Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
Re: Muiden merkkien murheita.
Kiitokset Terolle ja Hjppille! Täytyy alkaa tutkailemaan asiaa.
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Muiden merkkien murheita.
Saapas korjasi jälleen itse itsensä. Illalla ei enää ollut mitään ongelmaa.Keltsi kirjoitti:Meillä metsästettiin kierrosten hidasta laskemista kauan (useampi vuosi) ja vähän joka puolelta löytyi erinäisiä ilmavuotoja (mm. jarrutehostin, huohotin järjestelmän rikkoutuneita venttiilejä, pieniä alipaineletkuja, yms.) Nyt kuulemma toimii paremmin, en ole itse vielä käynyt koeajolla... Noilla ei kyllä ollut mitään tekemistä lämpömittarin kanssa

- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
"Ai saatana" sanoi alipaineinen takatasku ja toivuttuaan kuiskasi jatkeeksi "Pojat, tästä tulee halpaa".
Bemarissa on tuntunut työmatkalla pieni täristys. No, kolmosmotari ja samoilla kohtaa tärisee muutkin autot, vaikkakin hieman "eri nuotilla", joten pistin tien laadun syyksi. Ei olisi pitänyt, olisi vaan pitänyt painaa leuka rintaan ja painua auton alle tutkimaan että mikä piru siellä taas on rikki. Sehän alkoi täristää vähän enemmän, tuntuen epätasapainolta joten pesin vanteet, ei auttanut. Tänään ravisti jo vittumaisemmin Hämeenlinnasta kotiin ajaessa, joten ei muuta kuin autoa vähän ylöspäin, taskulamppu kouraan ja ryömintävaihde ittelle päälle. Nyt mulla on takavetobemari, kun etukardaani on peräkontissa. Jakolaatikon laipan yoke sekä ristikko aivan tuusana, yllättävän vähän se siihen nähden ravisti. Enää ei ravista, mutta kai tuo korjata tarttee...


Täähän se vasta piristääkin: http://iparts.fi/parts/search/26208628042/bmw
Bemarissa on tuntunut työmatkalla pieni täristys. No, kolmosmotari ja samoilla kohtaa tärisee muutkin autot, vaikkakin hieman "eri nuotilla", joten pistin tien laadun syyksi. Ei olisi pitänyt, olisi vaan pitänyt painaa leuka rintaan ja painua auton alle tutkimaan että mikä piru siellä taas on rikki. Sehän alkoi täristää vähän enemmän, tuntuen epätasapainolta joten pesin vanteet, ei auttanut. Tänään ravisti jo vittumaisemmin Hämeenlinnasta kotiin ajaessa, joten ei muuta kuin autoa vähän ylöspäin, taskulamppu kouraan ja ryömintävaihde ittelle päälle. Nyt mulla on takavetobemari, kun etukardaani on peräkontissa. Jakolaatikon laipan yoke sekä ristikko aivan tuusana, yllättävän vähän se siihen nähden ravisti. Enää ei ravista, mutta kai tuo korjata tarttee...
Täähän se vasta piristääkin: http://iparts.fi/parts/search/26208628042/bmw
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Selvähän se ettei kestä, kun rasvanippa puuttuu ristikosta.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Niinpä. Periaatteessa 10v ja 224tkm ei ole tuhottoman huono suoritus ikivoidellulle ristikolle.
Otetaas toisen ketjun hämmästelyt tänne, kun nyt ei toivottavasti tarvitse tämän tiimoilta enää hankintoja tehdä.
Otetaas toisen ketjun hämmästelyt tänne, kun nyt ei toivottavasti tarvitse tämän tiimoilta enää hankintoja tehdä.
No sinänsä juu, mutta siinä olisi aika kovasti hommaa. Nelivetoratkaisuhan on samanlainen kuin omassasi, eli taakse on kiinteä linkki ja etupäähän kytketään vetoa lähinnä kaasupolkimen asennon perusteella (no, on siinä muitakin muuttujia, mutta tuo on se primääri). Eli jos takaa on voimansiirto poikki/irti, niin vetoa kyllä kytketään etupyörille, mutta ei välttämättä 100%, eli etuvedossa voi olla viivettä ja se voi joissain tilanteissa luistella. Lisäksi huhu (ainakin toistaiseksi vahvistamaton) kertoo, että Xdrive kytkisi etuvedon irti vauhdin kasvaessa maantieluokkaan (olikohan raja jotain 80km/h), mikä kieltämättä voisi häiritä ajamista tuossa tilanteessa.lerppu kirjoitti:^Hmm, eikö banjon tyhjentäminen ajaisi saman asian? Voima välittyisi jollain tapaa etupäähän (olettaen että neliveto ei aja kaikkea voimaa vähimmän kitkan suuntaan)? Hitoksii minä näistä mitään tiedä - joskus vanhalla millenialla RamChargerin perää oon räpläillyt, siinäpä nuo rakenteluun liittyvät nelivetokokemukset - nii joo, ja ML:n planeettavaihteiston korjauttanut olen, vaan en itse koskenut...
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Polforea, soitteleppas tuonne KoMet Oy. Korjautin edellisen auton kardaanin tuolla.
