Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Muiden merkkien murheita.
Potilas: Saab 9-5 2.3t.
Saabissa alkanut hiljalleen tehot hiipumaan ja open sidistä katsottuna ilmamäärän pyyntinä olisi 1172 täyskaasu kiihdytyksessä, mutta ilmaa koneeseen menee vain 890 luokkaa. Kokeilin toisella ilmamassamittarilla (joka tosin voi sekin olla ehtoo puolella), mutta ilmamäärä pysyi täysin samana. Olisiko foorumin saabisteilla ehdotuksia mistä lähtisi seuraavaksi tutkimaan?
Saabissa alkanut hiljalleen tehot hiipumaan ja open sidistä katsottuna ilmamäärän pyyntinä olisi 1172 täyskaasu kiihdytyksessä, mutta ilmaa koneeseen menee vain 890 luokkaa. Kokeilin toisella ilmamassamittarilla (joka tosin voi sekin olla ehtoo puolella), mutta ilmamäärä pysyi täysin samana. Olisiko foorumin saabisteilla ehdotuksia mistä lähtisi seuraavaksi tutkimaan?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Jos IMM:n kunnosta ei ole varmuutta, niin uutta kehiin. Ei ole marmorillakaan kallis ja tuo pata ei todellakaan tykkää laihalla käymisestä. Nää väsyy vanhuuttaan ja alkaa näyttämään liian pientä ilmamäärää. Tuota voi päätellä myös ilmamassan suhteesta ahtopaineeseen, mutta siinä pitää tuntea korrelaatio ja sitä en osaa lonkalta rykäistä.
Toinen potentiaalinen ongelma on se, että ilmaa ei mene koneeseen, kun sitä ei tule sieltä ulos. Eli jos pakoputki tukkeutuu syystä tai toisesta, ei pakokaasu pääse ulos eikä onnistu pyörittämään ahdinta, jolloin ei myöskään uutta ilmaa pääse sisään eikä ahdin pumppaa painetta.
Lisäksi kannattaa toki varmistaa, että ilmat pysyy sisällä. Eli ahtovuodot hakuun, etenkin pienemmät letkut haurastuvat vanheuttaan. Tämä ongelma tuskin näistä johtuu, koska silloin mitatun ilmamassan ei pitäisi ainakaan liian vähäiseksi jäädä, mutta yleisesti ottaen ei ole huono idea, ellei näitä ole jo läpikäyty.
Toinen potentiaalinen ongelma on se, että ilmaa ei mene koneeseen, kun sitä ei tule sieltä ulos. Eli jos pakoputki tukkeutuu syystä tai toisesta, ei pakokaasu pääse ulos eikä onnistu pyörittämään ahdinta, jolloin ei myöskään uutta ilmaa pääse sisään eikä ahdin pumppaa painetta.
Lisäksi kannattaa toki varmistaa, että ilmat pysyy sisällä. Eli ahtovuodot hakuun, etenkin pienemmät letkut haurastuvat vanheuttaan. Tämä ongelma tuskin näistä johtuu, koska silloin mitatun ilmamassan ei pitäisi ainakaan liian vähäiseksi jäädä, mutta yleisesti ottaen ei ole huono idea, ellei näitä ole jo läpikäyty.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Muiden merkkien murheita.
Kiitokset, täytyy suunnata IMM ostoksille.
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Muiden merkkien murheita.
Kerrankin yllättyi positiivisesti marmorilla asioidessa. Ajattelin että tuosta Saabin ilmamassamittarista joutuu köyhtymään vähintään 150€, mutta yllätykseksi hinta olikin vain 89.60€! Ei paljon kannata pelleillä tarvikemittarien kanssa, kun alkuperäisen saa samaan rahaan.Polforea kirjoitti:Jos IMM:n kunnosta ei ole varmuutta, niin uutta kehiin. Ei ole marmorillakaan kallis.
Joskus maailmassa kysellyt Alfojen varaosia marmorilta, niin silloin on aina yllättynyt toisin päin vaikka olisi kuin hyvin varustautunut
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Muiden merkkien murheita.
Sama juttu esim. sytkäkasetin suhteen Nykyisin tulee aika usein käytyä ensimmäisenä marmorilla, kun pitää Wallanderiin osia hakea
"No smoke => no power => no hope"
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuo T7 -moottorin IMM on siitä hauska, että uusi on marmorilla ollut jo kauan halvempi, kuin mitä purkamot yleensä pyytävät käytetyistä (ja potentiaalisesti väsyneistä).
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Tarina kertoo, että nykyään marmori vihaa Fiat/Alfa-osien myyntiä. Ennen siitä kuulemma sai rahaa. Nyt ei. Hinnat on about puolittuneet, joiltakin osin nykyhinta on jossain 20% nurkilla edeltävän maahantuojan hintaan nähden... Osa toki pysynyt hyvinkin samana, esim. kokonainen vetoakseli JTD:hen oli jonkun 600eurSape kirjoitti:Kerrankin yllättyi positiivisesti marmorilla asioidessa. Ajattelin että tuosta Saabin ilmamassamittarista joutuu köyhtymään vähintään 150€, mutta yllätykseksi hinta olikin vain 89.60€! Ei paljon kannata pelleillä tarvikemittarien kanssa, kun alkuperäisen saa samaan rahaan.Polforea kirjoitti:Jos IMM:n kunnosta ei ole varmuutta, niin uutta kehiin. Ei ole marmorillakaan kallis.
Joskus maailmassa kysellyt Alfojen varaosia marmorilta, niin silloin on aina yllättynyt toisin päin vaikka olisi kuin hyvin varustautunut
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien murheita.
Jos auton rekisteriotteessa on ainoana rengaskokona 205/50ZR 16 87Y niin voiko alle laittaa samankokoiset (huomattavasti yleisemmät) 55 -profiiliset (olettaen, että ne mahtuu sinne) vai seuraako siitä putkaa/linnaa/vankilaa ja vaihtokehotus kaupan päälle?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Voit, mikäli mahtuu pyörimään eikä mittariheitto muutu negatiiviseksi.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien murheita.
