Baijerin päristimet
Valvoja: Moderators
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Baijerin päristimet
Olkoon tämä "Korean kikottimet" -toikin henkinen serkku pyhitettynä BMW-jorinalle. Poistettakoon, jollei sovi...
Omassa Fiat 500 -kurimuksessa olen päässäni kääntänyt kaikki kivet miettiessäni mitä sen tilalle hommaisi, jos tuntuu, ettei enää maistu kun huollosta tulee. On muuten ollut merkkiliikkeessä 47 kokonaista ja perättäistä vuorokautta, eikä mitään tietoa milloin sattuisi valmistumaan...
Mutta topikkiin:
Mahdollista uutta kulkinetta olen miettinyt a) järki- ja b) ei järjenhäivää -taktiikoilla. Järkevä ostaisi uuden tai uudenkarhean pikkuauton, mielellään japanilaista tai korealaista valmistetta. Jos ja kun vuodessa tulee 25-30tkm, kestäisi ok koko takuuajan. Toisaalta eipä ole tyrkyllä kauheasti luksusta ja ajamisen hurmaa tuoksi ajaksi. Tästäpä päästään vaihtoehtoon b) eli ns. järkiautoihin kettuuntunut puolestaan hankkisi Suomalainen Ajajan Auton (tm) ja vähät välittäisi siitä onko uusi konkurssi kulman takana. Kysynkin teiltä, arvoisa raati, olisiko BMW 320i (E90) ja sen 2.0-litrainen mistään kotoisin? Jos automallilla on ikää se 12v, luulisi olevan kokemusta yhdellä jos toisella tuostakin autosta tälläkin palstalla. Bonuskysymyksenä se, miten tuo motti taipuu E85-juopotteluun. 2006 ja vanhemmat kun saa muutamalla satasella muutoskatsastettuna FlexFuel-autoiksi ja mm. Eflexfuel.fi myy valmista asennussarjaa tuollaiselle viinamuunnokselle. Tällä kombolla kuski nauttii ja maailma pelastuu, right? Kokemuksia muistakin moottorityypeistä em. mallissa saa kertoilla. Dieseliä en ole ottamassa saastelaitteiden, turbojen, välijäähyjen ym. ylimääräisten osien vuoksi. Mitkä ovat tuollaisen auton tyyppiviat tai tarkempaa syyniä vaativat kohteet?
Omassa Fiat 500 -kurimuksessa olen päässäni kääntänyt kaikki kivet miettiessäni mitä sen tilalle hommaisi, jos tuntuu, ettei enää maistu kun huollosta tulee. On muuten ollut merkkiliikkeessä 47 kokonaista ja perättäistä vuorokautta, eikä mitään tietoa milloin sattuisi valmistumaan...
Mutta topikkiin:
Mahdollista uutta kulkinetta olen miettinyt a) järki- ja b) ei järjenhäivää -taktiikoilla. Järkevä ostaisi uuden tai uudenkarhean pikkuauton, mielellään japanilaista tai korealaista valmistetta. Jos ja kun vuodessa tulee 25-30tkm, kestäisi ok koko takuuajan. Toisaalta eipä ole tyrkyllä kauheasti luksusta ja ajamisen hurmaa tuoksi ajaksi. Tästäpä päästään vaihtoehtoon b) eli ns. järkiautoihin kettuuntunut puolestaan hankkisi Suomalainen Ajajan Auton (tm) ja vähät välittäisi siitä onko uusi konkurssi kulman takana. Kysynkin teiltä, arvoisa raati, olisiko BMW 320i (E90) ja sen 2.0-litrainen mistään kotoisin? Jos automallilla on ikää se 12v, luulisi olevan kokemusta yhdellä jos toisella tuostakin autosta tälläkin palstalla. Bonuskysymyksenä se, miten tuo motti taipuu E85-juopotteluun. 2006 ja vanhemmat kun saa muutamalla satasella muutoskatsastettuna FlexFuel-autoiksi ja mm. Eflexfuel.fi myy valmista asennussarjaa tuollaiselle viinamuunnokselle. Tällä kombolla kuski nauttii ja maailma pelastuu, right? Kokemuksia muistakin moottorityypeistä em. mallissa saa kertoilla. Dieseliä en ole ottamassa saastelaitteiden, turbojen, välijäähyjen ym. ylimääräisten osien vuoksi. Mitkä ovat tuollaisen auton tyyppiviat tai tarkempaa syyniä vaativat kohteet?
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Bemarista ei ole kokemusta, mutta käsittääkseni E85:ttä kuluu litroissa mitattuna enemmän kuin 95E:tä. Range pienempi ja sitä kautta letkun varressa täytyy olla useammin. Itse en ainakaan siitä touhusta erityisemmin nauti. Menee rahaa ja joutuu seisomaan ulkona ellei käytä Shellin palvelutankkausta.
-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32
- Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 t-jet 155, Supra SZ-R, BMW e91
Re: Baijerin päristimet
No meillä on riisseli farkkuna vaimon käyttöautona. Ihan hyvä auto on. Kaikenmoista vetunmoista saksalaista ingenjöörijuttuahan siinä on. Esmes jarrurempat on kalliita (koska kaikenmoista kulutustunnistinta pitää uusia), auto on talviautona keskinkertainen plus (lunta vanteeseen niin absit menee sekaisin eikä voi lämpimäksi väittää) ja polttimoiden vaihdot ei onnistu huonostikkaan. Sen lisäksi vikalukulaitteella saa aina itselleen tulostettua useamman sivun erilaisia valituksia.
Hyvää on: ajettavuus on hyvä, alusta on hyvä ja perusluotettavuus on oikeasti kunnossa. Halvempi huoltaa kuin vaggineet, eli perushuollot penarissa on aika järkevän hintaiset. Sen lisäksi on varsin hyvännäköinen. Suosittelisin katselemaan sellaista yksilöä missä on lukkoperä. Tuosta bensamoottorista en osaa sanoa mitään, meidän auton dieselmotti on ollut kyllä kaikinpuolin hyvä. Talvella vakaa ajettava.
Itse siltikkin hommaisin Lexuksen IS250:sen
Hyvää on: ajettavuus on hyvä, alusta on hyvä ja perusluotettavuus on oikeasti kunnossa. Halvempi huoltaa kuin vaggineet, eli perushuollot penarissa on aika järkevän hintaiset. Sen lisäksi on varsin hyvännäköinen. Suosittelisin katselemaan sellaista yksilöä missä on lukkoperä. Tuosta bensamoottorista en osaa sanoa mitään, meidän auton dieselmotti on ollut kyllä kaikinpuolin hyvä. Talvella vakaa ajettava.
Itse siltikkin hommaisin Lexuksen IS250:sen

