Yleistä keskustelua erilaisista tieturvista

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Yleistä keskustelua erilaisista tieturvista

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tätä on sivuttu eri keskusteluissa, mutta eipä taida omaa ketjua aiheesta olla. Tähän kokemuksia ja näkemyksiä erilaisista autoturvapalveluista tielle jäämisen varalle. Vakuutuksissa omiaan, Autoliitolla omansa ja taitaapa jotkut huoltoketjutkin jotain turvaa tarjota heillä huolletuille autoilleen.

Sähköpostiin pätkähti Motonetin kanta-asiakaskirje ja heillä http://www.motonet.fi/fi/sivut/mototurva.

Mitäs kaikkia näitä nyt sitten on ja miksi joku olisi toista parempi, vai pitääkö maksaa kaikista, jotta varmasti pääsee jollain vaihtoehdolla kotiin :mrgreen: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Yleistä keskustelua erilaisista tieturvista

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Mototurva on ymmärtääkseni autokohtainen, joten se ei 4 tai 8 auton omistajalle/käyttäjälle ole kovin edullinen. Yksittäisellä autolla suhaajalle varmasti varteenotettava vaihtoehto.

Verrokiksi esim. Autoliiton plussakortti maksaa yli huntin vuodessa eli melkein triplat Mototurvaan liittyen mutta on henkilö- eikä autokohtainen, jolloin se voi olla useamman kulkineen sekakäyttäjälle halvempi.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Popvakuutuksen sijaisautoturvaa tullut kolme ertaa hyödynnettyä ja sujunut pääosin mallikkaasti. Viime kerralla sijaisautoa olisi joutunut Uudessakaupungissa odottamaan Turusta (tilattu klo. 15) ilta kahdeksaan (Scandic Rent). Pummasin kyydin kaverilta Laitilaan (15km), josta sain auton alle. Aina saanut c-luokkaa (kuuluu vakuutukseen) isomman/paremman Audi A3, Passat ja Qashqai. Sijaisautoturvaa ei kyllä heidän nettisivuilta enää tarjota kuusi vuotta vanhalle (kokeilin). Peurakolarin osalta eivät motkottaneet, kun varaosia odotettiin vaikka virallisesti kait osien odottaminen ei kuulu vakuutuksen piiriin. Lakisääteisiä omavastuu osuuksia ei myöskään ole tarvinnut maksaa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Yleistä keskustelua erilaisista tieturvista

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Siirsin kanssa autovakuutukset POP:iin ja tuohon JTD:n otin peruskaskon, jossa mukana autopalveluvakuutus, joka kattaa jopa 20v vanhan auton hinauksen. Ei onneksi ole vielä tarvinnut selvittää käytäntöä tositilanteessa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Yleistä keskustelua erilaisista tieturvista

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Mototurva ei korvaa itse hinausta, joka menee vakuutuksen piikkiin, mutta autoliiton palvelu korvaa, vai?

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Hinausturva onkin eri mitä sijaisautoturva. Työn puolesta tarviin autoa ja vakuutukset tekee asiasta helpon. Kaverien autojen lainaus ei aina onnistu välttämättä.

Tuo osien odottelu harvoin kuuluu vakuutuksen piiriin eli voi olla ettei vakuutusyhtiö korvaa sijaisautoa niiltä päiviltä. Eikä ole eka kerta, kun odoteltu puskuria yms. Viimeksi Baijerissa tehtaalla oli lakko, joka venytti odotusta joulunpyhien lisäksi. Silloin ajopäivät tuli täyteen (19?) ja joutui kaverilta lainaamaan Saabia.
Viimeksi muokannut Raimo Miettinen, 14 Loka 2016, 10:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Yleistä keskustelua erilaisista tieturvista

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Mototurvahan on tarkoitettu juurikin vakuutuksen jatkeeksi.
Sinun ei tarvitse huolehtia palvelun kustannuksista eikä vakuutusehdoista, koska korvaamme tilanteet, joita autopalveluvakuutuksesi ei yleensä korvaa.
Autoliiton palvelussa taas maksetaan mahdollisen vakuutuksen kanssa päällekkäin samoistakin asioista, eikös?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Hinausturvat taitavat harvoin kattaa pihasta korjaamolle hinauksen. Mototurva kattaisi sen. Ehkä tarpeellinen lisäturva.

(Hinurikuski saattaa kyllä kirjata auton noudetun tien päältä jos tulee puheeksi.)

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Yleistä keskustelua erilaisista tieturvista

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Ainahan sen auton voi tuupata tienvarteen, jos siitä kiinni.

Nyt ei ole missään autossa vapaaehtoisia vakuutuksia ja olen itsekin miettinyt tuota autoliiton palvelua.

