[Perjantaihuumori:] Perskärpästen karkotus

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

JRA
Viestit: 144
Liittynyt: 18 Elo 2004, 17:52
Paikkakunta: PK-seutu

[Perjantaihuumori:] Perskärpästen karkotus

Viesti Kirjoittaja JRA »

En tiedä onko jo ollut foorumilla, mutta tässä copy/paste meilistä. Alfistithan eivät näin toimi, eiväthän?

>Kirjoittanut: Sika-Antero 27.4.2005 klo 11.45

Tähän voisi kerätä vinkkejä ja kikkoja, joilla saa perseennuuhkijat
ymmärtämään turvavälin merkityksen.

Jos pientareella on irtokiviä, kuten aika usein on, niin pikku koukkaus saa usein mukavat ropinat takanatulevan perseennuuhkijan tuulilasiin. Parhaassa tapauksessa tulee asiaa lasimestarille, heh heh. Talvella taas voi pientareelta vähän roiskaista suolansekaista loskapaskaa perässätulijan silmille.

Jos on tuttu tie ja joku nuuhkii persettä, kannattaa tehdä seuraavasti: Kun
tiedät, että tulossa on monttu tai routaheitto, joka tärskäyttää pahasti,
ota pieni hajurako ennen sitä. Perseennuuhkijakin alkaa yleensä kiihdyttää
tässä vaiheessa. Juuri ennen tärskyä jarruta käsijarrulla niin etteivät
jarruvalot syty.

Sitten vaan katsetta peiliin, pahaa aavistamaton perseennuuhkija täräyttää monttuun niin että munuaiset halkeaa, heh heh...

Mutta tosiaan täytyy kiskaista sen verran hajurakoa, ettei perseennuuhkija
aja perään, kun käsijarrusta nykäisee.

Raskaan kaluston kuskien pitäisi ymmärtää, että heille turvavälin pitäminen on erityisen tärkeää. Painava auto ei pysähdy ihan hetkessä, ja
paineilmajarruissa on aina pieni viive.

Siksi raskaan sarjan perseennuuhkijoiden kanssa käytän yleensä ns.
hyydytystaktiikkaa, joka on erityisen vittumainen. Eli ylämäkeen tultaessa
jalka pois kaasulta niin että vauhti hyytyy pikku hiljaa. Jos itse hyydyttää
vauhtinsa viiteen-kuuteenkymppiin, peli on pelattu rekkamiehen osalta: enää hän ei saa lisää vauhtia rohjoonsa ennen kuin mäennyppylä on ylitetty. Reikäpäisinkään rekkamies ei uskalla lähteä ylämäessä runttaamaan kaasua pohjaan ja jurnuttamaan ohi, joten ei auta kuin kiroilla perässä, kun vauhti hiipuu pahimmillaan nollaan asti. Kun huomaan rekan hyytyneen, ei muuta kuin pienempää pesään ja kiihdytys takaisin suurimpaan sallittuun nopeuteen.

Jos ylämäessä on ohituskaista, kannattaa hyydyttäminen aloittaa ennen
ohituskaistan alkua. Hi-taas-ti vauhtia pois, ja sitten kun ohituskaistan
alussa rekkakuski rusauttaa Fullerista pienempää pesään päästäkseen ohi,
itse lyön lapikasta lattiaan ja vauhdilla nyppylän päälle. Kyllä rahtaria
vituttaa! Naftaa palaa ämpäritolkulla ja verenpaine nousee!

Sitten käytännön esimerkki: Matkailuautolla männä kesänä alkoi septitankin varoitusvalo palaa. Varkauden ja Joensuun välillä kun on pitkä taival, missä ei oikein huoltoasemiakaan ole, niin ajattelin vähän opettaa yhtä karavaanarijurnuttajaa, joka veti Volvollaan matkailuvaunua tasaista 70 km/h vauhtia, vaikka rajoitus oli sata, ja roikkui siinä keskiviivalla koko ajan.

No, vetäisin siinä ennen Liperiä bussipysäkille ja pikku kikkavitosella
septitankin läppä raolleen. Voiveitsi siihen väliin vaan.

Helppohan se karavaanarijurnuttaja oli kiinni saada. Liperin jälkeen
alamäessä Ducatolla nilkka suoraksi ja nelosta tupaan, sitten heitto
vitoselle ja rinnalle. Justiinsa Volvon kohdalla kaveri painoi vessan
huuhtelunappia ja senhän jokainen voi arvata, mitä tapahtuu kun paskatankki on piripinnassa, poistoluukku auki ja hyyskä ruuttaa helvetinmoiset alipaineet.

