Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kävin vihdoin hoitamassa bemarin pohjalevyjen kiinnityksen asiallisempaan kuntoon lauantain jääradan jäljiltä. On sinne jonninverran kiinnityksiin damagea tullut, mutta ei onneksi kovin pahasti.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jytkyyn vaihtelin kuskinpuolen etupyörän laakerin. Vesamaanille kiitokset osasta.
- Jarkki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
- Paikkakunta: Raahe
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Uudet tulpat ja Liqui Moly moottorin pesu sekä öljynvaihto. 1444xxkm mittarissa.
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin Juuliaan uudet turvavyöt eteen, koska vanhat eivät suostuneet kelautumaan rullalle ilman nyppimistä .
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Rumensin autoani irrottamalla suksiboksin ja taakkatelineet. Tämä kylläkin jo eilen.
Kiitokset isälle hienon vinssisysteemin rakentamisesta, mikä mahdollistaa koko homman hoitamisen ilman apuvoimia.
Kiitokset isälle hienon vinssisysteemin rakentamisesta, mikä mahdollistaa koko homman hoitamisen ilman apuvoimia.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tuommoista arvoin itse, mutta boxi on edelleen autokatoksen "vintillä" ja sukset kaupassa, joten tänä talvena jäi hankkimatta http://m.motonet.fi/fi/tuote/461541/Mon ... in-kattoon
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ja kolmesti sieltä on löytynyt Valeon osat.kovan onnen soturi kirjoitti:pari kertaa tullu semmonen vastaan, että LUK kytkinpaketissa on ollu Saschin kamat sisällä.Pele kirjoitti: Kas kummaa, FAG:n laatikostakin paljastui SKF:n valmistama tuote. On siinä pahvilaatikolla katetta.
Niin navassa, kuin laakerissakin on SKF:n merkit ja numerot.
Näin meitä koijataan..Tai yritetään.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pesin purku 159:sin osia. Oli pakko lopettaa kun pää alkoi tuntua jotenkin omituiselta.
Paria eri liuotinpesuainetta ja puhdistusspraytä tuli käytettyä sekä kuumaa vettä ilman tehokasta ilmanvaihtoa.
Jos huomenna jatkaisi, mikäli ei ole aamulla kunnon päänsärky.
Paria eri liuotinpesuainetta ja puhdistusspraytä tuli käytettyä sekä kuumaa vettä ilman tehokasta ilmanvaihtoa.
Jos huomenna jatkaisi, mikäli ei ole aamulla kunnon päänsärky.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- kovan onnen soturi
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Mitä teit tänään tallissa?
En tiedä minä nuitten laatujärjestys on todellisuudessa, mutta mä en ite ihan vähällä valeon pakettiin koske.VMTD kirjoitti:Ja kolmesti sieltä on löytynyt Valeon osat.kovan onnen soturi kirjoitti:pari kertaa tullu semmonen vastaan, että LUK kytkinpaketissa on ollu Saschin kamat sisällä.Pele kirjoitti: Kas kummaa, FAG:n laatikostakin paljastui SKF:n valmistama tuote. On siinä pahvilaatikolla katetta.
Niin navassa, kuin laakerissakin on SKF:n merkit ja numerot.
Näin meitä koijataan..Tai yritetään.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kiillotin takapuskurin ja otin kuvan aiemmin kunnostetuista jarrusylintereistä:
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Laitoin MiTosta löytymään etujarrut.
Ciflexin palat ja joku geneerinen asennussarja.
Boschin levyt (tuli auton mukana).
Yksi tappi neljästä piti rälläköidä, jos skilliä olis ollut ni ois varmaan mennyt sekin aukeemaan... Mut kokeiltu nyt rälläkkäkin
Palat oli finaalissa. Siis kolme palaa neljästä n. 1mm pintaa, yhdessä hieman enempi.
Paljon putsasin jne. ja laitoin uudet tapit sitkosrasvan kera paikalleen, jos ei sitten hapettuisi ihan niin pahasti, jos joskus ne haluais ehjänä irti.
Ja jo alko löytymään jarrua, mikä on ihan kiva - aikasemmin kevyellä jarrulla perä niiasi ekana, mikä on aika ikävän tuntusta.
Ekaan puoleen (kuskin puol) meni n. 1h45min, tokaan 45min kun alko sävelet olemaan valmiiksi selvät. Oli ekat ei-kelluvat satulat, mihin jarruremontin tehnyt - ever.
Ciflexin palat ja joku geneerinen asennussarja.
Boschin levyt (tuli auton mukana).
Yksi tappi neljästä piti rälläköidä, jos skilliä olis ollut ni ois varmaan mennyt sekin aukeemaan... Mut kokeiltu nyt rälläkkäkin
Palat oli finaalissa. Siis kolme palaa neljästä n. 1mm pintaa, yhdessä hieman enempi.
Paljon putsasin jne. ja laitoin uudet tapit sitkosrasvan kera paikalleen, jos ei sitten hapettuisi ihan niin pahasti, jos joskus ne haluais ehjänä irti.
Ja jo alko löytymään jarrua, mikä on ihan kiva - aikasemmin kevyellä jarrulla perä niiasi ekana, mikä on aika ikävän tuntusta.
Ekaan puoleen (kuskin puol) meni n. 1h45min, tokaan 45min kun alko sävelet olemaan valmiiksi selvät. Oli ekat ei-kelluvat satulat, mihin jarruremontin tehnyt - ever.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tänään tuli palasteltua purku 159:sin etupenkki.
Aika kuluneen oloinen on tuo oven puoleinen reuna vaahtomuovista. Eper näyttää eri varaosanumeroita kuskin ja pelkääjän puolen vaahtomuoville, mutta mielestäni osa on symmetrinen.
"Helppo" korjaus olisi vaihtaa muovit keskenään ja korjata rikkinäinen reuna. Näin korjaus jäisi käsijarrun puolelle.
Samalla tarkastin penkinlämmittimen vastuksen ja totesin sen olevan poikki kohdasta, jossa rautatanko menee istuimen poikki reisituen kohdalta. Varmaankin 95% rikkinäisistä pers grilleistä on rikki samasta paikasta.
Kokeilin painella sedanin penkin oven puoleista reunaa ja tuntuu sieltäkin jo tuo kuvassa näkyvä rauta.
Aika kuluneen oloinen on tuo oven puoleinen reuna vaahtomuovista. Eper näyttää eri varaosanumeroita kuskin ja pelkääjän puolen vaahtomuoville, mutta mielestäni osa on symmetrinen.
"Helppo" korjaus olisi vaihtaa muovit keskenään ja korjata rikkinäinen reuna. Näin korjaus jäisi käsijarrun puolelle.
Samalla tarkastin penkinlämmittimen vastuksen ja totesin sen olevan poikki kohdasta, jossa rautatanko menee istuimen poikki reisituen kohdalta. Varmaankin 95% rikkinäisistä pers grilleistä on rikki samasta paikasta.
Kokeilin painella sedanin penkin oven puoleista reunaa ja tuntuu sieltäkin jo tuo kuvassa näkyvä rauta.
- Liitteet
-
- penkki1.JPG
- (135.89 KiB) Tiedosto ladattu 5080 kertaa
-
- penkki2.JPG
- (118.04 KiB) Tiedosto ladattu 5080 kertaa
-
- penkki3.JPG
- (151.53 KiB) Tiedosto ladattu 5080 kertaa
Viimeksi muokannut Maunu, 15 Maalis 2017, 07:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Raikka
- Viestit: 199
- Liittynyt: 28 Kesä 2015, 18:11
- Car(s): ex;156 1.8 -03 sportwagon, GT 2.0 jts
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei tänään vaan sunnuntaina, pientä osien sovittelua. Katotaan jos vaikka sais tulevana viikonloppuna nuo maalattua.
- Liitteet
-
- alfa1.jpg
- (106.55 KiB) Tiedosto ladattu 5051 kertaa
-
- alfa2.jpg
- (105.58 KiB) Tiedosto ladattu 5051 kertaa
-
- alfa3.jpg
- (92.38 KiB) Tiedosto ladattu 5051 kertaa
Kaikkea sitä tuleekin hommattua.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin 159:iin ohjaustehostimen öljyt. Kävi melko kätevästi Lidlistä alle parilla kympillä ostetun öljynvaihtopumpun kanssa, tekniikkana tuttu säiliö tyhjäksi -> uutta öljyä tilalle, kone käymään ja ratin pyörittelyä. Öljyä kului tosin aika reilusti, neljän litran pöntöstä jäi ehkä puolisen litraa jäljelle. Vähemmälläkin olisi voinut pärjätä, mutta nyt öljy on ainakin kokonaan kirkasta. Vanha öljy näytti ulos pumpattaessa melko kirkkaalta, mutta paljastui melko mujuiseksi, kun vertasi uuteen öljyyn. Eron huomasi aika selvästi, kun uudella öljyllä säiliössä olevan suodattimen pystyi näkemään, vanhalla öljyllä ei ollut toivoakaan. Öljyksi tuli nyt Mobil ATF 320, aamulla saa nähdä (kuulla) oliko vaikutusta kylmäkäynnistyksen jälkeisiin kitinöihin. Vanhan öljyn laadusta ei ole tietoa.