"Korjauksen ja huollon yhteydessä vaihdetaan huonokuntoiset ristinivelet ja tukilaakerit sekä tarvittaessa korjataan haarukat tai uusitaan ne. ...Hankimme nopeasti kokemuksellamme tarvittavat varaosat komponenttitoimittajaltamme tai löydämme myös omasta varastostamme tarvittavia osia. Kokemuksemme avulla ratkaistaan nopeasti kardaaniakseliin liittyvät ongelmat ja suoritetaan tarvittaessa mittaukset ja annetaan asiakkaalle vastaus miten edetään."
"Korjauksen ja huollon yhteydessä vaihdetaan huonokuntoiset ristinivelet ja tukilaakerit sekä tarvittaessa korjataan haarukat tai uusitaan ne. ...Hankimme nopeasti kokemuksellamme tarvittavat varaosat komponenttitoimittajaltamme tai löydämme myös omasta varastostamme tarvittavia osia. Kokemuksemme avulla ratkaistaan nopeasti kardaaniakseliin liittyvät ongelmat ja suoritetaan tarvittaessa mittaukset ja annetaan asiakkaalle vastaus miten edetään."
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Tämähän selittää miksi xDrive lähtee vaeltamaan paikaltaan WOT täydessä lukossa (kokeiltu X1), kun taas 1gen ML jää pyörimään paikalleen. Liekö muitakin eroja (Mesessä oli akseleilla ja keskellä tasauspyörästöt)... Keinonelivedolla (Jeep Patriot) moinen kokeilu on lähinnä nolottava. Mutta - Aika luotolla oon vetänyt maantievauhdissa polanteiden yli xDrivella jos etupyörät onkin olleet vain ohjausta varten! Hiukan hirvittää moinen sana kadulta, pitänee ottaa hieman rauhallisemmin talvella kovemmissa vauhdeissa... Kiitos tiedosta, ollessaan totta tuolla on turvallisuusmerkitystä vaikkapa talvisessa ohituksessa!Polforea kirjoitti:Niinpä. Periaatteessa 10v ja 224tkm ei ole tuhottoman huono suoritus ikivoidellulle ristikolle.
Otetaas toisen ketjun hämmästelyt tänne, kun nyt ei toivottavasti tarvitse tämän tiimoilta enää hankintoja tehdä.
No sinänsä juu, mutta siinä olisi aika kovasti hommaa. Nelivetoratkaisuhan on samanlainen kuin omassasi, eli taakse on kiinteä linkki ja etupäähän kytketään vetoa lähinnä kaasupolkimen asennon perusteella (no, on siinä muitakin muuttujia, mutta tuo on se primääri). Eli jos takaa on voimansiirto poikki/irti, niin vetoa kyllä kytketään etupyörille, mutta ei välttämättä 100%, eli etuvedossa voi olla viivettä ja se voi joissain tilanteissa luistella. Lisäksi huhu (ainakin toistaiseksi vahvistamaton) kertoo, että Xdrive kytkisi etuvedon irti vauhdin kasvaessa maantieluokkaan (olikohan raja jotain 80km/h), mikä kieltämättä voisi häiritä ajamista tuossa tilanteessa.lerppu kirjoitti:^Hmm, eikö banjon tyhjentäminen ajaisi saman asian? Voima välittyisi jollain tapaa etupäähän (olettaen että neliveto ei aja kaikkea voimaa vähimmän kitkan suuntaan)? Hitoksii minä näistä mitään tiedä - joskus vanhalla millenialla RamChargerin perää oon räpläillyt, siinäpä nuo rakenteluun liittyvät nelivetokokemukset - nii joo, ja ML:n planeettavaihteiston korjauttanut olen, vaan en itse koskenut...
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Toki akseleilla on tasurit, muuten ei tulisi ajamisesta mitään. Keskellä sitä tuuraa sopivasti luisteleva märkä lamellikytkin.
Mainittakoon, että itse epäilen rankasti tuon huhun todenperäisyyttä - ensinnäkin driftailtuani mielestäni aika hyvilläkin mittarivauhdeilla Lumipallorallissa ei etupää hellittänyt vetoa missään vaiheessa kun lappu oli lattiassa, toisekseen auton ohjaustuntuma on ilman etukardaania kevyempi ja parempi vielä moottoritievauhdissakin, enkä hetkeäkään usko että pelkkä pyörivän kardaanin massa voisi tehdä moista efektiä ohjaukseen. Ehei, pakko siellä on vetoa olla mukana.
JiiPee, TVR:n kardaani tulee todennäköisesti poikkeamaan Kometilla talven aikana. Mietin sitä bemarinkin osalta, mutta jakoaskia vasten tulevan laipan ollessa entinen en jaksanut lähteä kyselemään korjauksia/teettämisiä - uusi kirpaisee kerran, sopii saksalaisella varmuudella ja pyörinee mukana seuraavat 100-200tkm.
Mainittakoon, että itse epäilen rankasti tuon huhun todenperäisyyttä - ensinnäkin driftailtuani mielestäni aika hyvilläkin mittarivauhdeilla Lumipallorallissa ei etupää hellittänyt vetoa missään vaiheessa kun lappu oli lattiassa, toisekseen auton ohjaustuntuma on ilman etukardaania kevyempi ja parempi vielä moottoritievauhdissakin, enkä hetkeäkään usko että pelkkä pyörivän kardaanin massa voisi tehdä moista efektiä ohjaukseen. Ehei, pakko siellä on vetoa olla mukana.