Koko saatanan lietemälli, toistasataa litraa kusensekaista paskaa Volvistin
konepellille ja tuulilasille. Ei äijä tajunnut, mikä iski! Pyyhkimet viuhtoi
ja kärri heittelehti perässä! Ketään ei tullut vastaan, joten ajelin siinä
rinnalla ja kaveri löi vielä karvaisen perseen suoraan sivuikkunaan.
Oppipahan mulkku kerralla antamaan tietä kiireisemmille!

Runttaajahan kertoi joskus ottaneensa digikameralla valokuvia takapuskuriin liimautuneista. Tietysti salamavalon kanssa! Tosin Runtun uskottavuus meni, kun hän kertoi itse ajelevansa talvikeleillä 10-50 cm turvaväleillä.

Onko muilla jotain hyviä vinkkejä?

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Just tälläsiä liikennepoliiseja... Sika Antero voi mun puolesta vaihtaa samantien julkiseen liikenteeseen ja alkaa popsimaan ituja. Oikein vihaksi pistää :evil:

Noilla toimillaan varmasti vaarantaa liikennettä vielä enemmän. Typerys mikä typerys... :crazyeyes:
On kivaa kun on kivaa

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Äääh pientä vittuilua takaisin, ihan oikein :twisted: Jos kivet tai vastaavat ahdistaa niin jättää sen hajuraon, mikä taisikin olla koko jutun idea :wink:

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Tässä useampi kuukausi takaperin oli laatulehti Alueuutisissa pääkirjoitus aiheesta. Joku sekopää oli soittanut päätoimittajalle ja todennut että oli vittuuntunut aamuruuhkassa motarin vasemmalla kaistalla 120 vauhdissa perseessä roikkuneelle ja vetänyt jarrut lukkoon. Ei kuulemma haitannut kun oli vakuutukset ja sai kaveri kunnon opetuksen.

Tämmöset pitäisi pistää kiven sisään ja pitkäks aikaa.

Mutta ei siinä vielä kaikki, toimittajan kanta oli se että hän ymmärtää täysin tällaisen toiminnan, hyvä kun ei suositellut kaikille samaa kikkaa. Eikö noi mieti yhtään mitä ne kynästään päästää, ammatti-ihmisiä kai kuitenkin?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jep, eiköhän se typerys ole se hanurissa hoonaava yksilö. Joskus on tullut haeskeltua kiviä penkalta kun joku paisti on roikkunut bussin kanssa puskurissa. On muuten arvokasta ropinaa, dösän tuulilasi maksaa luokkaa 2000 € :twisted:


Edit: Joku järki kumminkin mukana näissäkin. Se pääkirjoituksen jannu oli ilmiselvästi umpihullu.
- Epäkelpokeräilijä -

JRA
Viestit: 144
Liittynyt: 18 Elo 2004, 17:52
Paikkakunta: PK-seutu

Viesti Kirjoittaja JRA »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Edit: Joku järki kumminkin mukana näissäkin. Se pääkirjoituksen jannu oli ilmiselvästi umpihullu.
Samaa mieltä. Käsittääkseni tuo koko sähköpostijuttu on vitsinä kirjoitettu ja ei siten tosielämästä.

Itse silti korostaisin raskaan kaluston kuljettajien vastuuta (toki usein osaavat turvavälin pitääkin). Siinä kun rekan kuljettaja hyvin tietää, että jos edessäajava joutuu äkisti jarruttamaan/pysähtymään (syystä), lyhentyy Alfa kuin Alfa aikalailla rusinaksi, mutta itselle tuskin koituu muita kuin henkisiä vahinkoja. Vähän samanlaista vastuuttomuutta kuin ajettaisiin Alfoillamme mp-kuskien perseessä kiinni.

