Liikenteestä

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Ei ole essonbaaria.
En tiedä, riittääkö vakkari suoraan yksinään, mutta yhtä paljon vaivaa siinä piti nähdä (olen Fiat-asentajalta oppinut tuon...).
Eli siis, jossakin versiossa (tai vuosimallissa? tai sekäettä-osuessa?) rajottimen ohittaminen ei vaadi mitään varsinaisesti normaalista poikkeavaa... johonka vakkarilla ylinopeuteen kiihdytys varmaan hyvin osuisi :D

^^^
Kun oli kärry perässä ja ajeli, huomasi hyvin tuon - kun ei ole kiire, on aika ressitöntä. Mä tosin oon oppinut ressittömäksi muutenkin, mut aina välillä - harvoin - ressinkesto loppuu silti kesken :(

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Tai kun auton kulkupuoli jo sinällään täsmää takapäästä löytyvän 80-lätkän kanssa.

Näissä pitää vaan muistaa vetää sivuun, jos jono tuppaa kasvamaan. Jollain voi olla oikeasti kiire. Jolloin yksi Tiida ja 10 ääliötä perässä, eikä kukaan mene ohi, saa aikaan otsasuonen räjähtämisen.

Kun on työn puolesta matkalla 500km päähän keikalle alkaa olla merkitystä tulevien yöunien pituuteen, ajetaanko 70 vai 85 vai 105km/h. Vuorokautta voi venyttää vaan tiettyyn rajaan asti ja nukkuakin olisi joskus kiva.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Ei näköjään poliisiakaan aina kiinnosta. Keskiviikko iltana Kankaanpäässä painoi paku ohitse, muistaakseni 44 tiellä, itsellä mittarissa 85 (gps) 80 alueella.
Vastaan tuleva tunnukseton maija joutui melkein hidastamaan, mutta ei jotain käsimerkkiä kummempaa reaktiota poliiseilta...
Suoraan vaan suoraa

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Bella italian jälkeen poikettiin Riihimäellä kylässä. Pois lähtiessä siinä lähellä rysähti vanha primera puuhun, kännissä olivat.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ei näköjään yksi kuolonkolari riitä näillä Hämeenlinnan työmaa-alueilla. Motarilla on molempiin suuntaan pätkät, joissa kaistat kapenevat/loppuvat ja rajoitus putoaa viiteenkymppiin. Silti Iso osa jengistä pudottelee läpi se sata lasissa. Äskenkin meinasi Vantaan Remonttipalvelun idiootille käydä huonosti, kun vauhtia oli ihan hemmetisti liikaa ja kaista loppui.

Kanadassa oli remonttikohdissa kyltit, että ko. alueella hankitut ylinopeussakot tuplataan. Hyvä idea tähänkin maahan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Vittorio Jano kirjoitti: Kanadassa oli remonttikohdissa kyltit, että ko. alueella hankitut ylinopeussakot tuplataan. Hyvä idea tähänkin maahan.
Muricassa myös, mutta siellä ei ole alennettua rajoitusta tietyön kohdalla. (Tai siis, Camryn edesauttamassa vireystilassa en ole alennettua rajoitusta huomannut)
VMP

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Suomessa se sakkojen tuplaus ei pääty tietyömaan myötä :silly:
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Käytetyistä nopeuksista päätellen pelote ei ole riittävä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Siitä olen kyllä täysin samaa mieltä. Ehkä sitä voisi tehostaa suorittamalla liikenteenvalvontaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
+1.

Joka ikinen päivä kun töihin ajelen tai sieltä takasin, olisi n. 50 sakotettavaa matkalla.
Ja tuo matka on sen 8km per suunta.