Alunperin oli tarkoitus ottaa koko säiliö irti, irrottaa suodatin ja tarkastaa sen kunto sekä puhdistaa se. Ensimmäisen säiliön tyhjäksi pumppauksen jälkeen kuitenkin näki, että suodatin oli ihan hyvässä hapessa, hieman jotain muhjua oli verkossa suodattimen päässä, mutta arviolta 90 % verkon pinnasta oli vielä vapaana, joten en lähtenyt sitä turhaan irroittamaan. Katsoin säiliöön myös moottorin käydessä ja kaverin pyöritellessä rattia eikä vaahtoa tai muuta outoa liikehdintää esiintynyt, mistä voi ilmeisesti myös päätellä suodattimen olevan kunnossa ja paikallaan.
Koko toimenpidehän oli loppupeleissä ehkä turha, mutta laitetaan harrastuksen piikkiin..
Alunperin oli tarkoitus ottaa koko säiliö irti, irrottaa suodatin ja tarkastaa sen kunto sekä puhdistaa se. Ensimmäisen säiliön tyhjäksi pumppauksen jälkeen kuitenkin näki, että suodatin oli ihan hyvässä hapessa, hieman jotain muhjua oli verkossa suodattimen päässä, mutta arviolta 90 % verkon pinnasta oli vielä vapaana, joten en lähtenyt sitä turhaan irroittamaan. Katsoin säiliöön myös moottorin käydessä ja kaverin pyöritellessä rattia eikä vaahtoa tai muuta outoa liikehdintää esiintynyt, mistä voi ilmeisesti myös päätellä suodattimen olevan kunnossa ja paikallaan.
Koko toimenpidehän oli loppupeleissä ehkä turha, mutta laitetaan harrastuksen piikkiin..
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Olen aina ensin imenyt säiliön tyhjäksi ja sen jälkeen avannut lukkopellissä olevan letkuliittimen auki ja imenyt siitä loput öljyt pois.
Ei tälläkään tyylillä kaikkea saa järjestelmästä pois, mutta huomattavan paljon kuitenkin.
Ei tälläkään tyylillä kaikkea saa järjestelmästä pois, mutta huomattavan paljon kuitenkin.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Oioin ja kiillottelin vuosikymmenien ja erilaisten seppien aikaansaamia vahinkoja pois rosterilistoista. Tai ainakin vähemmäksi, listaa kun on murjottu pihtien kanssa apinan raivolla, niin pitäisi tehdä erikoistyökalut, että olisi toivoakaan saada jälkiä pois. Maalailin muutamat muoviosat grafiittimaalilla pinnoitusta varten. Ja avasin Kiinasta ostetun TO3-koteloisen regulaattorin, joka jostain syystä hajosi jo paljon ennen "valmistajan" ilmoittamaa 5A:n maksimikuormaa:
Tuo tuli mukana säädettävän virtalähteen rakennussarjassa. Näitä Signeticsin nimellä myytäviä reguja on ebayssä vaikka kuinka, poikkeuksellisen halpoja ja aina kiinalainen myyjä. On ne vaan aika epeleitä. Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- -ROADRUNNER-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 19:57
- Car(s): 156 3.2 V6 GTA sw 147 2.0 ts
Ex 156 2.5 V6 sedan - Paikkakunta: Imatra
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tänää herätelty GTA talviunilta, hyvi lähti käyntii ja kävi heti tosi nätisti Samalla tuli laitettua uus ballasti ja umpio takas paikoillee ja johan taas valot toimivat.
Ainiin tulihan tänää ostettua käyttis autoksi V40 T4..paljon ajettu ja ruosteessa mutta jospa sinne asti kulettaisi että saa alfan takas ajoon
Ainiin tulihan tänää ostettua käyttis autoksi V40 T4..paljon ajettu ja ruosteessa mutta jospa sinne asti kulettaisi että saa alfan takas ajoon
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kaasukammion. Ja otin sen myös käyttöön.
Tytön gerbiileistä yksi sai jonkun kasvaimen ja oli aika tehdä viimeinen palvelus hiilidioksidilla.
Tytön gerbiileistä yksi sai jonkun kasvaimen ja oli aika tehdä viimeinen palvelus hiilidioksidilla.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin vaimon pyörään ketjut ja kammen. Valmet keikka peruuntui tältä viikolta.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Korjasin toistamiseen lämmitysvastuksen juuri äsken, tuo on se heikko kohta ja huomasin myös että elementti on vinossa samoin niin kuin kuvassasi, luulin aluksi että on asennusvirhe mutta taitaa olla niin että se käytössä menee vinoon kun istuutuu autoon, voi osaltaan nopeuttaa johdon katkeamista. Suunnittelun osalta ei paras mahdollinen kun menee tuon poikkiraudan alta. Viime kerralla tinasin ja hajosi vierestä, nyt tehtiin niin että kierettiin vain johdot yhteen ja kutistesukkaa päälle saa katsoa jos kestää pitempään. Jotkut pienet Kiinalais/Vietnamilais kädet on ommellut sitten vastuslangan kiinni tuohon kankaaseen. Lisäjohdon väliin otin sitten aikoinaan 155:en vaihdetusta elementistä.Maunu kirjoitti:Tänään tuli palasteltua purku 159:sin etupenkki.
