Sekalainen koeajoketju
Valvoja: Moderators
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Lähellä, mutta ihan en sikaria sytyttäisi. Vaikka 740:stä voikin tehdä tarkan pienoismallin kahdella legopalikalla, ei etenkään Amazon ole kovin tylsällä kirveellä veistetty.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Sekalainen koeajoketju
^
Totta.
Tosin sytytin jo R&J robuston, sekoitin XL-koon mint julepin ja avasin uusimman Classic Tractors lehden
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Totta.
Tosin sytytin jo R&J robuston, sekoitin XL-koon mint julepin ja avasin uusimman Classic Tractors lehden
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Sekalainen koeajoketju
Jotain ihan muuta:
- lauantaina sait (tai joutui) ajelemaan uuden karhealla Hyundai i10:llä, litranen kolme mukinen vapari oli ääneltään veikeä mutta ei se kyllä liikkunut yhtään mihinkään. Alusta oli koirankopiksi yllättävän tanakka ja raidevälikin sattui vallitseviin uriin, ei pelottanut edes satasta päästellä (kunhan auton sai vingutettua vauhtiin)
Näköjään vielä myydään uusia autoja, joissa peilien säätö on 90-luvun malliin mekaanisella vivulla peilin kolmioista....
Olihan se kokemus, ei ole tuon kokoluokan autolla ajettuakaan pitkään aikaan
- lauantaina sait (tai joutui) ajelemaan uuden karhealla Hyundai i10:llä, litranen kolme mukinen vapari oli ääneltään veikeä mutta ei se kyllä liikkunut yhtään mihinkään. Alusta oli koirankopiksi yllättävän tanakka ja raidevälikin sattui vallitseviin uriin, ei pelottanut edes satasta päästellä (kunhan auton sai vingutettua vauhtiin)
Näköjään vielä myydään uusia autoja, joissa peilien säätö on 90-luvun malliin mekaanisella vivulla peilin kolmioista....
Olihan se kokemus, ei ole tuon kokoluokan autolla ajettuakaan pitkään aikaan
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Sekalainen koeajoketju
Tunti uudella Civic 1,5 Turbo CVT Sport Plussalla.
Plussat:
+ Kiva alusta. Tiukka, mutta suodattaa kuopat vielä mukavahkosti.
+ Nopea ja hyvin keskittävä ohjaus.
+ Ei vaadi kaitsemista suoraan ajettaessa.
+ Todella hyvä varustelu.
+ Tilat luokassaan.
+ Tuplaputket keskellä.
+ Porno muotoilu.
Miinukset:
- Suorituskyky. Ihan menevä, mutta ei tunnu aivan 182 hv/300 Nm turbolta, vaikka kiertää hyvin. Keppivaihteisena voisi toimia paremmin. Tuntui kuin CVT olisi syönyt parhaimman terän.
- Rengasmelu. Hyppäys sedan-Passatista on kuin kulttuurimatka -80 luvulle. Toisaalta, kevätkarkea Lahdentie ei paras alusta tälle arviolle.
- Laatuvaikutelma varauksin. Hansikaslokero ja jotkut alemmat paneelit ämpärimuovia ja penkit karkeaa kangasta, muutoin kaikki oolrait.
- Porno muotoilu.
On yhtäsuuri kuin:
Voisin ajella, mutta keppivaihteisena ja jollain äänieristyspaketilla varustettuna.
Varauksin jatkoon.
Plussat:
+ Kiva alusta. Tiukka, mutta suodattaa kuopat vielä mukavahkosti.
+ Nopea ja hyvin keskittävä ohjaus.
+ Ei vaadi kaitsemista suoraan ajettaessa.
+ Todella hyvä varustelu.
+ Tilat luokassaan.
+ Tuplaputket keskellä.
+ Porno muotoilu.
Miinukset:
- Suorituskyky. Ihan menevä, mutta ei tunnu aivan 182 hv/300 Nm turbolta, vaikka kiertää hyvin. Keppivaihteisena voisi toimia paremmin. Tuntui kuin CVT olisi syönyt parhaimman terän.
- Rengasmelu. Hyppäys sedan-Passatista on kuin kulttuurimatka -80 luvulle. Toisaalta, kevätkarkea Lahdentie ei paras alusta tälle arviolle.
- Laatuvaikutelma varauksin. Hansikaslokero ja jotkut alemmat paneelit ämpärimuovia ja penkit karkeaa kangasta, muutoin kaikki oolrait.
- Porno muotoilu.
On yhtäsuuri kuin:
Voisin ajella, mutta keppivaihteisena ja jollain äänieristyspaketilla varustettuna.
Varauksin jatkoon.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Sekalainen koeajoketju
^ "GP2 engine, GP2 engine...!!"
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Sekalainen koeajoketju
Heh! -jotain sellaista joo..Kivijärvi kirjoitti:^ "GP2 engine, GP2 engine...!!"
-nomut pitää ottaa tyypit vielä keppimallista ennen tuomiota.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
Lähdin kaverin seuraksi, kun joku MB:n kiertue pysähtyi kylään.
Koeajoon valikoitui Mercedes-Benz S Coupé 400 4Matic
+ Ihan läyheän näköinen
+ Sisältä aika hieno - vaalea nahka toimii yleensä aina
+ Riittävästi tuntui kulkevan
- Penkin hierontatoiminto oli ällöttävä
- Kajareista taisi tulla moottorin ääniä
- Sporttimoodissa alusta päästi tien epätasaisuuksia läpi, mutta toisaalta motarin ramppimutkassa auton koko/paino ei tuntunut hyvällä tavalla - kruiserihan tämä on
- 215k€ näytti olevan hintaa
Ei harmittanut lähteä Giuliettalla pihasta. En pysty näkemään itseäni tuollaisen laivan ratissa, mutta ei toki tällä lompakolla tarvitsekaan.
Koeajoon valikoitui Mercedes-Benz S Coupé 400 4Matic
+ Ihan läyheän näköinen
+ Sisältä aika hieno - vaalea nahka toimii yleensä aina
+ Riittävästi tuntui kulkevan
- Penkin hierontatoiminto oli ällöttävä
- Kajareista taisi tulla moottorin ääniä
- Sporttimoodissa alusta päästi tien epätasaisuuksia läpi, mutta toisaalta motarin ramppimutkassa auton koko/paino ei tuntunut hyvällä tavalla - kruiserihan tämä on
- 215k€ näytti olevan hintaa
Ei harmittanut lähteä Giuliettalla pihasta. En pysty näkemään itseäni tuollaisen laivan ratissa, mutta ei toki tällä lompakolla tarvitsekaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
^No ei ollut liian edullinen Mersu, ne karvalakkimallit onkin ikäviä...
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Sekalainen koeajoketju
No luulisi tuolla hinnalla jo saavan ihan oikeita moottorin ääniä, eikä kaiuttimista. Maailma on outo paikkaVittorio Jano kirjoitti:Lähdin kaverin seuraksi, kun joku MB:n kiertue pysähtyi kylään.
- 215k€ näytti olevan hintaa
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Sekalainen koeajoketju
Kaverilla joku tuollainen AMG viritys, kolmisen vuotta vanha. On se helvetin hieno! Kaasua kun painaa niin ei tunnu miltään "räjähtävältä" menolta mutta alle viiteen sekunttiin tuntuu lähtevän vaikkei kaasu ole edes pohjassa. Sellaisella "puolikaasulla" kaikki noi räkänokkien wunderbaum viritykset jää kyllä kuin pieru saharaan...Vittorio Jano kirjoitti:Lähdin kaverin seuraksi, kun joku MB:n kiertue pysähtyi kylään.
Koeajoon valikoitui Mercedes-Benz S Coupé 400 4Matic
+ Ihan läyheän näköinen
+ Sisältä aika hieno - vaalea nahka toimii yleensä aina
+ Riittävästi tuntui kulkevan
- Penkin hierontatoiminto oli ällöttävä
- Kajareista taisi tulla moottorin ääniä
- Sporttimoodissa alusta päästi tien epätasaisuuksia läpi, mutta toisaalta motarin ramppimutkassa auton koko/paino ei tuntunut hyvällä tavalla - kruiserihan tämä on
- 215k€ näytti olevan hintaa
Ei harmittanut lähteä Giuliettalla pihasta. En pysty näkemään itseäni tuollaisen laivan ratissa, mutta ei toki tällä lompakolla tarvitsekaan.