Ja noistakin ~puolet törkeitä ylinopeuksia tai muita piittaamattomuuksia. Kertaakaan ei ole näkynyt poliisia. Eikä kyllä liikennemäärätkään paljoa ole, ihan oikeasti.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Mitä tähän tietyömaa asiaa tulee niin päivän selvää on että ongelma on siinä että aina kun jotain ollaan vähänkin tekemässä olevinaan tai oikeasti, rajoitus tiputetaan 30-50 usein ilman mitään kunnollista syytä. Niin sitten kun tulee ihan oikea tarve tiputtaa tuo nopeus niinkuin nyt ilmeisesti Hämeenlinnassa niin ihmiset luulevat ettei ole mitään oikeaa syytä hiljentää kun ei yleensäkään ole, jolloin homma menee vituiksi.
Monissa maissa joissa on kehittynyt autoilukulttuuri on tästä syystä tietyömailla nopeusrajoitukset esim. 80 ellei ole ihan oikeaa tarvetta hiljentää.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tuokin on totta. Merkit ovat tien poskessa, vaikka kukaan ei ole aikoihin tehnyt enää mitään missään. Nopeuserot tuppaavat noissa kasvamaan turhan koviksi, kun joku vetää viittäkymppiä ja toinen sataakolmeakymppiä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Kakkoskehän tunnelivalotyömaa aloitettiin elokuussa. Rajoitus pudotettiin toukokuun alussa...

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Tuossa Hämeenlinnassa on neljä työmaata samassa kohtaa, mutta töitä tehdään yleensä vain yhdessä tai kahdessa. siis päiväsaikaan 7-16. Tai ei missään.

Luulisi että moottoritiellä tehtäisiin edes vähän isommalla köörillä. Tuossa kun tosiaan tiputetaan pohjoseen mennessä 120-50 niin ei mikään ihme että tulee jonoja.

Toisaalta en ole koskaan nähnyt jonoja pohjoiseenpäin, mutta sellainen ilmeisesti oli saatu aikaan. Jonon syntyminenhän tuolla oli kyseessä, kolari ei sinänsä ollut työmaan kohdalla sinne oli vielä matkaa. Tuossa kun on ensin vielä alamäki ja sitten kympin päällä kaartaa oikealle, niin kaiteet peittää näkyvyyden ainakin henkilöautosta tuohon rampille ja sen jälkeiselle suoralle, eli jonot ei edes näy kunnolla.

Mutta tässä kerran näin kilometrin jonon toiseen suuntaan työmaalta sinne Moka (r) kauppakeskuksen alle, joten kyllä sellainen näköjään onnistuu. Vaikka edes kello neljän jälkeen en itse ole koskaan joutunut jonottelemaan tuossa yhtään.

Forssassa kun alotettiin keväällä siltatyö, niin tuli tiehallinnolta kyltit että valmis syyskuussa. Työporukka pisti kamat nippuun jo ennen juhannusta ja lähti seuraavalle työmaalle. Mahtoivatko tehdä paria vuoroa vai miten onnistui noin ripeästi.

Iteltä on yritetty niistää keula autosta tuossa koukkauksessa ja kerran kattelin kun vaununvetäjä tunki rekan vierellä tuonne että 5cm jäi. Sekin ajoi pitkään siinä rekan vierellä eli ihan tietoisesti tunki samaan aikaan mutkiin ja vielä vauhdilla.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mt148, Keravan hautausmaan kohdalla rakennettiin liikennevalot ja risteys. Koko hommassa meni n. 2vko ja se oli valmis. Järvenpäässä pienempi operaatio 7-18 ja kai ne 3kk siihen käytti... Ensimmäinen taisi olla urakka, jälkimmäinen tunnilla?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Eilen oli hupaisa katsoa viereisellä kaistalla ajelleen Qashkai-kuljettajan ajotapaa VT12:lla. Itse pääsen vain vähän hiljentämällä läpi liikennevaloista ja viereisellä kaistalla edellä oleva Qashkai polkee kävelyvauhdista täysillä päästäkseen takaisin edelleni saman toistuessa taas seuraavissa liikennevaloissa, joihin Q-kuski ajaa täysiä loppuun asti joutuen jopa pysähtymään, kun itse taas ajoissa himmaillen pääsin läpi vauhdilla ja taas toistui Q-kuskin pakottava tarve päästä edelle.
Oma vauhti eli välillä 50-80 ja pääsin sujuvasti kaikista valoista läpi, kun Q-kuski polki kotteroaan 0-100 välillä. Ehkä se tuntui urheilullisemmalta, mutta veikkaan, että V6:lla ajaminen ei vienyt sen enempää öljyjalostetta noilla ajotyyleillå vertaillen.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Mäkine
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Huhti 2016, 12:04
Car(s): Un'auto d'argento & une voiture bleue
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Mäkine »

