Autonvaihtoketju
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Autonvaihtoketju
Vaimolla oli tuollainen -06 Focus 100 hv käyttiksenä useamman vuoden. Olikohan jotain 60 tkm kun meille tuli ja lähti jotain 1## tkm ajettuna kolmisen vuotta sitten.
Ihan ok ajaa, mutta ei mielestäni mikään motarinnielijä. Aika lyhyet välitykset ainakin tuon koneen kaverina.
Ei ihan huoleton ollut, mutta ihan ok. Joku boksi siitä meni kerran ja ohjaustehostin sylki öljyt ulos. Tuo jälkimmäinen oli jokin tyyppivika. Kaveri on töissä jonain huoltopäällikkönä Fordilla, niin se hoiti tuon auton huollot. Ohjaustehostimeen oli jokin päivityspaketti ~1000e. Kaveri kuitenkin jahtasi jostain oleelliset osat ja selvittiin muutamalla satasella. Tuulilasin kiertävä tiivistelista tahtoi irtoilla yläreunasta vaikka sitä tuolla Fordilla kuinka liimailivat. Loppuajasta teki sellaista, että veti jonkin limp-home -moodin aina välillä ja tehot pois. Pääsi jotain 6-kymppiä kaasu pohjasssa. Koneen sammutus aina poisti tuon eikä vikakoodeja löytynyt
Vanhemman veljeksen hallituksella on myös tuollainen -09 ja 1,6. Tuota vaivasi pitkään pitkä vieteri startissa ja välillä ei lähtenyt lainkaan. Ei vikakoodeja. Yksi autosähköspesialisti sitten osasi tutkia bensapumpun. Antoi painetta melkein riittävästi -> ei koodeja muttei lähtenyt käyntiinkään. Tuosta tutkittiin antureita ja jakopäätä jonniin verran ennen tuon löytymistä. Tässä on vakiona sellaiset aika avarat kolmioreikäiset peltivanteet talvipyörillä. Keräävät lunta todella tehokkaasti ja jäätävät takajarrut jumiin ihan jatkuvasti. Tuossa vanhemmassa oli perinteisemmät peltivanteet talvella ja noiden kanssa ei ongelmaa.
Ei nuo mitään hirmu bensapiheja ole. Meillä vei 7 litran kahta puolen matkapainotteisessa seka-ajossa. Enempi pätkää ja meni lähemmäs 9. Jollain lapin reissulla pääsin matkaa alta 6 litran. Suorituskyvystähän ei voi oikein puhua tuollaisen koneen kanssa - ei väännä eikä kierrä.
Mutta siis omasta mielestä ihan ok kehonsiirrin jollei tarvitse kokoaikaa motaria ajaa. Tylsä kylläkin.
Ihan ok ajaa, mutta ei mielestäni mikään motarinnielijä. Aika lyhyet välitykset ainakin tuon koneen kaverina.
Ei ihan huoleton ollut, mutta ihan ok. Joku boksi siitä meni kerran ja ohjaustehostin sylki öljyt ulos. Tuo jälkimmäinen oli jokin tyyppivika. Kaveri on töissä jonain huoltopäällikkönä Fordilla, niin se hoiti tuon auton huollot. Ohjaustehostimeen oli jokin päivityspaketti ~1000e. Kaveri kuitenkin jahtasi jostain oleelliset osat ja selvittiin muutamalla satasella. Tuulilasin kiertävä tiivistelista tahtoi irtoilla yläreunasta vaikka sitä tuolla Fordilla kuinka liimailivat. Loppuajasta teki sellaista, että veti jonkin limp-home -moodin aina välillä ja tehot pois. Pääsi jotain 6-kymppiä kaasu pohjasssa. Koneen sammutus aina poisti tuon eikä vikakoodeja löytynyt
Vanhemman veljeksen hallituksella on myös tuollainen -09 ja 1,6. Tuota vaivasi pitkään pitkä vieteri startissa ja välillä ei lähtenyt lainkaan. Ei vikakoodeja. Yksi autosähköspesialisti sitten osasi tutkia bensapumpun. Antoi painetta melkein riittävästi -> ei koodeja muttei lähtenyt käyntiinkään. Tuosta tutkittiin antureita ja jakopäätä jonniin verran ennen tuon löytymistä. Tässä on vakiona sellaiset aika avarat kolmioreikäiset peltivanteet talvipyörillä. Keräävät lunta todella tehokkaasti ja jäätävät takajarrut jumiin ihan jatkuvasti. Tuossa vanhemmassa oli perinteisemmät peltivanteet talvella ja noiden kanssa ei ongelmaa.
Ei nuo mitään hirmu bensapiheja ole. Meillä vei 7 litran kahta puolen matkapainotteisessa seka-ajossa. Enempi pätkää ja meni lähemmäs 9. Jollain lapin reissulla pääsin matkaa alta 6 litran. Suorituskyvystähän ei voi oikein puhua tuollaisen koneen kanssa - ei väännä eikä kierrä.
Mutta siis omasta mielestä ihan ok kehonsiirrin jollei tarvitse kokoaikaa motaria ajaa. Tylsä kylläkin.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Autonvaihtoketju
Komppaan tätä yleisellä tasolla. Jostain syystä yleinen konsensus tuntuu edelleen olevan että Ranskassa tehty auto ei vaan kestä, mutta vaikkapa meksikolaisessa Volkkarissa ei voi olla mitään vikaa. Käytetyn ostajalle tuo näkyy usein siinä että patongissa saa mukavasti vastinetta rahalle.Mandeprkl kirjoitti:Kyllä minä antaisin mahdollisuuden ranskalaiselle.
Eivät omat Pösöt ja Rellu viattomia ole olleet, mikäpä olisi, mutta ylläpitokustannukset kokonaisuutena ovat olleet hyvinkin sopuisat. Ja yneensä nuo ovat käyttöominaisuuksiltaan aika mukavia.