Elämä on!
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Sekalainen koeajoketju
Talvella olisi jo harmittanut.Vittorio Jano kirjoitti:Ei harmittanut lähteä Giuliettalla pihasta.
Toisaalta. Kun ostin kaverille toimivan / ilmastoidun Punton 600€, niin vaimo kysyi minulta, miksi ihmiset ostaa 40000€ autoja, jos 600€ saa toimivia.
Kai siihen kunkin hyödykkeen hienouden ja tarpeellisuuden kokemukseen vaikuttaa paljon oman pankkitilin saldo.
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Sekalainen koeajoketju
S Coupe on kyllä hieno auto.
Kyllä se Giulietalla pihasta lähtö varmasti tuntui pahalta, mutta jos ei uskalla tunnustaa niin......
Kyllä se Giulietalla pihasta lähtö varmasti tuntui pahalta, mutta jos ei uskalla tunnustaa niin......
Autokaupan ammattilainen
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
Emmää oikein saa kicksejä noista tuon luokan peleistä, olen kuitenkin tällainen vaatimaton tallaaja ja ylipäätään ihan tavattoman tyytyväinen elämääni juuri tällaisena. Toki Meisseli oli hieno, mutta en jäänyt haikailemaan.
Kymppitonnin ruoska on enemmän itseni näköinen.
Pakko vielä jatkaa aiheesta.
Ja kyllähän vaimollasi tuossa pointti on. Tosin itsekin ostin juuri uudet Reiskat, vaikka Prismasta olisi varmaan saanut halvemmalla.
Kymppitonnin ruoska on enemmän itseni näköinen.
Pakko vielä jatkaa aiheesta.
Tai preferenssit. Joku ostaa kalliita autoja, toiset kelloja, lenkkareita, huonekaluja, solmiota, telkkareita, fillareita, veneitä, taloja, illallisia, muovitissejä jne. Tunnen myös lukuisia ihmisiä, jotka eivät käytä rahaa "mihinkään" ja ovat silti onnellisia. Kukin tyylillään.hagger16 kirjoitti: Kai siihen kunkin hyödykkeen hienouden ja tarpeellisuuden kokemukseen vaikuttaa paljon oman pankkitilin saldo.
Ja kyllähän vaimollasi tuossa pointti on. Tosin itsekin ostin juuri uudet Reiskat, vaikka Prismasta olisi varmaan saanut halvemmalla.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Sekalainen koeajoketju
^Autonhankintaa on tässä tullut pohdittua vähän vastaavilla ajatuksilla kun 159:lle etsin seuraajaa
Välillä tekis mieli ostaa uusi ja hieno auto, mut sit taas sitä miettii, että mitähän lisäarvoa sitä oikein saa kun työntää useamman kymppitonnin kiinni nelipyöräseen peltilootaan versus viiden tonnin kottero. Saman asian ajaa kumpikin vaihtoehto
Välillä tekis mieli ostaa uusi ja hieno auto, mut sit taas sitä miettii, että mitähän lisäarvoa sitä oikein saa kun työntää useamman kymppitonnin kiinni nelipyöräseen peltilootaan versus viiden tonnin kottero. Saman asian ajaa kumpikin vaihtoehto
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Sekalainen koeajoketju
^Tuohon fiilikseen voi vaikuttaa myös ikä/perheen perustaminen/kasvaminen/harrastukset yms. Ainakin itse olin nuorena miehenä valmis laittamaan "kaikki rahat" kiinni kärryyn, mutta edellä mainittujen seikkojen muuttuessa todeksi alkaa miettimään, että mihin sitä rahaa laittaa.
Nykyautoista on myös tullut tylsempiä ja "tasalaatuisempia". Kaikissa on lähes sama teknikka ja muotoilukin. Erot tehdään keinotekoisilla brändeillä ja kojelaudan ämpärimuovin määrällä. Tuntuu, että mitään kovin päräyttävää ei ole tarjolla tavan tallaajien hintaluokissa. Tai olisihan niitä käytettyjä mielenkiintoisia pelejä, mutta sitten taas miettii, että ei viitsi laittaa rahaa 15 vuotta vanhan auton huoltoihin, eikä varsinkaan ole aikaa ropata niitä itse pihassa.
Nykyautoista on myös tullut tylsempiä ja "tasalaatuisempia". Kaikissa on lähes sama teknikka ja muotoilukin. Erot tehdään keinotekoisilla brändeillä ja kojelaudan ämpärimuovin määrällä. Tuntuu, että mitään kovin päräyttävää ei ole tarjolla tavan tallaajien hintaluokissa. Tai olisihan niitä käytettyjä mielenkiintoisia pelejä, mutta sitten taas miettii, että ei viitsi laittaa rahaa 15 vuotta vanhan auton huoltoihin, eikä varsinkaan ole aikaa ropata niitä itse pihassa.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
Farinalta tyhjentävä kirjoitus, olen juurikin samaa mieltä.
Oma mielenkiinto on alkanut kohdistua aina vaan enemmän vanhempaan harrastekalustoon. Niissä on muotoilussa ja ominaisuuksissa vielä isoja eroja ja persoonallisuutta, ja nelinumeroisella summalla saa jo vaikka minkälaista härveliä. Ehkä kilometrien kertyminen omaan mittariin vaikuttaa myös; Moni niistä automalleista, jotka teininä tuntuivat haluttavilta, on nyt liikennevirrassa harvinainen mutta toisaalta helpohkosti hankittavissa.
Ympärivuotiseksi käyttöautoksi nuo youngtimerit eivät ehkä ole parhaimmillaan syystä että sitä ropaamisaikaa ei nykyään ole, ja tuoreempi käyttöpeli pitää olla erikseen. Ampera oli ikä-/kustannusluokassaan tuntumaltaan kaikkein eniten muista poikkeava laitos joten siksi sellainen tuli hommattua. Parempi vai huonompi, siitä voidaan vääntää, mutta erilainen kuitenkin. Toki rahalla saa kivempaa autoa mutta saadakseen olennaista eroa sitä rahaa joutuu uudehkoissa autoissa latomaan ihan tosissaan, ja tällä lompakolla löytää samoille dinaareille helpostikin kohteita joissa niistä saa enemmän iloa irti. Päivittäisessä työmatkajyystössä iso osa hifimmistä ominaisuuksista menisi kumminkin hukkaan.
Oma mielenkiinto on alkanut kohdistua aina vaan enemmän vanhempaan harrastekalustoon. Niissä on muotoilussa ja ominaisuuksissa vielä isoja eroja ja persoonallisuutta, ja nelinumeroisella summalla saa jo vaikka minkälaista härveliä. Ehkä kilometrien kertyminen omaan mittariin vaikuttaa myös; Moni niistä automalleista, jotka teininä tuntuivat haluttavilta, on nyt liikennevirrassa harvinainen mutta toisaalta helpohkosti hankittavissa.
Ympärivuotiseksi käyttöautoksi nuo youngtimerit eivät ehkä ole parhaimmillaan syystä että sitä ropaamisaikaa ei nykyään ole, ja tuoreempi käyttöpeli pitää olla erikseen. Ampera oli ikä-/kustannusluokassaan tuntumaltaan kaikkein eniten muista poikkeava laitos joten siksi sellainen tuli hommattua. Parempi vai huonompi, siitä voidaan vääntää, mutta erilainen kuitenkin. Toki rahalla saa kivempaa autoa mutta saadakseen olennaista eroa sitä rahaa joutuu uudehkoissa autoissa latomaan ihan tosissaan, ja tällä lompakolla löytää samoille dinaareille helpostikin kohteita joissa niistä saa enemmän iloa irti. Päivittäisessä työmatkajyystössä iso osa hifimmistä ominaisuuksista menisi kumminkin hukkaan.
- Epäkelpokeräilijä -
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Sekalainen koeajoketju
Jep, erittäin osuvasti sanottu Farinalta.
Taidan olla uhkaavasti valumassa "harmaiden" autojen käyttäjäkuntaan päivittäiskulkineen osalta
Ton 159:n vois jättää talliin vaikka harrastusvankkuriksi kun ei tolla +400tkm ajetulla Alfalla paljon muuta arvoa ole kuin ajamisen ilo.
