Liikenteestä
Valvoja: Moderators
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Liikenteestä
Ihme köyhimyksiä ku eivät saa autopaikkoja täyteen. Sori ot.
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Liikenteestä
Aiemmin kun kaupungissa kerrostalossa asuttiin, niin tuossa vähän tympi se kun tosiaan ihmisillä joilla ei ollut autoa oli autopaikkoja. Siinä kun ei noita paikkoja ollut kaikille haluaville. Jotkin halusivat pitää noita vieraspaikkoina sukulaisilleen kun aina kerran puolessa vuodessa voi joku käydä kylässä. Eikä tosiaan tuossa alueella ollut kuitenkaan puutteita parkkipaikoista. Heti talon viereen kadun varteen kyllä sai, mutta olisihan se ollut mukavaa talvella saada oma auto tolppaan kun kuitenkin joka aamu töihin lähti.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Liikenteestä
Mun mielestä takeaway kahvit ja hesen herkut sais olla kalliimpia ku raflassa nautittavat. Jos ja kun niitä jätteitä ei sit osata loppukäsitellä muutoin ku heittämällä ulos liikkuvasta kulkuneuvosta.
+muut roskat...
Oikeat entiset itäblokin maatkin siistimpiä.
Siinä sulle, jos tunsit piston.
+muut roskat...
Oikeat entiset itäblokin maatkin siistimpiä.
Siinä sulle, jos tunsit piston.
Re: Liikenteestä
Jooh pari sanaa taas Espoon liikenteestä. Jos sallitte.
Järvenperä jälleen kerran, miten nämä paikalliset ihmiset voivat olla niin saappaita oikeasti. Minä en ymmärrä. Ne asuvat sielä. Bussi kaistalla pysäkillä Kulloonmäen pysäkillä, suojatiehen se 5m tai alle mitä lie ; siitä on kiva ajaa ohi jarruttamatta yli 30kmh vastaantulevaa kaistaa. Edes torven painaminen ei aiheuta aivoissa raksutusta siitä, että pitäsköhän miettiä....
Nää on niin loistavia tyyppejä vielä kaikenlisäksi, että ne asuu sielä tosiaan. Kääntyy talojen pihalle tai tulee talojen pihalta kun seuraat peilistä mitä takana tapahtuu. Pahimmat ajaa muksut takapenkillä koulun pihalle näiden ohituksien jälkeen.
Paras oli yksi Mersu kuski, nuori kyllä joku 20v vanhalla Väyrysmersulla, takapenkillä saman ikäsiä aaseja kyydissä. 2 bussia tuolla pysäkillä, Kulloonmäessä jossa ei siis ole syvennystä vaan bussi pysähtyy kaistalle ja pysäkin edessä suojatie.
Tämä Suomen paras nuori kuljettaja lupaus latasi vähintään 60kmh ohi näistä busseista siinä kohdassa. Niin paljon kun se diiseli Väyrynen kulki. Tajuakaakohan se vieläkään mitä se oikeasti teki siinä...
Toinen paikka Viherlaakson Alepan kiertoliittymä. Se bussi pysäkki siinä ennen ympyrää, jossa on kolmio ja suojatie tottakai. On olemassa tiety ihmisryhmä, jota minä kutsun nimellä tyhmempi kuin saapas. Ihmisryhmä, joka ajaa sitä mäkeä alas 30kmh rajotuksella vain yksi asia mielessään. Pysäkiltä lähtevä bussi pitää saada ohitettua. Ne ottavat vauhtia ihan reippaasti, 50-60kmh että ehtivät. Vaikka bussilla on vilkku vasemmalle ja se on juuri lähdössä. Suojatielle ei nää juuri mitään pysäkillä olevan bussin takia. Tämä tietty ihmisryhmä hakee tilaa vasemmalta saadakseen tilaa sille ohitukselle. Kun bussin keula on jo puoliksi kaistalla, ja sen kuljettaja tajuaa että on pakko pysähtyä, ettei tule kolaria; tämä tietty ihmisryhmä kiittää ja lataa siitä bussin keulan edestä suojatielle (jonne matkaa 10m) noin 40-50kmh nopeudella. Leikkaavat kiertoliittymän lähes suoraksi ja ajavat onnelisina Turuntien valoihin oottamaan vihreitä.
Voin sanoa ihan suoraan, että nää tilanteet on aika karseita. Näitä on kohdalleni osunut ihan riittävästi, näitä "pakko päästä ohi meni henki lapsilta tia mummoilta ihan sama" ihmisiä tuossa kiertoliittymässä. ONNEKSI suojatielle ei ole ollut menossa ketään koska ei siinä kysytä enää sitten miten siinä käy. Jos autoilijalla on yli 40kmh vauhtia, matkaa suojatielle hädintuskin 10m.
En pysty sanoin kuvaamaan sitä KIA Kuskin ajamista, viikolla tuossa paikassa. Miten hän sen tilanteen suoritti. Kortti olisi lähtenyt samantien, suoraan kysymättä. Se tuli niin lujaa, ettei olisi edes jarrulle ehtinyt JOS...........
MIetin vaan, että miten tyhmä oikeasti pitää ihmisen olla. Että ottaa tollasen riskin, jo siitä liikenteen jakajan himottelusta, saati bussin kanssa osumisesta tai siitä, että oikeasti sieltä juoksee 7v tyttö suojatielle. Ei riitä sanat kuvamaan sitä tunnetta tässä, mikä tollasen tilanteen todistamisesta tulee.....
Tuo paikka muuten on tämä, miettikää siihen linja-auto tuohon pysäkille, joka on jo lähdössä ja keula alkaa ylittää kaistaviivaa. Miettikää itsenne tien päälle. Ottakaa vauhtia 60kmh ja ladatkaa tonne kiertoliittymään siinä toivossa, että ehditte busissta ohi ja ehditte ennen sitä valoihin. Ettei se vaan aja teidän edessänne työpaikan pihalle asti.....
Ammattikuljettajille järjestetään näitä koulutuksia aika tiheästi, joka on tietenkin hyvä asia.
Mutta oikeasti, siis IHAN OIKEASTI näitä ajotapa-turvallisuus-ennakointi-ekoajo koulutuksia pitäisi järjestää JOKA VUOSI kaikille autoilijoille. Etenkin sille ryhmälle, joka sanoo olevansa tavallista parempi kuljettaja. Takaan ja lupaan, että jokainen on suu auki kun näitä asioita lähdetään purkamaan. Ja se suu voisi olla vielä enemmän auki, jos tämä "suomen parhaat KIA RS Skoda kuski ryhmät" laitettaisiin rekan rattiin kuukaudeksi. Väitän suoraan, että ajotyyli muuttuu kertalaakista, jopa sillä hienolla nopealla RS Skeidalla tai Kialla.....
Älkää ottako tästä hernettä nenään, en syylistä ketään täällä. Mutta aika paljon on tullut nähtyä ja koettua näitä juttuja, joista kirjotin.