JiiPee, TVR:n kardaani tulee todennäköisesti poikkeamaan Kometilla talven aikana. Mietin sitä bemarinkin osalta, mutta jakoaskia vasten tulevan laipan ollessa entinen en jaksanut lähteä kyselemään korjauksia/teettämisiä - uusi kirpaisee kerran, sopii saksalaisella varmuudella ja pyörinee mukana seuraavat 100-200tkm.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuohan on mukava yllätys, not! Ymmärtääkseni ainakin se kuuluisa Honda-mies saa nauttia tästä teknisestä innovaatiostaPolforea kirjoitti:. Lisäksi huhu (ainakin toistaiseksi vahvistamaton) kertoo, että Xdrive kytkisi etuvedon irti vauhdin kasvaessa maantieluokkaan (olikohan raja jotain 80km/h), mikä kieltämättä voisi häiritä ajamista tuossa tilanteessa.
-Tazio
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Pikainen googlaus xDriven maailmaan kertoi seuraavaa:
- "normiajossa" vedosta taakse 60% eteen 40%
- Pystyy jakamaan 100% vetoa kumpaan päähän tahansa
- Ei lukkoja, joten jarruilla hoidetaan lipsuvat pyörät (tässä ero "aitoon" nelivetoon ja käytännössä se tärkein syy, miksi autoa ei saa pyörimään paikalleen hangessa)
- Paitsi jos on DPC, tällöin taka-akselilla on "älykäs" lukonkorvike, joka osaa ohjata voimaa paremman pidon renkaalle (edelleen etuakseli saa olla jarrujen varassa, blah)
Etupyörät tosiaan nettifoliohattujen mukaan lopettaa vetotyöskentelyn 112 mph:n jälkeen (e-sarjalaisissa, f-sarjasta ei löytynyt mitään).
- Joten ei akuutti pulma talviolosuhteissa edes ohjekirjan mukaan ajavalle Bemaristille!
Käytännön elämässä xDrive on tosi jees, mutta tunnelmaltaan tämä on haikailun arvoinen:
"Before xDrive, BMW offered 4WD as an option in the 1980s for the 3 series and the 5 series. The system had a planetary center differential with a permanent 38:62 (front-back) torque split. Both the center and rear differential had a viscous lock which would engage automatically if slippage occurred (one shaft rotated at a significantly different speed compared to the other). The front differential had no lock of any kind"
- "normiajossa" vedosta taakse 60% eteen 40%
- Pystyy jakamaan 100% vetoa kumpaan päähän tahansa
- Ei lukkoja, joten jarruilla hoidetaan lipsuvat pyörät (tässä ero "aitoon" nelivetoon ja käytännössä se tärkein syy, miksi autoa ei saa pyörimään paikalleen hangessa)
- Paitsi jos on DPC, tällöin taka-akselilla on "älykäs" lukonkorvike, joka osaa ohjata voimaa paremman pidon renkaalle (edelleen etuakseli saa olla jarrujen varassa, blah)
Etupyörät tosiaan nettifoliohattujen mukaan lopettaa vetotyöskentelyn 112 mph:n jälkeen (e-sarjalaisissa, f-sarjasta ei löytynyt mitään).
- Joten ei akuutti pulma talviolosuhteissa edes ohjekirjan mukaan ajavalle Bemaristille!
Käytännön elämässä xDrive on tosi jees, mutta tunnelmaltaan tämä on haikailun arvoinen:
"Before xDrive, BMW offered 4WD as an option in the 1980s for the 3 series and the 5 series. The system had a planetary center differential with a permanent 38:62 (front-back) torque split. Both the center and rear differential had a viscous lock which would engage automatically if slippage occurred (one shaft rotated at a significantly different speed compared to the other). The front differential had no lock of any kind"
Re: Muiden merkkien murheita.
Oivoi, PNV:stä meni jarruputki rikki. Onneksi ostin keväällä polkupyörän. 

VMP
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
^Julman kortin kohtalo heittänyt tiellesi. Bodia ja tsemppistä!
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Muiden merkkien murheita.
Murhe tämäkin kun ei tahdo VAG:n kulkine pysyä käsissä...
.
https://aseasyasridingabike.wordpress.c ... in-houses/

https://aseasyasridingabike.wordpress.c ... in-houses/
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
Re: Muiden merkkien murheita.
Huhu ei tosiaan voi millään olla totta.. Nimittäin tullut kyseisellä nelivetojärjestelmällä mentyä luisussa vielä 140km/h vauhdissa ja edelleen oli vetoa edessä. Ja kyllä todellakin normiajossa koko ajan vetoa löytyy edestä, huomannut kyllä selkeän eron takaveto vs. neliveto 530d välillä kun kaverilla takaveto ja mulla neliveto. Takaveto todella paljon ketterämmän oloinen viedä mutkateiden läpi.Polforea kirjoitti:Toki akseleilla on tasurit, muuten ei tulisi ajamisesta mitään. Keskellä sitä tuuraa sopivasti luisteleva märkä lamellikytkin.