Ohittelin tänään muutaman rekan ja linja-auton mittaista letkaa, kun peileihin ilmestyi jostain horisontista miljoonaa ajava hiillostaja. Pikku-Audia ohjastanut perskärpänen ei sinänsä poikennut lainkaan seiskatien yleisestä ajokulttuurista, sillä ohituskaistalla perään liimautuminen on ihan joka-aamuinen ilmiö. Kun kuitenkin sain jonon ohitettua ja vaihdoin takaisin oikealle kaistalle, alkoi naurattaa. Audin singahtaessa mielenosoituksellisen kovaa ohi huomasin näet sen hanurissa valkoisen kolmion ja autokoulun teippaukset.

Kuski näytti olevan autossa yksin ja kellokin oli vasta kuusi aamulla, joten opetuskäytössä Audi ei tainnut juuri sillä jetkellä olla. Harmittaa silti, ettei firman nimi jäänyt mieleen, sillä olisin mielelläni tiedustellut tuollaisten hieman urheilullisempaa otetta tarjoavien ajotuntien hintaa. Ei yksinäinen autokoulu toki mikään valtiollinen instanssi ja auktoriteetti ole, mutta silti sitä kuvittelisi, että jo ihan mainosmielessä ajo-opettaja ymmärtäisi pitää liikennesäännöistä -käytöstavoista kiinni,
"...aa, osoitan ette Italian autot ja ajajat ovat maailman parhaat. Avanti!"

Avatar
Stilo
Viestit: 399
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): Fiesta ST -19
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Stilo »

^^ Vastaavanlaista hauskuutta pääsee todistelemaan melkeen joka aamu kun ajaa Lahden rautatieasemalta renkomäkeen päin. Valoissa vihreä aalto menee noin 5km/h alle rajoituksen ja itse hiljalleen sitä vauhtia ajan läpi koko valosyklin, viereisellä kaistalla yleensä joku aina kiihdyttelee ihan hulluna joutuakseen uudelleen hiljentämään jokaisiin valoihin. Parhaita on aina kerran viikossa sattuvat henkilöt jotka lähtee pujottelemaan kaistalta toiselle kuvitellen pääsevänsä nopeammin eteenpäin. Yleensä ovat viimeisissä Prisman/Lidlin valoissa jo omassa taustapeilissä kun jäävät jonnekkin valoihin pysähtyneen auton taakse jumiin.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Carlo Coppa
Viestit: 673
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

Kävin tänään Maseratilla sienireissulla. Paluumatkalla ajelin kapeahkoa mutkatietä niin kuin kapeahkoa mutkatietä harrasteautolla ajetaan (=omaa kaistaa ja rajoituksen mukaan kun ei niissä syheröissä voi yli kahdeksaakymppiä ajaa). No yhden mutkan jälkeen vastaan tuli Skoda Octavia ja pystykorva. Rinnakkain. Pari silmänräpäystä siinä katseltiin että kuka väistää ketä. No onneksi rekku pysyi tiukasti Skeidan rinnalla ja sivuuttaminen sujui ongelmitta.

OT: Kanttarelleja löytyi ihan mukavasti. Taitaa olla syksy kun rouskujakin näytti metsässä jo olevan.

Redneck
Viestit: 123
Liittynyt: 15 Syys 2014, 20:19
Car(s): Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20V Ti -05

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Redneck »

Käväsin Muukkosella huollos ja yht 400km eikä taaskaan päässy lapaa nostaa kun ei ainoatakaan alfaa tien päällä näkyny :?

