Lancia

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Lancia

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Perhana, coupe on vielä omistamatta.
Vanha berlina on nykyään siskolla, farkku siirtyy pihasta talliin ja takasin saamatta sille tehtyä ikinä? mitään.
Pakosarja tarvisi vaihtaa.... tuo on se kuuluisa 5 mukinen turbo.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Lancia

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Seinäjoella näyttää olevan kolme kappaletta Thesiksiä kaupan.. Tietääkös kukaan mikä näiden yksilöiden tarina on? Tuossa dieselissä on vissiin sama pata pellin alla kun 159 JTDm:ssä? Mikäs tää 3.0V6 sitten on, joku Lancian versio Bussostako, vai joku ihan muu? Wikipedia ei ollut tässä suhtessa kovin antoisa, vaikka sieltä tietoa saakin monesta mallista kivasti.

Kovasti mietityttää olisiko 10v vanhasta Lanciasta mihinkään. Mahtavatko ruostua, josseivät, kestääkö tekniikka. Varaosia kait noihin ei kotimaan hyllyiltä tartte etsiä/ostaa. Kovasti kivannäköisiä autoja ovat kyllä. Palstalla taitaa olla muutama Thesiksen omistaja, ja olisikin mukava kuulla mitä mieltä ovat autoistaan olleet. Noita moottoreita voisi kommentoida, jos jotain kokee tietävänsä.

Ai niin, ja onkos noissa se hihnaralli 3v/60tkm kuten 159:ssä dieselissä? Ja vissiin 3.0V6 lienee ihan yhtä "huoleton" peli sekin?

132 Coupe
Viestit: 247
Liittynyt: 25 Kesä 2004, 07:13
Car(s): Alfa 159 JTDm 2.4 Qtronic 2008, Lancia Kappa 2.4 JTD Berlina, Maserati 222 SE 2.8, Lancia Thesis V6 Emblema, Fiat 124 Sport Coupe 1967, XJ8 4.2 2004, Fiat Bravo 1.4 TJet Sport 2008, almost ex.Lancia Kappa V6 SW, ex. Alfa 166 TS 2001
Paikkakunta: Punkalaidun

Re: Lancia

Viesti Kirjoittaja 132 Coupe »

V6 on ihan samaa juurta kuin 166 pellin alta löytyvä busso.
Dieseli on sama kuin saman aikakauden 156-166 alfoissa, 2004-vuodesta 20-venttiilisenä manuaali tai automaatti lootalla (FL 166 tapaan).

Thesis on ihan yhtä toimiva kuin muutkin vastaavat autot, iso ja painava auto massiivisella varustuksella.
Perusjutut hihnat ja muut ovat samaa kuin esim. 166 alfassa (myös jako vanteissa 5*108), onneksi myös hihnan vaihto onnistuu suht helposti.

Paljon ajetuissa varmaan koiranluita ym. alustahilppeitä nippu hankintaan ja tuulilasi on toki yksi kuluva ei niin halpa osa, mutta vielä niitä kaikkia saa netistä ihan helposti.
Aisinin tomaattiin ainakin uudet liemet ja mahdollisesti venttiilipöydän putsausta jos ei ole öljyjä vaihdeltu jotta 2-3 vaihto ei töki.

Itsellä moinen V6 Emblema makaa tarpeettomana tallissa ja en oikein tiedä josko se pitäisi myydä pois tilaa viemästä kun kaikki ajot ajan kuitenkin dieselillä.
Vuonna 2005 ostettaessa oli 70 tkm mittarissa ja nyt joku 125 tkm, keskimäärin siis hurjat 6000 km kesässä tullut ajettua.
Onhan Thesiksen kabiinissa ihan erilainen atmosfääri kuin halpisrimpuloissa mutta toki esimerkiksi navigaattori on jo kivikautinen vaikka siihen kartat löytyvätkin ja saa sinne konsolin uumaan ihan aidon C-kasetinkin vielä sopimaan :lol:
Onneksi cd-boksin voi korvata Loudlinkillä ja hanskalokeroon mahtuu sen jälkeen ne hanskatkin.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Lancia

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Kivijärvi kirjoitti:Seinäjoella näyttää olevan kolme kappaletta Thesiksiä kaupan.. Tietääkös kukaan mikä näiden yksilöiden tarina on? Tuossa dieselissä on vissiin sama pata pellin alla kun 159 JTDm:ssä? Mikäs tää 3.0V6 sitten on, joku Lancian versio Bussostako, vai joku ihan muu? Wikipedia ei ollut tässä suhtessa kovin antoisa, vaikka sieltä tietoa saakin monesta mallista kivasti.

Kovasti mietityttää olisiko 10v vanhasta Lanciasta mihinkään. Mahtavatko ruostua, josseivät, kestääkö tekniikka. Varaosia kait noihin ei kotimaan hyllyiltä tartte etsiä/ostaa. Kovasti kivannäköisiä autoja ovat kyllä. Palstalla taitaa olla muutama Thesiksen omistaja, ja olisikin mukava kuulla mitä mieltä ovat autoistaan olleet. Noita moottoreita voisi kommentoida, jos jotain kokee tietävänsä.

Ai niin, ja onkos noissa se hihnaralli 3v/60tkm kuten 159:ssä dieselissä? Ja vissiin 3.0V6 lienee ihan yhtä "huoleton" peli sekin?
Viimeksi kuin ohi ajoin niin yksi oli kadonnut. On niitä muutaman kerran pitänyt käydä ihmettelemässä. On niin omituisen näköisiä. Sympaattisen rumia..? Sisältä ainakin hienoja mutta ulkomuoto ihmetyttää. :mrgreen: Persoonallisen näköisiä.

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Lancia

Viesti Kirjoittaja Isola »

Joku on sitten ruvennut tuomaan näitä enemmänkin? Moottorit ovat samoja kuin konsernin tuotteissa muutenkin. Alusta vaikuttaa huolettomalta. Tähän yksilöön on jouduttu 188.000 km matkalla vaihtamaan vain koiranluut. Osa maksaa reilun kympin ja vaihtaminen ei kauaa kestä. Korin osia saakin sitten haeskella, jos ei halua tilata niitä Autokeskuksen kautta tasan kaksinkertaisella hinnalla Eperin ohjehintaan nähden. Ruosteelle herkin on ilmeisesti etupään apurunko, jota kannattaa tarkkailla ennen kuin on myöhäistä. Kaikkiaan hiljainen ja mukava matka-auto, mutta vain alle 180-senttisille. Sitä pitemmät joutuvat sovittelemaan päätään mukaan.

Automaattisen käsijarrun kanssa on ollut joskus ongelmia, mutta minulla ongelma hävisi jarrupalojen ja -levyjen vaihdolla, eli sieltä oli vain säätövara lopussa. Saksalaiset ovat löytäneet halkeamia käsijarrun moottorien kuoresta, mikä on sitten aiheuttanut pakkasella murheita. Uudet jarrusatulat moottoreineen eivät maksa mitään mahdottomia, jos niitä on tarve uusia.
Järkiautoilija

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Lancia

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Täällä kanssa työnnetty jo 40000km päivittäistä ajoa Thesiksellä. Kesät ja talvet. Ostin samasta konsortiosta jossa käsittääkseni kaikki kolme nykyistä "nettiautolaista" majailevat. Liikkeellä lienee siis jonkinlainen perversio Lancian huippumallia kohtaan.....mene ja tiedä.... Jos kiinnostaa niin "Privalla" voi kysellä enemmän siitä miten elo ja olo on Lankisen kanssa sujunut. Ainakin huoltoa/hoitoa/rahanmenoa ja muuta normaalia on tullut vastaan..... :wink:
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Lancia

Viesti Kirjoittaja 90 »

harmi kun ei kys liikkeen valikoimasta löydy yhtään 2.4:sta bensakoneista..

Avatar
Käärmelada
Viestit: 36
Liittynyt: 24 Heinä 2012, 13:40
Car(s): Lancia Kappa 3.0 V6 150kW 1995, Ex. Alfa 156 2.0 JTS 122kW 2004 (FL), Ex. monta muuta italoa.
Paikkakunta: Kangasala

Re: Lancia

Viesti Kirjoittaja Käärmelada »

Koitetaanpa täältä saada Lancia-apua, kun rekisteröityminen fiatforumille ei vaikuta toimivan.