- Epäkelpokeräilijä -
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Autonvaihtoketju
^
Itse antaisin mieluummin mahdollisuuden italialaiselle. Olen omistanut kolme Rönöötä, joista ainoastaan ostohetkellä 5v/70tkm Twingo pelasi luotettavasti omistusajan (14kk/35tkm). Eipä siinä ole oikein mitään hajoavaakaan, mukava ajaa ja tilaa riittää (pieniin kuoriin suhteuttaen). Oikein hyvä auto, mikäli ei ole kiire minnekään, eikä meteli kiusaa. Eihän se edes ole pieniruokainen nykymittapuulla. Uuden ajan Scénic II oli petojen sukua, susi varmaan jo syntyissään. Siitä olen kirjoittanut paljon - ja vain vähän mitään hyvää.
Sen sijaan Lancia Nuova Delta 1.6 mjet oli raaka peli alusta loppuun (40-140tkm). Laadukas, ei vikoja. Jättihän se tielle, mutta mikäpä egr-ajan ihme ei tekisi sitä. Anopin Toiotakin jätti ja maksoi ihan yhtä paljon korjata. Fiat 500 mjet ei ole edes jättänyt tielle, vaikka takana on 145tkm. Jarrujakaan ei ole tarvinnut laitella tähän mennessä, saati ainuttakaan alustapalikkaa. Polttimoita vaihdellessa lähinnä. No, epäonninen tapahtumien sarja aiheutti ison moottorihässäkän vuosi sitten, muttei ollut oikeastaan 100% auton vika. Niitä 30 asteen pakkasen raiskaamia dieseleitä löytyi varmaan merkistä riippumatta tienposket väärällään. Myös Fiat 500L on ollut laatuisa peli (25tkm -> 90tkm tähän asti), eikä ole ollut mitään varsinaista vikaa. Samat pakkaset rikkoi toisen takaiskarin.
Että kauas on tultu siitä kun Alfa 156:lla ajelin. Vuosi ja lukematon määrä euroja ylläpitoon, eikä pajalla ehtinyt olla niin usein, että olisi ollut 100% iskussa. Ehkäpä joskus uskalla itsekin taas kajota ranskalaiseen.. Viissatasen tilalle joskus III gen Twingo se olla pitäisi, rättikatolla luonnollisesti. Kai niissä jotain vikaa kuitenkin on, kun hinnat rojahtaa entiseen tapaansa...
Jos jollekin autoa pitäisi vakavissaan suositella, niin uutta Fiatin Tipoa vain kilvittämään! Halvalla hyvä..!?
Itse antaisin mieluummin mahdollisuuden italialaiselle. Olen omistanut kolme Rönöötä, joista ainoastaan ostohetkellä 5v/70tkm Twingo pelasi luotettavasti omistusajan (14kk/35tkm). Eipä siinä ole oikein mitään hajoavaakaan, mukava ajaa ja tilaa riittää (pieniin kuoriin suhteuttaen). Oikein hyvä auto, mikäli ei ole kiire minnekään, eikä meteli kiusaa. Eihän se edes ole pieniruokainen nykymittapuulla. Uuden ajan Scénic II oli petojen sukua, susi varmaan jo syntyissään. Siitä olen kirjoittanut paljon - ja vain vähän mitään hyvää.
Sen sijaan Lancia Nuova Delta 1.6 mjet oli raaka peli alusta loppuun (40-140tkm). Laadukas, ei vikoja. Jättihän se tielle, mutta mikäpä egr-ajan ihme ei tekisi sitä. Anopin Toiotakin jätti ja maksoi ihan yhtä paljon korjata. Fiat 500 mjet ei ole edes jättänyt tielle, vaikka takana on 145tkm. Jarrujakaan ei ole tarvinnut laitella tähän mennessä, saati ainuttakaan alustapalikkaa. Polttimoita vaihdellessa lähinnä. No, epäonninen tapahtumien sarja aiheutti ison moottorihässäkän vuosi sitten, muttei ollut oikeastaan 100% auton vika. Niitä 30 asteen pakkasen raiskaamia dieseleitä löytyi varmaan merkistä riippumatta tienposket väärällään. Myös Fiat 500L on ollut laatuisa peli (25tkm -> 90tkm tähän asti), eikä ole ollut mitään varsinaista vikaa. Samat pakkaset rikkoi toisen takaiskarin.
Että kauas on tultu siitä kun Alfa 156:lla ajelin. Vuosi ja lukematon määrä euroja ylläpitoon, eikä pajalla ehtinyt olla niin usein, että olisi ollut 100% iskussa. Ehkäpä joskus uskalla itsekin taas kajota ranskalaiseen.. Viissatasen tilalle joskus III gen Twingo se olla pitäisi, rättikatolla luonnollisesti. Kai niissä jotain vikaa kuitenkin on, kun hinnat rojahtaa entiseen tapaansa...
Jos jollekin autoa pitäisi vakavissaan suositella, niin uutta Fiatin Tipoa vain kilvittämään! Halvalla hyvä..!?
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
Jos etsii edullista ja pirtsakkaa ranskalaista, niin ei kannata unohtaa citikan C2 VTS:ää. Tehokasta ja pippurista menoa ja yllättävän tilava. Hyvin riitti tilat myös kolmen aikuisen, joista yksi 195 pitkä kesälomareissuun. Itsellä oli tuollainen välin 50-96tkm ja on tähän saakka ollut melkeinpä vähävikaisin auto omiin ajetuihin kilometreihin nähden tai no Focus oli vielä vähävikaisempi, mutta se olikin välin 0-62tkm.
