Kaunein coupé?
Valvoja: Moderators
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Kaunein coupé?
Tällä kertaa äänestetään siitä, mikä on AR:n lähihistorian kaunein coupé. Sellaisen rajauksen tein, että otin mukaan vain tuoreempia, II ms:n jälkeen tuotannossa olleita malleja. Muutaman kohdalla olen härskisti yhdistellyt eri versioita, koska (ulkoiset) muutokset ovat olleet verraten pieniä. Lisäksi jokunen pienen sarjan harvinaisuus (TZ, SS) ja T33 Stradale jäivät vaihtoehdoista pois. Toivottavasti kukaan ei loukkaannu. SZ oli pakko ottaa mukaan vaikka se erään sortin limited edition olikin. On siitä sen verran ollut juttua.
Suosikit järjestykseen. Perustelut ovat tietysti pop, jotta saadaan hieman keskusteluakin. Makuasioistahan voi - ja pitää - kiistellä.
Tässä vielä kuvat ehdokkaista.
1. Giulietta Sprint
2. 2600 Sprint
3. Giulia Sprint GT-1750 GTV
4. Montreal
5. (Alfasud) Sprint
6. (Alfetta) GT-GTV
7. GTV (916)
8. GT
9. Brera
10. SZ
Suosikit järjestykseen. Perustelut ovat tietysti pop, jotta saadaan hieman keskusteluakin. Makuasioistahan voi - ja pitää - kiistellä.
Tässä vielä kuvat ehdokkaista.
1. Giulietta Sprint
2. 2600 Sprint
3. Giulia Sprint GT-1750 GTV
4. Montreal
5. (Alfasud) Sprint
6. (Alfetta) GT-GTV
7. GTV (916)
8. GT
9. Brera
10. SZ
Viimeksi muokannut Vittorio Jano, 04 Loka 2006, 18:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Äääh, miksi menit Vittorio laittamaan 916 GTV:n kuvaan tuolla lepakkomiesperäevällä varustetun version? Tältä sen kuuluu näyttää takaapäin.
Hyvistä on hankala valita parasta. Omaa ei kehtaa valita, eli valinta sitten on tehtävä Alfetta GT:n (ennen facelifteja) ja Giulietta Sprintin välillä. Ja vastaus on... ööö... Giulietta.
Hyvistä on hankala valita parasta. Omaa ei kehtaa valita, eli valinta sitten on tehtävä Alfetta GT:n (ennen facelifteja) ja Giulietta Sprintin välillä. Ja vastaus on... ööö... Giulietta.
- Epäkelpokeräilijä -
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Tänks lisäyksestä. Tuli tuo SZ mieleen vasta lopuksi, enkä enää jaksanut sijoittaa sitä loogiseen paikkaansa listalla. Jäi sitten laittamatta kokonaan.
Vaikeaahan näteintä on nimetä. Alfasud Sprintistä olen aina tykännyt, samoin etuvetoisesta GTV:stä. Tuollaisen 2600 Sprintin näin viime kesänä livenä ja olihan se hieno. Giulietta Sprintkin on todella kaunis. Mutta kyllä oma ääneni menee Giulia Sprintille ja sen variaatioille - niissä muodoissa on sitä jotain. SZ:lle hopiaa ja 916 GTV:lle ronssia.
Kovaan seuraan ovat GT ja Brera joutuneet. Useimmat noista muuten ovat hienompia luonnossa kuin mitä valokuvista voisi kuvitella.
Edit: Pirun nätti muuten tuo Rasviksen postaama GTV!
Vaikeaahan näteintä on nimetä. Alfasud Sprintistä olen aina tykännyt, samoin etuvetoisesta GTV:stä. Tuollaisen 2600 Sprintin näin viime kesänä livenä ja olihan se hieno. Giulietta Sprintkin on todella kaunis. Mutta kyllä oma ääneni menee Giulia Sprintille ja sen variaatioille - niissä muodoissa on sitä jotain. SZ:lle hopiaa ja 916 GTV:lle ronssia.
Kovaan seuraan ovat GT ja Brera joutuneet. Useimmat noista muuten ovat hienompia luonnossa kuin mitä valokuvista voisi kuvitella.
Edit: Pirun nätti muuten tuo Rasviksen postaama GTV!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Äääh...puuh.*raapii päätä* Ensin meinasin että äänihän menee ihan selkeästi breralle. Mutta sitten katsoin vielä rasvanäpin lisäämät kuvat gtv:stä ja pitkän miettimisen jälkeen päädyin siihen. JOS siinä on punaiset nahat. Joihin Teuvo Loman ei ole koskenut. Mutta voi olla että mieli muuttuu kun (jos ikinä) breran näkee luonnossa. Onko kukaan muuten samaa mieltä että montrealin keulassa on jotain samaa ilmettä kuin brerassa ja muissa uusimmissa?!
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Samaa mieltä, ääni kuitenkin 2600:lle, tuo kun on luonnossa ja muissaHamil kirjoitti:Mietin pitkään ja tulin tulokseen
Hankala äänestys
kuvakulmissa paaljon paaareeempi. Kaikkia noita oikeastaan voisi äänestää,
uudemmista Montreal, GTV ja Brera ovat kyllä paikkansa ansainneet autohistorian gallerioissa.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
- jkoivula
- Viestit: 286
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 07:08
- Car(s): Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24V 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08 - Paikkakunta: Ylihärmä
Minä olen luullut että tuo alfasudin pohja on sellainen että kun lumessa peruuttaa, niin pohjalevy "höylää" lumen moottorin hihnoille, jotka siitä johtuen hyppäävät pois päältä, ja siitä tuo juustohöylä nimi. Tuollaista ainakin puhuttiin kerho kokoontumisissa 80 luvun lopulla. Mutta voihan sitä vanhalla jo pätkiäHOTA kirjoitti:Juustohöylä = GTJ = Gran Turismo Junior
Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Katsoppa "juustohöylän" keulaa edestä päin tietystä kulmasta.jkoivula kirjoitti:Minä olen luullut että tuo alfasudin pohja on sellainen että kun lumessa peruuttaa, niin pohjalevy "höylää" lumen moottorin hihnoille, jotka siitä johtuen hyppäävät pois päältä, ja siitä tuo juustohöylä nimi. Tuollaista ainakin puhuttiin kerho kokoontumisissa 80 luvun lopulla. Mutta voihan sitä vanhalla jo pätkiäHOTA kirjoitti:Juustohöylä = GTJ = Gran Turismo Junior
Tuon keulamuodon mukaan saannut nimensä.
No tarinoita voi olla monia mutta tämä on minun korvaan jäännyt.
http://www.alfa-olanda.nl/GTJ_Michele_voor.JPG
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Tämä on minunkin käsitykseni lempinimen taustasta. Varsin tasaiselta näyttää tilanne. Itselleni on kyllä yllätys Breran pärjääminen noin hyvin. Seurahan on kivikovaa.HOTA kirjoitti:Katsoppa "juustohöylän" keulaa edestä päin tietystä kulmasta.Tuon keulamuodon mukaan saannut nimensä.
No tarinoita voi olla monia mutta tämä on minun korvaan jäännyt.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Yliveto SZ
Samaa mieltä Jarskin kanssa, on siinä muodot kohdallaan (ja tekniikkakin).jarski kirjoitti:SZ ehdottomasti tommosen kun sais jostain..nam,nam
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Kantti-GTV on hienoin. Kattelin Arefin jäsenistön autoja ja on se hieno.
http://www.aref.fi/autot/i-tihe.jpg
http://www.aref.fi/autot/i-tija1.jpg
Tuota vanhempien autojen muodot eivät ole erityisemmin kiinnittäneet huomiota, ainakaan vielä.
http://www.aref.fi/autot/i-tihe.jpg
http://www.aref.fi/autot/i-tija1.jpg
Tuota vanhempien autojen muodot eivät ole erityisemmin kiinnittäneet huomiota, ainakaan vielä.
Kyllä se kaunein kupee on kakkosvaiheen GTV 916...
Tällasilla nahoilla: http://www.andycam.net/albums/gtv2005/aIMG_6364.jpg
.sc
Tällasilla nahoilla: http://www.andycam.net/albums/gtv2005/aIMG_6364.jpg
.sc
- juhala
- Viestit: 685
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
Jokin tuossa Alfasud Sprintissä on aina toiminut. Oikein harmittaa että kaikki alkaa olla suomessa hävinneet ruostepeikon suihin....
Hommaan vielä harrasteautoksi sellaisen. Halpa ja suh yksinkertainen. ja maallikolle ihan "urheiluauto" Takaveto Alfetta GTV olisi sitten vielä hienomp, mutta puhtaasti design mielessä sprintissä on suhteet kohdilaan (vielä) paremmin.
Aäänestin sis Sprintiä.
Hommaan vielä harrasteautoksi sellaisen. Halpa ja suh yksinkertainen. ja maallikolle ihan "urheiluauto" Takaveto Alfetta GTV olisi sitten vielä hienomp, mutta puhtaasti design mielessä sprintissä on suhteet kohdilaan (vielä) paremmin.
Aäänestin sis Sprintiä.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Vedin kotiin päin, on toi bertone coupe niin kaunis. Katsoo sitten mistäpäin tahansa. Meinasin kyl äänestää 916:sta siinä on niin paljon sellasta agressiivista ilmettä ettei jätä ketään kylmäks. Siitä tykkää tai sitten ei. Brera on... sanoisko hienosti "iso luinen" vai ihan suomeks läski.
Its just Alfa Romeo but that symbolizes my individuality and belief in my personal freedom.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Yllätin itseni painamasta nappulaa GTV:n (916) kohdalla
koska oma honeybunnyni on kuulemma sedan..
koska oma honeybunnyni on kuulemma sedan..
Viimeksi muokannut silverine, 05 Loka 2006, 12:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
gtj
Juustohöylä, ei millään pahalla bertone coupe omistajia kohtaan, hienot nekin ovat, mutta ehdottomasti juustohöyläisenä. Pari kertaa tullut ostettua 2000 gtv, molemmat -73, aikomuksena rakentaa museopeli. No sitten kun ne oli pihalla oman kesäauton vieressä, niin kaverit sai ostaa ne halvalla pois. 1300 juustohöylä ei sitten museopelinä hirveesti innosta, pieni kone ja niskatuet puuttuu. Hyvä Hota! Ja kyllä se sinun vanha projekti on minulla, ei ole hirveesti edistynyt, valitettavasti. Tekniikka kasassa, tbo kone ym pientä löytyy kylläkin. Ehkä joskus sitten.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Kaunein on ilman muuta 33 Stradale. http://www.supercars.net/cars/1932.html
Ja silmää hyväilevä mielenkkintoisuus on myös Junior Z.
http://www.allsportauto.com/english/alf ... zagato.php Tässä linkissä olisi muutan pulttisulkeisista kiinnostuneelle sellainen myytävänä http://www.zagato-cars.com/
Mikä muuten on COUPÉN määritelmä? MB:n mukaan CLS on ainakin puoliksi coupé. Samoin Cadillacin historiassa on Coupé-nimellä autoja, jotka eivät ainakaan italialaiseen coupé-ajatteluun oikein sovi - kirjaimellisesti....
Ja silmää hyväilevä mielenkkintoisuus on myös Junior Z.
http://www.allsportauto.com/english/alf ... zagato.php Tässä linkissä olisi muutan pulttisulkeisista kiinnostuneelle sellainen myytävänä http://www.zagato-cars.com/
Mikä muuten on COUPÉN määritelmä? MB:n mukaan CLS on ainakin puoliksi coupé. Samoin Cadillacin historiassa on Coupé-nimellä autoja, jotka eivät ainakaan italialaiseen coupé-ajatteluun oikein sovi - kirjaimellisesti....
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 31 Elo 2006, 18:16
- Paikkakunta: Kotka