Hillhouse kirjoitti:Aresessa Alfa museoossa tuli työmatkan ohessa bongailtu niin vanhat kuin uudetkin Alfat Hieno paikka! Suosittelen
Täältä myös suositukset. Viime viikolla käytiin Giulian kanssa kylässä, ettei sille tule koti-ikävä. Hieno museo kaikkineen, parempi kuin saksalaiskilpailijoiden vastaavat.
7000km aikana Keski-Euroopassa tuli kyllä jos ja mitä erikoisempaa kalustoa vastaan. 3x BMW Z8 reilussa kolmessa viikossa on ehkä mainitsemisen arvoinen setti. Paras määrä&laatu erikoista ja näyttävää kalustoa liikenteessä tuli nähtyä Sveitsissä Lenzerheide Motor Classics- tapahtumassa, meinasi ajomatkalla käsi väsyä Alfakuskien kanssa morjesteluun
Koko reissun aikana 19 Giuliaa ja 8 Stelviota tuli bongattua liikenteessä. Autoliikkeiden pihat ja Aresen jos laskisi mukaan, olisi lukema paljon suurempi.
Tänään tuli nähtyä livenä sellainenkin ruma mastodontti kuin Tesla Model X. Onhan se teknisesti mielenkiintoinen, mutta livenä jopa pirusti rumempi kuin C-HR.
Lisäksi moottoritietä pitkin vastasuuntaan sekä töihin mennessä että sieltä tullessa suhasi joku vanha kuorma-auto (sellainen pyöreäkorinen, eli oikeasti reilusti minua vanhempi), jolla perässä lavetti, jossa vielä vanhemman näköinen kuorma-auto. Molemmat pirun siistin näköisiä, mitä nyt motarin vastakarvaan olevasta näkymästä voi päätelllä. Sellainen tunne, että kyytiläisen olen saattanut nähdä jossain tapahtumassa tahi ainakin tapahtumakuvissa.
Mutta ehkä kovin yllättäjä oli Hämeenlinnassa motarilla ohi pianellut Volvo S60 XC. Siis tälläinen: http://teknikensvarld.se/bildgalleri/vo ... ntry-2016/ - ensimmäinen ajatus oli, että tuo ei livenä olekaan niin ruma kuin voisi odottaa
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Oikeasti, ennakko-odotukset oli luokkaa kauhea, mutta se ei ole niin kauhea kuin odotin. Toki ohiajaneessa yksilössä oli vähemmän blingit vanteet alla kuin TV:n kuvissa, mutta noillakin yökötyksillä se olisi ollut pirusti vähemmän ruma kuin aamulla vastaan tullut Model X.
Ei siis tarvi pelätä, kumpikaan ei houkuttele kolkuttelemaan kaupan ovea.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Tollanen ovloV on just sitä osastoa, että vaikka kuinka hämmästyttää ylipäänsä, että joku on keksinyt koko auton suunnittelun ja vielä myyntiin asti saattamisen, niin vielä enemmän taitaa hämmästyttää, että sellaiselle löytyy myös ostajia
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
BMW i3:sta tuli tänään pällisteltyä, muutamankytä metriä ajoinkin (lue: siirsin). Aika konseptimainen auto kyllä. Empä ole liikenteessä muistaakseni nähnyt vielä.
Millainen fiilis jäi? Tuollaistakin on tullut tässä mietittyä...
Mahdoton tuon perusteella sanoa ainakaan itse ajamisesta mitään. Mutta kyllä laadukas vaikutelma äkkiseltään tuli, heti oven avatessa huomaa että paljon erikoisia muista poikkeavia materiaaleja käytetty, ei tuntunu siis miltään muovikipolta sisällä istuessa. Kovin suuri tilaihme se ei ole, "konepellin" alta löytyy joku lokero mihin mahtuu suunnilleen hanskat, takana tavaratilaa jonkin verran. Sisätiloista en sano mitään, olen itse sen kokoinen että kaikissa autoissa saa hyvän istuma-asennon ja tilaa riittää. Rengastus aika erikoinen, 155/jotainR20
Muistaakseni jossain testissä taisi lähteä rengas vanteelta, kun vähän rivakammin väistettiin.