-
- Viestit: 264
- Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
- Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01
ex. 911 '08 & Fiat 500 '10 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Autonvaihtoketju
Kappas, C2 VTS jäänyt ihan ohisektoriin. Noita on vielä pari ihan liikkeessä myynnissäkin. Periaatteessa täysin riittävä meikäläisen 30km duunimatkoihin sekä avokin kanssa mökki / kauppa / ym. jutut. Hmm hmm...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Autonvaihtoketju
En minäkään tuota meidän Renapulttia ole aina varauksetta kehunut, mutta enimmäkseen se kyllä toimittaa tehtävänsä pätevästi ja halvalla. Viime vuonna vaihdettiin ajovalojen korkeudensäätönuppi ja toinen takajarrusatula sekä herkisteltiin käsijarrukompleksia, satulanvaihdon tarpeellisuudestakaan en lopulta ole ihan varma. Meniköhän vielä yksi sytytyspuola vai liekö jo männävuoden juttuja, en ole varma. Tuo on kohta ollut seitsemän vuotta talossa ja viime vuosi oli rempantarpeen suhteen aika keskimääräinen.Kivijärvi kirjoitti:Uuden ajan Scénic II oli petojen sukua, susi varmaan jo syntyissään.
Olen yrittänyt olla kaluston suhteen jumittamatta mihinkään tiettyyn merkkiin tai alkuperämaahan mutta tuo Kernaultti ei varsinaisesti ole antanut syytä kyseisen merkin vieroksumiseen jatkossa. Tosin eipä sitä toistaiseksi ole tarpeen vaihdatellakaan, vastahan se on 12 vuotta vanha ja ainoa varsinainen vika taitaa olla radion huono kuuluvuus. Kun ei pirulainen ymmärrä edes ruostua.
- Epäkelpokeräilijä -
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Autonvaihtoketju
^ onhan autoissa varmaan yksilöerojakin, mutta huoltohistoria varmaan ratkaisee käytön lisäksi. Meidän Senikki ei ollut merkkiliikkeen leimoilla varustetulla huoltokirjalla. Oman kylän pärnäsen korjaamolla laiteltu. Liekö mennyt sen 150tkm öljynvaihdoilla.. Mutta oli siinä kyllä huonojakin ominaisuuksia kuten herkästi hajoava mittaristo ym. Se nyt ei vaan ole kuluva osa!
Olen itse ajanut myös 315-380tkm rullatulla bensa-Omegalla. Säännöllisesti merkkiliikkeessä koko matkalla huollettu. Kova peli, mitä nyt ruostui käsiin. Moottorissa oli aika karski ja rouhee käyntiääni, öljyäkin muistaakseni jo meni. Olen kuitenkin tuon yhden kämmin jälkeen suosinut vain orjallisesti+ -huollettuja yksilöitä.
Olisi hauska tietää onko ranskisten omistajat lepsumpia huoltajia kuin muiden merkkien omistajat..
Olen itse ajanut myös 315-380tkm rullatulla bensa-Omegalla. Säännöllisesti merkkiliikkeessä koko matkalla huollettu. Kova peli, mitä nyt ruostui käsiin. Moottorissa oli aika karski ja rouhee käyntiääni, öljyäkin muistaakseni jo meni. Olen kuitenkin tuon yhden kämmin jälkeen suosinut vain orjallisesti+ -huollettuja yksilöitä.
Olisi hauska tietää onko ranskisten omistajat lepsumpia huoltajia kuin muiden merkkien omistajat..
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Autonvaihtoketju
Patongit on jakomielitautisia. Jotkut yksilöt ja mallisarjat ovat aivan paskoja ihmeellisine "ominaisuuksineen" ja sitten joillakin ajetaan ihan perkeleesti. Ota niistä ny sitten selvä.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Autonvaihtoketju
Eikös tuo koske melkein joka merkkiä?
Alkuperämaan sijaan kannattaisi mieluummin yrittää ottaa selvää mitkä ovat niitä vältettäviä malleja ja versioita.
Alkuperämaan sijaan kannattaisi mieluummin yrittää ottaa selvää mitkä ovat niitä vältettäviä malleja ja versioita.
- Epäkelpokeräilijä -
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Autonvaihtoketju
Patongeista sen verran, että niissä voi olla todella jänniä pommikomboja. Siis mielestäni enemmän, kuin esim. makaryyneissä.
Joku perus pökötti sopivalla kombolla on aika varma peli. Sama auto vuotta uudempana näennäisesti identtisellä kokoonpanolla on 100% pommi joka suunnasta aina peltien ruostumisesta jokaiseen sähkölaitteeseen. Sitten se mikä on totaalipommi samalla kuin se varma vanha versio, otetaan sen vanhemman version pommikombo uudempaan ja se on taas se varma laite.
Näitä tullut hieman nähtyä ihan face-to-face. Eli kannattaa nimenomaa kyseisen version (vuosimalli, varustelu ym.) viat kaivaa, eikä mallisarjasta yleisesti.
Alfassa sentään monesti helpompaa: 156 Sele + JTS on lähes aina veren kaivamista korvasta, mutta Bussolla pääsee varmemmin - toki molemmissa keisseissä pohja on jo vaihdettu ainakin kerran
Otetaan tähän ihan käytännön esimerkki sitikasta;
'97 Xantia 1.8i 16v koneella = tuurilla hyvä. On siis se parempi, luotettavampi mylly kaiketi. Just se, mikä "kestää vaikka kuinka pitkään" - kunhan muistaa öljyt vaihtaa.
Sitten ne muut versiot siitä? No, kannattaa unohtaa. Ainakin sitikoitsijoiden mielestä
***
Muistaakseni kone oli 1.8i 16v.
Joku perus pökötti sopivalla kombolla on aika varma peli. Sama auto vuotta uudempana näennäisesti identtisellä kokoonpanolla on 100% pommi joka suunnasta aina peltien ruostumisesta jokaiseen sähkölaitteeseen. Sitten se mikä on totaalipommi samalla kuin se varma vanha versio, otetaan sen vanhemman version pommikombo uudempaan ja se on taas se varma laite.
Näitä tullut hieman nähtyä ihan face-to-face. Eli kannattaa nimenomaa kyseisen version (vuosimalli, varustelu ym.) viat kaivaa, eikä mallisarjasta yleisesti.
Alfassa sentään monesti helpompaa: 156 Sele + JTS on lähes aina veren kaivamista korvasta, mutta Bussolla pääsee varmemmin - toki molemmissa keisseissä pohja on jo vaihdettu ainakin kerran
Otetaan tähän ihan käytännön esimerkki sitikasta;
'97 Xantia 1.8i 16v koneella = tuurilla hyvä. On siis se parempi, luotettavampi mylly kaiketi. Just se, mikä "kestää vaikka kuinka pitkään" - kunhan muistaa öljyt vaihtaa.
Sitten ne muut versiot siitä? No, kannattaa unohtaa. Ainakin sitikoitsijoiden mielestä
***
Muistaakseni kone oli 1.8i 16v.
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Autonvaihtoketju
Oman Citikan kanssa tuli taas todettua että ei ehkä kannata ostaa sitä nettiauton halvinta vaikka se olisi kuinka halpa.. On kyllä jokapuolella jotain laittoa ja ihmeellisiä vikoja/ominaisuuksia..
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Autonvaihtoketju
Me yritettiin ihan tosissaan C2:n kanssa, mutta kolme kertaa hinurilla liikkeeseen ja laina-Corollalla loput oli liikaa ensimmäisen 10tkm aikana. Mitään vikaa autosta ei löytynyt vaikka antureita vaihdettiin urakalla. Mm. pakkasella luuli käyvänsä kuumana ja löi kesken ajon flektit täysille herjojen saattelemana. Huusi edelleen kun hinuri saapui...billy kirjoitti:Kappas, C2 VTS jäänyt ihan ohisektoriin. Noita on vielä pari ihan liikkeessä myynnissäkin. Periaatteessa täysin riittävä meikäläisen 30km duunimatkoihin sekä avokin kanssa mökki / kauppa / ym. jutut. Hmm hmm...
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
Kaikissa merkeissä tuntuu olevan yksilöitä. Itsellä sen sijaan C2:nen on ollut luotettavimmasta päästä ja sillä tulikin ajettua iloiset reilut 40 tkm ja on myös auto jonka olen omistanut pisimpään. Ihmettelen kyllä vähän tämän foorumin ranskalaisten parjausta kun kuitenkin verrokkina on italialainen auto. Itsellä oli ennen ensimmäistä italialaista autoa melkeinpä pelkästään ranskalaisia, 5 citikkaa ja yksi pösö ja yhdelläkään en jäänyt tielle ja jokainen starttasi aina tarpeen tullen. Samaten suvussakin on ollut monen monta citikkaa ja hyvin ovat niilläkin pärjänneet. Enemmän harmia minulla on ollut Alfojen kanssa ja kalliimpia nämä ovat olleet ylläpidoltaan kuin mitä ranskalaiset olivat.Albertolli kirjoitti:Me yritettiin ihan tosissaan C2:n kanssa, mutta kolme kertaa hinurilla liikkeeseen ja laina-Corollalla loput oli liikaa ensimmäisen 10tkm aikana. Mitään vikaa autosta ei löytynyt vaikka antureita vaihdettiin urakalla. Mm. pakkasella luuli käyvänsä kuumana ja löi kesken ajon flektit täysille herjojen saattelemana. Huusi edelleen kun hinuri saapui...billy kirjoitti:Kappas, C2 VTS jäänyt ihan ohisektoriin. Noita on vielä pari ihan liikkeessä myynnissäkin. Periaatteessa täysin riittävä meikäläisen 30km duunimatkoihin sekä avokin kanssa mökki / kauppa / ym. jutut. Hmm hmm...
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Autonvaihtoketju
Yksilöitähän ne kaikki on joo. Alfalla tai muullakaan italialaisella ei ole tarvinnut jäädä tielle. Ranskiksia en parjaa vain tuota meillä ollutta, Renault 19 oli hyvä peli aikanaan ja siihen tuli paljon enemmän huolettomia kilsoja.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Autonvaihtoketju
Komppaan. Oma ´03 Xsara HDI SW facelift pelasi hienosti välillä -11-12 240 tkm-290 tkm parin vuoden aikana. Sisäpuhaltimen etuvastus kärvähti, muuten vain normihuollot. Vaimo on jäänyt tielle kerran Avensiksella ( akku kuoli ) , meikä sitten kerran Fiat 850:lla Mannerheimintiellä ( virranjakaja kastui ) ja sitten samaisesta autosta paloi kannentiiviste matkalla Sulkavalta Espooseen Heinolassa -70-80-luvun taipeessa. Millään muilla autoilla matka ei ole jäänyt kesken 38 autoiluvuoden aikana.Albertolli kirjoitti:Yksilöitähän ne kaikki on joo. Alfalla tai muullakaan italialaisella ei ole tarvinnut jäädä tielle. Ranskiksia en parjaa vain tuota meillä ollutta, Renault 19 oli hyvä peli aikanaan ja siihen tuli paljon enemmän huolettomia kilsoja.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Re: Autonvaihtoketju
Viimeiset 2,5 v. ranskalaisella käyttöautolla ajaneena, on kyseinen aika autokaluston puoleen ollut huolettominta aikaa, vaikka omalla autolla ajoa on tullut enemmän kuin koskaan aiemmin. Nyt 508:n matkamittarissa neljännesmiljoona lähestyy uhkaavasti. Pyöränlaakerit, pari koiranluuta, rekisterikilven polttimot ja renkaita on kulumisen takia vaihdettu. Muuten kokoonpano on alkuperäinen.
