Malmin lentokenttä
Valvoja: Moderators
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Malmin lentokenttä
Kai kaikki täälläkin foorumilla haluaa säilyttää Malmin kentän ja on allekirjoittanut kansalaisaloitteen? https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2106
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Malmin lentokenttä
Hyvissä ajoin jo nimi laitettu, ja kavereiltakin se hankittu. Erinomainen aihevalinta.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Malmin lentokenttä
Monikohan allekirjoittaneista on
a) lukenut tuon kokonaan
b) ymmärtänyt lukemansa
a) lukenut tuon kokonaan
b) ymmärtänyt lukemansa
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Malmin lentokenttä
Kannatettu aloitetta tänään. Ihan kokonaan en lukenut, mutta riittävästi. Malmin lentopaikka on säilyttämisen arvoinen. Helsingin väkiluvun kasvattaminen ei ole valtakunnan kärkihanke mielestäni.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Malmin lentokenttä
Näyttää olevan aloitteen vireillepanon vastuuhenkilöt Kirkkonummelta ja Rovaniemeltä. Siellä tonttimaa lienee hieman edullisempaa kuin Helsingissä. Kirkkonummelle toki ei saisi tontillensa motocrossiratoja kaikenmaailman mestarit rakennella. Rovaniemestä en tiedä.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Malmin lentokenttä
Kuinka suuri vaikutus Malmin rakentamisella olisi Helsingin tonttimaan hintaan?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Malmin lentokenttä
Pikaisella silmäilyllä en löytänyt mitään kulmaa, minkä vuoksi allekirjoittaisin ko aloitteen...
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Malmin lentokenttä
Mielestäni paras vaihtoehto on säilyttää alue alkuperäisessä tarkoituksessaan. Rajat pitää saada pitämään muutenkin.Juhako kirjoitti:NATOn tukikohdaksi vaan, niin tulisi lisää aktiviteetteja lähiympäristöön ja itärajalle.
Sitä ei ollut mainittu laki ehdotuksessa, tai tavallaan oli kun sotilaskäyttökin oli sallittu.
On toki Malmilta valvottu maan rajojakin, kun Juutilainen ja kumppanit puolustivat Suomen ilmatilaa.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Malmin lentokenttä
Oliko Juutilaisen lentue Malmilla? Jatkosodan alussa Stadia puolustivat Fokkerit Hyvinkäältä, mutta se ei toiminut. DB-kolmoset olivat niin nopeita, ettei isän mokkereilla saatu niitä kiinni.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Malmin lentokenttä
Taivaskalliolta stadia puolustettiin. Ja tuosta tonttihinnasta - ei liikkuisi hinta mihinkään. Mutta en kyllä ymmärrä kommentin takaa huokuvaa vihamielisyyttä? Kai minullakin voi olla mielipide... Ja mielestäni asuntopulasta kärsivä talouden veturialue ansaitsisi saada asunnoille tilaa Kirkkonummelaisten tai Rovaniemeläisten harrastuksista huolimatta. Tämä on nykyisellä valtionosuuksien jakamisen politiikalla suoraan koko maan etu. Ja markkinataloudessa tästä olisi vielä suurempi hyöty.
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Malmin lentokenttä
Asuntopula, joo. Tonttipulaa ei korjata tuhoamalla historiallinen kohde, ihan samaan tapaan kannattaisi rakentaa Suomenlinna ja Korkeasaari, Seurasaaresta puhumattakaan. Tamminiemessäkin taitaa olla aika väljää, sielläkin voitaisiin tehostaa. Nuo kaikki olisivat kivasti lähellä. Kauppatorikin on ihan tyhjä, siihen mahtuisi varmaan muutama talo... No, Talin golfkenttä lie niin kaukana ja vaikea ettei sitä voi edes ajatella, puhumattakaan Sipoolta asuntorakentamiseen pakkolunastettu alue. Malmin kentällä on kuitenkin 1,39 neliökilometriä tilaa, josta vielä osa vaikeasti rakennettavaa maaperää. Harrasteilmailukäyttö noin 10-20% kentän toiminnoista, museovirasto pitää alueen säilyttämistä tärkeänä. Eikä minulla ole lentolupakirjaa, en silti ymmärrä miksi pitää ehdointahdoin tuhota näin kauan säilynyttä vanhaa toimivaa lähihistoriaa. Enkä kyllä ymmärrä mitä hyötyä on maanlaajuisesti Malmin kentän asuntorakentamisesta, tai onko ajatus saada koko maan asukkaat muuttamaan Helsinkiin halvempien asuntojen ja isompien palkkojen perään, viikonloppuisin voi sitten piipahtaa maaseudulla.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Malmin lentokenttä
Hämmentää hieman tämä vihainen suhtautuminen Malmin lentoaseman alueen muuttamisesta asumiskäyttöön. Selvennetään nyt että en ole sinne muuttamassa tai sidoksissa asiaan mitenkään. Näen vain hyötyjä siinä että uudisrakennetaan maan pääkaupunkiin. Riippumatta siitä missä alue sijaitsee. Merellisen Helsingin rantoja voisi tosiaankin hyötykäyttää nykyistä enemmän! Tietty kaupunkiin kuuluu virkistysinfraakin eikä vain asuntoja. Malmi on asumalähiönä hyvällä etäisyydellä kohtuuhintaisia asuntoja ajatellen. Sipoon korven hankinta taisi olla Nurmijärvi-ilmiön romantisoimien päättäjien haihattelua. Ainakin virhearvio. Muuttoliike on kääntynyt. Malmin lentoasemasta sinänsä - alue on tuttu Tapanilassa asumieni vuosien ajalta. Alueen ympäristössä on toki muutakin laittamista, mutta en pysty (puhtaan subjektiivisesti) vertaamaan kenttää Suomenlinnaan. Enkä täten ymmärrä aiheesta syntyvää kuumotusta, varsinkin kun se vaikuttaa tulevan alueeseen varsin löyhästi liittyviltä henkilöiltä.
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Malmin lentokenttä
Allekirjoitin luonnollisesti kansalaisaloitteen myös jo aiemmin.
Ei voi kuin kummastella, mitä tässä maassa nykyään tapahtuu. Oikeasti.
Arvostamani TM:n Satunnainen Tarkkailija puki kesällä sanoiksi omat ajatukseni myös tästä aiheesta:
"NÄYTTÄÄ todennäköiseltä, että Malmin lentokentän päivät ovat lopullisesti luetut, vaikka sen muuttamista asuinalueeksi on vastustettu ponnekkaammin kuin ehkä mitään muuta hanketta pääkaupungissa.
Helsingin päättäjien mielipidettä ei ole muuttanut se, että kulttuuriperintöorganisaatio Europa Nostra on nimennyt kentän yhdeksi maanosamme seitsemästä uhanalaisimmasta kohteesta. Ei ole ollut vaikutusta silläkään, että kotimainen Museovirasto on listannut sen valtakunnallisesti merkittäväksi rakennetuksi kulttuuriympäristöksi.
Ei voi kuin ihmetellä, millainen sivistymättömyys ja tuhovimma on levinnyt kaupungin päättäviin elimiin. Toimitaan kuin ”pimeillä” 60- ja 70-luvuilla, jolloin merkittävä osa Helsingin vanhaa hienoa rakennuskantaa pantiin matalaksi.
Itseäni ihmetyttää myös se, miksei esimerkiksi Malmin kenttää tuntuvasti suurempaa aluetta, Helsingin yliopiston Viikin koetilaa, ehdoteta asumiskäyttöön. Maataloutta harjoitetaan keskellä kaupunkia, vaikka tila olisi todennäköisesti suhteellisen helppo siirtää johonkin kehyskuntaan. Selväksihän on käynyt, että uudelle korvaavalle lentokentälle ei tahdo löytyä paikkaa mistään."
Ei voi kuin kummastella, mitä tässä maassa nykyään tapahtuu. Oikeasti.
Arvostamani TM:n Satunnainen Tarkkailija puki kesällä sanoiksi omat ajatukseni myös tästä aiheesta:
"NÄYTTÄÄ todennäköiseltä, että Malmin lentokentän päivät ovat lopullisesti luetut, vaikka sen muuttamista asuinalueeksi on vastustettu ponnekkaammin kuin ehkä mitään muuta hanketta pääkaupungissa.
Helsingin päättäjien mielipidettä ei ole muuttanut se, että kulttuuriperintöorganisaatio Europa Nostra on nimennyt kentän yhdeksi maanosamme seitsemästä uhanalaisimmasta kohteesta. Ei ole ollut vaikutusta silläkään, että kotimainen Museovirasto on listannut sen valtakunnallisesti merkittäväksi rakennetuksi kulttuuriympäristöksi.
Ei voi kuin ihmetellä, millainen sivistymättömyys ja tuhovimma on levinnyt kaupungin päättäviin elimiin. Toimitaan kuin ”pimeillä” 60- ja 70-luvuilla, jolloin merkittävä osa Helsingin vanhaa hienoa rakennuskantaa pantiin matalaksi.
Itseäni ihmetyttää myös se, miksei esimerkiksi Malmin kenttää tuntuvasti suurempaa aluetta, Helsingin yliopiston Viikin koetilaa, ehdoteta asumiskäyttöön. Maataloutta harjoitetaan keskellä kaupunkia, vaikka tila olisi todennäköisesti suhteellisen helppo siirtää johonkin kehyskuntaan. Selväksihän on käynyt, että uudelle korvaavalle lentokentälle ei tahdo löytyä paikkaa mistään."
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Malmin lentokenttä
Vielä pikainen kannanotto yliopiston tiloihin: Suomessa ei ole luonnorikkauksia hyödynnettäväksi (jos ei kauniita maisemia lasketa). Tällöin satsaus kansakunnan henkiseen kapasiteettiin on välttämätön. Kun mustaa kultaa ei pulppua jalkojen alta ja asuinpaikan sijaintikin on syrjäinen, lisäarvoa on tuotettava muulla tavoin. Tällöin pitää kilpailla atribuuteilla joita ei mitata malmin määrässä vaan ihmisten kyvykkyydessä. Ei pidä ampua itseään jalkaan karsimalla koulutuksesta. Jota ikävä kyllä jo tapahtuu. Nämä ovat toki arvomaailma-kysymyksiä. Mutta näen tämän parivaljakon asetelman joko satsauksena tulevaisuuteen tai nostalgiseen konservatismiin. Enkä tässä väitä että kenenkään mielipide arvokkaaksi kokemastaan asiasta olisi väärä. Koitan vain tuoda keskusteluun vastakkaista näkemystä. Toivottavasti suht kiihkottomasti ja ymmärrettävästi.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Malmin lentokenttä
^
Vaan mitä tekemistä koulutuksella on jollain koeviljely(tms) kentällä? Ihan kuin se kenttä ei oikeasti voisi olla vaikka 5km päässä "syrjässä"? Oikeasti?
Ja tuo, että Malmin kentän alue kaavoitettaisiin asunnoille...
Minä lupaan ja vannon,
Takaan ja pirun todistamana totean;
Sinne ei tule mitään edullista asumista.
Piste.
Miksikö? Koska ihan muut syyt, mutta oikeasti se on se, ettei haluta rakentaa (koska jos rakennettaisiin, neliöhinta tulisi alas ja järjettömät voittomarginaalit pienenisi jopa heikolle tasolle nykyhinnoin).
Ei liity asiaan mitenkään, toki.
Lisäksi se, että FINAVIA on itse sanonut, ettei halua ketään harrastelentäjää Helsinki-Vantaalle, vaikka tuo oli ehdottomasti yksi pääargumenteista Malmin kentän lakkauttamiselle (koska toiminta voitaisiin siirtää likimain täydellisesti Helsinki-Vantaalle). Nythän on niin, että käytännössä mitään toiminnasta ei oltaisi siirtämässä...
Vaan mitä tekemistä koulutuksella on jollain koeviljely(tms) kentällä? Ihan kuin se kenttä ei oikeasti voisi olla vaikka 5km päässä "syrjässä"? Oikeasti?
Ja tuo, että Malmin kentän alue kaavoitettaisiin asunnoille...
Minä lupaan ja vannon,
Takaan ja pirun todistamana totean;
Sinne ei tule mitään edullista asumista.
Piste.
Miksikö? Koska ihan muut syyt, mutta oikeasti se on se, ettei haluta rakentaa (koska jos rakennettaisiin, neliöhinta tulisi alas ja järjettömät voittomarginaalit pienenisi jopa heikolle tasolle nykyhinnoin).
Ei liity asiaan mitenkään, toki.
Lisäksi se, että FINAVIA on itse sanonut, ettei halua ketään harrastelentäjää Helsinki-Vantaalle, vaikka tuo oli ehdottomasti yksi pääargumenteista Malmin kentän lakkauttamiselle (koska toiminta voitaisiin siirtää likimain täydellisesti Helsinki-Vantaalle). Nythän on niin, että käytännössä mitään toiminnasta ei oltaisi siirtämässä...
Re: Malmin lentokenttä
Mä voisin allekirjoittaa aloitteen Malmin kentän kaavoittamisesta pikavauhtia asuntorakentamiseen. Pohjoisen Helsingin tiivistämisen takia tonne kentälle ja sen ympäristöön olisi kyllä ihan suotavaa rakentaa ihan pikaisesti.
Nää tän aloitteen puuhastelijat voisivat tomeroitua siellä kotikunnissaan ja alkaa puuhailla siellä ehdotuksia korvaaviksi kentiksi.
Nää tän aloitteen puuhastelijat voisivat tomeroitua siellä kotikunnissaan ja alkaa puuhailla siellä ehdotuksia korvaaviksi kentiksi.
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Malmin lentokenttä
Mikäänhän ei korvaa Malmin kenttää. Sen toiminnot siirtyy ja loppuu jos alue tuhotaan, mutta ei replica ole aito. Malmilla on 80 vuoden historia.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Malmin lentokenttä
Aikoinaan tuohon tehtiin lentokenttä, kun maaperä oli kelvotonta asuinrakentamiseen.
Abarth 500 Esseesse
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Malmin lentokenttä
Minä taas en ymmärrä, mistä se vihamielisyys huokui, kun minä vain esitin kysymyksen sen vastineeksi, että kentän tuhoamista vaikutettiin puolusteltavan tonttimaan hinnoilla. Vai oliko kyse siitä, että asiaan saisivat puuttua vain ne, jotka asuu vähintään yhtä kalliiden tonttihintojen alueella?lerppu kirjoitti:Ja tuosta tonttihinnasta - ei liikkuisi hinta mihinkään. Mutta en kyllä ymmärrä kommentin takaa huokuvaa vihamielisyyttä?