Mainittakoon, että itse epäilen rankasti tuon huhun todenperäisyyttä - ensinnäkin driftailtuani mielestäni aika hyvilläkin mittarivauhdeilla Lumipallorallissa ei etupää hellittänyt vetoa missään vaiheessa kun lappu oli lattiassa, toisekseen auton ohjaustuntuma on ilman etukardaania kevyempi ja parempi vielä moottoritievauhdissakin, enkä hetkeäkään usko että pelkkä pyörivän kardaanin massa voisi tehdä moista efektiä ohjaukseen. Ehei, pakko siellä on vetoa olla mukana.
JiiPee, TVR:n kardaani tulee todennäköisesti poikkeamaan Kometilla talven aikana. Mietin sitä bemarinkin osalta, mutta jakoaskia vasten tulevan laipan ollessa entinen en jaksanut lähteä kyselemään korjauksia/teettämisiä - uusi kirpaisee kerran, sopii saksalaisella varmuudella ja pyörinee mukana seuraavat 100-200tkm.
Mullakin meni tuo samainen nivel rikki, tosinkin vasta 570tkm kohdalla.

On noita mennyt. Talvella sitten kyllä neliveto viekin noita kaksvetoja kuin pässiä narussa ja hupi alkaa.

Lerpulle vielä mainitsisin, että ei tarvitse turhaan pelätä etupään vedon katkeamista, toimii nimittäin hiton hienosti neliveto mutkateilläkin. Jos meinaa etupää menettää pitoa niin pienellä kaasuun koskemisella lakkaa välittömästi. Dsc sallii xdrivellä pienen luistonkin, jolloin mutkat menevät oikeasti aika näppärästi. Vaaraa auton käsistä lähtemisestä ei ole se päällä. Ilman mitään luistonestojakin helppo hieman luistella kun ei tarvitse käyttää isoja ohjauskulmia vaan vetävät etupyörät suoristavat auton pienemmälläkin.
- Wessie
- Viestit: 71
- Liittynyt: 30 Heinä 2013, 13:22
- Car(s): Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 659A/831 (Kesäauto)
Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 601/495 (Projekti) - Paikkakunta: Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
Golfilla ajettu 90k, huollossa käytettävä siis. Sovittiin työt ja jätin auton työpäiväksi pajalle. Soittelivat perään erikseen luvat mm. jarrunesteiden vaihtoon koska edellisissä merkkiliikkeen huolloissa laiminlyöty historian mukaan vaikka mitä. Iltapäivästä sitten autoa noutaessa todetaan tiskillä että hammashihna ja rattaat finaalissa ja varattava heti uusi huolto niiden vaihtoon. Ei kestä Pohjois-Pohjanmaalla jakopää luvattuja kilometrejä.
Tänään taas auto pajalle, toivottavasti ei enää mitään uutta löydy...
Tänään taas auto pajalle, toivottavasti ei enää mitään uutta löydy...
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat" - Henry Ford
Re: Muiden merkkien murheita.
Sehän on volkkari, mitäs sieltä nyt löytyisi, Vaihdelaatikko, venttiilikoneisto, mittaristo....
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
- Wessie
- Viestit: 71
- Liittynyt: 30 Heinä 2013, 13:22
- Car(s): Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 659A/831 (Kesäauto)
Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 601/495 (Projekti) - Paikkakunta: Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
Onneksi ei ole oma auto sentään...
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat" - Henry Ford
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuolla pohjoisessahan on edelleen joku ihmekeissi sen jonkun murskeen (epäily vain?) takia, joka syö hammashihnoja ja rattaita selvästi muuta maata nopeammin.
Eikä suomi ole ainoa paikka, jossakin päin oli myös ihan isossa maailmassa samaa juttua, syynä siellä jonkin sortin kaivos/louhostoiminta.
Oktomurske on selvästi kivaa kamaa?
Eikä suomi ole ainoa paikka, jossakin päin oli myös ihan isossa maailmassa samaa juttua, syynä siellä jonkin sortin kaivos/louhostoiminta.
Oktomurske on selvästi kivaa kamaa?
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Muiden merkkien murheita.
Oktomurske ei ilmeisesti ole ongelma, vaan syy tai monen osatekijän summa on ratkaisematta. Punainen pöly viittaa kuitenkin rautaan, mikä hieroo halvalla tehdystä hihnapyörästä hampaat pois. Rautaahan tulee jarrulevyistä sekä erityisesti nastoista kun ajetaan kovalla tienpinnalla syksyt ja keväät.
http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/oulun ... en/721364/
http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/oulun ... en/721364/
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Sanokaas, heikentääkö kiinteä, kiillottunut ruostekerros jarrulevyissä jarrutehoa? Vuosia seisseen projektisaabin levyt kun on tuollaisella tavalla pinnoitetut. Olisiko esimerkiksi leimaa ajatellen aiheellista puhdistaa niitä, esimerkiksi sitruunahapolla?
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Heikentää. Leimaa ajatellen se kannattaa poistaa, tai leima jää vain ajatukseksi. Jarrusorveja ei ole enää oikein missään, mutta fiiberilaikallakin lähtee ihan hyvin. Varsinkin jos levy pääsee pyörimään suht vapaasti, niin sopivassa asennossa laikkaa pitämällä se pyörii samalla levy putsaantuu tasaisesti.Tuomas K kirjoitti:Sanokaas, heikentääkö kiinteä, kiillottunut ruostekerros jarrulevyissä jarrutehoa? Vuosia seisseen projektisaabin levyt kun on tuollaisella tavalla pinnoitetut. Olisiko esimerkiksi leimaa ajatellen aiheellista puhdistaa niitä, esimerkiksi sitruunahapolla?
