Mitä teit tänään tallissa?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Hanska
Viestit: 41
Liittynyt: 29 Maalis 2016, 21:43
Car(s): 1998 156 2.5 V6
2x 1999 156 2.0 TS (Ajettu loppuun/"projekti")
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Hanska »

Pientä pintaremonttia. Huomenna pitää kasata moottoritunkki ja ruveta ujuttelemaan mottia pois. Suunnitelma oli että otan osaluovuttajasta koneen tähän mutta taitaa olla järkevämpi vaan rempata tämä nykynen, jos tuon kiertokangen laakerin porsimininen ei ole särkenyt muuta. Vaihtokoneen kunto on kuitenkin aika kysymysmerkki ja varmasti elämänsä ehtoopuolella.

Kuva
Melekosta kyytiä.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Poltin sulakkeen! Foorumilaisten innoittamana kokeilin elektrolyysi-ruosteenpoistoa tuossa taannoin ja valmistin ämpäriin asianmukaisen liuoksen, joka johtaa hyvin sähköä.

Noh, se ämpäri sitten seisoi käytön jälkeen työtason vieressä. Siinä sitten työkalujen kanssa rumbailin ja oho, roikan pää tippui suoraan ämpäriin. Komea pamaus kuului :D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Vaihdoin fiiattiin takajouset. Lisäksi eteen tuli uudet alatukivarret. Aika perse talkoo tuo jousen vaihto noiden puristimien kanssa.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

rautu
Viestit: 314
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:55
Car(s): Projekti:
155 2.5 V6 -92

Ex: 33 1.7 16V QV -90
Ex: 33 1.7 16V QV -90
Ex: 75 T.SPARK -92
Ex: 159 SW 2.2 JTS -06
Ex: 75 T.SPARK -90
EX: 33 1.5 QV -85
Paikkakunta: Sastamala

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja rautu »

Ei tallissa mutta pihalla, 155 V6 mootori ja vaihteisto paketti pois nokalta. Hyvin lähti hyvien ohjeiden kanssa.
Vaihteisto on jo irti koneesta ja täytyy kytkimen siirto vipu saada liikkumaan paremmin vielä. Laitan uuden kytkinpaketin ja starttimoottorin, kun niin hankala paikka jos kone on autossapaikalla. Joutu irroittaan myös pakosarjan edestä pois. Laturiin vaihtu jo uusi lataussäädin hiilineen.

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Kasailin pari päivää Sprinterin konetta. Eli siis laitoin juttuja niihin kohtiin paikalleen mihin joku kokeneempi käski! :lol: "Älä nyt sitä pulttia kiristä!!" Tms.........Pesaisin muutaman auton ja vaihdoin laina-Jarpaan suvikumit. Sekin pitää kuulemma jotenkin "alustaa" kun vaihtaa kiekot....Paineenvalvontaa sun muuta.....Huhhuh...Edes renkaita voi enää ilman testeriä vaihtaa.....
Thesis otettiin ylös ja alettiin tutkia miksi se pitää AIVAN KAMMOTTAVAA narinaa, kuskin puolelta takaa, kun ajaa(koko ajan!)...Kehtaa kohta enää kotoa poistua ajattelin.....Alatukivarren ulompaan unibaliin kun teki hennon reiän ja tuuttasi täyteen muljua niin autuas hiljaisuus laskeutui.....AH.
Meni uusien osien tilailuksi(vaihteeksi), mutta tietää ainakin missä vika. Abaut vuosi/-puolitoista sitten nuo vaihdettiin mutta paskaa ne kaikki nykyään on. Tehdas osa kesti sen jonkun 11-12 vuotta ja tarvike sitten hiukan vähemmän. Ricambiahan tuonne olis kiva laittaa muttakun aina ei jaksa eikä ole aikaa odottaa 7kuukautta joka ikistä jumalan palikkaa....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

arv
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja arv »

Minkälainen sairas mieli on suunnitellut 159:n venyvän laturinhihnan?

Oon tuon pari kertaa vaihtanut aiemmin, enkä ymmärrä miten. "Menipähän tuo viimeksi, niin nyt ei millään".
Lopulta kuitenkin työvoitto, saas nähdä venyikö jo liiaksi.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tuota ihmettelen minäkin.