Kappa 3.0 V6 automaatti, jonka ostin kuukausi sitten palveli mainiosti 1000km kesälomareissun käännöspisteeseen, jossa mittaristosta lakkasi toimimasta moottorin lämpötilamittari, nopeusmittari, kierroslukumittari ja bensamittari sekä kidenäytöstä häipyi normal/power indikaattori. Mittariston taustavalot toimivat, vilkut, ajovaloindikaattorit yms.

Vian ilmestyttyä moottorilämmön merkkivalo ja polttoaineen merkkivalo syttyivät. Ajotietokone herjasi liian kuumista laatikkoöljyistä. Check-merkkivalo jäi palamaan. Siellä ei aistinvaraisen mittatikkutarkistuksen mukaan ollut mitään normaalista poikkeavaa. Auto kuitenkin toimii normaalisti ja laatikon ohjelmaa saa vaihdettua power-napilla. Trippimittari ei nollaudu eikä kilometrilukema muutu. Niissä on siis vikahetken arvot ruudussa.

Juuri ennen vikaa tuli hieman sähköviankatkua sieraimiin. Oletettavasti mittaristo tuli tiensä päähän. Olisi kuitenkin kiva katsella sulakkeet varmuuden vuoksi myös. Ongelmana on, että auton mukana tuli vain saksankielinen huoltovihko, jossa ei ole sulakekaavioita. Olisiko kenelläkään lähettää moista pdf:nä tai sitten näyttää paperiversiona Kangasala Tampere seutukunnalla?

Lisäksi jos joku sattuu tietämään, että käykö manuaaliauton mittaristot suoraan automaattiin niin olisi hyvä tietää. Oletettavasti niin, mutta olisi arvokasta tietoa ennen kuin lähtee sokkona tilaamaan purkuosaa. Jostain lueskelin, että vähemmän ajetun mittariston kilometrit muuttuvat oikeiksi, mutta suuremmat eivät alaspäin.

Tätä olisi tarkoitus käyttöentisöidä lisää alustan ja muun pikkutilpehöörin osalta, mutta kaikki on nyt jäissä ennen kuin tämä on korjattu.

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Lancia

Viesti Kirjoittaja Isola »

Yleisesti ottaen KVG ei ole kovin rakentava vastaus, mutta hakusanoilla "Lancia Kappa Workshop manual" Googlen ensimmäinen osuma on aika mielenkiintoinen, yli 800-sivuinen PDF. Kelaa talteen. Siitä löytyy paljon muutakin hyödyllistä.
Järkiautoilija

Avatar
Käärmelada
Viestit: 36
Liittynyt: 24 Heinä 2012, 13:40
Car(s): Lancia Kappa 3.0 V6 150kW 1995, Ex. Alfa 156 2.0 JTS 122kW 2004 (FL), Ex. monta muuta italoa.
Paikkakunta: Kangasala

Re: Lancia

Viesti Kirjoittaja Käärmelada »

Se minulla jo onkin, mutta ainakaan lataamastani versiosta ei sulakepuolta löydy. Sieltä löytyy mitkä pinnit ecuilla ohjaa mitäkin hilavitkutinta, mutta tällaista korkeamman tason tietoa ei vielä tarvita.

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Lancia

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Käärmelada kirjoitti:Koitetaanpa täältä saada Lancia-apua, kun rekisteröityminen fiatforumille ei vaikuta toimivan.

Kappa 3.0 V6 automaatti, jonka ostin kuukausi sitten palveli mainiosti 1000km kesälomareissun käännöspisteeseen, jossa mittaristosta lakkasi toimimasta moottorin lämpötilamittari, nopeusmittari, kierroslukumittari ja bensamittari sekä kidenäytöstä häipyi normal/power indikaattori. Mittariston taustavalot toimivat, vilkut, ajovaloindikaattorit yms.