Aika kuluneen oloinen on tuo oven puoleinen reuna vaahtomuovista. Eper näyttää eri varaosanumeroita kuskin ja pelkääjän puolen vaahtomuoville, mutta mielestäni osa on symmetrinen.
"Helppo" korjaus olisi vaihtaa muovit keskenään ja korjata rikkinäinen reuna. Näin korjaus jäisi käsijarrun puolelle.
Samalla tarkastin penkinlämmittimen vastuksen ja totesin sen olevan poikki kohdasta, jossa rautatanko menee istuimen poikki reisituen kohdalta. Varmaankin 95% rikkinäisistä pers grilleistä on rikki samasta paikasta.
Kokeilin painella sedanin penkin oven puoleista reunaa ja tuntuu sieltäkin jo tuo kuvassa näkyvä rauta.
Lisäys vielä että pientä kulumaa oli vasemman puoleisessa istuinosan reunassa, laitoin reunaan ilmastointiteippiä tukevoittamaan ja suojaamaan, selvästi reuna on nyt tukevampi ja toivottavasti kestävämpi... niin ja tietty verhoilun alle...
- Liitteet
-
- WP_20170309_10_41_11_Pro__highres_1.jpg
- (126.93 KiB) Tiedosto ladattu 7203 kertaa
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- RiTo
- Viestit: 313
- Liittynyt: 30 Kesä 2010, 20:28
- Car(s): 159 1.9 JTDm sw -07;
156 2.4 JTD sw -00 & V6 -98 - Paikkakunta: Laihia
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin etujarrupalat ts:sään. Vähän kyllä harmittaa kun tuli hätäiltyä ja vanhoihin jäi vielä paikoitellen pintaa .
Edit: Tuli kurkattua mielenkiinnosta vielä ohjevihkoa. Kovin suuria odotuksia ei ole halvoilta paloilta mutta toivottavasti ovat sentään vähän laadukkaampia kuin käännös
Edit: Tuli kurkattua mielenkiinnosta vielä ohjevihkoa. Kovin suuria odotuksia ei ole halvoilta paloilta mutta toivottavasti ovat sentään vähän laadukkaampia kuin käännös
Viimeksi muokannut RiTo, 18 Maalis 2017, 21:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kaverin 159:siin laitettiin tänään volttimittari keskikonsoliin öljynlämpömittarin tilalle. Öljynlämpömittarin anturi ei enää toiminut ja kaveri totesi mittarin muutenkin turhaksi 1.9 JTS:ssä. Aika hyvin saatiin tarvike mittari upotettua mittarikoloon. Ainoa suurempi kauneusvirhe on ettei mittarin viisari ole valaistu. Taustavaloksi laitettiin punainen led tavallisen hehkulampun tilalle.
Kun ei ole latausvaloa tuossa karvalakkimallisessa 159:ssä.
Kun ei ole latausvaloa tuossa karvalakkimallisessa 159:ssä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jauhoin kissanhiekkaa. Käyttämätöntä. Ja kiillottelin puskureiden käpyjä. Ensi vaiheen työkalu oli sähköviila 60:llä paperilla. Hieman oli eletyn elämän jälkeä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Oikeasti?
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Oikeasti. Niin kissanhiekka, kuin kiillottelu 60:llä nauhallakin.
Hiekan jauhamiseen pitäisi keksiä joku tehokkaampi menetelmä, jos tuota enemmän harrastaa. Nyt olisi vain tarkoitus tehdä kopio peilin jalasta alumiinista valamalla (eli valuhiekan tekoon se kissanhiekkakin menee), joten vähempikin riittää. Ja kävytkin on jo loppukiillotusta vaille valmiit.
Hiekan jauhamiseen pitäisi keksiä joku tehokkaampi menetelmä, jos tuota enemmän harrastaa. Nyt olisi vain tarkoitus tehdä kopio peilin jalasta alumiinista valamalla (eli valuhiekan tekoon se kissanhiekkakin menee), joten vähempikin riittää. Ja kävytkin on jo loppukiillotusta vaille valmiit.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- RiTo
- Viestit: 313
- Liittynyt: 30 Kesä 2010, 20:28
- Car(s): 159 1.9 JTDm sw -07;
156 2.4 JTD sw -00 & V6 -98 - Paikkakunta: Laihia
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Bilteman pieni salaattisilppuri on ollut tuohon kissanhiekan jauhamiseen ihan kätevä, tosin ei silläkään suurta määrää kerralla tule. On ainakin muutaman satsin kestänyt
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Meillä töissä tytöt maalabrassa jauhaa kiviaineksia usein ihan perus tehosekoittimella. Ei siis millään sauvalla vaan vähän isompi säiliöisellä koneella. Ensimmäisen käyttökerran jälkeen sillä ei enää sipulia tarvitse jauhaa, mutta yllättävän pitkään on kone kestänyt maa-aineksia pienentäessäkin.
Alkuaineanalysaattorin mukana tuli joku pienempi tarkoitukseen sopiva mylly, joka on tietty tehokkaampi ja parempi, mutta kun se jauhaa muutaman gramman kerrallaan, niin ei sitä ole kauheasti käytetty.
Alkuaineanalysaattorin mukana tuli joku pienempi tarkoitukseen sopiva mylly, joka on tietty tehokkaampi ja parempi, mutta kun se jauhaa muutaman gramman kerrallaan, niin ei sitä ole kauheasti käytetty.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tässä tapauksessa halpuus houkuttaa. Pyrin käyttämään varastosta jo löytyviä tarpeita. Tehokkain oli maalisekoitin porakoneeseen kiinnitettynä, mutta pölinän takia sitä pitää käyttää tiiviisti suljetussa purkissa, ja ne taas ei oikein olleet kovin pitkäikäisiä siinä käytössä. Nyt oli systeeminä laittaa peltipurkkiin hiekan mukaan kiviä, ja sorviin (johteet suojattuna, pöly ei tee hyvää) hiljalleen pyörimään. Aika tehotonta, mutta jauhaantuvathan ne hiljalleen. Jotenkin kun saisi siihen purkkiin tiiviin kannen (korkin reiästä ei sekoitin mahdu sisään), niin sitten voisi porakoneella hurautella. Kierrätyskeskuksien tehosekoittimetkin taitavat maksaa melkeinpä samat, kuin uudet.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Edellisestä vahauksesta on jo kulunut aikaa luvattoman pitkään joten nyt, kun kerrankin oli lähes vapaa viikonloppu, vahasin! Ja hipistelin muutenkin hieman normaalia viikkopesua enemmän. Auto kiiltää ja kuskilla hyvä mieli hyökätä tulevan viikon suolapuuroon.
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Laitoin DIY sisäpuhaltimen ohjausreleen paikoilleen 159:iin.
Viikon koekäytön jälkeen tuon uskaltanee jättää paikoilleen
Viime viikonloppuna tuli näperreltyä mikrokontrollerista ja muutamasta oheiskomponentista sisäpuhaltimelle DIY ipcu-rele TT-thermon kaveriksi poistamaan huurretta tuulilasilta. Purnukka vahtii jäähdytysnesteen lämpötilan muutosta ja ympäröivää lämpötilaa parilla ntc vastuksella ja päättelee niistä koska auto on roikan päässä.
Tuo sen takia, koska en halunnut kajota millään muotoa tuonne verkkojännitteen puolella oleviin osiin. Nyt riittää kun laittaa NTC:t kiinni sisäkennolle menevään letkuun.
Kun kone on saatu lämmitettyä n.+15 asteeseen niin se laittaa sisäpuhaltimen hönkimään ihan hitaalla nopeudella haaleaa ilmaa hyttiin. Harmi vaan kun 159:n ilmaläpät menee lepotilassa siihen asentoon, että osa ilmasta menee jalkatilaan. No jos tosta 159:n ilmaläppien väyläohjauksesta saa jokupäivä tolkun, niin ehkä tosta releestä voi tehdä version 2.0. Auton CAN väylään ne ei ainakaan suoraan ole kytketty.
Viikon koekäytön jälkeen tuon uskaltanee jättää paikoilleen
Viime viikonloppuna tuli näperreltyä mikrokontrollerista ja muutamasta oheiskomponentista sisäpuhaltimelle DIY ipcu-rele TT-thermon kaveriksi poistamaan huurretta tuulilasilta. Purnukka vahtii jäähdytysnesteen lämpötilan muutosta ja ympäröivää lämpötilaa parilla ntc vastuksella ja päättelee niistä koska auto on roikan päässä.
Tuo sen takia, koska en halunnut kajota millään muotoa tuonne verkkojännitteen puolella oleviin osiin. Nyt riittää kun laittaa NTC:t kiinni sisäkennolle menevään letkuun.
Kun kone on saatu lämmitettyä n.+15 asteeseen niin se laittaa sisäpuhaltimen hönkimään ihan hitaalla nopeudella haaleaa ilmaa hyttiin. Harmi vaan kun 159:n ilmaläpät menee lepotilassa siihen asentoon, että osa ilmasta menee jalkatilaan. No jos tosta 159:n ilmaläppien väyläohjauksesta saa jokupäivä tolkun, niin ehkä tosta releestä voi tehdä version 2.0. Auton CAN väylään ne ei ainakaan suoraan ole kytketty.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^
Tuo lepotila-asia on joskus ongelma. Toisaalta itsekin voisin haluta nimenomaa tuulilasille ja jalkatilaan sen hönkäyksen - tietty, onko siitä mitään apua kuivattamisessa, en tiedä - pienikin hönkä tuntuu auttavan, jos kosteutta lisääviä asioita ei ole.
Tuo lepotila-asia on joskus ongelma. Toisaalta itsekin voisin haluta nimenomaa tuulilasille ja jalkatilaan sen hönkäyksen - tietty, onko siitä mitään apua kuivattamisessa, en tiedä - pienikin hönkä tuntuu auttavan, jos kosteutta lisääviä asioita ei ole.
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Juu, oishan noi kaikki vähät watit (jos webastoon vertaa) kiva saada tuulilasille huurteenpoistoon.
Ei tolla 1500w lämmittimellä kuitenkaan saa moottoria ja sisätiloja hellelukemiin vaikka kuinka yrittäis, mutta lasin sulatukseen teho riittänee mainiosti
Ei tolla 1500w lämmittimellä kuitenkaan saa moottoria ja sisätiloja hellelukemiin vaikka kuinka yrittäis, mutta lasin sulatukseen teho riittänee mainiosti
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ruuvailin rohkeasti ensimmäiseen autoon kesäpyörät alle.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
tutkiskelin David Brownin hydrauliikkaa ja totesin että pitää mennä o-rengaskauppaan
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Hieno laite. Täytyisi oma 996:nen yrittää siirtää mökille 42 km päähän. Ei enää tee mieli ajamalla viedä. Vanhus voi tykätä huonoa parin tunnin kaasupohjassa ajosta.
Vielä kun on tuo 1.5 tonnin takapaino kiinni niin ei taida renkaatkaan kestää sitä matkaa. Lavettia odotellessa.
Tein "korjauksen" 159:sin naksuvaan oven rajoittimeen. Huomenna jos ehtisi kokeilemaan auttaako tapin vaihto isompaan myös 159:ssä.
Vielä kun on tuo 1.5 tonnin takapaino kiinni niin ei taida renkaatkaan kestää sitä matkaa. Lavettia odotellessa.
Tein "korjauksen" 159:sin naksuvaan oven rajoittimeen. Huomenna jos ehtisi kokeilemaan auttaako tapin vaihto isompaan myös 159:ssä.
- Liitteet
-
- uusi tappi.JPG
- (177.64 KiB) Tiedosto ladattu 6596 kertaa
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mä ajoin ton oman 880 Haminasta Orimattilaan, reilu 3 h kaasu pohjassa. Hyvin tuli. Sitte kun rupesin myöhemmin tutkimaan niin vaihteistoöljyt oli kermaa ja laatikon pohjalta löyty pari kourallista hiekkaa ja metalllinpurua.... Ei ollu entinen omistaja oikeen pitänyt huolta.
-
- Viestit: 178
- Liittynyt: 14 Huhti 2015, 01:23
- Car(s): 159 2.4 Jtd Q-Tronic -06
Peugeot 505 turbo inj. -87
Ex: Alfa Romeo: 159 2.4 jtd, 156 2.0TS, 166 2.0TS - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin Vulvan sisäpuhaltimen releen.. Voi jättää taas parkkiin irroittamatta akun kenkää
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Lybran käsijarrukahva on heilunut löysänä jo ostosta 2010 asti. Joku vuosi sitten käsijarruvaijereita vaihdattaessa pyysin kiristämään, mutta eivät tehneet. Tänään varasin ajan katsastukseen, ja tietysti tänään yksi pultti sitten irtosi. No, ahdas paikka oli tehdä pakoputkea irrottamatta, mutta onnistui. Lämpöpellin kiinnitykset tietysti katkesi avatessa, mutta sen verran jäi kierrettä näkyviin, että sai vielä mutterit kiinni. Ei ollut niin hankala homma, kuin olen kaikki nämä vuodet kuvitellut.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kokeilin tänään 159:sin korjattua rajoitinta. Ei naksunut enää. Eihän se vieläkään täysin äänetön ollut, mutta terävät naksahdukset olivat poissa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
+300 tkm
Rouvan matkavaunussa on nyt kolmannet etupyöränlaakerit.
Rouvan matkavaunussa on nyt kolmannet etupyöränlaakerit.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Öljyt vaihtuivat molempiin ajossa oleviin 159:hin.
Saa nähdä likaantuuko sw pakoputki nyt kun koneeseen meni Mobil 1 ESP 5W-30.
Aikaisemmin sw:ssä on ollut aina Selenian / Petronasin öljyt ja pakoputken päät ovat olleet täysin puhtaat noesta.
Sedanin putki onkin sitten aivan musta ja öljyinen. Tämän öljyistä en tiedä mitä koneeseen on kaadettu. Itse laitoin viimeksi GM Longlifea.
DPF polttoa tuli tällä öljyllä lähes 50 km välein kun öljyillä oli ajettu vain 3000km.
Longlife tosin oli C3 luokan öljy ja Selenia C2. Mobil ESP näyttäisi olevan C2/C3, joten saa nähdä miten käy.
Saa nähdä likaantuuko sw pakoputki nyt kun koneeseen meni Mobil 1 ESP 5W-30.
Aikaisemmin sw:ssä on ollut aina Selenian / Petronasin öljyt ja pakoputken päät ovat olleet täysin puhtaat noesta.
Sedanin putki onkin sitten aivan musta ja öljyinen. Tämän öljyistä en tiedä mitä koneeseen on kaadettu. Itse laitoin viimeksi GM Longlifea.
DPF polttoa tuli tällä öljyllä lähes 50 km välein kun öljyillä oli ajettu vain 3000km.
Longlife tosin oli C3 luokan öljy ja Selenia C2. Mobil ESP näyttäisi olevan C2/C3, joten saa nähdä miten käy.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Se GM.n öljy oli kyllä kamalinta kuraa, mitä autoon olen kokeillut. Betonimylle sepelillä täytettynä kuulosti olevan konepellin alla hyvin pian.
Enää kaataisin sitä korkeintaan heinäkuussa tielle Västeråsissa.
Enää kaataisin sitä korkeintaan heinäkuussa tielle Västeråsissa.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eikös se GM öljy ole kuitenkin suositus Opelin malleihin, jossa on Fiatin diesel. Sen vuoksi uskalsin kaataa sitä koneeseen, mutta eipä tuo pitkäikäistä ollut.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Työpöytää rakennellu.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Dailyn startin huolto ja asennus, akkukaapelien viimeistely, maapisteiden ehostus ja epämääräisten apicoiden uusinta.
Koskaan ei oo toi vinkunu noin innokkaasti itteensä käyntiin. Suorastaan ampui ittensä pyörimään.
Sama akku, mikä huonolla solenoidilla ja kaapeleilla kyykkäs 2:een hitaaaaaaaaaaseeeeen pyörähdykseen tuntuu nyt jaksavan pyörittää lähes loputtomasti. Siis se käytetty akku, minkä kolleega heivas bemaristaan kun "oli kuulemma paskana".
Pyyhkijät on kanssa olleet mallia hiiiiiiiiitaaaaaaaaaaaaattttttt.... jos lähtivät liikkeelle lainkaan ilman, että antoi vähän käsillä vauhtia.
Tässähän kaikki virta kulkee viiksien kautta. Olen jo aiemmin huoltanut moottorin mutta ei auttanut. Nyt etsin liittimestä sen johdon, josta hitaan nopeuden virta tulee ja laitoin väliin releen, jolle otin virran suoraan akulta. Nyt toimii.
Samalla pesin koko kotteron pressukapelleineen painepesurilla. Tarttis vielä mustaa ja sinistä maalia ynnä pensselin ja voisi kokeilla konttorille.
Täähän on kai ainoo ykköskoppanen daily KUORMA-auto Suomessa? Väitetysti Pihtiputaan K-kauppiaan entinen, alunperin Ruottista ollu jollain "maskinhyring AB":llä. Ite ostin prätkäjengiläiseltä.
Koskaan ei oo toi vinkunu noin innokkaasti itteensä käyntiin. Suorastaan ampui ittensä pyörimään.
Sama akku, mikä huonolla solenoidilla ja kaapeleilla kyykkäs 2:een hitaaaaaaaaaaseeeeen pyörähdykseen tuntuu nyt jaksavan pyörittää lähes loputtomasti. Siis se käytetty akku, minkä kolleega heivas bemaristaan kun "oli kuulemma paskana".
Pyyhkijät on kanssa olleet mallia hiiiiiiiiitaaaaaaaaaaaaattttttt.... jos lähtivät liikkeelle lainkaan ilman, että antoi vähän käsillä vauhtia.
Tässähän kaikki virta kulkee viiksien kautta. Olen jo aiemmin huoltanut moottorin mutta ei auttanut. Nyt etsin liittimestä sen johdon, josta hitaan nopeuden virta tulee ja laitoin väliin releen, jolle otin virran suoraan akulta. Nyt toimii.
Samalla pesin koko kotteron pressukapelleineen painepesurilla. Tarttis vielä mustaa ja sinistä maalia ynnä pensselin ja voisi kokeilla konttorille.
Täähän on kai ainoo ykköskoppanen daily KUORMA-auto Suomessa? Väitetysti Pihtiputaan K-kauppiaan entinen, alunperin Ruottista ollu jollain "maskinhyring AB":llä. Ite ostin prätkäjengiläiseltä.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Onhan se, mutta osoittautui kyllä todella huonoksi. Olikohan sitten epäkuranttia erää.Maunu kirjoitti:Eikös se GM öljy ole kuitenkin suositus Opelin malleihin, jossa on Fiatin diesel. Sen vuoksi uskalsin kaataa sitä koneeseen, mutta eipä tuo pitkäikäistä ollut.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Nyt ne ovat alla. Poljintuntuma hyvä. Selkeästi mukavan "pehmeä" jarru, mutta nyt tuntuu siltä että voimaa on takana.... Ammattikuski osaa painaa varpaalla, jotta pysähtyy nyökkimättä, mutta jos runttaa kovemmin niin alkupuraisu on selkeästi vihaisempi. Pysäyttävät suoraan ja ilman täristystä. Olen erittäin tyytyväinen! Viritys onnistui. Teho ei laskenut.....
- satulat: Alfa-Romeo 166 nelimäntä-Brembo (uudet männät/tiivisteet plus KAIKKI muut rojut)
- levyt: Brembo 310mm (Alfa 166)
- palat: TRW (Alfa 166)
- letkut: Bosch (Fiat Ducato......6cm pidemmät kuin orkkikset, joten aavistuksen hankalammat reitittää)
- 5mm spacerit
- 6x 0,5mm shimmi-levyt per puoli auttamaan jarrulevyn keskityksessä täsmälleen satulan keskelle
- pidemmät pyöränpultit
- uudet Dot4:set
- riittävä määrä "säätöä"
Kiitokset Parkanoon! Pitkä päivä, mutta hauskaa oli! Olen useammat kahvit velkaa...
PS: talvikiekkojen läpi noita ei edes näe, joten otetaan kuva sit kesävanteissa.....
- satulat: Alfa-Romeo 166 nelimäntä-Brembo (uudet männät/tiivisteet plus KAIKKI muut rojut)
- levyt: Brembo 310mm (Alfa 166)
- palat: TRW (Alfa 166)
- letkut: Bosch (Fiat Ducato......6cm pidemmät kuin orkkikset, joten aavistuksen hankalammat reitittää)
- 5mm spacerit
- 6x 0,5mm shimmi-levyt per puoli auttamaan jarrulevyn keskityksessä täsmälleen satulan keskelle
- pidemmät pyöränpultit
- uudet Dot4:set
- riittävä määrä "säätöä"
Kiitokset Parkanoon! Pitkä päivä, mutta hauskaa oli! Olen useammat kahvit velkaa...
PS: talvikiekkojen läpi noita ei edes näe, joten otetaan kuva sit kesävanteissa.....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdettiin pojan obelixiin kesäkumeja. Löyty tämmönen:
Oli se kuulemma vähän rahissut, mutta vielä oli auto pysähtynyt ihan hyvin.... Piti pojalle pitää pieni saarna siitä mitä tehdään jos jarrut rahisee
Jarrulevy oli siis vielä pinnaltaan umpinainen, mutta kun sitä vähän tökki sormella niin tuli rivat esiin. Jarrupala ihan loppu kanssa. Mätänetistä uutta osaa alle, ja eikö ne prkl myyneet väärät levyt.... Huomenna vaihtamaan. Poika lainas Alfan että pääsi kylille, ompahan hyvä syy itsellä otta olutta kun ei voi mihinkään lähteä
Oli se kuulemma vähän rahissut, mutta vielä oli auto pysähtynyt ihan hyvin.... Piti pojalle pitää pieni saarna siitä mitä tehdään jos jarrut rahisee
Jarrulevy oli siis vielä pinnaltaan umpinainen, mutta kun sitä vähän tökki sormella niin tuli rivat esiin. Jarrupala ihan loppu kanssa. Mätänetistä uutta osaa alle, ja eikö ne prkl myyneet väärät levyt.... Huomenna vaihtamaan. Poika lainas Alfan että pääsi kylille, ompahan hyvä syy itsellä otta olutta kun ei voi mihinkään lähteä
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ ei sull oo klapivärkkiä katkomatta,,,, tuossahan nyt on oiva peli siihen...
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too