-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Baijerin päristimet
Tässä ketjussa ei sitten vissiin keskustella boxereista ... Siihen olisin kommentoinut, että oma R1200GS LC on vallan mainio päristin vaikka minkälaiseen ajoon 
Paremmalla puoliskolla oli ~08 E90 318i, eli sama 2l kone 129 hp versiona. Eihän siinä mitään muuta vikaa ollut kuin että tuntui kuristetulta ja ehkä myös hivenen levoton ajaa suoralla tiellä. Ajamisen iloa, puhtia vain puuttui. Nyt sillä on liisarina 520D XDrive mikä on kyllä aitoa premiumia. Ajamisen iloa tämäkin ja limusiinifiilinki bemarin hienolla automaatilla. Urheilullisuuteen pitää ruksata bensakonetta ja sporttialustaa.

Paremmalla puoliskolla oli ~08 E90 318i, eli sama 2l kone 129 hp versiona. Eihän siinä mitään muuta vikaa ollut kuin että tuntui kuristetulta ja ehkä myös hivenen levoton ajaa suoralla tiellä. Ajamisen iloa, puhtia vain puuttui. Nyt sillä on liisarina 520D XDrive mikä on kyllä aitoa premiumia. Ajamisen iloa tämäkin ja limusiinifiilinki bemarin hienolla automaatilla. Urheilullisuuteen pitää ruksata bensakonetta ja sporttialustaa.
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Baijerin päristimet
Entäs E87? Itsellä oli tuollainen hetken aika ja tuntui aika passelilta kakkosautolta ja oli maantiellä kuin kotonaan. Normi huollot eivät olleet pahanhintaisia kuten LVA mainitsi. Kunhan välttää 116 mallia, jossa on ketjua venyttävä 1.6. Omastakin se oli jo kertaalleen vaihdettu.
Edit. ^Eikös -08 juuri tullut uudet bensamoottorit ja 318 sai 143hp ja 320 170hp?
Edit. ^Eikös -08 juuri tullut uudet bensamoottorit ja 318 sai 143hp ja 320 170hp?
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Baijerin päristimet
Tuossa oli noin merkki 08 edessä (en muista tarkkaa vuosimallia), seuraavat versiot oli tosiaan 143/170hp, kun edelliset oli 129/150hp.Gusse kirjoitti:Edit. ^Eikös -08 juuri tullut uudet bensamoottorit ja 318 sai 143hp ja 320 170hp?
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Baijerin päristimet
Baijerilainen moottoritehdas lopetti ketjunvenyttäjien valmistamisen loppuvuodesta '11. Siihen asti 2litran paholaisenmehua juopottelevissa konstruktioissa eritasoisia riskejä, alkaen 1gen varmuudella venyvästä ketjusta.
Bimmerin varaosapolitiikka on suunnattu rikkaille hölmöille. Jos et ole rikas, olet Bemarin ratissa vain jälkimmäinen. Kuten allekirjoittanut!
Onnea bimmerin metsästykseen!
Bimmerin varaosapolitiikka on suunnattu rikkaille hölmöille. Jos et ole rikas, olet Bemarin ratissa vain jälkimmäinen. Kuten allekirjoittanut!

