Onko kukaan käynyt katsomassa Kerros-Auton 164:sia
Valvoja: Moderators
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Onko kukaan käynyt katsomassa Kerros-Auton 164:sia
Kerros-Autossa ( www.Kerros-auto.fi ) on kaksi 164:sta. Punainen ja hopea (peräkkäiset rek-numerot). Lähinnä kunto kiinnostaa tai jos on foorumilla pyörivien exiä.
vm.89 vs 92 ei taida olla muuta eroa kuin että katti on tullut pohjaan? Korin sinkitys yms on vissiin samat...
vm.89 vs 92 ei taida olla muuta eroa kuin että katti on tullut pohjaan? Korin sinkitys yms on vissiin samat...
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Juu, katti siellä on ainakin pohjassa. Muitakin eroja löytynee. Silloin kun omaani uutena ostin, niin väittivät, että -92 malleissa oli tehty myös kaikensorttisia muita pieniä parannuksia.
Mm. konetta oli kait laskettu alemmaksi, jotta vetely kiihdytyksissä pienenisi??? Muistaakseni myös joissain alustan varaosissa on eroa alkupään ja -92 -> eteenpäin mallien välillä.
Muisteleeko joku paremmin?
Edit: Nij joo ja edessä on sumarit vakiona (joilla ei kuitenkaan näe yhtikäs mitään) ja takapenkeilläkin persiinlämmittimet![mega grin :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Mm. konetta oli kait laskettu alemmaksi, jotta vetely kiihdytyksissä pienenisi??? Muistaakseni myös joissain alustan varaosissa on eroa alkupään ja -92 -> eteenpäin mallien välillä.
Muisteleeko joku paremmin?
Edit: Nij joo ja edessä on sumarit vakiona (joilla ei kuitenkaan näe yhtikäs mitään) ja takapenkeilläkin persiinlämmittimet
![mega grin :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Sähköjä tosiaan vähän päivitettiin -90, tosin eipä ne uudetkaan ikkunoiden ja penkkien katkaisijat hääppöisiä ole.
Moottoria pudotettiin alaspäin muistaakseni -91, samalla etupään alustageometriaan tehtiin pientä viilausta, korin sinkitystä / galvanointia parannettiin ja jarrujakin vähän muutettiin. Lisäksi jotain pientä kosmeettista, mm. uusia värejä, kokopunaiset takavalot jne.
Super on sitten taas asia erikseen mutta se taisi tulla vasta vähän myöhemmin.
Moottoria pudotettiin alaspäin muistaakseni -91, samalla etupään alustageometriaan tehtiin pientä viilausta, korin sinkitystä / galvanointia parannettiin ja jarrujakin vähän muutettiin. Lisäksi jotain pientä kosmeettista, mm. uusia värejä, kokopunaiset takavalot jne.
Super on sitten taas asia erikseen mutta se taisi tulla vasta vähän myöhemmin.
- Epäkelpokeräilijä -
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Nyt tulee hyvää päivitystietoa.
. Saahan Pasilta sitten puolueettoman arvion?
Kuvissa ei näy sumareita. Mutta itsellä ollut ruksittuna omassani ja niillä ei tee tosiaan mitään, ainakaan näkyvyyttä ei paranna.
ABS:ei nähtävästi tuon ikäisissä? Ja ilmastointi varmaan ruksittuna....
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kuvissa ei näy sumareita. Mutta itsellä ollut ruksittuna omassani ja niillä ei tee tosiaan mitään, ainakaan näkyvyyttä ei paranna.
ABS:ei nähtävästi tuon ikäisissä? Ja ilmastointi varmaan ruksittuna....
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tarkoitatko Gamma etu- vai takajarruja? Mulla oli -90 autossa uudemman version sähköt mutta vanhemmat etujarru(levy)t. Takajarrusatuloista en tiedä milloin muuttuivat, mutta 36-millisellä männällä varustettujen tilalle tuli 38-milliset. En tiedä kummat mulla mahtoi olla, pistin joka tapauksessa isommat tilalle kun olivat vaihtokelpoisia keskenään.
