Liikenteestä
Valvoja: Moderators
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Liikenteestä
Minä kohtasin vähän kummallisen keski-ikäisen nais ihmisen pashatin puikoissa. Kehä 2 Ramppi länärille e Lahti suuntaan. Muija ilmeisesti tunnistaa kolmion keulassani, ja rupeaa hidastamaan. Kun turvaväli kaventuu, painaa kaasua. Toistaa tämän 2 x ja kun kolmannen kerran väli alkaa taas kaventua leipoo persläpi liinat kiinni jonka jälkeen ikkuna aukeaa ja peukkuja näyttävä käsi työntyy ulos. Ei siinä, ohitin tämän ja sivuuttaessani näytti uudelleen peukkuja. 5 min myöhemmin pashatti oli johonkin jäänyt ja tuumailin vaan että Mikähän idiootti siellä oli. Kuinka ollakaan, sama auto ilmestyy kiinni takapuskuriin ja puskuria nuolemalla ohittaa mut, saavuin kuitenkin jo omaan poistumisramppiin ja tiet erkani lopullisesti
Perjantai ja tylsä päivä toimistolla aiheuttaa näitä oireita??
.
Perjantai ja tylsä päivä toimistolla aiheuttaa näitä oireita??
.
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Liikenteestä
Viime viikon loppupuolella lätkäpelistä lähtiessä: Olin itse pikkuhallilla pelaamassa ja viereisessä isossa hallissa oli ihan oikea peli. Tottakai meidän jäävuoro loppui noin 10 min pelin jälkeen, eli ehkä parin kilometrin seisova autojono halleilta pois. Tuo koko liikennejärjestely nyt on jo yksi vitsi, kun siellä on liikennevalot jäähallintien päässä... Tuolta kuitenkin menee "takakautta" pikkutie pois. Kiertää muutaman kilometrin, mutta eipähän tarvitse jonossa seisoa.
Lähdin tuota pikkutietä poispäin ja jokusella muullakin oli ollut sama idea. Siellä yhden oikealle kääntyvän mutkan takana olikin ylläri. Oli uudehko farkkuvolvo lipsahtanut ojan pohjalle. Ulkokurvissa ja jäljistä päätellen oli sen verta reilusti ollut vauhtia ettei ollut absit, epsit sun muut riittäneet. Eihän siinä mitään, ihan kokonaan pois tieltä se oli. Oli vaan pari teiden ritaria jäänyt siihen auttelemaan tuota naisihmistä. Vasemmalla puolen tietä oli Transportteri parkissa ja oikealla puolen tietä siinä vieressä joku Citikka, eli koko tie tukossa. Onneksi tulin suht hissukseen, niin sain pysäytettyä ajoissa kun tajusin, ettei siitä mihinkään pääse. Sen verran kyllä hölmistyin tilanteesta, että tuli vasta myöhemmin mieleen, että olisi voinut vinkata, että veisivät vaikka varoituskolmion tai siirtäisivät sen portterin vaikka 30 m eteenpäin.. Se Citikka siitä sitten lähti ja pääsi ohi. Volvo- ja Transportterikuski olivat kaikessa rauhassa röökillä siinä Transportterin takana keskellä mutkaa. Jos tuohon joku muu olisi tullut samalla tapaa ylikovaa kun ojassa ollut Volvo, niin nämä tupakoijat olisivat äkkiä saaneet suorittaa väistösyöksyjä.
Tuolla ei siis mitään katuvaloja ole ja tie on aika kapea ja puut lähellä penkkoja. Aika äkkiä tulee mutkan takaa parkissa oleva auto
Lähdin tuota pikkutietä poispäin ja jokusella muullakin oli ollut sama idea. Siellä yhden oikealle kääntyvän mutkan takana olikin ylläri. Oli uudehko farkkuvolvo lipsahtanut ojan pohjalle. Ulkokurvissa ja jäljistä päätellen oli sen verta reilusti ollut vauhtia ettei ollut absit, epsit sun muut riittäneet. Eihän siinä mitään, ihan kokonaan pois tieltä se oli. Oli vaan pari teiden ritaria jäänyt siihen auttelemaan tuota naisihmistä. Vasemmalla puolen tietä oli Transportteri parkissa ja oikealla puolen tietä siinä vieressä joku Citikka, eli koko tie tukossa. Onneksi tulin suht hissukseen, niin sain pysäytettyä ajoissa kun tajusin, ettei siitä mihinkään pääse. Sen verran kyllä hölmistyin tilanteesta, että tuli vasta myöhemmin mieleen, että olisi voinut vinkata, että veisivät vaikka varoituskolmion tai siirtäisivät sen portterin vaikka 30 m eteenpäin.. Se Citikka siitä sitten lähti ja pääsi ohi. Volvo- ja Transportterikuski olivat kaikessa rauhassa röökillä siinä Transportterin takana keskellä mutkaa. Jos tuohon joku muu olisi tullut samalla tapaa ylikovaa kun ojassa ollut Volvo, niin nämä tupakoijat olisivat äkkiä saaneet suorittaa väistösyöksyjä.
Tuolla ei siis mitään katuvaloja ole ja tie on aika kapea ja puut lähellä penkkoja. Aika äkkiä tulee mutkan takaa parkissa oleva auto
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
Re: Liikenteestä
Haluan nelivetoisille autoille oman ajokaistan.
Ei mulla muuta. Aamun liikenne otti pykälän verran kuuppaan.
Ei mulla muuta. Aamun liikenne otti pykälän verran kuuppaan.
Re: Liikenteestä
Itse ihmettelen miksei bussikaistalla saa ajaa jos autossa on kolme (tai enemmän) kyydissä. Kuskinpaikalla matkustaja lasketaan kyydissäolijaksi.Shakal kirjoitti:Haluan nelivetoisille autoille oman ajokaistan.
VMP
Re: Liikenteestä
Ja tämä myös.mattijus kirjoitti:Itse ihmettelen miksei bussikaistalla saa ajaa jos autossa on kolme (tai enemmän) kyydissä. Kuskinpaikalla matkustaja lasketaan kyydissäolijaksi.Shakal kirjoitti:Haluan nelivetoisille autoille oman ajokaistan.
Re: Liikenteestä
Joo kaikki vaan bussikaistoille. Ruuhka aikana. 3 henkeä riittää per auto. Sinne vaan ajamaan. Sielä ajaa nytkin jo aika reippaasti ybereitä ja pimeitä takseja. Kyllä sinne sekaan mahtuu. Meillä kuskeilla ei ole kun aikaa, ihan sama sinäänsä. Ylityöt saa kyllä tilille. Mutta matkustajista en tiedä onko niillä aikaa. Ne voi olla vähän eri mieltä.mattijus kirjoitti:Itse ihmettelen miksei bussikaistalla saa ajaa jos autossa on kolme (tai enemmän) kyydissä. Kuskinpaikalla matkustaja lasketaan kyydissäolijaksi.Shakal kirjoitti:Haluan nelivetoisille autoille oman ajokaistan.
Kyllä siinä katsokaas jokaisen mieli lepää kun bussikaista on täynnä henkilöautoja, bussit blokataan kaistalle, koska siihen väliin änkee Yber takseja ja nyt sitten vielä näitä 3+1 autoja halutaan sinne lisäksi. Se on matkustajien kannaltakin todella miellyttävää, että odotamme sielä sitten pari minuuttia, että pääsemme pysäkille. Sen takia, että Ybertaksit ja 3-1 autot eivät osaa vaihtaa kaistaa esimerkiksi Tullinpuomin kohdalla Tukholmankadun jälkeen. EI. Vaan se kaista pitää saada Shellin kohdalla, koska se on päivän ainoa rako ja mikäs sen parempaa kun olemattomaan väliin ajaa poikittain linja-auton eteen. Niitä bussejakaan ei ole kun 3-6 sielä takana odottamassa, että se yksi pääsisi tyhjälle pysäkille, sitten kun se JONO siitä JOSKUS menee metrin eteenpäin. Että tuo PÄIVÄN ainoaan VÄLIIN itsensä tyrkännyt auto siirtyy sen YHDEN METRIN pois bussin edestä, että se mahtuu sinne pysäkille jättämään matkustajat turvallisesti. Puhumattakaan, että sieltä pysäkiltä pääsee sitten joskus pois, kun se koko busseille tarkoitetu kaista on nyt täynnä Ybereitä jo, ja 3+1 autoja lisäksi. Ja taas ootellaan Tukholmankadun valoissa parit erilliset valot ja matkustajat tykkää tästä Kivasta Sovussa tapahtuvasta liikennekäyttäytymisestä.
Ja sitten joku sanoo, "miksi olet myöhässä näin paljon"................................
Pitääkö vielä vääntää rautalangasta lisää?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Liikenteestä
Bussikuski elämä tuntuu kovin ressaavalta
Mä tahtoisin idiooteille oman kaistan
Mä tahtoisin idiooteille oman kaistan
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Liikenteestä
^^
Ruuhka-ajoista en tiedä. En aja silloin tuolla. Mutta normaaleihin aikoihin bussikaistalla näkyy keskimäärin 1 taxi ja 1 bussi.
Per n.30km.
Sinne väliin mahtuu aika monta autoa lisäksi (niitä kyllä näkyykin siellä), mutta todella tyhjänä ne on olleet. Onhan noita bussikaistoja mm. Brittiländiässä käytelty ja ihmetelty - onko järkeä vetää moottoritielle (vai onko se siellä vaan valtatie, evt) 10mailia bussikaistaa, jos busseja kulkee niin harvakseltaan, että keskellä pätkää kumpaan tahansa suuntaan katsoen näkyy ihan yhden käden sormilla laskettava määrä busseja.