Järvenperä jälleen kerran, miten nämä paikalliset ihmiset voivat olla niin saappaita oikeasti. Minä en ymmärrä. Ne asuvat sielä. Bussi kaistalla pysäkillä Kulloonmäen pysäkillä, suojatiehen se 5m tai alle mitä lie ; siitä on kiva ajaa ohi jarruttamatta yli 30kmh vastaantulevaa kaistaa. Edes torven painaminen ei aiheuta aivoissa raksutusta siitä, että pitäsköhän miettiä....
Nää on niin loistavia tyyppejä vielä kaikenlisäksi, että ne asuu sielä tosiaan. Kääntyy talojen pihalle tai tulee talojen pihalta kun seuraat peilistä mitä takana tapahtuu. Pahimmat ajaa muksut takapenkillä koulun pihalle näiden ohituksien jälkeen.
Paras oli yksi Mersu kuski, nuori kyllä joku 20v vanhalla Väyrysmersulla, takapenkillä saman ikäsiä aaseja kyydissä. 2 bussia tuolla pysäkillä, Kulloonmäessä jossa ei siis ole syvennystä vaan bussi pysähtyy kaistalle ja pysäkin edessä suojatie.
Tämä Suomen paras nuori kuljettaja lupaus latasi vähintään 60kmh ohi näistä busseista siinä kohdassa. Niin paljon kun se diiseli Väyrynen kulki. Tajuakaakohan se vieläkään mitä se oikeasti teki siinä...
Toinen paikka Viherlaakson Alepan kiertoliittymä. Se bussi pysäkki siinä ennen ympyrää, jossa on kolmio ja suojatie tottakai. On olemassa tiety ihmisryhmä, jota minä kutsun nimellä tyhmempi kuin saapas. Ihmisryhmä, joka ajaa sitä mäkeä alas 30kmh rajotuksella vain yksi asia mielessään. Pysäkiltä lähtevä bussi pitää saada ohitettua. Ne ottavat vauhtia ihan reippaasti, 50-60kmh että ehtivät. Vaikka bussilla on vilkku vasemmalle ja se on juuri lähdössä. Suojatielle ei nää juuri mitään pysäkillä olevan bussin takia. Tämä tietty ihmisryhmä hakee tilaa vasemmalta saadakseen tilaa sille ohitukselle. Kun bussin keula on jo puoliksi kaistalla, ja sen kuljettaja tajuaa että on pakko pysähtyä, ettei tule kolaria; tämä tietty ihmisryhmä kiittää ja lataa siitä bussin keulan edestä suojatielle (jonne matkaa 10m) noin 40-50kmh nopeudella. Leikkaavat kiertoliittymän lähes suoraksi ja ajavat onnelisina Turuntien valoihin oottamaan vihreitä.
Voin sanoa ihan suoraan, että nää tilanteet on aika karseita. Näitä on kohdalleni osunut ihan riittävästi, näitä "pakko päästä ohi meni henki lapsilta tia mummoilta ihan sama" ihmisiä tuossa kiertoliittymässä. ONNEKSI suojatielle ei ole ollut menossa ketään koska ei siinä kysytä enää sitten miten siinä käy. Jos autoilijalla on yli 40kmh vauhtia, matkaa suojatielle hädintuskin 10m.
En pysty sanoin kuvaamaan sitä KIA Kuskin ajamista, viikolla tuossa paikassa. Miten hän sen tilanteen suoritti. Kortti olisi lähtenyt samantien, suoraan kysymättä. Se tuli niin lujaa, ettei olisi edes jarrulle ehtinyt JOS...........
MIetin vaan, että miten tyhmä oikeasti pitää ihmisen olla. Että ottaa tollasen riskin, jo siitä liikenteen jakajan himottelusta, saati bussin kanssa osumisesta tai siitä, että oikeasti sieltä juoksee 7v tyttö suojatielle. Ei riitä sanat kuvamaan sitä tunnetta tässä, mikä tollasen tilanteen todistamisesta tulee.....
Tuo paikka muuten on tämä, miettikää siihen linja-auto tuohon pysäkille, joka on jo lähdössä ja keula alkaa ylittää kaistaviivaa. Miettikää itsenne tien päälle. Ottakaa vauhtia 60kmh ja ladatkaa tonne kiertoliittymään siinä toivossa, että ehditte busissta ohi ja ehditte ennen sitä valoihin. Ettei se vaan aja teidän edessänne työpaikan pihalle asti.....
Ammattikuljettajille järjestetään näitä koulutuksia aika tiheästi, joka on tietenkin hyvä asia.
Mutta oikeasti, siis IHAN OIKEASTI näitä ajotapa-turvallisuus-ennakointi-ekoajo koulutuksia pitäisi järjestää JOKA VUOSI kaikille autoilijoille. Etenkin sille ryhmälle, joka sanoo olevansa tavallista parempi kuljettaja. Takaan ja lupaan, että jokainen on suu auki kun näitä asioita lähdetään purkamaan. Ja se suu voisi olla vielä enemmän auki, jos tämä "suomen parhaat KIA RS Skoda kuski ryhmät" laitettaisiin rekan rattiin kuukaudeksi. Väitän suoraan, että ajotyyli muuttuu kertalaakista, jopa sillä hienolla nopealla RS Skeidalla tai Kialla.....
Älkää ottako tästä hernettä nenään, en syylistä ketään täällä. Mutta aika paljon on tullut nähtyä ja koettua näitä juttuja, joista kirjotin.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
^Nyt on pelkkää asiaa. Ajoneuvon kuljettajan huono taajamakäytös sekä jalankulkijoiden hengen vaarantaminen ovat asioita, joille ei löydy lieventäviä asianhaaroja.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Liikenteestä
Samaa mieltä kanssa, S_A välillä ehkä vaahtoaa vähän liikaakin. Mutta silti, asiasta ja varmaan on juuri niin, että kun noita perseilyitä kaiket päivät katselee sykkii otsasuoni rauhallisemmallakin miehellälerppu kirjoitti:^Nyt on pelkkää asiaa. Ajoneuvon kuljettajan huono taajamakäytös sekä jalankulkijoiden hengen vaarantaminen ovat asioita, joille ei löydy lieventäviä asianhaaroja.
-Tazio
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Liikenteestä
Samaa mieltä. Vaikea samaistua täysin, voi vaan kuvitella miltä tuntuu viettää koko työaika näiden seppien kanssaTazio kirjoitti:Samaa mieltä kanssa, S_A välillä ehkä vaahtoaa vähän liikaakin. Mutta silti, asiasta ja varmaan on juuri niin, että kun noita perseilyitä kaiket päivät katselee sykkii otsasuoni rauhallisemmallakin miehellälerppu kirjoitti:^Nyt on pelkkää asiaa. Ajoneuvon kuljettajan huono taajamakäytös sekä jalankulkijoiden hengen vaarantaminen ovat asioita, joille ei löydy lieventäviä asianhaaroja.
-Tazio
omalla työpaikalla on kiva liikkua kun nopeusrajoitus lähes aina 30 kmh ja välillä 20 kmh , siinä ympäristössä se on hyvä vauhti ja liikennekulttuuri on aitojen sisällä hyvä.