Voisin silti kuvitella hankkivani, sopivan omaperäinen. Vaan tuskin tuosta on nelihenkisen perheen ainoaksi autoksi. Aina välillä kuitenkin vedetään vähän pidempääkin siivua kaikki kyydissä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Käytiin ohi mennessä Ahvenistolla jätskillä. Audi-kerhon ratapäivät oli käynnissä, aika samanlaista touhua kuin alfallakin (tosi vähän oli autoja ajamassa). Eikä mitään erikoista ollut muuta kuin uusi kilvetön Porsche GT3RS, ajoi ihan reipasta vauhtia
Käykääs joku koeponnistamassa i3 oikein kunnolla. Vaikka tuo on mulle auttamatta liian kallis enkä muutenkaan ole Ämpäriä nyt vaihtamassa niin vekotus on silti kiinnostava.
TM:n koeajossa se rengas irtosi vanteelta väistökokeessa. Lupasivat palata aiheeseen, mutta eipä ole osunut silmään onko näin tapahtunut. Tällä viikolla moinen oli matkalla 3-tietä Tampereelta etelän suuntaan perässäni. On se outo taustapeilissäkin.
Tilaihmeestä voi olla monta mieltä. Sehän on samaa kokoluokkaa Twingon kanssa ja sama peruskonseptikin niissä on, ihmiset edessä, moottori ja veto takana. BMW:hen kait mahtuu neljä aikuista mukavasti hyville istuimille, tuohon Twingoon mennään enemmän 2+2-konseptilla. Twingossa ei ole edessä mitään pellin alla, meinaan tavaroiden säilytykseen viittaavaa.
Se mikä on minusta ihmeellistä, ei BMW:tä ole mainittu tuuliherkäksi missään lukemassani/katsomassani testissä. Twingo on sellainen tuulipussi, ettei paremmasta väliä. Viime viikon myräkässä 135km/h vauhdeissakin vielä ESP vilkutteli valoaa ja tempoi autoa oikeaksi katsomaansa suuntaan aktiivisesti. Eipä ole koskaan tullut toista moista vastaan. Melkoinen mato vietäväksi - takatuuli ei sentään näemmä autoa haittaa. Kooten, BMW on todella mielenkiintoinen auto ja ottaisin heti käyttööni, jos vain lompakonnyörit antaisivat myöten.
Ja ettei menis ohi aiheen, niin Amperoita on näkynyt tosi paljon liikkeellä, joten kelvannevat muillekin, kunhan hinta on kohdallaan. Toyota GT86/Subaru BRZ:aa on myös näkynyt kesällä kiitettävästi ja ostohalujahan ne nostattavat.
Kivijärvi kirjoitti:Se mikä on minusta ihmeellistä, ei BMW:tä ole mainittu tuuliherkäksi missään lukemassani/katsomassani testissä.
Tuohon varmaan vaikuttaa ainakin osaltaan se, että patteriauton painopiste ja -jakauma on helppo saada hyväksi. Muutama sata kiloa akkuja lattian alla rauhoittaa menoa kummasti.
Vaikka Amperan vieteristö on viritetty mukavuuspainotteiseksi niin ei sekään niiaile mutkissa nimeksikään eikä tuulikaan juuri riepottele. Massa ei ole pelkästään paha asia kunhan se on sopivassa paikassa.
Klaukkalassa 15 nurkilla vastaan ajoi tumman sininen Lotus Exige 350 jotain, S3 mallia eli korimalliltaan nykyinen myynnissä oleva.
Aikaa oli niin vähän katsoa, että Suomen kilvissä se ei tainut olla sen mitä peilistä näin. Vastavalo sotki keulaa sen mitä ehdin nähdä.
Joka tapauksessa, Toivottavasti tämä jää SUomeen tai on tulossa Suomeen asiaa tuntevalle taholle. Nätti kaunis Filosofialtaan 10:n auto.!
Netissä oli myös huhua päivällä Tampereen suunnalla pongatusta valkoisesta McLaren P1:sestä, mutta uskon sen vasta kun nään siitä autosta kuvia.