Onneksi naapurin kanssa väleissä, sehän on neljä kertaa hinannut ja kerran olen saanut auton kuntoon tienpäällä, siis vuoden -02 jälkeen.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Yleistä keskustelua erilaisista tieturvista

Viesti Kirjoittaja Polforea »

VMTD kirjoitti:Mototurva ei korvaa itse hinausta, joka menee vakuutuksen piikkiin, mutta autoliiton palvelu korvaa, vai?
Joo, Autoliiton settiin kuuluu hinaus.
Raimo Miettinen kirjoitti:Hinausturvat taitavat harvoin kattaa pihasta korjaamolle hinauksen.
Huhu kertoo että tämä ei enää olisi pääsääntöisesti ongelma, juurikin siksi että väki työntää autojaan tien varteen tai sopii hinurikuskin kanssa sopivamman virallisen lähtöpisteen.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleistä keskustelua erilaisista tieturvista

Viesti Kirjoittaja Vode »

Kasko taitaa aina korvata vain hinauksen lähimmälle merkkikorjaamolle kun taas autoliiton turva hinaa auton mihin haluat, jopa ulkomailta. Kerran hesan reissulla porsi Fiiatti ennen Nurmijärven kohdilla niin kaskolla suostuivat hinaamaan sen Hyvinkäälle mutteivät Tampereelle johon jatkoin itse matkaa sitten ilman autoa. Nyttemmin on sitten Autoliiton plussa sekä minulla että vaimolla (perheen lisäjäsenyys ei maksa kuin 25e /henkilö). Kerran koeponnistettiin kun vaimon Volvo ei halunnut jatkaa matkaa parkkihallista omin voimin niin autoliitto haki ja toimitti auton kotiosoitteeseen. Jäsenedut lisäksi ihan ok, kaikenmaailman jutuista saa alennuksia.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleistä keskustelua erilaisista tieturvista

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Kasko korvaa epämääräisesti.

Itselläni on hinattu lähimmälle korjaamolle ja sitten lähimmälle soveltuvalle (itse sanoin soveltuvan). Ei ollut pakko vetää lähimmälle merkkikorjaamolle. Vaikutuksena isona auton ikä, uudet autot vain merkkikorjaamolle mut vähän vanhemmat (POP:lla taisi olla 5v ikäraja tms. mitä puhelimessa muistan?) sitten järkevän etäisyyden sisällä "mihin asiakas haluaa".

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Yleistä keskustelua erilaisista tieturvista

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Autoliitto hinaa lähimmälle soveltuvalle korjaamolle. Itse olen muutamia kertoja tuota käyttänyt ja olen ollut tyytyväinen. Tuossahan on vielä se pieni etu, että toimii vaikka olisit kaverin kyydissä kun auto hajoaa :wink:
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Yleistä keskustelua erilaisista tieturvista

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Vakuutus hinasi lähimmälle korjaamolle.... Sieltä sit klo 3.00 kaveri hakee, ja 250km matka kotiin. Parin päivän päästä ko. korjaamolle, ja sieltä 150km matka "ensiavulla" sile korjaamolle johon uskallan auton jättää.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Yleistä keskustelua erilaisista tieturvista

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

LähiTapiolan Täyskasko hinasi Fiatin noin 100km päähän korjattavaksi turbon mentyä rikki takuuaikana. Siinä piti vaan vääntää aikansa, että suostuivat kuljettamaan tuon merkkiliikkeeseen, vaikka lähempänäkin olisi korjaamoja ollu. Sijaisautoa ei saanut vakuutusyhtiöstä, eikä liikkeestä.

Alfassa on saman firman pykälää parempi Loistokasko, mihin kuuluu myös sijaisauto mikäli tulee yllättävä tekninen vika. Vakuutuksen toimivuutta käytännössä ei ole vielä tarvinnu testata.

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Yleistä keskustelua erilaisista tieturvista

Viesti Kirjoittaja Savo »

Autoliiton turvalla hinautettu Alfa toisen alfistin pihasta korjaamolle ja saatu auto kolmeksi päiväksi tilalle. Mulla kolme autoo vuosimallit 67, 00 ja 07. Al tuntuu minulle hyvältä kun tulee vielä Moottori-lehtikin.

mmake_
Viestit: 296
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleistä keskustelua erilaisista tieturvista

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

Vode kirjoitti:Kasko taitaa aina korvata vain hinauksen lähimmälle merkkikorjaamolle kun taas autoliiton turva hinaa auton mihin haluat, jopa ulkomailta. Kerran hesan reissulla porsi Fiiatti ennen Nurmijärven kohdilla niin kaskolla suostuivat hinaamaan sen Hyvinkäälle mutteivät Tampereelle johon jatkoin itse matkaa sitten ilman autoa. Nyttemmin on sitten Autoliiton plussa sekä minulla että vaimolla (perheen lisäjäsenyys ei maksa kuin 25e /henkilö). Kerran koeponnistettiin kun vaimon Volvo ei halunnut jatkaa matkaa parkkihallista omin voimin niin autoliitto haki ja toimitti auton kotiosoitteeseen. Jäsenedut lisäksi ihan ok, kaikenmaailman jutuista saa alennuksia.

Mulla on kyllä hinattu tuusulasta 25km päästä kotiin helsinkiin parkkihallin eteen, samoin kun ajoin kolarin ja alfa rakas meni aivan muusiksi niin silloinkin hinasivat jostain porvoo-helsinki väylältä :D tais olla vähän enemmän kilometrejä sieltä.. lähitapiolalla ollut vakuutus. (Osakasko)

Vastaa Viestiin