Mutta huumori huumorina... :P

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Toi paskanviskomisjuttu oli kyllä liikaa, mutta muuten lähes normikikkoja. Meikäläistä ei mikään muu ota kupoliin liikenteessä niin paljon kuin perässäroikkujat.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kyllä toi mäen alla hidastus ja kaasu pohjaan toimii henkilöautoillekin. Ei jaksa peruskorolla kiihtyä siihen mäkeen samaa tahtia, kuin oma Alfa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

juu kaikki muu on suht ok kuhan ei vaaranna ulkopuolisia mut kaviaarijutut ei kyl kiinnosta :roll:
on kyl tullu nuorena(17) heitettyä mehutölkki yhen kusipään(tuli stopin takaa eteen liukkaalla tiellä aiheuttaen melkeen kolarin ja jäi eteen kyhnöttään 70kypää,jolloin napsahti) tuulilasiin
ja pyllistettyä oli semmonen asuntoauto vuokralla jossa oli ovi takana :crazyeyes: :oops: no se oli silloin ku oli nuori ja villi sekä alkoholilla oli osuutta asiaan :wink:

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

jarski kirjoitti: no se oli silloin ku oli nuori ja villi sekä alkoholilla oli osuutta asiaan :wink:
Mitämitä! Oletko joskus nuorempana nauttinut alkoholia?
Hyi sinua :lol:
- Alfaholic -

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Ei jaksa just nyt naurattaa kun yks idiootti yritti ajattaa kolmeen otteeseen mua mersunsa perään kun olin "liian lähellä" Teki saman myös edessäni ajavalle henkilöautolle ennen minua :shock: Sappi kiehui ja kolmannella kerralla osasin odottaa että just kun olen ohi lähdössä niin painaa jarrua. Annoin mennä tahallaan ihan senttien päähän puskurista ja soitin sitten poliisit kaveria vastaan :lol: Sinne se jäi selittelemään 8)

Ja mainittakoon että kaveri ajeli alinopeutta ja olin "liian lähellä" koska olin juuri lähdössä ohi. Hieman hikeä pukkasi kun kaveri löi jarrut juuri kun oli sormi vilkulla. Olisin varmaan lyönyt kaveria turpaan jos olisi kokonaan pysähtynyt, ja tämä ei ole vitsi! Näin edistämme turvallisuutta teillämme ja olemme kohteliaita muille autoilijoille :crazyeyes:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Liian lähellä ajaminen eli "tailgating"...

Suosittelen katsomaan David Lynchin elokuvan "The Lost Highway". Siinä eräs liian lähellä ajava saa kuulla kunniansa. Elokuva on yksi parhaita ja oudoimpia koskaan.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

155156 kirjoitti:Elokuva on yksi parhaita ja oudoimpia koskaan.
Tuon jälkimmäisen ainakin allekirjoitan.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Luin kauhuissani tuota myös kun pitkästä aikaa vierailin s24:llä. En voi ymmärtää... Vaikka perässä ajaminenkin on tuomittavaa, niin kyllä ovat nuo keinotkin.

Liikenteessä näkee nykyään yhä enemmän järjettömyyksiä. Pian meno on kuin DTM:ssä, eli pienet lommot ovat hyväksyttäviä "liikennetilanteessa". Minkä ihmeen takia Suomen liikenne on niin raivostuttavaa? Asian huomaa kun tulee euroopan kierrokselta. Kaikki on toiminut hienosti, tilaa annetaan, muut huomioidaan. Laivan rampilta ajettuaan varttitunti riittää verenpaineen kohoamiseen Suomen liikenteessä!

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Wile E. Coyote kirjoitti:Olisin varmaan lyönyt kaveria turpaan jos olisi kokonaan pysähtynyt, ja tämä ei ole vitsi! Näin edistämme turvallisuutta teillämme ja olemme kohteliaita muille autoilijoille.
Kumma miten noita mulkkuja mahtuu maailmaan niin paljon.
Eilen illalla oli myös hermot koetuksella, kun ohitin alinopeutta ajanaan 626 GTI:n ja tämä n. 40v äijä veti tästä herneet nenään, yritti estää ohituksen kaasua painamalla ja kun tämä epäonnistui, niin tuli roikkumaan takalootaan kiinni ja heitti täysvalaistuksen päälle, Hellan lisäpitkiä (on tainnut hankkia juuri tähän tarkoitukseen) myöten. Pikatie kun oli tyhjillään, niin ajattelin mennä leikkiin mukaan. Satasen alueella nopeudeksi 45km/h ja aina kun kaveri lähti ohittamaan, niin poljin lähemmäksi lattiaa. Matka kesti kauan, mutta eipä mulla ollut kiire.. Toivottavasti madzamiehellä oli.

Vastaa Viestiin