Aquatica kirjoitti:
Mut itse hankin kokemuksen siitä, että mitenkä TJET-mitossa saa öljyt vaihdettua. "Pura moottori" on aika lähelle. Ei se ole oikeasti kuin kasa klemmareita ja pultteja ahtaissa koloissa, mut... ärsyttävä
Ja jos ei halua paikkoja sotkea, pohjapanssari pitää saada pois. Koska sen päällä on poikkirauta, joka pitäis saada pois.
Ootko muuten koskaan vaihtanut 2,5 v6 busson öljynsuodatinta? Sekin on melko kivaan väliin saatu asennettua
Pari pakettia Black Rifle Coffee Companyn Caffeine & Hate kahvia.
Tilasin töihin koska blurb toteaa, että oikeasti hyvää jälkeä ei tehdä HR:n motivoivia kissanpentukuvia katselemalla vaan sitä syntyy kofeiinin ja apinanraivon kautta.
Ei tuo nyt ihan ykköskamaa ole, mutta pesee raakapaahtoisen peruskonttorikahvin ja kahviautomaatttilitkun mennen tullen
vesamaan kirjoitti:Ootko muuten koskaan vaihtanut 2,5 v6 busson öljynsuodatinta? Sekin on melko kivaan väliin saatu asennettua
20v CF3-koneisen Lybran suodattimen vaihto:
- aluslevy pois
- katin alempi lämpösuoja pois
- etummainen lambda pois
- taiteillaan suodatin paljastuneesta rakosesta pois ja uusi tilalle
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Noin puolen tonnin megane Coupè. Ajoaikaa mukavasti vuoden loppuun. Pyyhkijän moottori oli isoin näkyvä vika, mutta eihän tässä hinta luokassa noin vähällä pääse, niin tänään tulppia vaihtaessa huomasin yllätys bonuksena että 1 pytyn tulppa oli ylhäältä kierteisiin asti öljyinen..
Vetarin sisempi kumi jtdhen. Päädyin hakemaan vielä toisenkin. Vaivattoman asennuksen vuoksi ostin liimattavan m-netistä. On muuten hieno keksintö. Kumin vaihto 10 min, josta liiman kuivumisaika 5 min. Eikö purkaa tarvinnut kuin vanha kumi mattoveitsellä.
Hieman joutui modifioimaan. Biltsusta ois löytynyt vielä parempi. No joo.., ois se kumi ollut vähän kovempaa matskua.
artjojy kirjoitti:Tällainen Fiat konsernin tuote tuli hankittua
Menikö yli Giulia QVn hinnasta?
Meni
Grattis nyykkäristä Mites tuolla kovetulla työkalulla on strategiset mitat , vääntöä enemmän kuin pienessä kylässä varmaan ?
Traktorit on aina kivoja, mulla on joskus tulossa tällä hetkellä hyödytön Ford 5610 pintarestaurointiin , jonain päivänä
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
artjojy kirjoitti:^6,7l turbo diesel, 210hv, 940Nm, 7100kg, portaaton vaihteisto, GPS ohjaus ja nahkaratti
Malli on: New Holland T7 210 Auto Command
Kyllä tuolla väännöllä isompikin kuorma kulkee Näihin nykytraktoreihin saa aika kivasti automaatiotakin lisää, GPS on hyvä pohja tälle ... muuten hankitko tarkennetun viljelyn softia ( esim. NIR- tai NDVI- karttoja tms) työkoneita ohjaamaan traktorista ?
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Offtopic: Tuo traktorien "älyn" määrän kasvaminen ja päästömääräykset ovat nostaneet traktorien hintoja ihan älyttömästi viimeisen 10 vuoden aikana. Muistaakseni kaverin esimerkin mukaan olisi 07-08 pienehkö traktori ollut 40ke nyt saman kokoinen 70ke... Tosin tuon uusien hinnannousun takia se käytetty 07 vehe maksaa edelleen lähes saman, kuin uutena.
artjojy kirjoitti:^6,7l turbo diesel, 210hv, 940Nm, 7100kg, portaaton vaihteisto, GPS ohjaus ja nahkaratti
Malli on: New Holland T7 210 Auto Command
Kyllä tuolla väännöllä isompikin kuorma kulkee Näihin nykytraktoreihin saa aika kivasti automaatiotakin lisää, GPS on hyvä pohja tälle ... muuten hankitko tarkennetun viljelyn softia ( esim. NIR- tai NDVI- karttoja tms) työkoneita ohjaamaan traktorista ?
Tämä kulkee tarkennussignaalin kanssa 2,5 cm tarkkuudella samaa jälkeä vuodesta toiseen ja pystyy myös ohjaamaan ruiskun yms. lohko- ja määräautomaatiota.
Kiitokset! Tämä onkin ensimmäinen yhdistys johon olen liittynyt sitten Mustanaamion Naamio-kerhon. Odotukset kerholehden suhteen ovat siis ymmärrettävästi korkealla.
"...aa, osoitan ette Italian autot ja ajajat ovat maailman parhaat. Avanti!"
Kerholehti on pieni, mutta pippurinen (vink vink, juttuja saa kirjoittaa ja lähettää julkaistavaksi). Sen lisäksi kannattaa odottaa paljon mutta saada vielä enemmän mm. lauantain ajoharjoittelupäivältä Hyvinkäällä. Häikäilemätöntä tapahtumamainontaa siis samalla - jos aikataulu sallii, niin tuonne mars: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=10&t=33313
Oma viimeisin hankintani on evästä lauantaille
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Paksuseinäistä messinkiputkea tuli postissa. Tätä ei saanut Suomesta ostettua, kuin vähintään 5m kankena, joten Saksasta ostamiseksi meni http://metalle-kunststoffe.de/ hoiti homman hyvin. Pääsee jossain vaiheessa pistämään syöpyneet Dunlop-jarrusylinterit kuntoon. Yksi jo tehty koeluontoisesti ruostumattomalla, mutta ei ollut sitä enempää (eikä saanut mistään lisää sopivassa koossa.)
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Leima tuli hetki sitten haettua Themaan. Jonkun aikaa kyllä tutki ja heilutteli vasenta eturengasta, mutta ei siitäkään tullut mitään huomautusta. Se on jo vuosikausia kiinnostanut katsastajia, mutta koskaan ei ole kukaan sanonut mitään. Uusi raidetanko on ollut melkein yhtä monta vuotta odottamassa sen varalta, että siinä jotakin olisi, mutta kun en vanhastakaan ole itse mitään vikaa vielä löytänyt...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Polforea kirjoitti:Kerholehti on pieni, mutta pippurinen (vink vink, juttuja saa kirjoittaa ja lähettää julkaistavaksi). Sen lisäksi kannattaa odottaa paljon mutta saada vielä enemmän mm. lauantain ajoharjoittelupäivältä Hyvinkäällä. Häikäilemätöntä tapahtumamainontaa siis samalla - jos aikataulu sallii, niin tuonne mars: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=10&t=33313
Oma viimeisin hankintani on evästä lauantaille
Villeissä unelmissani olen tähtireportteri tai Nobel-kirjailija, ja pöytälaatikkoon tuleekin kirjoiteltua kaikenlaista. Ehkä vielä joku päivä kerään rohkeuteni ja tarjoan jotakin raapustusta kerholle! Lauantai jää valitettavasti muiden kiireiden vuoksi välistä, vaikka tapahtuma vaikuttaakin kyllä mielenkiintoiselta.
"...aa, osoitan ette Italian autot ja ajajat ovat maailman parhaat. Avanti!"
Viiniä, pihviä, karkkia ja sipsiä! Ja kaksi työpaikkaa, sekä parit hyvät haastikset vielä ensi vko. Kaks kuukautta joutunu tahkomaan ja yhtäkkiä pääsee ihan valitsemaan..
Herkkua korville festarilipun muodossa huhtikuun alkupäässä. Luvassa on laatusettiä mm. Delainin ja Lacuna Coilin soittamana ja jokunen muukin bändi näyttäisi kattaukseen mahtuvan.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
jeQQ kirjoitti:Viiniä, pihviä, karkkia ja sipsiä! Ja kaksi työpaikkaa, sekä parit hyvät haastikset vielä ensi vko. Kaks kuukautta joutunu tahkomaan ja yhtäkkiä pääsee ihan valitsemaan..