Re: Liikenteestä
Juuh no en tiedä. Joskus tulee vaahdottua joo, mutta tuo paikka Viherlaaksossa on kyllä aika paha. JOS.....Tazio kirjoitti:Samaa mieltä kanssa, S_A välillä ehkä vaahtoaa vähän liikaakin. Mutta silti, asiasta ja varmaan on juuri niin, että kun noita perseilyitä kaiket päivät katselee sykkii otsasuoni rauhallisemmallakin miehellälerppu kirjoitti:^Nyt on pelkkää asiaa. Ajoneuvon kuljettajan huono taajamakäytös sekä jalankulkijoiden hengen vaarantaminen ovat asioita, joille ei löydy lieventäviä asianhaaroja.
-Tazio
Ei siinä mitään pahaa olisi, JOS aikuiset ihmiset osaisivat tiedostaa riskit, joitten kanssa leikkivät tossa paikassa.
Se, että kiilaat jo liikkeellä olevan bussin reippaalla nopeudella näkemätttä mitään suojatielle on sellanen tilanne, josta
lähtisi varmasti kortti aika suoraan, mikäli virkavalta ton näkisi. Kuitenkin se on ihan täysin tietoinen harkittu teko,
ottaa sitä vauhtia ja koittaa ehtiä siitä välistä. Linja-auton väistämisvelvollisuuden noudattamatta jättäminen ja sitä kautta
liikenneturvallisuuden törkeä vaarantaminen. Kuitenkin kun miettii sitä tilannetta, että jos se bussi on jo liikkeellä, keula
ylittämässä kaistaviivaa, ei se ole sieltä päälle tulossa. Kyllä sen ehtii 30 alueella ennakoimaan. JOS haluaa ennakoida.
Se maanantainen Kia kuskin teko oli sen verran törkeä, että siinä olis tosiaan ruumisauto tarvittu, mikäli sieltä olisi joku
eteen kävellyt. Toivottavasti saataisiin valvontaa näihin paikkoihin, joissa on näitä hitaita rajotuksia.
Paikalliset ne sielä kaahaa.
Hauska esimerkki oli tuossa yksi aamu kun Jupperissa 30 alueella paikallisella asutusaluetiellä oli kameraauto mäen päällä.
Se ihan oikeasti räpsyi se kamera. 30 alue, paikalliset menossa aamulla töihin ja ties minne. Omalla kotitiellä saat
sakot 500m ajamisen jälkeen ylinopeudetsa vetää aika hiljaseksi kyllä. Bussin kanssa kun Espoon 214:sta köröttelee sielä
Jupperi-Veini osastolla 30kmh rajotuksilla, joskus tulee tunne että olet lähinnä liikkuva etana. Ajetaan hanurissa kiinni,
ja jos menet pysäklle ollaan jo vieressä kun et ole edes pysäkille ehtinyt kääntää.
Veinissä kävi yksi aamu niin, että kun olin kääntymässä sinne uudelle asutusalueelle sen hoitolaitoksen vierestä, Mondeo
kuski päätti lähteä ohittamaan minua siinä suoralla ennen risteystä. Aikomuksenaan kääntyä vasemmalle samasta risteyksestä.
No kyllähän se kiire on, olihan kello jo 8 kuitenkin. Sekunttihan siinä tuli voittoa kun hän vieressä ajoi sinne risteykseen ja kääntyi sitten
vastaantulevaa kaistaa käyttäen mun vierestä sinne vasemmalle kun minä käännyin oikealle. On se kyllä aika tarkkaa ja
täsmällistä ajamista, kun sekuntti merkkaa noin paljon.
Taannoin Kalajärvellä Vihdintiellä HKI päin ajaessa, olin hiljentelemässä kääntyäkseni Kalajärvelle bussin kanssa siis,
takana ajoi pakettiauto. Aivan kiinni hanurissa. Tämä sitten päätti lähteä noin 100m ennen risteystä ohittamaan minua.
Paikassa jossa on keltanen ohituskielto viiva. Ihan hyvinhän se meni siihen asti kunnes sieltä kääntyi BMW sieltä Kalajärveltä
samaan aikaan kun tämä pakettiauto suhari oli tekemässä elämänsä ohitusta. Kyllä se siitä välistä ehti. BMW vilkutti valoja, pysähtyi
soitti torvea ja minä laitoin torvea terveiseksi. Vastineeksi sain keskisormea ja hätävilkkuja ja jarruvaloja.
Voitti se siinä sekuntin pari. Mitä nyt meinasi aiheuttaa isomman kolarin ohi mennen. Tää on tätä.
Idiootit ei lopu koskaan. Se vaan hämmentää, että KAIKKI on aikuisia ihmisiä. Varmasti haluaisivat turvallista ajamista.
Ei se kenestäkään kivalta tunnu kun joku aiheuttaa tahallisesti vaaraa sinulle. Mutta toisille sitä voi aiheuttaa keskisormen kanssa
mielin määrin.... Outo yhtälö.
Re: Liikenteestä
No joo eikä tätä joka päivästä ole. Mutta toisinaan ei meinaa huumori riittää. Ymmärtämään sitä riskin ottotaitoa, että miten aikuinen ihminenjkk kirjoitti:Samaa mieltä. Vaikea samaistua täysin, voi vaan kuvitella miltä tuntuu viettää koko työaika näiden seppien kanssaTazio kirjoitti:Samaa mieltä kanssa, S_A välillä ehkä vaahtoaa vähän liikaakin. Mutta silti, asiasta ja varmaan on juuri niin, että kun noita perseilyitä kaiket päivät katselee sykkii otsasuoni rauhallisemmallakin miehellälerppu kirjoitti:^Nyt on pelkkää asiaa. Ajoneuvon kuljettajan huono taajamakäytös sekä jalankulkijoiden hengen vaarantaminen ovat asioita, joille ei löydy lieventäviä asianhaaroja.
-Tazio
omalla työpaikalla on kiva liikkua kun nopeusrajoitus lähes aina 30 kmh ja välillä 20 kmh , siinä ympäristössä se on hyvä vauhti ja liikennekulttuuri on aitojen sisällä hyvä.
uskaltaa ottaa noita riskejä. Kuitenkin leikitään ihan suoraan kuoleman kanssa, jos planeetat on väärässä järjestyksessä......
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Näinhän sitä valtaosa taviksistakin kuvittelee, että 30 alueella voi huoletta lasketella 70 mittarissa.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2017031 ... 3_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2017031 ... 3_uu.shtml
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
9 kk EHDOLLINEN tuomio ihmisen tappamisesta. Ja melkoisia selityksiä päälle. Jos osuisi lähipiiriin moinen, niin lapiolla olisi tuon tuomion jälkeen töitä. Laittaisin kaivamaan oman hautansa.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Liikenteestä
Vaikka mikään tuomio ei tuo ihmistä takaisin. pitäisi mielestäni toisen hengen riistäminen käsitellä mielestäni murhana ja tuomion oltava sen mukainen. Ei ole suomalaisessa kuminukke oikeusjärjestelmässä ihmisellä arvoa. Saisi noin lepsun tuomion antanut tuomari hävetä.lerppu kirjoitti:9 kk EHDOLLINEN tuomio ihmisen tappamisesta. Ja melkoisia selityksiä päälle. Jos osuisi lähipiiriin moinen, niin lapiolla olisi tuon tuomion jälkeen töitä. Laittaisin kaivamaan oman hautansa.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Liikenteestä
^ei tällä lainsäädännöllä varmaan voikaan. Mutta teoista pitäisi antaa vakavuuden mukaan tuntuvat rangaistukset eikä tuollasia muodon vuoks soosoo tuomioita.
Vai mitä itse olet "tuollaisista" mieltä?
Vai mitä itse olet "tuollaisista" mieltä?
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
"Tuotin kuoleman ajamalla taajamassa tietyöalueella yli 70 km/h enkä katsonut eteenpäin vaan autoon sisälle. Täten en nähnyt aikuista miestä suojatiellä ja osuin mieheen tismalleen keskelle pakun keulaa. Koska katsoin autoon sisälle keskellä asutusta tietäen ajavani reilusti yli odotetun tilannenopeuden. Sori siitä. Ai että 9 kk pitää olla uusimatta ko temppua, muuten joutuu vankilaan? Yritän parhaani, mutta mielestäni selitykseni oli kyllä validi."
Näillä spekseillä menisi kyllä Hammurabin lain puolelle itselläni, vaikkapa sitten tosiaan autolla yli - kun tuntuu seuraamukset olevan luokkaa "ei vaikutusta"...
Näillä spekseillä menisi kyllä Hammurabin lain puolelle itselläni, vaikkapa sitten tosiaan autolla yli - kun tuntuu seuraamukset olevan luokkaa "ei vaikutusta"...
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Liikenteestä
^ei tuo itse tuomio tietysti tunnu riittävältä tekoon nähden, mutta uskoisin, että ko.henkilö miettii omassa sisimmässään aika pitkään mitä tuli tehtyä.
Kyllähän meillä kaikilla on omatunto, vaikka tuntuu, että joillakin se on aika hyvin jemmassa....
Kyllähän meillä kaikilla on omatunto, vaikka tuntuu, että joillakin se on aika hyvin jemmassa....
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Voin olla samaa mieltä tuomioiden suhteesta lopputulokseen ja kannattaa kovennuksia, mutta pitäisin silti kuolemantuottamuksen, tapon ja murhan erillisinä asioina. Vaikka tälläinen traaginen välinpitämättömyys on kauheaa, on se silti mielestäni eri asia kuin raaka, suunniteltu hengenriisto.jkk kirjoitti:Vaikka mikään tuomio ei tuo ihmistä takaisin. pitäisi mielestäni toisen hengen riistäminen käsitellä mielestäni murhana ja tuomion oltava sen mukainen.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Re: Liikenteestä
Tuossa välinpitämättömyydellä (riskiohitus, punaisille ajo, rattijuopumus, ronski ylinopeus taajamassa, jne) tappamisessa kohteena voi olla kuka vaan liikenteessä samaan aikaan oleva. Murhat sentään, peloista huolimatta, kohdistuvat yleensä tekijän lähipiiriin. Vähän provosoiden voisi sanoa että tuollainen liikennesääntöjä liberaalisti tulkitseva minä-minä ihminen on yleisvaarallisempi otus kuin keskimääräinen murhaaja.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Totta, eikä uhriluku välttämättä jää tuolla touhulla yhteen, jos siinä suojatiellä sattuukin olemaan kaksi tai useampi ihmistä. Tuollaisen seuraus ei automaattisesti ole minusta murhaa vähäpätöisempi hengenriisto, mutta silti mielestäni täysin erilaisen taustan takia siinä määrin eri asia, että kuuluu oikeuskäsittelyssä (edelleen) eri otsikon alle. Eli vaikka monetkin taposta saadut tuomiot ovat minustakin alhaisia, niin en haluaisi niitä käsiteltävän murhina.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Liikenteestä
Hetken sai pelätä Lutakon sillan alamäessä, kun vanhan Toyotan romun kuski jätti jarruttamisen liikennevaloissa viime hetkeen. Jarrut lukossa luisulla perä heittelehtien laidalta toiselle ja oli lähellä ajaa edessä olleen viininpunaisen Giuliettan perään.
Onneksi kuitenkin viime hetkellä vauhti loppui, ei paljoa jäänyt liikkumavaraa.
Onneksi kuitenkin viime hetkellä vauhti loppui, ei paljoa jäänyt liikkumavaraa.
Viimeksi muokannut molsky, 20 Maalis 2017, 11:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Liikenteestä
Alkanut vituttamaan suunnattomasti vilkun käyttämättömyys.
-
- Viestit: 178
- Liittynyt: 14 Huhti 2015, 01:23
- Car(s): 159 2.4 Jtd Q-Tronic -06
Peugeot 505 turbo inj. -87
Ex: Alfa Romeo: 159 2.4 jtd, 156 2.0TS, 166 2.0TS - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Liikenteestä
Lottoisin, että vähä-älypuhelimella on ollut tän kanssa tekemistä. Viime kesänä meinasi loivassä mutkassa joku kia -kuski teilata pari prätkää n. 30m turvavälillä.molsky kirjoitti:Hetken sai pelätä Lutakon sillan alamäessä, kun vanhan Toyotan romun kuski jätti jarruttamisen liikennevaloissa viime hetkeen. Jarrut lukossa luisulla perä heittelehtien laidalta toiselle ja oli lähellä ajaa edessä olleen viininpunaisen Giuliettan perään.
Onneksi kuitenkin viime hetkellä vauhti loppui, ei paljoa jäänyt liikkumavaraa.
Ensimmäinen pyörä väisti melkein ojaan, koska tilanne tuli hieman yllättäen.. Itse hidastin reilusti ja väistin pientareelle äänimerkin saattelemana. Auto siis ajoi mutkassa suoraan vastaantulevien kaistalle koska facebookissa ilmeisesti tapahtui jotain tosi jännää. Nopeuttakin taisi olla hieman enemmän, kun taajamassa saisi. Kuski ei kertaakaan nostanut katsetta puhelimesta, en edes tiedä tajusiko miksi hälle tööttäillään....
Syyllistyn toki itsekin puhelimen räpeltämiseen liikenteessä, mutta suurin vahinko on, että joku missaa vihreät valot liikkeellelähdön hidastuttua pari sekuntia.
Kamala kohtalohan tuokin on täällä mukamas-kiireisessä Espoossa.
Case 2:
Helsinki, Konala. Tammikuu 2017.
Sijainti:
https://www.google.fi/maps/@60.2382088, ... 312!8i6656
Status:
Muikkelin kanssa ylittämässä suojatietä kuvassa vasemmalta oikealle.
Suojatien eteen tulee auto, joka pysähtyy, jotta voimme ylittää suojatien. Lähdemme ylittämään.
Tämä oli kuitenkin ilmeisesti harvinaisen kelju temppu suojatien eteen pysähtyneen auton takana tullutta audimiestä kohtaan, joka päätti kaasuttaa voimakkaasti ja ohittaa tuon häijyn paskiaisen, joka kehtasi pysähtyä keskelle täysin hyvää autotietä.