^Kiitos tiedosta! Mittariheitto on negatiivinen jo entuudestaan .
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
Heitetääs tänne kyssäri.
Millä liimata pellinpala konepeltiin?
Eli tuo fiuden konepeiton huopa kaipais lisäkiinnikkeitä ku pussittaa ja hieroo mm. venakopan kantta. Eli ideana taitella/prässätä sopivan korkuinen U-pala pellistä, mis orkkis huopakiinnikkeen levynen läpi. Se pellinpala liimalla kiinni ns suoraan peltiin. Paloja tulis 4kpl, liimapinta liki rajaton, toki riippuu mimmosen teen.
Orkkis huovan uudelleenjäykistäminen lienee hankalampi rojekti?
Millä liimata pellinpala konepeltiin?
Eli tuo fiuden konepeiton huopa kaipais lisäkiinnikkeitä ku pussittaa ja hieroo mm. venakopan kantta. Eli ideana taitella/prässätä sopivan korkuinen U-pala pellistä, mis orkkis huopakiinnikkeen levynen läpi. Se pellinpala liimalla kiinni ns suoraan peltiin. Paloja tulis 4kpl, liimapinta liki rajaton, toki riippuu mimmosen teen.
Orkkis huovan uudelleenjäykistäminen lienee hankalampi rojekti?
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
Tämmöttis. Vai saako tosta selvää.
Kuvas näkyy huovan keskikiinnikkeet. Kummallaki puolel roikkuu ikävähkösti.
Kuvas näkyy huovan keskikiinnikkeet. Kummallaki puolel roikkuu ikävähkösti.
- Liitteet
-
- 20160618_031519-800x450.jpg
- (49.05 KiB) Tiedosto ladattu 6286 kertaa
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
Ja pylly.
Fiiatissa lisää sähkömurheita. Lämppärin puhallin toimii vain nelos eli täydellä nopeudella. Manuaali ilmastointi - mikä viel tyhjänä. Lisäks temppuilee ajonesto - kopauttamalla rattiputkeen saa toimimaan. Nää lienee kontaktihäröjä.
Vanha vika se nopeusmittarin viisarin jumiutuminen aika-ajoin. Mistähän johtunee?
Se jännin "vika" on peilien säätö; toimii peilikuvana eli vas on oik ja ylös on alas. Tatti ei se herkin toiminnaltaan myös - ollu kokoajan sellanen. Aikoinas sähköt purkasin/kasasin (koetaulu purku sun muut), eikä käsittääkseni liittimiä saa väärin tökättyä. En muista, olisko ollu mahdollista (lie kuitenki) laittaa peilien ohjausjohdot ristiin vas vs oik, ovikaapeloinnit oli irtipois autosta, kute liki kaik muukki sähöt. Ikkunat toimii oikeista napeista kylläkin...
Alkaappa ettimään (muistelemaan mist löytyy) puhaltimen etuvastus. Antenni ajonestolle o liki muistissa. Mittaristokin pitänee käyttää irti nopeusmittarin osalta.
Viel viimevuoteen asti ainoa sähkövika oli tuo nopeusmittarin jämähtäminen.
Ny alan ymmärtää essonbaarin puheita italo/ranskis sähköistä...
Joha nuita kertynykkin kaikki kaks yhteen kulkineeseen talven aikana...
Fiiatissa lisää sähkömurheita. Lämppärin puhallin toimii vain nelos eli täydellä nopeudella. Manuaali ilmastointi - mikä viel tyhjänä. Lisäks temppuilee ajonesto - kopauttamalla rattiputkeen saa toimimaan. Nää lienee kontaktihäröjä.
Vanha vika se nopeusmittarin viisarin jumiutuminen aika-ajoin. Mistähän johtunee?
Se jännin "vika" on peilien säätö; toimii peilikuvana eli vas on oik ja ylös on alas. Tatti ei se herkin toiminnaltaan myös - ollu kokoajan sellanen. Aikoinas sähköt purkasin/kasasin (koetaulu purku sun muut), eikä käsittääkseni liittimiä saa väärin tökättyä. En muista, olisko ollu mahdollista (lie kuitenki) laittaa peilien ohjausjohdot ristiin vas vs oik, ovikaapeloinnit oli irtipois autosta, kute liki kaik muukki sähöt. Ikkunat toimii oikeista napeista kylläkin...
Alkaappa ettimään (muistelemaan mist löytyy) puhaltimen etuvastus. Antenni ajonestolle o liki muistissa. Mittaristokin pitänee käyttää irti nopeusmittarin osalta.
Viel viimevuoteen asti ainoa sähkövika oli tuo nopeusmittarin jämähtäminen.
Ny alan ymmärtää essonbaarin puheita italo/ranskis sähköistä...
Joha nuita kertynykkin kaikki kaks yhteen kulkineeseen talven aikana...
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
Ja millä helkkarilla tuon alu venakopan pinnoittais/suojais lasikuulan jälkeen? Orkkis pulttien ruosteekki olis kiva saada pois.
Pitäs pestäkki tuo saha myös konehuoneestaki. Ulkopinta harmittaa ku o paska maalaus.
En viitti ympätä tätä tonne rojektiketjuun...
Pitäs pestäkki tuo saha myös konehuoneestaki. Ulkopinta harmittaa ku o paska maalaus.
En viitti ympätä tätä tonne rojektiketjuun...
- Liitteet
-
- 20160618_050201-800x450.jpg
- (112.48 KiB) Tiedosto ladattu 6259 kertaa
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Koriliimalla. Sitä tuollaisiin paikkoihin käytetään autotehtaissakin. Pitää kuin tauti ja löytyy vaikka Motonetistä.jalittam kirjoitti:Heitetääs tänne kyssäri.
Millä liimata pellinpala konepeltiin?
Järkiautoilija
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Muiden merkkien murheita.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001202639.html
Juha Forss luuli lisätakuun pelastavan ongelmatilanteessa.