100€ halutaan osineen pelkän venyhihnan vaihdosta. Siinä samalla vois kyllä ehkä apulaitehihnakin vaihtua, ja ehkä jotain muutakin... Ja ehkä jotain lisäksi. En tiedä.

AAW
Viestit: 975
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Paikkakunta: Billnäs

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja AAW »

14 venttiiliä käyty läpi, 18 jäljellä. Eli tämän päivän saldolla menee säätöhommissa vielä kaksi iltaa vähintään. :silly:

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Melkoista. Kiitos tästä viestistä, olin jo romantisoinut itseäni autoharrastajaksi ja selailin vaarallisia ilmoituksia. Mutta mieluummin sämplään Giniä kuin säädän välyksiä. Vaikka kyseessä olisikin 3,2 litrainen taideteos kahdeksalla mukilla. Tsemppiä kulttuuritekoon!

AAW
Viestit: 975
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Paikkakunta: Billnäs

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja AAW »

Haha, kiitos tsemppauksesta. En ota muuta stressiä kuin että pitää olla ajokunnossa 9.6. joten onhan tässä aikaa kattoa ne loput 18. Ehdin sitten myöhemmin vaihtaa tarvittavat shimmit. On toi tavallaan terapiaa jos vertaa normi duuniin, saa käsillään tehä jotain. Projektia on vähän liikaa tällä hetkellä kun on terassin rakentaminenkin kesken.

Avatar
catharsis
Viestit: 113
Liittynyt: 24 Huhti 2016, 22:36
Car(s): ex-156 2.0 JTS SW boselift
e61 525 -07
S80 2.4 -00
Paikkakunta: Helsingin MLK

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja catharsis »

Herättelin henkiin 2 vuotta pihalla seisseen kiinanskootterin. Akku yön yli latinkiin ja tupakkikaan ei ollut ku puolessa välissä kun jo hörähti napista tulille, vanhoilla bensoilla ja mitään muuta roplaamatta :shock:
Huomenna haperot renkulat konttiin ja perjantaina rengaskauppaan. Kaipa se pitää samalla räjäyttää takavari ja jarrutkin käydä läpi. Toimivan korjaaminen paskaksi olis tavoitteena..

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Maanantai: Ajan töihin iltaysiltä.....Kuoppa tiessä. Kuuluu ihmeellinen "TWANNNGGG!!"-ääni kabiiniin......Just. joopajoo. Meni sitten jousi. ( Ja niin myös meni, oikealta edestä poikki...) No eipä hätää näitähän löytyy ihan joka varaosaputkan tiskiltä :lol: ...Big deal......Hommat hoidettu ja ajelen kotia kohti joskus 12 aikaan seuraavana päivänä.....Kumma kun tuoksahtaa pensa?! Kotopihassa nappaan pellin ylös auton käydessä ja kurkkaan......imuputkien alta, etummaisen kannen bensakiskoon menevä letku vuotaa kaaressa(!), juuri siitä ns. pikaliittimen juuresta. Ja tavara lentää pakosarjan nurkille! Vähänkään pidempi matka niin koko kioski olisi palanut komeasti!.......Auto ajokieltoon ja uutta letkua tilalle. Nyky-besaletkuthan saa vaihtaa sitten joka vuosi......Tämä korjaus onnistui kotipihassa ja tuntuu pitävän.....Ricambi letku on Luigin speciaali. Gummiletkun sisällä on muoviletku joka on lämmittämällä muokattu kiskon ns. haitarikaulukseen......Irti otettaessa rikkkoontuu tuo sisempi muoviletku 100% varmasti, ja uusi pitää myös "sulattaa" paikoilleen et pitää...Saa tyytyä siis perus letku-klemmari-patenttiin...

Viikonlopulla tarvis vaihtaa öljyt/suodatin, takajarrut (levyt/palat), raitisilmasuodatin, napata puskuri irti( :roll: :mrgreen: ) ja uusia ajovalonpesurien suuttimet.....Ilmastoinnin painekytkin tars vaihtaa ja täyttää järjestelmä.........Pikkujuttuja......
:scatter:
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja AVe »

90000km huolto Giuliettaan. Öljyt, suodatin, ilmansuodatin, tulpat ja raikkari.
Lisäksi ilmastoinnille Forte käsittely kabiiniin.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Janne »

Ultegra sähköosien asennus ja säätö naapurin pyörään, Dt240s navan huolto, ketjujen vaihto omaan maantiepyörään , mekaanisten levareiden palojen vaihto ja säätö rossipyörässä, 155:n jumittuneiden penkin säätöjen ihmettelyä. Aikaisin kun herää niin ehtii.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Finest »

Fiatiin vaihdoin etupalat ja koiranluut sekä kevyt laikkaus levyille.
Motivaationa kitinä ja kolina, jälkimmäinen saattoikin johtua irronneesta peltisestä jarrupalan värinävaimentimesta.

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Lancia Delta Evo 2 venttiilikopan maalaus. :)
Liitteet
WP_20170525_20_04_08_Pro.jpg
(229.22 KiB) Tiedosto ladattu 5785 kertaa

Avatar
Xehpuk
Viestit: 697
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

- Ihmettelin mihin 4 metriä pitkät tikkaat ripustaisi, kun tarpeeksi pitkässä seinässä on tojalevyä ja kattokin on niin matalalla, että siihen ripustettuihin juttuihin kolistaisi päänsä.
- Listasin mielessäni muita autotalliin liittyviä "pitäis tehä" -juttuja ja päätin olla tekemättä mitään.
- Kirosin tallin yleistä epäjärjestystä ja vähitellen tapahtuvaa muuttumista mies/askartelupaskartelutilasta varastoksi

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Xehpuk kirjoitti:- Listasin mielessäni muita autotalliin liittyviä "pitäis tehä" -juttuja ja päätin olla tekemättä mitään.
- Kirosin tallin yleistä epäjärjestystä ja vähitellen tapahtuvaa muuttumista mies/askartelupaskartelutilasta varastoksi
Kannattaa tiedostaa, että näillä kahdella asialla saattaa olla maaginen, selittämätön mutta toistettavissa oleva syy-yhteys.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Polforea kirjoitti:
Xehpuk kirjoitti:- Listasin mielessäni muita autotalliin liittyviä "pitäis tehä" -juttuja ja päätin olla tekemättä mitään.
- Kirosin tallin yleistä epäjärjestystä ja vähitellen tapahtuvaa muuttumista mies/askartelupaskartelutilasta varastoksi
Kannattaa tiedostaa, että näillä kahdella asialla saattaa olla maaginen, selittämätön mutta toistettavissa oleva syy-yhteys.
Ei kai :roll: Itsellä omassa tallissa on menossa sama hidas, mutta vääjäämätön prosessi...

Kasasin mä nokka-akselit paikalleen, rakentelin jakopään kasaan ja sit päätin jättää huomiseen loput: Moottorin alatuki kiinni, tehostimen pumppu+ilmastoinnin kompura paikalleen, vetarin kiinnitys, venttiilikopat kiinni, suuttimien tiivisteiden vaihto, imuputket takas, imusarja kiinni, liemet koneeseen ja pari muuta pikkujuttua, sitte sormet, varpaat, mu*a, nännint ym pystyyn ja kääntö avaimesta....

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Vaihdoin öljyt ja suodattimen. Suodatin normaalin tappelun takana....Pirullisen kireälle puraisee vaikka käsitiukkuuteen on aina laitettu....Vasurilla ei paljon väännetä ja työkalu ei mahdu......Ilmansuodatin ja raitisilmasuodatin. check. Sisäpuhallin on ollut hyllyllä jo n. puolitoista vuotta. Miksikö? No kun siinä Thesikseen "sopivassa" oli epäsopiva liitin. Lienee Kappan puhallin(166?).....Noh. Pieni houkuttelu foorumin "Thesis-yli-sähkö-spesialistille" nimim. "Isolalle" ja muutaman tunnin perusjumpan jälkeen on kabiinissa jumalainen hiljaisuus! Puhallin puhaltaa ja tekee sen äänettömästi. Hyvästi kitkuttava ja huriseva laakeri.
Takajarrut jäänee seuraavaan kertaan, samoin kuin puskurin raastaminen auki. Kaikkea ei ehdi samana päivänä. Nyt muutama Paulaner ja hiukan saunaa..... :-D
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Isola »

"Värit yhteen ja loput saman ruuvin alle" olisi ollut ihan toimiva ohje, mutta ei ollut sitä ruuvia tarjolla. Pöhötin hörähti silti toimimaan ilmastoinnin saatua oikeat ohjauskäskyt kuudelta lämpötila-anturilta, kolmelta aurinkokennolta, kahdelta pakokaasuilmaisimelta, nopeusmittarilta, lasinpesurilta ja parista muusta paikasta.
Mitä outoa kuvassa on? Kaksi Thesistä pyörillään eikä edes yhtään konepeltiä auki!
Järkiautoilija

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kuva on rajattu niin, ettei toisen konepelti näy ja toisessa se jää auki olevan takaluukun taakse piiloon.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Jako-/ moniura hihnan vaihto Lancia Deltaan ym. pikku huoltoa, ja tulevien toimenpiteiden suunnittelua. :)
Liitteet
WP_20170527_21_21_55_Pro.jpg
(267.49 KiB) Tiedosto ladattu 5537 kertaa

kurppa
Viestit: 736
Liittynyt: 18 Elo 2010, 21:47

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja kurppa »


Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Vaihdoin Mersuun tulpat. Vaihtoväli muka 160tkm ja mittarissa 210tkm.. Olisikohan alkuperäiset..? :D
Liitteet
18893313_10155369169114872_6227516117887733032_n.jpg
(93.26 KiB) Tiedosto ladattu 5269 kertaa

Avatar
JMC
Viestit: 1083
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JMC »

Viikonlopun aikaan tuli vaihdettua 156:een alusta. Eibachin jousien tilalle vaihtui kw:n variante 1, on kyllä muikea alusta päästellä mitä nyt vähän kävi koittamassa 8) . Eihän tuo vaihto aivan ongelmitta taas sujunut mutta se oli arvattavissa. Joskus tuntuu että saa enempi vahinkoa aikaan kuin korjattua :lol:

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Sape »

JMC kirjoitti:Viikonlopun aikaan tuli vaihdettua 156:een alusta. Eibachin jousien tilalle vaihtui kw:n variante 1, on kyllä muikea alusta päästellä mitä nyt vähän kävi koittamassa 8) . Eihän tuo vaihto aivan ongelmitta taas sujunut mutta se oli arvattavissa. Joskus tuntuu että saa enempi vahinkoa aikaan kuin korjattua :lol:
Joko ruuvasit tonttiin? 8)

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Finest »

Alapoikkituki pois ja kennollinen katti gtv:hen.
Hieman ahdas sijainti etulaippojen yläpulteilla, mutta useilla toistoilla sujuu jo näppärästi.

Avatar
JMC
Viestit: 1083
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JMC »

Sape kirjoitti:
JMC kirjoitti:Viikonlopun aikaan tuli vaihdettua 156:een alusta. Eibachin jousien tilalle vaihtui kw:n variante 1, on kyllä muikea alusta päästellä mitä nyt vähän kävi koittamassa 8) . Eihän tuo vaihto aivan ongelmitta taas sujunut mutta se oli arvattavissa. Joskus tuntuu että saa enempi vahinkoa aikaan kuin korjattua :lol:
Joko ruuvasit tonttiin? 8)
Ei tullut vielä ruuvattua. Hommasin kyllä säätöavaimen jo mutta se säätörengas olikin vielä lukittu niin pienellä kuusiokololla ettei tähän hätään löytyny mistään :lol:
Alaspäin tuota perää on ainakin saatava, on vähän turhan bemarimainen stance.. Josko sitten seuraavana viikonloppuna.

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Noniin. Parin viikon loma alkoi maanantaina, joten kaiken muun lisäksi on mukava maata tallin lattialla vähintäänkin pari kolme päivää.......Noh. Onneksi on aikaa joten hommia ei ole ihan pakko saada tehtyä tietyssä tuntimäärässä kuten yleensä viikonloppuisin..
Asiaan; Etujouset. Hieno asia. Poikkinaisena?. Ei niinkään. Tilaukseen meni ja tuli. Saksanpojalta löytyi Bilsteinin tekeleet hyllystä. 38e/kpl :shock: :shock: :shock: .....Laakereitahan ei tietenkään saa sitten muualta kuin Marmorilta itse UKKO-YLIjumalan avustuksella(Jos silläkään Tampereelta tällä hetkellä), joten vanhat oli pakko nöyrtyä laittamaan takaisin......Viimevuonna leimasetä kitisi siitä kun ajovalonpesureista toimi vain kuskinpuoleinen(repsikanpuoleinen ilmestyi kyllä kolostaan mutta ei jaksanut enää vetäytyä takaisin).....Hohhoijaa sanon! Kun nyt muuta ei löytynyt! Xenon valojen kanssa kun pitää olla ja toimia molemmat blaablaa lässynlässyn......Naapurin volkkarissa ei tarvi vaikka on viimevuoden mallia mutkun on normaalit halogeenit......Kävi sitten IHAN PIKKUISEN kalliiksi tämä pelleily voin kertoa. Olisin pärjännyt aivan hyvin irrotetulla sulakkeella ja toimimattomilla ajovalonpesureilla.......No ei ehkä tästä nyt enempää.....

Etujousien vaihtoon tuhrautui ehkä n. 1,5-2h per puoli eli ei nyt aivan mahdottomasti. Itse tolpan poissaanti ei ollut taikatemppujen takana......Sanoisin kuitenkin että kun tolppa on jousineen pöydällä nipussa niin pistä se yläpään mutteri rauhassa likoamaan Kentin "Rusty Penetrant:iin".....Miksikö? No kun Thesiksessä on sähköisesti jäykkyyssäädettävät iskarit ja tolppaan menee sähköjohto. Niinpä ei vaan voi pamauttaa pyssyllä auki tuota 22mm mutteria vaan samalla pitää huolehtia siitä 10mm mistä lähtee se kiva johto......Tosimies ampuisi lambda-hylsyllä....Itse en ole niin rohkea :lol: .....Pikku tuumimisen jälkeen nöyrtyi kumminkin. Kasaus suht kivuttomasti.

Takajarrut aika peruskauraa. Levyt ja palat made by Brembo. Yks liukutappi umpipuussa, joten sen uusin sekuli-laatikosta löytyneellä uudella vastaavalla ja tietenkin uudet kumit/pultit/putsaukset/herkistelyt/rasvailut......Ei nyt ihan "Pele"-tyyliin, mutta suht asiallisesti kumminkin :wink: ....Alkuun palat ajetaan auki testerillä ja lopuksi sitten vielä puremakohta haetaan uudelleen testerin "jarrupalojen vaihto 2-osiolla"....Ilman testeriäkin tämän voi tehdä mutta en viitsinyt. Ajoin molemmat ohjelmat koneella kahteen kertaan jotta männät saisivat extra liikuntaa..... hyvin nuo liikkuivat muutenkin kun välissä boxareilla puristelin........Pölykumit ok.....

Ajovalon pesurien vaihto. Ota auto ylös. Pura pohjamuovit. Pura sisälokarit vähintäänkin satuloiden taakse "syrjään". Avaa kolme torxia puskurin päältä. Poista stoppari-kumit. Ota paineilmaräikkä pitkällä kymppi-millisellä ja avaa kuskin puolen sisälokarin takaa pari pulttia. Tilaa on, mutta rukoile että eivät katkea. Eivät katkenneet. Repsikan puolelta sama homma, paitsi että tiellä on lasin pesurin säiliö ja sen ja puskurin väliin ei mahdu työkalun kanssa ainakaan oma kätöseni, joten irroita tuota säiliötä niin että pääset väliin. Tämä ei vaadi kuin puolituntia purkamista ja kiroilua. Johtoja menee sinne sun tänne sekä letkua ja mihinkään ei tietenkään kannattaisi koskea. Muutama jännä metalli-pidike-rautakin lensi helvettiin operaatiossa....Ihme ja kumma myös tämän puolen pultit antautuivat......Ja kas puskuri on nyppäämistä vaille irti. Lasket vain autoa sen verran että nuo kiinni unohtamasi pesurin johdot yltää maahan asti. Luoja yksin tietää missä niiden liittimet on.....Ja ota nyt piruvie irti se lohkolämmittimen johto siitä keulalta! Kiitos.
Yllättävän vähän ruostetta missään keulilla ottaen huomioon että tämäkin yksilö on kyllä kopattu keulastaan Saksan sydänmailla joskus nuoruudessaan......Puskurin yläkiinnikkeenä toimiva metalli-käikäle oli (näkyy kuvassa) meleko hapero mutta vähän piikkisikaa ja happopohjamaalia, niin kelpaa taas sinne minne silmä ei näe :mrgreen: .....Itse suihkuttimet ovat melko kookkaat mutta helpot vaihtaa.....Kunhan katsoo tarkkaan kiinni samoihin jälkiin jotta suihkivat vastakin ulos melko pienistä koloistaan......Tyylille annettu tässäkin etusija. Kasaus Haynesin-manuaalin mukaisesti "päinvastaisessa järjestyksessä"! :lol: :lol: :lol: ....Joopa joo.......Apukädet suositeltavat. Yksinkin pärjää kun on muutama asennusolut ja paketti Sisua......

Toimivatko nuo pesurit? Juu hienosti! Siis se kuskin puoleinen. Just. Vanhathan vaihdoin siksi että ne olivat ilmeisesti turvonneet putkissaan ja mikään maailman rasvailu ei saanut niitä toimimaan niin että olisivat tulleet kunnolla ulos piiloistaan, suihkauttaneet ja liukuneet takaisin. Ei. Aina jäi, (yleensä) repsikan puoli, ulos törröttämään. Nyt tulevat kauniisti ulos ja suihkauttavat(kuskin puoli siis :bad-words: ) ja liukuvat kauniisti takaisin. Moottori lienee voipunut tässä välissä, koska kun pitää kuskin puolen luukkua manuaalisesti kiinni niin kas, repsikan puoli suihkauttaa! mutta molemmat yhdessä? Juu ei. Ja usko pois renkkasin niitä niin kauan että ilmaantuivat aivan varmasti. Uuden pesurinmoottorin tilaaminen oli listalla tässä taannoin. Löysinkö sellaista silloin? En. asia unohtui. Vaihtaminen olisi kestänyt tähän remonttiin sen 4 sekuntia. No jaa....nythän tiedän kuinka Thesiksen etupuskuri irroitetaan...... :black:
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Muutava kuva lisää....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
JMC
Viestit: 1083
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JMC »

Ruuvasin 156:n maata vasten :twisted:
Seuraava päivitys sitten yleiseen avautumisketjuun kun öljypohja paukahtaa johonkin :lol:

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Teippi poista......
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Teippi asenna...
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Valmiina
Liitteet
IMG_20170614_184246 800x600.jpg
(245.43 KiB) Tiedosto ladattu 4718 kertaa
IMG_20170614_183559 800x600.jpg
(140.99 KiB) Tiedosto ladattu 4718 kertaa
IMG_20170614_183604 800x600.jpg
(125.48 KiB) Tiedosto ladattu 4718 kertaa
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Ja vielä takaapäin.
Liitteet
IMG_20170614_183608 800x600.jpg
(183.34 KiB) Tiedosto ladattu 4717 kertaa
IMG_20170614_183626 800x600.jpg
(131.29 KiB) Tiedosto ladattu 4717 kertaa
IMG_20170614_183654 800x600.jpg
(180.66 KiB) Tiedosto ladattu 4717 kertaa
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Lopputulos:

Teippaustyön taso erittäin korkea. Käytännössä virheetön. Ei erota maalauksesta. Kaikki pienet viimekerran "virheet" korjattiin nyt. Materiaali 3M tuotteita. Laatu tässä teipissä aivan huikea, joten asennus aivan eri helppous-luokkaa kuin viimeksi( nelisen vuotta kesti vanha materiaali, joten kunnioitettava saavutus ottaen huomioon että autolla on soudettu kurassa/sohjossa/suolassa 7 päivää viikossa vuodet ympäri) Paksuus tais tässä uudessa olla 90 mikronia joten hieman paksumpaa kuin viimeksi. Tässä teippauksessa ns. piiloon jäävät yksityiskohdat/viimeistely on tehty TODELLA huolella!
Suuret kiitokset asentajalle! (itse pitelin 10% ajasta teipin reunasta kiinni, loput ajasta siivosin lattiaa) :-D
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Hitto et on komia!
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Sävyt natsaa hienosti. Komia. 8)

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Hienosta autosta vielä hienompi.
Ollut vähän heikkona noihin bicolore thesiksiin, mutta onneksi ne on olleet aina näkuja :)

Avatar
JT Newman
Viestit: 334
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Hyvä kirjoitelma tuosta Thesiksen etupuskurin irrotuksesta. Tuleekin tarpeeseen, kun oma tosiaan pääsi lipsahtamaan.

Köh.

Kuva

Pissapojan säiliö pitää survoa kohdalleen, samalla saanee kuntoon kiinni jämähtäneen vänkärin puolen valopesurin.
Ainoa oikeasti rikki mennyt osa on sisälokari vänkärin puolelta, pauttiarallaa 70€ osa. Pissapojan säiliö rikkoi sen siirtyessään paikaltaan.

Mutta nyt ajellaan kesä kuplalla, värkitään italiatarta sitte myöhemmin 8)
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
_rico
Viestit: 1178
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja _rico »

^Mahtaako sun kupla olla keltainen ja samassa tallissa kuin Thesis?

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Macela »

Aiemmin viikolla nahkamaalailin alkuperäisen jalopuuratin (nahkaosia) ja tänää vaihtelin paikalleen.
Kuva

Nyt puntaroin tässä että onko se nyt hienompi/parempi vrt kokonahkarattiin. Ehkä, ehkä ei.

E: Pitkämiehen Thesiksestä tuli kyllä upea!
Noni

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^en vaihtaisi tuosta kabiinista mitään. Taideteos.
Edit: yhden polkimen voisi poistaa, mutta ei olisi edes pakko...

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

pitkämies kirjoitti:Lopputulos:

Teippaustyön taso erittäin korkea. Käytännössä virheetön. Ei erota maalauksesta. Kaikki pienet viimekerran "virheet" korjattiin nyt. Materiaali 3M tuotteita. Laatu tässä teipissä aivan huikea, joten asennus aivan eri helppous-luokkaa kuin viimeksi( nelisen vuotta kesti vanha materiaali, joten kunnioitettava saavutus ottaen huomioon että autolla on soudettu kurassa/sohjossa/suolassa 7 päivää viikossa vuodet ympäri) Paksuus tais tässä uudessa olla 90 mikronia joten hieman paksumpaa kuin viimeksi. Tässä teippauksessa ns. piiloon jäävät yksityiskohdat/viimeistely on tehty TODELLA huolella!
Suuret kiitokset asentajalle! (itse pitelin 10% ajasta teipin reunasta kiinni, loput ajasta siivosin lattiaa) :-D
WAU! Kyllä nykyään on kätevää, kun ei tarvi aina olla maalin kanssa suttaamassa! :-D

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Eilen, tänään ja muutaman muuna päivänä valmistellut osia passivointireissuun.
Suurin työ oli noissa Gr A Lancian jarrulevyissä. 8 pulttia ja vastakappaletta/levy. Jokainen piti lämmittää että sai pois.
Muutama oli saanut kiveniskua siihen malliin että piti teettää uusia 6kpl.
Tänään vielä yhdet Uno T.i.e:n etusatulat viimeistelty.
Jospa huomenna veisi kuorman käsittelyyn. :)
Liitteet
WP_20170614_19_49_14_Pro.jpg
(241.67 KiB) Tiedosto ladattu 4447 kertaa
WP_20170613_19_38_17_Pro.jpg
(215.21 KiB) Tiedosto ladattu 4447 kertaa
WP_20170614_19_49_48_Pro.jpg
(220.89 KiB) Tiedosto ladattu 4447 kertaa

Avatar
JT Newman
Viestit: 334
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

_rico kirjoitti:^Mahtaako sun kupla olla keltainen ja samassa tallissa kuin Thesis?
Valkoinen -65. Tosin, olen tässä Päsilässä nähnyt talon edessä keltaisenkin yksilön, vm -68-72.

Kuva
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Macela kirjoitti:Nyt puntaroin tässä että onko se nyt hienompi/parempi vrt kokonahkarattiin. Ehkä, ehkä ei.
On, kun keskikonsolissakin on puupaneeli. Yksistään kumpikin olisi vähän orpo, nyt ne ovat kavereita ja asuvatkin yhdessä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^Mutta vaihdekepin nuppi on nyt yksinäinen.

Sain tänään irroitettua 75:n navat huonoista levyistä ja kasasin jo toisen uusilla laakereilla. Vielä pitäisi saada yksi alapallonivel irti tukivarresta niin pääsisi harrastamaan kasausta pidemmälle. Mites se oikein onnistuu?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Albertolli kirjoitti:Vielä pitäisi saada yksi alapallonivel irti tukivarresta niin pääsisi harrastamaan kasausta pidemmälle. Mites se oikein onnistuu?
Sopivan terävä taltta tukivarren ja pallonivelen huulloksen väliin ja lekaa.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Vastaa Viestiin