Onko kukaan käynyt katsomassa Kerros-Auton 164:sia

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Onko kukaan käynyt katsomassa Kerros-Auton 164:sia

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kerros-Autossa ( www.Kerros-auto.fi ) on kaksi 164:sta. Punainen ja hopea (peräkkäiset rek-numerot). Lähinnä kunto kiinnostaa tai jos on foorumilla pyörivien exiä.
vm.89 vs 92 ei taida olla muuta eroa kuin että katti on tullut pohjaan? Korin sinkitys yms on vissiin samat...
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Tunnen kyseisen yrityksen omistajan, jos jaksan voisin käydä piipahtamassa sielä tänään tutkimassa asiaa :wink:

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Juu, katti siellä on ainakin pohjassa. Muitakin eroja löytynee. Silloin kun omaani uutena ostin, niin väittivät, että -92 malleissa oli tehty myös kaikensorttisia muita pieniä parannuksia.

Mm. konetta oli kait laskettu alemmaksi, jotta vetely kiihdytyksissä pienenisi??? Muistaakseni myös joissain alustan varaosissa on eroa alkupään ja -92 -> eteenpäin mallien välillä.

Muisteleeko joku paremmin?

Edit: Nij joo ja edessä on sumarit vakiona (joilla ei kuitenkaan näe yhtikäs mitään) ja takapenkeilläkin persiinlämmittimet :mrgreen:

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

osia mm jarruihin on vaihtunut jo vuonna 90, tuntuisi myös 90----> olevan kestävämpiä pelleiltään

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

sähkölasien katkaisijat myös vaihdettu paremmin toimiviin vm 90->..

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

juu ja monia muitakin sähkönamikoita

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Sähköjä tosiaan vähän päivitettiin -90, tosin eipä ne uudetkaan ikkunoiden ja penkkien katkaisijat hääppöisiä ole.

Moottoria pudotettiin alaspäin muistaakseni -91, samalla etupään alustageometriaan tehtiin pientä viilausta, korin sinkitystä / galvanointia parannettiin ja jarrujakin vähän muutettiin. Lisäksi jotain pientä kosmeettista, mm. uusia värejä, kokopunaiset takavalot jne.

Super on sitten taas asia erikseen mutta se taisi tulla vasta vähän myöhemmin.
- Epäkelpokeräilijä -

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Jarrut muuttui jo vuoteen 90, valmistenumerosta 6162573 etiäpäin

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Nyt tulee hyvää päivitystietoa. :) . Saahan Pasilta sitten puolueettoman arvion? :wink:
Kuvissa ei näy sumareita. Mutta itsellä ollut ruksittuna omassani ja niillä ei tee tosiaan mitään, ainakaan näkyvyyttä ei paranna.
ABS:ei nähtävästi tuon ikäisissä? Ja ilmastointi varmaan ruksittuna....
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tarkoitatko Gamma etu- vai takajarruja? Mulla oli -90 autossa uudemman version sähköt mutta vanhemmat etujarru(levy)t. Takajarrusatuloista en tiedä milloin muuttuivat, mutta 36-millisellä männällä varustettujen tilalle tuli 38-milliset. En tiedä kummat mulla mahtoi olla, pistin joka tapauksessa isommat tilalle kun olivat vaihtokelpoisia keskenään.

Alkaa olla jo osastoa Turhaa Tietoa Typeryksille :mrgreen:
- Epäkelpokeräilijä -

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Alkaa olla jo osastoa Turhaa Tietoa Typeryksille :mrgreen:
Älä muuta sano :mrgreen:

Mulla oli uudemmat etujarrut, vanhemmat sähköt ja takajarruja en muista enää. Etujarrut oli kuitenkin ihan alkuperäiset valmistenumeron mukaan, muutenhan kottero oli kolariauto ja luoja tietää mitä siihen oli vaihdettu.

Ei nämä tiedot luultavasti kyllä kenenkään ostopäätöksiin vaikuta mutta turistaan silti... asiaa :mrgreen:


edit: eips ollu kolariauto vaan ilkivalta-auto :wink:
Viimeksi muokannut GAMMA500, 15 Huhti 2005, 23:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Nyt tulee hyvää päivitystietoa. :) . Saahan Pasilta sitten puolueettoman arvion? :wink:
Tietty :wink:

Tosin en kerennyt tänään kävästä siellä vaikka ohi ajoinkin 10m päästä :D

porinfirina
Viestit: 80
Liittynyt: 27 Tammi 2005, 11:42
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja porinfirina »

Korjatkaa joku tietävämpi harhaluuloni, mutta olen aina uskonut että täyssinkitys tulee vasta joskus 90 tai 91, sillä olen 89 malliin joutunut tekemään jonnin verran peltihommia, eikä sen ruosteen perusteella ole mitään sinkitystä korissa pohjassa tms. Etuloksuissa kyllä on.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Muistaakseni TM:ssä kerrottiin, että 91-> kaikki koripellit ovat galvanoituja, sitä vanhemmista vain puolet.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Eli noissa ei välttämättä ole sitä takakaarenreunan ongelmaa? Omassa on ne reunat vaihdettu ja tunkinkorvakot poistettu....
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Kerrosautosta meikäläisellä on huima kokemus. Ostin sieltä Corollan halvalla, myyjä huusi koko ajan käheällä äänellä ja elehti vimmatusti. Esim. kysymykseen moottoriremontin tarpeellisuudesta myyntitykki vastasi "PEEERKELEE, EI NÄITÄ VANHOJA KORJATA, TÄYTÄT VAAN ÖLJYÄ PÄÄLTÄ JA AJAT - EIPÄ TARVI ÖLJYÄKÄÄN SITTE VAIHTAA EI!"

Pakkohan se oli ostaa. Peräosasto oli kuin haulikolla ammuttu, mutta sen huomasin vasta ennen katsastusta. Saatu alennus meni iskareihin ja hitsauksiin, mutta ei se mitään, hauskaa oli.

Pyytäkää ehdottomasti, että saatte kyseisen myyjän palvelemaan. Äijässä on ainesta vaikka näyttelijäksi, niin suurta draamaa ei saa paskan Corollan myyntitapahtumaan kuin todellinen virtuoosi.

Ajan joka päivä siitä ohi, se harmaa oli siinä tien vieressä aika kauan.

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Kannattaa tsekata oikea valmistusvuosi runkonumeron perusteella. Nuo '92:set eivät mielestäni näytä 1992 valmistetuilta. Tuohon aikaan Suomessa myydythän olivat ainakin osittain jos ei kokonaan vanhaa varastoa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Totta, eivät muuten näytä. Ei pitäisi ainakaan punavalkoisia takavaloja olla ja mahtoiko noita ulkovärejäkään olla tarjolla enää -92 autoihin?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Joo, noi takavalot paistoi myös silmään. Asiaa voi tutkia ulkomaisilta autohakusaiteilta ja kyllä sekin tuntuu puoltavan teoriaa että nuo ovat valmistettu ennen 92:ta. Väreistä en tiedä, mutta kai ainakin punainen harmaalla alaosalla oli ohjelmassa myös 92? Mutta kannattaa olla tarkkana jos hakee nimenomaan '92 uudistuksilla olevaa autoa kun voisi päätellä ettei niitä noissa yksilöissä ole. Olikohan juuri 92 kun tuli parannettu hammastankokin? Toisaalta jos uudempi hajoaa Suomessa niin purkuosaa voi olla vaikea saada. Vanhempihan on sama kuin Cromassa ja Themassa, joten löytää helpommin. Sääntö pätee varmaan muihinkin muuttuneisiin osiin. No, epäilen kumminkin että noissa "1992":sissa on vanhat kamat.

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Joo, omaani kun joskus tarjoilin vaihtoon, niin siitä tsekattiin että oliko se "aito" -92. Siinä oli juuri nuo sumarit vakiona myös TS versiossa ja ne takapenkin lämmittimet. Standardi TS:ssä ei ollut ABS:eja, ilmastointia, eikä myöskään sähköisiä laseja takana. Vakiorengaskoko oli 195/65/15.

Parannettu hammastanko? Onko se sellainen missä oikean puolen suojakumi on "ovaalin" muotoinen? Sellainen oli omassani (kallis ja vaikeasti saatava gumi muuten, ainoastaan alkuperäisenä).

Hauskaa oli myöskin, että omani oli alunperin varmaankin ruotsin markkinoille tarkoitettu versio. "Endast blyfri bensin" luki tankin luukussa ja katin varoitukset aurinkolipassa olivat ruotsiksi myöskin. Niitä onnettomia sumareita ei myöskään saanut päälle kuin ainoastaan parkkivalojen kanssa.

Koko takavalopatteristo oli ilman valoja juurikin tasaisen "punasävyinen".

Edit: Myöskin mallimerkinnät takana olivat vasemmalla puolella, eikä oikealla, kuten noissa myynnissä olevissa.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Tuon ajan suomeen tuodut alfat on kaikki ruotsin vientimalleja :) ne on alfa romeo svenskan tuomia nääs

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Elikkäs nyt ei tulis mitään "parannuksia" tuohon vanhaan..ainostaan vuodet vähenis ja kilometrit. Pitää harkita tarkemmin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Monza kirjoitti:.

Parannettu hammastanko? Onko se sellainen missä oikean puolen suojakumi on "ovaalin" muotoinen?
Edit: Myöskin mallimerkinnät takana olivat vasemmalla puolella, eikä oikealla, kuten noissa myynnissä olevissa.
Jep, uudemmassa hammastangossa on vaimennin joka vaatii tuon ovaalin kumin. Ei löydy Motonetin luettelosta sitä suojakumia.

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

GAMMA500 kirjoitti:Tuon ajan suomeen tuodut alfat on kaikki ruotsin vientimalleja :) ne on alfa romeo svenskan tuomia nääs
Niinpäs olikin, taisi olla nämä -92 mallit melko viimeisiä svenskan tuomia. Oliko se Italkon, joka tuli seuraavaksi?

No nyt ollaan tarpeeksi kaukana alkuperäisestä kysymyksestä ... :)

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Alfa Romeon maahantuonti siirtyi vuoden 1986 lopussa Helkamalta Alfa Romeon omistamalle tytäryhtiölle Alfa Romeo Svenska AB:lle. Tuo oli maahantuojana vuosina 1987-1992. Tj:nä oli hetken alun perin Suomen Italian suurlähetystössä työskennellyt Rinaldo Morelli. AR Svenska toi autot maahan ja mm. Veho jälleenmöi. Italkon Oy perustettiin 1991 Konelan tytäryhtiöksi. Tominta alkoi Lancioilla ja Fiat Ducatoilla. 1992 mukaan tulivat myös AR:t.

Mielenkiintoinen tämä AR Suomessa 1950-2000 -kirja.

Mitä tulee Kerros-auton 164:iin, niin tosi kauan ovat myynnissä ainakin olleet. :|

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Pitkään on myynnissä ollut :?

Kuinkas se oma 164 toimii taitaa olla matkaa takanakin jo jonkin verran?

Vastaa Viestiin