Onnea bimmerin metsästykseen!
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Baijerin päristimet
Näin ohimennen voi kai mainostaa, että Turengin bimmeripaja vaikutti aika pätevältä vaihtoehdolta merkkiliikkeelle, Bemarin huollattamiseen.
Ja tosiaan sivumennen bemarin omistusta seuranneena, vikoja on noissa yksilöissä ollut määrällisesti vähemmän kuin Audissa mutta rahaa tuntuu palavan lopulta ihan yhtä paljon.
Ja tosiaan sivumennen bemarin omistusta seuranneena, vikoja on noissa yksilöissä ollut määrällisesti vähemmän kuin Audissa mutta rahaa tuntuu palavan lopulta ihan yhtä paljon.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Baijerin päristimet
Ruosteesta kukaan ei tainnut mainita mitään? Joka tapauksessa ei ole sen kanssa ongelmia. Jos haluaa fiilisautoa niin sitten panostaisin, että myös varusteita löytyy. Karvalakit saattavat yllättää karvalakkiudessaan ja auton interiööri on tällöin varsin ankea lättänillä penkeillä yms.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Baijerin päristimet
Pikkukoneesta ei kokemusta, mutta E90:n ostaessa ensimmäisenä saa (tiettävästi muutkin kuin minä) varata erinäisiä satasia alustan puslajumppaan. Ainakin edestä ensimmäinen kun menee, niin ne menee sitten kaikki. Lisäksi voisin suositella kevyttä äänieristysjumppaa, alkaen takaovista. Keulan polttimoiden vaihto on sieltä ja syvältä ja takaluukun lukkomekanismi jäätyy vaseliinien muuttuessa muoviksi ja vedeksi. Lukkopultit jumahtavat kiinni ja avain luovuttaa ajan mittaan. Ehjänä ajolleen vakaa ja leppoisa ajettava, jääradalla jopa ihan hauska. Ehjänä ei myöskään syö renkaita kovin innokkaasti (no, en tiedä syökö takaveto enemmän takarenkaita).
Reilun vuoden ja n. 60tkm (142-206tkm) ajetun matkan aikana on mulle (325xi '06, moottorina N52B25A) normaaleiden huoltojen lisäksi vaihtunut ainakin:
-Moottori (harvinainen yksilövika, lohko halki) ja samalla tietty kytkin ja kampuran takastefa
-Etupään reaktiotankojen puslat ja nivelet
-Etupään poikittaiset alatukivarret
-Oikeanpuoleinen raidetanko päineen
-Akku
-Vanoksen solenoidi
-Taakse ns. narinanivelet
-Takaluukun lukkomekanismin voiteluaineet
-Oikea takapyöränlaakeri (ja asentajan rikkoma ABS-anturi)
-Huohottimen öljynerotin letkuineen
-Vesipumppu
-Keulalle polttimoita (kannattaa vaihtaa tarpeeksi kerralla, jos pakan repii auki...)
-Äänentoisto (se HiFi-paketti riittänee useimmille, ihan perusbulkki taitaa olla aika kauhee)
Ei täysin huoleton, mutta ei toisaalta mitään ihan ihmeellistäkään 10v ikäiselle autolle. Jumpat on pääosin hoitanut merkkikylttiä kantava MetroAuto, joka ei ole halpa, mutta tuntuisi tekevän hommat kunnolla ja hoitavansa vastuunsa jos jotain sattuukin käymään.
Reilun vuoden ja n. 60tkm (142-206tkm) ajetun matkan aikana on mulle (325xi '06, moottorina N52B25A) normaaleiden huoltojen lisäksi vaihtunut ainakin:
-Moottori (harvinainen yksilövika, lohko halki) ja samalla tietty kytkin ja kampuran takastefa
-Etupään reaktiotankojen puslat ja nivelet
-Etupään poikittaiset alatukivarret
-Oikeanpuoleinen raidetanko päineen
-Akku
-Vanoksen solenoidi
-Taakse ns. narinanivelet
-Takaluukun lukkomekanismin voiteluaineet
-Oikea takapyöränlaakeri (ja asentajan rikkoma ABS-anturi)
-Huohottimen öljynerotin letkuineen
-Vesipumppu
-Keulalle polttimoita (kannattaa vaihtaa tarpeeksi kerralla, jos pakan repii auki...)
-Äänentoisto (se HiFi-paketti riittänee useimmille, ihan perusbulkki taitaa olla aika kauhee)
Ei täysin huoleton, mutta ei toisaalta mitään ihan ihmeellistäkään 10v ikäiselle autolle. Jumpat on pääosin hoitanut merkkikylttiä kantava MetroAuto, joka ei ole halpa, mutta tuntuisi tekevän hommat kunnolla ja hoitavansa vastuunsa jos jotain sattuukin käymään.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Baijerin päristimet
Täällä tyytyväinen vm. 2005 320i E90 omistaja!
BMWlläni on jo ajettu yli 300 tkm, jakoketjun kiristin vaihdettu. On muuten 5 minuutin homma näissä, kiitos baijerilaisten suunnittelun. Ja maksoi alle 30 euroa... Kesäisessä matka-ajossa pääsee 5.2 kulutuksella, keskiarvona omassa käytössä 7.1 eli alle tehtaan arvojen. Maksan siis liikaa päästöveroja.
Itseäni ei kiinnosta E85 koska autoni liikkuu säännöllisesti Venäjällä ja viime ja tämän vuoden keskilitrahinta on n. 0,45 euroa...
Nykybemareiden ongelma on moottoreiden öljynkulutus, ennenvanhaan ei tarvinnut huoltoväleillä ikinä lisäillä, nykyään tarvii melkein toimintalitran 7 tkm välein.
Auto on hiljainen, laadukas ja ei halpamuovia sisällä, ei nitise/natise/kolise. Yksi vahvimpia ruostetta vastaan, omakin täysin ruosteeton.
En ole ikinä joutunut vaihtamaan pyöränlaakeria Bemariin. Alustanosatkin kestävät käytössäni, ajelen kylläkin vain käytännössä pääteillä. Polforean ongelmat eivät ole tuttuja, paitsi veemäinen polttimoidenvaihto. Itsellä Xenonit ja ne vaihdetaan sisälokasuojan luukun kautta. Parkin vaihtoa varten pitää irrottaa lokarit.
Luistonesto todella kehittynyt, voi antaa tumpelollekin käsittelyyn. Itse tulin kyllä juuri kotiin sivuteitä pitkän kaavan mukaan, ilman luistonestoa koska takaveto ja lumi...
Osien hinnat todella edulliset neloskoneiseen ja jos joku tuntuu ryöstöltä, aina löytyy Ebay.
BMW on ollut vuodesta -94 lähtien, isälläni vuodesta -75 lähtien joten mallit tuttuja. Itseasiassa ei ole ajanut muun merkkisiä henkilöautoja -75 jälkeen...
Itse pidän myös BMW "perinteistä", esim. polkimien materiaalit samat kuin jo E28 5-sarjassa, vaihdekeppi aina samanlainen, Hofmeisterin pokaus. Malli uudistuu mutta aina pysyy perinteitä mukana.
Tehdäänkö kaupat?
BMWlläni on jo ajettu yli 300 tkm, jakoketjun kiristin vaihdettu. On muuten 5 minuutin homma näissä, kiitos baijerilaisten suunnittelun. Ja maksoi alle 30 euroa... Kesäisessä matka-ajossa pääsee 5.2 kulutuksella, keskiarvona omassa käytössä 7.1 eli alle tehtaan arvojen. Maksan siis liikaa päästöveroja.
Itseäni ei kiinnosta E85 koska autoni liikkuu säännöllisesti Venäjällä ja viime ja tämän vuoden keskilitrahinta on n. 0,45 euroa...
Nykybemareiden ongelma on moottoreiden öljynkulutus, ennenvanhaan ei tarvinnut huoltoväleillä ikinä lisäillä, nykyään tarvii melkein toimintalitran 7 tkm välein.
Auto on hiljainen, laadukas ja ei halpamuovia sisällä, ei nitise/natise/kolise. Yksi vahvimpia ruostetta vastaan, omakin täysin ruosteeton.
En ole ikinä joutunut vaihtamaan pyöränlaakeria Bemariin. Alustanosatkin kestävät käytössäni, ajelen kylläkin vain käytännössä pääteillä. Polforean ongelmat eivät ole tuttuja, paitsi veemäinen polttimoidenvaihto. Itsellä Xenonit ja ne vaihdetaan sisälokasuojan luukun kautta. Parkin vaihtoa varten pitää irrottaa lokarit.
Luistonesto todella kehittynyt, voi antaa tumpelollekin käsittelyyn. Itse tulin kyllä juuri kotiin sivuteitä pitkän kaavan mukaan, ilman luistonestoa koska takaveto ja lumi...
Osien hinnat todella edulliset neloskoneiseen ja jos joku tuntuu ryöstöltä, aina löytyy Ebay.
BMW on ollut vuodesta -94 lähtien, isälläni vuodesta -75 lähtien joten mallit tuttuja. Itseasiassa ei ole ajanut muun merkkisiä henkilöautoja -75 jälkeen...
Itse pidän myös BMW "perinteistä", esim. polkimien materiaalit samat kuin jo E28 5-sarjassa, vaihdekeppi aina samanlainen, Hofmeisterin pokaus. Malli uudistuu mutta aina pysyy perinteitä mukana.
Tehdäänkö kaupat?
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Baijerin päristimet
Kiitokset vastauksistanne! BMW:n 2010-luvun automaatit ovat oikeastaan ilmiö autolehtien testeissä. Toimii kuin ihmisen mieli, kai. Mutta mites nämä 2000-luvun alkupuolen automaatit? Itse saattaisin lähestyä hyvinkin uteliaasti 320i:tä automaattina. Jos joku joskus on öljyt vaihdattanut, niin kestääkö nämä automaatit 100/200/300tkm vai kenties ikuisuuden? Itselläni automaattikokemuksia oikeastaan vain 1996 Vollen Kasipätkästä, jonka 4-lovinen automaatti tarjosi toki omatoimisesti vaihtuvat välitykset, myös erittäin rutkasti luistoa, luistoa ja luistoa... Sen vuoksi tarjolla olleet 170 hummaa tuntuivat aika etäisiltä - onneksi viitosen päästämä meteli konehuoneesta kertoi, että tässä ollaan edes yrittämässä.
Kestääkö nämä Vanokset ja muut BMW-innovaatiot aikaa ja kilometrejä? Onhan Alfalla Multiair, mutta jotenkin suruissani olen lueskellut niiden vaihtoa muutamien vuosien ja alle 100tkm matkoilla. Ketjukoneitakin vissiin, mutta GM-Alfa-tyyliin ei voi luottaa niihinkään.
Olen joskus kelaillut sitäkin, että eräs keino erikokoisten automallien hinnoitteluun "halpa-keskihintainen-luksus" lähtee luonnollisesti osien/kokonaisuuden elinkaaren määrittelyllä. Pikkuautolla 10v/150tkm, keskiluokan vehkeellä 10v/200tkm ja isoimmilla 15v/500tkm. En tiedä olenko edes oikeassa, kunhan näitä omia kokemuksiani vain peilaan. Tällä logiikalla kenties kannattaisi kokeilla 520i:tä a´la Bangle ja pohtia sopisiko omiin tarpeisiin paremminkin. Äärimmäinen kiire ei ole asiani, vaan rento työmatkakruisailu satunnaisin kaupunkireissuin.
Kestääkö nämä Vanokset ja muut BMW-innovaatiot aikaa ja kilometrejä? Onhan Alfalla Multiair, mutta jotenkin suruissani olen lueskellut niiden vaihtoa muutamien vuosien ja alle 100tkm matkoilla. Ketjukoneitakin vissiin, mutta GM-Alfa-tyyliin ei voi luottaa niihinkään.
Olen joskus kelaillut sitäkin, että eräs keino erikokoisten automallien hinnoitteluun "halpa-keskihintainen-luksus" lähtee luonnollisesti osien/kokonaisuuden elinkaaren määrittelyllä. Pikkuautolla 10v/150tkm, keskiluokan vehkeellä 10v/200tkm ja isoimmilla 15v/500tkm. En tiedä olenko edes oikeassa, kunhan näitä omia kokemuksiani vain peilaan. Tällä logiikalla kenties kannattaisi kokeilla 520i:tä a´la Bangle ja pohtia sopisiko omiin tarpeisiin paremminkin. Äärimmäinen kiire ei ole asiani, vaan rento työmatkakruisailu satunnaisin kaupunkireissuin.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Baijerin päristimet
Niin, jos 2000-luvun alkupuolen etanoli kulkuinen, hyvin toimiva automaatti kiinnostaa, niin tässä olisi hyvä vaihtoehto:
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/7433022
Sorry OT.
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/7433022