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Oma moka eiliseltä: Pysäköin Motonetin pihaan muiden autojen sekaan. Putiikissa asioidessa kuuluttivat auton rekkaria -> oli saapuvan tavaran tiellä. Perävaunullinen rekka oli tulossa pihaan ja tietysti kaikki muut autot olivat ehtineet lähteä samasta kohdasta, joten olin yksinäni syyllinen. Hieman nolotti...
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Näin tänään vanhan Volvon jonka rekkari oli SLU-775. [(slutts)lutkat]
Kyllä oikein mieltä lämmittää noin mukava rekkari, vanhan Vollen hinta nousee komeasti tuollaisella lapulla.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Mun edessä ajoi tänään Imatralla Jaguar X-type (3.0) jonka rekkari oli ÄXÄ-30

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Olipas liukasliikkeinen mopoauto Tuusulassa varmaan 60 kulki, kun ajoin gps 54 ja se saavutti kevyesti. Hitaasti kyllä kelasi vauhdin, kesti pitkään ennen kuin sai risteyksen jälkeen kiinni.
45-tien kaksikaistaisen (se hesanpuoleinen) liikenneympyrän veti oikoen sisemmän kaistan kautta.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja palkus »

^jos tääläpäin meinaa mennä mopsista ku mopsista ohi kuudenkympin alueella, niin aika paljon menee ylinopeuden puolelle
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Sama täällä päin. Mopoautot polkee putki mustana valoista "normicorollan" jäädessä jalkoihin ja 60-alueella voi huoletta ajella laillisesti takanakin.

Tuosta johdannaisena tilanne, jossa "normicorolla" siinä itseni ja mopoauton välissä jää edellä menevästä, kun ei uskalla ajaa lähellä ja tilanteessa kuin tilanteessa, edellä menevän kulkineen lajista riippumatta, oma nopeus pidetään edellä menijää alhaisempana. Jotta pääsisi kyltin vauhtiin tai myös mopoautosta tarvittaessa ohi, vaatii se myös "nc:n" ohittamisen.

Sitten alkaa käyrä taas nousemaan, kun täällä päin noita riittää ja valo-ohjauksella on saatu aikaiseksi jono, jossa itse vaikka letkan puolen välin huonommalla puolella, niin eteen mahtuu aika pirun monta etummaista hitaampaa. Valoissa jono on sen 100m pitkä, mutta kun itse on päässyt valoihin asti, on keula mennyt jo kilometrin ja kun itse pääsee kilometriin, on keula mennyt jo kolme. Siinä sitä sitten itsekseen ihmettelee, miksi sen edellä menevän seuraaminen samaa vauhtia vaan voi olla niin pirun vaikeaa.

Tervetuloa Lahteen...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Alfissimo kirjoitti:Tervetuloa Lahteen...
Kiitos mutta ei kiitos :lol:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Silloin kun mä mopoilin ja lähipiirissä mopoautoja, niin aika moni kulki mittariin sen 65 kmh. Samaa oli joillain Peugeot skoottereilla(50cc) esim speedfight tms mallilla ja oli ihan vakioita.

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Offtopic: miulla oli speedfight skootteri ei se kyllä tainut paljoa yli 50 mennä edes tehonalennuskuristus pakoputkesta pois, kiihty kyllä vakiota paremmin. Koeajoin sen ennen ostoa nopeudenrajoitin variaattorista poissa, silloin kyllä kulki kovaa. Edit. Tosin taisi olla speedfight 2.


Yritti sitä myös eilen joku vaihtaa kehä 3 kaistaa kylkeen. Tööttäyksen jälkeen löysi kaasupolkimen ja nosti nopeuttaan päässen vaihtamaan edessä olleeseen väliin :)
Suoraan vaan suoraa

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mutt »

Trailerin oikea kuormaus (aisapaino ja kuorman kiinnitys) on turvallisuuden kannalta tärkeää silloinkin, kuin kyydissä on tätä -36 Rollsia halvempi laitos:
http://www.prewarcar.com/magazine/previ ... 30060.html
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

teletappi
Viestit: 121
Liittynyt: 05 Loka 2012, 22:18
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja teletappi »

Anonyymi naapurini raapi parkista lähtiessään gta:n vasemman takakulman naarmuille. Jätti kuitenkin itsestään muiston: valkea korkki lampunpesurin paikalle. osanumero: 5L0955110. Eli valkoista skodaa etsimään...

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Garmund »

En kyllä käsitä mitä liikkuu päässä, kun pitää yrittää nelikaistatiellä työntää vauhtia o_o siinä on hel###ti vieressä tyhjä kaista käyttäisi sitä :bad-words:
Tänäänkin kehä-3 itäpäässä rajoitus tippuu 80->70 hyvä ettei perään ajanut, kun moottorijarrutuksella tiputin vauhtia, niin lähellä kävi takana. Muutenkin ajoi ihan perässä pidemmän aikaa.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Garmund kirjoitti:En kyllä käsitä mitä liikkuu päässä, kun pitää yrittää nelikaistatiellä työntää vauhtia o_o siinä on hel###ti vieressä tyhjä kaista käyttäisi sitä :bad-words:
Tänäänkin kehä-3 itäpäässä rajoitus tippuu 80->70 hyvä ettei perään ajanut, kun moottorijarrutuksella tiputin vauhtia, niin lähellä kävi takana. Muutenkin ajoi ihan perässä pidemmän aikaa.

Imussa säästää bensaa :silly:
VMP

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Tänään useampi tapaus bussipysäkillä ilmeisesti jotain "tekevistä" pysähtyneistä autoista. Ihan sama sinäänsä, mutta se on AINA hauska seurata kun HE tajuavat bussin näkyvän peileissä. Hana tiskiin, Vilkutta, Ja väliin kun väliin rajotuksesta riippumatta..... :lol:

Sitten on nämä bussin ohittajat paikoissa, jossa on pysäkin edessä 10m about päässä suojatie.
NÄILLE ei taida ikinä tulla mieleenkään, että sieltä bussin katvealueesta voi tulla ihminen sinne suojatielle.
Juuri sillon kun tämä takaa tullut autoilija on päättänyt tehdä PÄIVÄN TEON ja löydä hanan tiskiin 30-40 alueella ja ajaa vastaan tulevaa kaistaa, että ehtii juuri pysäkiltä lähtevän bussin eteen ajamaan.
No ainahan nää ehtii, tietenkin. Päivä pelastettu.

Mutta ei nää taida miettiä ikinä sitä, millanen pskan haju autoon tulee ja mihin kuntoon penkki menee kun sieltä sitten ERÄS KAUNIS PÄIVÄ se 7v lapsi vaikka juoksee suojatielle..... Kannattaako toi muutaman sekunnin riski, etenkin kun nää tilanteet on omakotitaloalueilla aika usein............................

Ja en tiennyt että ML Mersuissa on kenguru pensaa. Meinaa silleen se eteen tuli STOPIN takaa tänään. Hiljesi toki, mutta......Ha ha hanaa....ja nippa ehti keulan edestä.................
Ei luulis 100 000euron auton nykivän tolleen..............

Ja Audistit sai taas mainetta. On nää uskomattomia kavereita ajamaan. Ei ole ees RS6:nen alla ja kokeillaan ehtiikö tosta vai eikö ehdi. Joskus kyllä mietin, että MITÄ nää hullut ajattelisi siitä, että on tilanteita, joissa et vaan yksinkertaisesti voi ohittaa sen takia, koska auto, jolla ajat ei KULJE niin kovaa että sillä ehtisi......
Tekisi näille TEIDEN RITAREILLE kuten tuossakin videossa ; hyvää ajaa rekkaa pari viikkoa. Voi olla, että näkevät valon sen jälkeen.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001264105.html
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Kertsu
Viestit: 842
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Car(s): Giulietta T-jet 2011
Paikkakunta: Kuopio

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

^ Asiaankuuluvasti on lajitoverit autistia puolustelemassa Ilta-Sanomien kommenteissa :-D

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Kertsu kirjoitti:^ Asiaankuuluvasti on lajitoverit autistia puolustelemassa Ilta-Sanomien kommenteissa :-D
Joo näköjään joo ymmärrystä löytyy. Varmaan ajavat itsekin noin. Keltasista viivoista, näkyvyyksistä sun muista ei tartte välittää, koska voihan se ohitettava väistää penkalle, jos ei meinaa mahtua...........
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Ohittasivat edes vasemmalta, mutta viimeksi mut ohitettiin maantiellä risteyksen kohdalla oikealta. Oli Volvoteineillä joku kilpa-ajo meneillään.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Kertsu
Viestit: 842
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Car(s): Giulietta T-jet 2011
Paikkakunta: Kuopio