Kovinpas tuntuu herättävän vahvoja tunteita suuntaan ja toiseen.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Malmin lentokenttä
^No sen jälkeen, kun kenttä siirtyy valtiolta Helsingille, niin Helsingin asianahan ton alueen tulevaisuudesta päättäminen sitten vähän niin kuin on.
Tosin en kyllä yhtään epäile, etteivätkö kaikenmaailman normijärveläiset esittäisi mielipiteitään myös asiasta. Ja se on ihan ok, ei siinä mitään.
Tosin en kyllä yhtään epäile, etteivätkö kaikenmaailman normijärveläiset esittäisi mielipiteitään myös asiasta. Ja se on ihan ok, ei siinä mitään.
Re: Malmin lentokenttä
ei ole mitään järkeä muuttaa sitä asuinalueeksi, maapohja suota jota pitäsi paalutella ja maaperää puhdistella pari vuotta= kalliit asunnot, lisäksi Helsingissä on paljon parempia paikkoja rakentaa, esim 4 golf kentää,siirtolapuutarhoja, peltoa jne. Kentälle ei ole korvaajaa, yksi hyvä suunitelma on esitetty että kenttä säilytetään ja silti sinne voisi rakentaa useita tuhansia asuntoja. En oikein ymmärrä mikä h-tin hinku on tuhota se kenttä, sille ei ole mitään järkisyytä esitetty.lerppu kirjoitti:Hämmentää hieman tämä vihainen suhtautuminen Malmin lentoaseman alueen muuttamisesta asumiskäyttöön. Selvennetään nyt että en ole sinne muuttamassa tai sidoksissa asiaan mitenkään. Näen vain hyötyjä siinä että uudisrakennetaan maan pääkaupunkiin. Riippumatta siitä missä alue sijaitsee. Merellisen Helsingin rantoja voisi tosiaankin hyötykäyttää nykyistä enemmän! Tietty kaupunkiin kuuluu virkistysinfraakin eikä vain asuntoja. Malmi on asumalähiönä hyvällä etäisyydellä kohtuuhintaisia asuntoja ajatellen. Sipoon korven hankinta taisi olla Nurmijärvi-ilmiön romantisoimien päättäjien haihattelua. Ainakin virhearvio. Muuttoliike on kääntynyt. Malmin lentoasemasta sinänsä - alue on tuttu Tapanilassa asumieni vuosien ajalta. Alueen ympäristössä on toki muutakin laittamista, mutta en pysty (puhtaan subjektiivisesti) vertaamaan kenttää Suomenlinnaan. Enkä täten ymmärrä aiheesta syntyvää kuumotusta, varsinkin kun se vaikuttaa tulevan alueeseen varsin löyhästi liittyviltä henkilöiltä.
Viimeksi muokannut V6, 02 Syys 2016, 00:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Malmin lentokenttä
sanctus kirjoitti:Mä voisin allekirjoittaa aloitteen Malmin kentän kaavoittamisesta pikavauhtia asuntorakentamiseen. Pohjoisen Helsingin tiivistämisen takia tonne kentälle ja sen ympäristöön olisi kyllä ihan suotavaa rakentaa ihan pikaisesti.
Nää tän aloitteen puuhastelijat voisivat tomeroitua siellä kotikunnissaan ja alkaa puuhailla siellä ehdotuksia korvaaviksi kentiksi.
miksi pohjois helsinkiä pitää tiivistää? ja jos pitää pohjois helsingissä on muutakin maata aika reilusti mihin voi rakentaa.
Re: Malmin lentokenttä
h_lauri kirjoitti:Oliko Juutilaisen lentue Malmilla? Jatkosodan alussa Stadia puolustivat Fokkerit Hyvinkäältä, mutta se ei toiminut. DB-kolmoset olivat niin nopeita, ettei isän mokkereilla saatu niitä kiinni.
oli siellä malmillakin stadin puolustajia
"Erkki Hämäläinen alusti Malmilla toimineiden hävittäjälentäjien kokemuksia sodan aikana,
lähinnä isänsä Lauri Hämäläisen (Hävittäjälentolaivue 26/ Fiat ja Hurricane) toiminnasta
Pääkaupungin puolustuksessa 1942-1943"
"Malmin kenttä oli varsin keskeinen Helsingin puolustuksessa ja ilmatorjunnan
tehostamisessa. Hävittäjälaivueiden toiminnan painopiste oli luonnollisesti Karjalan
kannaksella, mutta myös Malmilla. Tukikohta vaihteli, jolloin usea eri lennosto oli
vuorollaan Malmilla."
Re: Malmin lentokenttä
Mm. siksi, että saadaan Alppikylä ja Jakomäki (jotka on ehkä enemmän Koillis-Helsinkiä tosin, pohjoinen Pakilaa ja Maunulaa) mukaan järkevään kaupunkirakenteeseen. Ts. "rakennetaan Helsinkiä roiskien alueita sinne tänne" -suunnittelun korjaaminen on tässä kyseessä. Ja kun Malmin kentän alueelle rakennattaessa korttelitehokkuus tulee olemaan korkea, niin toi alue on ihan hyvä mesta asuntorkentamiseen.V6 kirjoitti:sanctus kirjoitti:Mä voisin allekirjoittaa aloitteen Malmin kentän kaavoittamisesta pikavauhtia asuntorakentamiseen. Pohjoisen Helsingin tiivistämisen takia tonne kentälle ja sen ympäristöön olisi kyllä ihan suotavaa rakentaa ihan pikaisesti.
Nää tän aloitteen puuhastelijat voisivat tomeroitua siellä kotikunnissaan ja alkaa puuhailla siellä ehdotuksia korvaaviksi kentiksi.
miksi pohjois helsinkiä pitää tiivistää? ja jos pitää pohjois helsingissä on muutakin maata aika reilusti mihin voi rakentaa.
Re: Malmin lentokenttä
korttelitehokuutta saadaan kun aletaan rakentamaan ylöspäin. Alue ei ole hyvä mesta rakentaa, koska asunnoista tulee helvetin kalliita. Järkevää rakentamista ei ole tuhota suomen toiseksi vilkkainta lentokenttää sen takia että saadaa tänne uusi slummi. Kuten todettu järkevämpiä alueita on ja niissä ei tarvitse edes tuhota niin paljon olemassa olevaa, miksi ei korjata aiemmin roiskittuja alueita ? Miksi Helsingissä pitää olla peltoja? en näe mitään järkevää syytä alueen rakentamiseen, eikä näe yli puolet Helsinkiläisistäkään.sanctus kirjoitti:
Mm. siksi, että saadaan Alppikylä ja Jakomäki (jotka on ehkä enemmän Koillis-Helsinkiä tosin, pohjoinen Pakilaa ja Maunulaa) mukaan järkevään kaupunkirakenteeseen. Ts. "rakennetaan Helsinkiä roiskien alueita sinne tänne" -suunnittelun korjaaminen on tässä kyseessä. Ja kun Malmin kentän alueelle rakennattaessa korttelitehokkuus tulee olemaan korkea, niin toi alue on ihan hyvä mesta asuntorkentamiseen.
- ANI
- Viestit: 74
- Liittynyt: 03 Loka 2008, 03:54
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 24V -99
- Paikkakunta: Espoo
Re: Malmin lentokenttä
Kiva, että tälläkin foorumilla on noussut esiin Malmin lentoasemaa uhkaava tuho. Malmin kenttää on puolustettu onnistuneesti gryndereiden ja poliitikkojen hampailta viimeiset 30 vuotta, mutta koskaan aikaisemmin sen tilanne ei ole ollut näin vakava. Viimeisen kahden vuoden aikana on tehty kansalaisadressi, järjestetty mielenosoitus ja kuntalaisaloite. Näiden lisäksi Malmin kentän säilyttämistä ajava Malmin lentoaseman ystävät ry yrittävät parhaansa mukaan jakaa tietoa kentän toiminnasta, taloudellisista tunnusluvuista ja mahdollisista kentän kehittämismahdollisuuksista. Kaikille äänioikeutetuille suomalaisille tarkoitettu kansalaisadressi Malmin lentoaseman säilyttämiseksi on toistaiseksi Suomen kannatetuin kansalaisadressi. Kuntalaisaloite, jonka vain Helsinkiläiset pystyivät allekirjoittamaan, sai nopeasti riittävän kannatuksen ja se käsiteltiin kaupunginvaltuustossa. Huolimatta siitä, että kansalaiset ovat antaneet vankkumattoman tukensa Malmin kentän säilyttämiseksi, polittinen koneisto jauhaa vääjäämättä kentän tuhoa. Kansalaisaloite Malmin kentän säilyttämiseksi on viimeinen oljenkorsi. Saadessaan 50,000 kannatusilmoitusta se menee eduskunnan käsiteltäväksi, jolloin äänestämämmme kansanaedustajat joutuvat käsittelemään lakialoitteen.
Lensin ensimmäisen lentoni Malmin lentoasemalta 2008. Muutamaa vuotta myöhemmin lentoasemalla yli 30 vuotta toimineesta lentokoulusta tuli ensimmäinen työpaikkani. Seuraavat n. 5 vuotta sain pääasiallisen toimeentulon työskentelemällä lentokouluissa ja muilla lento-operaattoreilla Malmilla. Sen jälkeen ura on jatkunut lentoyhtiömaailmaan, mutta käyn edelleen kouluttamassa nuorempia lentäjiä Malmilla töiden salliessa. Tämä on ollut melko tavanomainen urakierto suomalaisille ilmailualan ammattilaisille. Sadat jos ei tuhannet lentäjät ennen minua ovat kulkeneet saman polun ja toivottavasti tätä Helsinki-Vantaan ja Malmin symbioosia ei rikota.
Helsingillä on tonttimaata yllin kyllin ja Malmin lentoaseman kokoa vastaavia alueita löytyy Kehä 1:n sisäpuoleltakin useita. Lentoaseman paikka on alunperin valittu alueelle, joka soveltuvuu rakentamiseen huonosti suopohjan, pinnassa olevan pohjaveden ja saven takia. Maanmuokkaus ja kunnallistekniikka jäävät veronmaksajien maksettavaksi ja sen on arvioitu maksavan satoja miljoonia euroja alueen heikon rakennettavuuden takia. Alue on myös verrattain huonojen liikenneyhteyksien päässä.
Useat järjestöt ovat nimenneet Malmin erittäin uhanalaiseksi suojelukohteeksi sen kulttuurihistoriallisen arvon takia
Museovirasto: http://www.rky.fi/read/asp/r_kohde_det. ... DE_ID=1560
Europa Nostra http://www.europanostra.org/news/782/
Rehellisesti puhuen nämä yllä esittämäni faktat eivät ole minulle se tärkein syy kentän säilyttämiseksi. Itse pidän tärkeimpinä tekijöinä seuraavia tosiasioita:
1. Helsinki-Malmin lentoasema on suomen toiseksi vilkkain lentoasema lento-operaatioiden määrällä mitattuna.
2. Kentällä toimii useita kymmeniä hyvin erikoistuneita yrityksiä, jotka ovat tärkeitä palasia Suomen verrattain pienelle ja haavoittuvalle ilmailuteollisuudelle.
3. Reilusti yli puolet suomalaisista ammatilentäjistä saa koulutuksensa Helsinki-Malmin lentoasemalla.
4. Lähimmät vastaavan palvelutason lentoasemat, jotka pystyvät ottamaan vastaan ei aikataulunmukaista liikennettä tai palvelemaan lentokoulun tarpeita (mm. lennonjohto, maapalvelut, tankkaus etc.. ) ovat Turku, Tampere ja Lappeenranta.
5. Malmin lentoasema on toiminnassa olevaa liikenneinfraa, se on kertaalleen rakennettu ja maksettu, ja se soveltuu erinomaisesti siihen tehtävään mihin se on Helsinki-Vantaan lentoaseman rakentamisen jälkeen valjastettu.
6. Helsingin kaupungin kentälle kymmeniä vuosia sitten asettamasta rakennuskiellosta huolimatta kenttä on edelleen elinvoimainen ja kansallisesti tärkeä liikenteen solmukohta.
7. Helsinki on Suomen pääkaupunki ja Malmin lentokentän palveluita tarvitaan juurikin täällä missä valtaosa sen käyttäjistä asuu, yrittää ja maksaa veronsa, ei Tampereella tai Turussa.
Näillä tosiasioilla ei kuitenkaan tunnu olevan mitään vaikutusta poliittisessa päätöksenteossa, jossa kasvoton ja harmaa raha kylvävät tuhoa. Toivoisinkin, että jokainen foorumilainen kävisi tutustumassa lexmalmi.fi sivustoon, josta asiaan voi perehtyä tarkemmin. Jos asia tuntuu sinusta tärkeältä, niin käythän antamassa kannatusilmoituksen oikeusministeriön ylläpitämässä kansalaisaloite.fi -palvelussa. (Hox. Kansalaisaloite on eri kuin aikaisemmin kerätty kansalaisadressi, molempia voi kannattaa, mutta kansalaisaloite pakottaa eduskunnan käsittelemään asian siinä, missä adressi on vain mielenilmaus)
linkki: https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2106
P.s. FHRA:n toimisto muutti 1,5 vuotta sitten Malmin lentoasemalle ja järjestävät kentän parkkipaikalla säännöllisesti miittejä. Kannattaa tulla joskus hengailemaan vaikka lentokoneet ei kiinnostaisikaan.
Lensin ensimmäisen lentoni Malmin lentoasemalta 2008. Muutamaa vuotta myöhemmin lentoasemalla yli 30 vuotta toimineesta lentokoulusta tuli ensimmäinen työpaikkani. Seuraavat n. 5 vuotta sain pääasiallisen toimeentulon työskentelemällä lentokouluissa ja muilla lento-operaattoreilla Malmilla. Sen jälkeen ura on jatkunut lentoyhtiömaailmaan, mutta käyn edelleen kouluttamassa nuorempia lentäjiä Malmilla töiden salliessa. Tämä on ollut melko tavanomainen urakierto suomalaisille ilmailualan ammattilaisille. Sadat jos ei tuhannet lentäjät ennen minua ovat kulkeneet saman polun ja toivottavasti tätä Helsinki-Vantaan ja Malmin symbioosia ei rikota.
Helsingillä on tonttimaata yllin kyllin ja Malmin lentoaseman kokoa vastaavia alueita löytyy Kehä 1:n sisäpuoleltakin useita. Lentoaseman paikka on alunperin valittu alueelle, joka soveltuvuu rakentamiseen huonosti suopohjan, pinnassa olevan pohjaveden ja saven takia. Maanmuokkaus ja kunnallistekniikka jäävät veronmaksajien maksettavaksi ja sen on arvioitu maksavan satoja miljoonia euroja alueen heikon rakennettavuuden takia. Alue on myös verrattain huonojen liikenneyhteyksien päässä.