Joista kaikki ei ole edes siellä bussikaistalla
PS.
Ruuhka-aikana uskon siitä jo olevan jotain etua busseille ja takseille. Ja eiköhän bussikuski toki tiedä, miten hyvin ne vetää tai ei vedä? Evt. Minä en vaan tavan tallaajana siellä ole koskaan mitään muuta nähnyt ku tyhjää tietä
Ruuhka-ajoista en tiedä. En aja silloin tuolla. Mutta normaaleihin aikoihin bussikaistalla näkyy keskimäärin 1 taxi ja 1 bussi.
Per n.30km.
Sinne väliin mahtuu aika monta autoa lisäksi (niitä kyllä näkyykin siellä), mutta todella tyhjänä ne on olleet. Onhan noita bussikaistoja mm. Brittiländiässä käytelty ja ihmetelty - onko järkeä vetää moottoritielle (vai onko se siellä vaan valtatie, evt) 10mailia bussikaistaa, jos busseja kulkee niin harvakseltaan, että keskellä pätkää kumpaan tahansa suuntaan katsoen näkyy ihan yhden käden sormilla laskettava määrä busseja.
Joista kaikki ei ole edes siellä bussikaistalla
PS.
Ruuhka-aikana uskon siitä jo olevan jotain etua busseille ja takseille. Ja eiköhän bussikuski toki tiedä, miten hyvin ne vetää tai ei vedä? Evt. Minä en vaan tavan tallaajana siellä ole koskaan mitään muuta nähnyt ku tyhjää tietä
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Liikenteestä
Tullinpuomin risteys nyt on muutenkin ihan hanurista muutosten jälkeen, kun ainoa luvallinen ajokaista kääntyy väärään suuntaan parisataa metriä myöhemmin ja pitää vaihtaa viereiselle kaistalle, jossa vaiheessa siinä on 5 bussia ja kaikki suoraan ajaneet kiilarit vieressä.
Toki vilkku päälle ja keskelle tietä parkkiin odottamaan 5-10 minuuttia että löytyy rako. *tööt tööt*
Ihan vaan, koska ei haluta että ihmiset ajaisi autolla Helsingin keskustaan.
Aiemmin se luvallinen kaista meni molempiin suuntiin, jolloin vasemmalle kääntyjät tukki suoraan menijät, jotka sitten puikkelehti bussikaistalle kun eivät jaksaneet odottaa. Valot luonnollisesti vaihtuu eri aikaan.
Tässä ei voinut luonnollisesti muokata valoja tässä ja nordeskjöldin mikälie kadunristeysessä niin, että sekä kääntyvät että suoraan ajavat voisi mennä sujuvasti yhtä aikaa. Tai kehittää suoraan ajaville omaa kaistaa, tehden vaikka vain yhden kääntyvän joka sitten jonottaisi kauempaa, onhan manskulla bussikaistan lisäksi kaksi ajokaistaa. Mutta tällöin suosittaisiin keskustan suuntaan ajamista, ei ei. Ei, vaan poistettiin periaatteessa kokonaan Mannerheimintietä suoraan ajaminen kun tehtiin se mahdottoman vaikeaksi.
Sama turha kaistanvaihto tehtiin luonnollisesti myös toiseen suuntaan, pakottaen joko otsasuoni tykyttäen ajamaan kääntyvien kaistaa ja toivomaan että siinä vikassa sadan metrin välissä saa vaihdettua pois väärältä kaistalta, eli ajamaan käytännössä bussikaistaa jos ei ole riittävän kylmähermoinen. Tuolla kun väärään suuntaan päätyminen ei useimmiten tarkoita näppärää u-käännöstä tms vaan ruuhka-aikaan puolen tunnin seikkailua että pääsee takaisin ja harva meidän kulttuurissa kehtaa pistää auton parkkiin keskelle ruuhkaa odottamaan tilaa kaistanvaihtoon, kun tietää että takana muitten päreet palaa.
Joku pitäisi ripustaa lyhytpylvääseen suolestettuna tuonkin risteyksen "uudelleenjärjestelyistä".
Toki vilkku päälle ja keskelle tietä parkkiin odottamaan 5-10 minuuttia että löytyy rako. *tööt tööt*
Ihan vaan, koska ei haluta että ihmiset ajaisi autolla Helsingin keskustaan.
Aiemmin se luvallinen kaista meni molempiin suuntiin, jolloin vasemmalle kääntyjät tukki suoraan menijät, jotka sitten puikkelehti bussikaistalle kun eivät jaksaneet odottaa. Valot luonnollisesti vaihtuu eri aikaan.
Tässä ei voinut luonnollisesti muokata valoja tässä ja nordeskjöldin mikälie kadunristeysessä niin, että sekä kääntyvät että suoraan ajavat voisi mennä sujuvasti yhtä aikaa. Tai kehittää suoraan ajaville omaa kaistaa, tehden vaikka vain yhden kääntyvän joka sitten jonottaisi kauempaa, onhan manskulla bussikaistan lisäksi kaksi ajokaistaa. Mutta tällöin suosittaisiin keskustan suuntaan ajamista, ei ei. Ei, vaan poistettiin periaatteessa kokonaan Mannerheimintietä suoraan ajaminen kun tehtiin se mahdottoman vaikeaksi.
Sama turha kaistanvaihto tehtiin luonnollisesti myös toiseen suuntaan, pakottaen joko otsasuoni tykyttäen ajamaan kääntyvien kaistaa ja toivomaan että siinä vikassa sadan metrin välissä saa vaihdettua pois väärältä kaistalta, eli ajamaan käytännössä bussikaistaa jos ei ole riittävän kylmähermoinen. Tuolla kun väärään suuntaan päätyminen ei useimmiten tarkoita näppärää u-käännöstä tms vaan ruuhka-aikaan puolen tunnin seikkailua että pääsee takaisin ja harva meidän kulttuurissa kehtaa pistää auton parkkiin keskelle ruuhkaa odottamaan tilaa kaistanvaihtoon, kun tietää että takana muitten päreet palaa.
Joku pitäisi ripustaa lyhytpylvääseen suolestettuna tuonkin risteyksen "uudelleenjärjestelyistä".
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Tuo risteysalue on etenkin opasteiltaan tehty kutakuinkin täydellisesti aivan päin sanonkomämitä. Vähintään osa kyseisen kohdan ruuhkasta ja jumituksesta tulee siitä, että jos tuota kohtaa ei osaa ulkoa, ollaan Tukholmankadun jälkeen todella ihmeissään että missä helevetissä tässä pitäisi olla, että pääsee ajamaan suoraan kohti keskustaa. Vastareaktiona ne, jotka paikan tuntevat, vaihtavat kaistaa jo ennen Tukholmankatua ettei tarvi jäädä keskelle risteystä sompailemaan paikkaansa arpovan turistin perään. Varmasti vittumainen bussikuskille ja matkustajille, mutta ei todellakaan herkkua ole pikkuauton siviilihenkilöstöllekään.S_A kirjoitti:Sen takia, että Ybertaksit ja 3-1 autot eivät osaa vaihtaa kaistaa esimerkiksi Tullinpuomin kohdalla Tukholmankadun jälkeen. EI. Vaan se kaista pitää saada Shellin kohdalla, koska se on päivän ainoa rako ja mikäs sen parempaa kun olemattomaan väliin ajaa poikittain linja-auton eteen.
Tämä on ratkaistu todella hienosti Kehä 3:lla, missä bussikaistat on aikaspeksattu. En tiedä, miksi tuota ei käytetä missään muualla, ratkaisu on helppo ja yksinkertainen. Ehkä siksi, että sen lisäkaistan etu vähenee ruuhkan laantuessa, mutta ei se (etu) täysin poistu.Aquatica kirjoitti: Ruuhka-ajoista en tiedä. En aja silloin tuolla. Mutta normaaleihin aikoihin bussikaistalla näkyy keskimäärin 1 taxi ja 1 bussi.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Liikenteestä
Nätti oli tulla tunnelia pitkin melkein suoraan työpaikan pihaan. Kotiinpäin mennessä vielä suorempi reitti ja 5 likennevalot jää pois reitiltä.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
Re: Liikenteestä
Mielestäni tässä on yksi ongelma, autojen käyttöastetta pitäisi saada korotettua. Samalla voisi olettaa tien päällä olevien autojen määrän pienenevän ja bussien liikkumisenkin helpottuvan.Joku autoliiton tiedote 21.11.2012 kirjoitti:Henkilöautojen matkustajamäärä työmatkaliikenteessä on keskimäärin vain 1,1 henkilöä
Sitä voi sitten miettiä, että korjautuuko tilanne parhaiten:
a) pyöräteitä rakentamalla
b) tieliikennettä haittaamalla
c) muu, mikä?
Oma asiantuntemukseni ei asiaan riitä millään tasolla. Kunhan ihmettelen.
Edit:
https://www.autoliitto.fi/en/tiedote/se ... -ratkaisee
VMP
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Liikenteestä
Toi kolmoskehä on hauska. Joskus päässyt ihan pirun kätevästi dösakaistaa ohittelemaan, kun jengi ei tajua aikarajoituksia.Polforea kirjoitti:Tuo risteysalue on etenkin opasteiltaan tehty kutakuinkin täydellisesti aivan päin sanonkomämitä. Vähintään osa kyseisen kohdan ruuhkasta ja jumituksesta tulee siitä, että jos tuota kohtaa ei osaa ulkoa, ollaan Tukholmankadun jälkeen todella ihmeissään että missä helevetissä tässä pitäisi olla, että pääsee ajamaan suoraan kohti keskustaa. Vastareaktiona ne, jotka paikan tuntevat, vaihtavat kaistaa jo ennen Tukholmankatua ettei tarvi jäädä keskelle risteystä sompailemaan paikkaansa arpovan turistin perään. Varmasti vittumainen bussikuskille ja matkustajille, mutta ei todellakaan herkkua ole pikkuauton siviilihenkilöstöllekään.S_A kirjoitti:Sen takia, että Ybertaksit ja 3-1 autot eivät osaa vaihtaa kaistaa esimerkiksi Tullinpuomin kohdalla Tukholmankadun jälkeen. EI. Vaan se kaista pitää saada Shellin kohdalla, koska se on päivän ainoa rako ja mikäs sen parempaa kun olemattomaan väliin ajaa poikittain linja-auton eteen.
Tämä on ratkaistu todella hienosti Kehä 3:lla, missä bussikaistat on aikaspeksattu. En tiedä, miksi tuota ei käytetä missään muualla, ratkaisu on helppo ja yksinkertainen. Ehkä siksi, että sen lisäkaistan etu vähenee ruuhkan laantuessa, mutta ei se (etu) täysin poistu.Aquatica kirjoitti: Ruuhka-ajoista en tiedä. En aja silloin tuolla. Mutta normaaleihin aikoihin bussikaistalla näkyy keskimäärin 1 taxi ja 1 bussi.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Liikenteestä
Hienon näköistä menoa.
http://www.kaleva.fi/videot/lukija-kuva ... ussa/5204/
http://www.kaleva.fi/videot/lukija-kuva ... ussa/5204/
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Liikenteestä
^ Tuon Mutt'in linkin johdattelemana tuli tuolta Kalevan sivuilta tämä 'lähelta piti' klippi katsottua:
http://www.kaleva.fi/videot/lahelta-pit ... 24/?o=oulu
Kuvittelin itseniä tuon suojatien eteen pysähtyneen auton ratissa. Täytynee jatkossa harkita kahteen kertaan milloin kohteliaisuus on paikallaan ja milloin sekin vain tarpeetonta riskinottoa.
http://www.kaleva.fi/videot/lahelta-pit ... 24/?o=oulu
Kuvittelin itseniä tuon suojatien eteen pysähtyneen auton ratissa. Täytynee jatkossa harkita kahteen kertaan milloin kohteliaisuus on paikallaan ja milloin sekin vain tarpeetonta riskinottoa.
Il nero era bellissimo
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Liikenteestä
No toi läheltä piti oli kyllä kunnon giljotiini. Videota kuvannut ei muuten ollut kunnolla edes pysähtynyt? Entä oliko matkaa suojatiehenkin matkaa yli viisi metriä? Mitä sanoo raati?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Kyllä oli sekä riittävän seis että riittävän lähellä, että Skeidakuskilta pitäis ottaa välittömästi kortti pois. Ei kuski edes tajunnut, mitä meinasi tapahtua, kun ei ollut minkäänlaista väistöreaktiota tai jarrua, edes myöhässä, jota se tuossa tapauksessa olisi väkisin ollut. Jarruvalo syttyi vasta kauempana jonkun muun syyn takia.
E: pahinta tuossa on, ettei varmaan edes tajunnut tehneensä väärin, vaikka olisi huomannutkin
E: pahinta tuossa on, ettei varmaan edes tajunnut tehneensä väärin, vaikka olisi huomannutkin
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Liikenteestä
Jokunen viikko sitten olisin itse voinut kuvata vähän samanlaisen tilanteen. Olin siis päästämässä jalankulkijaa yli suojatien nelikaistaisella tiellä. Onneksi jalankulkija oli tarkkana, eikä kävellyt liian pitkillä askelilla. Ensin meni ohi pösö, ja heti perässä joku tojota. Eli osaa ne muutkin, kuin nousukasmerkit.Jame kirjoitti:^ Tuon Mutt'in linkin johdattelemana tuli tuolta Kalevan sivuilta tämä 'lähelta piti' klippi katsottua:
http://www.kaleva.fi/videot/lahelta-pit ... 24/?o=oulu
Kuvittelin itseniä tuon suojatien eteen pysähtyneen auton ratissa. Täytynee jatkossa harkita kahteen kertaan milloin kohteliaisuus on paikallaan ja milloin sekin vain tarpeetonta riskinottoa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Liikenteestä
No ressaavaa tai ei. Tottakai olisin mielumin ajoissa Elielillä vähän lepäämässä vaikka vaan 5 minuuttia kun ajaisin suoraan laituriin ja lähtisin takasin tunnin siivulle maaseudulle.... Mutta kun ei voi mitään. 4 tunnin kohalla se alkaa kyllä kypsyttämään vähän....jkk kirjoitti:Bussikuski elämä tuntuu kovin ressaavalta
Mä tahtoisin idiooteille oman kaistan
Ihmisten käyttäytyminen siinä on se avain sana. Sekaan voi mennä ja pahimmat tekee sen ihan tietosesti. Siis ajaa bussikaistaa ruuhka-aikoina, paikoissa joissa ei todellakaan tartte tulla siihen kaistalle. Kuten tuo Tullinpuomin kohta. Toinen hyvä kohta, missä on aina ruuhka-aikana turhia autoja tiellä ja usein myös ihan normaalina viikonloppu päivänä.
Reijolankadun risteys Mannerheimintie. Suunta pohjonen.
Kaistaa vaihdetaan pysäkkiä ennen ja ajetaan suoraksi se Reijolankadun risteys. Kun kaistaa PITÄISI oikeasti vaihtaa sen Rokki Mäkin jälkeen. Ei siinä, mutta kun osa näistä henkilöautoista on NIIN LEVEITÄ, että et mahdu pysäkille. Yksi keksii, että tyhjälle kaistalle mahtuu hienosti oma hanuri. Sen perässä keksii 3-4 muutakin, että hienosti mahtuu tähän oma hanuri kun tuokin on tossa jo. Ja sitten ne bussit plokataan sinne taakse sen takia, että HENKILÖAUTO Kuskeilla EI TULE MIELEENKÄÄN jättää niille pysäkille meneville busseille tilaa siihen kaistalle. Se paikka on niin ahdas, että JOS vähäkin liikaa oikealle pysähdyt jonossa, bussilla ei mennä siitä kovinkaan nätisti ohi. Jos ollenkaan. Ja sitten on niitä tilanteita, että 3-4 bussia odottaa YHDEN aasin takia sielä takana. Pysäkki täynnä ihmisiä, mutta kun et sinne pääse, kun yksi Nissani on niin leveä, että siitä ei sitten vaan mennä ohi ilman, että menet jalkakäytävälle. Josta saa taas sanomista, jos joku aktiivinen sattuu näkemään.
Lähinnä tässä nyt tarkotan sitä, että JOS tämä tietty ihmisryhmä, joka kokee oikeudekseen tukkia näitä kaistoja joka päivä - Ymmärtäisi EDES miettiä muita EDES ihan vähän. Vaikka yksinkertaisesti SEURATA MITÄ TAKANA TAPAHTUU ja jättää busseille sitä tilaa ; niin olisi vähän vähemmän ruuhkaa ja vähän vähemmän ahdasta. Mutta kun ei. Ipädiä räplätään, puhelimessa ollaan, ei mietitä yhtään mitään ja sitten ihmetellään miksi takana vilkkuu valot tai torvet soi. Sitten ollaan jo niin kiinni edellä ajavan hanurissa, ettei siinä voi tehdä enää mitään. Maailman suurin yllätys, että istut valoissa bussikaistalla pysäkinkohdalla ruuhka-aikana ja takana on bussi. Mitään ei kuitenkaan enää voi tehdä siinä kohtaa. Ei ole tilaa mennä. Ja Sitten kaikki odottaa.
Ne 50 pysäkillä olevaa matkustajaa odottaa niitä 3-4 bussia (siihen pysäkille kun menisi 3 autoa kerralla ainakin), ja sitten ne kaikki matkustajat sielä bussissa odottaa näiden TIETTYJEN Autoilijoiden takia parit valot lisää.
JA tämä kaikki vain sen takia, että "minä vaan vähän tässä lainaan". Ei siinä. Lainatakaa. Mutta Jättäkää busseille se tila. Sinne pysäkille. ÄLKÄÄKÄ plokatko niitä kun ne sieltä lähtee.
Se on Henkilöautoilijan tietoinen valinta, ajaa siihen bussikaistalle pysäkin kohdalla ennen Reijolankatua. Tyhmäkin tajuaa, että jos bussi siihen tulee hakemaan matkustajia. Se kanssa sieltä lähtee. On ihan naurettavaa alkaa etuilemaan siinä, ja kiilata ja ängetä edellä olevan hanuriin 1mm päähän sen takia, ettei bussi pääse sieltä pysäkiltä pois sen takia, että Audi tai Volvo tai Mersu tai Toiota setä ei nyt vaan halua sitä sieltä eteensä päästää. Yleensä nää tilanteet johtaa siihen, että bussi jää valoihin, ja tämä kiilaaja jatkaa matkaa. Ja taas odotetaan. Ja taas 50-70 ihmistä miettii, että KIITOS.
Liikenne on ajattelemista. Muitten huomioon ottamista. Se, että onko herra työstä tuleva Volvo mies nyt istunut toimistossa 7,30h ja haluaa kotiin nopeasti on ihan sama niille 50-70 ihmiselle, jotka ovat sielä bussissa. Ei niitä kiinnosta. Ne näkee, että lakia rikotaan ja pitävät sitä idiootina. Sitä se on.
Ja takaan, että suurin osa näistä jotka Manskua ajavat töihin ja kotiin joka päivä. Niillä menisi hiilet kiinni siinä vaiheessa kun 4 tuntia on ajoa takana 2min taoilla ja sitten tulee joku tekemään ton blokkaus tempun juuri kun aattelet, että pysäkille pääset. Olisi kiva tietää mitä mieltä HE olisivat bussin kuljettajina näistä tempuista. Kiilaamisista ja etuiluista ja sellasista.
Ja sanon vielä sen, että useamman S90 Volvon nähneenä tänään niin farmarin kun sedaninkin ; se on tasapainottoman näkönen auto. Raskaan näkönen kippo. AIka jännän näkönen.
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenteestä
eilen 22-23 aikaan illalla lahden moottoritieltä noustaan itäkeskuksen suuntaan kehä 1 itään, siitä toisesta liittymästä tuli ilmeisesti golffi vastaan ja paino se jarrua siinä jonkin aikaa kun hänellä se kolmio on, itellä 80 lasissa, hänellä vauhti 40-60 kohilla ja tuli suoraan eteen, ei montaa metriä ollut tilaa siitä, ehin vaan tajuta että nyt ei käy hyvin, varmaan sydänkin jätti pari lyöntiä välistä kun painoin jarrun pohjaan ja ohjasin vaan ojan puolelle, onni onnettomuudessa että mitään ei käynyt muutakuin että mulla meni selkä niin kipeäks että tänään kävin kuvauksissa, pitäs sitä nyt osata katsoa se kuollut kulma vähän tarkemmin pimeellä ja liukkaalla kelillä.. toinen osapuoli ei jäänyt pyytämään anteeksi vaan kaasutteli matkoihinsa, entä jos oisin pamauttanu 80 ojan pohjalle, varmaan olis ihmetelly että mihis ne valot katos ja matka jatkunu
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Liikenteestä
Noista bussikaistaongelmista, että ehkä pitäisi kohdistaa purnaus tiesuunnitteluosastolle, jos kaistat tehdään niin että päästäkseen oikeaan suuntaan muun liikenteen on puolipakko lainata bussikaistaa. Uskoisin että suurin osa ihmisistä haluaisi kunnioittaa bussikaistoja ja voi jonottaa omaa vuoroaan kauemmin kuin joukkoliikenne, mutta kun heti risteyksen jälkeen pitää salamana päästä vaihtamaan kaistaa sinne bussikaistalle, ei oman kääntymisen vaan ihan pääasiallisen ajosuunnan takia, niin heikompikin sortuu ja tämä on sitten lumivyöryefekti kun sinne kaistalle ei sitten pääse ollenkaan enää siellä missä jonkun konttori-insinöörin mielestä oli tarkoitus.
Jos ihmiset käyttää laitetta väärin, vika on useimmiten laitteessa eikä ohjeissa.
Ja todellakin opasteet voisi tehdä todellisten kaistojen mukaan. Helsinki on täynnä opasteita, jossa neuvotaan tarkoituksella väärälle kaistalle jotta liikenne jakautuisi tasaisemmin, sitten tuleekin kesken risteyssumaa kaistanvaihtotarve yllätyksenä.
Ampukaa insinööri, älkää käyttäjä. Tai kaikille robottiauto.
Niin joo ja ei kun pakko että autossa pitää olla min. 2 henkilöä klo 8-16. Kuulostaa kunnon kommariunelmalta. Mutta tätä menoa tähän päädytään jos kaikki keskitetään yhelle kallioniemelle ja jätetään muu maa tyhjäksi. Se kai on vihreiden unelma että 5 kaupunkia johon lamp...kansa pakkoasutetaan ja muualla liikkumiseen tarvii anoa lupa etukäteen. Vähän kuin punaiset khmerit mutta väestö kaupunkiin maaseudun sijaan.
Jos ihmiset käyttää laitetta väärin, vika on useimmiten laitteessa eikä ohjeissa.
Ja todellakin opasteet voisi tehdä todellisten kaistojen mukaan. Helsinki on täynnä opasteita, jossa neuvotaan tarkoituksella väärälle kaistalle jotta liikenne jakautuisi tasaisemmin, sitten tuleekin kesken risteyssumaa kaistanvaihtotarve yllätyksenä.
Ampukaa insinööri, älkää käyttäjä. Tai kaikille robottiauto.
Niin joo ja ei kun pakko että autossa pitää olla min. 2 henkilöä klo 8-16. Kuulostaa kunnon kommariunelmalta. Mutta tätä menoa tähän päädytään jos kaikki keskitetään yhelle kallioniemelle ja jätetään muu maa tyhjäksi. Se kai on vihreiden unelma että 5 kaupunkia johon lamp...kansa pakkoasutetaan ja muualla liikkumiseen tarvii anoa lupa etukäteen. Vähän kuin punaiset khmerit mutta väestö kaupunkiin maaseudun sijaan.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Liikenteestä
No joo Stadi on Stadi. Ahdasta ja sille ei mitään voi. Se on sitä mitä se on. Suurin osa ajaa niin kun pitää. Huolimatta suurista jonoista ruuhka-aikana. Pieni osa on sitten niitä, jotka ajaa bussikaistaa tahallaan. Pitkiäkin pätkiä tietäen että ajavat sielä. Tyyliin Nurdersöödinkiltä Hesperiaan asti. Ja sitten on näitä, jotka ajaa vasenta kaistaa ja saavat ison AHAA elämyksen esim. Tullinpuominkohdalla suuntaan etelä/ Reijolankadun kohdalla suuntaan pohjoinen ; että pakko vaihtaa se kaista nyt. Päivän eka ja vika rako. Kuten aina. Ja siitä olikin puhetta, se on mitä se on se paikka.sämpy kirjoitti:Noista bussikaistaongelmista, että ehkä pitäisi kohdistaa purnaus tiesuunnitteluosastolle, jos kaistat tehdään niin että päästäkseen oikeaan suuntaan muun liikenteen on puolipakko lainata bussikaistaa. Uskoisin että suurin osa ihmisistä haluaisi kunnioittaa bussikaistoja ja voi jonottaa omaa vuoroaan kauemmin kuin joukkoliikenne, mutta kun heti risteyksen jälkeen pitää salamana päästä vaihtamaan kaistaa sinne bussikaistalle, ei oman kääntymisen vaan ihan pääasiallisen ajosuunnan takia, niin heikompikin sortuu ja tämä on sitten lumivyöryefekti kun sinne kaistalle ei sitten pääse ollenkaan enää siellä missä jonkun konttori-insinöörin mielestä oli tarkoitus.
Jos ihmiset käyttää laitetta väärin, vika on useimmiten laitteessa eikä ohjeissa.
Ja todellakin opasteet voisi tehdä todellisten kaistojen mukaan. Helsinki on täynnä opasteita, jossa neuvotaan tarkoituksella väärälle kaistalle jotta liikenne jakautuisi tasaisemmin, sitten tuleekin kesken risteyssumaa kaistanvaihtotarve yllätyksenä.
Ampukaa insinööri, älkää käyttäjä. Tai kaikille robottiauto.
Niin joo ja ei kun pakko että autossa pitää olla min. 2 henkilöä klo 8-16. Kuulostaa kunnon kommariunelmalta. Mutta tätä menoa tähän päädytään jos kaikki keskitetään yhelle kallioniemelle ja jätetään muu maa tyhjäksi. Se kai on vihreiden unelma että 5 kaupunkia johon lamp...kansa pakkoasutetaan ja muualla liikkumiseen tarvii anoa lupa etukäteen. Vähän kuin punaiset khmerit mutta väestö kaupunkiin maaseudun sijaan.
Mutta kyllä henkilöautoilijan PITÄISI tiedostaa se, että kiilaamalla saa vaan aikaseksi ongelmia itselleen. Etenkin jos pysäkkin nurkilla kiilaat. Tai siis otat sen kaistan ja pistät bussit odottamaan. Niin tulossa kun lähdössä pysäkiltä, joka on Stadin ahtaimpia pysäkkejä tilansa puolesta.
Viimeeksi eilen ; tuo paikka ennen Stokiksenkatua. Jono lähtee ja minä hiljakseen siinä sitten. Peilistä katsottu näkymä sai lähtemään hiljaa. Kaksi-kolme kappaletta kovaa tulevia autoja vasemmalla kaistalla. Varauduin...ja niinhän siinä sitten kävi. Maasturi tuli "lujaa" oikealle kaistalle. Siinä vaiheessa nostin jo ihan reilusti kaasulta, vauhtia 20kmh ja sitten se KIIA veti puskuria hipoen siihen eteen. Aikasta pienillä marginaaleilla. Ja sitten ne valot vaihtu. Maasturi pysähty kun seinään ja KIAlle tuli kiire. Ja minä jarrutin takana hiljakseen sen 20-25m raon kiinni. Siinä ne sitten kökötti. Punasissa kaiken voittaneina. Ja arvatkaa kääntykö ne STokiksenkadulle....?
Järjellä ajateltuna. MIkä hemmetin kiire niillä oli siihen?
Eikö Maasturissa ja Kiiassa riitä voimaa valojen jälkeen kiihdyttää busssin ohi ja vaihtaa kaistaa sitten kun se on on laillista?
Ei. Näemmä. Päivän vika ja eka rako. Mitä sitten, että bussin eteen. Mitä sitten että bussikaistalle. Mitä sitten että huonolla tuurilla Kiiasta olisi irronnut puskureita....Mitä sitten?
Minä minä minä minä..... Tätä se on. Joka päivä. Ajattelemattomuutta ja idiotisimiä, joka pitää ennakoida kuten eilen. Ihmiset ajaa miten ne ajaa ja ihan pienellä..millin vaativalla aivotyöllä nää henkilöt pääsisi itekkin PALJON vähemmällä ressillä, kun olisi malttia ja ajattelisi eteenpäin liikennettä ja miettisi vähän. Mutta kun ei. Niin ei.
Pahimmillaan toi Tullinpuomi on sitä, että kun lähdet siitä pysäkiltä, vasemman kaistan auto jono saa yhtä aikaa ison AHAA elämyksen, 4-6 autoa vaihtaa samaan aikaan kaistaa ja sinä jäät keskelle suojatietä bussin kanssa. Koska se rako, mikä siinä oli 2 bussin mittaa täyttyy Yber takseista hetkessä. Ja vielä kermana kakun päälle joku poikittain siihen eteen.
Sielä sitten mietit bussin ratin takana, että Joopajoo..........
No mitäpä näistä ressaamaan. Joka päivästä. Mutta kyllä se joskus hiljentää tuo ihmisten ajaminen.....
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Tuosta kun jatkaa vähän eteläänpäin, on vastassa tietyömaa, jossa vasen kaista on suljettuna lyhyeltä matkalta - siinä Finlandia -talon kohdalla. Kerrankin siinä on yllättävänkin hyvät merkit siitä että vasen kaista loppuu ja pitää pujotella se pullonkaulakohta yhtä kaistaa pitkin. Tämähän on suuri ongelma, kun muutenkin ajetaan tappituntumalla (mites muutenkaan kaupungissa voisi ajaa?) ja kaksi tappituntumakaistaa naitetaan yhteen.
Eilen muut yrittivät vetoketjutyyliin yhdistää jonoja, hommaa sekoittivat vain pari henkilöautokuskia ja kaikki 5 bussikuskia, jotka paikalla olivat. Bussin eteen ei saanut vaihtaa kaistaa, vaikka vilkulla yritti pyytää hyvissä ajoin (mikä ei yllätä, minun autoni on pienempi, joten Helsingin "joustava" liikenne ei sille tilaa suo jos ei väkisin rynni), bussin taaksekaan ei oikein saanut vaihtaa kaistaa (tässä toki kiitos myös bussin takana ajavalle, mutta bussikuskit eivät eturakojaan kiinni ajaneet vaan himmailivat rinnalla, kun vilkuttelin takakulmalla ja yritin nostella kaasua) ja molemmat bussikuskit, jotka päättivät kiertää itsekin vasemman kaistan kautta (kun se oikea jono ei muuten seissyt tarpeeksi) rynnivät ensin päällevaihtotaktiikalla vasemmalle ja myöhemmin, päästyään lähelle kaistasulkua, samalla tapaa takaisin oikealle.
Ei millään pahalla S_A, mutta myös kollegoissasi on melkoisia k-päitä liikenteessä. Se, mitä kuljettajia itseään havainnoin, niin kyse oli valkoihoisista, suomalaisen näköisistä mieshenkilöistä, jos sillä nyt mitään merkitystä on (mainittakoon myös, että sinua en nähnyt). Tullinpuomi on Tullinpuomi, siinä risteysjärjestely on perseestä riippumatta siitä, millaista autoa kuljettaa, mutta eikö väliaikaisten tietöiden kohdalla voisi yrittää ajaa sovussa siististi, rauhallisesti ja turvallisesti...
Eilen muut yrittivät vetoketjutyyliin yhdistää jonoja, hommaa sekoittivat vain pari henkilöautokuskia ja kaikki 5 bussikuskia, jotka paikalla olivat. Bussin eteen ei saanut vaihtaa kaistaa, vaikka vilkulla yritti pyytää hyvissä ajoin (mikä ei yllätä, minun autoni on pienempi, joten Helsingin "joustava" liikenne ei sille tilaa suo jos ei väkisin rynni), bussin taaksekaan ei oikein saanut vaihtaa kaistaa (tässä toki kiitos myös bussin takana ajavalle, mutta bussikuskit eivät eturakojaan kiinni ajaneet vaan himmailivat rinnalla, kun vilkuttelin takakulmalla ja yritin nostella kaasua) ja molemmat bussikuskit, jotka päättivät kiertää itsekin vasemman kaistan kautta (kun se oikea jono ei muuten seissyt tarpeeksi) rynnivät ensin päällevaihtotaktiikalla vasemmalle ja myöhemmin, päästyään lähelle kaistasulkua, samalla tapaa takaisin oikealle.
Ei millään pahalla S_A, mutta myös kollegoissasi on melkoisia k-päitä liikenteessä. Se, mitä kuljettajia itseään havainnoin, niin kyse oli valkoihoisista, suomalaisen näköisistä mieshenkilöistä, jos sillä nyt mitään merkitystä on (mainittakoon myös, että sinua en nähnyt). Tullinpuomi on Tullinpuomi, siinä risteysjärjestely on perseestä riippumatta siitä, millaista autoa kuljettaa, mutta eikö väliaikaisten tietöiden kohdalla voisi yrittää ajaa sovussa siististi, rauhallisesti ja turvallisesti...
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Liikenteestä
On kyllä mummelilta sen luokan tyhmyyttä, että toivottavasti ottaa opiksi eikä ulkoista vastuuta pysähtyneelle autoilijalle. Stereotyyppisesti ajattelisin mummeleiden juuri kävelevän suojateillä säännöllisesti ja näin ollen kojemusperäisesti tsekkaavan että kaikki kaistat ovat pysähtyneet.Jame kirjoitti:^ Tuon Mutt'in linkin johdattelemana tuli tuolta Kalevan sivuilta tämä 'lähelta piti' klippi katsottua:
http://www.kaleva.fi/videot/lahelta-pit ... 24/?o=oulu
Kuvittelin itseniä tuon suojatien eteen pysähtyneen auton ratissa. Täytynee jatkossa harkita kahteen kertaan milloin kohteliaisuus on paikallaan ja milloin sekin vain tarpeetonta riskinottoa.
Re: Liikenteestä
Joo toi Kansallismuseon kulma on nyt ihan murheen kryyni. SE on sitä Huhtikuulle asti kuulemma. Suunnittelultaan hanurista tuo kaistan blokkaus niinkin myöhään mitä siinä on. Ja se mitä ajamista siinä näkee on syvältä. Bussit rekat autot, kaikki kiilaa. Ihan sama millanen auto sielä vasemmalla kaistalla on.Polforea kirjoitti:Tuosta kun jatkaa vähän eteläänpäin, on vastassa tietyömaa, jossa vasen kaista on suljettuna lyhyeltä matkalta - siinä Finlandia -talon kohdalla. Kerrankin siinä on yllättävänkin hyvät merkit siitä että vasen kaista loppuu ja pitää pujotella se pullonkaulakohta yhtä kaistaa pitkin. Tämähän on suuri ongelma, kun muutenkin ajetaan tappituntumalla (mites muutenkaan kaupungissa voisi ajaa?) ja kaksi tappituntumakaistaa naitetaan yhteen.
Ei millään pahalla S_A, mutta myös kollegoissasi on melkoisia k-päitä liikenteessä. Se, mitä kuljettajia itseään havainnoin, niin kyse oli valkoihoisista, suomalaisen näköisistä mieshenkilöistä, jos sillä nyt mitään merkitystä on (mainittakoon myös, että sinua en nähnyt). Tullinpuomi on Tullinpuomi, siinä risteysjärjestely on perseestä riippumatta siitä, millaista autoa kuljettaa, mutta eikö väliaikaisten tietöiden kohdalla voisi yrittää ajaa sovussa siististi, rauhallisesti ja turvallisesti...
Itse en ole jaksanut siihen leikkiin lähteä, riski kolarista on suuri ja turha. Moni kiilaa, HSLn bussit mukaan lukien.
Ei siinä loppuenlopuksi mene kauhean kauaa aikaa, vaikka oikealla kaistalla oottelee ja antaa kiireisimpien mennä.
MUTTA mietippäs sitä niin päin, että autossa on se 50 ihmistä. Ne on menossa minne on menossa. Töihin jatkoyhteyksiin ym. minne lie. Kuljettajalla voi olla 4½h takana, mahdollisesti sataa lunta ja on hankala keli kuten menneellä viikolla on ollut. Ruokatunti on alkanut Tullinpuomilla, josta on Kansallismuseon nurkalla jäljellä enää 40 minuuttia 60 minsan sijasta. Kyllä se aika hyvin alkaa syömään motivaatiota ootella kaiken maailman autot ja kaikki eteen tulijat. Usko pois. MUTTA ne tauotkin pitää pitää. Mutta moniko ne pitää oikeasti?
AIna voi miettiä, että otetaan toimistotyöläisen ruokatunnista 15 minuuttia pois. Eikä sitä saa liiemmin pidentää ettei työt jää jälkeen. Monella alkaa naama mennä peruslukemille tossa kohtaa. Kirjattu tauko 8.43 alkaakin 9.01. Seuraava lähtö on 9.07. Ja ajoa takana 4½h 2 minuutin tauoilla per päättäri jos sitäkään. Revi siinä sitten huumoria siitä, että oottelet vielä lisää ja vähän vielä lisää näitä kiireisiä henkilöauto kuskeja.
Mutta kuten sanoin; tauot pitää pitää. En tiedä moniko ne pitää oikeasti tossa tilanteessa minuutilleen.
Eli kyllä minä myönnän ja nään päivittäin sitä shitti käytöstä myös kollegoilta.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Joo, siinä(kin) on parempi pitää maltti mielessä. Eniten rehellisesti sanoen potutti se bussikuski, joka tosiaan jätti eteensä rakoa ja himmaili rinnalla kun yritin vaihtaa kaistaa taaksensa, mutta veti sitten edestään raon umpeen kun koetin lähteä etenemään ettei koko baana seiso turhaan. Niitä ohittelijasäntäilijöitä lähinnä ihmettelin, luuilsi ettei ammattikuskit arvosta haitarointia.S_A kirjoitti:Ja se mitä ajamista siinä näkee on syvältä. Bussit rekat autot, kaikki kiilaa. Ihan sama millanen auto sielä vasemmalla kaistalla on.
Itse en ole jaksanut siihen leikkiin lähteä, riski kolarista on suuri ja turha. Moni kiilaa, HSLn bussit mukaan lukien.
Ei siinä loppuenlopuksi mene kauhean kauaa aikaa, vaikka oikealla kaistalla oottelee ja antaa kiireisimpien mennä.
Joo, ankeatahan se on, pitää vaan onnistua hahmottamaan että ei se työmaa eikä siitä johtuva viivästys ole omaa syytä. Matkustajien matka venyy, mutta voi se venyä monesta muustakin syystä, mitä kuljettaja ei yksin voi pelastaa.S_A kirjoitti: MUTTA mietippäs sitä niin päin, että autossa on se 50 ihmistä. Ne on menossa minne on menossa. Töihin jatkoyhteyksiin ym. minne lie. Kuljettajalla voi olla 4½h takana,
Tässä vuosien saatossa on jokusen kerran toistasataa jamppaa (pahimmissa kolmatta- tai jopa neljättä-) seisseet tumput suorina, kun joku järjestelmä, datapurnukka tahi joku muu vaikuttava teekijä on vetänyt herneen nenään ja tehnyt mitä hämmentävimpiä källejä. Ja kun väki ei pääse tekemään hommiaan loppuun, ne ei myöskään pääse lähtemään kotiin yhtä kivasti kuin normaalisti eikä seuraavan portaan duunarit pääse edes aloittamaan ajoissa. Kaikkia **tuttaa. Puhelimet soi, johtajat utelee tilannetta jatkuvasti ja täysin ennenkuulumaton ongelma pitäisi saada ratkaistua, eikä se yleensä selviä vartissa, jos ei ole helpottanut viidessä minuutissa. Takana on 6-7h tiukkaa vääntämistä muiden järjestelmien ja projektien parissa, perushommia olisi vielä helposti tunniksi-kahdeksi ja päälle pienemmät ongelmatilanteet, joita myös pukkaa jatkuvasti. Samalla parikymmentä tyyppiä uinuttaa että sähköposti ei toimi, joltakulta on tietoja hukassa ja jollain muulla ei vaan taito riitä vaan kaipaa tukea Excelin tai Notepadin käyttöön.
Force Majeuret pitäisi onnistua hahmottamaan niin, että kun ei sille mitään voi, ei siitä kannata suuremmin stressata. Se lumisade hidastaa liikenteessä kaikkia. On ymmärrettävää, että se vituttaa, mutta sitä suuremmalla syyllä pitäisi onnistua liikenteessä pysymään rauhallisena ja toimimaan yhteistyössä.S_A kirjoitti: mahdollisesti sataa lunta ja on hankala keli kuten menneellä viikolla on ollut.
Tää on niitä seikkoja, että kaikkien pitäisi ne pitää, että ei tule "Timokin selviää tästä, kun pitää vaan vartin ruokiksen" -efektejä. Välillä todella penseää ja hankalaa noita on sommitella, hommista riippumatta. Ajohommissa toki ajoaikasäädökset tuovat kakkuun oman kirsikkansa.S_A kirjoitti:Ruokatunti on alkanut Tullinpuomilla, josta on Kansallismuseon nurkalla jäljellä enää 40 minuuttia 60 minsan sijasta. Kyllä se aika hyvin alkaa syömään motivaatiota ootella kaiken maailman autot ja kaikki eteen tulijat. Usko pois. MUTTA ne tauotkin pitää pitää. Mutta moniko ne pitää oikeasti?
Huomenna päästään aloittamaan järjestelmäasennusta, joka (siis aloitus) on aikataulutettu eiliselle. Päästään siis aloittamaan tällä kertaa vain 48h myöhässä, eikä lie epäilystä että moni odottaa että aikataulu ei veny toisesta päästä. Tehollinen työaikaennuste tuolle on 16-24 työtuntia ja siihen pohjaavia järjestelmiä pitäisi asentaa ensi viikolla, tehollisen työaikaennusteen ollessa niille 24-40 työtuntia. Lisäksi pitäisi suoriutua päivittäisistä ja viikottaisista rutiineista, jotka hörppää viikossa sen 15-20 tuntia, jos ei ongelmia ja vikatilanteeita ole. Nämä jakautuu kivasti kahdelle saitille eri puolilla pk-seutua.S_A kirjoitti: AIna voi miettiä, että otetaan toimistotyöläisen ruokatunnista 15 minuuttia pois. Eikä sitä saa liiemmin pidentää ettei työt jää jälkeen. Monella alkaa naama mennä peruslukemille tossa kohtaa. Kirjattu tauko 8.43 alkaakin 9.01, josta on jäljellä 5 minuuttia 4½h ajon jälkeen. Revi siinä sitten huumoria siitä, että oottelet vielä lisää ja vähän vielä lisää näitä kiireisiä henkilöauto kuskeja.
Joo, mä pidän kahvi- ja lounastaukoja (mm. tän viestin kirjoitus). Minuuttien vippauksilla ei ole käytännössä mitään väliä enää tässä skaalassa. Ammatinvalintakysymys, kuten aiempi toimitusjohtajamme joskus totesi.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Liikenteestä
^meille sanottiin, että "tehän olette täällä, koska te haluatte ja tuolla oven takana on muita tulijoita", kun koetimme ehdottaa parempaa rutiinia tjs.
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Liikenteestä
Tänään sitten olikin kaikenlaista sankaria liikenteessä. BMW kuski päätti pysähtyä motarilla, kun tajusi liian myöhään haluavansa mennä Vaajakosken suuntaan liittymästä ja välttämättä vielä halusi sulkuviivojen yli mennä. Sitten Seppälästä kohti keskustaa, itse vasemmalla kaistalla ja Ford kuski oikealla risteyksissä punaisissa valoissa. Muutaman sekunnin kuluttua tämä Ford kuski lähtee jatkamaan pokkana eteenpäin vaikka punaiset valot paloivat. Pari sekuntia myöhempään ja vasemmalta Delta-auton suunnalta tulleet olisivat saaneet oikeasti säikähtää tuota sankaria.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Liikenteestä
joku idiootti mersukuski, joka körötteli keskustasta asti vasenta kaistaa, keksi ajaa Hätilässä papinniittyyn kääntyvien kaistalta, jossa neljä autoa sen edessä kääntyi vasemmalle, hidastamatta suoraan kun itellä oli ainoolla suoraan menevien kaistalla 50km/h+ nopeutta. Vähän oli ahdasta liikenteenjakajan kohdalla, mutta lopulta luovutti ja siirtyi hiillostamaan takapuskuriin. Ei luultavasti ajatellut toimivansa mitenkään väärin.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Liikenteestä
Tuostahan tulee ihan mieleen Hämeenpuiston ja Satakunnankadun risteys Tampereella. Hämeenpuistoa pohjoiseen ajaessa ei ole mitenkään harvinaista, että joku päättää ajaa vasemmalle kääntyvien kaistalta suoraan. Sen jälkeen ei ole liikenteenjakajaa, mutta pysäköintiruudut kaventavat ajorataa sopivasti.
Järkiautoilija
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Liikenteestä
Espoossa finnoontiellä Pisan risteys suunnasta suomenoja - Espoon ghetto vähän samoja ongelmia. Risteyksessä on yksi kaista ja kukin ryhmittyy aikeidensa mukaan. Ongelmia tulee kun vierekkäin ryhmittyvät autot ajavat rintarinnan väkisin risteyksen jälkeen jatkuvalle yhdelle kaistalle.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
http://www.aamulehti.fi/kotimaa/tata-ei ... -24096879/
Henkilökohtaisesti väittäisin ongelmaa maanlaajuiseksi.
Henkilökohtaisesti väittäisin ongelmaa maanlaajuiseksi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Täälläpäin liikennevaloja käytetään pääsääntöisesti liikenteen hidastamiseen ja pysäyttelyyn. Tavoitteena on, että seistään punaisissa katsomassa kun kukaan ei mene mihinkään. Ei paljoa kannusta rivakkaan lähtöön.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
^^Tuohon liittyen kotimainen erityisongelma on risteyksissä oikealle kääntyminen. Liikenteen osalta edistyneissä valtioissa oikealle saa kääntyä aina, kolmion takaa -säännöillä. Tämän soisi implementoitavan, puusta putoamisesta alkaa kuitenkin täälläkin olemaan jo tovi aikaa. Stop-merkin sääntö voisi myös olla järkevöitetty. Uudessa maailmassa mennään vuoronperään stop-merkkien takaa. Jouduttaa tilanteen sujumista aikatavalla, eikä motita ketään mikäli on kyseessä kovasti erilaisella tiheydellä liikennöitävät väylät.
Valoista lähteminen on pääkaupunkiseudullakin usein t-u-s-k-a-i-s-e-n hidasta. Paitsi Mäkelänkadun päästä, Tuusulanväylälle lähtö on kuin GP-kisan gridi. Siihen voisikin laittaa punaisiksi muuttuvia valoja, ammutaan liikkeelle kun valot sammuvat!