Tällä hetkellä tulee lähinnä katseltua autoja suurin piirtein näillä spekseillä:
-Hyvä penkki on must
-Automaattivaihteisto poislukien kaksoiskytkin automaatit.
-Takakontti samaa kokoa tai isompi kuin 159:ssä kunhan ei ole yhtä hölmösti muotoiltu kuin Alfassa. Alfan konttin mahtus vaikka mitä jos ois vähän isompi takaluukku ja hattuhyllyn pohjassa vähempi "paiseita".
-Pitää pystyä kiskomaan yli 1400kg peräkärryä
Taidan olla uhkaavasti valumassa "harmaiden" autojen käyttäjäkuntaan päivittäiskulkineen osalta
Ton 159:n vois jättää talliin vaikka harrastusvankkuriksi kun ei tolla +400tkm ajetulla Alfalla paljon muuta arvoa ole kuin ajamisen ilo.
Tällä hetkellä tulee lähinnä katseltua autoja suurin piirtein näillä spekseillä:
-Hyvä penkki on must
-Automaattivaihteisto poislukien kaksoiskytkin automaatit.
-Takakontti samaa kokoa tai isompi kuin 159:ssä kunhan ei ole yhtä hölmösti muotoiltu kuin Alfassa. Alfan konttin mahtus vaikka mitä jos ois vähän isompi takaluukku ja hattuhyllyn pohjassa vähempi "paiseita".
-Pitää pystyä kiskomaan yli 1400kg peräkärryä
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Sekalainen koeajoketju
Melkein koeajo, mutta kyydissä tuli istuttua hiukan erikoisemmassa Fiatissa: 500e, jenkeistä Suomeen uitettu täyssähkö 500. Eipä ole aikaisemmin täyssähkössä tullut oltua joten hiljaisuus (kaupunkiajossa) oli vähän hämmentävää Kätevä kaupunkipirssi kyllä ja yllättävän kivasti oli potkua valoista poistuttaessa, vääntöä kun piisaa heti nollasta. Omistajan mukaan näitä ei euroopassa (vielä) myydä?
Toisena sitten ihan omakohtainen koeajo ja jotain ihan muuta, eli Giulia QV, 510 tervettä italian hevosta, kova aski ja onneksi sattunut kuiva, aurinkoinen keli. Kiihtyvyys tavan tallaajalle lähinnä mykistävä, aika nopeasti oli rampilta kiihdytettäessä neula sellaisessa lukemassa että piti jarrua ettiä. Erittäin maukas vaihteisto, kytkin oli yllättävän kevyt (jotenkin olisi odottanut enemmän jalalle töitä) ja keraamiset jarrut riittävän tehokkaat. Ja ne äänet, ilman Race -modeakin siinä 4000 minuuttikierroksen jälkeen maukas kutosen kurnutus hiveli kyllä korvaa.
Mikä yllätti (suorituskykyä osasi odottaa) niin auton kulku normaalissa käytössä, Suomen raiskatuilla teillä ja 19" 35-profiilin (lähes loppuuna leikityillä) Pirelleillä. Ei vetelyä urissa, hampaita kalisuttavaa tärräystä montuissa ja notkoissa, hieno alusta kaiken kaikkiaan! Lisävarusteiset pulkat 5/5, juuri sopivat ja hyvä tuki eivätkä painaneet mistään.
Hieno kokemus kaiken kaikkiaan.
Toisena sitten ihan omakohtainen koeajo ja jotain ihan muuta, eli Giulia QV, 510 tervettä italian hevosta, kova aski ja onneksi sattunut kuiva, aurinkoinen keli. Kiihtyvyys tavan tallaajalle lähinnä mykistävä, aika nopeasti oli rampilta kiihdytettäessä neula sellaisessa lukemassa että piti jarrua ettiä. Erittäin maukas vaihteisto, kytkin oli yllättävän kevyt (jotenkin olisi odottanut enemmän jalalle töitä) ja keraamiset jarrut riittävän tehokkaat. Ja ne äänet, ilman Race -modeakin siinä 4000 minuuttikierroksen jälkeen maukas kutosen kurnutus hiveli kyllä korvaa.
Mikä yllätti (suorituskykyä osasi odottaa) niin auton kulku normaalissa käytössä, Suomen raiskatuilla teillä ja 19" 35-profiilin (lähes loppuuna leikityillä) Pirelleillä. Ei vetelyä urissa, hampaita kalisuttavaa tärräystä montuissa ja notkoissa, hieno alusta kaiken kaikkiaan! Lisävarusteiset pulkat 5/5, juuri sopivat ja hyvä tuki eivätkä painaneet mistään.
Hieno kokemus kaiken kaikkiaan.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Sekalainen koeajoketju
Ford Focus 1.0 EcoBoost vm 2016
Sijaisautona 156:lle maalauksen ajan.
Lyhyen koeajon perusteella (Päivitän jos kerkeen käymään kaupassa toistekki tällä )
Plyssat:
+ Omaan silmään ihan OK muotoilu.
+ Sisältäkin ihan OK vaikutelma muotoilun osalta.
+ Ajotuntuma hyvä. Alusta tuntuu sopivan jämäkältä ja ohjaus loogiselta.
+ Penkki istuu omaan perseeseen hyvin ja tuntuu tukevalta.
Mainukset:
- Ei liiku. Moottorissa ei ole minkäänlaista munaa. Talla pohjassa kierrokset nousee, mutta nopeus ei kasva.
- Sisällä osa pinnoista ämpärimuovia.
- Vaihteet jotenkin tönköt menemään sisään.
- Ainakin tästä mallista puuttuu kyynärnoja, johon tullut totuttua.
Sijaisautona 156:lle maalauksen ajan.
Lyhyen koeajon perusteella (Päivitän jos kerkeen käymään kaupassa toistekki tällä )
Plyssat:
+ Omaan silmään ihan OK muotoilu.
+ Sisältäkin ihan OK vaikutelma muotoilun osalta.
+ Ajotuntuma hyvä. Alusta tuntuu sopivan jämäkältä ja ohjaus loogiselta.
+ Penkki istuu omaan perseeseen hyvin ja tuntuu tukevalta.
Mainukset:
- Ei liiku. Moottorissa ei ole minkäänlaista munaa. Talla pohjassa kierrokset nousee, mutta nopeus ei kasva.
- Sisällä osa pinnoista ämpärimuovia.
- Vaihteet jotenkin tönköt menemään sisään.
- Ainakin tästä mallista puuttuu kyynärnoja, johon tullut totuttua.
- Liitteet
-
- IMG_20170612_190632-800x600.jpg
- (209.51 KiB) Tiedosto ladattu 8085 kertaa
Viimeksi muokannut Pasi, 13 Kesä 2017, 18:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
Kohta 1000km takana ajettuna olymppiavolkkarilla.
Audi A4 Variant 2.0TDI '05, eli tuttavallisemmin B7. 257 700km näyttäs olevan mittarissa jotakuinkin ja hintapyynti jossain alta 6k.
+ Ei ole oma
+ Kulkee suht vähällä ainemäärällä, jos polttoainemittariin luottamista
+ Ei niin karmea, kuin hieman iäkkäämpi A3 oli
+ Vaihteisto aika mukava käytellä
+/- Hoitanut hommansa suhteellisen hyvin ja eleettömästi
- Penkki. Siis miten helkvafasdfa S-line + sähkösäätö ei saa sopivaa ajoasentoa? Tuhat kilometriä ja selkä rikki, kun ei löydy asentoa. Ei ylhäältä, ei alhaalta, ei pystyssä, ei kenossa - eikä mikään näiden yhdistelmä. Ja on sähköset ristiseläntuen säädöt (korkeus ja ulkonema), etureunan korkeussäädöt, korkeussäätö ja tietysti vielä perus kallistuma.
- Ei cruisea
- Halogeenit....
- ... Ja nekin ilman valoautomatiikkaa - tai edes valomuistia (miten 2000-luvulla on vielä kulkineita, missä ei voi jättää valoja "ON"-asentoon ja tietää niiden toimiven aina, kun virrat pistää päälle?!)
- Takalasinpyyhkijän sulka hyppäsi karkuun motarilla ilman käyttöä
- Sähköt tuntuu yhtä hyviltä, kuin 156:ssa tai 159:ssä...
Eli ei kai toi ny mikään ihan umpisurkea romu ole. Tylsä, tunnoton, eleetön ja harmaa (musta), mutta pääsee sillä töihin ja kauppaan.