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Luulisi taksimiehen osaavan liikennesäännöt tasa-arvoisessa risteyksessä mutta ei. No olihan se kuitenkin 300 E-Mersu.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Miten musta tuntuu että näissä tavallisissa jokapäiväisissä tilanteissa eniten närästää "sössivän" autoilijan auton merkki kuin itse autoilijan peliliikkeet? :lol:

Uutisoinnissakin tapaus ylittää uutiskynnyksen jos on kyseessä ajoneuvo jossa on jonkin yrityksen tunnukset tai jos ajoneuvo on audi, bmw, mersu tai porshe.

Huvittaa viimeisin näkemäni video, jossa jonkun teuvo 18 v. verenpaine nousi kun rekalla meni kaistat sekaisin, ei siinä virhe se on, mutta tilanteen jälkeen kaveri kiihdyttää autollaan varmaankin reilulla ylinopeudella rekan kiinni vain soittaakseen torvea. Sen jälkeen soitetaan iltapäivälehdelle ja itketään henkistä tuskaa ja verenpainetta.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Pysäköinti on monelle hyvin haasteellista.

Olin Lahden keskustassa kadunvarsiparkissa pätkää odottelemassa ja katselin ihmisten touhuja. Hetkeä aikaisemmin olin laittanut viestin, kuinka neljällä autolla saa vietyä kuuden tilan, kun edessäni olevaan tyhjään n.7 metrin tilaan on uudehkolla Passatilla kova halu, mutta kuskilla ei kaikesta päätellen ollut homma täysin hallussa. Ensin ruudusta ohi, peruutus, siis ei toki ruutuun vaan minun viereeni ja yritys keula edellä, no ei onnistu. Peruutetaan pois ja ajetaan uudestaan ohi tällä kertaa yrittäen peruuttaa ruutuun. Heti alusta asti homma menee vithuilleen ja pienen veksailun jälkeen aloin katsomaan, että meinaakos se päälle ajaa ja ennenkuin töötille ehdin, tömähti vetokoukku etupuskuriin. Saa lopulta auton lähes ruutuun. Akka ratissa, kuinkas muuten, totean mielessäni autosta noustessaan ja mainitsen kohteliaan tiukasti tähtäyksessä olevan hieman parantamisen varaa. Luuli osuneensa kivetykseen, kun auto ei enää mennyt taaksepäin. Kas kun ei ottanut vauhtia :roll:

Hohhoijaa :fist: . Onneksi ei autoon tullut mitään, osui sen verran hiljaa puskurin jäykkään kohtaan, ettei tarvinnut alkaa euroja kinuamaan.

Edit: ei ole uudehkossa Passatissakaan takatutkia. Arvaus autolle pari-kolme vuotias, kun niitä erota toisistaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Kertsu
Viestit: 842
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Car(s): Giulietta T-jet 2011
Paikkakunta: Kuopio

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Tässä tilanteessa se nyt olisi ollut yksi ja sama minkä merkkinen auto oli, koska kyseessä oli kuitenkin ammattiautoilija.

PSS
Viestit: 425
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja PSS »

Työmatka kestää 25 min Hesan keskustaan, ja joka päivä tuona aikana näen ainakin

3 törkeää punaisia päin ajamista (taksit etunenässä)
2 jotka ajavat täysillä suojatien viereen pysähtyneen ohi (yleensä rautatientorin edessä).
5 autoa joissa valoja päällä ollenkaan (isoja katumaastureja).
10 puhelimessa puhujaa/Twiittajaa.
5 joilla vilkut ei toimi.

Puhumattakaan niistä joilla 0-70km/h kestää 2 minuuttia vasemmalla kaistalla (tosin ehkä joillain 1000cc autoilla ei vaan kulje kovempaa, mutta toimisi edes ratti ja pää).

Jos poliisi haluaa kerää rahaa sakkotuloilla, niin miksi hemmetissä ne eivät kerää niitä em. autoilijoilta??? Jos em. lista on alle puolessa tunnissa yhdellä katuosuudella, niin miettikää koko päivän saldoa!