Oikealta ohi pyöräkaistaa pitkin. Jep. Kyllä. Sieltä se saatanan kyrpäjyrä pojotti voimakkaasti kaasuttaen. ONNEKSI tästä selvittiin sillä, että lensi loskapaskat päälle ja vähän vaatteita kastui. Jos olisimme olleet pikakävelijöitä, olisimme todennäköisesti päätyneet monosen kyytiin. Audi sujahti ohi kirjaimellisesti senttien päästä. Yksi askel lisää ja olisin varmaan joutunut maksamaan tälle paskajaakolle konepellin ja tuulilasin korjauksesta..
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Liikenteestä
jkk kirjoitti:Vaikka mikään tuomio ei tuo ihmistä takaisin. pitäisi mielestäni toisen hengen riistäminen käsitellä mielestäni murhana ja tuomion oltava sen mukainen. Ei ole suomalaisessa kuminukke oikeusjärjestelmässä ihmisellä arvoa. Saisi noin lepsun tuomion antanut tuomari hävetä.lerppu kirjoitti:9 kk EHDOLLINEN tuomio ihmisen tappamisesta. Ja melkoisia selityksiä päälle. Jos osuisi lähipiiriin moinen, niin lapiolla olisi tuon tuomion jälkeen töitä. Laittaisin kaivamaan oman hautansa.
Meneekö nuo liikenteessä aiheutetut kuolemat muuten lähes aina kuolemantuottamuksena?
Melkein voisivat enemmän käyttää tappoa vakavuutena törkeitä toisen kuolemaan johtaneita tekoja liikenteessä tuomitessa.
Suoraan vaan suoraa
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Liikenteestä
Ei helvetti...Gommi kirjoitti:molsky kirjoitti: Case 2:
Helsinki, Konala. Tammikuu 2017.
Sijainti:
https://www.google.fi/maps/@60.2382088, ... 312!8i6656
Status:
Muikkelin kanssa ylittämässä suojatietä kuvassa vasemmalta oikealle.
Suojatien eteen tulee auto, joka pysähtyy, jotta voimme ylittää suojatien. Lähdemme ylittämään.
Tämä oli kuitenkin ilmeisesti harvinaisen kelju temppu suojatien eteen pysähtyneen auton takana tullutta audimiestä kohtaan, joka päätti kaasuttaa voimakkaasti ja ohittaa tuon häijyn paskiaisen, joka kehtasi pysähtyä keskelle täysin hyvää autotietä.
Oikealta ohi pyöräkaistaa pitkin. Jep. Kyllä. Sieltä se saatanan kyrpäjyrä pojotti voimakkaasti kaasuttaen. ONNEKSI tästä selvittiin sillä, että lensi loskapaskat päälle ja vähän vaatteita kastui. Jos olisimme olleet pikakävelijöitä, olisimme todennäköisesti päätyneet monosen kyytiin. Audi sujahti ohi kirjaimellisesti senttien päästä. Yksi askel lisää ja olisin varmaan joutunut maksamaan tälle paskajaakolle konepellin ja tuulilasin korjauksesta..
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
^ kaikenlaista on tullut nähtyä tässä useana päivänä, mutta en yhtään kuvatunlaista tapausta - onneksi. Antaessani ajo-opetusta tyttärelle viimeisen kuukauden ajan, olen kiinnittänyt ihan eri tavalla huomiota liikenteeseen ja siellä käyttäytymiseen kuin ennen. Muun muassa jokaisessa paikassa, jossa jalankulkija on osoittanut ylittävänsä tien suojatietä pitkin, olemme antanee tietä - laki velvoittaa. Taajama-ajossa näitä tilanteita tulee kohtuullisen paljon. Miellyttävänä piirteenä kanssa autoilijoissa olen huomannut, että yhtään valojen vilkuttelua tai torvensoittoa ei takana olevista autoista ole tullut. Taitaa se valkoinen kolmio auton persiissä hieman rauhoittaa tilanteita .
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Liikenteestä
Liikennevaloissa odotellessani joku antoi Passatilla pikku puskun taakse. Katsoin juuri sillä hetkellä taustapeiliin ja näin kun mies räpläsi samalla puhelintaan. Ajoi onneksi niin hiljaa ettei autoon tullut minkäänlaista jälkeä. Kyydissä ollut sisko sanoi, että se mies oli aika pelästyneen oloinen kun nousin autosta katsomaan tuliko mitään Jos homma olisi väkivaltaiseksi mennyt niin minä siinä olisin enemmän ollut peloissani
Taas hyvä esimerkki siitä, miksei saa räplätä puhelinta liikenteessä
Taas hyvä esimerkki siitä, miksei saa räplätä puhelinta liikenteessä
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Liikenteestä
^
Mää olisin kilauttanut kissalan pojille.
Vaikka ei jälkeä jäisikään eikä pelkästään "sana sanaa vastaan" voita koskaan, niin ois ehkä vähän säikähtänyt ja oppinut tavoille. Ehkä.
Joo, moni pitää moista toimintaa resurssien tuhlauksena.
Minä taas pidän ihmishenkeä hieman arvokkaampana.
Mää olisin kilauttanut kissalan pojille.
Vaikka ei jälkeä jäisikään eikä pelkästään "sana sanaa vastaan" voita koskaan, niin ois ehkä vähän säikähtänyt ja oppinut tavoille. Ehkä.
Joo, moni pitää moista toimintaa resurssien tuhlauksena.
Minä taas pidän ihmishenkeä hieman arvokkaampana.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Liikenteestä
Viinikan liikenneympyrä. Hieman Sampolaan päin. Rautatiesillan alla. Jonotan kuorma-auton perässä, niin että kuorma-auto on suojatien etupuolella ja minä olen sen takana. Esteetön kulku kevyelle liikenteelle siis. check. Lasken vasenta kaistaa ajavia autoja huvikseni. 11(!) autosta KAKSI pysähtyi suojatien eteen ja jatkoi sitten matkaa valoihin. Muut ajoivat suoraan läpi......Tervetuloa Tampereelle. Suosittelen ettet tule "kävelijänä"....Se ei kannata.......
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
^ No tuo nyt on tyyli koko valtakunnassa.
Jos mielenkiintoisia suorituksia haluat nähdä, niin Espoo on kohteesi.
1. Hidastetöyssyt (oma havaintoni) ja lehtitietojen mukaan myös pysäkille pysähtyneet bussit kierretään koukkaamalla kevyen liikenteen väylän kautta.
2. Tapiolan remontti pakotti liikennettä Itätuulentien "tunneliin". Jonain iltapäivänä siellä oli taas pitkä jono autoja pyrkimässä Etelätuulentielle. Yksi auto ohitti koko 100+ m seisovan letkan vastaatulijoiden kaistaa pitkin (miten sillä sattuikin sellainen pulla, ettei osunut niitä vastaantulijoita...) ja juuri ennen liikenteenjakajaa vilkku päälle ja sattui vielä sopivasti valot vaihtumaan vihreiksi + tottakai löytyi myös kohtelias herrasmieskuski, joka ao. naisautoilijan päästi edelleen
No, tuo nyt on muutenkin hyvä paikka ladata 60 mittarissa 30-rajoituksella, kun ei siellä ole muuta kuin pysäköintihallien liittymiä, jakeluautoja ja jalankulkijoita koko ajan pyörimässä. Vaikka samahan se on tyyli muuallakin - esim. tämä "hups, ajoin jalankulkijan, jota en nähnyt, ylitse 74 km/h nopeudella tietyömaalla, jota en nähnyt, kuten en nähnyt myöskään työmaan 30 km/h rajoitusta enkä sitä, että jo pari km aiemmin oli alkanut 60 km/h rajoitus"
3. Yleensä olen kehunut, että punaiset liikennevalot ovat suunnilleen ainoa, mitä totellaan. Toki rajoja sopivasti venyttäen eli letkan viimeinen "saa" ajaa risteykseen, jos valo on vaihtunut vasta 2 s aiemmin punaiseksi. Viimeisen parin vuoden aikana olen joutunut totoeamaan olevani väärässä, kun jo pariin kertaan on nähty miten joku "järkiautolija" päättelee, ettei punaisissa tarvi seistä odottamassa, jos ei ole muita autoja ihan lähistöllä.