Useat järjestöt ovat nimenneet Malmin erittäin uhanalaiseksi suojelukohteeksi sen kulttuurihistoriallisen arvon takia
Museovirasto: http://www.rky.fi/read/asp/r_kohde_det. ... DE_ID=1560
Europa Nostra http://www.europanostra.org/news/782/
Rehellisesti puhuen nämä yllä esittämäni faktat eivät ole minulle se tärkein syy kentän säilyttämiseksi. Itse pidän tärkeimpinä tekijöinä seuraavia tosiasioita:
1. Helsinki-Malmin lentoasema on suomen toiseksi vilkkain lentoasema lento-operaatioiden määrällä mitattuna.
2. Kentällä toimii useita kymmeniä hyvin erikoistuneita yrityksiä, jotka ovat tärkeitä palasia Suomen verrattain pienelle ja haavoittuvalle ilmailuteollisuudelle.
3. Reilusti yli puolet suomalaisista ammatilentäjistä saa koulutuksensa Helsinki-Malmin lentoasemalla.
4. Lähimmät vastaavan palvelutason lentoasemat, jotka pystyvät ottamaan vastaan ei aikataulunmukaista liikennettä tai palvelemaan lentokoulun tarpeita (mm. lennonjohto, maapalvelut, tankkaus etc.. ) ovat Turku, Tampere ja Lappeenranta.
5. Malmin lentoasema on toiminnassa olevaa liikenneinfraa, se on kertaalleen rakennettu ja maksettu, ja se soveltuu erinomaisesti siihen tehtävään mihin se on Helsinki-Vantaan lentoaseman rakentamisen jälkeen valjastettu.
6. Helsingin kaupungin kentälle kymmeniä vuosia sitten asettamasta rakennuskiellosta huolimatta kenttä on edelleen elinvoimainen ja kansallisesti tärkeä liikenteen solmukohta.
7. Helsinki on Suomen pääkaupunki ja Malmin lentokentän palveluita tarvitaan juurikin täällä missä valtaosa sen käyttäjistä asuu, yrittää ja maksaa veronsa, ei Tampereella tai Turussa.
Näillä tosiasioilla ei kuitenkaan tunnu olevan mitään vaikutusta poliittisessa päätöksenteossa, jossa kasvoton ja harmaa raha kylvävät tuhoa. Toivoisinkin, että jokainen foorumilainen kävisi tutustumassa lexmalmi.fi sivustoon, josta asiaan voi perehtyä tarkemmin. Jos asia tuntuu sinusta tärkeältä, niin käythän antamassa kannatusilmoituksen oikeusministeriön ylläpitämässä kansalaisaloite.fi -palvelussa. (Hox. Kansalaisaloite on eri kuin aikaisemmin kerätty kansalaisadressi, molempia voi kannattaa, mutta kansalaisaloite pakottaa eduskunnan käsittelemään asian siinä, missä adressi on vain mielenilmaus)
linkki: https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2106
P.s. FHRA:n toimisto muutti 1,5 vuotta sitten Malmin lentoasemalle ja järjestävät kentän parkkipaikalla säännöllisesti miittejä. Kannattaa tulla joskus hengailemaan vaikka lentokoneet ei kiinnostaisikaan.
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Malmin lentokenttä
^^tismalleen samaa mieltä Anin kanssa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Muistanko väärin, mutta eikö joku arklitehtiopiskelijoiden ryhmä tehnyt vaihtoehtoisen yleiskaavan Helsingin kaupungille joku vuosi sitten? Siinä Malmin kenttää ei ollut kaavoitettu asuinkäyttöön, mutta silti tiivistämällä ja asuintalojen korkeutta kasvattamalla saatiin täytettyä tulevaisuuden väestökasvuennusteet hienosti. Kännykän varassa en jaksa etsiä faktaa muistin vahvistukseksi.
- ANI
- Viestit: 74
- Liittynyt: 03 Loka 2008, 03:54
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 24V -99
- Paikkakunta: Espoo
Re: Malmin lentokenttä
Olet Raimo oikeassa. Kentän kaavoitukseen on itse asiassa laadittu useitakin ehdotuksia, jotka mahdollistaisivat rakentamisen n. 10 000 - 15 000 uudelle asukkaalle ja lentotoiminnan jatkamisen nykyisessä muodossaan. Suurimmassa osassa ehdotuksia kiitotie 09/27 suljettaisiin, jonka vaikutus lento-opertointiin olisi varsin marginaalinen, koska kyseinen kiitotie on vallitsevien tuuliolosuhteiden vuoksi vain harvoin käytössä.
Nämä ehdotukset eivät kuitenkaan ole saaneet vastakaikua päätöksentekijöiltä, vaan Helsingin päättäjät näkevät ainoana vaihtoehtona kentän sulkemisen kokonaan. Kaupunginvaltuuston kanta kenttä asiaan ei suinkaan ole yksimielinen, mutta esimerkiksi Helsingissä tunnetusti vahvana puolueena huseeraava vihreät pitävät lentokenttää tarpeettomana rikkaiden temmellyskentänä, joka ei mahdu heidän ihanteelliseen puutarhakaupunkikuvaan. Vasemmistopuolueelle ja SDP:lle on ollut helppo myydä mantra halvoista asunnoista joilla he kuvittelevat nuoleskelevansa äänestäjiä ja kokoomus ei ole saanut muodostettua asiasta selvää yhteistä kantaa.
Kulisseissa käy varmasti kova peli ja veikkaanpa, että rakennusliikkeet ovat voimakkaasti lobanneet hanketta jo vuosikausia. Kenelle on luvattu ja mitä, sitä ei kukaan tiedä, mutta varmaa on se verorahoja tulee palamaan hankkeeseen uskomattoman paljon. Toteutuessaan hanke tulee olemaan erittäin kova isku suomalaiselle ilmailuteollisuudelle ja lähes kuolinisku suomalaiselle ilmailukoulutukselle.
Nämä ehdotukset eivät kuitenkaan ole saaneet vastakaikua päätöksentekijöiltä, vaan Helsingin päättäjät näkevät ainoana vaihtoehtona kentän sulkemisen kokonaan. Kaupunginvaltuuston kanta kenttä asiaan ei suinkaan ole yksimielinen, mutta esimerkiksi Helsingissä tunnetusti vahvana puolueena huseeraava vihreät pitävät lentokenttää tarpeettomana rikkaiden temmellyskentänä, joka ei mahdu heidän ihanteelliseen puutarhakaupunkikuvaan. Vasemmistopuolueelle ja SDP:lle on ollut helppo myydä mantra halvoista asunnoista joilla he kuvittelevat nuoleskelevansa äänestäjiä ja kokoomus ei ole saanut muodostettua asiasta selvää yhteistä kantaa.
Kulisseissa käy varmasti kova peli ja veikkaanpa, että rakennusliikkeet ovat voimakkaasti lobanneet hanketta jo vuosikausia. Kenelle on luvattu ja mitä, sitä ei kukaan tiedä, mutta varmaa on se verorahoja tulee palamaan hankkeeseen uskomattoman paljon. Toteutuessaan hanke tulee olemaan erittäin kova isku suomalaiselle ilmailuteollisuudelle ja lähes kuolinisku suomalaiselle ilmailukoulutukselle.