Alkaa olla jo osastoa Turhaa Tietoa Typeryksille![mega grin :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Alkaa olla jo osastoa Turhaa Tietoa Typeryksille
![mega grin :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- Epäkelpokeräilijä -
Älä muuta sanoScuderia Rasvanäppi kirjoitti: Alkaa olla jo osastoa Turhaa Tietoa Typeryksille
![mega grin :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Mulla oli uudemmat etujarrut, vanhemmat sähköt ja takajarruja en muista enää. Etujarrut oli kuitenkin ihan alkuperäiset valmistenumeron mukaan, muutenhan kottero oli kolariauto ja luoja tietää mitä siihen oli vaihdettu.
Ei nämä tiedot luultavasti kyllä kenenkään ostopäätöksiin vaikuta mutta turistaan silti... asiaa
![mega grin :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
edit: eips ollu kolariauto vaan ilkivalta-auto
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Viimeksi muokannut GAMMA500, 15 Huhti 2005, 23:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 27 Tammi 2005, 11:42
- Paikkakunta: Pori
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Kerrosautosta meikäläisellä on huima kokemus. Ostin sieltä Corollan halvalla, myyjä huusi koko ajan käheällä äänellä ja elehti vimmatusti. Esim. kysymykseen moottoriremontin tarpeellisuudesta myyntitykki vastasi "PEEERKELEE, EI NÄITÄ VANHOJA KORJATA, TÄYTÄT VAAN ÖLJYÄ PÄÄLTÄ JA AJAT - EIPÄ TARVI ÖLJYÄKÄÄN SITTE VAIHTAA EI!"
Pakkohan se oli ostaa. Peräosasto oli kuin haulikolla ammuttu, mutta sen huomasin vasta ennen katsastusta. Saatu alennus meni iskareihin ja hitsauksiin, mutta ei se mitään, hauskaa oli.
Pyytäkää ehdottomasti, että saatte kyseisen myyjän palvelemaan. Äijässä on ainesta vaikka näyttelijäksi, niin suurta draamaa ei saa paskan Corollan myyntitapahtumaan kuin todellinen virtuoosi.
Ajan joka päivä siitä ohi, se harmaa oli siinä tien vieressä aika kauan.
Pakkohan se oli ostaa. Peräosasto oli kuin haulikolla ammuttu, mutta sen huomasin vasta ennen katsastusta. Saatu alennus meni iskareihin ja hitsauksiin, mutta ei se mitään, hauskaa oli.
Pyytäkää ehdottomasti, että saatte kyseisen myyjän palvelemaan. Äijässä on ainesta vaikka näyttelijäksi, niin suurta draamaa ei saa paskan Corollan myyntitapahtumaan kuin todellinen virtuoosi.
Ajan joka päivä siitä ohi, se harmaa oli siinä tien vieressä aika kauan.
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Joo, noi takavalot paistoi myös silmään. Asiaa voi tutkia ulkomaisilta autohakusaiteilta ja kyllä sekin tuntuu puoltavan teoriaa että nuo ovat valmistettu ennen 92:ta. Väreistä en tiedä, mutta kai ainakin punainen harmaalla alaosalla oli ohjelmassa myös 92? Mutta kannattaa olla tarkkana jos hakee nimenomaan '92 uudistuksilla olevaa autoa kun voisi päätellä ettei niitä noissa yksilöissä ole. Olikohan juuri 92 kun tuli parannettu hammastankokin? Toisaalta jos uudempi hajoaa Suomessa niin purkuosaa voi olla vaikea saada. Vanhempihan on sama kuin Cromassa ja Themassa, joten löytää helpommin. Sääntö pätee varmaan muihinkin muuttuneisiin osiin. No, epäilen kumminkin että noissa "1992":sissa on vanhat kamat.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Joo, omaani kun joskus tarjoilin vaihtoon, niin siitä tsekattiin että oliko se "aito" -92. Siinä oli juuri nuo sumarit vakiona myös TS versiossa ja ne takapenkin lämmittimet. Standardi TS:ssä ei ollut ABS:eja, ilmastointia, eikä myöskään sähköisiä laseja takana. Vakiorengaskoko oli 195/65/15.