Helsinkiläinen Juha Forss osti maaliskuussa käytetyn Volkswagen Passat CC:n. Vuosimallia 2010 oleva VW oli varustettu jopa pahamaineiseksi luonnehditulla 1.8-litraisella TSI-moottorilla. Näiden moottorien männänrenkaiden suunnitteluvirheet johtavat korkeaan öljynkulutukseen ja pahimmillaan moottorin vähittäiseen hajoamiseen.
Vikoja silmällä pitäen Juha hankki vajaan 20 000 euron autoa ostaessa myyjäliikkeen suositteleman vuoden mittaisen lisätakuun, josta hän maksoi 590 euroa.
– Paperin mukaan takuun pitäisi kattaa kaikki mahdolliset viat, ja listalla eriteltiin huolellisesti kaikki takuunalaiset kohteet: myös moottori ja vaihteisto, Juha sanoo.
Ensimmäisen 500 kilometrin ajon jälkeen Juhan auto pyysi lisää öljyä, jota mies onkin saanut lisäillä sen jälkeen taajaan.
– Autolla on nyt ajettu 2 950 kilometriä hankinnan jälkeen. Olen lisännyt siihen itse viisi litraa moottoriöljyä, minkä lisäksi auto on käynyt kerran öljynvaihtohuollossa, Juha sanoo.
Hän reklamoi myyjäliikkeelle, josta auton myynyt henkilö sanoi, ettei Juha nyt ainakaan maksumieheksi joudu. Sen jälkeen alkoi selittely.
– Ensin autoliikkeen jälkimarkkinointipäällikkö sanoi ettei öljynkulutus kuulu takuun piiriin. Lopulta minulle kerrottiin, että koska Volkswagen on myöntänyt ongelman olemassaolon eikä korjaa sitä omalla kustannuksellaan, ei takuu myöskään kata vikaa, Juha manaa.
Juhan VW:llä on nyt jaettu 104 000 kilometriä. Koneremontin kustannuksiksi on arvioitu myyjäliikkeen puolesta 4 000 euroa, josta Juhan maksettavaksi tulisi 1 350 euroa. Lopusta vastaa myyjäliike, mutta virhevastuulain puitteissa, ei lisätakuun turvin.
IS:n haastatteleman korjaamoyrittäjän mukaan näin paljon öljyä kuluttavan VW:n TSI-moottorin lohko pitää vaihtaa, jolloin kustannukset ovat vielä enemmän, vähintään 6 000 euroa.
– Sen verran voisin antaa vinkkejä näitä maksullisia lisätakuita harkitseville, että kysykää seisooko myyjä sanojensa takana. Ja siltikin kehottaisin miettimään kaksi kertaa, Juha sanoo.
”Kolmannes kuluista asiallinen”
Kuluttajaoikeusneuvoja Tarja Lahtonen sanoo, että yleisen käytännön mukaan asiakkaan maksettavaksi tuleva kolmannes korjauskuluista on asiallinen.
Täysturvavakuutukseen kuluttajaneuvontakaan ei ota kantaa, vaan Lahtonen toteaa, että vakuutuksen puolesta maksuosuutta voisi yrittää saada pienemmäksi. Toinen vaihtoehto on valittaa kuluttajariitalautakuntaan.
Autokauppa: Meiltä on annettu väärää tietoa
Auton Forssille myyneen Autolle.com:in toimitusjohtaja Niklas Nukari sanoo, että liikkeen TakuuTurva -tuotteen tarkoissa sopimusehdoissa sanotaan, ettei takuu korvaa tyyppivikoja jotka autotehdas on myöntänyt.
–Tässä kohdassa onkin virhe tapahtunut meidän osalta, mikäli meiltä olisi aluksi luvattu korjata. Meiltä on annettu väärää tietoa, koska sopimusehtojen mukaisesti ja myöskin aiempien tapauksiin pohjautuen tieto olisi pitänyt antaa heti, ettei kuulu autoturvan piiriin, Nukari sanoo.
–Jos vika on ilmennyt näin pian kaupan jälkeen, onkin hyvin todennäköistä, että se olisi ollut autossa (jo auton tullessa liikkeeseen). Toki jossain vaiheessa kulutus voimistuu voimakkaasti. Auton tarkistuksen meillä suorittaa ulkopuolinen ammattilainen A-Katsastus. Teemme myös kyselyn aina auton edelliselle omistajalle auton kunnosta. Auto on saanut hyvän kuntoluokituksen. Toki jälkikäteen entinen omistaja sanoi, että on kuluttanut hiukan öljyä, Nukari sanoo.
Autolle.comin TakuuTurvan ehtoihin on Nukarin mukaan tämän tapauksen jälkeen lisätty kohta, jossa kerrotaan, ettei TakuuTurva korvaa VAG -konsernin vuosimallien 2009–2011 bensiinikäyttöisten autojen öljynsyöntiä tai öljynsyönnistä johtuvia vaurioita.
Juha Forss luuli lisätakuun pelastavan ongelmatilanteessa.
Helsinkiläinen Juha Forss osti maaliskuussa käytetyn Volkswagen Passat CC:n. Vuosimallia 2010 oleva VW oli varustettu jopa pahamaineiseksi luonnehditulla 1.8-litraisella TSI-moottorilla. Näiden moottorien männänrenkaiden suunnitteluvirheet johtavat korkeaan öljynkulutukseen ja pahimmillaan moottorin vähittäiseen hajoamiseen.
Vikoja silmällä pitäen Juha hankki vajaan 20 000 euron autoa ostaessa myyjäliikkeen suositteleman vuoden mittaisen lisätakuun, josta hän maksoi 590 euroa.
– Paperin mukaan takuun pitäisi kattaa kaikki mahdolliset viat, ja listalla eriteltiin huolellisesti kaikki takuunalaiset kohteet: myös moottori ja vaihteisto, Juha sanoo.
Ensimmäisen 500 kilometrin ajon jälkeen Juhan auto pyysi lisää öljyä, jota mies onkin saanut lisäillä sen jälkeen taajaan.
– Autolla on nyt ajettu 2 950 kilometriä hankinnan jälkeen. Olen lisännyt siihen itse viisi litraa moottoriöljyä, minkä lisäksi auto on käynyt kerran öljynvaihtohuollossa, Juha sanoo.