Mutta sanon tämän tänne sen takia, että pitäkää silmät auki.
Piti oikein nipistää itteäni etten vain näe unta kun tuossa iltapäivällä Espoossa seisoi parkissa taivaansininen Jaguar E-type. Näytti olevan aikalailla mintti ja mielipuolisen kaunis.
^^On se oikeasti Dodge, Magnum muistaakseni. Samaa sukuahan se 300C:n kanssa on. Tuo ko. yksilö on aikanaan ollut naapuritaloyhtiön pihassa parkissa, tai ainakin ihan identtisen värinen.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
HEMI Dodge Magnumilla tullut vuosikymmen sitten paljonkin ajeltua. Valkoroskaversio 300C:stä, joka sekään ei ollut ihan fiinimpien ihmisten huudossa preerian reunalla. Autona melko surkea esitys, itsellä oli tuolloin 3.5litran 300M, jota pidin oleellisesti parempana autona. Myöhemmin kotisuomessa isäukolla oli tovin 300C jollain Mersun dieselpannulla. Ei ollut sen parempi, vaikka ehkä kromiksi naamioitua muovia olikin enemmän. Hyrslereihin jos aikoo sotkeutua, niin sitten kieli poskeen, takatukka kasvamaan ja minulta saa sopuhintaan MillerLite-lippiksen, jossa on lipan reunasssa pullonavaaja (patent pending). Kuvan yksilössä näemmä jo onnistuttu parantamaan auton Bayou-tunnelmaa merkkiuskollisella värimaailmalla. Ja näkyy olevan vain yksi rööri persuksissa, niin V6 siellä konepeiton alla hönkii. Jos vielä se 2.7, niin vaikutelma on viimeistelty!
Sebring 2.7l ja 300C 3.5l omistaneena hyviä autoja olivat eikä ollut yhtäkään vikaa ja pehmeää kyytiä tarjoavat. Huonot puolet on juuri nuo materiaalit ja sitten V6 moottorit kuluttavat eivätkä pahemmin liiku.
Minusta tuo Magnum on parempi kuin 300C koska Dodge
Ei ole Usassa Chryslerin myyntiluvut kovin hyviä muutenkaan kun myydään kolmea eri mallia.
Joku uusi valkoinen Lamborghini tuli 8-tiellä vastaan. Mallista en nyt ihan varma ole, mutta Suomen kilvissä ja oli. Siinä kaatosateessa rekan perässä oli varmasti mukavaa...
Nyt kyllä saa Rouva Skeida kuski katsoa peiliin. Mitä teki punasten vaihtuessa. Puhelinko oli tärkein asia sillon?
Suhtautuminen tohon tapahtumaan on uskomattoman löysä. "Näitä sattuu". Niin.... asenne todella pisteet kotiin saattava juttu...
Toivottavasti toi CGT korjataan. Toivottavasti sen runko ei kärsinyt tossa tilanteessa. Mutta kyllähän tää syö harrastajien sielua, tollanen auto
joutuu tollasen idiootin takia tollaseen kuntoon...........
Carrera GT:tä enemmän tuossa säväyttää skodakuskin asenne. Juuri tuo "näitä sattuu" myös jonkun muun omasuuden vahingoittamisesta omalla mokalla, mutta vielä reilusti enemmän tuosta punaisia päin ajamisesta. Satttuuhan niitä, kun seudun tapana on vetää vähintään kansi autoa läpi punaisten vaihduttua ja muutenkin ajaa "joustavasti"*, mutta silti pitäisi yrittää ymmärtää virheensä ja oppia siitä.
*) PK-seudulla normaalit väistämissäännöt eivät päde, vaan täällä pienempi väistää isompaa ja kiltimpi mulkumpaa. Iso-ocu on isompi auto kukn CGT, joten meneehän tuo keissi aika luontevasti vantaan liikenteeseen....
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Nyt kyllä saa Rouva Skeida kuski katsoa peiliin. Mitä teki punasten vaihtuessa. Puhelinko oli tärkein asia sillon?
