Takasi Suomessa pienen Kalifornian reissun jälkeen. Mahtavaa se on päästä täältä pois, ihan vain sen vuoksi jotta jaksaa arvostaa tätä maata enemmän. Kyllä meinasi kyynel tirahtaa, kun Turun kentälle laskeutui kone...
Shuttle kirjoitti:Takasi Suomessa pienen Kalifornian reissun jälkeen. Mahtavaa se on päästä täältä pois, ihan vain sen vuoksi jotta jaksaa arvostaa tätä maata enemmän. Kyllä meinasi kyynel tirahtaa, kun Turun kentälle laskeutui kone...
Shuttle kirjoitti:Takasi Suomessa pienen Kalifornian reissun jälkeen. Mahtavaa se on päästä täältä pois, ihan vain sen vuoksi jotta jaksaa arvostaa tätä maata enemmän. Kyllä meinasi kyynel tirahtaa, kun Turun kentälle laskeutui kone...
Hirveetä kuittailua Turusta . Tossa mulla oli takana se, että mä pyrin aina valitsemaan paikallisia toimijoita esim. rempoissa ym. Turun kenttä on kuitenkin rempan jälkeen tosi siisti pieni kenttä ja haluan että jatkossakin on oma lentokenttä olemassa, joten se tulee valittua jopa silloin kun pitää taittaa se Turku - Helsinki-Vantaa välikin. Ihan vaan sen vuoksi, et onpas matkustajia. Kyynel
Tahtoo päästä testaamaan Crosswagonia jääradalle!
Vitsi tuo on hauska ja hyvä ajaa liukkailla teillä. Ajelin töistä jäisiä pikkuteitä kotio Salon, Letkun ja Tammelan kautta. Noilla teillä loppui mutkaan ajettaessa ensin itseltä uskallus kesken
Garmund kirjoitti:Tahtoo päästä testaamaan Crosswagonia jääradalle!
Vitsi tuo on hauska ja hyvä ajaa liukkailla teillä. Ajelin töistä jäisiä pikkuteitä kotio Salon, Letkun ja Tammelan kautta. Noilla teillä loppui mutkaan ajettaessa ensin itseltä uskallus kesken
Shuttle kirjoitti:Hirveetä kuittailua Turusta . Tossa mulla oli takana se, että mä pyrin aina valitsemaan paikallisia toimijoita esim. rempoissa ym. Turun kenttä on kuitenkin rempan jälkeen tosi siisti pieni kenttä ja haluan että jatkossakin on oma lentokenttä olemassa, joten se tulee valittua jopa silloin kun pitää taittaa se Turku - Helsinki-Vantaa välikin. Ihan vaan sen vuoksi, et onpas matkustajia. Kyynel
Asun 10min moottoritie ajomatkan päässä kentästä. Kiva kun tuet paikallista. Onneksi kenttä tuskin koskaan häviää, niin paljon suomeen saapuvasta tavarasta tulee nimenomaan turun kentän kautta.
Garmund kirjoitti:Tahtoo päästä testaamaan Crosswagonia jääradalle!
Vitsi tuo on hauska ja hyvä ajaa liukkailla teillä. Ajelin töistä jäisiä pikkuteitä kotio Salon, Letkun ja Tammelan kautta. Noilla teillä loppui mutkaan ajettaessa ensin itseltä uskallus kesken
Yllätti muuten myös että näin vain perustaidot omaavalla kuskilla 155q4 jätti ainakin liukkailla mutkateillä huonomman maun. Se olisi vain tasakaasulla puskenut mutkat suoriksi, toisin kuin crossi. Jääradallakin se tuntui vaativan reilusti kenkää, piti saada sutimaan, jotta yliohjas. (Tätä jo harmittelin avautumisketjussakin, kuinka farkku pikkudiesel vaikuttaa omaavan paremman ajattavuuden, kuin hieman yli 200hp ja reilun 150kg kevyempi 155q4)
Kiitokset nimimerkki Albertollille vikakoodien luvusta . "Check Suspensions" herjojen synty on saatu haarukoitua etuvasempaan iskariin/sinne meneviin johtoihin (valve - Open circuit intermittent ja Accelometer - plausible - intermittent). Kunhan säät sallivat niin alkaa johtojen/liittimien kopelointi edestä aina niin pitkälle taakse alustan älyboxille saakka, että vika löytyy. Lupasinkohan itselleni liikoja . Ovat nämä järjestelmät sitten jänniä vekottimia. Kolme päivää ajeltu jatkuvien em herjojen kanssa, mutta tänään kaikki on toiminut niin kuin on pitänytkin.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Garmund kirjoitti:Tahtoo päästä testaamaan Crosswagonia jääradalle!
