Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
- Hanska
- Viestit: 41
- Liittynyt: 29 Maalis 2016, 21:43
- Car(s): 1998 156 2.5 V6
2x 1999 156 2.0 TS (Ajettu loppuun/"projekti") - Paikkakunta: Kuopio
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pientä pintaremonttia. Huomenna pitää kasata moottoritunkki ja ruveta ujuttelemaan mottia pois. Suunnitelma oli että otan osaluovuttajasta koneen tähän mutta taitaa olla järkevämpi vaan rempata tämä nykynen, jos tuon kiertokangen laakerin porsimininen ei ole särkenyt muuta. Vaihtokoneen kunto on kuitenkin aika kysymysmerkki ja varmasti elämänsä ehtoopuolella.
Melekosta kyytiä.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Poltin sulakkeen! Foorumilaisten innoittamana kokeilin elektrolyysi-ruosteenpoistoa tuossa taannoin ja valmistin ämpäriin asianmukaisen liuoksen, joka johtaa hyvin sähköä.
Noh, se ämpäri sitten seisoi käytön jälkeen työtason vieressä. Siinä sitten työkalujen kanssa rumbailin ja oho, roikan pää tippui suoraan ämpäriin. Komea pamaus kuului
Noh, se ämpäri sitten seisoi käytön jälkeen työtason vieressä. Siinä sitten työkalujen kanssa rumbailin ja oho, roikan pää tippui suoraan ämpäriin. Komea pamaus kuului
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin fiiattiin takajouset. Lisäksi eteen tuli uudet alatukivarret. Aika perse talkoo tuo jousen vaihto noiden puristimien kanssa.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
-
- Viestit: 314
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:55
- Car(s): Projekti:
155 2.5 V6 -92
Ex: 33 1.7 16V QV -90
Ex: 33 1.7 16V QV -90
Ex: 75 T.SPARK -92
Ex: 159 SW 2.2 JTS -06
Ex: 75 T.SPARK -90
EX: 33 1.5 QV -85 - Paikkakunta: Sastamala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei tallissa mutta pihalla, 155 V6 mootori ja vaihteisto paketti pois nokalta. Hyvin lähti hyvien ohjeiden kanssa.
Vaihteisto on jo irti koneesta ja täytyy kytkimen siirto vipu saada liikkumaan paremmin vielä. Laitan uuden kytkinpaketin ja starttimoottorin, kun niin hankala paikka jos kone on autossapaikalla. Joutu irroittaan myös pakosarjan edestä pois. Laturiin vaihtu jo uusi lataussäädin hiilineen.
Vaihteisto on jo irti koneesta ja täytyy kytkimen siirto vipu saada liikkumaan paremmin vielä. Laitan uuden kytkinpaketin ja starttimoottorin, kun niin hankala paikka jos kone on autossapaikalla. Joutu irroittaan myös pakosarjan edestä pois. Laturiin vaihtu jo uusi lataussäädin hiilineen.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kasailin pari päivää Sprinterin konetta. Eli siis laitoin juttuja niihin kohtiin paikalleen mihin joku kokeneempi käski! "Älä nyt sitä pulttia kiristä!!" Tms.........Pesaisin muutaman auton ja vaihdoin laina-Jarpaan suvikumit. Sekin pitää kuulemma jotenkin "alustaa" kun vaihtaa kiekot....Paineenvalvontaa sun muuta.....Huhhuh...Edes renkaita voi enää ilman testeriä vaihtaa.....
Thesis otettiin ylös ja alettiin tutkia miksi se pitää AIVAN KAMMOTTAVAA narinaa, kuskin puolelta takaa, kun ajaa(koko ajan!)...Kehtaa kohta enää kotoa poistua ajattelin.....Alatukivarren ulompaan unibaliin kun teki hennon reiän ja tuuttasi täyteen muljua niin autuas hiljaisuus laskeutui.....AH.
Meni uusien osien tilailuksi(vaihteeksi), mutta tietää ainakin missä vika. Abaut vuosi/-puolitoista sitten nuo vaihdettiin mutta paskaa ne kaikki nykyään on. Tehdas osa kesti sen jonkun 11-12 vuotta ja tarvike sitten hiukan vähemmän. Ricambiahan tuonne olis kiva laittaa muttakun aina ei jaksa eikä ole aikaa odottaa 7kuukautta joka ikistä jumalan palikkaa....
Thesis otettiin ylös ja alettiin tutkia miksi se pitää AIVAN KAMMOTTAVAA narinaa, kuskin puolelta takaa, kun ajaa(koko ajan!)...Kehtaa kohta enää kotoa poistua ajattelin.....Alatukivarren ulompaan unibaliin kun teki hennon reiän ja tuuttasi täyteen muljua niin autuas hiljaisuus laskeutui.....AH.
Meni uusien osien tilailuksi(vaihteeksi), mutta tietää ainakin missä vika. Abaut vuosi/-puolitoista sitten nuo vaihdettiin mutta paskaa ne kaikki nykyään on. Tehdas osa kesti sen jonkun 11-12 vuotta ja tarvike sitten hiukan vähemmän. Ricambiahan tuonne olis kiva laittaa muttakun aina ei jaksa eikä ole aikaa odottaa 7kuukautta joka ikistä jumalan palikkaa....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Minkälainen sairas mieli on suunnitellut 159:n venyvän laturinhihnan?
Oon tuon pari kertaa vaihtanut aiemmin, enkä ymmärrä miten. "Menipähän tuo viimeksi, niin nyt ei millään".
Lopulta kuitenkin työvoitto, saas nähdä venyikö jo liiaksi.
Oon tuon pari kertaa vaihtanut aiemmin, enkä ymmärrä miten. "Menipähän tuo viimeksi, niin nyt ei millään".
Lopulta kuitenkin työvoitto, saas nähdä venyikö jo liiaksi.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tuota ihmettelen minäkin.
100€ halutaan osineen pelkän venyhihnan vaihdosta. Siinä samalla vois kyllä ehkä apulaitehihnakin vaihtua, ja ehkä jotain muutakin... Ja ehkä jotain lisäksi. En tiedä.
100€ halutaan osineen pelkän venyhihnan vaihdosta. Siinä samalla vois kyllä ehkä apulaitehihnakin vaihtua, ja ehkä jotain muutakin... Ja ehkä jotain lisäksi. En tiedä.
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Re: Mitä teit tänään tallissa?
14 venttiiliä käyty läpi, 18 jäljellä. Eli tämän päivän saldolla menee säätöhommissa vielä kaksi iltaa vähintään.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Melkoista. Kiitos tästä viestistä, olin jo romantisoinut itseäni autoharrastajaksi ja selailin vaarallisia ilmoituksia. Mutta mieluummin sämplään Giniä kuin säädän välyksiä. Vaikka kyseessä olisikin 3,2 litrainen taideteos kahdeksalla mukilla. Tsemppiä kulttuuritekoon!
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Haha, kiitos tsemppauksesta. En ota muuta stressiä kuin että pitää olla ajokunnossa 9.6. joten onhan tässä aikaa kattoa ne loput 18. Ehdin sitten myöhemmin vaihtaa tarvittavat shimmit. On toi tavallaan terapiaa jos vertaa normi duuniin, saa käsillään tehä jotain. Projektia on vähän liikaa tällä hetkellä kun on terassin rakentaminenkin kesken.
- catharsis
- Viestit: 113
- Liittynyt: 24 Huhti 2016, 22:36
- Car(s): ex-156 2.0 JTS SW boselift
e61 525 -07
S80 2.4 -00 - Paikkakunta: Helsingin MLK
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Herättelin henkiin 2 vuotta pihalla seisseen kiinanskootterin. Akku yön yli latinkiin ja tupakkikaan ei ollut ku puolessa välissä kun jo hörähti napista tulille, vanhoilla bensoilla ja mitään muuta roplaamatta
Huomenna haperot renkulat konttiin ja perjantaina rengaskauppaan. Kaipa se pitää samalla räjäyttää takavari ja jarrutkin käydä läpi. Toimivan korjaaminen paskaksi olis tavoitteena..
Huomenna haperot renkulat konttiin ja perjantaina rengaskauppaan. Kaipa se pitää samalla räjäyttää takavari ja jarrutkin käydä läpi. Toimivan korjaaminen paskaksi olis tavoitteena..
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Maanantai: Ajan töihin iltaysiltä.....Kuoppa tiessä. Kuuluu ihmeellinen "TWANNNGGG!!"-ääni kabiiniin......Just. joopajoo. Meni sitten jousi. ( Ja niin myös meni, oikealta edestä poikki...) No eipä hätää näitähän löytyy ihan joka varaosaputkan tiskiltä ...Big deal......Hommat hoidettu ja ajelen kotia kohti joskus 12 aikaan seuraavana päivänä.....Kumma kun tuoksahtaa pensa?! Kotopihassa nappaan pellin ylös auton käydessä ja kurkkaan......imuputkien alta, etummaisen kannen bensakiskoon menevä letku vuotaa kaaressa(!), juuri siitä ns. pikaliittimen juuresta. Ja tavara lentää pakosarjan nurkille! Vähänkään pidempi matka niin koko kioski olisi palanut komeasti!.......Auto ajokieltoon ja uutta letkua tilalle. Nyky-besaletkuthan saa vaihtaa sitten joka vuosi......Tämä korjaus onnistui kotipihassa ja tuntuu pitävän.....Ricambi letku on Luigin speciaali. Gummiletkun sisällä on muoviletku joka on lämmittämällä muokattu kiskon ns. haitarikaulukseen......Irti otettaessa rikkkoontuu tuo sisempi muoviletku 100% varmasti, ja uusi pitää myös "sulattaa" paikoilleen et pitää...Saa tyytyä siis perus letku-klemmari-patenttiin...
Viikonlopulla tarvis vaihtaa öljyt/suodatin, takajarrut (levyt/palat), raitisilmasuodatin, napata puskuri irti( ) ja uusia ajovalonpesurien suuttimet.....Ilmastoinnin painekytkin tars vaihtaa ja täyttää järjestelmä.........Pikkujuttuja......
Viikonlopulla tarvis vaihtaa öljyt/suodatin, takajarrut (levyt/palat), raitisilmasuodatin, napata puskuri irti( ) ja uusia ajovalonpesurien suuttimet.....Ilmastoinnin painekytkin tars vaihtaa ja täyttää järjestelmä.........Pikkujuttuja......
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Mitä teit tänään tallissa?
90000km huolto Giuliettaan. Öljyt, suodatin, ilmansuodatin, tulpat ja raikkari.
Lisäksi ilmastoinnille Forte käsittely kabiiniin.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Lisäksi ilmastoinnille Forte käsittely kabiiniin.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ultegra sähköosien asennus ja säätö naapurin pyörään, Dt240s navan huolto, ketjujen vaihto omaan maantiepyörään , mekaanisten levareiden palojen vaihto ja säätö rossipyörässä, 155:n jumittuneiden penkin säätöjen ihmettelyä. Aikaisin kun herää niin ehtii.
Alfa Romeo 155 V6 1992
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Fiatiin vaihdoin etupalat ja koiranluut sekä kevyt laikkaus levyille.
Motivaationa kitinä ja kolina, jälkimmäinen saattoikin johtua irronneesta peltisestä jarrupalan värinävaimentimesta.
Motivaationa kitinä ja kolina, jälkimmäinen saattoikin johtua irronneesta peltisestä jarrupalan värinävaimentimesta.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Lancia Delta Evo 2 venttiilikopan maalaus.
- Liitteet
-
- WP_20170525_20_04_08_Pro.jpg
- (229.22 KiB) Tiedosto ladattu 5785 kertaa
- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Mitä teit tänään tallissa?
- Ihmettelin mihin 4 metriä pitkät tikkaat ripustaisi, kun tarpeeksi pitkässä seinässä on tojalevyä ja kattokin on niin matalalla, että siihen ripustettuihin juttuihin kolistaisi päänsä.
- Listasin mielessäni muita autotalliin liittyviä "pitäis tehä" -juttuja ja päätin olla tekemättä mitään.
- Kirosin tallin yleistä epäjärjestystä ja vähitellen tapahtuvaa muuttumista mies/askartelupaskartelutilasta varastoksi
- Listasin mielessäni muita autotalliin liittyviä "pitäis tehä" -juttuja ja päätin olla tekemättä mitään.
- Kirosin tallin yleistä epäjärjestystä ja vähitellen tapahtuvaa muuttumista mies/askartelupaskartelutilasta varastoksi
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kannattaa tiedostaa, että näillä kahdella asialla saattaa olla maaginen, selittämätön mutta toistettavissa oleva syy-yhteys.Xehpuk kirjoitti:- Listasin mielessäni muita autotalliin liittyviä "pitäis tehä" -juttuja ja päätin olla tekemättä mitään.
- Kirosin tallin yleistä epäjärjestystä ja vähitellen tapahtuvaa muuttumista mies/askartelupaskartelutilasta varastoksi
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei kai Itsellä omassa tallissa on menossa sama hidas, mutta vääjäämätön prosessi...Polforea kirjoitti:Kannattaa tiedostaa, että näillä kahdella asialla saattaa olla maaginen, selittämätön mutta toistettavissa oleva syy-yhteys.Xehpuk kirjoitti:- Listasin mielessäni muita autotalliin liittyviä "pitäis tehä" -juttuja ja päätin olla tekemättä mitään.
- Kirosin tallin yleistä epäjärjestystä ja vähitellen tapahtuvaa muuttumista mies/askartelupaskartelutilasta varastoksi
Kasasin mä nokka-akselit paikalleen, rakentelin jakopään kasaan ja sit päätin jättää huomiseen loput: Moottorin alatuki kiinni, tehostimen pumppu+ilmastoinnin kompura paikalleen, vetarin kiinnitys, venttiilikopat kiinni, suuttimien tiivisteiden vaihto, imuputket takas, imusarja kiinni, liemet koneeseen ja pari muuta pikkujuttua, sitte sormet, varpaat, mu*a, nännint ym pystyyn ja kääntö avaimesta....
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin öljyt ja suodattimen. Suodatin normaalin tappelun takana....Pirullisen kireälle puraisee vaikka käsitiukkuuteen on aina laitettu....Vasurilla ei paljon väännetä ja työkalu ei mahdu......Ilmansuodatin ja raitisilmasuodatin. check. Sisäpuhallin on ollut hyllyllä jo n. puolitoista vuotta. Miksikö? No kun siinä Thesikseen "sopivassa" oli epäsopiva liitin. Lienee Kappan puhallin(166?).....Noh. Pieni houkuttelu foorumin "Thesis-yli-sähkö-spesialistille" nimim. "Isolalle" ja muutaman tunnin perusjumpan jälkeen on kabiinissa jumalainen hiljaisuus! Puhallin puhaltaa ja tekee sen äänettömästi. Hyvästi kitkuttava ja huriseva laakeri.
Takajarrut jäänee seuraavaan kertaan, samoin kuin puskurin raastaminen auki. Kaikkea ei ehdi samana päivänä. Nyt muutama Paulaner ja hiukan saunaa.....
Takajarrut jäänee seuraavaan kertaan, samoin kuin puskurin raastaminen auki. Kaikkea ei ehdi samana päivänä. Nyt muutama Paulaner ja hiukan saunaa.....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
"Värit yhteen ja loput saman ruuvin alle" olisi ollut ihan toimiva ohje, mutta ei ollut sitä ruuvia tarjolla. Pöhötin hörähti silti toimimaan ilmastoinnin saatua oikeat ohjauskäskyt kuudelta lämpötila-anturilta, kolmelta aurinkokennolta, kahdelta pakokaasuilmaisimelta, nopeusmittarilta, lasinpesurilta ja parista muusta paikasta.
Mitä outoa kuvassa on? Kaksi Thesistä pyörillään eikä edes yhtään konepeltiä auki!
Mitä outoa kuvassa on? Kaksi Thesistä pyörillään eikä edes yhtään konepeltiä auki!
Järkiautoilija
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kuva on rajattu niin, ettei toisen konepelti näy ja toisessa se jää auki olevan takaluukun taakse piiloon.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jako-/ moniura hihnan vaihto Lancia Deltaan ym. pikku huoltoa, ja tulevien toimenpiteiden suunnittelua.
- Liitteet
-
- WP_20170527_21_21_55_Pro.jpg
- (267.49 KiB) Tiedosto ladattu 5537 kertaa
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin Mersuun tulpat. Vaihtoväli muka 160tkm ja mittarissa 210tkm.. Olisikohan alkuperäiset..?
- Liitteet
-
- 18893313_10155369169114872_6227516117887733032_n.jpg
- (93.26 KiB) Tiedosto ladattu 5269 kertaa
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Viikonlopun aikaan tuli vaihdettua 156:een alusta. Eibachin jousien tilalle vaihtui kw:n variante 1, on kyllä muikea alusta päästellä mitä nyt vähän kävi koittamassa . Eihän tuo vaihto aivan ongelmitta taas sujunut mutta se oli arvattavissa. Joskus tuntuu että saa enempi vahinkoa aikaan kuin korjattua
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Joko ruuvasit tonttiin?JMC kirjoitti:Viikonlopun aikaan tuli vaihdettua 156:een alusta. Eibachin jousien tilalle vaihtui kw:n variante 1, on kyllä muikea alusta päästellä mitä nyt vähän kävi koittamassa . Eihän tuo vaihto aivan ongelmitta taas sujunut mutta se oli arvattavissa. Joskus tuntuu että saa enempi vahinkoa aikaan kuin korjattua
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Alapoikkituki pois ja kennollinen katti gtv:hen.
Hieman ahdas sijainti etulaippojen yläpulteilla, mutta useilla toistoilla sujuu jo näppärästi.
Hieman ahdas sijainti etulaippojen yläpulteilla, mutta useilla toistoilla sujuu jo näppärästi.
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei tullut vielä ruuvattua. Hommasin kyllä säätöavaimen jo mutta se säätörengas olikin vielä lukittu niin pienellä kuusiokololla ettei tähän hätään löytyny mistäänSape kirjoitti:Joko ruuvasit tonttiin?JMC kirjoitti:Viikonlopun aikaan tuli vaihdettua 156:een alusta. Eibachin jousien tilalle vaihtui kw:n variante 1, on kyllä muikea alusta päästellä mitä nyt vähän kävi koittamassa . Eihän tuo vaihto aivan ongelmitta taas sujunut mutta se oli arvattavissa. Joskus tuntuu että saa enempi vahinkoa aikaan kuin korjattua
Alaspäin tuota perää on ainakin saatava, on vähän turhan bemarimainen stance.. Josko sitten seuraavana viikonloppuna.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Noniin. Parin viikon loma alkoi maanantaina, joten kaiken muun lisäksi on mukava maata tallin lattialla vähintäänkin pari kolme päivää.......Noh. Onneksi on aikaa joten hommia ei ole ihan pakko saada tehtyä tietyssä tuntimäärässä kuten yleensä viikonloppuisin..
Asiaan; Etujouset. Hieno asia. Poikkinaisena?. Ei niinkään. Tilaukseen meni ja tuli. Saksanpojalta löytyi Bilsteinin tekeleet hyllystä. 38e/kpl .....Laakereitahan ei tietenkään saa sitten muualta kuin Marmorilta itse UKKO-YLIjumalan avustuksella(Jos silläkään Tampereelta tällä hetkellä), joten vanhat oli pakko nöyrtyä laittamaan takaisin......Viimevuonna leimasetä kitisi siitä kun ajovalonpesureista toimi vain kuskinpuoleinen(repsikanpuoleinen ilmestyi kyllä kolostaan mutta ei jaksanut enää vetäytyä takaisin).....Hohhoijaa sanon! Kun nyt muuta ei löytynyt! Xenon valojen kanssa kun pitää olla ja toimia molemmat blaablaa lässynlässyn......Naapurin volkkarissa ei tarvi vaikka on viimevuoden mallia mutkun on normaalit halogeenit......Kävi sitten IHAN PIKKUISEN kalliiksi tämä pelleily voin kertoa. Olisin pärjännyt aivan hyvin irrotetulla sulakkeella ja toimimattomilla ajovalonpesureilla.......No ei ehkä tästä nyt enempää.....
Etujousien vaihtoon tuhrautui ehkä n. 1,5-2h per puoli eli ei nyt aivan mahdottomasti. Itse tolpan poissaanti ei ollut taikatemppujen takana......Sanoisin kuitenkin että kun tolppa on jousineen pöydällä nipussa niin pistä se yläpään mutteri rauhassa likoamaan Kentin "Rusty Penetrant:iin".....Miksikö? No kun Thesiksessä on sähköisesti jäykkyyssäädettävät iskarit ja tolppaan menee sähköjohto. Niinpä ei vaan voi pamauttaa pyssyllä auki tuota 22mm mutteria vaan samalla pitää huolehtia siitä 10mm mistä lähtee se kiva johto......Tosimies ampuisi lambda-hylsyllä....Itse en ole niin rohkea .....Pikku tuumimisen jälkeen nöyrtyi kumminkin. Kasaus suht kivuttomasti.
Takajarrut aika peruskauraa. Levyt ja palat made by Brembo. Yks liukutappi umpipuussa, joten sen uusin sekuli-laatikosta löytyneellä uudella vastaavalla ja tietenkin uudet kumit/pultit/putsaukset/herkistelyt/rasvailut......Ei nyt ihan "Pele"-tyyliin, mutta suht asiallisesti kumminkin ....Alkuun palat ajetaan auki testerillä ja lopuksi sitten vielä puremakohta haetaan uudelleen testerin "jarrupalojen vaihto 2-osiolla"....Ilman testeriäkin tämän voi tehdä mutta en viitsinyt. Ajoin molemmat ohjelmat koneella kahteen kertaan jotta männät saisivat extra liikuntaa..... hyvin nuo liikkuivat muutenkin kun välissä boxareilla puristelin........Pölykumit ok.....
Ajovalon pesurien vaihto. Ota auto ylös. Pura pohjamuovit. Pura sisälokarit vähintäänkin satuloiden taakse "syrjään". Avaa kolme torxia puskurin päältä. Poista stoppari-kumit. Ota paineilmaräikkä pitkällä kymppi-millisellä ja avaa kuskin puolen sisälokarin takaa pari pulttia. Tilaa on, mutta rukoile että eivät katkea. Eivät katkenneet. Repsikan puolelta sama homma, paitsi että tiellä on lasin pesurin säiliö ja sen ja puskurin väliin ei mahdu työkalun kanssa ainakaan oma kätöseni, joten irroita tuota säiliötä niin että pääset väliin. Tämä ei vaadi kuin puolituntia purkamista ja kiroilua. Johtoja menee sinne sun tänne sekä letkua ja mihinkään ei tietenkään kannattaisi koskea. Muutama jännä metalli-pidike-rautakin lensi helvettiin operaatiossa....Ihme ja kumma myös tämän puolen pultit antautuivat......Ja kas puskuri on nyppäämistä vaille irti. Lasket vain autoa sen verran että nuo kiinni unohtamasi pesurin johdot yltää maahan asti. Luoja yksin tietää missä niiden liittimet on.....Ja ota nyt piruvie irti se lohkolämmittimen johto siitä keulalta! Kiitos.
Yllättävän vähän ruostetta missään keulilla ottaen huomioon että tämäkin yksilö on kyllä kopattu keulastaan Saksan sydänmailla joskus nuoruudessaan......Puskurin yläkiinnikkeenä toimiva metalli-käikäle oli (näkyy kuvassa) meleko hapero mutta vähän piikkisikaa ja happopohjamaalia, niin kelpaa taas sinne minne silmä ei näe .....Itse suihkuttimet ovat melko kookkaat mutta helpot vaihtaa.....Kunhan katsoo tarkkaan kiinni samoihin jälkiin jotta suihkivat vastakin ulos melko pienistä koloistaan......Tyylille annettu tässäkin etusija. Kasaus Haynesin-manuaalin mukaisesti "päinvastaisessa järjestyksessä"! ....Joopa joo.......Apukädet suositeltavat. Yksinkin pärjää kun on muutama asennusolut ja paketti Sisua......
Toimivatko nuo pesurit? Juu hienosti! Siis se kuskin puoleinen. Just. Vanhathan vaihdoin siksi että ne olivat ilmeisesti turvonneet putkissaan ja mikään maailman rasvailu ei saanut niitä toimimaan niin että olisivat tulleet kunnolla ulos piiloistaan, suihkauttaneet ja liukuneet takaisin. Ei. Aina jäi, (yleensä) repsikan puoli, ulos törröttämään. Nyt tulevat kauniisti ulos ja suihkauttavat(kuskin puoli siis ) ja liukuvat kauniisti takaisin. Moottori lienee voipunut tässä välissä, koska kun pitää kuskin puolen luukkua manuaalisesti kiinni niin kas, repsikan puoli suihkauttaa! mutta molemmat yhdessä? Juu ei. Ja usko pois renkkasin niitä niin kauan että ilmaantuivat aivan varmasti. Uuden pesurinmoottorin tilaaminen oli listalla tässä taannoin. Löysinkö sellaista silloin? En. asia unohtui. Vaihtaminen olisi kestänyt tähän remonttiin sen 4 sekuntia. No jaa....nythän tiedän kuinka Thesiksen etupuskuri irroitetaan......