Valoista lähteminen on pääkaupunkiseudullakin usein t-u-s-k-a-i-s-e-n hidasta. Paitsi Mäkelänkadun päästä, Tuusulanväylälle lähtö on kuin GP-kisan gridi. Siihen voisikin laittaa punaisiksi muuttuvia valoja, ammutaan liikkeelle kun valot sammuvat!
Re: Liikenteestä
^+1!
Joulukuusen voisi myös laittaa liikennevalojen sijaan Kustaa Vaasan tien ja Valtimontien risteykseen Lahdenväylän alkuun.
Monella taisi olla pinna kireellä tänään 25:lla länteen puolenpäivän aikoihin. Kurkkupuvut olivat moottorimarssilla. Nummela Haimoo välillä laskin yli 70 SA-ajoneuvoa liikkeellä. Audit koukkijoina vastaantulijoista välittämättä ykkösinä, Volvot kakkosina. Hyöty nolla.
Joulukuusen voisi myös laittaa liikennevalojen sijaan Kustaa Vaasan tien ja Valtimontien risteykseen Lahdenväylän alkuun.
Monella taisi olla pinna kireellä tänään 25:lla länteen puolenpäivän aikoihin. Kurkkupuvut olivat moottorimarssilla. Nummela Haimoo välillä laskin yli 70 SA-ajoneuvoa liikkeellä. Audit koukkijoina vastaantulijoista välittämättä ykkösinä, Volvot kakkosina. Hyöty nolla.
Ride on!
Re: Liikenteestä
Pari kertaa olen ollut samassa tilanteessa kuin tämä pysähtynyt, enkä ole aikoihin uskaltanut pysähtyä kaksi kaistaa samaan suuntaan -tiellä, jos en ole ensin tsekannut, että sieltä toista kaistaa ei ole joku tulossa. Tylyltähän se tuntuu päästellä, mutta liian suuri todennäköisyys, että se joku tulee toista kaistaa pysähtymättä ohi.Jame kirjoitti:^ Tuon Mutt'in linkin johdattelemana tuli tuolta Kalevan sivuilta tämä 'lähelta piti' klippi katsottua:
http://www.kaleva.fi/videot/lahelta-pit ... 24/?o=oulu
Kuvittelin itseniä tuon suojatien eteen pysähtyneen auton ratissa. Täytynee jatkossa harkita kahteen kertaan milloin kohteliaisuus on paikallaan ja milloin sekin vain tarpeetonta riskinottoa.
Kun itte tekee saa sellaisen kuin tulee.
Re: Liikenteestä
Welkome to Myyrmäki. En tiedä kuka on valjojen suunnittelun takana, mutta ei ne ainakaan päästöjä tai melua vähennä....saati toimi...Polforea kirjoitti:Täälläpäin liikennevaloja käytetään pääsääntöisesti liikenteen hidastamiseen ja pysäyttelyyn. Tavoitteena on, että seistään punaisissa katsomassa kun kukaan ei mene mihinkään. Ei paljoa kannusta rivakkaan lähtöön.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
^Hyvin osuttu, kirjoitin tuon tekstin Kaivokselasta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Liikenteestä
Muutenkin nää ajastetut valot aamu öisin on aika erikoinen juttu. Ketään ei mene missään mutta pakko niihin on pysähtyä.
Sitten ootellaan...04 aikaan aamu yöllä....jalankulkijat....risteävä liikenne....ja kas tas meni minuutti ja naps valot vaihtuu vihreälle....
Etenkin toi Energian areenan nurkalla olevan pikkutien valot saa joskus miettimään tätä maailman menoa. Ketään ei missään mutta ne valot pyörii siinä itekseen koko yön yli...ei niitä varmaan kukaan jalankulkija noudata sen enempää ja olen enemmän kun useita kertoja nähnyt että siitä ajetaan läpi oli sielä punanen tai ei....
NIiku että mitä järkeä tossa on, pitää niitä päällä keskellä yötä?
Ja sitten tää Myyrmäki. Tuut Myyrmäentietä kohti Myyrmäkeä. Naps...jäät ekoihin valoihin..no ne vaihtuu minuutin päästä kun kaikki 3 autoa on menneet keskellä päivää kauppaan.
Käännät vasemmalle kohti asemaa ja naps...seuraavat valot 73m päässä. Punasena. No tuli sieltä 560 sentään ja pari muuta ja vielä pari muuta ja pari punasiinkin. Ootat ne. 46 sekunttia. Naps ne vaihtuu ja käännät oikeelle kohti asemaa ja AH KAS. S-Kaupan valot punasena. 43m matkan verran tulikin ajettua. Minuutti menee. Ja yksi Toiota! Noniin hyvä ettei tarvinnut Toitan jarrutella liikoja.
Ootat ne valot....ja naps taas pääset seuraaviin valoihin asemalle...ootat niissä. No sentään bussi meni ja pari pappaa kadun yli.
Sitten taas menet seuraaviin 100m päässä oleviin terkkarin valoihin jotka sopivasti vaihtuu siinä ajellessa rajotuksien mukaan. Minuutti niissä ootellessa eläkeläisiä kaupasta kello 12 ja sitten taas happea hellaan sano Mummo saunassa.
Mannin ohi ja käännyt Verovirastolle ah...ekat Veroviraston valot..ai kun kiva. Yksi mummo........meneee........jaha nyt ne vaihtu. Hanaa ja auts...Mannin pysäköinti-kilterinkoulunvalot ai että... tulihan sieltä yksi NIssan MIkra...noniin hyvä ettei tarvitse raskasta jarrua polkea. Ja taas jaha veroviraston toiset valot 24m päässä....Yksi Audi....jooh........diidapaddiiddpaaa...noniin ja nyt jatkuu...hanaaa...jaha 42kmh saa ajaa...hmmm jaha Nesteen valot..noniin...Jaha...kääntyvät..jalankulkijat..kääntyvät...jaha hanaaa....ja taas mennään ja jaha taas tämä Energia areenan viereiset valot kuin tilauksesta päin naamaa. Kaikki odottaa...ei ketään missään. Jaha menoksi.........
Tätä se on Päästöjen juhlaa. Melun juhlaa!............Velkome to Myyrmäki.
THE GHETTO OF TRAFFIC LIGHTS!
MYYRMÄKI - THE PLACE WERE YOUR MIND RELAXES.....
Sitten ootellaan...04 aikaan aamu yöllä....jalankulkijat....risteävä liikenne....ja kas tas meni minuutti ja naps valot vaihtuu vihreälle....
Etenkin toi Energian areenan nurkalla olevan pikkutien valot saa joskus miettimään tätä maailman menoa. Ketään ei missään mutta ne valot pyörii siinä itekseen koko yön yli...ei niitä varmaan kukaan jalankulkija noudata sen enempää ja olen enemmän kun useita kertoja nähnyt että siitä ajetaan läpi oli sielä punanen tai ei....
NIiku että mitä järkeä tossa on, pitää niitä päällä keskellä yötä?
Ja sitten tää Myyrmäki. Tuut Myyrmäentietä kohti Myyrmäkeä. Naps...jäät ekoihin valoihin..no ne vaihtuu minuutin päästä kun kaikki 3 autoa on menneet keskellä päivää kauppaan.
Käännät vasemmalle kohti asemaa ja naps...seuraavat valot 73m päässä. Punasena. No tuli sieltä 560 sentään ja pari muuta ja vielä pari muuta ja pari punasiinkin. Ootat ne. 46 sekunttia. Naps ne vaihtuu ja käännät oikeelle kohti asemaa ja AH KAS. S-Kaupan valot punasena. 43m matkan verran tulikin ajettua. Minuutti menee. Ja yksi Toiota! Noniin hyvä ettei tarvinnut Toitan jarrutella liikoja.
Ootat ne valot....ja naps taas pääset seuraaviin valoihin asemalle...ootat niissä. No sentään bussi meni ja pari pappaa kadun yli.
Sitten taas menet seuraaviin 100m päässä oleviin terkkarin valoihin jotka sopivasti vaihtuu siinä ajellessa rajotuksien mukaan. Minuutti niissä ootellessa eläkeläisiä kaupasta kello 12 ja sitten taas happea hellaan sano Mummo saunassa.
Mannin ohi ja käännyt Verovirastolle ah...ekat Veroviraston valot..ai kun kiva. Yksi mummo........meneee........jaha nyt ne vaihtu. Hanaa ja auts...Mannin pysäköinti-kilterinkoulunvalot ai että... tulihan sieltä yksi NIssan MIkra...noniin hyvä ettei tarvitse raskasta jarrua polkea. Ja taas jaha veroviraston toiset valot 24m päässä....Yksi Audi....jooh........diidapaddiiddpaaa...noniin ja nyt jatkuu...hanaaa...jaha 42kmh saa ajaa...hmmm jaha Nesteen valot..noniin...Jaha...kääntyvät..jalankulkijat..kääntyvät...jaha hanaaa....ja taas mennään ja jaha taas tämä Energia areenan viereiset valot kuin tilauksesta päin naamaa. Kaikki odottaa...ei ketään missään. Jaha menoksi.........
Tätä se on Päästöjen juhlaa. Melun juhlaa!............Velkome to Myyrmäki.
THE GHETTO OF TRAFFIC LIGHTS!
MYYRMÄKI - THE PLACE WERE YOUR MIND RELAXES.....
Viimeksi muokannut S_A, 29 Marras 2016, 15:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Liikenteestä
Juuri päättyneessä Ajantasa/Yle Flying Finn Rauno Aaltonen puhui asiaa suomalaisten liikennekäyttäytymisestä. Kohta Areenassa kuultavissa.
"Minä ensin", "100% luottaa liikenteessä onneen", "italialaiset osaa luovuttaa" ja muuta tarinaa Olli Ihamäen haastattelussa.
"Minä ensin", "100% luottaa liikenteessä onneen", "italialaiset osaa luovuttaa" ja muuta tarinaa Olli Ihamäen haastattelussa.
Ride on!
Re: Liikenteestä
Joo minä ensin on SUOMALAINEN MOTTO.doublesix kirjoitti:Juuri päättyneessä Ajantasa/Yle Flying Finn Rauno Aaltonen puhui asiaa suomalaisten liikennekäyttäytymisestä. Kohta Areenassa kuultavissa.
"Minä ensin", "100% luottaa liikenteessä onneen", "italialaiset osaa luovuttaa" ja muuta tarinaa Olli Ihamäen haastattelussa.
Oot bussin kanssa keskellä risteystä, poikittain aamu ruuhkassa. Oottaen että saisit oikealta tulevilta tilaa päästä pois siitä risteyksestä. NÄH.
Mitä sitä päästäämään. HANAA VAAN ja voihan sen bussin keulan kiertääkin vielä vähän penkan kautta jos ahdasta on. Mutta eteen se ei tule. Sitten 120m päässä vilkku ja yrityksen pihalle. On se kiirettä pidelly...
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Olen tähän mennessä keksinyt kaksi teoriaa:S_A kirjoitti:NIiku että mitä järkeä tossa on, pitää niitä päällä keskellä yötä?
A) Vantaa on päättäjiensä mielestä liian kylmää seutua, joten lämmitetään ilmastoa seisottamalla autoja paikallaan kun kukaan ei mene mihinkään.
B) Investoinnille pitää saada käyttötunteja, ettei näytä niin kalliilta tilastoissa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Liikenteestä
Olenko ymmärtänyt väärin, kun mielestäni tuossa liikennevaloin pois päältä ottamisessa on omat kommervenkkinsä lain suhteen? Vaikka kyllähän niitä näkyy olevan öisin pois käytöstä, niin ei se ainakaan mahdotonta ole.
Nuo aikaohjatut liikennevalot ovat mielestäni yksi tyhmimmistä liikenneinvestoinneista, mitä pystyy tehdä.
Tuo on henk.koht tyhmin paikka tuommoiselle liikennevalolle, mitä on vastaan tullut. Hyvinkäällä kauppakeskus Villan rakentamisen aikoihin tehty. Ahjonkadulla. Oman kokemuksen mukaan edes liikennemäärä tuossa kohtaa ei tarvitisisi liikennevaloja. (Ainakaan 2014 kesällä ei siinä kovin kummosta liikennettä ollut edes ruuhka-aikaan.)
https://www.google.fi/maps/place/60°37' ... d24.858516
^Ei toimi linkitys eli sama tinyurlin kautta.
http://tinyurl.com/zbjakxp
Nuo aikaohjatut liikennevalot ovat mielestäni yksi tyhmimmistä liikenneinvestoinneista, mitä pystyy tehdä.
Tuo on henk.koht tyhmin paikka tuommoiselle liikennevalolle, mitä on vastaan tullut. Hyvinkäällä kauppakeskus Villan rakentamisen aikoihin tehty. Ahjonkadulla. Oman kokemuksen mukaan edes liikennemäärä tuossa kohtaa ei tarvitisisi liikennevaloja. (Ainakaan 2014 kesällä ei siinä kovin kummosta liikennettä ollut edes ruuhka-aikaan.)
https://www.google.fi/maps/place/60°37' ... d24.858516
^Ei toimi linkitys eli sama tinyurlin kautta.
http://tinyurl.com/zbjakxp
Suoraan vaan suoraa
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Voi toki olla, mutta kai valojen poissaoloon pitää kyltityksillä yms varautua muutenkin. Ja mm. naapurikaupunki Helsinki onnistuu sammuttelemaan valoja keltavilkulle tai tyystin pois rauhallisempiin aikoihin.
Sillankorvankadun jalankulkuvalot on tosiaan hienot. Vastaava paikka löytyy yllättäen Vantaanlaaksosta (ja varmaan monesta muustakin paikasta - Pieksämäen valoja en tähän linkkaa, kun siinä on sentään ylitettävänä 4 kaistaa). Liikenne toimisi tuossakin todennäköisesti paremmin ilman noita valoja (siinä on aina kotva, kun sekä jalankulkijoille että autoille palaa punaiset vaihdon yhteydessä), jos autoilijat ja pyöräilijät (sekä moottori-, mopo että ne polku-, jotka jostain syystä väkisin polkevat kaistalla klv:n sijasta) tajuaisi noudattaa velvollisuuttaan päästää jalankulkijat yli. Mutta kun ei, niin tarttetaan valo-ohjausta pysäyttämään liikennevirta turvallista ylitystä varten.
Sillankorvankadun jalankulkuvalot on tosiaan hienot. Vastaava paikka löytyy yllättäen Vantaanlaaksosta (ja varmaan monesta muustakin paikasta - Pieksämäen valoja en tähän linkkaa, kun siinä on sentään ylitettävänä 4 kaistaa). Liikenne toimisi tuossakin todennäköisesti paremmin ilman noita valoja (siinä on aina kotva, kun sekä jalankulkijoille että autoille palaa punaiset vaihdon yhteydessä), jos autoilijat ja pyöräilijät (sekä moottori-, mopo että ne polku-, jotka jostain syystä väkisin polkevat kaistalla klv:n sijasta) tajuaisi noudattaa velvollisuuttaan päästää jalankulkijat yli. Mutta kun ei, niin tarttetaan valo-ohjausta pysäyttämään liikennevirta turvallista ylitystä varten.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Liikenteestä
Liikennevalojen yöpoltto johtuu LVM:n asetuksesta tieliikenteen liikennevaloista. Sen 17 § kun sanoo näin:
"Liikennevalojen tulee pääsääntöisesti olla aina toiminnassa. Jos liikenne on hyvin vähäistä, voidaan liikennevalot kuitenkin esimerkiksi kello 24–06 välisenä aikana kytkeä pimeäksi, jollei siitä aiheudu vaaraa."
Kun tuo asetus tuli voimaan, monessa kunnassa päädyttiin pitämään valot aina päällä. Kukaan virkamies kun ei uskalla määritellä sitä, milloin liikenne on "hyvin vähäistä".
Toinen syy on tietysti se, että niillä valoilla saadaan kivasti hidastettua liikennettä. Tuon on tamperelainen kaupungin virkamies muutamaan kertoon sanonut lehdessäkin aivan suorin sanoin. Samalla lisääntyvät tietysti melu, peräänajot ja muu, mistä kärsii joku muu kuin liikennevalojen suunnittelija.
"Liikennevalojen tulee pääsääntöisesti olla aina toiminnassa. Jos liikenne on hyvin vähäistä, voidaan liikennevalot kuitenkin esimerkiksi kello 24–06 välisenä aikana kytkeä pimeäksi, jollei siitä aiheudu vaaraa."
Kun tuo asetus tuli voimaan, monessa kunnassa päädyttiin pitämään valot aina päällä. Kukaan virkamies kun ei uskalla määritellä sitä, milloin liikenne on "hyvin vähäistä".
Toinen syy on tietysti se, että niillä valoilla saadaan kivasti hidastettua liikennettä. Tuon on tamperelainen kaupungin virkamies muutamaan kertoon sanonut lehdessäkin aivan suorin sanoin. Samalla lisääntyvät tietysti melu, peräänajot ja muu, mistä kärsii joku muu kuin liikennevalojen suunnittelija.
Järkiautoilija
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... 89603.html
Hmmm... Vanhempi herrasmies luonnollisesti saa jatkaa ajamistaan, kun saa autonsa korjaamolta.
Hmmm... Vanhempi herrasmies luonnollisesti saa jatkaa ajamistaan, kun saa autonsa korjaamolta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Liikenteestä
Jos ikää tarpeeksi, niin taitaa olla uusi inssi edessä jos haluaa pitää korttinsa...
Suoraan vaan suoraa
Re: Liikenteestä
Minä kohtasin eilen Turuntiellä Kilon kohdalla niin leveän uuden X5 Bemerin kuskin, että harvoin näkee noin leveätä ajamista. Ei siinä kyllä ollut vilkkujakaan. Pienestä välistä suoraan eteen, vilkutta. Ja sitten hanaa ja Karakallion suuntaan ja sinne se jonnekin horisonttiin katosi 40 alueella.
Mietin vaan siinä, että kun Bemaristit netissäkin sanoo että kun heitä sorretaan tuola liikenteessä ja on kateellisia.
No miksi te ajatte niillä sitten noin? Että koko Suomi näkee aivan varmasti.....
On se kumma kun tulee sitä mainetta kun millään ei ole liikenteessä väliä...?
Mietin vaan siinä, että kun Bemaristit netissäkin sanoo että kun heitä sorretaan tuola liikenteessä ja on kateellisia.
No miksi te ajatte niillä sitten noin? Että koko Suomi näkee aivan varmasti.....
On se kumma kun tulee sitä mainetta kun millään ei ole liikenteessä väliä...?
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Noooo, saksalaiset premium-autot ylipäätään on suunniteltu asiakkaan rakennettavaksi, eli kaikki pitää ruksata tilatessa, joskin niitä nykyään petrataan kaikenmaailman paketeilla. Perustason pakettiin sisältyy yleensä sisältä käännettävät etupyörät, vähän lisää maksamalla saa sisältä kahteen suuntaan kääntyvät etupyörät. Luxury -paketissa tulee kyllä ulkovilkut, mutta sporttipaketissa taas poistetaan ratin kääntelyä häiritsevä vilkkuviiksi.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.