Lähtee ne hapollakin. Sorvaaminen olisi paras vaihtoehto, niin saisi pinnankin kuntoon.
Kaikkea se saksalainen keksii:
https://www.youtube.com/watch?v=PLNKwd4l6W4
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Muiden merkkien murheita.
Mazda haluaa vaihtaa emännän 20 vuotta vanhaan 323:seen virtalukon pohjan, koska siellä on käytetty liikaa rasvaa, jonka johdosta kipinöinnistä kertyy hiilipölyä joka voi taas syttyä palamaan?
Haluaisikohan Fiat korjata ilmaiseksi merkkihuollossa vikoja vm. 1997 Puntosta, vaikka niitä olisi?

Haluaisikohan Fiat korjata ilmaiseksi merkkihuollossa vikoja vm. 1997 Puntosta, vaikka niitä olisi?
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei muutaku sinne vaan ja toivot että saavat korjatessaan jotain rikottua jonka joutuvat myös korjaamaan paremmaksi.sämpy kirjoitti:Mazda haluaa vaihtaa emännän 20 vuotta vanhaan 323:seen virtalukon pohjan, koska siellä on käytetty liikaa rasvaa, jonka johdosta kipinöinnistä kertyy hiilipölyä joka voi taas syttyä palamaan??
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei sitä monet ajattele, mutta tuo on hyvinkin vaarallista etenkin kovassa jarrutuksessa. Levy kuumenee-->pinta lähtee ruosteköntsinä murenee-->se kyseinen jarrutus sitten saattaa vähän pidentyä tai vedellä. Sen takiahan se onkin hylkyperuste leimalla. Yleensähän toi levyn pinnan alainen ruoste syntyy, kun vain toinen pala liikkuu ja toinen jumissa. Ei tarvi siis olla mitenkään seissyt auto. Jarrutehossa silti harvemmin huomaa.Tuomas K kirjoitti:Sanokaas, heikentääkö kiinteä, kiillottunut ruostekerros jarrulevyissä jarrutehoa? Vuosia seisseen projektisaabin levyt kun on tuollaisella tavalla pinnoitetut. Olisiko esimerkiksi leimaa ajatellen aiheellista puhdistaa niitä, esimerkiksi sitruunahapolla?
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
Onko täällä mekaanikkoa tai kotimekaanikkoa neuvomaan? Mulla sytty eilen akun valo, no kurvailin kyllä kotipihalle tutkimaan yleismittarin kanssa että paljonko virtaa tulee käynnissä, 13.95v eli lataa kummiskin? Tänään huomasin kytkinpolkimen tuntuvan vähän jäykemmältä kuin ennen, ehkä johtuu siitä et ajoin täysin tunnotonta citikkaa juuri mutta kuiteskin, laturi lataa ja akku lataa mutta valo palaa, ei tosin yhtä kirkkaasti kuin eilen, onko hiilet menossa?
-kyseessä on ford sierra 90' eikä obd pistoketta varmaan näin vanhassa olekkaan..
-kyseessä on ford sierra 90' eikä obd pistoketta varmaan näin vanhassa olekkaan..
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^^Toi on kyllä hyvä pointti. Etulevyjen ulkopuolet saatiin hiottua puhtaiksi, mutta sisäpuolille ei saatu vielä tehtyä mitään. No, jarrujen parantaminen on tässä kyllä muutenkin agendalla onneksi.
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Muiden merkkien murheita.
Opeli vaihtoi 2003 zafiraan maakaasupullot viime keväänä ilmaiseksi, tai oikeastaan maksoivat mullepäin parikymppiä kun pullot oli täys hakiessa.sämpy kirjoitti:Mazda haluaa vaihtaa emännän 20 vuotta vanhaan 323:seen virtalukon pohjan, koska siellä on käytetty liikaa rasvaa, jonka johdosta kipinöinnistä kertyy hiilipölyä joka voi taas syttyä palamaan?![]()
Haluaisikohan Fiat korjata ilmaiseksi merkkihuollossa vikoja vm. 1997 Puntosta, vaikka niitä olisi?
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Kysellääs olisko täällä tarpeeksi viisaita auttamaan seuraavissa vioissa. Saab savuttaa välillä runsaasti, ja välillä ei. Ainakin tyhjäkäynnillä savutus saattaa alkaa käytännössä kuin katkaisijasta kääntämällä, ja aika äkkiä se saattaa taas lopettaakin. Jos savua ei tule ja kone käy tyhjäkäyntiä, niin pidemmänkään tyhjäkäynnin jälkeen polkaisemalla savua ei kuitenkaan tule. Mikä siis voi aiheuttaa tuollaisen on/off-savutuksen? Venttiilinvarrenkumit kai tekisi sitä koko ajan, ja varsinkin tyhjäkäynnin jälkeen polkaistessa. Sohlo alakertakin luulisi tekevän tuota jatkuvasti. Turbo ei vuoda öljyä ainakaan imupuolelle, mutta tapaako ne vuotaa pakopuolelle? Ja onko mitään syytä, miksi se vuotaisi vain joskus? Vaikomitähä?