Nyt siintää mielessä vaihto. Insignia nelivetona on potentiaalinen seuraaja.
Nyt siintää mielessä vaihto. Insignia nelivetona on potentiaalinen seuraaja.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Autonvaihtoketju
Jos jotakuta kiinnostaa, niin parin kuukauden päästä voitaisiin luopua meidän 147:sta(vaihto uudempaan). Nyt 170tkm ajettu, hihnalla kilsoja reilu 40tkm ja vuosia 2v jäljellä. Ihan OK vehjes tuntunut olevan.
Re: Autonvaihtoketju
Onks kuvei?jeQQ kirjoitti:Jos jotakuta kiinnostaa, niin parin kuukauden päästä voitaisiin luopua meidän 147:sta(vaihto uudempaan). Nyt 170tkm ajettu, hihnalla kilsoja reilu 40tkm ja vuosia 2v jäljellä. Ihan OK vehjes tuntunut olevan.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Autonvaihtoketju
Lisätty pari kuvaa.
https://jeqq.kuvat.fi/kuvat/Alfa+Romeo+147/
Perheen käyttöautona ollut, kolme lasta. Sitä sun tätä vaihdeltu, nähnyt lumiharjaakin.
https://jeqq.kuvat.fi/kuvat/Alfa+Romeo+147/
Perheen käyttöautona ollut, kolme lasta. Sitä sun tätä vaihdeltu, nähnyt lumiharjaakin.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Autonvaihtoketju
Tulipas mieleen. Broidilla hajosi Transitista jarruputki, eikä se sitä osaa vaihtaa ja mulla vähän nihkeästi aikaa.
2001 Transit GES-861:
-Webasto ei toimi
-Joku dieselsuutin muistaakseni vähän vuotaa
-Jarruputki rikki
-Sivuovi rikki
-Valkoinen ja ulkoisesti aika rujo
-Leimaa elokuulle
-Pitkä malli umpikopilla, tavaraa mahtuu aika hyvin sisään
-Yhdet vanteet, kahdet renkaat. Nyt vanteilla talvinakit
Pitäisi saada broidille joku fiksuhko käyttis. Tästä pitäisi hankkiutua eroon. HP: 800€ / tarjous / suora vaihto käyttökopperoiseen(mielellään vähä vikainen, kun ei oikein rempat taitu broidilta).
Nakkaa PM, jos kiinnostaa!
2001 Transit GES-861:
-Webasto ei toimi
-Joku dieselsuutin muistaakseni vähän vuotaa
-Jarruputki rikki
-Sivuovi rikki
-Valkoinen ja ulkoisesti aika rujo
-Leimaa elokuulle
-Pitkä malli umpikopilla, tavaraa mahtuu aika hyvin sisään
-Yhdet vanteet, kahdet renkaat. Nyt vanteilla talvinakit
Pitäisi saada broidille joku fiksuhko käyttis. Tästä pitäisi hankkiutua eroon. HP: 800€ / tarjous / suora vaihto käyttökopperoiseen(mielellään vähä vikainen, kun ei oikein rempat taitu broidilta).
Nakkaa PM, jos kiinnostaa!
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Autonvaihtoketju
Parempaa autoa ei voi tuolla rahalla saada. Onko tuo 2.0l moottori 4 vai 5-pyttyinen? Mulla oli joskus Kappa 2.4 175hp. Varsin mukava auto.
Abarth 500 Esseesse
Re: Autonvaihtoketju
Tuo yksilö on varsin hyvässä kunnossa, kone on vitonen, mutta muistaakseni ilman vissiä.
Pirun pienikulutuksinen ainakin omistajan mukaan.
Pirun pienikulutuksinen ainakin omistajan mukaan.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Autonvaihtoketju
Oi ryytänä olis kova. Tili kyllä ihan kuiva..
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Autonvaihtoketju
Opiskelijanaiselle pitäisi löytää kesäauto, että kesätyömatkat onnistuisivat vähän paremmin.
Mitä on otettava huomioon noin kymmenen vuotta vanhoissa Fiat Puntoissa? Huomasin, että niitähän saa jo kesäauton hinnoilla.
Siis tietysti sen lisäksi, että on katsastettu, jakohihna vaihdettu ja mielellään ok renkailla.
Mitä on otettava huomioon noin kymmenen vuotta vanhoissa Fiat Puntoissa? Huomasin, että niitähän saa jo kesäauton hinnoilla.
Siis tietysti sen lisäksi, että on katsastettu, jakohihna vaihdettu ja mielellään ok renkailla.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Autonvaihtoketju
Vuosituhannen alussa on kai ollut jotain haastetta ruosteen kanssa, joten kannattaa varmistaa ettei osta samalla kertaa kahta puolikasta. 80hv on ihan kiva kone tuon kokoisessa autossa, joskin vajaaventtiilinen ehkä varmempi peli. Sähköisiä tehostimiakin noista on mennyt. Meillä oireili vain parkkispyörityksessä, jos käänsi "päätyyn" asti niin tiputti tehostajan pois. Virrat pois käyttämällä toimi taas.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Autonvaihtoketju
Nyt on ollut silmäilyjen alla lähinnä hurjia 60 heppaisia 1.2 litraisia versioita. Kun ostajan tuntee, niin tehoilla ei sikäli ole väliäkään.
Onko eri moottoriversioissa mitä eroja luotettavuuden suhteen?
Onko eri moottoriversioissa mitä eroja luotettavuuden suhteen?
Senza cuore saremmo solo macchine
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Autonvaihtoketju
Meil on tommonen 8 tappinen 188 "junan vessa" vm 2005. Muija ihmettelee, että kuin alfa tarttee huoltotoimenpiteitä säännöllisesti ja puntolla vain ajetaan. Kylmästöinti sais kyllä olla.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Autonvaihtoketju
Tuo 60hv 1,2 on pommin kestävä.
Nyt menee hatariin muistikuviin, enkä muista minkä ikäisiä koskee, mutta kansipahvia on kai osa saanut palamaan kun olikohan flektin ja keittovalon johdotus oli yhteistä tai samalla anturilla -> menee epäkuntoon ja ajetaan ylikuumana tietämättä asiasta.
Nyt menee hatariin muistikuviin, enkä muista minkä ikäisiä koskee, mutta kansipahvia on kai osa saanut palamaan kun olikohan flektin ja keittovalon johdotus oli yhteistä tai samalla anturilla -> menee epäkuntoon ja ajetaan ylikuumana tietämättä asiasta.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Autonvaihtoketju
Eikös 8-venttiilisistä ole koko lämpömittari jätetty pois, joten kun valo ja flekti ei toimi, on pahvi moro.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Autonvaihtoketju
Nyt kun Puntoista puhe niin siskolla on (muistaakseni) vm2004 1,2 60hv Fiiu, joka tuppaa kuulemma nykyisin starttaamaan kolmella pytyllä kylmänä. Neljäs tulee mukaan hetken kaasuttelun jälkeen.
Onkos näissä ollut puolavikoja vai pahvikos alkaa olla vaihtokunnossa? Mittarissa ~130tkm ja vedenlämpömittari löytyy tästä.
Onkos näissä ollut puolavikoja vai pahvikos alkaa olla vaihtokunnossa? Mittarissa ~130tkm ja vedenlämpömittari löytyy tästä.
Re: Autonvaihtoketju
Jos tässä on sama kone kuin bravossa, niin eikös näissä ollut tulpanjohdot vaihtokamaa ja jos ei vaihda ajooissa niin polttaa puolan=> pääteasteen.-Oksid- kirjoitti:Nyt kun Puntoista puhe niin siskolla on (muistaakseni) vm2004 1,2 60hv Fiiu, joka tuppaa kuulemma nykyisin starttaamaan kolmella pytyllä kylmänä. Neljäs tulee mukaan hetken kaasuttelun jälkeen.
Onkos näissä ollut puolavikoja vai pahvikos alkaa olla vaihtokunnossa? Mittarissa ~130tkm ja vedenlämpömittari löytyy tästä.
Meillä on ollut -01 ilmastoitu bravo aika monta vuotta ja kyllä se on ollut varma peli.
Saattaisi olla kyllä myynnissäkin tarvittaessa.
Joku kuitenkin lähtee kohta pihasta ja se ei ole yksikään lancia. Enkä nyt tarkoita ettei se lähde kumminkaan käymään .
Eli vaihtoehdot farkut JTS, TS , tai bravo.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Autonvaihtoketju
^^Pandassa samalla koneella oli vastaavia oireita. Tulpanjohdot ja puolaa vaihtoon niin loppui. Vikakoodit tietty voisivat antaa suuntaa myös.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Autonvaihtoketju
Kiitokset kaikille vinkeistä, kun osaa kysyä oikeat kysymykset niin sain selville että vikavalokin helottaa ja olivat jotenkin sitä yhdistelleen käynnistyksen estoon (joka ilmeisesti tässä on hidas, eli autoa ei heti startata kun avain on virtalukossa, vai lieneekö vika).
Joku lukijakin ilmeisesti löytyy joten täytyy kysellä että mitä dataa sieltä tulee. Nyt ilmeisesti lukijalla on vaan sammuteltu tuota valoa...
Joku lukijakin ilmeisesti löytyy joten täytyy kysellä että mitä dataa sieltä tulee. Nyt ilmeisesti lukijalla on vaan sammuteltu tuota valoa...
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Autonvaihtoketju
Kaverille tuli nyt hommattua 2006 vuosimallin 1.2 Punto vihaisella 60 hv moottorilla, ilmastoinnilla, lämpömittarilla, kaksilla ok renkailla, katsastettuna, jakohihna, tulpat, tulpanjohdot, puolat ja ecu vaihdettuna.
Hintaa kertyi huimat 600€. No, ei se kylän kaunein ruusu kyllä ole, mutta opiskelijanainen oli oikein tyytyväinen.
Kiitoksia vastauksista.
Hintaa kertyi huimat 600€. No, ei se kylän kaunein ruusu kyllä ole, mutta opiskelijanainen oli oikein tyytyväinen.
Kiitoksia vastauksista.
Senza cuore saremmo solo macchine
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Autonvaihtoketju
Punto on hyvä, halpa ja luotettava auto. Kokemusta on viimeisen 15 vuoden ajalta kolmesta eri yksilöstä.hagger16 kirjoitti:Kaverille tuli nyt hommattua 2006 vuosimallin 1.2 Punto vihaisella 60 hv moottorilla, ilmastoinnilla, lämpömittarilla, kaksilla ok renkailla, katsastettuna, jakohihna, tulpat, tulpanjohdot, puolat ja ecu vaihdettuna.
Hintaa kertyi huimat 600€. No, ei se kylän kaunein ruusu kyllä ole, mutta opiskelijanainen oli oikein tyytyväinen.
Kiitoksia vastauksista.
Re: Autonvaihtoketju
Punto on kyllä... Itse ajoin sen kymmenisen vuotta eri Puntoilla ja viimeisenä oli isolohko 1.2 80 heppaisena mallina. Tuo jälkimmäinen oli kyllä melkoinen raketti, kun oli tottunut 60 heppaisiin. Kylmästöintiä ja kaikkea oli, ajettuna joitakin satoja tuhansia kilometrejä ja aina nuo vaan toimi, lähti käymään ja olivat hiton varmoja. Nyt kun alkaa olla akuuttia tarvetta toiselle autolle, sitä on huomannut katsovansa joko vanhoja Puntoja tai uudempaa Grandea ja Evoa... Grandekin oli sen kolmisen vuotta ja silloinkin pelitti hyvin.
Tulpanjohdot ainoastaan meni vaihtoon... noin niiko joku muukin ehti jo mainita.
Tulpanjohdot ainoastaan meni vaihtoon... noin niiko joku muukin ehti jo mainita.
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 15 Kesä 2014, 19:17
- Car(s): Ex. Alfa Romeo 156 2.5 v6 1999
Ex. Alfa Romeo 159 SW 2.4jtdm - Paikkakunta: Nokia
Re: Autonvaihtoketju
159 jäi Kokkolan Kamuxiin ja 508 Pösö tilalle.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Autonvaihtoketju
^Tuo 508 on kyllä ollut hyvin vahva vaihdokki etenkin 159:lle. Hain Saksasta pari vuotta sitten 508:n kaikilla varusteilla (mukaan lukematta talvivarusteita) ja hulppea pelihän se on.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 15 Kesä 2014, 19:17
- Car(s): Ex. Alfa Romeo 156 2.5 v6 1999
Ex. Alfa Romeo 159 SW 2.4jtdm - Paikkakunta: Nokia
Re: Autonvaihtoketju
Ei valittamista vielä. Eihän tuo kiireisen miehen auto ole pikku dieselillä ja robottilootalla, mutta muuten kyllä sopivasti kaikkea. Puolinahkapenkit sopii omalle pyrstölle, vaikka testeissä haukkuja ovat saaneet ja cruiset yms. sopii omalle logiikalle käyttöjärjestelmältään.
- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Autonvaihtoketju
Mitä raati suosittelee työmatka-ajoon 200km/pv, keskinopeudella n.80 tuntikilometriä, kolmostietä ees-taas? Ajettavaa tulee vuodessa siis n. 50Mm.
Omat mietteet ovat jakautuneet joko Giulietta-kokoluokan autoon tai sitten isoon perhefarkkuun. Muita ehtoja:
Pienistä hätsbäkeistä Giulietta, avaruus-Civic tai Golf VI.
Pidän oikeuden nirsoilla ilman hyvää syytä
Nykyisin kulkineena on mainio matkasohva Citroën C5 I bensakoneella.
Omat mietteet ovat jakautuneet joko Giulietta-kokoluokan autoon tai sitten isoon perhefarkkuun. Muita ehtoja:
- Hintaluokka n. 10k€ plusmiinus jotain
- Keskikyynärnoja ja kunnollinen penkki
- Ilmastointi ja tempomaatti. Ilmastointi saisi olla mallia automaaginen ja sadetunnistinkin olis kiva..
- Isofixit
- Ikää alle 10 vuotta
- Pienehkö polttoaineenkulutus. Nykyisin menee <7.5 l/100km 95E, kun ajelee vähän yli satasta.
- Kohtuulliset ylläpitokulut, auto kuluu yllättävän nopeasti näillä ajomäärillä
Pienistä hätsbäkeistä Giulietta, avaruus-Civic tai Golf VI.
Pidän oikeuden nirsoilla ilman hyvää syytä
Nykyisin kulkineena on mainio matkasohva Citroën C5 I bensakoneella.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Autonvaihtoketju
Parhaan ajoasennon olen itse löytänyt vastaavassa: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/8644811
Siksi ei farmari, kun ilmajousitusta en voi suositella kulujen kannalta ja farmareissa ne taitaa olla aina vähintään takana..
Siksi ei farmari, kun ilmajousitusta en voi suositella kulujen kannalta ja farmareissa ne taitaa olla aina vähintään takana..
Senza cuore saremmo solo macchine
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Autonvaihtoketju
^^ pakkohan se on Giuliettaa viran puolesta suositella, vaikka selviö lie, että pykälää isompi auto/akseliväli on matkanteossa vakaampi. Hintaluokkakin on tietynlainen haaste; 10 k€ hinta = autossa jo pohjia 100 tkm.
Satasen merssivauhti hoitui bensakoneellakin pitkillä siivuilla (esim. Helsinki - Hämeenlinna) talvi/kitkarenkain n. 6,5 l/100 km, 17" kesäkumit ja kylmästöinti vaativat muutaman desin lisää. 80-alueella voi päästä alle 6 l, toki jatkuva ohittelutarve, kesäläskit tai kova pakkanen yms. nostavat lukemia selvästi.
Penkit ei edusta huippua, mutta ainakin keskikyynärnoja on oikealla korkeudella. Xenonvalot aikalailla must maantieajoon.
Edit: olisihan melkoinen tyylirikko vaihtaa C5:n jälkeen johonkin arjen harmaaseen järkiautoon
Satasen merssivauhti hoitui bensakoneellakin pitkillä siivuilla (esim. Helsinki - Hämeenlinna) talvi/kitkarenkain n. 6,5 l/100 km, 17" kesäkumit ja kylmästöinti vaativat muutaman desin lisää. 80-alueella voi päästä alle 6 l, toki jatkuva ohittelutarve, kesäläskit tai kova pakkanen yms. nostavat lukemia selvästi.
Penkit ei edusta huippua, mutta ainakin keskikyynärnoja on oikealla korkeudella. Xenonvalot aikalailla must maantieajoon.