Hän reklamoi myyjäliikkeelle, josta auton myynyt henkilö sanoi, ettei Juha nyt ainakaan maksumieheksi joudu. Sen jälkeen alkoi selittely.
– Ensin autoliikkeen jälkimarkkinointipäällikkö sanoi ettei öljynkulutus kuulu takuun piiriin. Lopulta minulle kerrottiin, että koska Volkswagen on myöntänyt ongelman olemassaolon eikä korjaa sitä omalla kustannuksellaan, ei takuu myöskään kata vikaa, Juha manaa.
Juhan VW:llä on nyt jaettu 104 000 kilometriä. Koneremontin kustannuksiksi on arvioitu myyjäliikkeen puolesta 4 000 euroa, josta Juhan maksettavaksi tulisi 1 350 euroa. Lopusta vastaa myyjäliike, mutta virhevastuulain puitteissa, ei lisätakuun turvin.
IS:n haastatteleman korjaamoyrittäjän mukaan näin paljon öljyä kuluttavan VW:n TSI-moottorin lohko pitää vaihtaa, jolloin kustannukset ovat vielä enemmän, vähintään 6 000 euroa.
– Sen verran voisin antaa vinkkejä näitä maksullisia lisätakuita harkitseville, että kysykää seisooko myyjä sanojensa takana. Ja siltikin kehottaisin miettimään kaksi kertaa, Juha sanoo.
”Kolmannes kuluista asiallinen”
Kuluttajaoikeusneuvoja Tarja Lahtonen sanoo, että yleisen käytännön mukaan asiakkaan maksettavaksi tuleva kolmannes korjauskuluista on asiallinen.
Täysturvavakuutukseen kuluttajaneuvontakaan ei ota kantaa, vaan Lahtonen toteaa, että vakuutuksen puolesta maksuosuutta voisi yrittää saada pienemmäksi. Toinen vaihtoehto on valittaa kuluttajariitalautakuntaan.
Autokauppa: Meiltä on annettu väärää tietoa
Auton Forssille myyneen Autolle.com:in toimitusjohtaja Niklas Nukari sanoo, että liikkeen TakuuTurva -tuotteen tarkoissa sopimusehdoissa sanotaan, ettei takuu korvaa tyyppivikoja jotka autotehdas on myöntänyt.
–Tässä kohdassa onkin virhe tapahtunut meidän osalta, mikäli meiltä olisi aluksi luvattu korjata. Meiltä on annettu väärää tietoa, koska sopimusehtojen mukaisesti ja myöskin aiempien tapauksiin pohjautuen tieto olisi pitänyt antaa heti, ettei kuulu autoturvan piiriin, Nukari sanoo.
–Jos vika on ilmennyt näin pian kaupan jälkeen, onkin hyvin todennäköistä, että se olisi ollut autossa (jo auton tullessa liikkeeseen). Toki jossain vaiheessa kulutus voimistuu voimakkaasti. Auton tarkistuksen meillä suorittaa ulkopuolinen ammattilainen A-Katsastus. Teemme myös kyselyn aina auton edelliselle omistajalle auton kunnosta. Auto on saanut hyvän kuntoluokituksen. Toki jälkikäteen entinen omistaja sanoi, että on kuluttanut hiukan öljyä, Nukari sanoo.
Autolle.comin TakuuTurvan ehtoihin on Nukarin mukaan tämän tapauksen jälkeen lisätty kohta, jossa kerrotaan, ettei TakuuTurva korvaa VAG -konsernin vuosimallien 2009–2011 bensiinikäyttöisten autojen öljynsyöntiä tai öljynsyönnistä johtuvia vaurioita.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Muiden merkkien murheita.
Toimeisko Sinol myös lasikuulapuhalletussa pinnassa? Kiilloitetussa se toimii. Tai sitten maalia pintaan. Jollei ruuveja halua vaihtaa niin uudelleen sinkitys/keltapassivointi. Tai sitten puhallus ja maalaus.jalittam kirjoitti:Ja millä helkkarilla tuon alu venakopan pinnoittais/suojais lasikuulan jälkeen? Orkkis pulttien ruosteekki olis kiva saada pois.
Pitäs pestäkki tuo saha myös konehuoneestaki. Ulkopinta harmittaa ku o paska maalaus.
En viitti ympätä tätä tonne rojektiketjuun...
Tosiaan mikä tahansa liima-tiivistemassa käy, Sian 221:nen on se perinteinen jokapaikan kiinnitysmassa. Saa Motonetistakin, ihan edukkaasti.
Ei se peilin katkaisija ole asennettu nyt 180ast väärin päin?
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
En mielelläni maalais. Alkuperäisen kaltaisena jostain perverssistä syystä haluaisin pitää. Sinoli ensiapuna vois toimia, mut pidempiaikaisempi/pesunkestävä olis jees. Maalikaupasta kysyin lakkaa, mut mukamas ei oo alumiinille.
Peilien tattihässäkkää ei voi asentaa väärinperin ja liittimetkin muistaakseni erilaiset tatin päässä. Ennen purkua peilit eivät liikkuneet. Olisko tatilta lähteneet kaapelit menneet kuiteski väärille puolille autoa. No toi ei käyttöä haittaa, pitää yrittää selvittää viel. Eihä se ole ku koetaulun purku/kasaus jos kaapeloinnin sväppää.
Nopeusmittarin jumi voi aiheuttaa turhia sakkoja...
Ilmastoinnin päällelaitto ohjaa lämppärin puhaltimen pakotetusti ykkösnopeudelle, jos se on nollassa. Toki nopeutta voi suurentaa, mut vähintään ykkösellä pyörii. Tai siis nythän tohisee vain täysillä...
Jatketaan.
Peilien tattihässäkkää ei voi asentaa väärinperin ja liittimetkin muistaakseni erilaiset tatin päässä. Ennen purkua peilit eivät liikkuneet. Olisko tatilta lähteneet kaapelit menneet kuiteski väärille puolille autoa. No toi ei käyttöä haittaa, pitää yrittää selvittää viel. Eihä se ole ku koetaulun purku/kasaus jos kaapeloinnin sväppää.
Nopeusmittarin jumi voi aiheuttaa turhia sakkoja...
Ilmastoinnin päällelaitto ohjaa lämppärin puhaltimen pakotetusti ykkösnopeudelle, jos se on nollassa. Toki nopeutta voi suurentaa, mut vähintään ykkösellä pyörii. Tai siis nythän tohisee vain täysillä...
Jatketaan.
Re: Muiden merkkien murheita.
Lakattu muuttaa puhallettua pintaa usein eri sävyiseksi, kannattaa siis kokeilla vaikka johonkin muuhun irto-osaan ennen ettei tarvii koppaa puhaltaa uusiksi. Ja kyllä ihan tavan lakka toimii alumiininkin päällä. Sinol-käsittely pitää vaan uusia riittävän usein, 2v on liian pitkä väli jos autolla ajaa ympäri vuoden...
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
Sinolilla siis. Voiha sitä sutata tiuhempaanki.
Ekaks toi pussitus pois ennen puhallusta, ku hinkkaa venakoppaa. Jännästi tulee hapettumapilkkuja (näyttää homeelta) jotka poispyyhinnän jälkeen jättää tummemmat läikät.
Lasia en näyttäny edellisessä putsissa (ei ollu vaik muka piti olla, kaskummaa), vaan hiekalla putsasin rivohkon pinnan. Sen jälkeen narulaikalla mattaharmaus pois jollain myllytysaineella. Tossaha on valumuotin huokospinta. Tekstit on sliipattu tehtaalla työstämällä.
Sinkkipultteihin vois ensalkuun suhauttaa kilikalisinkit väriä antamaan. Pinnoittajaa etsiessä, ku toho varsinaiseen rojektiin tarttis sitten joskus osia pinnoittaa.
Ekaks toi pussitus pois ennen puhallusta, ku hinkkaa venakoppaa. Jännästi tulee hapettumapilkkuja (näyttää homeelta) jotka poispyyhinnän jälkeen jättää tummemmat läikät.
Lasia en näyttäny edellisessä putsissa (ei ollu vaik muka piti olla, kaskummaa), vaan hiekalla putsasin rivohkon pinnan. Sen jälkeen narulaikalla mattaharmaus pois jollain myllytysaineella. Tossaha on valumuotin huokospinta. Tekstit on sliipattu tehtaalla työstämällä.
Sinkkipultteihin vois ensalkuun suhauttaa kilikalisinkit väriä antamaan. Pinnoittajaa etsiessä, ku toho varsinaiseen rojektiin tarttis sitten joskus osia pinnoittaa.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Muiden merkkien murheita.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Jo on aikoihin eletty kun W124 koppasen bensamersun laturikin sippaa 212 tkm matkalla, en ois uskonnu.
Kyseessä oli E220 -94 ja Saksalaisten auto, jotka olivat Suomessa lomailemassa. Senverran tuttu, että menin auttamaan kun jäi tuohon vajaan kolmen kilometrin päähän. Omistaja oli kyllä Saksan autoliiton kautta saanut hinauksen tilattua ja hinuri tuli Mäntsälästä. Kerrottiin oireista niin kuski kysyi ajomäärää ja epäili laturin olevan rikki ja jännitteen mittaus näytti näin olevan. Vähän kyllä ihmettelin, mutta tällä samaisella kaverilla on korjaamo Mäntsälässä ja sanoi uusista menevän laturin jo pahimmissa tapauksissa alta 100 tkm.
Päädyttiin siihen, että ajetaan auto lavalle ja viedään Oitin keskustaan korjaamon pihaan, jossa pähkäillään lisää. Mersun omistajan serkku tuli Hämeenlinnasta ja katsottiin saadaanko laturi Lauantai-iltapäivällä jostain ja löytyihän Hyvinkään Motonetista sellainen. Irroitin sitten laturin, joka onneksi on varsin helppo tehtävä ja he lähtivät hakemaan peruskorjattua laturin, minä nappasin akun ja menin tallille siksi aikaa lataamaan akkua. Reilun parin tunnin päästä uusi laturi olikin paikoillaan.
Toinen vika oli bensan haju ja vuoto näytti olevan pumpun ja suodattimen alueelta auton alla. Ajettiin auto sitten tallille, jossa päästiin tutkailemaan paremmin vuotoa, pumpun toinen liitos oli hieman löysällä ja vaihdoin siihen uuden klemmarin, joka auttoi vaivaan. Menihän siinä Lauantai-iltapäivä mukavasti.
Kyseessä oli E220 -94 ja Saksalaisten auto, jotka olivat Suomessa lomailemassa. Senverran tuttu, että menin auttamaan kun jäi tuohon vajaan kolmen kilometrin päähän. Omistaja oli kyllä Saksan autoliiton kautta saanut hinauksen tilattua ja hinuri tuli Mäntsälästä. Kerrottiin oireista niin kuski kysyi ajomäärää ja epäili laturin olevan rikki ja jännitteen mittaus näytti näin olevan. Vähän kyllä ihmettelin, mutta tällä samaisella kaverilla on korjaamo Mäntsälässä ja sanoi uusista menevän laturin jo pahimmissa tapauksissa alta 100 tkm.
Päädyttiin siihen, että ajetaan auto lavalle ja viedään Oitin keskustaan korjaamon pihaan, jossa pähkäillään lisää. Mersun omistajan serkku tuli Hämeenlinnasta ja katsottiin saadaanko laturi Lauantai-iltapäivällä jostain ja löytyihän Hyvinkään Motonetista sellainen. Irroitin sitten laturin, joka onneksi on varsin helppo tehtävä ja he lähtivät hakemaan peruskorjattua laturin, minä nappasin akun ja menin tallille siksi aikaa lataamaan akkua. Reilun parin tunnin päästä uusi laturi olikin paikoillaan.
Toinen vika oli bensan haju ja vuoto näytti olevan pumpun ja suodattimen alueelta auton alla. Ajettiin auto sitten tallille, jossa päästiin tutkailemaan paremmin vuotoa, pumpun toinen liitos oli hieman löysällä ja vaihdoin siihen uuden klemmarin, joka auttoi vaivaan. Menihän siinä Lauantai-iltapäivä mukavasti.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei paljoo tarvii tähän ooppeliin öljyjä näköjään vaihdella kun parin kolmen kuukauden välein saa lähes kolmisen litraa lisäitä uutta öljyä. Kulkee öljynkulutuksesta huolimatta niin hyvin kun ton aikanen nuhapumppu voi kulkea eikä savuta tms normista poikkeavaa
- Liitteet
-
- ecotecci.jpg
- (83.1 KiB) Tiedosto ladattu 5490 kertaa
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Muiden merkkien murheita.
Foordin savutukselle taisi löytyä syy (tukkoisen EGR:n lisäksi siis): Ahtoputkessa useamman sentin mittainen halkeama
No, uutta silkkariversiota ebaystä postikuluineen ~14£.
No, uutta silkkariversiota ebaystä postikuluineen ~14£.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Hyvin siis oltiin jäljillä, kun putkien reitti seurattiin. Missäs jemmassa se oli, kun ei silmään osunut? Sieltähän saattaa heppa tai kaksi tulla ehjällä putkella matkaan mukaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Moritz
- Viestit: 200
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
- Car(s): 159 sw 3.2 Q4, 166 3.0 V6 -99
Ex. 33 QV -88, 75 turbo -87. - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Muiden merkkien murheita.
Hah! Hyvinkin tuttua... työpaikalla kolmeen uudehkoon Audiin on tehty koneremontti juurikin helvetinmoisen öljynkulutuksen takia. Tosin uusin niistä meni tehdastakuun piiriin. Muiden noin 4000 euron remontit menivätkin sitten omasta pussista. Toinen jäi eläkkeelle niin en tiedä ajaako samalla romulla vielä, mutta toinen ainakin vittuuntui käyttökuluihin ja osti Nissanin Nyt on ainakin tyytyväinen kustannuksiinsämpy kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001202639.html
Juha Forss luuli lisätakuun pelastavan ongelmatilanteessa.
Helsinkiläinen Juha Forss osti maaliskuussa käytetyn Volkswagen Passat CC:n. Vuosimallia 2010 oleva VW oli varustettu jopa pahamaineiseksi luonnehditulla 1.8-litraisella TSI-moottorilla.
Vielä sellaista, että aikanaan kun töihin menin niin omistin Audi A4 2.0 TFSI Quattron. Kiva autohan se oli, mutta öljyä vei noin kolme litraa longlife-huoltovälin aikana. Vaihdoin 5w-40 Magnatecin litkut sisään, mutta paskat silti se vei öljyä samalla lailla.
Siitä kumma, että silloin kukaan ei vittuillut yhtään... mutta heti kun ajelee jälleen oikealla autolla niin on joku läski vinkumassa
Eikä muuten edelleenkään kukaan vittuile niille Audikuskeille... ne on kuitenkin hyviä. Alfat ei
Ps. Yks Tojotakuski muuten ei hauku Alfaa (enää)... johtunee siitä kun annoin sille viime kesänä virtaa kun sillä oli akku hyytynyt. Kas kummaa kun olikin Alfan konttiin "unohtunu" apukaapelit matkaan
Jarru on vauhdin surma...
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Muiden merkkien murheita.
Se 90-asteen putki koneen vasemmalla puolella. Alapuolelta halki, eli näppituntumalla löytyi. Tosin ilmaantuneen vikakoodin googlaus helpotti, sillä jollekin oli käynyt ihan samalla tavalla ennenkin ja tuota letkua ehdotetttiin ensimmäiseksi syylliseksi. Merkkifoorumit on hieno asiaAlfissimo kirjoitti:Hyvin siis oltiin jäljillä, kun putkien reitti seurattiin. Missäs jemmassa se oli, kun ei silmään osunut? Sieltähän saattaa heppa tai kaksi tulla ehjällä putkella matkaan mukaan.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Kuvan taka-alalla olevien vihjeiden perusteella veikkaisin öljynsyönnin syyksi irronneita venttiilinvarrenkumeja. Samanlaiseen moottoriin olis ehkä tarkoitus vaihtaa moiset kumit lähitulevaisuudessa, sikäli kun kulkine ei päädy romuttamolle ohjausvaihderemontin takia (valmistusviallinen vaihto-osa). Tuli jo hommattua työkalutkin homman suorittamiseen kantta irrottamatta.jkk kirjoitti:Ei paljoo tarvii tähän ooppeliin öljyjä näköjään vaihdella kun parin kolmen kuukauden välein saa lähes kolmisen litraa lisäitä uutta öljyä. Kulkee öljynkulutuksesta huolimatta niin hyvin kun ton aikanen nuhapumppu voi kulkea eikä savuta tms normista poikkeavaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei kenelläkään sattuisi olemaan E-periä ja tietoa siitä onko siellä kerrottuna -98 Ducaton, 2.8i.d.T.D (90kW) jakopään vaihdosta? Hajosi läppäristä ilmeisesti emolevy just sopivasti, eikä työläppäriin saa asennettua mitään softia
Pitäisi vaihtaa huomenna jakopää kyseiseen rotiskoon, mutta tuossa kun on jakajapumppu, niin homma saisi mennä kait suht oikein.
Pitäisi vaihtaa huomenna jakopää kyseiseen rotiskoon, mutta tuossa kun on jakajapumppu, niin homma saisi mennä kait suht oikein.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Eper näkyy netissä ja pääset siihen CARFin sivujen linkin kautta jos ei muuten.
Kun ykkönen yläkuolokohdassa, nokka-akselin hammaspyörän ja venttiilikoneiston kannen merkit kohdakkain. Ruiskutuspumpun lukitustappi hammaspyörään, reikä alaspäin, sitten ajoitustappi vauhtipyörään 8mm. Kampiakselin hihnapyörän irroituksen jälkeen kampiakselin hammaspyörän ajoitusmerkki pitäisi olla klo 6 asennossa. Kiristin työnnetään löysemmälle ja lukitaan sellaisella avonaisella kauluksella, jonka voi työntää sivusta paikoilleen, mutteri tms.
Uudella hihnalla kiristimen ja nokkapyörän väliseltä osuudelta painettaessa n.10 kg:n kuormalla hihnan pitäisi taipua 7-8 mm.
Kun ykkönen yläkuolokohdassa, nokka-akselin hammaspyörän ja venttiilikoneiston kannen merkit kohdakkain. Ruiskutuspumpun lukitustappi hammaspyörään, reikä alaspäin, sitten ajoitustappi vauhtipyörään 8mm. Kampiakselin hihnapyörän irroituksen jälkeen kampiakselin hammaspyörän ajoitusmerkki pitäisi olla klo 6 asennossa. Kiristin työnnetään löysemmälle ja lukitaan sellaisella avonaisella kauluksella, jonka voi työntää sivusta paikoilleen, mutteri tms.
Uudella hihnalla kiristimen ja nokkapyörän väliseltä osuudelta painettaessa n.10 kg:n kuormalla hihnan pitäisi taipua 7-8 mm.
Re: Muiden merkkien murheita.
Kiitokset! Eper taisi ollakin varaosamanuaali eikä korjausmanuaali. Kiristimessäkö ei olekaan samantapaista epäkeskorullaa kuin Alfassa?
No eiköhän noilla ohjeilla jo pääse jakopäätä irrottelemaan
No eiköhän noilla ohjeilla jo pääse jakopäätä irrottelemaan
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei näyttäisi olevan, kiristimen molemmat lukitusmutterit löysätään ja sitten siirrät hihnasta poispäin. Moniurahihnan pyörässä myös merkki ja asento klo 3
Re: Muiden merkkien murheita.
Kiitokset edelleen. Gatesin ohjeessa käsketään käyttämään tonnin maksavaa ääneen perustuvaa mittaria: http://ww2.gates.com/europe/file_displa ... 2_52_8.pdf
Mutta jos tuolla 10kg/ 7-8mm -säädöllä saa kireyden tarpeeksi kohdalleen niin ehkä se riittää. Eli tuollainen löytyy, http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Mat ... 000028471/ sillä vetää jakohihnaa 10kg:n voimalla ja mittaa että hihna painuu vedettäessä sen 7-8mm alkutilanteesta ja siinä se?
Mutta jos tuolla 10kg/ 7-8mm -säädöllä saa kireyden tarpeeksi kohdalleen niin ehkä se riittää. Eli tuollainen löytyy, http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Mat ... 000028471/ sillä vetää jakohihnaa 10kg:n voimalla ja mittaa että hihna painuu vedettäessä sen 7-8mm alkutilanteesta ja siinä se?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Re: Muiden merkkien murheita.
Tosiaan tuossa Ducatossa näytti olevan pelkästään jousikuormitteinen "kiristintappi" joka työntää kiristinrullan rautaa. Ei mitään säätöjä ole siis mahdollista tehdä. Harmi kun ostamassani Gatesin jakopääsarjassa ei tullut mukana uutta kiristintappia, täytyy koettaa huomenna hankkia sellainen (ja tuskin sellaista löytyy kummaltakaan kotimaiselta tukkurilta). Masentavaa tämä varaosien saatavuus Suomi vs. Viro, ihan sama kuin rakennustarvikkeiden kanssa (etenkin LVI-kamppeet).
Oli täysin uudenveroinen noin 120tkm/ 7-8 vuotias jakohihna, tekstit tallessa, nystyrät olivat melkein tasan yhtä kantikkaat kuin uudessa hihnassa, eikä taittamallakaan saanut minkäänlaisia murtumia esiin hihnan sisäpuolelta tms. Vanha hihna on Contitech, tekisi mieli asentaa se takaisin paikalleen ja palauttaa ostamani uusi hihna + rullat, turhan vuoksi noita kait useimmiten vaihdellaan, ainakin tuollaisissa vanhanaikaisissa diesel-maamoottoreissa joilla ajellaan pienillä kierroksilla.
Oli täysin uudenveroinen noin 120tkm/ 7-8 vuotias jakohihna, tekstit tallessa, nystyrät olivat melkein tasan yhtä kantikkaat kuin uudessa hihnassa, eikä taittamallakaan saanut minkäänlaisia murtumia esiin hihnan sisäpuolelta tms. Vanha hihna on Contitech, tekisi mieli asentaa se takaisin paikalleen ja palauttaa ostamani uusi hihna + rullat, turhan vuoksi noita kait useimmiten vaihdellaan, ainakin tuollaisissa vanhanaikaisissa diesel-maamoottoreissa joilla ajellaan pienillä kierroksilla.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Toyota luopui analogisista mittareista.
- Liitteet
-
- perhana.jpg
- (54.72 KiB) Tiedosto ladattu 4479 kertaa
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Priceless!
Lähes toivon että Pallosalaman telkkarista tervehtii jonain aamuna sininen kuolonruutu. Koska persoonallisuus.
Lähes toivon että Pallosalaman telkkarista tervehtii jonain aamuna sininen kuolonruutu. Koska persoonallisuus.
- Epäkelpokeräilijä -
Re: Muiden merkkien murheita.
Eihän tuo mikään VAG ole, olisiko ohjelmistopäivitys, mittarin ruuvaaminen tai vaihdettu jokin oma näyttö? Kun on tuo mittaristo kehys irti...
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Voin ikävänä ihmisenä todeta, että tuo näyttää huomattavasti enemmän SystemV:n init -ruudulta kuin miltään kuolonruudulta. Eli suomeksi sanottuna näyttää siltä, että joku Linux -järjestelmä on latautumassa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Bemaristeilla yksi huoli enemmän. Nenäkkäät koirat - pakkoko se selfiekin siitä vielä on ottaa?