Hulluimpia tapauksia oli viikko sitten kun yksi A7 ajoi melkein perään Kaisaniemessä kun pysähdyin punaisiin, ja tööttäsi käsimerkkien kera että "mitä helvettiä sä oikein pysähdyit". Nähtyään kuinka iso ja vihaisen näköinen olen, hiljeni kyllä. Kuski oli etelän mies, ehkä siellä Baghdadissa punainen valo on vain viittellinen.

Toivotonta touhua.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Poliisi ei pysäytä ruuhka-aikana, koska se "häiritsisi liikennettä".

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^sepä se. Tosin vähän pakkohan se on, kun polliisiauto on nähtävyys, mitä pitää ruveta toljottamaan -> liikenteen vauhti puolittuu entisestään + tulee parit peräänajot.

Yleensä on ollut kiva käväistä mökillä. Johtuen pääasiassa siitä, että ajelen suurelta osin pienempiä teitä ja biomassan suosimia liikkumisaikoja vältellen. Eilen ei ollut kovin kivaa, kun jostain syystä oli klo 17 maissa paljon järkiautoilijoita liikkeellä. Suoritusvälineet sitä normaalia harmaa nauris tai skeida -sarjaa.

Satkun alueella körötetään vaihtelevasti 85-97 km/h. Ettei tule sakkoja. Kun eteen tulee peltipoliisi -> hätäjarrutus 70 km/h vauhtiin. Sen jälkeen körötetään pari kilometriä ~tasan kahdeksaakymppiä, minkä jälkeen, ehkä, uskalletaan varovaisesti kiihdyttää taas siihen satkun mittarinopeuteen. Tottakai se 80->95 kiihdytyskin kestää pari, kolme, kilometriä. Kannattaa ylipäätään aina välillä jarrutella, ihan vaan varmuuden vuoksi, 80 vauhtiin. Etenkin, jos rajoitus on puolen kilometrin päässä tippumassa 100->80. Mutta muutoinkin. Ihan varmuuden vuoksi.

Vaan sitten kun tulee ohitukseen sopiva suora, missä rajoitus vaihtuu 80->100, jep, "ohi et mene, perkele", eli Nauriksesta revitään kaikki irti, liikenneturvallisuuden edistämisen nimissä (=tarpeettoman ohituksen välttämiseksi). Näkyipä ohituksen jälkeenkin kyytiä piisaavat reilu satku eli nyt mentiin 10-20 km/h kovempaa kyytiä kuin aiemmin. Arvatenkin siitä syystä, ettei loppuosa taakse kerätystä jonosta pääsisi karkuun.

Moottoritiellä taasen oli näitä skeidoja, missä on vakionopeussäädin. Tasan 120 vauhtia ja koska minulla on paitsi oikeus, niin myös vakionopeussäädin, on pakko lähteä ohittamaan 119 ajavia autoja eikä nopeutta voi yhtään nostaa -> vasenta kaistaa tukitaan "puoli päivää".

Hirveästi tuntuu ylinopeussakot pelottavan moottoritiellä. Paitsi sitten, kun tulee eteen asvalttitöiden vuoksi satkun rajoitus. Nyt nimenomaan nämä skeidat, datsunit yms. tietukot jatkavat järkähtämättä 120 lasissa. Puhumattakaan sitten pienempien teiden 40-60 rajoituksista, näissä paikoissahan "80-mittarissa" on se vakiosuoritus.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Tuossa nuo oleelliset. Tarkalleen näin.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Aika hyvin.

Tässä nää pari viimeviikkoista:
1) Musta Sprinter, joku 2008 tai tuoreempi. Järvenpää, klo 05:50 pintaan. Ensin ohitetaan 40-alueella vasemmalta osa letkasta, sitten kun loput ei mennytkään niin ammutaan vasemmalle kääntyvien ryhmittymiskaistan kautta ohi. Ja sitten ei paljoa näkynytkään...
2) Harmaa Primera, 2006?. Järvenpää, klo 05:50 pintaan. Kauhealla kaahauksella ensin punaisiin valoihin (samat, kuin yllä btw) oikealle kaistalle. Sitten hana auki ja karkuun. Ei paljoa näkynyt 500m myöhemmin, alla olevassa karttalinkissä näkyy paikka - itse kun pääsi tuohon St1:n kohdalle (minkä jälkeen Sprintteri ohitteli ryhmittymiskaistalta), oli Primera jo kaukaisuudessa näkyvän mäen päällä. Eli vauhtia oli...
3) Harmaa joku - ehkä bemari. Järvenpää, klo 06:00 pintaan. Sumua, näkyvyys ~5-15m (ihan siis oikeasti se parempi näkyvyys oli tuossa. Epämääräiset hahmot erottui jonkin verran pidempää). Sama tie, Sotilasakatemian tjsp. liittymän tienoolla ohi koko letkasta, keltaisen viivan alueella. Ei ollut erityisen kaukana kolari vastaantulijan kanssa...
4) Tumma joku, valoista päätellen tuoreempi Volvo. Järvenpää, klo 05:55 pintaan x2 (viimevko ja tämä vko). Valoista huimaa ylinopeutta eteen päin. Jos pelkästi poliisin tapaista, hidasti. Viimeistään tulevassa liikenneympyrässä vasemmalle ja ohi kaikista, ketkä oikealla kaistalla on - kadotakseen horisonttiin...

Näistä valoista alkaa, suoraan matka jatkukoot...

Ja sama kaava joka saamarin päivä. Katsotaan, mitä huomenna - olen liikkeellä hieman aikasemmin :D

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Olipa outo sähläys tietyömiehiltä 7-Tiellä kohti Helsinkiä suunnillen Sipoon nurkilla. Tekivät uutta pintaa vasemmalle kaistalle ja olivat laittaneet työn alkupäässä oikealle kaistalle 2 keilaa, jotka joutui kiertämään vasemman kaistan kautta. Eli joutui puikkaamaan tälle uudelle pinnalle, mitä oli vielä jyrä tasoittamassa n.50m näistä keiloista. Kovasti huitoi jyrän kuljettaja, että hittoako tälle kaistalle ajatte. Toivottavasti tajusi tuon letkan jälkeen, missä ajoin, vaihtaa keilat vasemmalle kaistalle :)
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Oman työmatkan menen nykyisin ihan suosiolla pienen mutkan kautta. Selviää vähemmillä hermovaurioilla, eikä todellisessa matka-ajassa ole juuri eroa. Siinä tosin on iso ero, lähteekö kotoa 7.00-7.10 välillä, vaiko vasta 7.20-7.30. Ensimmäisen välin lähdössä saa ajaa melko rauhaksiin ja jälkimmäisessä lähdössä automäärä on heti karkeasti tupla aiempaan verrattuna ja YLLÄTTÄEN, NOT sekaan sopii ne pakolliset jumikuulat, joiden ansiosta liikenne ei vaan kulje, vaikka liikennemäärän ja itse tien vuoksi ei ongelmaa olisikaan.

Liukuvan työajan etu, olen siis usein aiemmin töissä, helpompaa :lol:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Kiertoliittymä. Tuo eläkeläisten koetinkivi. Jos ei muuta, niin tuolla ympyröissä näkee kyllä melko mielikuvituksellista vilkun käyttöä. Tai hätävilkkujen. Joo... :roll:

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Alfissimo kirjoitti:Oman työmatkan menen nykyisin ihan suosiolla pienen mutkan kautta. Selviää vähemmillä hermovaurioilla, eikä todellisessa matka-ajassa ole juuri eroa. Siinä tosin on iso ero, lähteekö kotoa 7.00-7.10 välillä, vaiko vasta 7.20-7.30. Ensimmäisen välin lähdössä saa ajaa melko rauhaksiin ja jälkimmäisessä lähdössä automäärä on heti karkeasti tupla aiempaan verrattuna ja YLLÄTTÄEN, NOT sekaan sopii ne pakolliset jumikuulat, joiden ansiosta liikenne ei vaan kulje, vaikka liikennemäärän ja itse tien vuoksi ei ongelmaa olisikaan.

Liukuvan työajan etu, olen siis usein aiemmin töissä, helpompaa :lol:
Ja pääset siten myös lähtemään myöhemmin?

Vastaa Viestiin