Takakontin tilamäärä samaa tasoa, kuin viisysissä - ehkä jopa hieman pienempi, tai siltä se ainakin tuntuu.
Audi A4 Variant 2.0TDI '05, eli tuttavallisemmin B7. 257 700km näyttäs olevan mittarissa jotakuinkin ja hintapyynti jossain alta 6k.
+ Ei ole oma
+ Kulkee suht vähällä ainemäärällä, jos polttoainemittariin luottamista
+ Ei niin karmea, kuin hieman iäkkäämpi A3 oli
+ Vaihteisto aika mukava käytellä
+/- Hoitanut hommansa suhteellisen hyvin ja eleettömästi
- Penkki. Siis miten helkvafasdfa S-line + sähkösäätö ei saa sopivaa ajoasentoa? Tuhat kilometriä ja selkä rikki, kun ei löydy asentoa. Ei ylhäältä, ei alhaalta, ei pystyssä, ei kenossa - eikä mikään näiden yhdistelmä. Ja on sähköset ristiseläntuen säädöt (korkeus ja ulkonema), etureunan korkeussäädöt, korkeussäätö ja tietysti vielä perus kallistuma.
- Ei cruisea
- Halogeenit....
- ... Ja nekin ilman valoautomatiikkaa - tai edes valomuistia (miten 2000-luvulla on vielä kulkineita, missä ei voi jättää valoja "ON"-asentoon ja tietää niiden toimiven aina, kun virrat pistää päälle?!)
- Takalasinpyyhkijän sulka hyppäsi karkuun motarilla ilman käyttöä
- Sähköt tuntuu yhtä hyviltä, kuin 156:ssa tai 159:ssä...
Eli ei kai toi ny mikään ihan umpisurkea romu ole. Tylsä, tunnoton, eleetön ja harmaa (musta), mutta pääsee sillä töihin ja kauppaan.
Takakontin tilamäärä samaa tasoa, kuin viisysissä - ehkä jopa hieman pienempi, tai siltä se ainakin tuntuu.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Ei tuommonen mihinkään mee, mutta kulkee yli 200km/h. Mulla on jossain GPS-logi, jossa huiput 212km/h . Sen verran disclaimeria että mulla ajossa ollut oli manuaali.Pasi kirjoitti:Ford Focus 1.0 EcoBoost vm 2016
...
- Ei liiku. Moottorissa ei ole minkäänlaista munaa. Talla pohjassa kierrokset nousee, mutta nopeus ei kasva.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Sekalainen koeajoketju
Nyt on kyllä säätäjässä tai säätäjän mitoituksessa vikaa jos ei tuota penkkiä saa hyvään asentoon.Aquatica kirjoitti: - Penkki. Siis miten helkvafasdfa S-line + sähkösäätö ei saa sopivaa ajoasentoa? Tuhat kilometriä ja selkä rikki, kun ei löydy asentoa. Ei ylhäältä, ei alhaalta, ei pystyssä, ei kenossa - eikä mikään näiden yhdistelmä. Ja on sähköset ristiseläntuen säädöt (korkeus ja ulkonema), etureunan korkeussäädöt, korkeussäätö ja tietysti vielä perus kallistuma.
Paljoa tuota parempaa penkkiä ei ole itsellä vastaan vielä tullut ns. normiautossa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
^
156-karvalakin penkki on 100x parempi, vaikka häviääkin 100-0 sivutuessa.
Ja sellaisesta on kokemusta niin '99 TS, '01 JTD, '02TS (Boselift). Eikä piä unohtaa ees 159:n '06 vakkaripenkkiä.
Kai mä sit vaan oon liian läski tms? Nimittäin jos selkä, hartiat/niska ei ollu pinteessä, oikean jalan nilkka oli.
Tai sit tuli rattitunneli eteen (Polforea! kysyit tästä. Nyt löyty sekin ongelma).
Oon kohta varmaan polttanut tuon penkin sähkösäädöt... Mut ei jumalauta tuosta P%¤K"%A löydy hyvää asentoa - ei sitten tasan eikä millään.
Sinänsä koomista, että tunnen kuinka hyvä tuo penkki on. Ja sit ei vaan saa asentoa hyväks.
156-karvalakin penkki on 100x parempi, vaikka häviääkin 100-0 sivutuessa.
Ja sellaisesta on kokemusta niin '99 TS, '01 JTD, '02TS (Boselift). Eikä piä unohtaa ees 159:n '06 vakkaripenkkiä.
Kai mä sit vaan oon liian läski tms? Nimittäin jos selkä, hartiat/niska ei ollu pinteessä, oikean jalan nilkka oli.
Tai sit tuli rattitunneli eteen (Polforea! kysyit tästä. Nyt löyty sekin ongelma).
Oon kohta varmaan polttanut tuon penkin sähkösäädöt... Mut ei jumalauta tuosta P%¤K"%A löydy hyvää asentoa - ei sitten tasan eikä millään.
Sinänsä koomista, että tunnen kuinka hyvä tuo penkki on. Ja sit ei vaan saa asentoa hyväks.
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Sekalainen koeajoketju
Meitin B6:nen rinkeli oli myös ass-line mallia jossa oli olevinaan joku parempi sähköjakkara.
En ihmettele yhtään tota Aqun mielipidettä penkistä. Ainakin mulla loppu mielenkiinto säätämiseen ennen kuin penkistä sai hyvän istuttavan. En tiedä sitten minkälainen evoluutio on tapahtunut B6->B7 välillä.
En ihmettele yhtään tota Aqun mielipidettä penkistä. Ainakin mulla loppu mielenkiinto säätämiseen ennen kuin penkistä sai hyvän istuttavan. En tiedä sitten minkälainen evoluutio on tapahtunut B6->B7 välillä.
Re: Sekalainen koeajoketju
jokavuotinen satunnaisen ajoneuvon pidempi koeajo suoritettuna, tällä kertaa oli tarjolla "Passat or similar", suomeksi ei ainakaan Passat eikä oikeastaan mitään sinne päinkään.
arvonnassa osui kohdalle Ford C-Max diesel, koeajoaikana reilu viikko ja 1500 km
+ei oma
+yllättävän hiljainen jopa autobahn-nopeuksissa
+ulos näki hyvin
+melko toimiva ja jämäkkä alusta
+suorituskyky riittävä
+tarkka ja riittävän nopea ohjaus, alustan kera mahdollisti sen, että mutkateiden ajelu oli ok
+kontti ihan ok kokoinen
+kulutus
-masentava ulkonäkö: Suomen kesäsää on vähemmän ankea, viikonkaan jälkeen ei muistanut mitään piirrettä, piti miettiä poissulkemistekniikalla mistä se koppi löytyy jos oli yli viisi autoa parkkipaikalla
-sietämättömän huonot penkit, pakottivat selkää notkolle ja hartioita ulos. Eka 15min tuntuivat asiallisen jämäköiltä, mutta puolen tunnin jälkeen ylä- ja alaselkä alkoi jumittaa. Ainoa etäisesti siedettävä ajoasento 70v mummoilta tuttu selkä irti penkistä ja naama kiinni tuulilasiin
-liikaa kovaa muovia, kojelaudan yläosa hirveä, näytön päällä kasari -boom blasterista pöllitty ruma muovinen cd-lippa
-vakionopeuden säätöön tökerö lisänäppisviritelmä ratissa, kuusi nappia, vähän ku tekkeniä pelais kun tota räpeltää...
-ylikevyt tunnoton ohjaus ei juuri jämäköitynyt vauhdissa
-outo diesel-kone, josta loppui vääntö mäissä
pienempiä yksityiskohtia:
-vaihteiston lonksunta, ilmeisesti Fordin laatikon ominaisuus Focus teki samaa, rullaamisesta kaasulle, aina kuuluu iso klunk
-italialaisautolle tää olis kestämätön juttu, juomapullon pitäminen pullotelineessä estää vaihdekepin mukavan käytön
-normimittaristo lähes lukukelvoton suuremmilla nopeuksilla, pakko käyttää diginäyttöä nopeuteen
-näyttö/navihimmeli ei ollut mukava käyttää
arvonnassa osui kohdalle Ford C-Max diesel, koeajoaikana reilu viikko ja 1500 km
+ei oma
+yllättävän hiljainen jopa autobahn-nopeuksissa
+ulos näki hyvin
+melko toimiva ja jämäkkä alusta
+suorituskyky riittävä
+tarkka ja riittävän nopea ohjaus, alustan kera mahdollisti sen, että mutkateiden ajelu oli ok
+kontti ihan ok kokoinen
+kulutus
-masentava ulkonäkö: Suomen kesäsää on vähemmän ankea, viikonkaan jälkeen ei muistanut mitään piirrettä, piti miettiä poissulkemistekniikalla mistä se koppi löytyy jos oli yli viisi autoa parkkipaikalla
-sietämättömän huonot penkit, pakottivat selkää notkolle ja hartioita ulos. Eka 15min tuntuivat asiallisen jämäköiltä, mutta puolen tunnin jälkeen ylä- ja alaselkä alkoi jumittaa. Ainoa etäisesti siedettävä ajoasento 70v mummoilta tuttu selkä irti penkistä ja naama kiinni tuulilasiin
-liikaa kovaa muovia, kojelaudan yläosa hirveä, näytön päällä kasari -boom blasterista pöllitty ruma muovinen cd-lippa
-vakionopeuden säätöön tökerö lisänäppisviritelmä ratissa, kuusi nappia, vähän ku tekkeniä pelais kun tota räpeltää...
-ylikevyt tunnoton ohjaus ei juuri jämäköitynyt vauhdissa
-outo diesel-kone, josta loppui vääntö mäissä
pienempiä yksityiskohtia:
-vaihteiston lonksunta, ilmeisesti Fordin laatikon ominaisuus Focus teki samaa, rullaamisesta kaasulle, aina kuuluu iso klunk
-italialaisautolle tää olis kestämätön juttu, juomapullon pitäminen pullotelineessä estää vaihdekepin mukavan käytön
-normimittaristo lähes lukukelvoton suuremmilla nopeuksilla, pakko käyttää diginäyttöä nopeuteen
-näyttö/navihimmeli ei ollut mukava käyttää
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
Eipä ole Thesiksessäkään nahkaverhoiltua kojelaudan yläosaa! (Joo, oli ihan pakko... )zamuel kirjoitti: -liikaa kovaa muovia, kojelaudan yläosa hirveä
Järkiautoilija
Re: Sekalainen koeajoketju
Joo, tossa se oli vaan jotenkin silmiin/sormiin pistävän kovamuovista ja käden ulottuvilla, epäilen että valmistettu esimerkiksi halpojen tulostimien muovikoteloista sulattamalla tai Lada Samaran ylijäämäosista. Ei sellanen perusämpärimuovinen tms. olis häirinny yhtään.Isola kirjoitti: Eipä ole Thesiksessäkään nahkaverhoiltua kojelaudan yläosaa! (Joo, oli ihan pakko... )
(sama toki muuallakin mihin ei käsillä suoraan ylettynyt)
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Sekalainen koeajoketju
Muutaman kymmenen mailin verran on ollut nyt alla Land Rover Discovery XS V6 eli Edinburghin Hiltonilta Stirlingiin. Ekaa kertaa itse ajamassa vasemmanpuoleisessa liikenteessä joten keskittyminen on mennyt auton sijasta vähän muuhun. Luulot otettiin kyllä heti pois sillä heti reitin alussa oli puolenkymmentä ympyrää ja sen jälkeen suuntana oli moottoritie jonka jälkeen 1500-luvulla kirkkonsa saaneen kylän keskustaan. Päällimmäiset tunnelmat:
+ tilava, ollaan neljän hengen porukalla kaksi viikkoa ja kaksi mukana olijaa on vähän yli vuoden ikäisiä joten mukana on niin matkasänkyä kuin tuplavaunujakin.
+ hiljainen, toki asfaltti on täällä aika sileää.
+ voimalinja, kutosdiesel ja ZF:n 8spd laatikko on erinomainen, voimaakin on ollut riittävästi tämän päivän tarpeisiin
- kaksiosainen takaluukku on hankala, kontin takaosaan joutuu lähes konttaamaan
- navigaattori on omaan reilun vuoden ikäiseen Volkkariin verrattuna alkeellinen ja logiikaltaan huonompi
Lisää kokemuksia kunhan maileja kertyy enemmän.
+ tilava, ollaan neljän hengen porukalla kaksi viikkoa ja kaksi mukana olijaa on vähän yli vuoden ikäisiä joten mukana on niin matkasänkyä kuin tuplavaunujakin.
+ hiljainen, toki asfaltti on täällä aika sileää.
+ voimalinja, kutosdiesel ja ZF:n 8spd laatikko on erinomainen, voimaakin on ollut riittävästi tämän päivän tarpeisiin
- kaksiosainen takaluukku on hankala, kontin takaosaan joutuu lähes konttaamaan
- navigaattori on omaan reilun vuoden ikäiseen Volkkariin verrattuna alkeellinen ja logiikaltaan huonompi
Lisää kokemuksia kunhan maileja kertyy enemmän.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Sekalainen koeajoketju
Ajoin muutaman sadan kilsan lenkin uudella Volvo V40:llä jossa on aikalailla kaikki saatavilla olevat ajo-avustimet.
Oikein hieno laite taittaa matkaa kyllä ei siitä mihinkään pääse, ja omat ajokokemukset uudehkoilla laitteilla on ylipäätäänkin todella vähäistä.
Adaptiivinen vakionopeudensäädin on mielenkiintoinen ja kätsy laite, mutta normaali säädöllä hidastaa ihan liian aikaisin nopeutta.
Yhdessä vaiheessa oli valtatiellä kääntymässä oikealle auto joka oli tien reunassa ja aikalailla paikoillaan niin Volle rupesi jarruttamaan aika reilusti jo hyvin kaukaa vaikkei jarrua olisi tarvittu lainkaan, mikä oli mielestäni typeryyttä.
Toinen typerä juttu on tiheään tahtiin näyttöön tuleva tauon varoitusvalo, mitä ei ilmeisesti mitenkään helposti saa pois päältä, ja joka tulee omalla kohdallani usein näyttöön syystä että en jurnuta ajo-urissa vaan pyrin ajamaan niiden vieressä minkä tämä älypäätietokone tulkitsee huonoksi ajamiseksi.
Mutta kyllä kaiken tuon huipputekniikan kanssa ajo maittaa ihan eri malliin kun omalla tylsällä Mitsu 3000gt:llä.
Tuossa kun mielenkiintoista on lähinnä ulkomuoto, muttei siitä ole paljoa iloa ajaessa.
Oikein hieno laite taittaa matkaa kyllä ei siitä mihinkään pääse, ja omat ajokokemukset uudehkoilla laitteilla on ylipäätäänkin todella vähäistä.
Adaptiivinen vakionopeudensäädin on mielenkiintoinen ja kätsy laite, mutta normaali säädöllä hidastaa ihan liian aikaisin nopeutta.
Yhdessä vaiheessa oli valtatiellä kääntymässä oikealle auto joka oli tien reunassa ja aikalailla paikoillaan niin Volle rupesi jarruttamaan aika reilusti jo hyvin kaukaa vaikkei jarrua olisi tarvittu lainkaan, mikä oli mielestäni typeryyttä.
Toinen typerä juttu on tiheään tahtiin näyttöön tuleva tauon varoitusvalo, mitä ei ilmeisesti mitenkään helposti saa pois päältä, ja joka tulee omalla kohdallani usein näyttöön syystä että en jurnuta ajo-urissa vaan pyrin ajamaan niiden vieressä minkä tämä älypäätietokone tulkitsee huonoksi ajamiseksi.
Mutta kyllä kaiken tuon huipputekniikan kanssa ajo maittaa ihan eri malliin kun omalla tylsällä Mitsu 3000gt:llä.
Tuossa kun mielenkiintoista on lähinnä ulkomuoto, muttei siitä ole paljoa iloa ajaessa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Sekalainen koeajoketju
Minkä ikäinen ja millä koneella tuo oli? Omalle selälle Fordilta löytyi todella hyvät penkit Focuksesta. Ohjaukselle olisi saattanut löytyä apu valikoista, ainakin Focuksessa oli jo "sporttiohjaus" laitettavissa päälle. 1,8tdci ainakin veti varsin kivasti kunhan oli korjannut rikkinäiset ahtoletkut ja tulpannut tukkeutuneen egr:n. Klonksahdus johtuu luultavasti loppuneista tukikumeista, eiköhän noissakin ole samaa "hydrolaakeria" kuin focuksessa.zamuel kirjoitti:-sietämättömän huonot penkit
-ylikevyt tunnoton ohjaus ei juuri jämäköitynyt vauhdissa
-outo diesel-kone, josta loppui vääntö mäissä
pienempiä yksityiskohtia:
-vaihteiston lonksunta, ilmeisesti Fordin laatikon ominaisuus Focus teki samaa, rullaamisesta kaasulle, aina kuuluu iso klunk
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: Sekalainen koeajoketju
Huollon sijaisautoksi osui tuliterä Lexus IS300h
Kiitämme:
-Penkit oli tukevat mutta voi käydä ahtaaksi sivuilta vähän isomalle kaverille
- voimansiiron toimintaa, vaikka moottorin mukaan tulo tuntui hieman nypytyksenä.
-hiljainen ja leppoisa ajettava
Moitimme:
-Ämpämuovia siellä täällä josta laadun tunto kärsi. Muutamissa kohdissa todella hennon tuntusta.
-ohjauksen keskialueen tunnottomuutta
- Tilat
Näitä onkin yllättävän vähän nettiautossa ja moni vamasti päätynyt 3 sarjan bemariin. Jättäisin itsekkin väliin tähän hintaan
Kiitämme:
-Penkit oli tukevat mutta voi käydä ahtaaksi sivuilta vähän isomalle kaverille
- voimansiiron toimintaa, vaikka moottorin mukaan tulo tuntui hieman nypytyksenä.
-hiljainen ja leppoisa ajettava
Moitimme:
-Ämpämuovia siellä täällä josta laadun tunto kärsi. Muutamissa kohdissa todella hennon tuntusta.
-ohjauksen keskialueen tunnottomuutta
- Tilat
Näitä onkin yllättävän vähän nettiautossa ja moni vamasti päätynyt 3 sarjan bemariin. Jättäisin itsekkin väliin tähän hintaan
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Sekalainen koeajoketju
Viikonloppuna koeponnistettu tuliuusi Peugeot 308 SW GT bensakoneella.
Tasapainoinen kokonaisuus, jossa mitättömät puutteet, kuten joissain asennoissa hieman vaihtamisen tiellä ollut kyynärnoja, olivat enemmän mieleen jääneitä, joten isoja puutteita ei 10km lenkillä päässyt huomioimaan.
- täysikasvuiselle hieman kapeahko istuinosa, mutta samaan aikaan laiha sanoi, että voisi olla kapeampikin.
- moottorin "nuhainen"/olematon äänimaailma ilman sport-moodia.
+ koneessa hyvin vetoja ja pienistä ahtopykälistä huolimatta voima tuli tasaisesti polkimen pyynnön mukaisesti.
+ ohjaus ja ajettavuus yleisesti sopi ainakin omaan lapaseen. Sport-moodissa ratin vaste parani oikeasti, eikä muuttunut vain jäykemmäksi.
+- Sport-moodissa moottorin murina lisääntyi kaiuttimien kautta, mutta siinä mielessä sujuvasti toteutettu, etten noteerannut asiaa ennen omistajan asiasta mainitsemista
Tasapainoinen kokonaisuus, jossa mitättömät puutteet, kuten joissain asennoissa hieman vaihtamisen tiellä ollut kyynärnoja, olivat enemmän mieleen jääneitä, joten isoja puutteita ei 10km lenkillä päässyt huomioimaan.
- täysikasvuiselle hieman kapeahko istuinosa, mutta samaan aikaan laiha sanoi, että voisi olla kapeampikin.
- moottorin "nuhainen"/olematon äänimaailma ilman sport-moodia.
+ koneessa hyvin vetoja ja pienistä ahtopykälistä huolimatta voima tuli tasaisesti polkimen pyynnön mukaisesti.
+ ohjaus ja ajettavuus yleisesti sopi ainakin omaan lapaseen. Sport-moodissa ratin vaste parani oikeasti, eikä muuttunut vain jäykemmäksi.
+- Sport-moodissa moottorin murina lisääntyi kaiuttimien kautta, mutta siinä mielessä sujuvasti toteutettu, etten noteerannut asiaa ennen omistajan asiasta mainitsemista
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
^F34:ssä on tuo traaginen BMW ASD (active sound design), alkuun olin käynnistäessä että mitä perkelettä, onko pakoputki rikki! Kaasua painamalla ääni tasoittui. Hmm... Ulkona ei mitäään pärinää. Jaa-a? Googlella vastauksia - kaiuttimistahan se p***eleen ääni tulee! Sporttimoodissa päristää niin perkeleesti kun kiihdyttelee. C6:lla (sillä Bowling Greenissa rakennetulla) pitkään ajellut frendikin puikoissa kommentoi että tässähän on ihan hauskat äänet nelospannuksi. En kehdannut sanoa mitään...
Re: Sekalainen koeajoketju
Paljonhan ne penkkien sopivuus/sopimattomuus on kiinni omasta mieltymyksestä ja vartalonmallista, jos on säätöjä vähemmän, niin ei välttämättä osu kohdalle. C-max tän vuotista mallia, noin 10tkm ajettu, focus viimevuoden mallia (3000km mittarissa). Focuksen penkit oli karvalakeimmat, niissä loppu penkki melkein heti perseen jälkeen eikä mitään ristiselän tukea ollut, muuten paremmat. C-Maxin oli olevinaan oikeinkin tukevat ja kaikkea, mutta sekä kuski että repsikka olivat ihan tuskissaan koko matkan kun pakottivat paskaan tai vielä huonompaan asentoon. 150 heppanen moottori tais olla molemmissa, oli muuten oivallinen, mutta ton isomman kopin kanssa hyytyi yllättävästi ylämäissä vaikka kiihtyvyys ja muu suorituskyky oli asiallista (perus-focuksella ei tuota huomannut). Ehkä sitä on ehdollistunut 2.4 litrasiin dieseleihin, 166/159 kiihtyy sellasella melkein huonommin kun noi, muttei ryytynyt ihan vastaavasti.Albertolli kirjoitti: Minkä ikäinen ja millä koneella tuo oli? Omalle selälle Fordilta löytyi todella hyvät penkit Focuksesta. Ohjaukselle olisi saattanut löytyä apu valikoista, ainakin Focuksessa oli jo "sporttiohjaus" laitettavissa päälle. 1,8tdci ainakin veti varsin kivasti kunhan oli korjannut rikkinäiset ahtoletkut ja tulpannut tukkeutuneen egr:n. Klonksahdus johtuu luultavasti loppuneista tukikumeista, eiköhän noissakin ole samaa "hydrolaakeria" kuin focuksessa.
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Sekalainen koeajoketju
Volvo XC60 T8. Puolen tunnin kurvailun jälkeen on aika hämmentävä olo.
En ole koskaan ollut katumaasturien suuri ystävä, mutta rehellisesti sanottunaa; -tämän voisin ostaa (jos siis olisi reilusti ylimääräistä).
Myönnän Volvon osaavan tehdä nykyään vähän pirun hienoja autoja tässäkin segmentissä.
Okei, olihan tähän tällä hetkellä ainoaan Suomen yksilöön ladattu ehkä kaikki saatavissa olevat lisäherkut ilmajousituksesta lähtien, mutta ilman niitäkin autosta huokuu laadukkuus ja tosissaan yrittäminen.
Ajoltaan T8 on hyvin henkilöautomainen, ohjaus on kevyt ja yllättävän nopea, mutta silti aika tunnokas. Ilmajousitus on enemmän jämäkän- kuin mukavanpuoleinen ja kori eristää kohtuullisen hyvin 20´vanteiden välittämät tärinät ja melut.
Hybridi-voimanlähde tuo power-tilassa vaivattoman suorituskyvyn, eikä motarin rampilla tarvitse empiä, ehtiikö liikenteen rytmiin.
B&W:n poppikoneet on asiaa ja ohjaamon laatuvaikutelma valkoisine nahkoineen kunnossa.
Toivelistalle kirjataan keskusnäytön hankala käyttö ajon aikana ja sen toimintojen tietty epäloogisuus. Esim. penkkien hierontatoiminto ei löydykään keskusnäytöstä vaan penkkien sivuista, mikä sinällään on toki loogista, mutta jos kerran kaikki muu haetaan näytöltä, niin kokemattomuutta sinne eksyttiin tässäkin tapauksessa...no who cares.
Olipas hehkutusta. -Sori siitä.
Varmasti parannettaakin löytyy, mutta eipä nyt heti tule mitään erityistä mieleen. - no ehkä omaan makuun hieman yliherkkä jarrupoljin, jos ei muuta. Niin ja jonotusaika. Jos tällaisen tilaat nyt, saat sen ensi maaliskuussa, jos silloinkaan.
En ole koskaan ollut katumaasturien suuri ystävä, mutta rehellisesti sanottunaa; -tämän voisin ostaa (jos siis olisi reilusti ylimääräistä).
Myönnän Volvon osaavan tehdä nykyään vähän pirun hienoja autoja tässäkin segmentissä.
Okei, olihan tähän tällä hetkellä ainoaan Suomen yksilöön ladattu ehkä kaikki saatavissa olevat lisäherkut ilmajousituksesta lähtien, mutta ilman niitäkin autosta huokuu laadukkuus ja tosissaan yrittäminen.
Ajoltaan T8 on hyvin henkilöautomainen, ohjaus on kevyt ja yllättävän nopea, mutta silti aika tunnokas. Ilmajousitus on enemmän jämäkän- kuin mukavanpuoleinen ja kori eristää kohtuullisen hyvin 20´vanteiden välittämät tärinät ja melut.
Hybridi-voimanlähde tuo power-tilassa vaivattoman suorituskyvyn, eikä motarin rampilla tarvitse empiä, ehtiikö liikenteen rytmiin.
B&W:n poppikoneet on asiaa ja ohjaamon laatuvaikutelma valkoisine nahkoineen kunnossa.
Toivelistalle kirjataan keskusnäytön hankala käyttö ajon aikana ja sen toimintojen tietty epäloogisuus. Esim. penkkien hierontatoiminto ei löydykään keskusnäytöstä vaan penkkien sivuista, mikä sinällään on toki loogista, mutta jos kerran kaikki muu haetaan näytöltä, niin kokemattomuutta sinne eksyttiin tässäkin tapauksessa...no who cares.
Olipas hehkutusta. -Sori siitä.
Varmasti parannettaakin löytyy, mutta eipä nyt heti tule mitään erityistä mieleen. - no ehkä omaan makuun hieman yliherkkä jarrupoljin, jos ei muuta. Niin ja jonotusaika. Jos tällaisen tilaat nyt, saat sen ensi maaliskuussa, jos silloinkaan.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Sekalainen koeajoketju
Mulla oli joskus alta 10-vuotiaana fillarissa sellainen kahva, josta vääntämällä sai moottoripyörän ääntä. Kaveri sai sitten ymmärtämään, että noloahan moinen on, kun ei siitä tunturi ponista motskari sillä tule. Oikeassahan se oli.lerppu kirjoitti:En kehdannut sanoa mitään...
Pitäisi varmaan lähettää kaveri käymään Baijerissa...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Sekalainen koeajoketju
Nyt on useamman sadan mailin verran kokemusta kahdesta eri yksilöstä. Ensimmäinen XS-varusteinen meni muutaman kerran limp modeen ja sytytti loppujen lopuksi change engine -valon. Vuokraamo päätti vaihtaa auton ja nyt alla on HSE-varustein oleva Discovery.TeroPee kirjoitti:Muutaman kymmenen mailin verran on ollut nyt alla Land Rover Discovery XS V6 eli Edinburghin Hiltonilta Stirlingiin. Ekaa kertaa itse ajamassa vasemmanpuoleisessa liikenteessä joten keskittyminen on mennyt auton sijasta vähän muuhun. Luulot otettiin kyllä heti pois sillä heti reitin alussa oli puolenkymmentä ympyrää ja sen jälkeen suuntana oli moottoritie jonka jälkeen 1500-luvulla kirkkonsa saaneen kylän keskustaan. Päällimmäiset tunnelmat:
+ tilava, ollaan neljän hengen porukalla kaksi viikkoa ja kaksi mukana olijaa on vähän yli vuoden ikäisiä joten mukana on niin matkasänkyä kuin tuplavaunujakin.
+ hiljainen, toki asfaltti on täällä aika sileää.
+ voimalinja, kutosdiesel ja ZF:n 8spd laatikko on erinomainen, voimaakin on ollut riittävästi tämän päivän tarpeisiin
- kaksiosainen takaluukku on hankala, kontin takaosaan joutuu lähes konttaamaan
- navigaattori on omaan reilun vuoden ikäiseen Volkkariin verrattuna alkeellinen ja logiikaltaan huonompi
Lisää kokemuksia kunhan maileja kertyy enemmän.
Edelleenkin laite on mukava ja miellyttävä. Navia olen oppinut käyttämään mutta edelleen Volkkarin navia on ikävä. Tämä on hidas ja osoitteen syöttäminen on epäloogista. Edes HSE:ssä ei ole mittaristossa värinäyttöä. Kyyti on aika keinuvaa. Tässä jonakin päivänä illalla tuntui kuin olisi ollut päivän laivassa sillä ihan tavallinen hotellihuone tuntui keinuvan.
Kaksiosainen takaluukku ei ole pelkästään huono ratkaisu nyt kun sitä on vähän aikaa käyttänyt. HSE:ssä on astinlaudat ja niistä en ole keksinyt vielä yhtään hyvää puolta.
Ei tuollaista halua omistaa mutta silti tuollaisen haluaisi omistaa. Jotain kiehtovaa siinä siis on.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
^Hyvin kommentoitu. Tarkalleen "jotain kiehtovaa". Koskee ajoneuvoluokkaa kokonaisuudessaan. Kokemus (Discosta ja muista vertautuvista) on itselle ollut aina parhaimmillaan autoon kuskin paikalle kivutessa ja korkeuden tajuamisessa. Sitten käyntiin ja möhkälehän lähtee liikkeelle - vastoin odotuksia, miten tällanen malmikasa muka liikkuisi - ja liikkuukin vielä pehmeästi, töyssähdellen ja kuin laivaa ohjaten. Muutaman kilsan jälkeen Kapteeni alenee pursimieheksi... Mutta sitten tulee joku "maastomaisempi" paikka tai suomalainen talvi. Ja pursimiehestä tulee amfetamiinipäissään ajeleva venäläinen rekkakuski. Muh-harh-haa - hanaa!! Hiukan on ikävä 1gen ML:ää. jolla tuli ajeltua pidempään (4 vuotta) kuin yhdelläkään 29 autosta, joita omien käsien läpi on tullut ohjastettua.
Mukavaa koeajon jatkoa ja kiitokset rapskasta - elähdyttää kesäistä toimistolla notkumista.
Mukavaa koeajon jatkoa ja kiitokset rapskasta - elähdyttää kesäistä toimistolla notkumista.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
Kaverille pitäisi tulla marraskuussa, aikaisin keväällä tilasi jo.glideslope kirjoitti: Niin ja jonotusaika. Jos tällaisen tilaat nyt, saat sen ensi maaliskuussa, jos silloinkaan.
Ja ilmajousitus taitaa olla vakiona T8:ssa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Sekalainen koeajoketju
Varmaankin näin.Vittorio Jano kirjoitti:
Ja ilmajousitus taitaa olla vakiona T8:ssa.
Ei ollut hinkua/aikaa tutkia, mitkä palikat pitää ruksata erikseen. Yksilö oli joka tapauksessa fully loaded.
Oli muuten ensimmäinen "itsestään ajava" auto, jota olen kokeillut. Suoriutui siitäkin moitteitta, vaikka S/V90:n yhteydessä toiminnon kulmikkuutta joskus lehdistön toimesta moitittiin. Ehkä ovat sitten saaneet hiottua säätöjä kohdilleen tähän versioon..?
Ensi keskiviikkona tulee yön yli -koeajoon uusi Insignia Grand Sport 165 hv bensa-automaatti.
Odotan innolla, sillä kylmätyyppien perusteella tässä voisi olla jopa seuraava ajokkini. Laitan rapskaa, kun olen kokemusta viisaampi.
Re: Sekalainen koeajoketju
No tämä! Itse tykkään tuosta uudesta lookista mitä Opel on pistänyt Insigniaan (ja varauksin Astraan). Hinnan puolesta pitäisi ainakin olla ns. kilpailukykyinen. Pistä toki rapsaa ja vaikka jotain kuveij. Emmä muuten, mutta anopilla on Insignia (se eka versio) ja on rullannut sillä nyt 11tkm - 130tkm ilman yhtään ainutta ongelmaa.glideslope kirjoitti:Ensi keskiviikkona tulee yön yli -koeajoon uusi Insignia Grand Sport 165 hv bensa-automaatti.
Odotan innolla, sillä kylmätyyppien perusteella tässä voisi olla jopa seuraava ajokkini. Laitan rapskaa, kun olen kokemusta viisaampi.
Viimeksi muokannut Shuttle, 07 Heinä 2017, 19:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Sekalainen koeajoketju
Työpaikan pihassa noita Opeleita on näkynyt, ihan kivan näköinen kulkine se on livenäkin.
VMP
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
Joo, vanhana Corsa A, Kadett E, Ascona C -kuskina Opelin uusi suunta miellyttää kyllä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Sekalainen koeajoketju
Juuh, viritän vähintään kännykameran sarjatulelle .Shuttle kirjoitti:No tämä! Itse tykkään tuosta uudesta lookista mitä Opel on pistänyt Insigniaan (ja varauksin Astraan). Hinnan puolesta pitäisi ainakin olla ns. kilpailukykyinen. Pistä toki rapsaa ja vaikka jotain kuveij. Emmä muuten, mutta anopilla on Insignia (se eka versio) ja on rullannut sillä nyt 11tkm - 130tkm ilman yhtään ainutta ongelmaa.glideslope kirjoitti:Ensi keskiviikkona tulee yön yli -koeajoon uusi Insignia Grand Sport 165 hv bensa-automaatti.
Odotan innolla, sillä kylmätyyppien perusteella tässä voisi olla jopa seuraava ajokkini. Laitan rapskaa, kun olen kokemusta viisaampi.
Insignia tuntuu erittäin houkuttelevalta paketilta tässä vaiheessa. Muotoilu on ehkä parasta, mitä tavisluokassa on nähty vuosiin. -myös ohjaamossa.
Olen kyllä katsellut "sillä silmällä" myös Astran 200 hv sleeper-farkkua, mutta siinä korin pullamaisuus vähän tökkii, vaikka muuten asiat ovat kunnossa.
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Sekalainen koeajoketju
Velipoika toi jokin aika sitten tuon uuden Insignia pihaan koeajettavaksi. Meillä oli nimittäin aiemmin edellisen korimallin Insignia country tourer. Nykyinen malli oli ainakin omaan silmään aivan kamalan näköinen, olisi voinut yhtä hyvin olla joku Toyota. Vanha malli on kestänyt aikaa hyvin, tuosta uudesta voi jo suoraa sanoa että ei tule kestämään. Tuo uusi 165hv bensaturbo oli ihan jees, kivan pirteä läpi kierrosalueen ja liikkui ihan näppärästi. Automaatti oli ihan mukava mutta toki vanhanaikanen 6v malli joten hieman hidas. Olihan tuo kaikenkaikkiaan tiloiltaan todella avara ja huomattavasti kevyempi ajettava kuin vanha malli, mutta jotenkin siitä puuttui nyt se "jokin" jota vanhemmasta opelista vielä löytyi. Toki olen pilannut itseni Giulialla joten standardit ovat aika korkealla Mutta alunperin olin suunnitellut tuota Insigian farkkumallia Giulian seuraajaksi, nyt sen voi iloisin mielin unohtaa ja todeta että auton vaihtaminen nykytilanteessa on todella vaikeaa.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Alfa Romeon Myyttinen Milano Torino kaksoiskytkin vaihteistolla.
Kotiinpaluu.
Kiitän:
- KAIKKEA
- Lisäksi joku oli vaihtanut alkuperäiset kaiutinelementit paremmin soiviin.
Haukut:
- Näitä on liian vähän tarjolla, joutuu ostamaan punaisen.
- Avain oli karmivassa kunnossa, lenkkikin poikki - ei saa avainnippuun mokomaa.
Disclaimer: nukutaan yön yli ja otetaan rahoitusyhtiöltä vielä mielipide.
Kotiinpaluu.
Kiitän:
- KAIKKEA
- Lisäksi joku oli vaihtanut alkuperäiset kaiutinelementit paremmin soiviin.
Haukut:
- Näitä on liian vähän tarjolla, joutuu ostamaan punaisen.
- Avain oli karmivassa kunnossa, lenkkikin poikki - ei saa avainnippuun mokomaa.
Disclaimer: nukutaan yön yli ja otetaan rahoitusyhtiöltä vielä mielipide.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Sekalainen koeajoketju
^
Suosittelen ostamaan vaimolle kukkia ennen mielipiteen kysymistä
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Suosittelen ostamaan vaimolle kukkia ennen mielipiteen kysymistä
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
^
Kyllähän nuo naiset tuosta MiTosta tykkää :p
Kyllähän nuo naiset tuosta MiTosta tykkää :p
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Sekalainen koeajoketju
Aamulla meni Passat 90 Tkm huoltoon ja samalla tuulilasin vaihtoon.
Olin tilaillut sijaisautoksi yön yli jonkun golf-luokan kulkineen, mutta ylllätyksekseni alle laitettiinkin samaan hintaan Tiguan 2,0 TDi TSi (150 hv) Comfortline 4motion. No tämä tietysti kävi minulle.
Mitähän tuosta volkkarista nyt sanoisi? Ruma kuin perkele, mutta ihan ok-kyydit se antaa, siis mukavuusakselilla.
Nokalla on halogeenit ja avaimella käynnistellään. Hintaa on 45 tonnia.
Häviää suorituskyvyssä omalle 1,4 bensalle ainakin kevyellä kuormalla ja meno on huojakampaa, mutta ajettavuus on kuitenkin vaivatonta. Matka-autona varmasti oiva valinta.
Muuten ovat Passatin kanssa about yhtä hiljaisia, mutta dieselin raksutus harmittaa kaupunkinopeuksilla.
Ohjaamossa korkeutta riittää ja tilaa on muutenkin hyvin kaikilla paikoilla.
Harmaan värinen on auto ja harmaaksi jäi tunnelmatkin. Eihän se Passatkaan mikään charmantti ole, mutta karismaa kyllä löytyy enemmän kuin tästä.
No, huomenna illalla katsotaan, miten hallitus suhtautuu uuteen Insigniaan.
Kovasti kotona painostetaan Volvo V40 D4:n suuntaan, kun pienempi kuulemma riittäisi.
Jatkuu seuraavassa numerossa..
Olin tilaillut sijaisautoksi yön yli jonkun golf-luokan kulkineen, mutta ylllätyksekseni alle laitettiinkin samaan hintaan Tiguan 2,0 TDi TSi (150 hv) Comfortline 4motion. No tämä tietysti kävi minulle.
Mitähän tuosta volkkarista nyt sanoisi? Ruma kuin perkele, mutta ihan ok-kyydit se antaa, siis mukavuusakselilla.
Nokalla on halogeenit ja avaimella käynnistellään. Hintaa on 45 tonnia.
Häviää suorituskyvyssä omalle 1,4 bensalle ainakin kevyellä kuormalla ja meno on huojakampaa, mutta ajettavuus on kuitenkin vaivatonta. Matka-autona varmasti oiva valinta.
Muuten ovat Passatin kanssa about yhtä hiljaisia, mutta dieselin raksutus harmittaa kaupunkinopeuksilla.
Ohjaamossa korkeutta riittää ja tilaa on muutenkin hyvin kaikilla paikoilla.
Harmaan värinen on auto ja harmaaksi jäi tunnelmatkin. Eihän se Passatkaan mikään charmantti ole, mutta karismaa kyllä löytyy enemmän kuin tästä.
No, huomenna illalla katsotaan, miten hallitus suhtautuu uuteen Insigniaan.
Kovasti kotona painostetaan Volvo V40 D4:n suuntaan, kun pienempi kuulemma riittäisi.
Jatkuu seuraavassa numerossa..
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Sekalainen koeajoketju
Vaimo: "Mitähän vi**ua sä nyt olet mennyt tekemään..." Voisi olla neuvottelut ahtojäissä ensi kevääseenTazio kirjoitti:Suosittelen ostamaan vaimolle kukkia ennen mielipiteen kysymistä...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.