Kuten myös Giulia ja GiuliettaManu kirjoitti: Joo ei kannata millään Kialla (tytön nimi) Ajella vaan tyylillä
Autonvaihtoketju
Valvoja: Moderators
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Autonvaihtoketju
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Autonvaihtoketju
Ja jos rahaa on vain rajatusti käyttää auton hankintaan niin järkiauto Kiaa ei kannata unohtaa... sitten kun "massi" paremmin lyönnissä niin vaihtaa mieleisemmän... ei Kialle turhaan 7 vuoden takuuta anneta.Abarth kirjoitti:Kuten myös Giulia ja GiuliettaManu kirjoitti: Joo ei kannata millään Kialla (tytön nimi) Ajella vaan tyylillä
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Autonvaihtoketju
No totta kyl mutta onhan se Kia vähän, mielummin Toyotalla ehdottomasti. Uusi Hyundai Tucson on poikkeuksellisen hieno.Abarth kirjoitti:Kuten myös Giulia ja GiuliettaManu kirjoitti: Joo ei kannata millään Kialla (tytön nimi) Ajella vaan tyylillä
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
Tuli tästä mieleen, että vanhemman tytön keskimmäinen nimi on Julia ja siinä taustalla pyörikin nimeä miettiessä juurikin Giulia . Eli pitää sellainen hommata kun rahatilanne antaa myödenAbarth kirjoitti:Kuten myös Giulia ja GiuliettaManu kirjoitti: Joo ei kannata millään Kialla (tytön nimi) Ajella vaan tyylillä
Re: Autonvaihtoketju
Ei löytynyt meille autoo. Tai tokihan siellä auto olis löytynyt, muttei meidän budjettiin. Sanottiin, että koska meille sopivaa autoa ei löydy, niin puretaan koko juttu. Kyllähän se kauppiaale sopi, mutta maksavat vain käsirahan mikä ollaan maksettu eikä niitä, rahoja mitä osamaksulla ollaan maksettu.
600€ tuli tai tulee tappiota pelkästään tuosta. Siihen päälle mitä siihen Alfaan laittetiin, öljyt sun muuta hihnapyörää jne.. Kyllähän vähän riepoo. Tekis mieli jotain sanoo, mutta enpähän sano.
600€ tuli tai tulee tappiota pelkästään tuosta. Siihen päälle mitä siihen Alfaan laittetiin, öljyt sun muuta hihnapyörää jne.. Kyllähän vähän riepoo. Tekis mieli jotain sanoo, mutta enpähän sano.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Autonvaihtoketju
Noi on niitä oppirahoja.
Re: Autonvaihtoketju
En lähe taistelemaan. Mukava, kun ois ollut joku yksityinen myyjä. Ois voinu kysyä "oppirahoista" sun mustakin. Oma tyhmyys tietysti.
OHI-761 Meriveden raiskaama paska. Never!
OHI-761 Meriveden raiskaama paska. Never!
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Autonvaihtoketju
^Mulla on kans paha tapa ostaa liian kalliita autoja ylläpitää. Mutta yhen fiat punton ja rellun omistaneena sanoisin et saattaa löytyä yllättäviä helmiä halvalla. Ei kyllä kulje mihinkään mut toisaalta ei kulutus eikä verot&vakuutukset päätä huimaa. vm ~2005 fiat punto, rellu megane ford fiesta, ym löytyy hyviä yksilöitä 1000-2000€ kunhan jaksaa ettiä. puntoja löytyy jopa tuolla käsirahalla mutta kannatta valita 1.2 8v
Through difficulties to defeat
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Autonvaihtoketju
^ ja ^^ Papan vinkki : Jos hankit 2 tonnin auton , varaa n. 2 tonnia korjauksiin ja huoltoihin. Vasta n. 6-7 tonnin hintaluokassa merkistä /mallista riippuen pääsee pienemmillä ylläpitokuluilla
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Autonvaihtoketju
Aikaisemmin mainitsemani Volvo v40 jää todennäköisesti hankkimasta kakkos autoksi.
Minkälaista ooppelin muuta tekniikkaa kuin moottori jakoketjuineen on Fiat Cromassa? Automaatti. Yksi viininpunainen olisi myynnissä lähistöllä, joten ei mikään yleisin. Toinen vaihtoehto olisi Citikka C5 2.0i AT farmari. Sitikassa taitaa olla vaan 4 vaihdetta ja muutenkin vähän herrasmies sämpylä. Vaikka mukava varmasti onkin.
Onko Croma meluisa?
Alfoista ei löydy sopivia automaatteja kuin 156 sw JTS+selespeed ja sekään ei ole mikään tilavin eikä paras yhdistelmä muutenkaan käyttöautolle
Minkälaista ooppelin muuta tekniikkaa kuin moottori jakoketjuineen on Fiat Cromassa? Automaatti. Yksi viininpunainen olisi myynnissä lähistöllä, joten ei mikään yleisin. Toinen vaihtoehto olisi Citikka C5 2.0i AT farmari. Sitikassa taitaa olla vaan 4 vaihdetta ja muutenkin vähän herrasmies sämpylä. Vaikka mukava varmasti onkin.
Onko Croma meluisa?
Alfoista ei löydy sopivia automaatteja kuin 156 sw JTS+selespeed ja sekään ei ole mikään tilavin eikä paras yhdistelmä muutenkaan käyttöautolle
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Autonvaihtoketju
^Varmaan samoja jakoketjuvaivoja, kuin Opelissakin. Paljonhan ainakin Opeliin on vaihdettu turbon jakoketjuja, jolloin kestää paremmin.
Cromassa oli ainakin jouset poikki usein? Ei varmaan hullumpi vaihtoehto muuten.
Entäs toinen ruotsalainen turbo? Esimerkiksi: https://www.nettiauto.com/saab/9-5/8470803
Oli vastaava seitsemän vuotta ja pidin kyllä paljon, vaikka korjattavaakin löytyi. Alkuperäinen alusta on kyllä löysä. Helppo virittää, jos ei muuten tehot riitä..
Cromassa oli ainakin jouset poikki usein? Ei varmaan hullumpi vaihtoehto muuten.
Entäs toinen ruotsalainen turbo? Esimerkiksi: https://www.nettiauto.com/saab/9-5/8470803
Oli vastaava seitsemän vuotta ja pidin kyllä paljon, vaikka korjattavaakin löytyi. Alkuperäinen alusta on kyllä löysä. Helppo virittää, jos ei muuten tehot riitä..
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Autonvaihtoketju
^ Joo näissä 2.2 ei yleensä kerralla laukea ketju.
Saabikin käyny mielessä ja tuotakin tullut katseltua, mutta on vähän janoisen oloinen eikä 246g päästöt motivoi kun verolappu tulee luukusta(verkkopankkiin). Ei muuten tuo 8 litran keskikulutus ole ainakaan virallinen lukema.
Saabikin käyny mielessä ja tuotakin tullut katseltua, mutta on vähän janoisen oloinen eikä 246g päästöt motivoi kun verolappu tulee luukusta(verkkopankkiin). Ei muuten tuo 8 litran keskikulutus ole ainakaan virallinen lukema.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Autonvaihtoketju
^Saabissa tosiaan päästöjä riittää ja kaupunkikulutus on noin 14l/100km. Maantiellä reilu 7l/100km.
Automaattiloota on Aisinin ihan kelpo laite.
Ei tuo Croma varmaan hullumpi ole. Yhdelle tutulle ehdotin tuollaista, mutta hän valitsi mielummin fl C-Vectran 1.8 koneella ja manuaalilla. Ei sekään huono ole.
Automaattiloota on Aisinin ihan kelpo laite.
Ei tuo Croma varmaan hullumpi ole. Yhdelle tutulle ehdotin tuollaista, mutta hän valitsi mielummin fl C-Vectran 1.8 koneella ja manuaalilla. Ei sekään huono ole.
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Autonvaihtoketju
Tuo 14l vähän (=lue aivan) liikaa kun voi välillä joutua tuollakin ajaa ja töissä liikun paljon täällä pk-seudulla
Vectra farkkuna yksi vaihtoehto varsinkin 1.8 koneella. Tilaa paljon ja ei liian syöppö.
Eli pitäs olla bensa, tilaa varsinkin kontissa, automaatti, tältä vuosituhannelta ja turvallinen eikä mikään kovin syöppö. Suorituskyky plussaa siinä emännän määräämät specsit. Niin ja alle 5ke.
Tuon ikäiset ja hintaiset autot vaan tuppaa olemaan kaikki enemmän tai vähemmän syöppöjä ja/tai laiskoja
Vectra farkkuna yksi vaihtoehto varsinkin 1.8 koneella. Tilaa paljon ja ei liian syöppö.
Eli pitäs olla bensa, tilaa varsinkin kontissa, automaatti, tältä vuosituhannelta ja turvallinen eikä mikään kovin syöppö. Suorituskyky plussaa siinä emännän määräämät specsit. Niin ja alle 5ke.
Tuon ikäiset ja hintaiset autot vaan tuppaa olemaan kaikki enemmän tai vähemmän syöppöjä ja/tai laiskoja
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Autonvaihtoketju
Tuo uudempi 1.8 on ihan hyvä vaihtoehto. Manuaalina. Eli pysyisin kuitenkin erossa noista easytronic-automaateista.quppe kirjoitti:Vectra farkkuna yksi vaihtoehto varsinkin 1.8 koneella. Tilaa paljon ja ei liian syöppö.
Hihnanvaihtohan noissa on 140tkm /10 vuotta. Ei ihmeempiä vikoja, hiljainen ja ihan ok.
Tervetuloa Savoon: https://www.nettiauto.com/honda/accord/8400734
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Autonvaihtoketju
Tänään pitää saada nimet paperiin, tai ei tule mitään korvauksia! Sähköinen alle kirjoitus tänään tai rahaa ei tule!? Eikä siihen meillä mahdollista mitää sähköisiä allekirjotuksia tehdä. Sitten tuli viesti minkä kanssa pitää mennä Kuopion rintajouppiin ja tulostaa siinä olevat tiedot oikeaksi. Ei muuten mitään, mutta siinä tulostetavassa sähköpostissa oli kaikki tiedot väärin, nimestä alkaen ja syntymätiedot ym. Emäntä nyt meni Kuopion rintajouppiin, tätä selvittämään.
Kunhan nyt pääsis vittuun koko puljusta. Oikeesti vituttaa tää homma.
Kunhan nyt pääsis vittuun koko puljusta. Oikeesti vituttaa tää homma.
Re: Autonvaihtoketju
Tollanen Accord on kyllä kelpo peli
Mutta eikös vaikka Passat 1.8T voisi myös ajaa asiansa? Toki automaattina janoisempi, manuaalinahan tuossa päästöt on karvan yli 200 g kilometrille, automaattina joku 230g. Tilaa on ja ihan hyviä autoja tuntus olevan nuo 3BG koppaset varsinkin. Tylsiähän ne on, siitä ei pääse mihinkään.
Mutta eikös vaikka Passat 1.8T voisi myös ajaa asiansa? Toki automaattina janoisempi, manuaalinahan tuossa päästöt on karvan yli 200 g kilometrille, automaattina joku 230g. Tilaa on ja ihan hyviä autoja tuntus olevan nuo 3BG koppaset varsinkin. Tylsiähän ne on, siitä ei pääse mihinkään.
Re: Autonvaihtoketju
tuollaista passattia kävin itseasiassa kokeilemassa. Ei oikein vakuuttanut fiilikseltään (Vaikka Highline-paketti) ja varsinkaan laadullaan siihen raha määrään nähden mitä oli korjattu ja mitä vikoja oli vielä jäljellä. Fiilistä laski vielä lisää tärisevä ja puoltava ratti sekä kesken kiihdytyksen syttyny moottorivalo ja oudot hajut sisällä. Muijan mielestä haisi oikea ruskea.
Mutta suoritus arvoihin nähden kulutus on kohtuuton tässä tapauksessa ja verot tosiaan pompsahtaisi liikaa.
Ooppelia kans kävin katsomassa samassa paikkaa kun passattia ja 2 sekunnin mietinnän jälkeen tajusinkin että tämä oli puoliautomaattinen ja tuli "NOU NOU!". Eivät osaa tehdä vuonna 2017 malliin kunnollista, niin tämä 10v vanhempi versio on tuskin sen parempi
Accordissa saattaisi häiritä vain rengasäänet, mutta muuten Hondista omaltakin kohdalta positiivinen kuva, joten tämä kortti pitää ehdottomasti katsoa.
Onneksi ei ole kiire niin ei tule hätäiltyä, kun kaikissa ajetuissa ollut jotakin isompaa häiritsevää yksilö vikaa/ominaisuutta.. jos sitä nyt vuoden sisään
Se todettakoon taas että jobbari halleihin on työnnetty kaikki uutta jakopäätä odottelevat tai muuten rikkinäiset autot kiertoon. Joten yksityiseltä varmaan tulee sitten ostettua
Mutta suoritus arvoihin nähden kulutus on kohtuuton tässä tapauksessa ja verot tosiaan pompsahtaisi liikaa.
Ooppelia kans kävin katsomassa samassa paikkaa kun passattia ja 2 sekunnin mietinnän jälkeen tajusinkin että tämä oli puoliautomaattinen ja tuli "NOU NOU!". Eivät osaa tehdä vuonna 2017 malliin kunnollista, niin tämä 10v vanhempi versio on tuskin sen parempi
Accordissa saattaisi häiritä vain rengasäänet, mutta muuten Hondista omaltakin kohdalta positiivinen kuva, joten tämä kortti pitää ehdottomasti katsoa.
Onneksi ei ole kiire niin ei tule hätäiltyä, kun kaikissa ajetuissa ollut jotakin isompaa häiritsevää yksilö vikaa/ominaisuutta.. jos sitä nyt vuoden sisään
Se todettakoon taas että jobbari halleihin on työnnetty kaikki uutta jakopäätä odottelevat tai muuten rikkinäiset autot kiertoon. Joten yksityiseltä varmaan tulee sitten ostettua
Re: Autonvaihtoketju
Keksitäänkö mulle hyvä käyttöauto, niin vapautuu quppelle hyvä Audi A4?
Quppen spekseillä ratkesin toissavuonna B6-sukupolven Audiin varustettuna 3-litraisella veekutosella, tosin hintaraja oli ylempänä. Alfoista vaihtoehtona oli silloin 159 3.2-litraisella, mutta sopivaa ei sattunut käteen. Mondeo ST olisi myös houkuttanut (ei sattunut löytymään sopivaa).
Alkujaan olennaisin valintakriteeri oli kyllä fiilis autosta, kulutusasia oli aika toissijainen. Yksilövalinta olisi voinut paremminkin mennä ja lopetin kuittien laskemisen 5200 euron kohdalla... tuli pientä moottorinlaittoa... Tässä vuodenvaihteen molemmin puolin autoliikkeitä kiertäneenä, on kokeiltu uutta 3-sarjan Bemaria (330e, oli vakuuttava), uudehkoa Mersua (C 350e, oli yllättävän sporttinen) ja myös edullisempaa Ooppelia (Astra, 1.4T automaagi), Seat Leon voisi ehkä olla myös kandidaatti. Onhan noissa uusissa vimpaimia ja härveleitä, mutta Astra-luokkaan verrattuna wanhan Audin polttoaineet tuntuu halvalta, koska kyyti vaan on parempaa. Lisäksi auto on hiljaisempi kuin esim. 3-sarja, ja kutoskoneen soundiahan kuuntelee mielellään. Nelivedostakin joutuisi noissa luopumaan, mutta noissa ladattavissa on perustellut hyvät puolet omalla käyttötarpeella.
Uusi Giulia on kyllä nätti, mutta hieman huolettaa ostaa melko hinnakas Alfa omalla rahalla. Tilan puolestä käytetty Giulietta, mielellään QV, voisi olla houkuttelevin. Naapurin kanssa järkeiltiin, että autoa vaihtaessa tehomäärän pitäisi aina nousta, jotta fiilis ei laske. Tosin jopa tuo Astra 150-heppaisena tuntui kulkevan melko riittävästi, eihän tuo Audi ei 220 hevosen kanssa tippiaskilla ole älytön tykki. Pikkuisen tuntuu, että myöskään sylinterimäärä ei saisi vähentyä, mutta sen kanssa alkaa olla jo vaikeampaa. Pykälää isommissa käynyt mielessä A6 3.0TFSI (kiusallisen vähän tarjolla) BMW 535i... myös Giulia Veloce pensakoneella voisi olla erittäin jees.
Eli tiivistettynä:
- yli 220 heppaa, erittäin mielellään bensa, mielellään 6-pyttyinen, yli 3-litrainen jne
- automaagi
- neliveto (perustellusti voi joustaa, esim. plugarit)
- vähintään 4 ovea
- alle 100tkm ajettu/max 5-6 vuotta ikää
- Co2 alle 268g/km, targetti ehkä n. 200...
Ainiin... edellisessä BMW F31:ssä oli adaptiiviset xenonit, ja niitä kaipaan kyllä. Semmoisista ehdoton plussa, näköjään hämäränäkö jo vaivaa!
Quppen spekseillä ratkesin toissavuonna B6-sukupolven Audiin varustettuna 3-litraisella veekutosella, tosin hintaraja oli ylempänä. Alfoista vaihtoehtona oli silloin 159 3.2-litraisella, mutta sopivaa ei sattunut käteen. Mondeo ST olisi myös houkuttanut (ei sattunut löytymään sopivaa).
Alkujaan olennaisin valintakriteeri oli kyllä fiilis autosta, kulutusasia oli aika toissijainen. Yksilövalinta olisi voinut paremminkin mennä ja lopetin kuittien laskemisen 5200 euron kohdalla... tuli pientä moottorinlaittoa... Tässä vuodenvaihteen molemmin puolin autoliikkeitä kiertäneenä, on kokeiltu uutta 3-sarjan Bemaria (330e, oli vakuuttava), uudehkoa Mersua (C 350e, oli yllättävän sporttinen) ja myös edullisempaa Ooppelia (Astra, 1.4T automaagi), Seat Leon voisi ehkä olla myös kandidaatti. Onhan noissa uusissa vimpaimia ja härveleitä, mutta Astra-luokkaan verrattuna wanhan Audin polttoaineet tuntuu halvalta, koska kyyti vaan on parempaa. Lisäksi auto on hiljaisempi kuin esim. 3-sarja, ja kutoskoneen soundiahan kuuntelee mielellään. Nelivedostakin joutuisi noissa luopumaan, mutta noissa ladattavissa on perustellut hyvät puolet omalla käyttötarpeella.
Uusi Giulia on kyllä nätti, mutta hieman huolettaa ostaa melko hinnakas Alfa omalla rahalla. Tilan puolestä käytetty Giulietta, mielellään QV, voisi olla houkuttelevin. Naapurin kanssa järkeiltiin, että autoa vaihtaessa tehomäärän pitäisi aina nousta, jotta fiilis ei laske. Tosin jopa tuo Astra 150-heppaisena tuntui kulkevan melko riittävästi, eihän tuo Audi ei 220 hevosen kanssa tippiaskilla ole älytön tykki. Pikkuisen tuntuu, että myöskään sylinterimäärä ei saisi vähentyä, mutta sen kanssa alkaa olla jo vaikeampaa. Pykälää isommissa käynyt mielessä A6 3.0TFSI (kiusallisen vähän tarjolla) BMW 535i... myös Giulia Veloce pensakoneella voisi olla erittäin jees.
Eli tiivistettynä:
- yli 220 heppaa, erittäin mielellään bensa, mielellään 6-pyttyinen, yli 3-litrainen jne
- automaagi
- neliveto (perustellusti voi joustaa, esim. plugarit)
- vähintään 4 ovea
- alle 100tkm ajettu/max 5-6 vuotta ikää
- Co2 alle 268g/km, targetti ehkä n. 200...
Ainiin... edellisessä BMW F31:ssä oli adaptiiviset xenonit, ja niitä kaipaan kyllä. Semmoisista ehdoton plussa, näköjään hämäränäkö jo vaivaa!
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Autonvaihtoketju
Saako olla japanilainen? Noilla spekseillä saattaisin sortua katsomaan Lexuksia. Tosin nelivedosta joutuu silloin luopumaan, jos autolla on korkeusraja.
Subaru Legacy? Nelivetoa ei tarvitse erikseen etsiä ja se on jopa toimiva. Pitää vain jostain löytää se kutoskoneinen yksilö, joita ei Suomessa ole kovin monta. Tosin jos hämäränäkö on oikeasti ongelma, niin ei se Legacyn xenoneilla parane. Eikä ole paljon Astraa kummoisempi elämys noin muuten.
Subaru Legacy? Nelivetoa ei tarvitse erikseen etsiä ja se on jopa toimiva. Pitää vain jostain löytää se kutoskoneinen yksilö, joita ei Suomessa ole kovin monta. Tosin jos hämäränäkö on oikeasti ongelma, niin ei se Legacyn xenoneilla parane. Eikä ole paljon Astraa kummoisempi elämys noin muuten.
Järkiautoilija
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
Kun on Audilla kehdannut ajaa, auton ulkonäkö ei liene tärkeä kriteeri. ruma kakku sisältä kaunis! Suosittelen varauksetta:mcjones kirjoitti:Keksitäänkö mulle hyvä käyttöauto, niin vapautuu quppelle hyvä Audi A4?
Quppen spekseillä ratkesin toissavuonna B6-sukupolven Audiin varustettuna 3-litraisella veekutosella, tosin hintaraja oli ylempänä. Alfoista vaihtoehtona oli silloin 159 3.2-litraisella, mutta sopivaa ei sattunut käteen. Mondeo ST olisi myös houkuttanut (ei sattunut löytymään sopivaa).
Alkujaan olennaisin valintakriteeri oli kyllä fiilis autosta, kulutusasia oli aika toissijainen. Yksilövalinta olisi voinut paremminkin mennä ja lopetin kuittien laskemisen 5200 euron kohdalla... tuli pientä moottorinlaittoa... Tässä vuodenvaihteen molemmin puolin autoliikkeitä kiertäneenä, on kokeiltu uutta 3-sarjan Bemaria (330e, oli vakuuttava), uudehkoa Mersua (C 350e, oli yllättävän sporttinen) ja myös edullisempaa Ooppelia (Astra, 1.4T automaagi), Seat Leon voisi ehkä olla myös kandidaatti. Onhan noissa uusissa vimpaimia ja härveleitä, mutta Astra-luokkaan verrattuna wanhan Audin polttoaineet tuntuu halvalta, koska kyyti vaan on parempaa. Lisäksi auto on hiljaisempi kuin esim. 3-sarja, ja kutoskoneen soundiahan kuuntelee mielellään. Nelivedostakin joutuisi noissa luopumaan, mutta noissa ladattavissa on perustellut hyvät puolet omalla käyttötarpeella.
Uusi Giulia on kyllä nätti, mutta hieman huolettaa ostaa melko hinnakas Alfa omalla rahalla. Tilan puolestä käytetty Giulietta, mielellään QV, voisi olla houkuttelevin. Naapurin kanssa järkeiltiin, että autoa vaihtaessa tehomäärän pitäisi aina nousta, jotta fiilis ei laske. Tosin jopa tuo Astra 150-heppaisena tuntui kulkevan melko riittävästi, eihän tuo Audi ei 220 hevosen kanssa tippiaskilla ole älytön tykki. Pikkuisen tuntuu, että myöskään sylinterimäärä ei saisi vähentyä, mutta sen kanssa alkaa olla jo vaikeampaa. Pykälää isommissa käynyt mielessä A6 3.0TFSI (kiusallisen vähän tarjolla) BMW 535i... myös Giulia Veloce pensakoneella voisi olla erittäin jees.
Eli tiivistettynä:
- yli 220 heppaa, erittäin mielellään bensa, mielellään 6-pyttyinen, yli 3-litrainen jne
- automaagi
- neliveto (perustellusti voi joustaa, esim. plugarit)
- vähintään 4 ovea
- alle 100tkm ajettu/max 5-6 vuotta ikää
- Co2 alle 268g/km, targetti ehkä n. 200...
Ainiin... edellisessä BMW F31:ssä oli adaptiiviset xenonit, ja niitä kaipaan kyllä. Semmoisista ehdoton plussa, näköjään hämäränäkö jo vaivaa!
https://www.nettiauto.com/bmw/335-gran-turismo/8361628
Re: Autonvaihtoketju
Audia ehti edeltää sarja liisari-bemareita, joista pari viimeistä suht' hyvillä varusteilla (mm. F31:ssä ne adaptiiviset valot, muuttuvavälityksinen ohjaus...), joten joutui kääntymään BMW:stä toiseen merkkiin, ettei jää harmittamaan auton downgreidaus niin paljoa. Lexus GS300h tuli koeistuttua, fiilispuoli oli kyllä hyvä. Subbeja myös harkittu ja bokserikutonen löytyy harrasteautostakin, mutta saatavuus on kovin huono. 3-sarjan GT oli lanseerausvaiheessa mielessä, mutta se on ehkä vähän väliinputoaja siinä mielessä, että joko haluaisin enemmän maantielaivan (5-sarjaa tai isompaa) tai ketterämmän (tavan 3-sarjalainen). Audi A6 Allroad voisi vielä mennä, mutta ei sen korkeampaa.
Esim. nämä puhuttelee:
https://www.nettiauto.com/bmw/550/8550630
https://www.nettiauto.com/bmw/535/8417999
F10:n hintataso tosin tullee alas, kun G30:n myynti alkaa edetä...?
Esim. nämä puhuttelee:
https://www.nettiauto.com/bmw/550/8550630
https://www.nettiauto.com/bmw/535/8417999
F10:n hintataso tosin tullee alas, kun G30:n myynti alkaa edetä...?
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
^Kokeile f34 ja vertaa f10. Yllätyt - Paljolti sama alusta ja ulkomitat f10/f34:
- pituus: 4899/4824, leveys: 1860/1828, akseliväli: 2968/2920.
F34 ajokokemus enemmän f10 kuin f30/31. Paitsi että ite tykkään f34 enemmän. Täydellinen perheauto ja kompromissi asioiden suhteen.
- Jos haluaa spesifisen jonkin osa-alueen jutun, löytyy parempia. Mutta kokonaisuus juuri omiin tarpeisiin tarkalleen oikein.
Tietty tarpeemme voivat olla kovin erilaiset. Mutta käyttöautoksi parempaa kokonaisuutta en ihan heti osaa ajatella.
(Ei tästä mitään päiväunia silti nähdä. Huumorintajuton auto. Kylkiedellä kurvailukin tuottaa lähinnä sotilaallisen rytmikästä naurahtelua. Ja autoa saa vahtia kokoajan - ettei se vahingossa hyökkää Puolaan.)
EDIT: Faijalla oli A6 allroad. Big no-no. Viel problem. Kein erfolg. Nyt sillä on A8, se on parempi. Mutta se A6. En edes jaksa listata miksi vastaus mokomaan on iso EI.
- pituus: 4899/4824, leveys: 1860/1828, akseliväli: 2968/2920.
F34 ajokokemus enemmän f10 kuin f30/31. Paitsi että ite tykkään f34 enemmän. Täydellinen perheauto ja kompromissi asioiden suhteen.
- Jos haluaa spesifisen jonkin osa-alueen jutun, löytyy parempia. Mutta kokonaisuus juuri omiin tarpeisiin tarkalleen oikein.
Tietty tarpeemme voivat olla kovin erilaiset. Mutta käyttöautoksi parempaa kokonaisuutta en ihan heti osaa ajatella.
(Ei tästä mitään päiväunia silti nähdä. Huumorintajuton auto. Kylkiedellä kurvailukin tuottaa lähinnä sotilaallisen rytmikästä naurahtelua. Ja autoa saa vahtia kokoajan - ettei se vahingossa hyökkää Puolaan.)
EDIT: Faijalla oli A6 allroad. Big no-no. Viel problem. Kein erfolg. Nyt sillä on A8, se on parempi. Mutta se A6. En edes jaksa listata miksi vastaus mokomaan on iso EI.
Re: Autonvaihtoketju
Vähän enemmän maksoi, kun 2000€ Mutta jos korjauskulut tulee niin kalliiksi hankinta hintaan nähden, niin eihän se kannata. No, nyt ois se pari tonnia antaa käsirahana, kun tässä vähän selviää ja jaksaa täällä netissä etsiä. Oon vaan, niin "väsynyt" tällä hetkellä, ettei enää viidettä päivää jaksa mitään autoja edes katsoo. Bemarit, Audit, Volkkarit sun muut vilisee silmissä. Olkoonsa. Vkl lähestyy ja otetaan kuppia. Kai nämä autoa asiat jotenkin selkiintyy.Jiitee kirjoitti:^ ja ^^ Papan vinkki : Jos hankit 2 tonnin auton , varaa n. 2 tonnia korjauksiin ja huoltoihin. Vasta n. 6-7 tonnin hintaluokassa merkistä /mallista riippuen pääsee pienemmillä ylläpitokuluilla
Re: Autonvaihtoketju
Itsellänikin pieni dilemma, minkä romun hommaisi. Mikään ei saisi maksaa yhtään mitään eikä autosta saisi koskaan hajota yhtään mitään. Tojotakaan ei periaatteessa käy, koska haluaisin pidättää itselläni oikeuden mollata kaverin korollaa.Bebbu kirjoitti:Olkoonsa. Vkl lähestyy ja otetaan kuppia. Kai nämä autoa asiat jotenkin selkiintyy.
Joku HybridiJazz melkein voisi kiinnostaa, mutta tuntuvat kovin kalliilta. Saksamaasta taasen saisi siistejä hybridisivikkejä kohtuukustannuksella jne. Näissä tulee kuitenkin yllättäen ja pyytämättä joku ongelma koska co2 on yli 100.
Eilen pähkäilin, että millainen ihminen ajaa ykköskoppasella priuksella. Hankkimalla moinen sekin tietty selviäisi.
Pienet sille ja tsemppiä autonhakuun!
VMP
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Autonvaihtoketju
Humalassa ne parhaat ideat syntyy. Minä tein lopullisen päätöksen Alfan hankinnasta humalassaBebbu kirjoitti:Vähän enemmän maksoi, kun 2000€ Mutta jos korjauskulut tulee niin kalliiksi hankinta hintaan nähden, niin eihän se kannata. No, nyt ois se pari tonnia antaa käsirahana, kun tässä vähän selviää ja jaksaa täällä netissä etsiä. Oon vaan, niin "väsynyt" tällä hetkellä, ettei enää viidettä päivää jaksa mitään autoja edes katsoo. Bemarit, Audit, Volkkarit sun muut vilisee silmissä. Olkoonsa. Vkl lähestyy ja otetaan kuppia. Kai nämä autoa asiat jotenkin selkiintyy.Jiitee kirjoitti:^ ja ^^ Papan vinkki : Jos hankit 2 tonnin auton , varaa n. 2 tonnia korjauksiin ja huoltoihin. Vasta n. 6-7 tonnin hintaluokassa merkistä /mallista riippuen pääsee pienemmillä ylläpitokuluilla
Re: Autonvaihtoketju
Minä olen ihmetellyt myös miksi ajoin kakstahti Warrella? Kaikki naapurit oli siitä kateellisia, koska ei siitä mikään ikinä hajonnut, eikä mitään edes maksanut. Mistähän noita vielä löytäisi ilmaiseksi? Co taitaa vaan olla yli 100? Olin kyllä siihen varautunut, että jos jotain menne rikki , niin koetetaan korjata. Samoin olin varautunut siihen, kun Alfan Stadista kävin hakemassa, että kustannuksia tulee.mattijus kirjoitti:Eilen pähkäilin, että millainen ihminen ajaa ykköskoppasella priuksella.Bebbu kirjoitti:Olkoonsa. Vkl lähestyy ja otetaan kuppia. Kai nämä autoa asiat jotenkin selkiintyy.
Mutta selvinnäkijä en ole. Sitä en tiennyt, enkä älynnyt, että suolassa on uinut. Otetaans sille
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Autonvaihtoketju
Tämänviikkoiseen visuaaliseen havaintoon pohjautuen: Varsin viehättävä naaras.mattijus kirjoitti:Eilen pähkäilin, että millainen ihminen ajaa ykköskoppasella priuksella.
Kerran olen kyytiin päässyt (AUTON kyytiin senkin perverssit!) ja siinä oli noin yksi kerta liikaa.
- Epäkelpokeräilijä -
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
^tuli paha mieli Rasviksen puolesta. Ehkä vielä joskus sitten naaraankin kyytiin!
Re: Autonvaihtoketju
Ihan tarkennukseksi pari kuvaa, ettei sitä vaan sotke siihe yltiöhienoon kakkoskoppaseen
VMP
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Autonvaihtoketju
Ai tuollaisiakin on, oli se näkemäni sittenkin kakkis.
Mieletöntä värien ilotulitusta tuo konttori!
Mieletöntä värien ilotulitusta tuo konttori!
- Epäkelpokeräilijä -
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
^Kakkosta olen päässyt ajamaan, ykköstä vain ihaillut etäältä. Olenpa eksynyt kilpailevan tiiminkin puikkoihin, kun Insightia kokeilin.
Re: Autonvaihtoketju
Toyotalla on käsijarru kahvoja jäänyt yli näköjään
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Autonvaihtoketju
Mää olen varmaan ainoa tämän foorumin käyttäjä, jolla ei ole pahaa sanottavaa Tojotasta?
Re: Autonvaihtoketju
Jiitee lienee toinen, en tiedä löytyisikö vielä joku kolmas.Kertsu kirjoitti:Mää olen varmaan ainoa tämän foorumin käyttäjä, jolla ei ole pahaa sanottavaa Tojotasta?
Viimeksi muokannut mattijus, 27 Tammi 2017, 13:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VMP
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
Minäkin ostin tämän hetkisen F20:n baarissa tuopin äärellä huutokaupasta. Ainakin vielä tuntuu olevan ihan hyvä ostos. Kulutuskin tippui Giuliettaan verrattuna parilla litrallaKertsu kirjoitti:Humalassa ne parhaat ideat syntyy. Minä tein lopullisen päätöksen Alfan hankinnasta humalassaBebbu kirjoitti:Vähän enemmän maksoi, kun 2000€ Mutta jos korjauskulut tulee niin kalliiksi hankinta hintaan nähden, niin eihän se kannata. No, nyt ois se pari tonnia antaa käsirahana, kun tässä vähän selviää ja jaksaa täällä netissä etsiä. Oon vaan, niin "väsynyt" tällä hetkellä, ettei enää viidettä päivää jaksa mitään autoja edes katsoo. Bemarit, Audit, Volkkarit sun muut vilisee silmissä. Olkoonsa. Vkl lähestyy ja otetaan kuppia. Kai nämä autoa asiat jotenkin selkiintyy.Jiitee kirjoitti:^ ja ^^ Papan vinkki : Jos hankit 2 tonnin auton , varaa n. 2 tonnia korjauksiin ja huoltoihin. Vasta n. 6-7 tonnin hintaluokassa merkistä /mallista riippuen pääsee pienemmillä ylläpitokuluilla
- Streider
- Viestit: 491
- Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
- Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19
ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista.. - Paikkakunta: Otalampi
Re: Autonvaihtoketju
Siinä ne harmaan eri sävyt leikkisästi lyövät kättä yhteen, kuin keskitalven kirkkaalla tähtitaivaalla leiskuvat revontulet, samalla hurmaten mobilisoidun liikkumisen iloihin päässen ihmisen mieltä.mattijus kirjoitti:Ihan tarkennukseksi pari kuvaa, ettei sitä vaan sotke siihe yltiöhienoon kakkoskoppaseen
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Autonvaihtoketju
Hep. On täällä muitakin, mutta häveliäisyyssyistä useimmat ovat "kaappitoyotistia", kaiKertsu kirjoitti:Mää olen varmaan ainoa tämän foorumin käyttäjä, jolla ei ole pahaa sanottavaa Tojotasta?
Toyotathan ovat siinäkin mielessä aika erilaisia kuin Alfat eli kun auto vanhenee sitä paremmalta se tuntuu
( ja luotettavammalta ) ja pystyy keskittymään olennaiseen -ajamiseen a:sta b:n vaivattomasti.
Vaimoa ja minua sytytti uuden FL Auris Hybrid SW:n kokonaisuus, ja sellainen on nyt tilauksessa.
Poikkeuksiakin on toki , GT86 on hyvän näköinen ja makoisa ajettava; sydämestäni toivon, että
Giulia on puolestaan toyotamaisen luotettava, kun sitä on haukuttu muodoiltaan vähän pliisuksi.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Autonvaihtoketju
Rasvista kompaten: edelleen varsin viehättävä toyotanaaras , joka asuu meilläRasvis kirjoitti:Tämänviikkoiseen visuaaliseen havaintoon pohjautuen: Varsin viehättävä naaras.mattijus kirjoitti:Eilen pähkäilin, että millainen ihminen ajaa ykköskoppasella priuksella.
Kerran olen kyytiin päässyt (AUTON kyytiin senkin perverssit!) ja siinä oli noin yksi kerta liikaa.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
Ei olla kaapissa. Mahtuu autohistoriaan 3 Toyotaa.Jiitee kirjoitti:Hep. On täällä muitakin, mutta häveliäisyyssyistä useimmat ovat "kaappitoyotistia", kaiKertsu kirjoitti:Mää olen varmaan ainoa tämän foorumin käyttäjä, jolla ei ole pahaa sanottavaa Tojotasta?
Toyotathan ovat siinäkin mielessä aika erilaisia kuin Alfat eli kun auto vanhenee sitä paremmalta se tuntuu
( ja luotettavammalta ) ja pystyy keskittymään olennaiseen -ajamiseen a:sta b:n vaivattomasti.
Vaimoa ja minua sytytti uuden FL Auris Hybrid SW:n kokonaisuus, ja sellainen on nyt tilauksessa.
Poikkeuksiakin on toki , GT86 on hyvän näköinen ja makoisa ajettava; sydämestäni toivon, että
Giulia on puolestaan toyotamaisen luotettava, kun sitä on haukuttu muodoiltaan vähän pliisuksi.
Uutena ostettu 1 gen Yaris, joka parinkymmenentuhannen kilsan ajolla muuttui sisältä niin kiduttavaksi räminän ja resonaation kauhukopiksi, että se oli pakko vaihtaa pois. Ajoin sillä vasen polvi kuskin ovea painaen ja oikeassa kädessä (TM) lumiharja, jolla painoin pelkääjän ovea - jotta olisivat edes hiukan hiljaa. 1 litrainen kone oli huudatettava lähes hengiltä että ehti liikenteen mukaan. Bensaa meni 8 litraa sadalta! Auto oli katastrofi.
Parempi Toitsu oli pyöreävaloinen Celica. Erinomainen alusta. Eikä sisutakaa ollut paha. Oikein hyvä ajaa ja suht pirteä kulkemaan. Oli silloin mielestäni ihan nättikin. Harmi että kannentiiviste tihutti vettä 1 sylinteriin ja nosti siellä painetta, kunnes männäntappi katkesi. Tämä tuho 140 tkm kohdalla vei kaikki kiertokangenlaakerit mukanaan. Suht iso hintalappu pitkällä seisotuksella kompattuna tuosta syntyi!
Niijoo, inttiaikoina oli talviautona takavetoinen Carina, 1.8 japsituontikoneella. Siitäkin paloi kansipahvi! Myin pois, mutta tämä romu oli toki 15 vuotias tuolloin, kun Yaris oli myyntihetkellä vuoden ikäinen ja Celica taas 7 vuotias (näistä ylivoimaisesti paras ja ainoa josta tykkäsin rehellisesti).
En toivo ollenkaan että Giulia on yhtään Toyotamaisen luotettava. Toivon että se ei rämise tai hajota konetta.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Autonvaihtoketju
^ tilastollisesti , ja poikkeushan vahvistaa säännön.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
Elämä eletään yksilötasolla objektiivisesti. Tällöin Toyotaan voisi soveltaa sanontaa "fool me once, shame on you - fool me twice, shame on me". Minkäköhänlainen pölhökustaan leima on tarjolla kolme kertaa näppinsä polttaneelle?
Noh - tästä olin oppinut Honda ekskursion koittaessa. Jäi yhteen kertaan, kun ensin 3 vuotias Accord jätti pihaan (sähköpulmia rutkasti) ja sitten reilusti alle satkun ajolla sai laittaa jarrulevyt ja satulat ja tietty palat uusiksi - eikä silti meinannut päästä eroon jarrujen laahauksesta, vaan aina sai miettiä milloin se rengas pamahtaa - haju oli melkoinen ja kuumuus käsin kosketeltava. Ja ajovalopolttimoita sai olla vaihtamassa jatkuvasti, kun ilmastoinnin kompuran käynnistyminen laski jännitteen ja sai valot välkkymään - vaikutus käyttöikään dramaattinen. Maahantuoja totesi ominaisuudeksi. Minä totesin että en osta autoja joissa on tällaisia ominaisuuksia.
Jos hankkii auton sen luotettavan maineen vuoksi, nämä kokemukset eivät tuo suurta luottoa tämänkaltaisiin abstraktioihin, joita ei voi mitata lyhyellä koeajolla. Olen luopunut taikauskosta minkään merkin kestävyyden suhteen - autoja ne on kaikki ja niistä voi hajota asioita kun niitä käytetään. Joistain tietty enemmän (esim TSI-DSG yhdistelmä). Mutta on niitäkin ehjiä maantiellä kulkenut. Kuten myös M32 laatikolla liikkuvia Alfoja. Tai öljyä maltillisesti kuluttavia JTS-yksilöitä.
Hyvä esimerkki katsastustilastoista: Jeep Patriot (ja sisarmallit). Alkuperäiset alapallonivelet hajoavat 60 tkm välein (itsellä meni 40 tkm, rehellinen automyyjä sanoikin minulle että ei hajoa 60 tkm kohdalla, kun aiheesta ostaessa mainitsin). Nämä pompauttavat katsastuksessa lähes järjestään. Maksoi parisataa vaihdattaa nuo, mutta auton arvo liikkeessä katsastustilaston vuoksi naurettavan matala - kannatti ostaa pois notkumasta aikoinaan. Oli pirun hyvä eikä ongelman ongelmaa nivelten lisäksi!
Noh - tästä olin oppinut Honda ekskursion koittaessa. Jäi yhteen kertaan, kun ensin 3 vuotias Accord jätti pihaan (sähköpulmia rutkasti) ja sitten reilusti alle satkun ajolla sai laittaa jarrulevyt ja satulat ja tietty palat uusiksi - eikä silti meinannut päästä eroon jarrujen laahauksesta, vaan aina sai miettiä milloin se rengas pamahtaa - haju oli melkoinen ja kuumuus käsin kosketeltava. Ja ajovalopolttimoita sai olla vaihtamassa jatkuvasti, kun ilmastoinnin kompuran käynnistyminen laski jännitteen ja sai valot välkkymään - vaikutus käyttöikään dramaattinen. Maahantuoja totesi ominaisuudeksi. Minä totesin että en osta autoja joissa on tällaisia ominaisuuksia.
Jos hankkii auton sen luotettavan maineen vuoksi, nämä kokemukset eivät tuo suurta luottoa tämänkaltaisiin abstraktioihin, joita ei voi mitata lyhyellä koeajolla. Olen luopunut taikauskosta minkään merkin kestävyyden suhteen - autoja ne on kaikki ja niistä voi hajota asioita kun niitä käytetään. Joistain tietty enemmän (esim TSI-DSG yhdistelmä). Mutta on niitäkin ehjiä maantiellä kulkenut. Kuten myös M32 laatikolla liikkuvia Alfoja. Tai öljyä maltillisesti kuluttavia JTS-yksilöitä.
Hyvä esimerkki katsastustilastoista: Jeep Patriot (ja sisarmallit). Alkuperäiset alapallonivelet hajoavat 60 tkm välein (itsellä meni 40 tkm, rehellinen automyyjä sanoikin minulle että ei hajoa 60 tkm kohdalla, kun aiheesta ostaessa mainitsin). Nämä pompauttavat katsastuksessa lähes järjestään. Maksoi parisataa vaihdattaa nuo, mutta auton arvo liikkeessä katsastustilaston vuoksi naurettavan matala - kannatti ostaa pois notkumasta aikoinaan. Oli pirun hyvä eikä ongelman ongelmaa nivelten lisäksi!
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Autonvaihtoketju
Jep, kyllä se yksilötasolla tietysti jokaiseen vaikuttaa, hyvät ja huonot kokemukset eri merkeistä ja malleista.
. Koputtaa pitää puuta, mutta toistaiseksi kaikki autoni ovat olleet hyviä omalla tavallaan, ja voisin ottaa minkä tahansa
niistä uudestaan. Jopa lievästi ruostunut 1985 Regata 100S , joka oli maukas auto ajaa.Joukkoon mahtuu 4 Fiattia, 2 Corollaa, VW 1300 Käfer,
CarinaE , Avensis 1st gen FL, 1st gen FL Mondeo Diesel Sw , Xsara HDI FL Sw, Kia Ceed Sw ja nykyiset kaksi Alfaa.
. Koputtaa pitää puuta, mutta toistaiseksi kaikki autoni ovat olleet hyviä omalla tavallaan, ja voisin ottaa minkä tahansa
niistä uudestaan. Jopa lievästi ruostunut 1985 Regata 100S , joka oli maukas auto ajaa.Joukkoon mahtuu 4 Fiattia, 2 Corollaa, VW 1300 Käfer,
CarinaE , Avensis 1st gen FL, 1st gen FL Mondeo Diesel Sw , Xsara HDI FL Sw, Kia Ceed Sw ja nykyiset kaksi Alfaa.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Autonvaihtoketju
Oli mullakin kerran Toiota. Oikein prärikkä oli, luovutuksineen kaikkineen otettiin perheeseen. Autoa maksetaan vieläkin, vaikka 1v synttäri-iässä "oli pakko vaihtaa" Nuova Deltaan ja sekin on mennyt jo pari vuotta sitten kiertoon. Muistot on paremmat kuin auto oli, mutta saihan siitä melkein saman takaisin yksivuotiaana ja 40tkm rullatuna kuin uutena ostaessa.
On niitä hyviäkin, mm. 2014 Avalon on todella hyvä auto millä tahansa mittarilla - tykkään jopa tuoretta Lexus GS350 F-Sportia enemmän. Useimmat hyvät toiotat on Lexus-kilvitettyjä. Tälläkin hetkellä polttelee II gen Citroen C1 (lue: Toiota Aygo II) kun 500 alkaa olla väsy. Penkin pauke sentään loppui myyntipuheilla uhkaamalla...
Jotta pysyis otsikossa, niin onko kellään kokemuksia tuollaisen Aygo/C1/108-pelin omistamisesta...? Citroen on harkinnassa lähinnä siksi, että sen arvo tuntuu romahtavan merkki-imagoa vastaavalla tavalla, kun taas Toiotan hinnat on tapissa uudesta saakka. Niitä ekan generaation kirppuja en katsele kun ovat kaikki niin karmaisevan näköisiä.
On niitä hyviäkin, mm. 2014 Avalon on todella hyvä auto millä tahansa mittarilla - tykkään jopa tuoretta Lexus GS350 F-Sportia enemmän. Useimmat hyvät toiotat on Lexus-kilvitettyjä. Tälläkin hetkellä polttelee II gen Citroen C1 (lue: Toiota Aygo II) kun 500 alkaa olla väsy. Penkin pauke sentään loppui myyntipuheilla uhkaamalla...
Jotta pysyis otsikossa, niin onko kellään kokemuksia tuollaisen Aygo/C1/108-pelin omistamisesta...? Citroen on harkinnassa lähinnä siksi, että sen arvo tuntuu romahtavan merkki-imagoa vastaavalla tavalla, kun taas Toiotan hinnat on tapissa uudesta saakka. Niitä ekan generaation kirppuja en katsele kun ovat kaikki niin karmaisevan näköisiä.
Re: Autonvaihtoketju
Työajossa satunnaisesti ollut F34 ja F11... ehkä sitä ei ole ajaessa miettinyt samankaltaisuutta, mutta kun nyt sanot, niin kieltämättä näin on. F1x on tokin kuitenkin leveämpi. F34 on tosin tietääkseni eri alusta (sama kuin aasialainen 3-sarjan Lang-versio).lerppu kirjoitti:^Kokeile f34 ja vertaa f10. Yllätyt - Paljolti sama alusta ja ulkomitat f10/f34:
Ajoin F30, F10 ja F34 peräjälkeen edellistä liisaria hankkiessa ja päädyin F31:een. Varmaan yksi tekijä on, että F34 on kuitenkin korkeampi.lerppu kirjoitti:F34 ajokokemus enemmän f10 kuin f30/31. Paitsi että ite tykkään f34 enemmän. Täydellinen perheauto ja kompromissi asioiden suhteen.
Ur-Allroadia tuli käytyä koestamassa ja kieltämättä se oli paperilla hyvä, mutta aika keinuvalerppu kirjoitti:EDIT: Faijalla oli A6 allroad. Big no-no. Viel problem. Kein erfolg. Nyt sillä on A8, se on parempi. Mutta se A6. En edes jaksa listata miksi vastaus mokomaan on iso EI.
Näköjään tuo nykyinen Audi on saanut vihiä siitä, että saattaa joutua vaihtoon ja aloitti vastatoimet. Kuskin ikkuna jäi yläasentoon
SCC:llä näytti olevan reilu valikoima vuoden ikäisiä Giuliettoja, ehkä niissä voisi olla. En ole Giuliettaa ajanut, joten sikälikin kiinnostaa.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Autonvaihtoketju
Muistelenko väärin, että tuossa kasikoneessa olisi ollut vakavia ongelmia (lämmöt)? Höpötykset löytyvät todennäköisesti jenkkifoorumeilta, jossa kyseistä pannua markkinoilla runsaammin.mcjones kirjoitti: Esim. nämä puhuttelee:
https://www.nettiauto.com/bmw/550/8550630
https://www.nettiauto.com/bmw/535/8417999
F10:n hintataso tosin tullee alas, kun G30:n myynti alkaa edetä...?
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
^^Espoon SCC:n autot on käytännössä minimivarusteltuja, joten suosittelen kokeilemaan QV:tä. Saatat pettyä pahasti normi multiairiin.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Autonvaihtoketju
Anteeksi maalaisuuteni, mut saako GT:ssä (alfa) kaadettua takapenkit ja hattuhyllyn mäjelle?
Jos noin, ni onko se sit pikkufarkku?
Eli jos sais sinne vaik custom made koirahäkin tungettua takaloosteriaukosta?
Toho 159 konttiperäseen saa sisällä kasattua ns. pehmohäkin takapenkille, mut ankea ja ehkä liian pien kahdelle pumille ja matkapahoinvointi taattu.
C6 sitikkaan ei saane sen seksikkäämpää viritystä?
Vaikko https://m.nettiauto.com/alfa-romeo/156/ ... 0&vifNav=Y?
Onko joku jo käyny pohjaa pökkimässä?
Tai 159 automaattifarkku...
Eli automaatti, mihi koiruuksetki sais tungettua maisemia kattelemaan.
Selen hommaaminen lie joku perverssi missio...
Ja ihan työmatkakulkinetta ko laitos pääosin toimittaisi.
Jos noin, ni onko se sit pikkufarkku?
Eli jos sais sinne vaik custom made koirahäkin tungettua takaloosteriaukosta?
Toho 159 konttiperäseen saa sisällä kasattua ns. pehmohäkin takapenkille, mut ankea ja ehkä liian pien kahdelle pumille ja matkapahoinvointi taattu.
C6 sitikkaan ei saane sen seksikkäämpää viritystä?
Vaikko https://m.nettiauto.com/alfa-romeo/156/ ... 0&vifNav=Y?
Onko joku jo käyny pohjaa pökkimässä?
Tai 159 automaattifarkku...
Eli automaatti, mihi koiruuksetki sais tungettua maisemia kattelemaan.
Selen hommaaminen lie joku perverssi missio...
Ja ihan työmatkakulkinetta ko laitos pääosin toimittaisi.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Autonvaihtoketju
Fiat-liikkeessä oli näytillä Panda Cross 4x4 TwinAir. Siinä olisi oiva vaihtoehto meidän Voikulle
Aika hyvin tehoa otettu (90hv) mokomasta vinguttimesta.
Aika hyvin tehoa otettu (90hv) mokomasta vinguttimesta.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è