Toinen ongelma on ahdot. Välillä antaa täydet ahdot, välillä hyvin vähän. Silloinkin kun ahtaa, niin kone pudottaa ne ahdot aika pian alas. Mittarista katsoen kun ahdot on tapissa, alkaa mittari tulla pikkuisen alaspäin, sitten tipahtaa reilusti. Yksi syy ahtojen putoamiseen voisi olla, että kone nakuttaa, mutta jos se nakuttaa, niin miksi? Tietysti jos se on tuon savutuksen jäljiltä täynnä karstaa, mutta jos leikitään ettei syy ole karstassa, niin missä se voisi olla? Sytkäosat on kaikki uutta, suuttimet on käytetty pesussa jne. Ahtopainetta on nostettu, joten siinä on toki yksi potentiaalinen vika, jos siellä on ranetettu täydellisen tietämättömyyden tuomalla varmuudella jotain.
Täydellistä läpikäyntiähän tuo kone taitaisi kaivata, mutta sitä läpikäytävää on niin paljon, että jos tuosta noita akuutteja vikoja saisi jonkun verran fiksailtua ennen kuin on aikaa ja resursseja täyteen moottoriremppaan...
Autohan on '84 Saab 900 t16.
Toinen ongelma on ahdot. Välillä antaa täydet ahdot, välillä hyvin vähän. Silloinkin kun ahtaa, niin kone pudottaa ne ahdot aika pian alas. Mittarista katsoen kun ahdot on tapissa, alkaa mittari tulla pikkuisen alaspäin, sitten tipahtaa reilusti. Yksi syy ahtojen putoamiseen voisi olla, että kone nakuttaa, mutta jos se nakuttaa, niin miksi? Tietysti jos se on tuon savutuksen jäljiltä täynnä karstaa, mutta jos leikitään ettei syy ole karstassa, niin missä se voisi olla? Sytkäosat on kaikki uutta, suuttimet on käytetty pesussa jne. Ahtopainetta on nostettu, joten siinä on toki yksi potentiaalinen vika, jos siellä on ranetettu täydellisen tietämättömyyden tuomalla varmuudella jotain.
Täydellistä läpikäyntiähän tuo kone taitaisi kaivata, mutta sitä läpikäytävää on niin paljon, että jos tuosta noita akuutteja vikoja saisi jonkun verran fiksailtua ennen kuin on aikaa ja resursseja täyteen moottoriremppaan...
Autohan on '84 Saab 900 t16.
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei kumminkaan jäähäriä tai öljyä syö? Oisko lambdojen maat huonossa hapessa?
Lambda arvoistahan se ehkä kannattaa lähteä ensin mittailemaan.. itsellä tulee vaan tämmönen mieleen..
Lambda arvoistahan se ehkä kannattaa lähteä ensin mittailemaan.. itsellä tulee vaan tämmönen mieleen..
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuskin, kun ei tuo taivaanvanha LH tajua vielä lambaadasta yhtään mitään.
Kuinka pahasti venakoneisto rallattaa? Kuolleiden hytikkapainimien tiedetään onnistuneen hämäämään APC:n nakutunnistusta.
Kuis muuten bensanpaineet, pysyykö ne siinä missä pitäisi (muistaakseni 2,8 bar yli imusarjan) vai jumitteleeko paineensäädin? Se voisi onnistua aiheuttamaan sekä savutusta (julmettu rikkaus) että nakutusta (laihuus).
Kuinka pahasti venakoneisto rallattaa? Kuolleiden hytikkapainimien tiedetään onnistuneen hämäämään APC:n nakutunnistusta.
Kuis muuten bensanpaineet, pysyykö ne siinä missä pitäisi (muistaakseni 2,8 bar yli imusarjan) vai jumitteleeko paineensäädin? Se voisi onnistua aiheuttamaan sekä savutusta (julmettu rikkaus) että nakutusta (laihuus).
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Venttiilit ei rallata mitenkään erityisesti. Käynnistyksen jälkeen vain hetken.
Bensanpaineen mittausta on kyllä harkittu, mittari vaan pitää jostain säveltää.
Ja kyllä tuo taitaa öljyä syödä ihan riittävästi.
Bensanpaineen mittausta on kyllä harkittu, mittari vaan pitää jostain säveltää.
Ja kyllä tuo taitaa öljyä syödä ihan riittävästi.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Muiden merkkien murheita.
Minulla oli joskus 9000, missä oli samaa vikaa. Koskaan tätä ei tullut korjattua, kun tuli hommattua 156.Tuomas K kirjoitti:Saab savuttaa välillä runsaasti, ja välillä ei.
Kyllä minä siihen turbon suuntaan olisin vian haussa kääntymässä. Näin taisi joku Saab-korjaamokin aikanaan todeta.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Sehän tarkoittaisi, että se turbo työntää öljyä suoraan pakopuolelle. Liekö tuota mitenkään mahdollista tutkia?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Luulisi downpipen sisäpinnassa näkyvän öljykarstaa tahi öljyä, jos ahdin siihen suuntaan liukastetta vuotaa. Melko taikatemppu kuitenkin polttaa se kaikki niin puhtaasti ettei jälkiä jää.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Voortissa oli ruostetta
http://m.iltalehti.fi/uutiset/2016102622519171_uu.shtml
Voi helvetti, että voi ihminen olla tyhmä.

http://m.iltalehti.fi/uutiset/2016102622519171_uu.shtml
Voi helvetti, että voi ihminen olla tyhmä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Muiden merkkien murheita.
https://www.youtube.com/watch?v=xoHbn8-ROiQ
Tuorein Hilux ei selviä ruotsalaisten hirviväistökokeessa!
Tuorein Hilux ei selviä ruotsalaisten hirviväistökokeessa!
Muiden merkkien murheita.
Siinä näkee että mitään ei ole opittu aiemmasta!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Raimo Miettinen kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=xoHbn8-ROiQ
Tuorein Hilux ei selviä ruotsalaisten hirviväistökokeessa!
Eikös Hiluxilla ja karjapuskurilla ajeta jo "paisti" kotio väistämättä ...



Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Joko se on ollut todella mätä tai siihen on löytynyt vahvistettu tunkki:
Iltalehti kirjoitti: tunkki meni autoa nostettaessa läpi helmapellistä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien murheita.
Mikähän lie kun ranskattaren puhallusteho on aivan onneton? Vaikka manuaalisesti puhalluksen säätää täysille, pystyn silti itse hönkimään tuulilasille kovempaa. Voisiko olla vaan raittari tukossa (onko näissä edes sellaisia?) vai olisiko mahdollisesti 219k kilometreillä jo puhaltimen moottori poksahtanut? Vai voisiko olla vielä jotain muuta?
Potilas siis tuo marginaalin Pögö.
Potilas siis tuo marginaalin Pögö.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Muiden merkkien murheita.
Audi jäänyt taas kiinni jostakin huijauksesta.
- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Muiden merkkien murheita.
Sisarauto Xantian puhallin oli joskus salaattilinko täynnä lehtiä. Raitisilmasuodatinta ei välttämättä ole noin vanhassa tai se on mallia villasukka.-TTY- kirjoitti:Mikähän lie kun ranskattaren puhallusteho on aivan onneton? Vaikka manuaalisesti puhalluksen säätää täysille, pystyn silti itse hönkimään tuulilasille kovempaa. Voisiko olla vaan raittari tukossa (onko näissä edes sellaisia?) vai olisiko mahdollisesti 219k kilometreillä jo puhaltimen moottori poksahtanut? Vai voisiko olla vielä jotain muuta?
Potilas siis tuo marginaalin Pögö.
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien murheita.
Olikin sitten pelkästään sulake palanut-TTY- kirjoitti:Mikähän lie kun ranskattaren puhallusteho on aivan onneton? Vaikka manuaalisesti puhalluksen säätää täysille, pystyn silti itse hönkimään tuulilasille kovempaa. Voisiko olla vaan raittari tukossa (onko näissä edes sellaisia?) vai olisiko mahdollisesti 219k kilometreillä jo puhaltimen moottori poksahtanut? Vai voisiko olla vielä jotain muuta?
Potilas siis tuo marginaalin Pögö.


Mikä piru sieltä taas on rikki?
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Muiden merkkien murheita.
Onkohan tuossakin portaaton puhallustehon säätö ranskan tyyliin. Niissähän on esivastuksen tilalla joku fettipaketti jäähdytysripoineen joka hajoaa kohtuuhelposti. En ole koskaan Scudossa pitänyt puhallinta täysillä tuon takia. Tai ei se ihan portaaton ole, liukukytkintä käyttäessä hyvin huomaa koska aina napsahtaa "yks fetti lisää" geimeihin.
Audilla oli mahdollisesti joo kunnon saksalaistyylinen "over-engineered" huijausohjelma. Jos rattia ei käännellä pitkään aikaan -> hei, tää voi olla päästötesti, mennäänpä eri asetuksille.
Olikos se kankkunen vai kuka nillitti että niin ne muutkin. Mutta on silti ihan eri asia optimoida päästöt vaikka jollenkin testissä käytettävälle kierrosalueelle tai ajotyylille tms, kuin tehdä softaa joka konkreettisesti tietää onko kyseessä päästötesti vai saman ajotyylin normaalitilanne, eikä niitä päästötestiasetuksia ikinä käytetä normaaliajossa.
Audilla oli mahdollisesti joo kunnon saksalaistyylinen "over-engineered" huijausohjelma. Jos rattia ei käännellä pitkään aikaan -> hei, tää voi olla päästötesti, mennäänpä eri asetuksille.
Olikos se kankkunen vai kuka nillitti että niin ne muutkin. Mutta on silti ihan eri asia optimoida päästöt vaikka jollenkin testissä käytettävälle kierrosalueelle tai ajotyylille tms, kuin tehdä softaa joka konkreettisesti tietää onko kyseessä päästötesti vai saman ajotyylin normaalitilanne, eikä niitä päästötestiasetuksia ikinä käytetä normaaliajossa.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Mä oon luullut, että noita automaattisia nopeudensäätimiä rasittaa jäykkä puhaltimen akseli ja pieni nopeus. Eikös perinteisesti pienemmällä nopeudella muuteta sähköä lämmöksi säätimellä?
Naapurin skudossa kait kerran on korjattu nopeudensäädin. 155 alfassa kanssa autom. Ilmastoinnilla samantyylinen säädin, mutta edellisessä se ainakin toimi kokoajan moitteetta.
Naapurin skudossa kait kerran on korjattu nopeudensäädin. 155 alfassa kanssa autom. Ilmastoinnilla samantyylinen säädin, mutta edellisessä se ainakin toimi kokoajan moitteetta.
Re: Muiden merkkien murheita.
Pököteistä noita korjannut. Ainakin 2xx ja 3xx sarja:
Hanttarin jalkatilaan makaamaan, tuuletin irtoaa minuuteissa, päälle työkalujen etsintä.
Ranskalaisissa on esivastuspaketti, oikutellessaan saattaa tehdä outoja juttuja, mutta mulla oli esim 306ssa ihan itse flektin pyörintä niin raskasta että ekaksi äänehteli ja sitte poltti sulaketta. Korjattua hajotin liittimen enkä edes sitä ymmärtänyt, kunnes totesin sen toimivan vain satunnaisesti. Kyseessä oli ilmastoitu malli jos sillä on merkitystä.
Tuulettimen boksi oli toiminut myös lehtisilppurina jo jonkin aikaa.
Hanttarin jalkatilaan makaamaan, tuuletin irtoaa minuuteissa, päälle työkalujen etsintä.
Ranskalaisissa on esivastuspaketti, oikutellessaan saattaa tehdä outoja juttuja, mutta mulla oli esim 306ssa ihan itse flektin pyörintä niin raskasta että ekaksi äänehteli ja sitte poltti sulaketta. Korjattua hajotin liittimen enkä edes sitä ymmärtänyt, kunnes totesin sen toimivan vain satunnaisesti. Kyseessä oli ilmastoitu malli jos sillä on merkitystä.
Tuulettimen boksi oli toiminut myös lehtisilppurina jo jonkin aikaa.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Muiden merkkien murheita.
Noissa missä portaaton nopeus ja "säätösiili" imukanavassa, niin olen vaan ilman tietoa olettanut että siellä on FETtejä joitten ohjauspuolella on erilaisia vastuksia jolloin ohjaussäätimellä jännitettä nostamalla kytkeytyy vuoronperään noita fettejä lisää ja jokainen nostaa jotenkin puhaltimelle menevän virran määrää.
Kun en ole elektroniikkaharrastaja, niin en tiedä miten menevän virran määrää säädettäisiin jos noin on, että onko kaikilla feteillä joku oma esivastus ja voiko se olla samansuuruinen, jolloin läpi menee vaan tietty määrä virtaa. Mutta tällä oletuksella mitä enempi fettejä pelissä sitä enemmän siili lämpeää?
Esivastuspuhallin tietty rajoittaa yksittäisillä vastuksilla suoraan moottorin jännitettä, periaatteessa siinäkin virtaa menee enemmän mitä isompi nopeus, niin lämpeneminen pitäisi kasvaa samalla? Paitsi isoimmalla nopeudella joka on monasti suorakytkentä.
Kun en ole elektroniikkaharrastaja, niin en tiedä miten menevän virran määrää säädettäisiin jos noin on, että onko kaikilla feteillä joku oma esivastus ja voiko se olla samansuuruinen, jolloin läpi menee vaan tietty määrä virtaa. Mutta tällä oletuksella mitä enempi fettejä pelissä sitä enemmän siili lämpeää?
Esivastuspuhallin tietty rajoittaa yksittäisillä vastuksilla suoraan moottorin jännitettä, periaatteessa siinäkin virtaa menee enemmän mitä isompi nopeus, niin lämpeneminen pitäisi kasvaa samalla? Paitsi isoimmalla nopeudella joka on monasti suorakytkentä.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: Muiden merkkien murheita.
306 (XU10J4R) pösö hieman yskii, tyhjäkäyntikierrokset heittelee ja kaasuun vastaa laiskahkosti..
Vikakoodit olisi kiva saada näkyviin ennen arvonnan aloittamista, mutta millä kamppeella?
-Random yleismallinen vikakoodinlukija
-Joku PSA PC diagnostiikka ja kaapeli (mikäköhän vain olisi toimiva)
-Bluetooth OBD dongle ja joku android softa (mikäköhän vain olisi toimiva)
OBD pistoke autosta löytyy vaikka vm97
Vikakoodit olisi kiva saada näkyviin ennen arvonnan aloittamista, mutta millä kamppeella?
-Random yleismallinen vikakoodinlukija
-Joku PSA PC diagnostiikka ja kaapeli (mikäköhän vain olisi toimiva)
-Bluetooth OBD dongle ja joku android softa (mikäköhän vain olisi toimiva)
OBD pistoke autosta löytyy vaikka vm97

- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Muiden merkkien murheita.
No viddu. Akan Diudi TT:ssä alkoi palamaan moottorielektroniikan varoitusvalo. Mitä mahtaa tarkoittaa? Auto pelittää kuitenkin täysin normaalisti. Liekkö kosteutta jossain anturissa tms. Noh, pitää luetuttaa vikakoodit joka tapauksessa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!