- Liitteet
-
- Not again!.jpg
- (50.2 KiB) Tiedosto ladattu 4299 kertaa
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Siinä koiran mietteet bemarista, hän on tyytymätön ettei Giulia ole pihassalerppu kirjoitti:Bemaristeilla yksi huoli enemmän. Nenäkkäät koirat - pakkoko se selfiekin siitä vielä on ottaa?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Muiden merkkien murheita.
selkeästi mielipide noista penkeistäManu kirjoitti:Siinä koiran mietteet bemarista, hän on tyytymätön ettei Giulia ole pihassalerppu kirjoitti:Bemaristeilla yksi huoli enemmän. Nenäkkäät koirat - pakkoko se selfiekin siitä vielä on ottaa?
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Muiden merkkien murheita.
Jälleen potilaana Saab 9-5 2.3t. Mikähän suappia nyt alkoi keljuttamaan, kun moottorin lämpömittari ei nouse ollenkaan ja kierrokset jää tyhjäkäynnillä 1500-1800rpm ja muutenkin kierrokset palautuu hitaasti kaasun löysäämisen jälkeen? Onkohan kaksi kertaa tehnyt tämän vuoden aikana, mutta tänään tuntui jäävän tuo vika päälle. Vikakoodit P1141 (ilmeisesti lambda? Ilmestynyt softauksen jälkeen) ja P0507 (Idle control system RPM high). Ei kai rikkinäinen lambda pitäisi millään vaikuttaa lämpömittarin toimintaan... Jotenkin nuo kaksi vikaa on yhteydessä toisiinsa, kun sen pari kertaa on temppuillut samanlailla. Olisiko saabisteilla ehdotuksia?
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Muiden merkkien murheita.
Meillä metsästettiin kierrosten hidasta laskemista kauan (useampi vuosi) ja vähän joka puolelta löytyi erinäisiä ilmavuotoja (mm. jarrutehostin, huohotin järjestelmän rikkoutuneita venttiilejä, pieniä alipaineletkuja, yms.) Nyt kuulemma toimii paremmin, en ole itse vielä käynyt koeajolla... Noilla ei kyllä ollut mitään tekemistä lämpömittarin kanssa
"No smoke => no power => no hope"
Re: Muiden merkkien murheita.
Olis kytkin/vaihteisto asiaa.
Jäi käteen työmatka-autoksi Stilo 120 JTD, vm. 2006. Vaihteet ovat melkoisen jäykät, varsinkin ykkönen ja pakki. Kunnossa olevaa laadukasta litkua on laatikossa täysi määrä.
Käytin autoa pajalla muun asian vuoksi. Asentaja meinasi, että kytkin on huonossa hapessa.
Ei se mielestäni ihan alhaalta "ota". Sellasen 1/3-osaa saa poljnta nostaa, ennenkuin ottaa. Ei rutise eikä luista.
Pystyykö tuota millään poppakonstilla toeteamaan, johtuuko jäykkyys nimenomaan kytkimestä? Vai laatikosta? Tai jospa se on vaan yksilöllinen ominaisuus...
Ei viitsisi suht kalliiseen kytkinremppaan ryhtyä, jos vika ei siinä olekaan.
Jäi käteen työmatka-autoksi Stilo 120 JTD, vm. 2006. Vaihteet ovat melkoisen jäykät, varsinkin ykkönen ja pakki. Kunnossa olevaa laadukasta litkua on laatikossa täysi määrä.
Käytin autoa pajalla muun asian vuoksi. Asentaja meinasi, että kytkin on huonossa hapessa.
Ei se mielestäni ihan alhaalta "ota". Sellasen 1/3-osaa saa poljnta nostaa, ennenkuin ottaa. Ei rutise eikä luista.
Pystyykö tuota millään poppakonstilla toeteamaan, johtuuko jäykkyys nimenomaan kytkimestä? Vai laatikosta? Tai jospa se on vaan yksilöllinen ominaisuus...
Ei viitsisi suht kalliiseen kytkinremppaan ryhtyä, jos vika ei siinä olekaan.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Jos jäykkyys johtuu vaihteensiirtovaijereista.
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Muiden merkkien murheita.
Jos laatikko on samaa sorttia kuin Alfassa, niin sivusuunnassa keppi alkaa liikkua huonosti, kun laatikon päällä oleva nailonholkki alkaa puristaa liikaa akselia, joka siitä menee läpi. Korjaukseksi riittää hapettumien hionta pois reiästä.
Vaihteensiirrossa oli säätömahdollisuuskin, mutten muista siitä juurikaan. Ohje on Elearnissa.
Vaihteensiirrossa oli säätömahdollisuuskin, mutten muista siitä juurikaan. Ohje on Elearnissa.
- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Veikkaan myös tätä kohtaa syylliseksi, jos JTD:n vaihteensiirtomekanismi on samanlainen kuin 1.8 Stilossa, jollainen itselläni vielä keväällä oli. Vaihteistoa oli hankala käyttää, kun nuo holkit kiristivät akselia liikaa. Hapettuma holkin ulkopuolella on syyllinen kiristymiseen, muovi on sen sorttista, ettei se turpoa. Kireässä ne holkit saattavat olla ja koska ainevahvuus on olematon, kannattaa ehkä hankkia uudet holkit varalle, koska ne saa helposti irrottaessa rikki. Samanlaisia puslia on 156:ssa ja 147:ssakin. Itse tilasin holkit aikanaan Ebaystä, näyttää niitä siellä vieläkin olevan.hjpp kirjoitti:Jos laatikko on samaa sorttia kuin Alfassa, niin sivusuunnassa keppi alkaa liikkua huonosti, kun laatikon päällä oleva nailonholkki alkaa puristaa liikaa akselia, joka siitä menee läpi.
Re: Muiden merkkien murheita.
Onko tietoa millä pk-seudun pajoilla on tuo Gatesin STT-1 -jakohihnan kireysmittari? https://www.youtube.com/watch?v=YeUajFBikHA ? Voisi varmuuden vuoksi tarkistuttaa Ducaton jakohihnan kireyden kun ei siitä kg-mittauksesta oikein selkoa saanut, tai epätarkka mittaustulos kuitenkin.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01