Sorry OT.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Baijerin päristimet
Ei se 6-lovinenkaan aski minun tietääkseni huono ole, vaikka ikiöljyt siinäkin vähän kieltämättä arveluttaa. Se vähä mitä olen moisella matkaa taittanut ja hivenen koeajanutkin, niin kovin luistonhimoisesta salkusta ei voi puhua.
500-sarjan (E6x) vakioviat (ekana mieleentulevista panoraamakaton viemäröinti tukossa, takaluukun johtosarja porsii, takajousien kompuran letkut hapertuvat vuotamaan ja kompura laulaa itsensä hengiltä) keskittyvät melko vahvasti farkkukoriin (E61). BMWForumilla on E6x dieselin ostajan muistilista, joita muilta kuin moottorin osilta voi soveltaa myös bensakoneisiin.
500-sarjan (E6x) vakioviat (ekana mieleentulevista panoraamakaton viemäröinti tukossa, takaluukun johtosarja porsii, takajousien kompuran letkut hapertuvat vuotamaan ja kompura laulaa itsensä hengiltä) keskittyvät melko vahvasti farkkukoriin (E61). BMWForumilla on E6x dieselin ostajan muistilista, joita muilta kuin moottorin osilta voi soveltaa myös bensakoneisiin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Baijerin päristimet
Nyt ei ole kokemusta vanhemmista kuin tästä F10 series 520D automaatista, mikä on kyllä hieno laitos. Vaihtaa silkinpehmeästi ja vaihdot huomaa enimmäkseen rundimittarista. Ei juurikaan luista ja kaikenkarvaista manuaali- ja sportmoodia löytyy niille jotka haluavat jotain tiettyä pykälää silmään. Koko voimalinja siis toimii, Bimmerin kone tarjoaa vääntöä kokolailla heti pyydettäessä ja se ei huku vaihteiston luistoon. Tämän jälkeen en ole juuri manuaalia kaivannut, mutta semmonen tuossa TBi:ssä nyt on ... 