Parannettu hammastanko? Onko se sellainen missä oikean puolen suojakumi on "ovaalin" muotoinen? Sellainen oli omassani (kallis ja vaikeasti saatava gumi muuten, ainoastaan alkuperäisenä).
Hauskaa oli myöskin, että omani oli alunperin varmaankin ruotsin markkinoille tarkoitettu versio. "Endast blyfri bensin" luki tankin luukussa ja katin varoitukset aurinkolipassa olivat ruotsiksi myöskin. Niitä onnettomia sumareita ei myöskään saanut päälle kuin ainoastaan parkkivalojen kanssa.
Koko takavalopatteristo oli ilman valoja juurikin tasaisen "punasävyinen".
Edit: Myöskin mallimerkinnät takana olivat vasemmalla puolella, eikä oikealla, kuten noissa myynnissä olevissa.
Parannettu hammastanko? Onko se sellainen missä oikean puolen suojakumi on "ovaalin" muotoinen? Sellainen oli omassani (kallis ja vaikeasti saatava gumi muuten, ainoastaan alkuperäisenä).
Hauskaa oli myöskin, että omani oli alunperin varmaankin ruotsin markkinoille tarkoitettu versio. "Endast blyfri bensin" luki tankin luukussa ja katin varoitukset aurinkolipassa olivat ruotsiksi myöskin. Niitä onnettomia sumareita ei myöskään saanut päälle kuin ainoastaan parkkivalojen kanssa.
Koko takavalopatteristo oli ilman valoja juurikin tasaisen "punasävyinen".
Edit: Myöskin mallimerkinnät takana olivat vasemmalla puolella, eikä oikealla, kuten noissa myynnissä olevissa.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Jep, uudemmassa hammastangossa on vaimennin joka vaatii tuon ovaalin kumin. Ei löydy Motonetin luettelosta sitä suojakumia.Monza kirjoitti:.
Parannettu hammastanko? Onko se sellainen missä oikean puolen suojakumi on "ovaalin" muotoinen?
Edit: Myöskin mallimerkinnät takana olivat vasemmalla puolella, eikä oikealla, kuten noissa myynnissä olevissa.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Niinpäs olikin, taisi olla nämä -92 mallit melko viimeisiä svenskan tuomia. Oliko se Italkon, joka tuli seuraavaksi?GAMMA500 kirjoitti:Tuon ajan suomeen tuodut alfat on kaikki ruotsin vientimallejane on alfa romeo svenskan tuomia nääs
No nyt ollaan tarpeeksi kaukana alkuperäisestä kysymyksestä ...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Alfa Romeon maahantuonti siirtyi vuoden 1986 lopussa Helkamalta Alfa Romeon omistamalle tytäryhtiölle Alfa Romeo Svenska AB:lle. Tuo oli maahantuojana vuosina 1987-1992. Tj:nä oli hetken alun perin Suomen Italian suurlähetystössä työskennellyt Rinaldo Morelli. AR Svenska toi autot maahan ja mm. Veho jälleenmöi. Italkon Oy perustettiin 1991 Konelan tytäryhtiöksi. Tominta alkoi Lancioilla ja Fiat Ducatoilla. 1992 mukaan tulivat myös AR:t.
Mielenkiintoinen tämä AR Suomessa 1950-2000 -kirja.
Mitä tulee Kerros-auton 164:iin, niin tosi kauan ovat myynnissä ainakin olleet.![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Mielenkiintoinen tämä AR Suomessa 1950-2000 -kirja.
Mitä tulee Kerros-auton 164:iin, niin tosi kauan ovat myynnissä ainakin olleet.
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)