Yllätti muuten myös että näin vain perustaidot omaavalla kuskilla 155q4 jätti ainakin liukkailla mutkateillä huonomman maun. Se olisi vain tasakaasulla puskenut mutkat suoriksi, toisin kuin crossi. Jääradallakin se tuntui vaativan reilusti kenkää, piti saada sutimaan, jotta yliohjas. (Tätä jo harmittelin avautumisketjussakin, kuinka farkku pikkudiesel vaikuttaa omaavan paremman ajattavuuden, kuin hieman yli 200hp ja reilun 150kg kevyempi 155q4)
Voin allekirjoittaa väittämät molemmilla ajaneena, tosin 155:ssa oli aika hyvät nastat silloin ja Crossissa vanhat kitkat. Veli väitti ettei Crossi anna mennä sladissa, mutta ainakin Hyvinkään kentän jääradalla meni kivasti kitka-ympyrässä luisussa. Tosin se oli aika jäisessä kunnossa.
Maanantaina leikkausaika Taysin neurokirralla. Kanyylin kautta kolmea eri jännältä tuntuvaa tavaraa sisään ja selkään 20ml puudutusainetta.
3h operoinnin jälkeen tuloksena oli, että 2 piuhaa on selkärangan ytimen pinnassa ja kivun alueelle saatu sähköt. Kuuppa sekaisin osastolle makoileen ja "opettelemaan" uuden stimulaattorin käyttöä. Seuraavana päivänä se olikin vähän helpompaa...
Suhteellisen maaginen laite. Selkä ja jalka kipeä->sähköt päälle ja kas näin, vikavalo sammuu. Toivottavasti saavat asennettua vielä nopeasti kiinteästi sisälle, niin pääsee näistä apujohdoista irti. Nämä asennetaan ensin kokeilun ajaksi väliaikaisesti ja sitten, kun toiminta on todettu niin nakataan joko pakaraan tai haiman alle koko setti. Ns. Patteri p*rseessä tyyppinen ratkaisu.
4v näistä tulikin kärsittyä, olo on aika huojentunut. Kärsiminen kun ei ole koskaan jalostanut kenestäkään parempaa ihmistä.
Mun tädille kans joku sähkö juttu selkäkipuihin ja siit on ollut onneksi hyötyä, ikää ei oo ko 38 niin auttaa että voi töissä käydä eikä tarvi vaan kärvistellä. Hieno homma jos siitä myös sulle apua kenenkään ei sois kivuista kärsivän
500X on nyt ruostesuojattu. En ymmärrä kyllä, nää uudet autot on ihan jäätäviä järjestään pohjasta. Muovien alla normikoria, jonka ainoa suoja on maali. Ja ei, kyse ei ole edes italialaisista autoista, vaan sama juttu on Skodassa, Diudissa, japanilaisissa yms. Ja sitten kivenkovaan väitetään ettei noihin mitään tartte.
^
Märssy myös loistoesimerkki; muutaman vuoden ikäisenä ongelma jo. Paitsi jos muovit on ehjät - silloin ei leimasetä ainakaan niitä näe.
Mazda on ehkä karmein vaihtoehto ikinä. Ei siellä kovin paljoa muoviakaan ole... Ja jo ekassa katsastuksessa voipi olla ruostevauriota O_O
Sain viimeinkin pätevän syyn lähteä autokaupoille, sillä kone leipoi kiinni. Jess! Lisäksi paikkakunta vaihtuu pian Helsingistä Järvenpäähän. Aluksi tuo vaikutti avautumisketjun asioilta, mutta hiljalleen ajatus on alkanut maistua. Eipä tarvitse enää lapioida itselleen lumiseen kadunvarteen parkkipaikkaa tai siirrellä autoa kesällä korttelijuhlia piiloon, kun uudessa osoitteessa odottaa herraskainen katospaikka. Pienestä on ilo kiinni.
"...aa, osoitan ette Italian autot ja ajajat ovat maailman parhaat. Avanti!"
Joku huolestunut kanssa-alfisti ajoi yöllä maantien varteen kuukahtaneen autoni ohi, selvitti yhteystietoni ja tarjosi tekstiviestitse Alfalle säilytyspaikkaa tai muuta tarvitsemaani apua. Olette te hienoa väkeä! Vaikea kuvitella kovinkaan monen muun automerkin tarjoavan tällaista vertaistukeen perustuvaa tiepalvelua.
"...aa, osoitan ette Italian autot ja ajajat ovat maailman parhaat. Avanti!"