusin.
Seuraava yritys lie a'la JaniW tahi 1001/Maunu.
Ehkäpä jonkin sortin mukamas hyvä rengas joittenki mielestä tuo lie. Tuulikin heiluttelee koppaa herkemmin, ainaki blacebo tuntumalla ja rattiakin saa hipostella suoralla tiellä. Mut oikeesti ton malmikasan alle?
No oli vähä hiljasempi ku black. Jos hakemalla hakee jotain positiivista...
Eikä tuo alusta ole ees kummonen; b8 ja eibach porokitti/vakaajat sekä pf puslat edessä.
Meinasin alkaa keulimaan Goodyearin kestävyydellä, mutta väärin muistin. Löysin sähköpostista renkaiden tarkan tilauspäivän. Huhtikuussa 2015 tilattu 2kpl ja elokuussa 2015 toiset 2kpl. Eli ei ne sen paremmin kestä kuin aiemmatkaan renkaat. Noin 15k edessä ja 30k takana. Nyt on kaikki taas vaihtokunnossa.
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 225/40 R18 92Y XL vannesuojalla (MFS)
Hintaluokka noin 600€ kierros.
Muutama viikko Nexen Nblue HDH 234-45-18 kokemuksia nokivasaran allla. Aluksi tuntuivat pehmeiltä ja ärsyttäviltä, taisin tottua kun nyt suht ok. Rengasmelu keskinkertainen. Alta vaihtuivat Michelinin kitkat odottamaan syksyä.. Hintaluokka jotain 400+ juuroa rengasonlinessä.
^
98 = 750kg. Riittää kyllä ihan taatusti viisysillekin
Jos tuon keulalle saa yli 1500kg painoa ilman raakaa tuunaamista ni sit pitää jo vähän huolestua.
Ja Y-luokitus on 300kmh, joten ei pitäisi rungonkaan ihan onneton olla?
Vittu. Samaa mieltä jalittamin kanssa. Vaihdoin taka-akselile. Ajotuntuma kuin jäällä ajaisi, muljuu perä ihan ihmeellisesti. Tietääpä ettei eteen ainakaan tollasia tule. Semi hiljaiset ovat.
Nyt on jonkin aikaa ajettu 159:llä Linglongeilla. Positiivinen yllätys hinta/laatu suhteeltaan. Eivät ole hiljaisimmat mahdolliset, mutta aika samaa tasoa meteli on kuluneiden vanhojen renkaiden kanssa. Menevät suoraan, mutta ihan pientä hakemista uraisilla teillä huomaa, jos oikein keskittyy vikoja etsimään. Kyseessä on dieselkulkine ja ajo on kaupunki / moottoriliikennetie (6-tie Imatra/Joutseno) ajoa. En ole (vielä) kokeillut tulla kovaa mutkaan...
Renkaat, alle asennetuina, löytyivät halvalla Distans Autosta, Haminasta.
alamajy kirjoitti:Nyt on jonkin aikaa ajettu 159:llä Linglongeilla. Positiivinen yllätys hinta/laatu suhteeltaan. Eivät ole hiljaisimmat mahdolliset, mutta aika samaa tasoa meteli on kuluneiden vanhojen renkaiden kanssa. Menevät suoraan, mutta ihan pientä hakemista uraisilla teillä huomaa, jos oikein keskittyy vikoja etsimään. Kyseessä on dieselkulkine ja ajo on kaupunki / moottoriliikennetie (6-tie Imatra/Joutseno) ajoa. En ole (vielä) kokeillut tulla kovaa mutkaan...
Renkaat, alle asennetuina, löytyivät halvalla Distans Autosta, Haminasta.
Samat fiilikset täälläkin. Itellä koossa 225/45/18 ja hintaansa nähden hiton kovat ominaisuuksiltaan. Märkäpitoa näissä vähän surkuteltiin, mutta emminä näissä vesisateissa huomannut motarinopeuksissakaan mitään eroa tuplasti kalliimpiin renkaisiin...
^ ja ^^
Samaa mieltä molempien kanssa, varsinkin kun vertaa että nämä oli ~300e ja pirellit olisi ollut ~1000e luokkkaa...
Sen kyllä oon todennu, niinkun varmaa joku muukin että 19" vanteet on liian isot 156:seen. Omat on kokoa 225/45/19.
Miinuksena täytyy kyllä sanoa että hakee urissa nii maan per**eleesti, syy voi toki löytyä myös vanteiden koosta...
Ehkä väärä topic mutta onko muilla noussut kulutus kesärenkailla verrattuna talvirenkaisiin? Itellä nousi kulutus noin 1,5-2,0 litraa satasella. (Toki ilmastoinnin jatkuva käyttö lisää sitä myös vähän )
^ Samanlaiset kokemukset Greenmaxista, perus 205/55/16 koossa jolloin ei myöskään vetele. Tossa koossa tosin saa varmaan edullisemman pään merkkirengastakin ehkä satkun kalliimmalla mutta varsinkin isommassa kokoluokassa hyvä vaihtoehto jos ei hieman kovempi rengasmelu haittaa. Joskin nyt jos uusia ja halpoja renkaita katselisin niin harkitsisin varmaan Landsailia, kun pärjäsivät ihan hyvin TM:n rengastestissä. Testien perusteella ja monella nettifoorumilla kehuttuna nuo olis jopa vielä vähän paremmat kuin Linglongin Greenmaxit. Linglongin "testimenestyksestä" onkin jo muutama vuosi aikaa ja sillä välin on taas renkaat kehittyneet.
Hinta-laatu noissa on kuitenkin hyvä, isoin miinus tuo hieman kovempi rengasmelu Suomen teillä. Uudella asfaltilla on melko hiljainen mutta karkeammalla asfaltilla vähän keskivertoa meluisampi.