-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Baijerin päristimet
-07 318iPolforea kirjoitti: -Äänentoisto (se HiFi-paketti riittänee useimmille, ihan perusbulkki taitaa olla aika kauhee)
Hifi pakettia en ole kuullut, mutta se peruskone, olkoonkin vaikka kuinka business, _on_ kauhea. Uutiset sillä kuuntelee.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Baijerin päristimet
Business miehet ei taida bimmerissä musiikkia tosiaan kuunnella. Pahvinen on "ääni"... '10 mallin 6-lovinen mehumaija on vielä vanhaa perua ja helkkarin hyvä loota. Sporttimodet ja itsevaihtamisetkin toki löytyy, mutta ei oo tarvinnut koskea. Bemarin voimalinja vakuuttaa. Ja toki viimeistelyn taso, ainakin tässä X1:ssä.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Baijerin päristimet
Juuri kun itse olin tulossa toisiin aikeisiin merkin suhteen, alkaa vaimo lämmetä merkille... Vaikeaa on.
No, tutkailin isoa BMW-palstaa ja pikaisen tyyppivikalistan lukemisen perusteella koko merkki pitäisi kiertää n. 100 metrin päästä. Toisaalta, katsastuskonttorilla oli tänään Fiatin vieressä perätysten kaksi Bimmeriä ja kyllähän ne läpi menivät heittäen. Nekin.
N-sarjan moottorit niin bensana kuin dieselinä tuntuvat syntymävammaisilta ihan jokainen malli ja koko. Että kaikissa olisi venyvä jakopään ketju ja heikko kiristin. Ilmentää kaiketi itsensä 1500rpm laahaavalla metelillä - ääninäytteitä tuntuu Youtube olevan pullollaan. Ilmeisesti KAIKKI pitäisi vaihtaa, mikäli halutaan ketjun elävän hetkeä pidempään (?). Ei taida olla kolmen kympin ja vartin homma.. Jos autoon olisi todistettavasti tehty huolellinen remontti, sittenkö olisi turvassa?
Jos pysyttelee bensakoneisissa, ei tainnut olla Vanos-systeemien vaihtoa kummempaa huolta (vrt. Multiair noin kustannusmielessä). Dieselithän ovat täynnä kaikenmaailman penteleitä kaiketi. Jos kuitenkin uskaltautuisi merkkiin ja malliin, pitäisikö sitä samantien hankkia joku 135/335 tai joku muu isokoneisempi vai ovatko nekin samaa kuraa kuin nämä nelipyttyiset? Muutoin autoista välittyi laadukas ja toimiva mielikuva kylläkin.
On tämä autonvaihto vaikeaa. Jos haluaa jotain muuta kuin lauantaimakkaraa, tuntuu olevan suo siellä, vetelä täällä. Mersuissa ruostetta, BMW:ssä moottoririesaa, Jaguareissa tuntuu hajoavan kaikki 150tkm ajettuina, Saab ei nappaa, Volvoa ei saa ostaa ja Alfa 159 ei taas enää oikein polttele. Pitääkö se Lexus IS250 käydä sitten vielä kokeilemassa...? Auttakee...!
No, tutkailin isoa BMW-palstaa ja pikaisen tyyppivikalistan lukemisen perusteella koko merkki pitäisi kiertää n. 100 metrin päästä. Toisaalta, katsastuskonttorilla oli tänään Fiatin vieressä perätysten kaksi Bimmeriä ja kyllähän ne läpi menivät heittäen. Nekin.
N-sarjan moottorit niin bensana kuin dieselinä tuntuvat syntymävammaisilta ihan jokainen malli ja koko. Että kaikissa olisi venyvä jakopään ketju ja heikko kiristin. Ilmentää kaiketi itsensä 1500rpm laahaavalla metelillä - ääninäytteitä tuntuu Youtube olevan pullollaan. Ilmeisesti KAIKKI pitäisi vaihtaa, mikäli halutaan ketjun elävän hetkeä pidempään (?). Ei taida olla kolmen kympin ja vartin homma.. Jos autoon olisi todistettavasti tehty huolellinen remontti, sittenkö olisi turvassa?
Jos pysyttelee bensakoneisissa, ei tainnut olla Vanos-systeemien vaihtoa kummempaa huolta (vrt. Multiair noin kustannusmielessä). Dieselithän ovat täynnä kaikenmaailman penteleitä kaiketi. Jos kuitenkin uskaltautuisi merkkiin ja malliin, pitäisikö sitä samantien hankkia joku 135/335 tai joku muu isokoneisempi vai ovatko nekin samaa kuraa kuin nämä nelipyttyiset? Muutoin autoista välittyi laadukas ja toimiva mielikuva kylläkin.
On tämä autonvaihto vaikeaa. Jos haluaa jotain muuta kuin lauantaimakkaraa, tuntuu olevan suo siellä, vetelä täällä. Mersuissa ruostetta, BMW:ssä moottoririesaa, Jaguareissa tuntuu hajoavan kaikki 150tkm ajettuina, Saab ei nappaa, Volvoa ei saa ostaa ja Alfa 159 ei taas enää oikein polttele. Pitääkö se Lexus IS250 käydä sitten vielä kokeilemassa...? Auttakee...!
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Baijerin päristimet
Autoissa on se hyvä että niitä ei tarvitse ottaa mukaan sukuhautaan. Anna mennä tunteella! Minkä auton haluat? - Jos talous antaa myöden - osta se! Kaikki autot voi hajota. Kaikki autot ruostuu. Jos tulee kakkaa hankittua, vaihda se pois.
Bimmereistä: Osta neliveto. On sitten hauska edes talvella! Kahden mokoman kokemuksella voin sanoa että ovat tylsiä. Oikeesti. Tuo nyt alla oleva parivuotias 320d on helvetin hyvä auto. Mutta niin typerryttävän tylsä. Kaikki käsien kautta menneet Alfat tarjonneet enemmän ajamisen iloa! Tämän 3-sarjalaisen perään en katso parkkipaikalla. En oo edes pessyt sitä kuukausiin. Mutta siis hyvin suositeltava auto. Jos tarkoitus mennä paikasta toiseen ilman seikkailun tuntua!
Bimmereistä: Osta neliveto. On sitten hauska edes talvella! Kahden mokoman kokemuksella voin sanoa että ovat tylsiä. Oikeesti. Tuo nyt alla oleva parivuotias 320d on helvetin hyvä auto. Mutta niin typerryttävän tylsä. Kaikki käsien kautta menneet Alfat tarjonneet enemmän ajamisen iloa! Tämän 3-sarjalaisen perään en katso parkkipaikalla. En oo edes pessyt sitä kuukausiin. Mutta siis hyvin suositeltava auto. Jos tarkoitus mennä paikasta toiseen ilman seikkailun tuntua!
-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32
- Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 t-jet 155, Supra SZ-R, BMW e91
Re: Baijerin päristimet
Meidän aika paljon ajetussa diesel bemun koneessa ei ketju ole venynyt, käytiin tarkastuttamassa se liikkeessä. Ukko oli muutenkin sitä mieltä että ylimitoitettu ongelma, ei ole niin yleinen mitä luullaan. Mutta on pemari kallis ylläpitää noin niinkuin muuten.Kivijärvi kirjoitti:Juuri kun itse olin tulossa toisiin aikeisiin merkin suhteen, alkaa vaimo lämmetä merkille... Vaikeaa on.
No, tutkailin isoa BMW-palstaa ja pikaisen tyyppivikalistan lukemisen perusteella koko merkki pitäisi kiertää n. 100 metrin päästä. Toisaalta, katsastuskonttorilla oli tänään Fiatin vieressä perätysten kaksi Bimmeriä ja kyllähän ne läpi menivät heittäen. Nekin.
N-sarjan moottorit niin bensana kuin dieselinä tuntuvat syntymävammaisilta ihan jokainen malli ja koko. Että kaikissa olisi venyvä jakopään ketju ja heikko kiristin. Ilmentää kaiketi itsensä 1500rpm laahaavalla metelillä - ääninäytteitä tuntuu Youtube olevan pullollaan. Ilmeisesti KAIKKI pitäisi vaihtaa, mikäli halutaan ketjun elävän hetkeä pidempään (?). Ei taida olla kolmen kympin ja vartin homma.. Jos autoon olisi todistettavasti tehty huolellinen remontti, sittenkö olisi turvassa
On tämä autonvaihto vaikeaa. Jos haluaa jotain muuta kuin lauantaimakkaraa, tuntuu olevan suo siellä, vetelä täällä. Mersuissa ruostetta, BMW:ssä moottoririesaa, Jaguareissa tuntuu hajoavan kaikki 150tkm ajettuina, Saab ei nappaa, Volvoa ei saa ostaa ja Alfa 159 ei taas enää oikein polttele. Pitääkö se Lexus IS250 käydä sitten vielä kokeilemassa...? Auttakee...!
https://www.yourmechanic.com/article/th ... ddy-martin
Käy ihmeessä ajamassa lexus, saatat yllättyä positiivisesti... Lexan is250 on oikeasti hieno auto. V6 on silkinpehmeä ja suorituskyky hyvä. Ja ylläpitokulut ei lexuksissa paljoa toyotasta nouse. Nousee toki mutta ei kohtuuttomasti.
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Baijerin päristimet
Eli olisiko nyt aika tehdä ostopäätös järjellä ja hankkia se 159?Kivijärvi kirjoitti: Mersuissa ruostetta, BMW:ssä moottoririesaa, Jaguareissa tuntuu hajoavan kaikki 150tkm ajettuina, Saab ei nappaa, Volvoa ei saa ostaa ja Alfa 159 ei taas enää oikein polttele. Pitääkö se Lexus IS250 käydä sitten vielä kokeilemassa...? Auttakee...!

- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Baijerin päristimet
Noista kyllä järkevin valinta on Lexus... gentlemannin toyotamolsky kirjoitti:Eli olisiko nyt aika tehdä ostopäätös järjellä ja hankkia se 159?Kivijärvi kirjoitti: Mersuissa ruostetta, BMW:ssä moottoririesaa, Jaguareissa tuntuu hajoavan kaikki 150tkm ajettuina, Saab ei nappaa, Volvoa ei saa ostaa ja Alfa 159 ei taas enää oikein polttele. Pitääkö se Lexus IS250 käydä sitten vielä kokeilemassa...? Auttakee...!

Benareista vähän. E39-mallin 530D tomaatilla tuntui viikon aikana mukavalta peliltä... oli vielä ihan vakioalustalla kivan hiljainen rengasmelultaan. Näistä kun löytää hyvän yksilön niin puoli milliä kilometriä menee kevyesti. Varaosat vähän kalliimpia kuin vastaavaan stuttgartilaiseen , mutta fiilistä löytyy vähän enemmän. Ei kuitenkaan Alfaa voita ajofiiliksessä ...


Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Baijerin päristimet
Alfa 159:tä kiinnostaisi oikeastaan vain 2.4JTDm ja 3.2JTS. JTS ei taida taipua E85-juopotteluun ja hulluna kai pidettäisi, jos vaikka voisiki konvertoida tuollaiseksi..
Mikähän tuon 2.4JTDm:n odotettavissa oleva kestoikä voisi olla? Onko porukka paljonkin noilla kelaillut? Jos automaatin ottaisi, pääsisikö pois kytkin-/kaksoismassa-ongelmista saamatta vielä vakavampia tilalle? EGR/DPF-ongelmista ei sittenkään. Halpojahan nämä BMW/M-B-hintoihin nähden on, joten ostotonnit pitäisi vain tallettaa visusti touhutonneiksi. Onhan se ajatus tuokin.
Lexukset ovat rautaa, se on jo tiedossa. Juuri kesällä päästelin 12v vanhalla yksilöllä ja sehän oli kuin uusi. Se on oikeastaan pienoinen mysteeri miten ne saa autonsa niin laadukkaiksi, ettei isoja vikoja ole edes tuolla iällä. Joku sipannut Mark Levinson-vahvistin ei vielä "italosähkö"-osastolle meriitiksi kelpaa.