Re: Malmin lentokenttä
Harrastustoiminta on pieni osa kentän liikenteestä. Suosittelen lukemaan: http://www.malmiairport.fi/harhaluuloja/lerppu kirjoitti:Taivaskalliolta stadia puolustettiin. Ja tuosta tonttihinnasta - ei liikkuisi hinta mihinkään. Mutta en kyllä ymmärrä kommentin takaa huokuvaa vihamielisyyttä? Kai minullakin voi olla mielipide... Ja mielestäni asuntopulasta kärsivä talouden veturialue ansaitsisi saada asunnoille tilaa Kirkkonummelaisten tai Rovaniemeläisten harrastuksista huolimatta. Tämä on nykyisellä valtionosuuksien jakamisen politiikalla suoraan koko maan etu. Ja markkinataloudessa tästä olisi vielä suurempi hyöty.
Re: Malmin lentokenttä
Olen allekirjoittanut joskus vuosia sitten Malmin lentoaseman ystävien adressin, silloin en tosin asunut Herttoniemessä (vaan Joko Sörnäisissä tai Tuusulassa), nyt voisin kyllä toivoa saavani nimen adressista jollain keinolla pois, sen verran ottaa päähän noiden pienkoneiden täysin turha pörräys matalalla. Pakkoko on ajaa puoli päivää samaa ympyrää samojen alueiden päällä, eikö voisi ajaa suoraan kauas avomeren päälle päristelemään
Joo kyllä toi kenttä kuuluu Helsinkiin kaupunkikuvallisesti ja historiallisesti, mutta noi ilmojen mopopojat välillä kieltämättä korpeavat, muutamien puupäiden vuoksi itsekin on joutunut tarkistamaan kantaansa.
Uudemmat pienkoneet tuntuvat olevan aika hiljaisia, ja fiksuimmat eivät jää pyörimään asuinalueiden päälle tuntikausiksi. Lauantai ja sunnuntai ovat pahimmat, eli kyseessä on oletettavasti vapaa-ajan harrastelijat jotka tuolla ajavat puunlatvojen korkeudella jollain sodanaikaisilla mökäkoneilla

Joo kyllä toi kenttä kuuluu Helsinkiin kaupunkikuvallisesti ja historiallisesti, mutta noi ilmojen mopopojat välillä kieltämättä korpeavat, muutamien puupäiden vuoksi itsekin on joutunut tarkistamaan kantaansa.
Uudemmat pienkoneet tuntuvat olevan aika hiljaisia, ja fiksuimmat eivät jää pyörimään asuinalueiden päälle tuntikausiksi. Lauantai ja sunnuntai ovat pahimmat, eli kyseessä on oletettavasti vapaa-ajan harrastelijat jotka tuolla ajavat puunlatvojen korkeudella jollain sodanaikaisilla mökäkoneilla

Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Re: Malmin lentokenttä
aika outoa että se häiritsee joitakin, itse olen asunut 2km sisällä kentästä koko ikäni eikä ole ikinä häirinnyt yhtään, enemmän häritsee (kehä)teiden melu, aika vähän noita koneita loppupeleissä lentää edes viikonloppuisin, olisko joku taitolentokone joka siellä herttoniemen päällä lentelee? nehän pörräävät samalla paikalla pitkään.
Re: Malmin lentokenttä
Viikin eräällä alueella asuvana, Malmin kentältä nousevien ja sinne laskeutuvien koneiden ääni ei haittaa. Kaupungissahan tässä sitä paitsi asutaan, joten isoakin toleranssia ääniin täytyy olla, vaikka myönnän, että Lahden motarin ja Kehä I:n melu välillä vähän naurattaakin.
Ja onhan se komeaa katseltavaa, kun esim. toi DC-3:n tosta yli välillä lentelee.
Ja ettei olisi epäselvää, niin kentän lentotoiminta sietää puolestani mennä, mutta kentän joitain rakennuksia on lienee säilyttää mm. kulttuurihistoriallisista syistä.
Ja onhan se komeaa katseltavaa, kun esim. toi DC-3:n tosta yli välillä lentelee.
Ja ettei olisi epäselvää, niin kentän lentotoiminta sietää puolestani mennä, mutta kentän joitain rakennuksia on lienee säilyttää mm. kulttuurihistoriallisista syistä.
Re: Malmin lentokenttä
Asutaan kanssa tuossa Viikin rajalla, just päällä ne pörräilevät. Seutu on niin rauhallista ettei kyllä muuta ääntä kuulu. En ole herkästi ärsyyntyvää valittajatyyppiä mutta noihin kyllä on alkanut vähän korpeentua. Ei ne ainakaan mitään hienoja temppuja osaa tehdä, pyörivät vain samojen korttelien päällä. Yli lentävät koneet eivät häiritse vaan noi puupäät jotka kaartelevat ympyrää keväästä syksyyn. Pitäisi olla määräyksenä että moottori on pidettävä tyhjäkäynillä asuinalueiden kohdalla, tai jokin start&stop -toiminto, moottori käynnistyy taas kun asuinalue on ohitettu
Eikö niissä ole siivet liitämistä varten
Muutama pienkone on kyllä mielettömän hiljainen, vaikka matalalla lentävät niin moottorista ei kuulu paljoakaan melua, lisää sellaisia.
Edit: noin kokonaisuutena arvioiden omasta puolestani kenttä saisi kuitenkin jäädä sijoilleen, ei kait sinne suonsilmään mitään taloja kannata rakentaa, ja kuka sinne edes haluaisi muuttaakaan.


Muutama pienkone on kyllä mielettömän hiljainen, vaikka matalalla lentävät niin moottorista ei kuulu paljoakaan melua, lisää sellaisia.
Edit: noin kokonaisuutena arvioiden omasta puolestani kenttä saisi kuitenkin jäädä sijoilleen, ei kait sinne suonsilmään mitään taloja kannata rakentaa, ja kuka sinne edes haluaisi muuttaakaan.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Malmin lentokenttä
^
Jollekin olenkin sanonut, että eikö kannattais selvittää lentokenttien lentoalueet ensin
Mutta se on kyllä totta, että osa pienkoneista on hiljasia ja osa pitää ihan karmeeta meteliä.
Jollekin olenkin sanonut, että eikö kannattais selvittää lentokenttien lentoalueet ensin

Mutta se on kyllä totta, että osa pienkoneista on hiljasia ja osa pitää ihan karmeeta meteliä.
Re: Malmin lentokenttä
Helikoptereista puhumattakaan, vetävät suoraan yli myöskin, mutta ne eivät todellakaan häiritse koska eivät lentele pilailu- tai huvittelumielessä, vaan tasan päinvastoin.
Niin kenttä on ollut paikallaan jo 75 vuotta kaemmin kuin me täällä, voihan sitä itse lähteä jos häiritsisi liikaa. Mutta tosiaan en tiedä mikä ihme kehärata tuossa suoraan yläpuolella on kun siinä pitää muutamien koneiden pärrätä ympyrää kaikki viikonloput.
Ehkä ainoa konkreettinen hyöty Malmin kentän sulkemisesta olisi se, että ehkä vihdoin saataisiin Helsinki-Vantaasta tiputettua Vantaa pois, mitä lisäarvoa se muka tuo, esim. japanilaiset turistitko haluavat päästä kiertelemään Vantaata kun sinne huomaavat saapuneensa?
Niin kenttä on ollut paikallaan jo 75 vuotta kaemmin kuin me täällä, voihan sitä itse lähteä jos häiritsisi liikaa. Mutta tosiaan en tiedä mikä ihme kehärata tuossa suoraan yläpuolella on kun siinä pitää muutamien koneiden pärrätä ympyrää kaikki viikonloput.
Ehkä ainoa konkreettinen hyöty Malmin kentän sulkemisesta olisi se, että ehkä vihdoin saataisiin Helsinki-Vantaasta tiputettua Vantaa pois, mitä lisäarvoa se muka tuo, esim. japanilaiset turistitko haluavat päästä kiertelemään Vantaata kun sinne huomaavat saapuneensa?

Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Malmin lentokenttä
Täysin aiheeseen liittymättä ja muihin yksityiskohtiin kantaa ottamatta: tässä omalla kylällä tuo Hälvälän ampurata on jo vuosia ollut eriasteisen lopetusuhan alla, koska lähialueen taloihin on muuttanut "uudisasukkaita", joita säännöllisen epäsäännöllinen pauke häiritsee.
Hassu hauskuus on siinä, että ampumarata on ollut paikallaan ennen ensimmäistäkään taloa. Asia on alkanut häiritsemään vasta näitä alkuperäisrakentajilta talon ostaneita. Voivoi, tiesivät kyllä, mistä talonsa ostavat.
Asiaa ei auta, että seassa on vihreitä, joiden mukaan luodit saastuttavat pohjaveden yms. Sen tiedän, että alue puhdistetaan säännöllisesti ja maassa on suodatinkankaat tjsp., ettei ympäristösyihin voi vedota.
Hassu hauskuus on siinä, että ampumarata on ollut paikallaan ennen ensimmäistäkään taloa. Asia on alkanut häiritsemään vasta näitä alkuperäisrakentajilta talon ostaneita. Voivoi, tiesivät kyllä, mistä talonsa ostavat.
Asiaa ei auta, että seassa on vihreitä, joiden mukaan luodit saastuttavat pohjaveden yms. Sen tiedän, että alue puhdistetaan säännöllisesti ja maassa on suodatinkankaat tjsp., ettei ympäristösyihin voi vedota.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Malmin lentokenttä
Niinno, kun Helsinki-Vantaan markkinointinimi on vasta 7 vuotta ollut Helsinki Airport, niin ei sitä vielä voida lähiseudulla saati maailmalla niin tuntea.Sautio kirjoitti:Ehkä ainoa konkreettinen hyöty Malmin kentän sulkemisesta olisi se, että ehkä vihdoin saataisiin Helsinki-Vantaasta tiputettua Vantaa pois, mitä lisäarvoa se muka tuo, esim. japanilaiset turistitko haluavat päästä kiertelemään Vantaata kun sinne huomaavat saapuneensa?
http://www.lentoposti.fi/uutiset/helsin ... mmin_esiin
Btw, jos Malmi olisi tärkeä vain kirkkonummelaisille ja rovaniemeläisille tahi muille kauempana asuville harrastajille niin he varmaan pääosin harrastaisivat muilla kentillä (Hanko, Hyvinkää, Vesivehmaa, Räyskälä...) ja saattaisivat jopa Malmin puolustamisen sijasta yrittää puhata Kirkkonummelle omaa kenttää. Jostain syystä se Malmi silti on (pitkästä rakentamiskiellosta ja lakkautusuhasta huolimatta) edelleen Suomen toisiksi aktiivisin kenttä ja siihen lienee muitakin syitä kuin Pyöreässä toimiva ravintola.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Malmin lentokenttä
Hangon kenttä. Sieltäpä onkin muistoja! Kerran olin Plymouth Furylla kiihdyttelemässä kun "Maverick" laskeutui cesnallansa auton editse! Noh - onneksi ilmailulaki ei koske pienkenttiä, mutta alkuperäisen haasteen syyte lentoliikenteen vaarantamisesta oli kieltämättä raflaava!
Anowho - hauskaa että ovat lentäjät emootiolla harrastukseensa sitoutuneita. Sehän se elämään tuo sisältöä! Helsingin kaavoituksessa on toetty muitakin ongelmia.
Itseäni korpeaa Tapaninkylän palveluiden (varsinkin Tapaninvainion) alasajo. Ennenkaikkea liittyen lapsiin. Päivähoito- ja kouluasioiden vuoksi muutimme sieltä pois. Pakosuuntia oli 2, valitsimme kaupungin. Too baad, jouduin luopumaan Alfasta. Noh, autoharrastus osaltani oli jo kutakuinkin marginaalissa, mutta harmittaa silti. Voisi sitä suburbiaakin elävöittää eikä pelkästään alasajaa.

Anowho - hauskaa että ovat lentäjät emootiolla harrastukseensa sitoutuneita. Sehän se elämään tuo sisältöä! Helsingin kaavoituksessa on toetty muitakin ongelmia.
Itseäni korpeaa Tapaninkylän palveluiden (varsinkin Tapaninvainion) alasajo. Ennenkaikkea liittyen lapsiin. Päivähoito- ja kouluasioiden vuoksi muutimme sieltä pois. Pakosuuntia oli 2, valitsimme kaupungin. Too baad, jouduin luopumaan Alfasta. Noh, autoharrastus osaltani oli jo kutakuinkin marginaalissa, mutta harmittaa silti. Voisi sitä suburbiaakin elävöittää eikä pelkästään alasajaa.
Re: Malmin lentokenttä
Hyvä, että täälläkin asiasta puhutaan!
Tosiaan joo...en voi kun ihmetellä Helsingin päättäjien ajatusmaailmaa. Idiootteja kaikki, jotka tätä asiaa ajavat. Malmin kentää alas siis. Ei voi millään ymmärtää.
Historiallinen paikka, joka on maailmalla saanut tunnustuksen ainutlaatuisuudellaan.
Ja sitten nämä AASIT haluavat tuhota sen. Tajuaako noi päättäjät, että kansa taitaa olla nyt sen verran kypsää, että nimi taitaa palaa ikuisesti seinälle, niiden kohdalla jotka Malmia haluavat alas.
Muutenkin en ymmärrä Helsingin päättäjien ajatuksia, Keskuspuisto pitää tuhota asuntojen tieltä. Kruunuvuorenrantaan pitää saada siltaa ja taloja. Monikohan perus Stadilainen Kruunuvuoreenkin pystyy muuttamaan loppuenlopuksi, en usko että noi ihan halpoja kämppiä on. Keskuspuiston tuhoaminen on taas tätä idiotismia....
Ei ymmärrä. Nyt ei oikeen sanoja ees löydä tähän. Mutta maku on mennyt tästä kaikesta jo ajat sitten.
Malmin Kentästä sen verran, että tuo viimisin iso lentonäytös oli elin tärkeä.
Se oli aivan mieletöntä nähdä se kaikki, itse kävin tosa Kehä I:sen nurkilla katsomassa molempina päivinä Hornetin näytöksen. JUmalauta. Isot MIehet Itkivät kun se kone lensi!
Ei tällästä voi tuhota, aikuisista lapsiin ; ihmiset saavat elämyksiä. Aivan Helsingin ytimimen tuntumassa....!
Siitä näytöksestä on kulunut nyt hiukka yli kuukausi ja nimiä on lähes 35 000 LEX Malmissa. Luulisi tämän kertovan jotian näille aaseille kaupungin valtuustossa ja muualla.........................Että ÄLKÄÄ KOSKEKO SIIHEN KENTTÄÄN.