Toki satunnaisa helmiä osuu käteen muuallakin. Esim. Helsingissä päätin olla parkkeeraamatta autoani suojatien päälle ruuhkassa. Eipä paljoa hyödyttänyt, kun yksi ...ööö, mikä olisi naispuolinen vastine sanalle "mulkku"? ... koukkasi bussikaistalle, parista autosta ohi ja sitten siihen eteeni jättämään rakoon = suojatien päälle. Luonnollisesti valotkin vaihtuivat punaisiksi, täydellistäen suorituksen.
Jos mielenkiintoisia suorituksia haluat nähdä, niin Espoo on kohteesi.
1. Hidastetöyssyt (oma havaintoni) ja lehtitietojen mukaan myös pysäkille pysähtyneet bussit kierretään koukkaamalla kevyen liikenteen väylän kautta.
2. Tapiolan remontti pakotti liikennettä Itätuulentien "tunneliin". Jonain iltapäivänä siellä oli taas pitkä jono autoja pyrkimässä Etelätuulentielle. Yksi auto ohitti koko 100+ m seisovan letkan vastaatulijoiden kaistaa pitkin (miten sillä sattuikin sellainen pulla, ettei osunut niitä vastaantulijoita...) ja juuri ennen liikenteenjakajaa vilkku päälle ja sattui vielä sopivasti valot vaihtumaan vihreiksi + tottakai löytyi myös kohtelias herrasmieskuski, joka ao. naisautoilijan päästi edelleen
No, tuo nyt on muutenkin hyvä paikka ladata 60 mittarissa 30-rajoituksella, kun ei siellä ole muuta kuin pysäköintihallien liittymiä, jakeluautoja ja jalankulkijoita koko ajan pyörimässä. Vaikka samahan se on tyyli muuallakin - esim. tämä "hups, ajoin jalankulkijan, jota en nähnyt, ylitse 74 km/h nopeudella tietyömaalla, jota en nähnyt, kuten en nähnyt myöskään työmaan 30 km/h rajoitusta enkä sitä, että jo pari km aiemmin oli alkanut 60 km/h rajoitus"
3. Yleensä olen kehunut, että punaiset liikennevalot ovat suunnilleen ainoa, mitä totellaan. Toki rajoja sopivasti venyttäen eli letkan viimeinen "saa" ajaa risteykseen, jos valo on vaihtunut vasta 2 s aiemmin punaiseksi. Viimeisen parin vuoden aikana olen joutunut totoeamaan olevani väärässä, kun jo pariin kertaan on nähty miten joku "järkiautolija" päättelee, ettei punaisissa tarvi seistä odottamassa, jos ei ole muita autoja ihan lähistöllä.
Toki satunnaisa helmiä osuu käteen muuallakin. Esim. Helsingissä päätin olla parkkeeraamatta autoani suojatien päälle ruuhkassa. Eipä paljoa hyödyttänyt, kun yksi ...ööö, mikä olisi naispuolinen vastine sanalle "mulkku"? ... koukkasi bussikaistalle, parista autosta ohi ja sitten siihen eteeni jättämään rakoon = suojatien päälle. Luonnollisesti valotkin vaihtuivat punaisiksi, täydellistäen suorituksen.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Liikenteestä
Tai ehkä oikaisee siitä auton takapenkin kautta?
Jollekulle saattaisi tulla mieleen myös oikaista auton yli mutta siihen en kyllä kannusta. Joskus sitä tulee itsekin ihan vaan mokattua eli arvioitua väärin niin että päätyykin vahingossa suojatien päälle korvat punaisena odottamaan valojen vaihtumista. Edellä kuvattu härski meininki on sitten vähän toinen juttu.
Vähemmän ikävää mutta kevyesti hämmentävää on ollut tarkkailla liikennevirran vauhtia Kolmostiellä nyt kun muuttuvat rajoitukset ovat ajoittain sallineet sadankahdenkympin vauhdit vaikka peltilätkissä on vielä sataset. Kun omassa mittarissa pitää sen GPS:llä korjatun satasen saa toimia pujottelukeppinä, ja rajoituksen vaihduttua 120:een voi pyyhkiä ohi noin kolmesta neljänneksestä äskeisistä ohittajista. Onko niillä joku hyväksi havaittu "one speed fits all" -nopeus vai muuten vaan parempaa tekemistä kuin pälyillä jotain turhanpäiväisiä nopeusrajoituksia?
Jollekulle saattaisi tulla mieleen myös oikaista auton yli mutta siihen en kyllä kannusta. Joskus sitä tulee itsekin ihan vaan mokattua eli arvioitua väärin niin että päätyykin vahingossa suojatien päälle korvat punaisena odottamaan valojen vaihtumista. Edellä kuvattu härski meininki on sitten vähän toinen juttu.
Vähemmän ikävää mutta kevyesti hämmentävää on ollut tarkkailla liikennevirran vauhtia Kolmostiellä nyt kun muuttuvat rajoitukset ovat ajoittain sallineet sadankahdenkympin vauhdit vaikka peltilätkissä on vielä sataset. Kun omassa mittarissa pitää sen GPS:llä korjatun satasen saa toimia pujottelukeppinä, ja rajoituksen vaihduttua 120:een voi pyyhkiä ohi noin kolmesta neljänneksestä äskeisistä ohittajista. Onko niillä joku hyväksi havaittu "one speed fits all" -nopeus vai muuten vaan parempaa tekemistä kuin pälyillä jotain turhanpäiväisiä nopeusrajoituksia?
- Epäkelpokeräilijä -
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
Tänään aamulla jouduin painamaan torvea.
Rouvashenkilö oli kolmantena valoissa, odottamassa valojen vaihtumista. Minä viidentenä. Jono Käpylässä Mäkelänkadun/Tuusulanväylän valoihin, Shelliltä Pohjolankadun suuntaan. Rouva "ryhmittynyt" Fiat Bravallansa keskelle tietä, jolloin jono kasvaa melkoiseksi, kun tuossa on oikeasti 2 kaistaa (vasen kääntymiseen Tuusulanväylälle, oikea kaista jatkaa joko suoraan Pohjolankadulle tai kääntyminen oikealle Mäkelänkadulle)... Kun pääsee hän liikkeelle, vauhti on verkkainen. Fiiu ehtii valojen kohdalle kun keltainen jo syttyy! Tässä vaiheessa edelläni ollut auto on jo tietty mahtunut kääntymään oikealle ja mina olen tulossa rouvan takana Tuusulanväylälle, kääntymässä vasemmalle yli suuren ja vilkkaan risteyksen. Tässä kohdassa alkaa kävelyvauhti hieman riipimään otsalohkoa, joten painan torvea hopuuttaakseni kääntymistä.
- Vauhti ei muutu, mutta kolmen pohjoiseen menevän kaistan valinnassa rouva laittaa autonsa kaistojen vasemmanpuoleinen/keskimmainen väliin keskiviivan päälle ja jää siihen verkkaisesti kiihdyttämään! Koukkaan kauas oikealle kaistalle ja kurkkaan Fiatiin että mikä pyryharakka siellä mahtaa majailla. Mulkoilee rouva minua autostansa kiukkuisena, niinkuin olisin jotenkin häirinnyt hänen elämäänsä. Perkele - on ne Bemarikuskit sellaisia mulkkuja!
Rouvashenkilö oli kolmantena valoissa, odottamassa valojen vaihtumista. Minä viidentenä. Jono Käpylässä Mäkelänkadun/Tuusulanväylän valoihin, Shelliltä Pohjolankadun suuntaan. Rouva "ryhmittynyt" Fiat Bravallansa keskelle tietä, jolloin jono kasvaa melkoiseksi, kun tuossa on oikeasti 2 kaistaa (vasen kääntymiseen Tuusulanväylälle, oikea kaista jatkaa joko suoraan Pohjolankadulle tai kääntyminen oikealle Mäkelänkadulle)... Kun pääsee hän liikkeelle, vauhti on verkkainen. Fiiu ehtii valojen kohdalle kun keltainen jo syttyy! Tässä vaiheessa edelläni ollut auto on jo tietty mahtunut kääntymään oikealle ja mina olen tulossa rouvan takana Tuusulanväylälle, kääntymässä vasemmalle yli suuren ja vilkkaan risteyksen. Tässä kohdassa alkaa kävelyvauhti hieman riipimään otsalohkoa, joten painan torvea hopuuttaakseni kääntymistä.
- Vauhti ei muutu, mutta kolmen pohjoiseen menevän kaistan valinnassa rouva laittaa autonsa kaistojen vasemmanpuoleinen/keskimmainen väliin keskiviivan päälle ja jää siihen verkkaisesti kiihdyttämään! Koukkaan kauas oikealle kaistalle ja kurkkaan Fiatiin että mikä pyryharakka siellä mahtaa majailla. Mulkoilee rouva minua autostansa kiukkuisena, niinkuin olisin jotenkin häirinnyt hänen elämäänsä. Perkele - on ne Bemarikuskit sellaisia mulkkuja!
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re:
Minoon tavannu koputtaa ikkunaan. Herättää huomion mutta ei tee vahinkoa.Raimo Miettinen kirjoitti:^tuossa voisi kävelijänä käydä aukaisemassa hanttarinpuolen takaoven sepposen selälleen (jos kuski on yksin autossa). Ehkä jäisi mieleen mihin ei saa pysähtyä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Olenko jotenkin poikkeava, jos tulee spontaani paskanen nauru, kun näkee jollekin tötölle välähtävän kameratolpan?
Työmatkalla on yksi tolppa kohdassa jossa rajoitus vaihtuu 80->60, kesällä 100-80-60, ja vähän matkaa 60 kyltin jälkeen kamerapönttö. Siinä on useamman väläyksen todistanut edellä menneille ja nauru on herkässä, kun välähtää sellaiselle, joka on kauhealla kiireellä tuolla 100/80-alueella, joka siis leveäkaistatie, mennyt viime hetkillä ohi parantaen sijoitustaan yhdellä.
Toinen kohta osuu paikallisten mytäjäisten risteyksenä tuntemaan risteykseen, jossa jokaiseen suuntaan menee yli kaksi kaistaa per suunta. Jokaisella valokierroksella vähintään yksi-kaksi autoa, usein useampi tulee yli rehellisillä punaisilla, koska "kaikki muutkin" ja "vielä ehtii". Yhdestä suunnastapa onkin kameratolppa vahtimassa sekä ylinopeutta että punaisia päin ajoa ja välähtämiseen riittää sopivasti keltaisellakin viivan ylitys. Päivänä eräänä ajoin itse tutussa kahden kaistan jonossa, vierelläni täysperäyhdistelmä, ja valo vaihtui edestäni keltaiselle, joten pysähdyin, eikä ollut edes äkkijarru. Sen ymmärrän, ettei vierelläni ollut yhdistelmä ko. matkasta yrittänyt pysähtyä ja ylitti risteyksen ihan kaikkien ns. normitoleranssien mukaan, mutta yhdistelmän takana risteyksen ylitti täydellisesti punaisia päin Volvo, jolle myös kamera aiheesta muistutti. HAH, oikein . Itse olin siis ollut jo perävaunun verran pysähtyneenä, kun
Volvo minut ohitti.
Poimitaan tästä siis rivien välistä, ettei nuo pöntöt itseäni haittaa ollenkaan. Taannoin oli kehä ykköselläkin paljon rennompi ajaa, kun tolpat on selkeästi vaikuttanut ihmisten ajotapaan.
Työmatkalla on yksi tolppa kohdassa jossa rajoitus vaihtuu 80->60, kesällä 100-80-60, ja vähän matkaa 60 kyltin jälkeen kamerapönttö. Siinä on useamman väläyksen todistanut edellä menneille ja nauru on herkässä, kun välähtää sellaiselle, joka on kauhealla kiireellä tuolla 100/80-alueella, joka siis leveäkaistatie, mennyt viime hetkillä ohi parantaen sijoitustaan yhdellä.
Toinen kohta osuu paikallisten mytäjäisten risteyksenä tuntemaan risteykseen, jossa jokaiseen suuntaan menee yli kaksi kaistaa per suunta. Jokaisella valokierroksella vähintään yksi-kaksi autoa, usein useampi tulee yli rehellisillä punaisilla, koska "kaikki muutkin" ja "vielä ehtii". Yhdestä suunnastapa onkin kameratolppa vahtimassa sekä ylinopeutta että punaisia päin ajoa ja välähtämiseen riittää sopivasti keltaisellakin viivan ylitys. Päivänä eräänä ajoin itse tutussa kahden kaistan jonossa, vierelläni täysperäyhdistelmä, ja valo vaihtui edestäni keltaiselle, joten pysähdyin, eikä ollut edes äkkijarru. Sen ymmärrän, ettei vierelläni ollut yhdistelmä ko. matkasta yrittänyt pysähtyä ja ylitti risteyksen ihan kaikkien ns. normitoleranssien mukaan, mutta yhdistelmän takana risteyksen ylitti täydellisesti punaisia päin Volvo, jolle myös kamera aiheesta muistutti. HAH, oikein . Itse olin siis ollut jo perävaunun verran pysähtyneenä, kun
Volvo minut ohitti.