Lexukset ovat rautaa, se on jo tiedossa. Juuri kesällä päästelin 12v vanhalla yksilöllä ja sehän oli kuin uusi. Se on oikeastaan pienoinen mysteeri miten ne saa autonsa niin laadukkaiksi, ettei isoja vikoja ole edes tuolla iällä. Joku sipannut Mark Levinson-vahvistin ei vielä "italosähkö"-osastolle meriitiksi kelpaa.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Baijerin päristimet
Oletko olympiavolkkarien valikoimaa tutkinut vai eikö hallitus hyväksy sitä? Tylsä pirssi se kyllä on, mutta ainakin meillä oleva 130kw koneinen A4 2.0tdi on aivan pätevä käyttökiesi. Menee oikiastaan helvetin vähällä p-aineella, potku riittää hyvin normiajoihin ja ripeään motariliikuskeluun, hemmetin laadukas ja jämäkkä ajettava. Automaattilaatikko on varsinkin tosi hyvä. Me on ajettu kohta 40tkm (mittarissa n.100tkm) ja ei mitään murheita. Nopeusmittariston ylärekisterin taustavalot vilkuttaa joskus - siinä kaikki.
Alfa Romeo 155 V6 1992
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Baijerin päristimet
BMW:stä kiikarissa lähinnä 1-sarjalainen, kenties 3-sarjalainen. Kun luultavasti vaihtoon lähtisi 500, joku pienempikin kävisi. Audilta A1 kiinnostaisi tässä mielessä itseäni. Niissä on moottoreina vain näitä 1.4- ja 1.2 TFSI-motteja, enkä ole kuullut niistä oikein mitään hyvää (pidemmän päälle). Mitenkähän lienee sitten todellisuudessa asian tila? Jollei olisi rahasta tiukkaa, joku uunituore A1 1.0 Ultra voisi olla ok käyttöpeli.
Etäisesti baijerilainen se on Minikin, ja samalla tavalla nettitutustuminen aiheeseen tuottaa pettymyksen. Ne ovat täynnä mitä kummallisimpia vikoja. Ei ole liimattu listoja sisustuksessa tehtaalla, on pärinää, räminää ja vaikka mitä "premiumia" eli tavallisen päälle tulevaa. Eikös se Premium sitä tosiaan tarkoitakin...
BMW-merkkihuollosta välittyy perin jäyhä ja kankea vaikutelma takuuasioissa ja muidenkin vikojen korjaamisissa.
Etäisesti baijerilainen se on Minikin, ja samalla tavalla nettitutustuminen aiheeseen tuottaa pettymyksen. Ne ovat täynnä mitä kummallisimpia vikoja. Ei ole liimattu listoja sisustuksessa tehtaalla, on pärinää, räminää ja vaikka mitä "premiumia" eli tavallisen päälle tulevaa. Eikös se Premium sitä tosiaan tarkoitakin...

- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Baijerin päristimet
Olympiavolkkarilla on "hölmöt" sukulaiset itsensä ympäröineet. Äidillä A4, isäukolla A8. A8 on suht ongelmaton, A4 ei. Mutta serkkutytön bränäri A3 (josta hän YLPEÄ) on 8tkm jälkeen koneen osalta tilassa, jossa öljyä kuluu 1 litra/tuhat km! TFSI tältä osin maineensa veroinen, seuraukset moisesta tilanteesta realisoituvat jonkin ajan kuluttua (nopea googlaus paljastaa paljon). Silti instagramiin napsahtelee autosta ylistäviä kuvia säännöllisesti. Huoh.
1-sarja on hyvä mutta ahdas. Hauskempi kuin 3-sarja. Joka on hyvä mutta tylsä. Kun ollaan vähän enemmän tosissaan, BMW on hankala auto. Siitä ei oikein tykkää, mutta siitä on vaikea vaihtaa pois. Kun testaa Bimmerin jälkeen muita autoja, löytää välittömästi kohtia, jotka ovat paljon huonommin kuin omassa kulkineessa. Mutta silti siitä autostaan ei oikein osaa nauttia. On vähän kuin jumissa baijerilaisen kanssa...

1-sarja on hyvä mutta ahdas. Hauskempi kuin 3-sarja. Joka on hyvä mutta tylsä. Kun ollaan vähän enemmän tosissaan, BMW on hankala auto. Siitä ei oikein tykkää, mutta siitä on vaikea vaihtaa pois. Kun testaa Bimmerin jälkeen muita autoja, löytää välittömästi kohtia, jotka ovat paljon huonommin kuin omassa kulkineessa. Mutta silti siitä autostaan ei oikein osaa nauttia. On vähän kuin jumissa baijerilaisen kanssa...

- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Baijerin päristimet
^siihen a3:sen öljyn-naposteluun on joku kikka kolmonen. Merkkiliike hoitaa homman huomaamattomasti, eikä tartte edes mootoria avata. 

"puhun niin totta kuin osaan"
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Baijerin päristimet
Taitaa olla sama pohjalevy molemmissa, kolmonen lienee hiljaisempi, vitonen sitten selvästi hiljaisempi. Laadun suhteen ei valittamista ja 1.6 turbo kulkee aika rivakasti, vaikka luonne ei kummoinen olekaan. Tiloiltaan löytyy aina isompia, jos se on joku mittarilerppu kirjoitti: 1-sarja on hyvä mutta ahdas. Hauskempi kuin 3-sarja...

- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Baijerin päristimet
^Nää on nää pohjalevyjutut jänniä. Uskon täysin sielunsiemauksin (tarkistamatta asiaa), että ykkönen ja kolmonen on varmasti samalla levyllä, kun näin kerrot. Mutta sisätiloiltaan on nuo kyllä aika erilaiset. Ja perätiloiltaan varsinkin, kun itsellä on vielä tuo maajussimalli. Joka on paljon tilavampi, kuin mitä itsellä oli mielikuva ennen kuin mokoman hankin. Ottaisin mieluusti ykkösen, koska ihan kokeilun perusteella pidän sitä sielukkaampana. Mutta siihen ei oikeen tahdo mahtua lapsiperhe, joten kun nyt joutuu yhdellä ainoalla autolla kulkemaan, niin tarvitsee olla mukana sitä "ylimääräistä" tilaakin. Vitonen on hiukan pappamainen jo, mutta kyllä vielä selvästi pykälää kolmosta laadukkaampi. Tässä nyt jo alkaa pappamaisuutta olemaan olemuksessa sen verran että kai se vitonenkin menisi. Se ei oikein vain mahtuisi enää "heittämällä" parkkihallin ruutuun, johon jo kolmosen laittaminen on tuskaisaa. Ovat hiukan ahtaita tehneet YIT:n pojat näistä paikoista, oman ruudun vieressä vielä ihan himmee tolppa...
Toivon todella että Giulia on hyvä. Sillä voisi päästä Bemarikierteestä irti. Nyt kun vaimokin on jo taipunut sen verran että suostuu kokeilemaan Giuliaa!
EDIT: Ihan viksu pari kyllä tuo vitonen ja ykkönen!
Toivon todella että Giulia on hyvä. Sillä voisi päästä Bemarikierteestä irti. Nyt kun vaimokin on jo taipunut sen verran että suostuu kokeilemaan Giuliaa!