Asiaan; Etujouset. Hieno asia. Poikkinaisena?. Ei niinkään. Tilaukseen meni ja tuli. Saksanpojalta löytyi Bilsteinin tekeleet hyllystä. 38e/kpl .....Laakereitahan ei tietenkään saa sitten muualta kuin Marmorilta itse UKKO-YLIjumalan avustuksella(Jos silläkään Tampereelta tällä hetkellä), joten vanhat oli pakko nöyrtyä laittamaan takaisin......Viimevuonna leimasetä kitisi siitä kun ajovalonpesureista toimi vain kuskinpuoleinen(repsikanpuoleinen ilmestyi kyllä kolostaan mutta ei jaksanut enää vetäytyä takaisin).....Hohhoijaa sanon! Kun nyt muuta ei löytynyt! Xenon valojen kanssa kun pitää olla ja toimia molemmat blaablaa lässynlässyn......Naapurin volkkarissa ei tarvi vaikka on viimevuoden mallia mutkun on normaalit halogeenit......Kävi sitten IHAN PIKKUISEN kalliiksi tämä pelleily voin kertoa. Olisin pärjännyt aivan hyvin irrotetulla sulakkeella ja toimimattomilla ajovalonpesureilla.......No ei ehkä tästä nyt enempää.....
Etujousien vaihtoon tuhrautui ehkä n. 1,5-2h per puoli eli ei nyt aivan mahdottomasti. Itse tolpan poissaanti ei ollut taikatemppujen takana......Sanoisin kuitenkin että kun tolppa on jousineen pöydällä nipussa niin pistä se yläpään mutteri rauhassa likoamaan Kentin "Rusty Penetrant:iin".....Miksikö? No kun Thesiksessä on sähköisesti jäykkyyssäädettävät iskarit ja tolppaan menee sähköjohto. Niinpä ei vaan voi pamauttaa pyssyllä auki tuota 22mm mutteria vaan samalla pitää huolehtia siitä 10mm mistä lähtee se kiva johto......Tosimies ampuisi lambda-hylsyllä....Itse en ole niin rohkea .....Pikku tuumimisen jälkeen nöyrtyi kumminkin. Kasaus suht kivuttomasti.
Takajarrut aika peruskauraa. Levyt ja palat made by Brembo. Yks liukutappi umpipuussa, joten sen uusin sekuli-laatikosta löytyneellä uudella vastaavalla ja tietenkin uudet kumit/pultit/putsaukset/herkistelyt/rasvailut......Ei nyt ihan "Pele"-tyyliin, mutta suht asiallisesti kumminkin ....Alkuun palat ajetaan auki testerillä ja lopuksi sitten vielä puremakohta haetaan uudelleen testerin "jarrupalojen vaihto 2-osiolla"....Ilman testeriäkin tämän voi tehdä mutta en viitsinyt. Ajoin molemmat ohjelmat koneella kahteen kertaan jotta männät saisivat extra liikuntaa..... hyvin nuo liikkuivat muutenkin kun välissä boxareilla puristelin........Pölykumit ok.....
Ajovalon pesurien vaihto. Ota auto ylös. Pura pohjamuovit. Pura sisälokarit vähintäänkin satuloiden taakse "syrjään". Avaa kolme torxia puskurin päältä. Poista stoppari-kumit. Ota paineilmaräikkä pitkällä kymppi-millisellä ja avaa kuskin puolen sisälokarin takaa pari pulttia. Tilaa on, mutta rukoile että eivät katkea. Eivät katkenneet. Repsikan puolelta sama homma, paitsi että tiellä on lasin pesurin säiliö ja sen ja puskurin väliin ei mahdu työkalun kanssa ainakaan oma kätöseni, joten irroita tuota säiliötä niin että pääset väliin. Tämä ei vaadi kuin puolituntia purkamista ja kiroilua. Johtoja menee sinne sun tänne sekä letkua ja mihinkään ei tietenkään kannattaisi koskea. Muutama jännä metalli-pidike-rautakin lensi helvettiin operaatiossa....Ihme ja kumma myös tämän puolen pultit antautuivat......Ja kas puskuri on nyppäämistä vaille irti. Lasket vain autoa sen verran että nuo kiinni unohtamasi pesurin johdot yltää maahan asti. Luoja yksin tietää missä niiden liittimet on.....Ja ota nyt piruvie irti se lohkolämmittimen johto siitä keulalta! Kiitos.
Yllättävän vähän ruostetta missään keulilla ottaen huomioon että tämäkin yksilö on kyllä kopattu keulastaan Saksan sydänmailla joskus nuoruudessaan......Puskurin yläkiinnikkeenä toimiva metalli-käikäle oli (näkyy kuvassa) meleko hapero mutta vähän piikkisikaa ja happopohjamaalia, niin kelpaa taas sinne minne silmä ei näe .....Itse suihkuttimet ovat melko kookkaat mutta helpot vaihtaa.....Kunhan katsoo tarkkaan kiinni samoihin jälkiin jotta suihkivat vastakin ulos melko pienistä koloistaan......Tyylille annettu tässäkin etusija. Kasaus Haynesin-manuaalin mukaisesti "päinvastaisessa järjestyksessä"! ....Joopa joo.......Apukädet suositeltavat. Yksinkin pärjää kun on muutama asennusolut ja paketti Sisua......
Toimivatko nuo pesurit? Juu hienosti! Siis se kuskin puoleinen. Just. Vanhathan vaihdoin siksi että ne olivat ilmeisesti turvonneet putkissaan ja mikään maailman rasvailu ei saanut niitä toimimaan niin että olisivat tulleet kunnolla ulos piiloistaan, suihkauttaneet ja liukuneet takaisin. Ei. Aina jäi, (yleensä) repsikan puoli, ulos törröttämään. Nyt tulevat kauniisti ulos ja suihkauttavat(kuskin puoli siis ) ja liukuvat kauniisti takaisin. Moottori lienee voipunut tässä välissä, koska kun pitää kuskin puolen luukkua manuaalisesti kiinni niin kas, repsikan puoli suihkauttaa! mutta molemmat yhdessä? Juu ei. Ja usko pois renkkasin niitä niin kauan että ilmaantuivat aivan varmasti. Uuden pesurinmoottorin tilaaminen oli listalla tässä taannoin. Löysinkö sellaista silloin? En. asia unohtui. Vaihtaminen olisi kestänyt tähän remonttiin sen 4 sekuntia. No jaa....nythän tiedän kuinka Thesiksen etupuskuri irroitetaan......
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ruuvasin 156:n maata vasten
Seuraava päivitys sitten yleiseen avautumisketjuun kun öljypohja paukahtaa johonkin
Seuraava päivitys sitten yleiseen avautumisketjuun kun öljypohja paukahtaa johonkin
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Valmiina
- Liitteet
-
- IMG_20170614_184246 800x600.jpg
- (245.43 KiB) Tiedosto ladattu 4718 kertaa
-
- IMG_20170614_183559 800x600.jpg
- (140.99 KiB) Tiedosto ladattu 4718 kertaa
-
- IMG_20170614_183604 800x600.jpg
- (125.48 KiB) Tiedosto ladattu 4718 kertaa
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ja vielä takaapäin.
- Liitteet
-
- IMG_20170614_183608 800x600.jpg
- (183.34 KiB) Tiedosto ladattu 4717 kertaa
-
- IMG_20170614_183626 800x600.jpg
- (131.29 KiB) Tiedosto ladattu 4717 kertaa
-
- IMG_20170614_183654 800x600.jpg
- (180.66 KiB) Tiedosto ladattu 4717 kertaa
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Lopputulos:
Teippaustyön taso erittäin korkea. Käytännössä virheetön. Ei erota maalauksesta. Kaikki pienet viimekerran "virheet" korjattiin nyt. Materiaali 3M tuotteita. Laatu tässä teipissä aivan huikea, joten asennus aivan eri helppous-luokkaa kuin viimeksi( nelisen vuotta kesti vanha materiaali, joten kunnioitettava saavutus ottaen huomioon että autolla on soudettu kurassa/sohjossa/suolassa 7 päivää viikossa vuodet ympäri) Paksuus tais tässä uudessa olla 90 mikronia joten hieman paksumpaa kuin viimeksi. Tässä teippauksessa ns. piiloon jäävät yksityiskohdat/viimeistely on tehty TODELLA huolella!
Suuret kiitokset asentajalle! (itse pitelin 10% ajasta teipin reunasta kiinni, loput ajasta siivosin lattiaa)
Teippaustyön taso erittäin korkea. Käytännössä virheetön. Ei erota maalauksesta. Kaikki pienet viimekerran "virheet" korjattiin nyt. Materiaali 3M tuotteita. Laatu tässä teipissä aivan huikea, joten asennus aivan eri helppous-luokkaa kuin viimeksi( nelisen vuotta kesti vanha materiaali, joten kunnioitettava saavutus ottaen huomioon että autolla on soudettu kurassa/sohjossa/suolassa 7 päivää viikossa vuodet ympäri) Paksuus tais tässä uudessa olla 90 mikronia joten hieman paksumpaa kuin viimeksi. Tässä teippauksessa ns. piiloon jäävät yksityiskohdat/viimeistely on tehty TODELLA huolella!
Suuret kiitokset asentajalle! (itse pitelin 10% ajasta teipin reunasta kiinni, loput ajasta siivosin lattiaa)
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Sävyt natsaa hienosti. Komia.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Hienosta autosta vielä hienompi.
Ollut vähän heikkona noihin bicolore thesiksiin, mutta onneksi ne on olleet aina näkuja
Ollut vähän heikkona noihin bicolore thesiksiin, mutta onneksi ne on olleet aina näkuja
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Hyvä kirjoitelma tuosta Thesiksen etupuskurin irrotuksesta. Tuleekin tarpeeseen, kun oma tosiaan pääsi lipsahtamaan.
Köh.
Pissapojan säiliö pitää survoa kohdalleen, samalla saanee kuntoon kiinni jämähtäneen vänkärin puolen valopesurin.
Ainoa oikeasti rikki mennyt osa on sisälokari vänkärin puolelta, pauttiarallaa 70€ osa. Pissapojan säiliö rikkoi sen siirtyessään paikaltaan.
Mutta nyt ajellaan kesä kuplalla, värkitään italiatarta sitte myöhemmin
Köh.
Pissapojan säiliö pitää survoa kohdalleen, samalla saanee kuntoon kiinni jämähtäneen vänkärin puolen valopesurin.
Ainoa oikeasti rikki mennyt osa on sisälokari vänkärin puolelta, pauttiarallaa 70€ osa. Pissapojan säiliö rikkoi sen siirtyessään paikaltaan.
Mutta nyt ajellaan kesä kuplalla, värkitään italiatarta sitte myöhemmin
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Mahtaako sun kupla olla keltainen ja samassa tallissa kuin Thesis?
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Aiemmin viikolla nahkamaalailin alkuperäisen jalopuuratin (nahkaosia) ja tänää vaihtelin paikalleen.
Nyt puntaroin tässä että onko se nyt hienompi/parempi vrt kokonahkarattiin. Ehkä, ehkä ei.
E: Pitkämiehen Thesiksestä tuli kyllä upea!
Nyt puntaroin tässä että onko se nyt hienompi/parempi vrt kokonahkarattiin. Ehkä, ehkä ei.
E: Pitkämiehen Thesiksestä tuli kyllä upea!
Noni
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^en vaihtaisi tuosta kabiinista mitään. Taideteos.
Edit: yhden polkimen voisi poistaa, mutta ei olisi edes pakko...
Edit: yhden polkimen voisi poistaa, mutta ei olisi edes pakko...
Re: Mitä teit tänään tallissa?
WAU! Kyllä nykyään on kätevää, kun ei tarvi aina olla maalin kanssa suttaamassa!pitkämies kirjoitti:Lopputulos:
Teippaustyön taso erittäin korkea. Käytännössä virheetön. Ei erota maalauksesta. Kaikki pienet viimekerran "virheet" korjattiin nyt. Materiaali 3M tuotteita. Laatu tässä teipissä aivan huikea, joten asennus aivan eri helppous-luokkaa kuin viimeksi( nelisen vuotta kesti vanha materiaali, joten kunnioitettava saavutus ottaen huomioon että autolla on soudettu kurassa/sohjossa/suolassa 7 päivää viikossa vuodet ympäri) Paksuus tais tässä uudessa olla 90 mikronia joten hieman paksumpaa kuin viimeksi. Tässä teippauksessa ns. piiloon jäävät yksityiskohdat/viimeistely on tehty TODELLA huolella!
Suuret kiitokset asentajalle! (itse pitelin 10% ajasta teipin reunasta kiinni, loput ajasta siivosin lattiaa)
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eilen, tänään ja muutaman muuna päivänä valmistellut osia passivointireissuun.
Suurin työ oli noissa Gr A Lancian jarrulevyissä. 8 pulttia ja vastakappaletta/levy. Jokainen piti lämmittää että sai pois.
Muutama oli saanut kiveniskua siihen malliin että piti teettää uusia 6kpl.
Tänään vielä yhdet Uno T.i.e:n etusatulat viimeistelty.
Jospa huomenna veisi kuorman käsittelyyn.
Suurin työ oli noissa Gr A Lancian jarrulevyissä. 8 pulttia ja vastakappaletta/levy. Jokainen piti lämmittää että sai pois.
Muutama oli saanut kiveniskua siihen malliin että piti teettää uusia 6kpl.
Tänään vielä yhdet Uno T.i.e:n etusatulat viimeistelty.
Jospa huomenna veisi kuorman käsittelyyn.
- Liitteet
-
- WP_20170614_19_49_14_Pro.jpg
- (241.67 KiB) Tiedosto ladattu 4447 kertaa
-
- WP_20170613_19_38_17_Pro.jpg
- (215.21 KiB) Tiedosto ladattu 4447 kertaa
-
- WP_20170614_19_49_48_Pro.jpg
- (220.89 KiB) Tiedosto ladattu 4447 kertaa
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Valkoinen -65. Tosin, olen tässä Päsilässä nähnyt talon edessä keltaisenkin yksilön, vm -68-72._rico kirjoitti:^Mahtaako sun kupla olla keltainen ja samassa tallissa kuin Thesis?
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
On, kun keskikonsolissakin on puupaneeli. Yksistään kumpikin olisi vähän orpo, nyt ne ovat kavereita ja asuvatkin yhdessä.Macela kirjoitti:Nyt puntaroin tässä että onko se nyt hienompi/parempi vrt kokonahkarattiin. Ehkä, ehkä ei.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Mutta vaihdekepin nuppi on nyt yksinäinen.
Sain tänään irroitettua 75:n navat huonoista levyistä ja kasasin jo toisen uusilla laakereilla. Vielä pitäisi saada yksi alapallonivel irti tukivarresta niin pääsisi harrastamaan kasausta pidemmälle. Mites se oikein onnistuu?
Sain tänään irroitettua 75:n navat huonoista levyistä ja kasasin jo toisen uusilla laakereilla. Vielä pitäisi saada yksi alapallonivel irti tukivarresta niin pääsisi harrastamaan kasausta pidemmälle. Mites se oikein onnistuu?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Sopivan terävä taltta tukivarren ja pallonivelen huulloksen väliin ja lekaa.Albertolli kirjoitti:Vielä pitäisi saada yksi alapallonivel irti tukivarresta niin pääsisi harrastamaan kasausta pidemmälle. Mites se oikein onnistuu?
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta