Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Nämä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/433052/A ... KENTEESEEN
Töistä lähtiessä pääsee kokeilemaan kunnolla..
Töistä lähtiessä pääsee kokeilemaan kunnolla..
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Varoitus, seuraava postaus sisältää kuvia likaisesta Subarusta
Vuosittainen Lancia Club Finlandin Lumipalloralli on tulossa, ajattelin Polforean kanssa tehdä matkan sinne, joten tein vähän ennakoivaa huoltoa:
Uudet öljyt ja suodatin
Uudet jarrupalat taakse
~170tkm ajetuiksi kaksmäntäisiksi takasatuloiksi mielestäni todella hyväkuntoiset. Kunnon puhdistus, vähän hiomapaperia taktisiin alueisiin, sopivasti jarrurasvaa ja takaisin läjään. Männät liikkuvat kuin uusissa ja kumit ehjät.
Vähän se on sekamelska vielä, mutta kyllä tämä tästä.. Toimii ja kulkee, se on pääasia.
Loppuu aika vuorokausista kesken ja kesä lähestyy.. Perhe ja muut harrastuksia haittaavat turhuudet vie aikaa, rahaa ja voimavaroja. Mopoonkin olisi periaatteessa kaikki, pitäisi vaan tehdä.
Vuosittainen Lancia Club Finlandin Lumipalloralli on tulossa, ajattelin Polforean kanssa tehdä matkan sinne, joten tein vähän ennakoivaa huoltoa:
Uudet öljyt ja suodatin
Uudet jarrupalat taakse
~170tkm ajetuiksi kaksmäntäisiksi takasatuloiksi mielestäni todella hyväkuntoiset. Kunnon puhdistus, vähän hiomapaperia taktisiin alueisiin, sopivasti jarrurasvaa ja takaisin läjään. Männät liikkuvat kuin uusissa ja kumit ehjät.
Vähän se on sekamelska vielä, mutta kyllä tämä tästä.. Toimii ja kulkee, se on pääasia.
Loppuu aika vuorokausista kesken ja kesä lähestyy.. Perhe ja muut harrastuksia haittaavat turhuudet vie aikaa, rahaa ja voimavaroja. Mopoonkin olisi periaatteessa kaikki, pitäisi vaan tehdä.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Höpöhöpö. Oot vaan kuralla peittäny lumiharjanaarmut.
Jarrurempalla yrität vain siirtää huomion vähäpätösempään asiaan.
Jarrurempalla yrität vain siirtää huomion vähäpätösempään asiaan.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tuli illalla käytyä ihan vertailuajolla. Ensin bussilla, sitten Giulietalla (bi-xenon + apuhalogeeni).hagger16 kirjoitti:Hobittibussiin laitoin kaukovaloihin led-polttimot (H11). Lyhyet on alkuperäisillä xenoneilla. Ei ole vielä parempaa kokemusta, mutta näin autotallikokeilussa ero vanhaan on järkyttävä.
2,5v poitsukin takapenkillä totesi "kaislelissa" olleen paremmat valot. Eli nuo ledit on oikeasti tehokkaat! Olen kuitenkin Giulietan valoja pitänyt todella hyvinä..
Senza cuore saremmo solo macchine
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pesin Thesiksen alustan jokaista koloa myöden liuottimella niin puhtaaksi että siltä olisi voinut syödä.......Olin tyytyväinen lopputulokseen jos tosin hieman kosteahko olo.....Seuraavaksi pyöräkotelot läpi niin että viimeinenkin likamurena poistui. Lopuksi päältäpesu/konetilan nysväys/kynnykset yms. normaalia...Kuivaus ja vahaus jollain vihreällä kovavahalla jossa oli japanialaisia koukeroita.....Hyvältä vaikutti ja lopputulos oli ihan jees. Tämän jälkeen kevyt imurointi.(kuskin jalkotilasta löytyi seitsemän kiveä....tsot tsot.... ). Helmamuovien käsittely ja renkaisiin vähän mömmöä. Lopputulos oli oikein hieno ottaen huomioon 263000 ajettua kilometriä. Join kahvit , siivosin jälkeni ja ajoin kotiin 20km tietä jolla suola suorastaan lotisi! On se hienoa että meille tehdään väkisin kesä "talven" keskelle! Eiks je.
PS: Jaksa enää edes kirota.....Olihan keli kumminkin -4`C auton mittarin mukaan ja ajokelikin todella "haastava"..... Kuivalla ja kylmällä asfalttipinnalla olisikin ollut lähes mahdotonta liikennoidä turvallisesti kotiin, uusilla talvirenkailla, joten hyvä näin......hyvähyvä.........................
PS: Jaksa enää edes kirota.....Olihan keli kumminkin -4`C auton mittarin mukaan ja ajokelikin todella "haastava"..... Kuivalla ja kylmällä asfalttipinnalla olisikin ollut lähes mahdotonta liikennoidä turvallisesti kotiin, uusilla talvirenkailla, joten hyvä näin......hyvähyvä.........................
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Talli on tyhjä. No motocycles, no car. Hakkasin jäätä tallin edustalta, että ovi aukeaa, jos joskus sinne tulis semmoinen vehje joka toimii enemmän, kun yhden kuukauden.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Aikaisemmin viikolla siivosin sisäverstaan, eilen jynssäsin "vanha uskollinen" -työkalusarjan salkkuineen sentin vaseliinikerroksen alta näkyviin:
Kaikesta tästä innostuneena en hyödyntänyt tänään kumpaakaan vaan menin aamusta "pihatalliin" rälläköimään ja putsaamaan Lancian takapyöräkoteloa ja muotoilemaan pellinpaloja. Pikkusormi taisi ottaa vähän kylmyysvauriota paineilmarälläkän puhalluksesta.
Kaikesta tästä innostuneena en hyödyntänyt tänään kumpaakaan vaan menin aamusta "pihatalliin" rälläköimään ja putsaamaan Lancian takapyöräkoteloa ja muotoilemaan pellinpaloja. Pikkusormi taisi ottaa vähän kylmyysvauriota paineilmarälläkän puhalluksesta.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vedin mopon sähköjä.
Kivaa! -lankaan pitäisi laittaa tämä, koska löysin vihdoin tuon sytytysyksikön pinnijärjestyksen/kaavion!
Kivaa! -lankaan pitäisi laittaa tämä, koska löysin vihdoin tuon sytytysyksikön pinnijärjestyksen/kaavion!
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Siivosin työpöytää, jarjestelin työkaluseinää, kuuntelin musaa ja join kaljaa. Laatuaikaa iteskseni
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Alfa ja delta pesaistu eilen. Samalla kasi siirretty parkkitallista montun päälle työn alle. Pitäisi postista käydä tuplien imusarja hakemassa. Jos tänään aloittelisi siivouksella. Työkalut on kyllä paikoillaan, mutta pöytätila on kummasti pikkuhiljaa huvennut kaikenlaisen sälän vallatessa pinta-alaa.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
vesamaan kirjoitti:Siivosin työpöytää, jarjestelin työkaluseinää, kuuntelin musaa ja join kaljaa. Laatuaikaa iteskseni
Sama. Lisäksi pystytin pari uutta peltikaappia.
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Aloittelin 2-pilarinostimen pystytystä.
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
City-tallissa lakaisin lattian ja totesin vesipumpun vuotavan mikä viimevuonna vaihdettiin. Pikkuläiskä välillä tulee lattialle ajon jälkeen.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Puhalsin taikapilliin ja suora pelti muuttui pyöränkaareksi.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Elän uudelleen kadotettua nuoruuttani jumppaamalla hangessa käyttöautoa jolla pitää huomenna päästä töihin. Sen verran on homma kehittynyt että vieressä olisi kyllä lattialämmitetty talli autonosturilla, harmi vaan että siellä pötköttää pari liikuntakyvytöntä Alfaa. Myöskin käytettävissä oleva työaika on kehittynyt jotakuinkin olemattomiin.
Eihän tässä näin pitänyt käydä.
- Epäkelpokeräilijä -
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mikäs ämpärin särki?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Minä.
Modasin vähän lisää valotehoa keulalle kun tuossa oli melkoisen surkeat ajovalot. Ei sentään ihan orkkisnaamaisen 156:n saunalyhtyjen veroiset mutta sen verran huonot kuitenkin että alkoi märällä kelillä ajaminen jo jännittää.
Valmistaja on myös kätevästi säästänyt ostajan valinnanvaikeudelta tarjoamalla valoiksi tasan yhtä vaihtoehtoa: HIR2-halogeeneja joissa kaukovalosta tehdään lähivalo mekaanisella varjostimella
Modasin vähän lisää valotehoa keulalle kun tuossa oli melkoisen surkeat ajovalot. Ei sentään ihan orkkisnaamaisen 156:n saunalyhtyjen veroiset mutta sen verran huonot kuitenkin että alkoi märällä kelillä ajaminen jo jännittää.
Valmistaja on myös kätevästi säästänyt ostajan valinnanvaikeudelta tarjoamalla valoiksi tasan yhtä vaihtoehtoa: HIR2-halogeeneja joissa kaukovalosta tehdään lähivalo mekaanisella varjostimella
- Epäkelpokeräilijä -
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ahh. Laitoitko Bilteman vai Motonetin ämpäripitkät?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
E. Sorruin tekemään jotain mistä katsastussetä ei ehkä tykkää, mutta kun lähivalojen parantamiseen ei ilmeisesti mitään sallittua konstia ole ja ne o(li)vat ihan oikeasti huonot. Pitkille ei meikän työmatkapendlaamisessa ole oikein käyttöäkään.
Projektoriumpioilla ja lähivalokaihtimilla syntyy niin terävä raja valokeilalle että ainoa mahdollisesti vastaantulijaa häikäisevä juttu voisi olla likaiset umpiot, pesureita kun ei ole. Eikä automaattista korkeudensäätöä, mutta autoon ei myöskään saa asentaa koukkua, takapenkki on torpattu täyteen turvaistuimia ja takakonttikaan ei oikein sovellu alasinten kuljetukseen joten ei se auton asento taida itsekseen muuttua.
Seliseli...
Projektoriumpioilla ja lähivalokaihtimilla syntyy niin terävä raja valokeilalle että ainoa mahdollisesti vastaantulijaa häikäisevä juttu voisi olla likaiset umpiot, pesureita kun ei ole. Eikä automaattista korkeudensäätöä, mutta autoon ei myöskään saa asentaa koukkua, takapenkki on torpattu täyteen turvaistuimia ja takakonttikaan ei oikein sovellu alasinten kuljetukseen joten ei se auton asento taida itsekseen muuttua.
Seliseli...
- Epäkelpokeräilijä -
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Velipojan pösö rikkoi laakerin eturenkaasta ja mun se piti vaihtaa. Samalla öljynvaihto, kun sain ylipuhutuksi, ettei pelkkä lisääminen riitä pitämään 36tkm ajettuja öljyjä notkeana . Moottori siis 1.6 HDi, jolla öljynvaihdolle vahva suositus on 10tkm, max.15tkm. Mitäpä sitä huoltamaan, jos ei vielä rikki ole
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^
Miten se ei oo jo tukkinu turbon öljynsaantia ja polttanut koko pskaa?
Tuohan kun kuulemma on "ihan tarpeeks" nirso senkin suhteen... Huhhuh.
Itse laitoin uudet pyyhkijät MiToon.
Selvästi paremmin pyyhkii ja kyllä kannatti.
Miten se ei oo jo tukkinu turbon öljynsaantia ja polttanut koko pskaa?
Tuohan kun kuulemma on "ihan tarpeeks" nirso senkin suhteen... Huhhuh.
Itse laitoin uudet pyyhkijät MiToon.
Selvästi paremmin pyyhkii ja kyllä kannatti.
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^Huhhuh. Mikä öljy ei vielä ole tukkinut ahtimen öljynsyötön suodatinta? Siellä kuulemma on sihti, tuttu turbohuolto ehdotti mulle vähän varauksin sen poistamista tosta meitin ministä...
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Omakohtaisesti kahden vastaavan moottorin kokemuksella minäkin sanoin, että ihme kun vielä pyörii. Mobilia siellä kuulemma on ollu ja sellaista sinne meni nytkin. Melkoista tervaa tuli pihalle.
Ehkä ne ei hajoo, kun vaan ajaa, eikä jännitä turhia
Ehkä ne ei hajoo, kun vaan ajaa, eikä jännitä turhia
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Joo, totuushan lie että tieto lisää tuskaa. Onhan mullakin yksi tuttu joka ostaa muutaman tonnin ajettuja esittelyautoja, ajaa pari vuotta ja noin 40 tonnia. Sillä matkalla lisätään öljyä jos tarvis... Muu on turhaa... Ja näköjään se toimii niinkin.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- Raikka
- Viestit: 199
- Liittynyt: 28 Kesä 2015, 18:11
- Car(s): ex;156 1.8 -03 sportwagon, GT 2.0 jts
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Projektoriumpioilla ja lähivalokaihtimilla syntyy niin terävä raja valokeilalle että ainoa mahdollisesti vastaantulijaa häikäisevä juttu voisi olla likaiset umpiot, pesureita kun ei ole. Eikä automaattista korkeudensäätöä, mutta autoon ei myöskään saa asentaa koukkua, takapenkki on torpattu täyteen turvaistuimia ja takakonttikaan ei oikein sovellu alasinten kuljetukseen joten ei se auton asento taida itsekseen muuttua.Rasvis kirjoitti:E. Sorruin tekemään jotain mistä katsastussetä ei ehkä tykkää, mutta kun lähivalojen parantamiseen ei ilmeisesti mitään sallittua konstia ole ja ne o(li)vat ihan oikeasti huonot. Pitkille ei meikän työmatkapendlaamisessa ole oikein käyttöäkään.
Tänä päivänä xenon valot ei enään vaadi automaattista korkeudensäätöä, jossain uusissa autoissa ei enään niitä ole. Itse katsastin keväällä 156 projektoreilla+ tarvike xenoneilla ja meni kiitoksilla leimasta läpi, kasuri kehui valokuviota erinomaiseksi. Umpiot oli semmoiset "dipillä" olevat bi-xenon projektorit.
Kaikkea sitä tuleekin hommattua.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Riippuu tehosta - tai oikeastaan valotehosta, jos tarkkoja ollaan. Käytännössä tehdasasenteiset 25W "säästömallit" menevät ilman pesureita ja automaattista tasonsäätöä.Raikka kirjoitti:Tänä päivänä xenon valot ei enään vaadi automaattista korkeudensäätöä, jossain uusissa autoissa ei enään niitä ole.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Raikka
- Viestit: 199
- Liittynyt: 28 Kesä 2015, 18:11
- Car(s): ex;156 1.8 -03 sportwagon, GT 2.0 jts
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Minulle katsastus mies sanoi että 35w ja 4300 on käypänen kunhan on sopivassa umpiossa, tarkoitti projektoria ja terävää valokuviota. Edelliseen 156 asensin itse retrofitlab projektorit orkkis umpioihin ja auto katsastettiin niillä kahdesti eri konttoreilla, molemmilla kerroilla xenonit kiinni. Enempi niitä tuntui kiinnostavan että valokuvio on oikenlainen.
Kaikkea sitä tuleekin hommattua.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Se on mielestäni käytäntö ihan oikeaan suuntaan (etenkin jos suuntaus on sillai järkevästi laskeva, ettei heti killitä vastaantulijoille kun on tennispallo takaluukussa), mutta virallisen pykälän en tiedä muuttuneen. Voi toki olla että minäkin olen missannut jotain.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mulla on myös se käsitys että umpio on hyväksytty kokonaisuutena johon kuuluu myös polttimo, eikä sille kirjan mukaan saa jälkikäteen tehdä yhtään mitään. Ilmeisesti halogeenin tilalle asennettavia jälkiasennusxenoneita ei siksi juuri ole 25-wattisina tarjolla että "halogeenikantaisina" ne ovat yhtä laittomia kuin 35-wattisetkin.
Hyvä jos käytännön tulkinta on vähän joustavampi. Jälkiasennusprojektori on varmaakin fiksu tapa 156:n valojen paranteluun.
Hyvä jos käytännön tulkinta on vähän joustavampi. Jälkiasennusprojektori on varmaakin fiksu tapa 156:n valojen paranteluun.
- Epäkelpokeräilijä -
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Retrofittaaminen on kuitenkin melko kannattavaa, tosin todella harvinaista täällä Suomessa kun taas ulkomailla tuo on aika peruskauraa. Tuossa on retrofitattu mun autoni valojen projektorit 156:een. Mä taas kun mietin et vois ne irroittaa ja laittaa Led projektorit tilalle (nykyään D2S xenonit umpioissa, kuten tehtaalta tulleetkin, olen vain vaihtanut toiset polttimot ja ballastit paremman valotehon saavuttamiseksi)
Tuollainen (vastaava, ei sama) controlloimassa yhdestä valoliittimestä, valot releytetty suoraan akulta ja pitkät ja tuo controlleri mahdollisti lyhyet palaa samaan aikaan pitkien kanssa. Näkee sopivasti.
Tuossa vaikka esimerkkinä H4 -> Ballast + pitkien relettä varten +/-, molemmille puolille, ei tarvitse tilata kahta. Sit vetää viel releille sähköt ja
ihan Biltemasta saa tuollaisia releitä joissa sulake samassa, niin johtojen veto on melko minimaalinen.
Tuollainen (vastaava, ei sama) controlloimassa yhdestä valoliittimestä, valot releytetty suoraan akulta ja pitkät ja tuo controlleri mahdollisti lyhyet palaa samaan aikaan pitkien kanssa. Näkee sopivasti.
Tuossa vaikka esimerkkinä H4 -> Ballast + pitkien relettä varten +/-, molemmille puolille, ei tarvitse tilata kahta. Sit vetää viel releille sähköt ja
ihan Biltemasta saa tuollaisia releitä joissa sulake samassa, niin johtojen veto on melko minimaalinen.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jos olisi enemmän peliaikaa niin hautaisin nuo Ämpärin projektorit takapihalle ja torppaisin jotain kelvollista osaa tilalle. Ei nimittäin 35w polttimoilla todellakaan tullut kesä talven keskelle, mutta on tuo nyt vähän vähemmän surkea kuin aikaisemmin.
On vaan niin monta muuta hommaa ikuisesti jonossa että ei taida tapahtua...
On vaan niin monta muuta hommaa ikuisesti jonossa että ei taida tapahtua...
- Epäkelpokeräilijä -
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jotain asentamista tämä lie, mutta ehkä olen tipahtanut myös kielenkehityksen kelkasta monen muun kelkan lisäksi, kun mieleeni tulee vain vanha lihakasa.Shakal kirjoitti:Retrofittaaminen
- Raikka
- Viestit: 199
- Liittynyt: 28 Kesä 2015, 18:11
- Car(s): ex;156 1.8 -03 sportwagon, GT 2.0 jts
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Omaani laitoin aluksi normi H1 polttimot, pelkästään jo niillä valot parani roimasti. Xenoneilla olikin jo oikein mukava ajella pimeässä.
- Liitteet
-
- SAM_0816 (800x600).jpg
- (350.19 KiB) Tiedosto ladattu 7318 kertaa
-
- SAM_0817 (800x600).jpg
- (331.88 KiB) Tiedosto ladattu 7316 kertaa
Kaikkea sitä tuleekin hommattua.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pidän todella paljon rekisterinumerostanne.Raikka kirjoitti:Omaani
FFUUUUUU (huuto joka tapahtuu kun ovi edellä puu lähestyy)
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ "Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer".
-Walter Röhrl
-Walter Röhrl
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kun näin OT linjalle lähdettiin: On muuten Ari Vatasen kanssa suurimpia idoleitani.Polforea kirjoitti:^ "Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer".
-Walter Röhrl
- -ROADRUNNER-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 19:57
- Car(s): 156 3.2 V6 GTA sw 147 2.0 ts
Ex 156 2.5 V6 sedan - Paikkakunta: Imatra
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tänää saatu jatkettua GTA:n projektia. Aikasemmi otin jo etupuskurin irti kun ballasti oli saanu yllättäen vettä ja sisältö kärähtäny Nyt on helmat irrotettu kun repsottivat ja saavat uutta maalia pintaan keväällä/kesällä kun muutakin maalaillaa. Puristuspaineet mitattu ja kaikista muista sylintereistä anto yli 15 lukemia paitsi 6cyl tuli reilu 12 tulppa oli normaalin näköne eikä tuo taida vielä hälyttävä lukema olla? Vielä paljon paljon tehtävää,käytännössä kaikki jarruosat ja alustan osat menevät uusiksi,rahotus vaan ratkasee kuinka nopeasti projekti etenee mutta tavotteena ois että kesällä Alfa olis taas tien päällä
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Aloittelin 156V6 jakohihnanvaihtoa. Nokka-akselit on näkyvissä, seuraavaks remmin kimppuun
OT: Vatanen poikkes kesken Safarirallin nuotituksen meillä syömässä. Oli tapana juosta tienvarteen heiluttamaan kun rupes pörinä kuulumaan, mutta tällä kertaa auto pysähtykin ja Ari kysyi että ootteko suomalaisia. Oli siinä pienellä pojalla huuli pyöreänä Ooppelillla se ajoi ja tais voittaa samana vuonna Safarin. Hieno mies (pullossa on maitoa )
OT: Vatanen poikkes kesken Safarirallin nuotituksen meillä syömässä. Oli tapana juosta tienvarteen heiluttamaan kun rupes pörinä kuulumaan, mutta tällä kertaa auto pysähtykin ja Ari kysyi että ootteko suomalaisia. Oli siinä pienellä pojalla huuli pyöreänä Ooppelillla se ajoi ja tais voittaa samana vuonna Safarin. Hieno mies (pullossa on maitoa )
Re: Mitä teit tänään tallissa?
2002-2003 Subarulla oli takaisinkutsu autoilleen, että pari bensalinjaa voi vuotaa kovilla pakkasilla juuri sen verran että auto haisee bensalle.
No "uusi" moottorini ei tätä takaisinkutsua ollut näemmä nähnyt, koska käry alkoi kun tuossa muutama viikko takaperin oli kovat pakkaset. Linjoihin käsiksipääsemiseen vaaditaan vähintään turbon imuletkun irroitus, joka onnistuu imusarjaa irroittamatta Jos hommaa aftermarket imuletkun tilalle ja rikkoo alkuperäisen, joten tein työtä käskettyä:
Kaikki 4kpl bensalinjojen klemmareita löytyi alta. Jokaisen kanta sojoitti eri suuntiin, onneksi olivat niin löysiä että vähän väkivaltaa pitkien pihtien kanssa niin ne sai sellaisiin asentoihin että ne pystyi kiristämään. Olivat todellakin löysällä ja kiristyivät todella paljon/helposti.
Uusi imuletku tosiaan on mahdollista asentaa imusarjaa irroittamatta, mutta se on näemmä moottoriversiosta ja imuletkun valmistajasta kiinni kuinka helppo kyseinen operaatio on. Aloitin 15:00, pääsin tallista pois 00:20. Mulla ei ole yhtään paikkaa ruumiissani mikä ei kolottaisi tai olisi muuten vain paskana. Varmaan yksi vittumaisimmista operaatioista mitä olen tähän mennessä tehnyt. Jos joudun ottamaan tuon vielä irti, ostan suosiolla imusarjalle uudet tiivisteet ja käytän 2-3h sen irroittamiseen ja kiinnittämiseen.
Enivei, siellä se lepää. Jos joku päivä ehtis siistiä tuon johtohelvetin vielä pois tuolta..
Nyt pitäisi olla lumipalloralli kunnossa.
No "uusi" moottorini ei tätä takaisinkutsua ollut näemmä nähnyt, koska käry alkoi kun tuossa muutama viikko takaperin oli kovat pakkaset. Linjoihin käsiksipääsemiseen vaaditaan vähintään turbon imuletkun irroitus, joka onnistuu imusarjaa irroittamatta Jos hommaa aftermarket imuletkun tilalle ja rikkoo alkuperäisen, joten tein työtä käskettyä:
Kaikki 4kpl bensalinjojen klemmareita löytyi alta. Jokaisen kanta sojoitti eri suuntiin, onneksi olivat niin löysiä että vähän väkivaltaa pitkien pihtien kanssa niin ne sai sellaisiin asentoihin että ne pystyi kiristämään. Olivat todellakin löysällä ja kiristyivät todella paljon/helposti.
Uusi imuletku tosiaan on mahdollista asentaa imusarjaa irroittamatta, mutta se on näemmä moottoriversiosta ja imuletkun valmistajasta kiinni kuinka helppo kyseinen operaatio on. Aloitin 15:00, pääsin tallista pois 00:20. Mulla ei ole yhtään paikkaa ruumiissani mikä ei kolottaisi tai olisi muuten vain paskana. Varmaan yksi vittumaisimmista operaatioista mitä olen tähän mennessä tehnyt. Jos joudun ottamaan tuon vielä irti, ostan suosiolla imusarjalle uudet tiivisteet ja käytän 2-3h sen irroittamiseen ja kiinnittämiseen.
Enivei, siellä se lepää. Jos joku päivä ehtis siistiä tuon johtohelvetin vielä pois tuolta..
Nyt pitäisi olla lumipalloralli kunnossa.
Viimeksi muokannut Shakal, 21 Tammi 2017, 09:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
On se Subarun konehuone todella täynnä tavaraa .
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Joo.. Ollut niin monta kertaa atomeina tai kokonaankin irti että ei kyllä tarvitse hirveästi pohtia et mitä tarvii minkäkin asian takia tehdäJiiPee kirjoitti:On se Subarun konehuone todella täynnä tavaraa .
Näyttää järkyttävältä, mutta kun intercoolerin ottaa irti (10min) ja ilmansuodatinkotelon (3min) ja minun tapauksessa tuon harmaan levyn missä lukee GrimmSpeed (1min), sekä sinisen levyn missä lukee turbosmart (15s) niin tuonne käytännössä mahtuu asumaan.
*ajat ovat viitteellisiä ja tarkoittaa myös että työkalut ovat hollilla.
ps. mun pitäisi saada swirl pot bensalinjalle, koska sattuneesta syystä tuo syö WOT aika paljon soppaa ja mutkassa jos on alle puol tankkia ja suuttimet yli 45% auki niin sitä ei tule tarpeeksi koneelle asti, enkä haluaisi laittaa sitä takakonttiin, joten ajattelin mahduttaa senkin vielä tuonne konehuoneeseen Pitää varmaan tehdä vähän muutoksia tuolle alkuperäiselle konehuoneen polttoainesuodattimelle/tehdä itse uusi..
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Laturi on kyllä harvinaisen hyvin esillä huoltoa ajatellen!
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Täytyisi ottaa omasta Subarusta verrokkikuvaJiiPee kirjoitti:On se Subarun konehuone todella täynnä tavaraa .
Aika paljon enemmän on tilaa vapaasti hengittävässä 116 kw versiossa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ja ohjaustehostin, ilmastointi, sekä jakopää. Mikään näistä ei vaadi mitään purkamista, paitsi jakopäässä muovit ja vesiletkut.VMTD kirjoitti:Laturi on kyllä harvinaisen hyvin esillä huoltoa ajatellen!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^
Eikös se oo aika ironista, kun noissa harvemmin varsinaista vikaa on edes...?
Miettii sitten mitä tahansa autovalmistajaa, jolla on isompia ongelmia jakopäiden kanssa - etenkin kejtujen - ne voi hyvinkin olla koneen takana, tulipellin puolella, kuten nimeltämainitsemattomia bimmereitä. Joo, se ongelma on vaan kaiketi kerran koneen historiassa, mutta silti. :p
Eikös se oo aika ironista, kun noissa harvemmin varsinaista vikaa on edes...?
Miettii sitten mitä tahansa autovalmistajaa, jolla on isompia ongelmia jakopäiden kanssa - etenkin kejtujen - ne voi hyvinkin olla koneen takana, tulipellin puolella, kuten nimeltämainitsemattomia bimmereitä. Joo, se ongelma on vaan kaiketi kerran koneen historiassa, mutta silti. :p
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jakopää Subarussa on kyllä todella kolarivaarallisessa paikassa. Melkein kaikissa AVK:lla myynnissä olleissa autoissa jakopää on saanut osuman eikä koneen kunnosta ole tietoa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kaverin Octavian kuskinoven sisäkahvan ruuvasin paikoilleen ja kokosin sähköikkunoiden katkaisijan.
Kyseisessä autossa kahva ei ole yhdelläkään ruuvilla kiinni ovessa. Aika hasardi systeemi.
Oma perävaunujen laitojen korotusprojekti eteni taas muutamalla laidan palalla. Taas tuli hitsattua alumiinia, nyt saumakin alkaa jo vähän paremmin onnistua.
Kokeilin myös täyttää yhden peukalon kokoisen reiän mig langalla ja sekin onnistui kohtuullisen hyvin.
Kyseisessä autossa kahva ei ole yhdelläkään ruuvilla kiinni ovessa. Aika hasardi systeemi.
Oma perävaunujen laitojen korotusprojekti eteni taas muutamalla laidan palalla. Taas tuli hitsattua alumiinia, nyt saumakin alkaa jo vähän paremmin onnistua.
Kokeilin myös täyttää yhden peukalon kokoisen reiän mig langalla ja sekin onnistui kohtuullisen hyvin.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Bussoon meni Boschia, WR56.
Näköjään kävi kämmi vaihtovälin kanssa, kun Nologyn Silverit olikin n.30tkm käytössä.
Näköjään kävi kämmi vaihtovälin kanssa, kun Nologyn Silverit olikin n.30tkm käytössä.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ja tämä kone on N47 diesel?. Jakoketjun ja oheistuotteiden vaihto tarkoittaa koneen poisottoa. Tuntuu siltä, että lähes jokaisessa BMW:n konetyypissä on joitakin harmillisia ominaispiirteitä: imusarjan läpät putoilee, jakoketjut paukkuu, vanokset temppuilee tai muuten vaan vielä runsaasti öljyä .... Tässä ei varmaankaan vielä kaikki. Anyway, aikoinaan omistamani E90 (N46) oli loistopeli ajaa. Harmittaa, että akkaväki painosti myymään sen. Heidän mielestä sen ainoa ja pahin vika oli takaveto . Mulle se kuitenkin tuotti talvella riemua ja ajamisen iloa .Aquatica kirjoitti:^...on isompia ongelmia jakopäiden kanssa - etenkin kejtujen - ne voi hyvinkin olla koneen takana, tulipellin puolella, kuten nimeltämainitsemattomia bimmereitä. Joo, se ongelma on vaan kaiketi kerran koneen historiassa, mutta silti. :p
Jottei menisi aivan offtopiccin puolelle, niin kävi varastossa (= jälkikasvun mopotalli) ihmettelemässä keväällä tehtävää vahvistimen asennusta. Suunnitelmat alkavat valmistua. Kummasti helmikuussa teetettävä huolto/korjaus kuluttaa kevään riemuihin varattua pääomaa .
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eipä ole ei. Vaihtoväli on 120tkm, enkä ole koskaan kuullut noiden menevän rikki.Aquatica kirjoitti:^
Eikös se oo aika ironista, kun noissa harvemmin varsinaista vikaa on edes...?