Polforea kirjoitti:Sen kai pitäisi antaa pakittaa ovi auki, jos kuskin turvavyö on kiinni. Saattoi myös olla, että jos P-automagiaan liittyy muita potentiaalisia reunaehtoja, saa yhtä kerrallaan rikkoa, mutta ainakaan muita en muista.
ok, tuo onkin hyvä tieto. Tosin oletan peruutelleeni vyö kiinni aiemminkin, tuo turvavyömuistutin on todella rasittava kyseisessä vehkeessä...
F31:sen pitäisi tosiaan antaa peruutella ovi auki, mutta eteenpäin ei pääse. Tuon oppii nopeasti, kun noita hallissa siirtelee ovi "tuulihaassa".
Sain crosswagonin taustapeilin sekaisin 'kyllä luit oikei!
Eli tossa on jokin suunnistus/navigointi kampe peilissä. Sain siihen numeroita 1-15 ja c :n myös.
Osaako joku kertoa mitä nuo on ja jos jollain on käyttöohjeet moiseen niin olisi mielenkiintoista tietää mitä tuosta palikasta löytyy
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin!
Lisää valoja Puntossa. Siinähän pimeällä huomaa et ovenkahvat on valaistu ja edessä vänkärin airbagin alta helottaa valkoinen valo kans. Ihan nättejä detaljeja.
159:n tankkauslogiikasta löysin uuden piirteen. Aamulla oli aika kylmä ja auto oli jäänyt yöksi ulos. Lasit oli siis tukevassa noin sentin jäässä/lumikarstassa. Sulattelin noita aamulla mutta piti pyssätä tankille pian. Ajattelin, että jätän auton käyntiin tankkauksen ajaksi kun oli jo vähän lämmennyt eikä ajoviima jäähdyttäisi. Muistelin ettei tankki aukea kone käynnissä, joten sammutin auton, avasin tankin luukun, käynnistin auton ja aloin tankata. Ei muuten auto rekisteröi tankkausta kone käynnissä. Parisataa kilsaa myöhemmin alkoi jo herjata limited cruising rangea. Koitin sammuttaa auton - ei apua. Vedin parkkiin, sammutin auton, käytin tankinluukun auki - ei apua. Vaikka tiesin, että tankissa on varmasti naftaa, niin pyssäsin asemalle ja tankkasin muutaman litran ja hoplaa ja mittari hyppäsi ylös. Mielestäni aika jännä ominaisuus.
Bensatankki on vähän ilkeän muotoinen anturoitava, joten logiikalla pyritään välttämään näyttämän kasvaminen missään tilanteessa "ajon aikana". Suodatuksen toiminta on kuvailtu varsin hyvin Thesiksen korjaamomanuaalissa ja eLearnissa. Varmasti myös 159:n vastaavissa.
Ja 159:n ohjekirjakin sanoo, että moottori käynnissä tankkaaminen on kiellettyä. Eiköhän tossakin sen 3min tankkauksen aikana se jäähtyminen ole sen verran marginaalista, et aika turhaa peliä se on.
Giuliettan mittaristossa olevassa "tien kuvan" keskiviivassa animoidaan auton kulkemista vaihtamalla ajon aikana viivojen paikkaa edestakaisin... näytti mielestäni kuin olisin ajanut takaperin... .
Melkein 7 vuotta meni tuon huomaamiseen; tai sitten se onkin joku vikailmoitus .
Giulietan follow me home -toiminto. Ei sinänsä uusi toiminto, mutta ensimmäistä kertaa tuli käyttöä kun piti kävellä pimeän pellon poikki rantasaunalle. Vielä kun saisi keskuslukituksen toimimaan 200m päästä, niin greeting lights -toiminnolla saisi myös paluumatkan valaistua.
matti_vuorio kirjoitti:Giulietan follow me home -toiminto. Ei sinänsä uusi toiminto, mutta ensimmäistä kertaa tuli käyttöä kun piti kävellä pimeän pellon poikki rantasaunalle. Vielä kun saisi keskuslukituksen toimimaan 200m päästä, niin greeting lights -toiminnolla saisi myös paluumatkan valaistua.
Jos laittaa kaken leukaa vasten ja painaa nappia niin ottaa kauempaa kuin normaalisti. Ihan 200m tuskin kuitenkaan..
Päätin testata että mersun lohkolämmitin toimii. Sama menetelmä kuin Giulian kans, eli pistin kulutusmittarin tolppaan ja piuhan kiinni. Ihmettelin kun tehoa upposi joku 650 W. Seurailin sitten johtoja ja siellähän onkin pöhisevä mötikkä vesiletkussa. Sisäpistokekin toimi. Mitään mainintaa tuosta ei missään ollut, mutta kelvannee mulle.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
6x^.Hyviä varusteita joka autoon.
Ikävä kyllä hattuhyllyllä ei ole mitään salalokeroa.Takalasin lämmittimen vastukset hämäävät kuvassa.Tänään oli Winter Pack:lle käyttöä.
Likaisen, mutta ehjän 50 euron setelin. Tehtiin pientä talvihuoltoa ja seteli putosi pohjamuovin päältä kun se irroitettiin. Ei se ole kyllä itseltä sinne pudonnut, eli kai sen on ilmavirta muovin ja koneen väliin jotenkin kuljettanut. Tätä voisi tapahtua vaikka useamminkin.
Pösöstä löysin myös taannoin pimennysnapin ja pimentää nimenomaan eniten häiriköivän konsolinäytön. Auttaa oikeasti pimellä ajelua, jos/kun ruudulta ei tarvi mitään nähdä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Löytämisestä/oivaltamisesta puheen ollen.
Miten saan nuo muoviset suojat Alfa 156:ssa umpioiden takaa irti että saan parkki polttimon vaihdettua?
Eivät aukea kummaltakaan puolelta?Manuaalissa ei kerrota kumpaan suuntaan sitä suojalevyä tulee kääntää??
Kertokaa joku kumpaan suuntaan sitä pitää yrittää kääntää että se aukeaa?
Ihan sama on ollut kupaan suuntaan olen yrittänyt kääntää,ei liikaha kummankaan puolen suoja sitten milliäkään
Antakaa nyt joku neuvoja miten sen saan auki ja irti..
Vastapäivään kääntämällä aukeavat. Voivat sitten olla elämänkovaa kiinni. Itse joskus avasin niin, että laitoin sinne kannen uraan ruuvimeisselin, jota kampesin puolimetristä räikän jatkovartta vasten (varren sai tuettua koria vasten alapäästä).
Kannattaa voidella niiden suojien tiivisteet silikonivaseliinilla niin seuraavalla kerralla aukeavat ihan käsivoimin.
Juu, ajattelinkin että onko tämä joku oma evoluzione-tuote. [TurhaaTietoaTyperyksille]L-badge indikoi amerikanpainosta, ja niille markkinoille ei koskaan viety 164:n muita moottoreita kuin kolmilitraisia eri variantteina.[/TurhaaTietoaTyperyksille]
Löysin joko ison peräkontin 166:sta tai pienen 159SW:stä, ihan miten asian haluaa nähdä. Nimittäin viime perjantaina kävin hakemassa jälkikasvuni äidiltänsä 159:llä ja sen kontti tuli (kitaroineen, vahvistimineen ym. tarvaroineen) täyteen, kun tavaratilan verho oli suljettuna. Vein sitten heidän takaisin sunnuntaina 166:lla ja sen konttiinpa sama määrä tavaraa mahtui ihan heittämällä ja tilaakin jäi vaikka kuinka paljon. En tiedä mitä litrat väittävät, mutta ainakin leveyttä 166:n kontissa tuntuis olevan enemmän. Olen kyllä aiemminkin pitänyt 159:ä varsinaisena tilaihmeenä. Nimenomaan siten, että ulkomittoihin nähden on osattu tehdä ihmeen pienet sisätilat.
Jakke kirjoitti:Löysin joko ison peräkontin 166:sta tai pienen 159SW:stä, ihan miten asian haluaa nähdä. Nimittäin viime perjantaina kävin hakemassa jälkikasvuni äidiltänsä 159:llä ja sen kontti tuli (kitaroineen, vahvistimineen ym. tarvaroineen) täyteen, kun tavaratilan verho oli suljettuna. Vein sitten heidän takaisin sunnuntaina 166:lla ja sen konttiinpa sama määrä tavaraa mahtui ihan heittämällä ja tilaakin jäi vaikka kuinka paljon. En tiedä mitä litrat väittävät, mutta ainakin leveyttä 166:n kontissa tuntuis olevan enemmän. Olen kyllä aiemminkin pitänyt 159:ä varsinaisena tilaihmeenä. Nimenomaan siten, että ulkomittoihin nähden on osattu tehdä ihmeen pienet sisätilat.
Tässä yksi syy miksi luovuin 159:stä, en saanut mitenkään kunnolla toimimaan perhekäytössä. Konttiin ei sovi oikein mitään, turvaistuimen, kaukalon ja vaimon(vaikka onkin pieni) sijoittelu kyytiin oli hankalaa jos ei tinkinyt ajoasennosta/näkyvyydestä ulos. Ajellaan nyt hetki muulla ja palataan merkkiin käyttöautonakin myöhemmin
Te ette oo tahkonnu penskana Tetristä riittävästi
Kyllähän sinne 159 vankkuriin saa mahtumaan vaikka mitä telakat, turvaistuimet, kylmälaukut ja laboradorion noutajat sun muut romppeet. Lasten kamppeet speksataan auton mukaan, eikä päin vastoin
Näädänkarkoittimen konepellin alta . Tutkin Breran konehuonetta, ja siellä oli sellainen keltainen juttu, josta meni jälkiasennettuja johtoja akulle ja katkaisijalle, joka kytkee virran kun konepelti suljetaaan. Googlasin Marderschutz 717:n, ja näädänkarkoitinhan se oli. Antanee lievän sähköiskun innokkaalle pesijälle. Olisi ollut tarpeen Alfa 156 V6:n autossa tuolla tässä ketjussa aiemmin kerrotun perusteella
Kaikkea se Saksalainen keksii...