Kuten naapurini sanoi, "tunkekaa ne talot hanuriinne". Agree.
Tosiaan joo...en voi kun ihmetellä Helsingin päättäjien ajatusmaailmaa. Idiootteja kaikki, jotka tätä asiaa ajavat. Malmin kentää alas siis. Ei voi millään ymmärtää.
Historiallinen paikka, joka on maailmalla saanut tunnustuksen ainutlaatuisuudellaan.
Ja sitten nämä AASIT haluavat tuhota sen. Tajuaako noi päättäjät, että kansa taitaa olla nyt sen verran kypsää, että nimi taitaa palaa ikuisesti seinälle, niiden kohdalla jotka Malmia haluavat alas.
Muutenkin en ymmärrä Helsingin päättäjien ajatuksia, Keskuspuisto pitää tuhota asuntojen tieltä. Kruunuvuorenrantaan pitää saada siltaa ja taloja. Monikohan perus Stadilainen Kruunuvuoreenkin pystyy muuttamaan loppuenlopuksi, en usko että noi ihan halpoja kämppiä on. Keskuspuiston tuhoaminen on taas tätä idiotismia....
Ei ymmärrä. Nyt ei oikeen sanoja ees löydä tähän. Mutta maku on mennyt tästä kaikesta jo ajat sitten.
Malmin Kentästä sen verran, että tuo viimisin iso lentonäytös oli elin tärkeä.
Se oli aivan mieletöntä nähdä se kaikki, itse kävin tosa Kehä I:sen nurkilla katsomassa molempina päivinä Hornetin näytöksen. JUmalauta. Isot MIehet Itkivät kun se kone lensi!
Ei tällästä voi tuhota, aikuisista lapsiin ; ihmiset saavat elämyksiä. Aivan Helsingin ytimimen tuntumassa....!
Siitä näytöksestä on kulunut nyt hiukka yli kuukausi ja nimiä on lähes 35 000 LEX Malmissa. Luulisi tämän kertovan jotian näille aaseille kaupungin valtuustossa ja muualla.........................Että ÄLKÄÄ KOSKEKO SIIHEN KENTTÄÄN.
Kuten naapurini sanoi, "tunkekaa ne talot hanuriinne". Agree.
Re: Malmin lentokenttä
Alkuperäinen ja oikea nimihän on Seutulan lentokenttä (engl. Helsinki International Airport). Silloin ei ollut Vantaata, vaan Helsingin maalaiskunta. Myöhemmin kentän nimi piti muuttaa Helsinki-Vantaaksi vantaalaisten pitäjäpoliitikkojen alemmuuskompleksin takia. Yksikään Suomeen saapuva ulkomaalainen on tuskin koskaan kuullutkaan Vantaa-nimisestä paikasta.Polforea kirjoitti:Niinno, kun Helsinki-Vantaan markkinointinimi on vasta 7 vuotta ollut Helsinki Airport, niin ei sitä vielä voida lähiseudulla saati maailmalla niin tuntea.Sautio kirjoitti:Ehkä ainoa konkreettinen hyöty Malmin kentän sulkemisesta olisi se, että ehkä vihdoin saataisiin Helsinki-Vantaasta tiputettua Vantaa pois, mitä lisäarvoa se muka tuo, esim. japanilaiset turistitko haluavat päästä kiertelemään Vantaata kun sinne huomaavat saapuneensa?
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Malmin lentokenttä
lerppu kirjoitti:Taivaskalliolta stadia puolustettiin. Ja tuosta tonttihinnasta - ei liikkuisi hinta mihinkään. Mutta en kyllä ymmärrä kommentin takaa huokuvaa vihamielisyyttä? Kai minullakin voi olla mielipide... Ja mielestäni asuntopulasta kärsivä talouden veturialue ansaitsisi saada asunnoille tilaa Kirkkonummelaisten tai Rovaniemeläisten harrastuksista huolimatta. Tämä on nykyisellä valtionosuuksien jakamisen politiikalla suoraan koko maan etu. Ja markkinataloudessa tästä olisi vielä suurempi hyöty.
Kannattaa opiskella niin ei tule yksinkertaistettua... Taivaskallioltakin joo.

Re: Malmin lentokenttä
alum kirjoitti: Alkuperäinen ja oikea nimihän on Seutulan lentokenttä (engl. Helsinki International Airport). Silloin ei ollut Vantaata, vaan Helsingin maalaiskunta. Myöhemmin kentän nimi piti muuttaa Helsinki-Vantaaksi vantaalaisten pitäjäpoliitikkojen alemmuuskompleksin takia. Yksikään Suomeen saapuva ulkomaalainen on tuskin koskaan kuullutkaan Vantaa-nimisestä paikasta.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Malmin lentokenttä
Opiskelu on erittäin yliarvostettua - tuntumalla vaan!h_lauri kirjoitti:lerppu kirjoitti:Taivaskalliolta stadia puolustettiin. Ja tuosta tonttihinnasta - ei liikkuisi hinta mihinkään. Mutta en kyllä ymmärrä kommentin takaa huokuvaa vihamielisyyttä? Kai minullakin voi olla mielipide... Ja mielestäni asuntopulasta kärsivä talouden veturialue ansaitsisi saada asunnoille tilaa Kirkkonummelaisten tai Rovaniemeläisten harrastuksista huolimatta. Tämä on nykyisellä valtionosuuksien jakamisen politiikalla suoraan koko maan etu. Ja markkinataloudessa tästä olisi vielä suurempi hyöty.
Kannattaa opiskella niin ei tule yksinkertaistettua... Taivaskallioltakin joo.

Re: Malmin lentokenttä
Tulipa käytyä Malmin kentällä syömässä tänään. Suosittelen! Gate 1 tarjoaa hyvää safkaa!
Samalla vein muutaman Lex Malmi lapun sinne suuntaan.
Samalla vein muutaman Lex Malmi lapun sinne suuntaan.

Re: Malmin lentokenttä
Näin turkulaisena täytyy vaan ihmetellä tuota kiimaa sulkea Malmin kenttää. Itse asun sen... 3-4km linnuntietä Turun kentästä lähiössä ja kyllä täälläkin näitä ääniä kuuluu. Voi että kun on kamalaa. Kaupungissa kuuluu ääntä. Tuleeko jollekin oikeasti yllätyksenä, että jos muuttaa 5km säteelle lentokentästä, joskus kuuluu lentokoneen ääntä? Tän alueen yli missä asun lentelee Rannikkovartioston/rajavartiolaitoksen mikälie onkaan, Super Puma. Se muuten pitää ääntä ihan tosi paljon, kun ikkunalasit helisee sen lentäessä kohtuumatalalla talojen yli. Mutta so what? Ne tekee hommia. Sen pari kertaa mitä olen ollut Malmin kentällä kaverin kyydissä jolla on lentolupakirja ns. hupilennolla, se on hyvä kenttä, hyvässä paikassa. Siellä on toimintaa ja vilskettä, ihmiset saavat harrastaa. Yritystoimintaa näkyi olevan liepeillä kohtalaisen hyvin myöskin. Helsingissä on niin pirun paljon metsää, peltoa ja ties mitä joutomaata, ettei ihan heti tulisi mieleen Malmin kentän kaavoittaminen asuntokäyttöön.