EDIT: Ihan viksu pari kyllä tuo vitonen ja ykkönen!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Baijerin päristimet
^
Pohjalevyhän ei oikeastaan kerro ihan kauheasti.
Jos raideleveys ja akseliväli säilyy, siihen muottiin saa "aika paljon" muutoksia aikaseksi tehtyä silti
Pohjalevy-määritelmä taitaa toki tiukempi olla, mutta näin karrikoidusti.
Pohjalevyhän ei oikeastaan kerro ihan kauheasti.
Jos raideleveys ja akseliväli säilyy, siihen muottiin saa "aika paljon" muutoksia aikaseksi tehtyä silti

Pohjalevy-määritelmä taitaa toki tiukempi olla, mutta näin karrikoidusti.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Baijerin päristimet
Bemarin ikiöljyt perässä kestivät sen 390tkm (sillä oletuksella ettei niitä ole vaihdettu 140tkm ekan kilsan aikana). Marmoripalatsi hinnoittelee perälle hinnaksi snadisti alle kolmatta tuhatta euroa (1900€). Käytettyjäkin tuntuu olevan kovin vähän liikkeellä.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Baijerin päristimet
Joo, ykkösen takajalkatilat on rajoilla, vaikka lapset vielä aika pieniä. 3-sarjan GT kuulemma 11cm enemmän jalkatilaa, kuin tavallisessa kolmosessa. Miten sitä levyä on sitten venytettyAquatica kirjoitti:^
Pohjalevyhän ei oikeastaan kerro ihan kauheasti.
Jos raideleveys ja akseliväli säilyy, siihen muottiin saa "aika paljon" muutoksia aikaseksi tehtyä silti
Pohjalevy-määritelmä taitaa toki tiukempi olla, mutta näin karrikoidusti.

Täytyy vertailla Giuliaa, kunhan alkaa näkymään!
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Baijerin päristimet
^^hyvin on kestäny ikiöljyillä, tuohan on eurooppalaisen mittapuun mukaan täysin palvellut ja enemmänkin.
"puhun niin totta kuin osaan"
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Baijerin päristimet
^^aika hyvin sitä kolmosen pohjalevyä on kutistettu, koska akselivälieroa on 12cm. Raideväli on toki vain 20-25mm kaposempi pienoisessa.
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Baijerin päristimet
Eikös 3-sarjan GT:n pohjalevyn pohjana ole 5-sarjan pohjalevy ja siitä syystä takatilat ovat suuremmat kuin tavallisessa 3-sarjassa? Tai näin ainakin olen kuullut.Rolle kirjoitti:Joo, ykkösen takajalkatilat on rajoilla, vaikka lapset vielä aika pieniä. 3-sarjan GT kuulemma 11cm enemmän jalkatilaa, kuin tavallisessa kolmosessa. Miten sitä levyä on sitten venytettyAquatica kirjoitti:^
Pohjalevyhän ei oikeastaan kerro ihan kauheasti.
Jos raideleveys ja akseliväli säilyy, siihen muottiin saa "aika paljon" muutoksia aikaseksi tehtyä silti
Pohjalevy-määritelmä taitaa toki tiukempi olla, mutta näin karrikoidusti.Ulkonäkö on mikä on, mutta voisi muuten olla hyvä, jos joutuu useammin kuskaamaan lapsia..
Täytyy vertailla Giuliaa, kunhan alkaa näkymään!
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Baijerin päristimet
Vaimo olis halunnut tollasen 3-sarjan GT:n. Bensana ja nelikkona. Onhan niitä tarjolla. Mutta en suostu maksamaan moisesta hirviöstä vaadittavaa hintaa, vaikka olis seiskasarjan pohjalevyllä!
Mielestäni tuo 3-sarjan farkku tarjosi rahalle Bimmeripuolella omasta näkökulmasta parhaiten vastinetta.
Mielestäni tuo 3-sarjan farkku tarjosi rahalle Bimmeripuolella omasta näkökulmasta parhaiten vastinetta.
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Baijerin päristimet
^Kuullut myös ystävältä, että tuo 3-sarjan GT malli on jotenkin lerppu/löysä pitemmän päälle ja alusta ei toimi oikein tai ainakin ystävän firmassa olivat myyntimiehet vaihtaneet noita kesken sopimuskauden pois tavallisiin 3-sarjalaisiin outojen ajoomainsuuksien vuoksi. Ennen sitä niitä oli kyllä huollon puolesta yritetty parannella. Mitä itse ajellut tuollaista GT:tä, niin en voi sitä huonoksi sanoa ja oli minusta oikein hyvä. Tosin nuo myyntimiehet ystävän firmassa ajelevatkin 50-80 tkm vuodessa.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Baijerin päristimet
No se toki selittäisi tilannetta, vaikkei vitonenkaan kummoisilla takajalkatiloilla pääse keulimaan.Eikös 3-sarjan GT:n pohjalevyn pohjana ole 5-sarjan pohjalevy ja siitä syystä takatilat ovat suuremmat kuin tavallisessa 3-sarjassa? Tai näin ainakin olen kuullut.
Näiden eduksi, tai haitaksi, on luettava massiivinen lisävarustelista. Joko niitä on riittävästi ruksittu tai sitten ei. Alfojen kanssa en moisia asioita ikinä noteerannut, kunhan kone oli kunnossa ja alusta tikissä