Vian ilmestyttyä moottorilämmön merkkivalo ja polttoaineen merkkivalo syttyivät. Ajotietokone herjasi liian kuumista laatikkoöljyistä. Check-merkkivalo jäi palamaan. Siellä ei aistinvaraisen mittatikkutarkistuksen mukaan ollut mitään normaalista poikkeavaa. Auto kuitenkin toimii normaalisti ja laatikon ohjelmaa saa vaihdettua power-napilla. Trippimittari ei nollaudu eikä kilometrilukema muutu. Niissä on siis vikahetken arvot ruudussa.

Juuri ennen vikaa tuli hieman sähköviankatkua sieraimiin. Oletettavasti mittaristo tuli tiensä päähän. Olisi kuitenkin kiva katsella sulakkeet varmuuden vuoksi myös. Ongelmana on, että auton mukana tuli vain saksankielinen huoltovihko, jossa ei ole sulakekaavioita. Olisiko kenelläkään lähettää moista pdf:nä tai sitten näyttää paperiversiona Kangasala Tampere seutukunnalla?

Lisäksi jos joku sattuu tietämään, että käykö manuaaliauton mittaristot suoraan automaattiin niin olisi hyvä tietää. Oletettavasti niin, mutta olisi arvokasta tietoa ennen kuin lähtee sokkona tilaamaan purkuosaa. Jostain lueskelin, että vähemmän ajetun mittariston kilometrit muuttuvat oikeiksi, mutta suuremmat eivät alaspäin.

Tätä olisi tarkoitus käyttöentisöidä lisää alustan ja muun pikkutilpehöörin osalta, mutta kaikki on nyt jäissä ennen kuin tämä on korjattu.
Laita se rungon maadoitus kuntoon.
Eli akun -navasta vaikka akkutelineen ruuvin alle kunnon maadoituskaapeli.

Jokos olet LCF.n jäsen?
Meillä on olemassa kaikille kappalaisille (ja muille uskoville) oma kappatukiryhmä.
http://lanciaclubfinland.fi/index.php?page=12

Avatar
Käärmelada
Viestit: 36
Liittynyt: 24 Heinä 2012, 13:40
Car(s): Lancia Kappa 3.0 V6 150kW 1995, Ex. Alfa 156 2.0 JTS 122kW 2004 (FL), Ex. monta muuta italoa.
Paikkakunta: Kangasala

Re: Lancia

Viesti Kirjoittaja Käärmelada »

Kiitos A Bart tuosta vertaistukilinkistä. Jotenkin Kapan hankkimisen jälkeen ei ole muulla kalustolla kiinnostanut kesälenkkejä ajella.

Maadoituspiuha miinusnavalta näytti olevan, mutta pitää reissun loputtua katsella tarkemmin että ei ole päässyt löystymään. Sen verran selvisi kun soittelin In-Caprinolle, että manuaalin ja automaatin mittaristot ovat erilaisia. Laitoin kuitenkin jo tilauksen sisään. Kännykkä ajaa välttävästi nopeusmittarin ja trippimittarin virkaa väliaikaisesti.

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Lancia

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Siis kuvan tyyliin, navalta suoraan akkutelineen ruuvin alle...
Liitteet
Pieni.jpg
(78.26 KiB) Tiedosto ladattu 4624 kertaa

Avatar
Käärmelada
Viestit: 36
Liittynyt: 24 Heinä 2012, 13:40
Car(s): Lancia Kappa 3.0 V6 150kW 1995, Ex. Alfa 156 2.0 JTS 122kW 2004 (FL), Ex. monta muuta italoa.
Paikkakunta: Kangasala

Re: Lancia

Viesti Kirjoittaja Käärmelada »

Jep

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Lancia

Viesti Kirjoittaja mutt »

Onhan korin ja rungon välinen maadoituskin kunnossa? Varsinkin startatessa liikkuu isoja virtoja, joiden meno väärää reittiä pistää palikat koetukselle.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Lancia

Viesti Kirjoittaja palkus »

mutt kirjoitti:Onhan korin ja rungon välinen maadoituskin kunnossa
:black:

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Lancia

Viesti Kirjoittaja mutt »

stoichiometric kirjoitti:
mutt kirjoitti:Onhan korin ja rungon välinen maadoituskin kunnossa
:black:
0X Moottorin ja rungon... :oops:
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
-HH-
Viestit: 659
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Re: Lancia

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Tein ainakin itse suosiosta uudet maakaapelit - akulta koriin ja siitä laatikkoon. Ja toki vähän paksummasta kaapelista, 35m2 tuli mulle. Ainakin parannusta tapahtui kun volttimittari alkoi näyttämään hieman korkeampaa lukemaa ja valot kirkastui. Tosin tossa tomaatissa laatikon maapaikka on paremmassa paikassa kuin manuaalissa, siinä se laatikon maapiste ainakin yhdessä kamppeessa oli aika järkyssä kunnossa, mutta eipä ihme kun saa hieman suolakylpyä siellä...

Mua taas v*tuttaa ne kaikenmaailman lisätouvit pitkin autoa - kun pikkasen lisää vaivaa näkemällä homman tekee kerralla kunnolla. Kai nää lisäkaapelimiehet kiinittää itsensä penkkiinkin vielä pyykkinarulla - jos vaikka vanha turvavyö ei kestäisikään.... -.-

Avatar
Käärmelada
Viestit: 36
Liittynyt: 24 Heinä 2012, 13:40
Car(s): Lancia Kappa 3.0 V6 150kW 1995, Ex. Alfa 156 2.0 JTS 122kW 2004 (FL), Ex. monta muuta italoa.
Paikkakunta: Kangasala

Re: Lancia

Viesti Kirjoittaja Käärmelada »

On siellä varmasti vielä maavikaa, kun silloin tällöin volttimittari nyykähtelee. Lieneekö jotain yhteensulanuttakin, kun nyt ei automaatin asentoindikaattori ja kiometrimittarin lukemat sammu lainkaan avainta kääntäessä. Ostettaessa oli jo bensamittarissa epänormaalia toimintaa ja kauko-ohjattavaa keskuslukitusta käytettäessä vilkut jäivät palamaan.

Eipä tullut suhtauduttua noihin ominaisuuksiin asiaan kuuluvalla vakavuudella ajoissa. Ehkä kun nuo autosähköasiat eivät ole olleet niin kovin lähellä sydäntä. Vähän kuin sialle suppilovahverot. Maistuvat kyllä jos joku ta :oops: rjoilee, mutta itse ei löydä.

Avatar
Käärmelada
Viestit: 36
Liittynyt: 24 Heinä 2012, 13:40
Car(s): Lancia Kappa 3.0 V6 150kW 1995, Ex. Alfa 156 2.0 JTS 122kW 2004 (FL), Ex. monta muuta italoa.
Paikkakunta: Kangasala

Re: Lancia

Viesti Kirjoittaja Käärmelada »

Ohjaamon sulaketaulussa oli kaikki ehjää. Releistä vasemmanpuoleisen kannat näyttivät hieman kärsineiltä. Tosin en tiedä mitä se ohjaa, kun poisottamisella ei ollut mitään vaikutusta.

No se tärkein joka tapauksessa oli, että mittaristovika korjaantui. Maadoituspisteet akulta (alkuperäinen ja lisätty) puhdistin ja kiristelin. Tuo lisäkaapeli joka oli samanlainen kuin A Bartin kuvassa on aika rispaantunut. Pitää se uusia ja katsella tuo laatikon maadoitus. Vielä jäi keskuslukituksen vilkunpolttovika.

Kiitos vinkeistä!

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Lancia

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Senhän voi tehdä ihan siististikin, eikä tuommoista hätäviritystä mitä mulla on kuvassa mutta vain tiesin tuon temput ja pakkastakin oli kun tuon siihen vetelin häthätää.

Sitten kannattanee lukaista tuo fiatforumin tiedoite, liittyen siihen rekisteröitymiseen.
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=5&t=2

Onkos tuossa alkuperäinen kauko-ohjaus vai joku jälkiasennettu?