Edit: olisihan melkoinen tyylirikko vaihtaa C5:n jälkeen johonkin arjen harmaaseen järkiautoon
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Autonvaihtoketju
Porukoilla i40 farkku 2.0 bensa-automaattina, eikä tuo ainakaan taloudellisin auto ole, joskin suhteessa suorituskykyyn ihan linjassaan. Porukoiden sekalainen heilunut 10 molemmin puolin, matkalla menee n.8. Yleisesti ei mitään pahaa sanaa ja omasta mielestäni isoimmat ongelmat menee puhtaasti mieltymysten ja kuskin koon mukaan. Valot on paskat, lähivalot xenoneilla kelvolliset, jopa liian hyvät suhteessa halogeenipitkiin, kun pitkien päälle laittoa ei kunnolla huomaa. Moneen kertaan olen laittanut pitkiä päälle, vaikka jo ovat päällä olleet.Xehpuk kirjoitti:Hyundai i40
Nykyisin kulkineena on mainio matkasohva Citroën C5 I bensakoneella.
Suhteessa ajettuihin metreihin, on alustapalikat kohtuu kuluvaa tavaraa. Toinen alapallo, siis koko alatukivarsi meni vaihtoon 5v/50tkm, joskin takuun piikkiin, etujarrut oli loppu alta 40tkm ja nyt 6v/60tkm huutaa huomiota takana ainakin toisen puolen koiranluu.
Jotenkin tekisi mieli ehdottaa uudempaa painosta C5:sta
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Autonvaihtoketju
Mondeota voin suositella. Hyvä ajettava, mukava pitkillä matkoilla ja kulutus on 4.5-5.5 litraa maantie painotteisena.Xehpuk kirjoitti: Mondeo 2.0TDCi.
avaruus-Civic .
Avaruus civic on myös tullut omistettua ja rengasmelu sekä uraherkkyys eivät pidemmän päälle ole mukavia. Civicci tosin meni esim. mökki matkoja 4 tietä (hki-k-suomi) 5.5l/100km. Tosin ei siinä ollut kun peltiä ympärillä, joten kevyt oli hyvässä ja pahassa
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Autonvaihtoketju
Tänään oli todella lähellä etten vaihtanut Sciroccoa Jeep Renegadeen. Tuossa vaihtoehto yksilössä olisi ollut 1.4 140 hv multiairi manuaalilla, c635 lootalla. Jotenkin tuo Jeepin erilaisuus kiinnostaa vaikka katumaasturit on iso yök minulle. Auto miellytti muuten kaikin puolin, mutta takaraivossa jyskytti ennen myöntävää vastausta "ei manuaalia enään". Tiesin, että jos jälleen teen kompromissin tässä vaihteisto ongelmassani, olen taas viikon päästä kauheassa autokuumeessa. Toki automaatin saisi kun laittaa lisää pelimerkkejä pöytään, mutta noissakin näyttää tippuvan hinta 10 k e / v tahtia. Eli nopeammin mitä tuota haluaisin maksaa pois. Tämä oli alle 2 v vanha ja tehdastakuu voimassa.
E: ei helvetti. Nämä oireet oli niin pahat aamulla, ja kun kauppiaan puheluun heräsin niin ei mahtanut minkään. Toivottakaa onnea kotiinpaluusee. Jätin sinne hyvin tyytymättömän naisihmisen kiellooistaan huolimatta
E: ei helvetti. Nämä oireet oli niin pahat aamulla, ja kun kauppiaan puheluun heräsin niin ei mahtanut minkään. Toivottakaa onnea kotiinpaluusee. Jätin sinne hyvin tyytymättömän naisihmisen kiellooistaan huolimatta
Viimeksi muokannut jkk, 08 Kesä 2017, 14:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Autonvaihtoketju
Xehpuk:
Uudempi C5 on vähempi tuuliherkempi (mehujousilla) ku 1 ja 2 gen.
Siin on beeäxää uudempi alustakonfiguraatio...
C6 olis mun valinta pitkälle siivulle...
Uudempi C5 on vähempi tuuliherkempi (mehujousilla) ku 1 ja 2 gen.
Siin on beeäxää uudempi alustakonfiguraatio...
C6 olis mun valinta pitkälle siivulle...
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Re: Autonvaihtoketju
Vastaavilla spekseillä tosin hieman suuremmalla budjetilla hankin 2v. ja 5kk sitten 2012 508 Pösön farkkuna 120 kw HDi -koneella ja Aisinin automaatilla. Ajoin alle sadasta tonnista 215 tkm:iin ja huomenna tarkoitus vaihtaa Pösö V70 Volvoon. Pösö kesti tuon ajomäärän hyvin. Pyöränlaakerit, kaksi koiranluuta, akku ja muuta pientä joutui vaihtamaan. Mekaanisesti siis kohtuullisen kestävä laite. Allure Business -varusteilla ja paremmilla penkeillä mielestäni mukava matkarassi. Ylläpitokulut olivat pienet. Perheen sai tarvittaessa lastenistuimineen ja rattaineen mukaan. Sisustan muovit rämisivät ajoittain ja karkeilla pinnoilla rengasmeteli oli korkeahko. Hinta-laatusuhde oli mielestäni tässä autossa kohdallaan.Xehpuk kirjoitti:Mitä raati suosittelee työmatka-ajoon 200km/pv, keskinopeudella n.80 tuntikilometriä, kolmostietä ees-taas? Ajettavaa tulee vuodessa siis n. 50Mm.
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Re: Autonvaihtoketju
Vastaavilla spekseillä tosin hieman suuremmalla budjetilla hankin 2v. ja 5kk sitten 2012 508 Pösön farkkuna 120 kw HDi -koneella ja Aisinin automaatilla, josta laitoinkin tarinaa hieman ylempänä... Pösö vaihtuu huomenna V70 Volvoon. Hyvä maku jäi autosta.Jevgen kirjoitti:Xehpuk kirjoitti:Mitä raati suosittelee työmatka-ajoon 200km/pv, keskinopeudella n.80 tuntikilometriä, kolmostietä ees-taas? Ajettavaa tulee vuodessa siis n. 50Mm.
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Re: Autonvaihtoketju
Tupla