Trafin ohjeistus dieselin savutusarvoihin muuttunut
Valvoja: Moderators
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Trafin ohjeistus dieselin savutusarvoihin muuttunut
Varsinkin niille, ketkä ehkä jo kerkesivät tekemään kalliita remontteja.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- RiQ
- Viestit: 75
- Liittynyt: 29 Heinä 2009, 11:08
- Car(s): 159 STW 2.0 JTDm -11
ex 166 2.4 JTD -07
ex 156 2.0 JTS -04 - Paikkakunta: Espoo
Re: Trafin ohjeistus dieselin savutusarvoihin muuttunut
Linkistä päivitetty ohje:
https://www.trafi.fi/filebank/a/1487308 ... s_2017.pdf
Muuten hyvä, mutta meidän olisi pitänyt ennakoida nämä muutokset jo vuonna 2001 ja sisällyttää savutusmittareiden softaan
https://www.trafi.fi/filebank/a/1487308 ... s_2017.pdf
Muuten hyvä, mutta meidän olisi pitänyt ennakoida nämä muutokset jo vuonna 2001 ja sisällyttää savutusmittareiden softaan

Viimeksi muokannut RiQ, 17 Helmi 2017, 12:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Trafin ohjeistus dieselin savutusarvoihin muuttunut
Tuuliviiri viuhtoo...
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Trafin ohjeistus dieselin savutusarvoihin muuttunut
Jaha, alle -11 Aisin-159:ja voisi taas jopa katsella ostohousut jalassa
eli K alle 1,5 niillä Euro4:ssa.
Loukku siis saa olla tyhjätty ja moottorin ecu softattu, otaksun.
Oma 300 tkm kelattu Euro3nenkin menee alle 1:sen, max 2,5.

eli K alle 1,5 niillä Euro4:ssa.
Loukku siis saa olla tyhjätty ja moottorin ecu softattu, otaksun.
Oma 300 tkm kelattu Euro3nenkin menee alle 1:sen, max 2,5.

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Trafin ohjeistus dieselin savutusarvoihin muuttunut
No ei todellakaan lain mukaan saa! Löysemmät rajat tietysti mahdollistaa katsastuksen läpäisyn helpommin viritetyiltä. Laittomia ne silti on.Jiitee kirjoitti:Loukku siis saa olla tyhjätty ja moottorin ecu softattu, otaksun.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Trafin ohjeistus dieselin savutusarvoihin muuttunut
Kävin Deltan leimaamassa ja kysäisin samalla katsurilta noista savuista. Se sanoi, että tällaisissa loukullisissa joko 0,5 tai tehtaan ilmoitus. Mulla on Deltan kilvessa 0,51. Tämähän on -09, joten Euro4 ja siten pitäisi olla tuo 1,5 eikä mitään kilpiä katsota
Uskoako nyt aamulehteä vai katsuria.
Delta tuprautti huimat 0,06, joten läpi kaikesta huolimatta.

Uskoako nyt aamulehteä vai katsuria.
Delta tuprautti huimat 0,06, joten läpi kaikesta huolimatta.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
-
- Viestit: 178
- Liittynyt: 14 Huhti 2015, 01:23
- Car(s): 159 2.4 Jtd Q-Tronic -06
Peugeot 505 turbo inj. -87
Ex: Alfa Romeo: 159 2.4 jtd, 156 2.0TS, 166 2.0TS - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Trafin ohjeistus dieselin savutusarvoihin muuttunut
Olikos tämä nyt se tapa, millä piti narauttaa paholaisen riivaamat DPF / EGR poistajat ja maailman tuhoajat?
Mietin, että voisi tuosta omasta kinneristä käydä ohjelmoimassa mokomat veks. Poltoista ei tule mitään ilmoitusta ja on saattanut muutamaan otteeseen mennä virrat poikki ns. kesken kaiken, joka ei tietenkään ole hyvä asia.
Huomataanko näitä poistoja katsastuksessa mitenkään (olettaen, että päästöt eivät ole liian korkeat)?
Mietin, että voisi tuosta omasta kinneristä käydä ohjelmoimassa mokomat veks. Poltoista ei tule mitään ilmoitusta ja on saattanut muutamaan otteeseen mennä virrat poikki ns. kesken kaiken, joka ei tietenkään ole hyvä asia.
Huomataanko näitä poistoja katsastuksessa mitenkään (olettaen, että päästöt eivät ole liian korkeat)?
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Trafin ohjeistus dieselin savutusarvoihin muuttunut
Minun käsittääkseni tuo tiukennettu savuraja oli tulossa, mutta ei sitten tullutkaan. Tai oli jonkun aikaa mutta peruttiin. Huomaa että edellinen viesti on 14kk vanha ja omani katsastin 10kk sitten ilman ongelmia.
Pelkästään ohjelmoimallahan ei pääse eroon poltoista vaan jos poltot poistaa pitää nokiloukkukin poistaa tai tyhjentää. Ja tietysti jos katsastaja tämä jotenkin aukottomasti näkee niin hylätään.
Savutestin perusteella ei autoa voi hylätä jos menee rajan alle, ja normaalisti toimivalla moottorilla menee ilman loukkua. M.O.T.
Pelkästään ohjelmoimallahan ei pääse eroon poltoista vaan jos poltot poistaa pitää nokiloukkukin poistaa tai tyhjentää. Ja tietysti jos katsastaja tämä jotenkin aukottomasti näkee niin hylätään.
Savutestin perusteella ei autoa voi hylätä jos menee rajan alle, ja normaalisti toimivalla moottorilla menee ilman loukkua. M.O.T.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Trafin ohjeistus dieselin savutusarvoihin muuttunut
Ajatus oli huomenna tyhjätä paremman puoliskan autosta ko. Pönttö ja tikkailla kasaan sitten uudestaan.
Ohjelmointi menee vk 26 aikaisintaan, mutta leimaan on onneksi vielä puoli vuotta.. loppuupahan häiriöilmoitukset. En jaksa uskoa että menisi yli 1.5k ja tosiaan auto on -08 300tkm. Ei motivoi maksaa +1000€ yhdestä loukusta
Ohjelmointi menee vk 26 aikaisintaan, mutta leimaan on onneksi vielä puoli vuotta.. loppuupahan häiriöilmoitukset. En jaksa uskoa että menisi yli 1.5k ja tosiaan auto on -08 300tkm. Ei motivoi maksaa +1000€ yhdestä loukusta