Avatar
Käärmelada
Viestit: 36
Liittynyt: 24 Heinä 2012, 13:40
Car(s): Lancia Kappa 3.0 V6 150kW 1995, Ex. Alfa 156 2.0 JTS 122kW 2004 (FL), Ex. monta muuta italoa.
Paikkakunta: Kangasala

Re: Lancia

Viesti Kirjoittaja Käärmelada »

Jahas on fiatforumillakin pientä sähkövikaa. :lol: Alkuperäinen kauko-ohjaus tuossa on.

Avatar
-TTY-
Viestit: 1442
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Lancia

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Samasta aiheesta asiaa kuin nettiauto-ketjun puolella...
Kappaa jostain syystä alkanut mieli tekemään ja tuota Joutsenon yksilöä käyn katsomassa jahka etelään taas tieni suuntaan.
Tuo 3.0 V6 on siis hyvinkin pitkälle sama kuin 166:n, mutta kysellessäni jakopäästä ja sen vaihdosta yms. myyjä väitti Lanciassa olevan ketjukone. Uskoako tuota? Se vähä mitä tuossa nyt kerkisin googlailemaan ei kyllä tue hänen sanomaansa...
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Lancia

Viesti Kirjoittaja mutt »

Lancian omassa V6:ssa (jonka valmistus loppui joskus 1970) on kyllä ketju, mutta tuossa Alfa-peräisessä hihna.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
-HH-
Viestit: 659
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Re: Lancia

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Eikös PRV:n koneessa ollut kanssa ketju? Sitähän käytettiin I ja II-korisissa Themoissa joten ei tarvii ihan 60-luvulle mennä :mrgreen: . Joo mutta hihnalla tuo Kappa on.

Avatar
-TTY-
Viestit: 1442
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Lancia

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

^Sitähän minäkin. Kiitos. Tietääpä tähyillä vähän tarkemmin h-kirjat, yms.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

J
Viestit: 872
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
Car(s): AM333E, Type 79 S2, AR115 Spider, XJ27, AR115 Spider 2500
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Lancia

Viesti Kirjoittaja J »

Tuli hankittua Lancia Kappa perheautoksi. Hauska peli, mutta cd-boksi ja toiset vanteet hukassa. Onko täällä asiantuntijoita?.. :-)

-J

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Lancia

Viesti Kirjoittaja A Bart »

J kirjoitti:Tuli hankittua Lancia Kappa perheautoksi. Hauska peli, mutta cd-boksi ja toiset vanteet hukassa. Onko täällä asiantuntijoita?.. :-)

-J
En nyt asiantuntijoista tiedä, mutta kyllähän noista (kappoista) nyt jotain tämäkin porukka tietää.
Mimmonen ostos on?

Gasket
Viestit: 1118
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Lancia

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Jos jotain osatarvista on, niin mulla menee jossain välissä purkuun 2,4 sedani Kappa. Toistaiseksi suht täydellinen.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Lancia

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Gasket kirjoitti:Jos jotain osatarvista on, niin mulla menee jossain välissä purkuun 2,4 sedani Kappa. Toistaiseksi suht täydellinen.
Missäs kunnossa avaimet/ virtalukkohässäkkä?

Gasket
Viestit: 1118
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Lancia

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Auto on seisonut tallin nurkalla, eikä edes oman, pari vuotta. Että ei ole ihan tarkkaa muistikuvaa. Kyllä se avaimella käyntiin lähti, eikä kyllä mieleen ole jäänyt, että mitään ihmeellistä olisi tuolla suunnalla ollut. Eli varmaan normaalissa käytetyssä kunnossa. Toinen takapyöränlaakeri tuossa jollotti, muuten on ihan kunnossa. Kone jää itselle.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
-HH-
Viestit: 659
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Re: Lancia

Viesti Kirjoittaja -HH- »

J kirjoitti:Tuli hankittua Lancia Kappa perheautoksi. Hauska peli, mutta cd-boksi ja toiset vanteet hukassa. Onko täällä asiantuntijoita?.. :-)

-J
Hmmmm, ei me muuten sattumoisin Pihjalistossa torstaina sanottu käsipäivää? Aloin vaan laskemaan että olisikohan 1+1=2 :lol:

Vastaa Viestiin