Poimitaan tästä siis rivien välistä, ettei nuo pöntöt itseäni haittaa ollenkaan. Taannoin oli kehä ykköselläkin paljon rennompi ajaa, kun tolpat on selkeästi vaikuttanut ihmisten ajotapaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Re:
Se mullakin oli pointtina eli ettei kajota toisten autoihin rikkomalla tai sotkemalla sitä. Normaalisti virheitä sattuu kaikille, joten ei ole tullut kokeiltua tuota oven avaamista, mutta jos kikkaillaan törkeästi jonon rakoon keskelle suojatietä niin voisin harkita tuon tekemistä.Polforea kirjoitti:Minoon tavannu koputtaa ikkunaan. Herättää huomion mutta ei tee vahinkoa.Raimo Miettinen kirjoitti:^tuossa voisi kävelijänä käydä aukaisemassa hanttarinpuolen takaoven sepposen selälleen (jos kuski on yksin autossa). Ehkä jäisi mieleen mihin ei saa pysähtyä.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Miksi bensa-asemalla löytyy aina yksi pahvipää, jonka on pakko ajaa väärään suuntaan sotkien kaikkien muiden mittarijonojen ryhmittymisen . Luonnollisesti tämän yhden pahvin perään ajaa muitakin pahveja, jolloin tilanne ei normalisoidu ihan hetkeen.
Ja kaikelle tuolle on syynä, selityksenä ja perusteluna on, ettei mittarikentällä ole suuntaa liikennemerkillä määrätty.
Olenko tänään "valittanut" tarpeeksi
Ja kaikelle tuolle on syynä, selityksenä ja perusteluna on, ettei mittarikentällä ole suuntaa liikennemerkillä määrätty.
Olenko tänään "valittanut" tarpeeksi
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Liikenteestä
Alfissimo kirjoitti:Miksi bensa-asemalla löytyy aina yksi pahvipää, jonka on pakko ajaa väärään suuntaan sotkien kaikkien muiden mittarijonojen ryhmittymisen . Luonnollisesti tämän yhden pahvin perään ajaa muitakin pahveja, jolloin tilanne ei normalisoidu ihan hetkeen.
Ja kaikelle tuolle on syynä, selityksenä ja perusteluna on, ettei mittarikentällä ole suuntaa liikennemerkillä määrätty.
Olenko tänään "valittanut" tarpeeksi
Hienointahan tässä väärään suuntaa ajamisessa on se, että letku yltää kummalle puolelle tahansa autoa, kunhan ei aja täysin pävi.
VMP
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Liikenteestä
Ja tää tyyppi joka valittaa bensiksestä, ajaa paikallisen isomman aakkoshuoltamon parkkiin "vastakarvaan", sotkien kaikkien muiden parkkiruutuihinajon ja ruuduistapoistumisen, perusteluna se että ei oo kiellettyä, on normaali kaksisuuntainen liikenneAlfissimo kirjoitti:Miksi bensa-asemalla löytyy aina yksi pahvipää, jonka on pakko ajaa väärään suuntaan sotkien kaikkien muiden mittarijonojen ryhmittymisen . Luonnollisesti tämän yhden pahvin perään ajaa muitakin pahveja, jolloin tilanne ei normalisoidu ihan hetkeen.
Ja kaikelle tuolle on syynä, selityksenä ja perusteluna on, ettei mittarikentällä ole suuntaa liikennemerkillä määrätty.
Ja kyllä, muakin ärsyttää noi bensa-asemapahvipäät. Letku riittää kyllä siitä auton takaakin bensatankkiin....
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Se mitä tarkoitat tuossa, on täysin normaali kulkuväylä, josta pääsee parkkiin paljon paremmin, ilman että tarvitsee odottaa siellä etupuolella jumittajia, jotka ei ymmärrä, että sinne pääsee kahdesta suunnasta, kun siihen yhteen ainoaan on totuttu.
Ei vaikuta muiden liikkumiseen mitenkään, jos muut vaan ymmärtävät pysyä omalla kaistallaan ja katsoo ympärilleen
Ei vaikuta muiden liikkumiseen mitenkään, jos muut vaan ymmärtävät pysyä omalla kaistallaan ja katsoo ympärilleen
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Liikenteestä
Samat säännöt nyt vaan sattuu koskemaan myös sitä Kärkkäisen mittarikenttää...
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Vain yhdestä suunnasta avointa mittarikenttää ja virallisesti kaksisuuntaista, parkkipaikan kiertävää ajoväylää on kyllä hankala verrata toisiinsa, vaikka siellä mittarikentälläkään ei kukaan lakia riko.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Minä kun en halua bensaletkulla hieroa autoni maalipintaa, olen liittynyt "vääränkätiseen" tankkimaattijonoon peruuttamalla. Myös peruutusvaihteen konsepti on vaan yllättävän monelle suomikuskille täysin outo ajatus.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Liikenteestä
Peruuttamalla tankille-konsepti on jees, nää muut suomikuskit vaan äkkiä tekee sen uuden jonon peruuttajan taakse, eiku siis eteen, eiku taakse, ja soppa on taas valmis Moni ei ymmärrä että autoa voi peruuttaa hallitusti varsin pitkiäkin matkoja
Ja letku riittää kyl niin ettei tarvi hieroa maalipintaa
Ja letku riittää kyl niin ettei tarvi hieroa maalipintaa
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Liikenteestä
Ei se maalipinta mihkään hieroonnu, toisella kädellä pitelee letkua irti autosta.Polforea kirjoitti:Minä kun en halua bensaletkulla hieroa autoni maalipintaa, olen liittynyt "vääränkätiseen" tankkimaattijonoon peruuttamalla. Myös peruutusvaihteen konsepti on vaan yllättävän monelle suomikuskille täysin outo ajatus.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
On se hieronta vältettävissä muutenkin, mutta kun auton voi suoraan ajaa niin päin että luukku ja letku kohtaa, niin mikäpäjottei niin tekisi.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Mesemies veti herneen nenään...
http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikke ... en/6375082
http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikke ... en/6375082
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Liikenteestä
jep, mut kyllä saabaskuskikin vois kattoo peiliin... se ei toki oikeuta mesemiehen jatkotoimia
Re: Liikenteestä
Nyt on kyllä myönnettävä, etten olisi ainakaan itse ennättänyt reagoimaan tuohon mersukuskin esimerkinomaiseen vilkunkäyttöön.vesamaan kirjoitti:jep, mut kyllä saabaskuskikin vois kattoo peiliin... se ei toki oikeuta mesemiehen jatkotoimia
VMP
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Liikenteestä
No ei vilkunkäyttöön, mutta voi sitä katsoa vähän omaa keulaa edemmäs ja havainnoida liikennettä ennakoivasti. Tai sitte mä oon vaan liian joustava liikenteessä......mattijus kirjoitti:Nyt on kyllä myönnettävä, etten olisi ainakaan itse ennättänyt reagoimaan tuohon mersukuskin esimerkinomaiseen vilkunkäyttöön.vesamaan kirjoitti:jep, mut kyllä saabaskuskikin vois kattoo peiliin... se ei toki oikeuta mesemiehen jatkotoimia
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
^mutta ennakointitarve ei koske mersukuskia ja kaistanvaihtoaie ilmaistaan kätevästi ajamalla auto kaistaviivan päälle? Luonnolisesti kaistan vaihtaja on myös etuajo-oikeutettu.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.