Suhtautuminen tohon tapahtumaan on uskomattoman löysä. "Näitä sattuu". Niin.... asenne todella pisteet kotiin saattava juttu...
Toivottavasti toi CGT korjataan. Toivottavasti sen runko ei kärsinyt tossa tilanteessa. Mutta kyllähän tää syö harrastajien sielua, tollanen auto
joutuu tollasen idiootin takia tollaseen kuntoon...........
Käsittämättömän leväperäinen ja raivostuttava asenne itse aiheutettuun kolariin. "Autohan on vain peltiä"..jne.
Mä niin toivon, että akan vakuutusyhtiö perii korkojen kera jokaisen pennin akalta, koska välinpitämätön asenne.
Varmaan luuri kourassa, kuten noilla pelleillä tuppaa nykyään aina olemaan. Oli sitten skeidakuskina keski-ikänen akka tai just kortin saanu lippispääpentu. Tai vaikka tojokuskilla, tai oikeastaan ihan sama millä vehkeellä on liikenteessä.
Niin kauan kun idiootti ei itse maksa, idiootti pysyy idioottina ja heittää hällävitunväliä-asennetta eteenpäin.
Saunan taaksekaan en moista kelpuuttaisi, pilaisi maan...
Silloin kun rytisee, tärkeintä on ton akan kommentti: "– Ei sillä ole mitään väliä, millainen auto oli kyseessä, kun ihmisille tai millekään muullekaan elävälle ei käynyt mitään. Peltiä, varaosia ja autoja saa aina uusia"
^ tuo on täysin normaali työsuhdeautoilijan asenne. Ollut jo vuosikymmenet.
Ei haittaa, vaikka vähän kolisee. Uusi auto alle ja matka jatkuu. Vähän heikommin käy sitten vastapuolelle, jolla oli harvinainen harrasteauto tai ei ole kaikenmaailman keskeytysturvia. Ei työsuhdeautoilija moisista piittaa, kuten ei turhista säännöistäkään.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Tuo on sen hintainen remontti, että vakuutusyhtiö lähtee oikeuteen, jotta pääsee koeponnistamaan tapahtumaketjun, että kannattaisi niitä haastatteluja antaa vähän paremmin harkiten... tai ei ollenkaan.
Jos jotain pitää arvioida, niin olisikohan sellainen 100k€ "peltikolari"
Tarinan mukaan GT ilmeisesti koe-kilvillä oli liikenteessä, autoliikkeen omistuksessa ollut auto ja näin ollen ehkä pitkähköstä myyntiajasta johtuen vuosikatsastus suorittamatta.
Vähän erikoinen asenne syyllisellä osapuolella, ensin täräytellään punaisilla risteykseen, aiheutetaan kolari (jossa onneksi ei käynnyt henkilövahinkoja) ja vähätellään että eipä paljon kiinnosta että mikä sieltä kylkeen pukkasi saati olla pahoillaan toisen puolesta.
^
Siksipä toivonkin, että oikeuteen mennään perimään korjauskuluja.
Vakuutusyhtiöllähän kun on täysi oikeus periä rahaa, ja tässä tapauksessa todennäköisesti peritään myös.
Tietysti lisäsoppaa on se, että vuosikatsastus tekemättä, mutta se ei poista ollenkaan päin punasia ajaneen syyllisyyttä. En tiedä, vaikuttaako korvauksiin jossain muotoa - jos possulla olis ajanut kännissä, niin silloinhan kaikki menee "omista vakuutuksista" ja siinä tapauksessa katsastamaton auto olis käytännössä vakuuttamaton... kai?
Vakuutushan ei ole mitenkään riippuvainen onko auton katsastus voimassa tai onko se ylipäänsä rekisterissä. Siirtokilvillä ajaessakin pitää olla joko auton vakuutus päällä tai ottaa tilapäinen vakuutus.
Meinasin veikata tyyliin Renault 8 jostakin 60-/70-lukujen taitteesta, mutta niissä on pyörät kiinni kolmella pultilla. Ei siis varmaan sekään vaikkakin on aika rapeassa kunnossa.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila