Mulle tuli spostiin tieto kun rekisteröintilupa oli lähetetty Trafille. Muistaakseni samana päivänä kun maksoin verottajan sivulta.Juhako kirjoitti: Saakohan kilvet suoraan, odottamatta 3-4 päivää, kun maksoi nettipankkilinkillä verottajan sivuilla?
Kivaa!
Valvoja: Moderators
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Kivaa!
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 15 Maalis 2017, 06:45
- Car(s): Pieni piinattu Rellu sekä Fiat Pandakarhu
- Paikkakunta: Lahti
Re: Kivaa!
Tuli nyt haettua toiseksi autoksi 2005vm Pandakarhu
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Kivaa!
Tuli luvattua itsensä talkootöihin Imatranajoihin 2017.
Tulkaahan moikkaamaan, myyn makkaroita aika lähellä kirkkoa ainakin pe ja la.
Tämä on oikeasti hieno tapahtuma ja mopojen nopeus on ihan käsittämätön kun sen näkee paikan päällä.
Tulkaahan moikkaamaan, myyn makkaroita aika lähellä kirkkoa ainakin pe ja la.
Tämä on oikeasti hieno tapahtuma ja mopojen nopeus on ihan käsittämätön kun sen näkee paikan päällä.
- Liitteet
-
- AK2017.pg.jpg
- (52.92 KiB) Tiedosto ladattu 5163 kertaa
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Kivaa!
jkk kirjoitti:Kivaa on se, kun Renegade oli tänään ikkunankalvotuksessa. Vähemmän kivaa on uconnect radion leipominen. Radio boottailee itsekseen 5 min välein eikä voice command ymmärrä aksenttiaan. Takuuhommiks taitaa mennä, samaa vaivaa monilla muillakin Uconnect käyttäjillä ainakin internetin mukaan.
Nonni. Uconnect pelaa taas. Vika oli puhelimessani näköjään, ongelmia ilmeni vain bt ollessa käytössä. Iphonella toimi normaalisti mutta ei oneplussalla. Resetoin oneplussan ja nollasin myös yhteysasetukset niin taas rokkaa niinkuin pitää.
Viimeksi muokannut jkk, 06 Heinä 2017, 20:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Kivaa!
166 tuntu tänään erittäin hienolta ajaa Jännä, välillä tuntuu huonolta, välillä hyvältä, sama oli 156:ssa. Ehkä se on vaan se fiilis ja mitä ennen ajamista on tehnyt, tänään ajoin -92 Jeepillä ennen 166:sta, ehkä sillä on jotain tekemistä asian kanssa.
Noni
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Kivaa!
Giulietta edelleen "huollossa", mutta sain QV Giulietan 4C:n koneella pariksi viikoksi käyttöön. On muuten hieno laite ja ripeäkin liikkumaan tuo QV
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kivaa!
Oltiin eilen Tampereella katsomassa Driftingin SM-kisoja. Hienoa luisuttelua oli! Ihmetystä herätti lämmin perjantai ilta, autourheilu tapahtuma eikä laisinkaan anniskelualuetta
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Kivaa!
Ihan ok sijaisauto. Mistä liikkeestä?Ipi76 kirjoitti:Giulietta edelleen "huollossa", mutta sain QV Giulietan 4C:n koneella pariksi viikoksi käyttöön.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Kivaa!
Botniaring. Ei tarvinne tarkentaa
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Kivaa!
^Käytetyn kaluston osalta voisi tarkentaa? Eli millä liikkeellä?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Kivaa!
Kesäavolla, eli veekasi tulille ja ränn. Kyllä se meikäläisen kalustosta on ehdoton weapon of choice niille radoille, joille sillä pääsee ajamaan.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- -ROADRUNNER-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 19:57
- Car(s): 156 3.2 V6 GTA sw 147 2.0 ts
Ex 156 2.5 V6 sedan - Paikkakunta: Imatra
Re: Kivaa!
Tänää ajettu pien koeajo Alfalla! Onhan se syksystä asti ollu seisonnassa ja hyvältä tuntu ajella, varsinkii jarrutuntuma huomattavasti parempi, kiitokset Tiigelle isommista brembon satuloista! Huomenna auto maalarille jonka jälkee leimaa yrittämää
Re: Kivaa!
Tuossa tullut mentyä maantietä tolla Evo Sportilla ja ihmetyttää kyllä kulutus. Ymmärrän toki, et autossa on vapari 1.4 multiair ja siinä on mittarissa yli 142tkm ja käy edelleen kuin uusi. Mut hei kamoon, keskikulutus mitattuna tankkauksella on 5.2 litraa. Miten voi mennä noin pienellä bensakone.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Kivaa!
Kivaa vois olla se, että kävin tänään ottaa nokitestin Perjantain katsastusta silmälläpitäen, keskiarvo 2.94 ja viiden ryntäytyksen tuloksella.
Vieläkin kivempaa on se, että pihalta käynnistäessä kuului kilahdus ja kahnutus, ajoin sisälle ja tutkittiin mikä vikana. Ilmastoinnin kompuran ulompi siiva tippunut apurungon päälle, no se ei nokitestiä haitannut, loput osat pysyi paikallaan. Onneksi tippui silloin, eikä tien päällä nyt ei olisi kylmästöinti kunnossa kun osa puuttuisi kompurasta.
Vieläkin kivempaa on se, että pihalta käynnistäessä kuului kilahdus ja kahnutus, ajoin sisälle ja tutkittiin mikä vikana. Ilmastoinnin kompuran ulompi siiva tippunut apurungon päälle, no se ei nokitestiä haitannut, loput osat pysyi paikallaan. Onneksi tippui silloin, eikä tien päällä nyt ei olisi kylmästöinti kunnossa kun osa puuttuisi kompurasta.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Kivaa!
^^
Jep. Eipä se 1.4 TJettikään mikään karmea juoppo ollut. Vähemmän se söi bensaa, mitä 159 diisseliä
Jep. Eipä se 1.4 TJettikään mikään karmea juoppo ollut. Vähemmän se söi bensaa, mitä 159 diisseliä
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Kivaa!
Giuliettalla ajoin Suomi-kierroksen n. 2000 km Hki-Joensuu-Nilsiä-Vaasa-Jalasjärvi-Pori-Naantali-Hki keskikulutuksella 5,4 l/100 km . Sisälsi moottoritieajo n. 125 km/h Hki-Lusi ja kaikki satasen rajoitusalueet n. 103 km/h todellista nopeutta. Joensuun jälkeen sitten ajelin paljon pikkuteitä n. 80-90 vauhtia. Pori-Uki- Naantali-Hki; matkamittariin 409 km ja tasan 20 litraa sain tungettua tankkiin . Kyllä tuo taitaa olla edelleen kunnossa 75 tkm ajettuna ja 170 hv tarvittaessa hereillä...Shuttle kirjoitti:Tuossa tullut mentyä maantietä tolla Evo Sportilla ja ihmetyttää kyllä kulutus. Ymmärrän toki, et autossa on vapari 1.4 multiair ja siinä on mittarissa yli 142tkm ja käy edelleen kuin uusi. Mut hei kamoon, keskikulutus mitattuna tankkauksella on 5.2 litraa. Miten voi mennä noin pienellä bensakone.
Re: Kivaa!
Jes samat tuntumat. Ei vaan ole oikein tottunut ajelamaan noin vähän kuluttavilla vehkeillä, joten kait tuo MultiAir oikeasti toimii kuten pitää. Tollakin on kuitenkin menty ohituskaistoja "reippaasti", samoin kun tehtyä kiihdytksiä ihanilla VT8 osuuksilla 60 -> 100 yms. 500X:n keskikulutus vastaavalla matkalla on sen ~6.1 litraa satkulle, mut toki siinä painoa ja tuulivastusta jonkun verran enempi.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Kivaa!
Juu, Multiair kyllä kuluttaa todella vähän ja kulkee reippaasti.
Eipähän sitä turhaan ole vuoden moottoriksi valittu vuonna 2010.
Eipähän sitä turhaan ole vuoden moottoriksi valittu vuonna 2010.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kivaa!
Taisi sitten olla jotain vikaa alkukesästä koeajamassani Punto Evo Sportissa (1.4MA), kun tietokoneen mukaan keskikulutus huiteli seiskan paikkeilla maantiellä n.90 nopeudessa ja koneen luonne oli tasaisen paksu, ei alhaalla mitään eikä kyllä ylempänäkään Vanhassa 1.2 16V Firessä oli sentään luonnetta tuohon verrattuna...
"No smoke => no power => no hope"
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Kivaa!
Loma. Huomenna tähän aikaan välimerellä. Varmaan joku autokin tulee vuokrattua, joten ehkäpä koeajorapskaa puskee sitten joskus.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Kivaa!
^^Hmm.. mikähän versio tuo on ollut? Itselläni ei ole kokemusta tuosta 170 heppaisesta koneesta.
Kulutusta en ole mitannut, mutta itselleni se on ollut pientä tai olematonta. Kulkupuoli on taas ollut reipasta omiin verrokkeihin verrattuna.
Muistan todenneeni auton ostaessani, että sehän yllätykseksi kulkee yhtä hyvin kuin viritetty turbo Saab 9-5, joka silloin oli taloudessa. Se selittyy taas pienemmällä massalla.
Kulutusta en ole mitannut, mutta itselleni se on ollut pientä tai olematonta. Kulkupuoli on taas ollut reipasta omiin verrokkeihin verrattuna.
Muistan todenneeni auton ostaessani, että sehän yllätykseksi kulkee yhtä hyvin kuin viritetty turbo Saab 9-5, joka silloin oli taloudessa. Se selittyy taas pienemmällä massalla.
Senza cuore saremmo solo macchine
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Kivaa!
Samoin, paitsi Välimerelle parin viikon päästä.lerppu kirjoitti:Loma. Huomenna tähän aikaan välimerellä. Varmaan joku autokin tulee vuokrattua, joten ehkäpä koeajorapskaa puskee sitten joskus.
Mukavaa lomaa meille!
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Kivaa!
Riippuu näköjään mihin autoon se on laitettu. Renegadessa 140 hv 1.4 Multiair syö sen 6,5-7 l / 100 km...hagger16 kirjoitti:Juu, Multiair kyllä kuluttaa todella vähän ja kulkee reippaasti.
Eipähän sitä turhaan ole vuoden moottoriksi valittu vuonna 2010.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Kivaa!
^Joo, enhän minä tiedä mitä se minulla Giulietassa kuluttaa. Minusta vähän. Minusta 6,5-7l/100km on vähän.
Minusta auto kuluttaa vähän, jos bensamittari ei laske silmissä. Jos se vielä kulkee riittävän ripeästi, niin asiat on balanssissa ja minä voin hehkuttaa sitä "Kivaa!" ketjussa..
Vähän omaa pohjaa:
Saab 9-5, 14l/100km kaupungissa, noin 18l/100km etanolilla?
Alfa Romeo 156 2,5 V6 noin 16-18l/100km kaupungissa?
Mercedes-Benz E320 4matic, noin 14-15l/100km kaupungissa?
Nämä kulutti mielestäni paljon. 156 TS taas vähän jne.. Ajaessani en mieti kulutusta.
Minusta auto kuluttaa vähän, jos bensamittari ei laske silmissä. Jos se vielä kulkee riittävän ripeästi, niin asiat on balanssissa ja minä voin hehkuttaa sitä "Kivaa!" ketjussa..
Vähän omaa pohjaa:
Saab 9-5, 14l/100km kaupungissa, noin 18l/100km etanolilla?
Alfa Romeo 156 2,5 V6 noin 16-18l/100km kaupungissa?
Mercedes-Benz E320 4matic, noin 14-15l/100km kaupungissa?
Nämä kulutti mielestäni paljon. 156 TS taas vähän jne.. Ajaessani en mieti kulutusta.
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Kivaa!
Tasaisen paksu se kyllä on ja hengetönkin ehkäpäKeltsi kirjoitti:Taisi sitten olla jotain vikaa alkukesästä koeajamassani Punto Evo Sportissa (1.4MA), kun tietokoneen mukaan keskikulutus huiteli seiskan paikkeilla maantiellä n.90 nopeudessa ja koneen luonne oli tasaisen paksu, ei alhaalla mitään eikä kyllä ylempänäkään Vanhassa 1.2 16V Firessä oli sentään luonnetta tuohon verrattuna...
Mut toisaalta se vääntää kaiken 135 newtonin tehokkuudella tasaisesti eikä tarjoa yllätyksiä. Moottori joka ei yllätä, turbotettuna taasen oikeinkin mukava kaveri.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Kivaa!
Tähän palatakseni, talven mittaan tuli tosiaan puskettua siinä määrin duunia aika rankalla kuormalla, että omankin kaluston operointi jäi aika vähiin ihan puhtaasti energian puutteesta. Yksinkertaisesti ei vaan jaksanut tehdä mitään "ylimääräistä", edes rentouttavaa harrastamista. Talven aikana sain käytännössä ropellettua yhden suutinjohtosarjan lähes valmiiksi, loppukevään aikana jumpattua TVR:n kardaanin irti ja vasta kesällä senkin takaisin paikoilleen. Välissä nyt ihan käytännön pakosta tuli tehtyä bemarin etujarruhuolto, mutta se on käyttöauton ylläpitoa eikä harrastamista (vaikka ihan mukava jumppa olikin).Polforea toisessa ketjussa kirjoitti:juuri nyt (eikä varmaan ihan pian) ei riitä harraste-energiaa lähteä "vetovastuuseen" edes rentoihin lisähommiin
Nyt, kun tilanne on parin kuukauden ajan ollut helpottamaan päin, olen päässyt tuohon toisessa ketjussa mainitsemaani tilanteeseen. Kivaa on se, että taas alkaa löytyä paukkua ja intoa oman kaluston ropeltamiseen ja vaikka tänäänkin oli vähän vaikea lähteä talliin, oli sinne päästyä pirun kiva touhuta ja nähdä kuinka omin käsin saa fyysistä tapahtumaan harrastuksen puitteissa ja kyllä alkuviikosta vihdoin soimaan saatu bemarin audiosettikin nostaa hymyä huulille, vaikka siinäkin on säätöhommat vielä pahasti kesken. Kivaa on myös se, että vaikka harrastaminen kaluston ropeltamisen osalta on ollut hyvin vähäistä, olen saanut ammennettua iloa ja energiaa tapahtumista ja kavereista, mikä on ollut ja on jatkossakin aivan mahtavaa.
Autoharrastajaporukka on huikeeta väkeä, jatketaan samalla linjalla harrastaen ja hauskaa pitäen, se tekee elämästä paljon kivempaa ja parempaa
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Kivaa!
Polforea kirjoitti:Tähän palatakseni, talven mittaan tuli tosiaan puskettua siinä määrin duunia aika rankalla kuormalla, että omankin kaluston operointi jäi aika vähiin ihan puhtaasti energian puutteesta. Yksinkertaisesti ei vaan jaksanut tehdä mitään "ylimääräistä", edes rentouttavaa harrastamista. Talven aikana sain käytännössä ropellettua yhden suutinjohtosarjan lähes valmiiksi, loppukevään aikana jumpattua TVR:n kardaanin irti ja vasta kesällä senkin takaisin paikoilleen. Välissä nyt ihan käytännön pakosta tuli tehtyä bemarin etujarruhuolto, mutta se on käyttöauton ylläpitoa eikä harrastamista (vaikka ihan mukava jumppa olikin).Polforea toisessa ketjussa kirjoitti:juuri nyt (eikä varmaan ihan pian) ei riitä harraste-energiaa lähteä "vetovastuuseen" edes rentoihin lisähommiin
Nyt, kun tilanne on parin kuukauden ajan ollut helpottamaan päin, olen päässyt tuohon toisessa ketjussa mainitsemaani tilanteeseen. Kivaa on se, että taas alkaa löytyä paukkua ja intoa oman kaluston ropeltamiseen ja vaikka tänäänkin oli vähän vaikea lähteä talliin, oli sinne päästyä pirun kiva touhuta ja nähdä kuinka omin käsin saa fyysistä tapahtumaan harrastuksen puitteissa ja kyllä alkuviikosta vihdoin soimaan saatu bemarin audiosettikin nostaa hymyä huulille, vaikka siinäkin on säätöhommat vielä pahasti kesken. Kivaa on myös se, että vaikka harrastaminen kaluston ropeltamisen osalta on ollut hyvin vähäistä, olen saanut ammennettua iloa ja energiaa tapahtumista ja kavereista, mikä on ollut ja on jatkossakin aivan mahtavaa.
Autoharrastajaporukka on huikeeta väkeä, jatketaan samalla linjalla harrastaen ja hauskaa pitäen, se tekee elämästä paljon kivempaa ja parempaa
Laitan tähän sen + 1:sen. Ison...
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kivaa!
Harmillisesti maahantuoja ei tuonut tästä(kään) sitä 130hv turbo-mallia Suomeen Sitten olisi jo voinut harkita Uno vaihtamista uudempaan, mutta tuon vapari MA:n koeajon jälkeen löytyi taas enemmän virtaa ja innostusta Unon kunnostamiseen Nyt kun Uno rupeaa olemaan jälleen nipussa, tunne tekemäni päätöksen oikeellisuudesta on vaan vahvistunutShuttle kirjoitti:Tasaisen paksu se kyllä on ja hengetönkin ehkäpäKeltsi kirjoitti:Taisi sitten olla jotain vikaa alkukesästä koeajamassani Punto Evo Sportissa (1.4MA), kun tietokoneen mukaan keskikulutus huiteli seiskan paikkeilla maantiellä n.90 nopeudessa ja koneen luonne oli tasaisen paksu, ei alhaalla mitään eikä kyllä ylempänäkään Vanhassa 1.2 16V Firessä oli sentään luonnetta tuohon verrattuna...
Mut toisaalta se vääntää kaiken 135 newtonin tehokkuudella tasaisesti eikä tarjoa yllätyksiä. Moottori joka ei yllätä, turbotettuna taasen oikeinkin mukava kaveri.
80-90 lukujen vaihteessa Fiatilla oli hyvä sportti-mallisto joiden maahantuonti sitten lopetettiin täysin lama-ajan koittaessa. Sen jälkeen tuota ei juurikaan ole edes yritetty nostaa osatavan yleisön tietoisuuteen (pl. Abarth-versiot), vaikka niitä on ollut mallistossa...
"No smoke => no power => no hope"
Re: Kivaa!
Joo sitä en kanssa ymmärrä. Onhan noita turbotettuja Grande Puntoja muutama eksynyt tänne villiin pohjolaan yksityistuonteina, jotenka outoa että tavallaan konsernin "ykkösmoottoria" MA 1.4 turboa ei sitten Evossa näkynyt. Nythän toi Evo Sport on kieltämättä all show and no go ja ainoa mikä tuossa kiihtyy on kuski itse. Ei sillä, hyvä moottori vaparina, ei kuluta mitään, päästöt on pienehköt ja ylläpito liki ilmaista.
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 15 Maalis 2017, 06:45
- Car(s): Pieni piinattu Rellu sekä Fiat Pandakarhu
- Paikkakunta: Lahti
Re: Kivaa!
Alfa saanut tänään hieman huoltoa
Ilmi menee ilmeisesti vielä tilaukseen.. Onkohan siitä nyt jotain konsensusta mikä ilmi sinne kannattaisi laittaa? Jotain vanhaa keskustelua pläräsin että saattaisi käydä?
Ilmi menee ilmeisesti vielä tilaukseen.. Onkohan siitä nyt jotain konsensusta mikä ilmi sinne kannattaisi laittaa? Jotain vanhaa keskustelua pläräsin että saattaisi käydä?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Kivaa!
Kokeile ensin sen vanhan ilmin putsausta, mutta mikäli uuden tilaat, ota suoraan aito Bosch, niin juttelee varmimmin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Kivaa!
Alfistinetin ja saksan logistiikan toiminta on ihailtavaa. Alle vuorokaudessa maksusta paketti poistunut saksasta kohti suomea.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Kivaa!
Mullakin kävi osien saapumisen kanssa aika hyvin vastikään.
Tilasin viime viikon torstaina Briteistä pari osaa, tuli seuraavana maanantaina ovelle. (DHL) Kahdessa arkipäivässä on aika hyvin.
Edellinen kokemus oli vähän huonompi. Piti olla seurattava lähetys, mutta seuranta loppui ennenkuin alkoikaan ja paketissa kesti n. kaksi viikkoa tulla.(Royal mail)
Tilasin viime viikon torstaina Briteistä pari osaa, tuli seuraavana maanantaina ovelle. (DHL) Kahdessa arkipäivässä on aika hyvin.
Edellinen kokemus oli vähän huonompi. Piti olla seurattava lähetys, mutta seuranta loppui ennenkuin alkoikaan ja paketissa kesti n. kaksi viikkoa tulla.(Royal mail)
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Kivaa!
Hienot!
Vaihda vielä noi gyproc-ruuvit suorauraisiin, kupukantaisiin ruuveihin niin näyttää vielä paremmalta
Vaihda vielä noi gyproc-ruuvit suorauraisiin, kupukantaisiin ruuveihin niin näyttää vielä paremmalta
Re: Kivaa!
Arvasin, että tulee sanomista.
Ruuvit vaihdetaan, mutta ei suorauraisiin, kun niistä vihdoin päästy eroon.
Ruuvit vaihdetaan, mutta ei suorauraisiin, kun niistä vihdoin päästy eroon.
Ride on!
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 15 Maalis 2017, 06:45
- Car(s): Pieni piinattu Rellu sekä Fiat Pandakarhu
- Paikkakunta: Lahti
Re: Kivaa!
Umpioiden kiillotus/lakkaus tuli tehtyä. Onnistuminen välttävä/tyydyttävä. Ovat ne kuitenkin lähtökohtaan nähden huomattavasti paremmat. Lakkauksen appelsiinia hioessani ensimmäisestä umpiosta hioin vähän liikaakin
Kannattaisi myös suojata tuulilasi keulan lisäksi. Lähtisköhän tärpätillä..
Ainakin oppia ja harrastuksen tuntua
Suurkiitokset jälleen foorumin väelle käyntihäiriöiden selvittelyssä!
Kannattaisi myös suojata tuulilasi keulan lisäksi. Lähtisköhän tärpätillä..
Ainakin oppia ja harrastuksen tuntua
Suurkiitokset jälleen foorumin väelle käyntihäiriöiden selvittelyssä!
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kivaa!
Kumpaankohan ketjuun kuuluu, tähän vai avautumisketjuun.
Emäntä myi 2000 vuoden Ibizan, aikaa meni hyvin tarkasti 12h
Emäntä myi 2000 vuoden Ibizan, aikaa meni hyvin tarkasti 12h
Re: Kivaa!
Nyt vaan hankkimaan noihin sopivat auton avaimet! Vai joko on sopivat hankinnat tehty?doublesix kirjoitti:Il biscionet vihdoinkin paikoillaan.
Kivaa on myös että avataren Landy liikkuu taas joten olkaahan alfistit tarkkana morot voi tulla toisen merkkisestäkin.
One life, live it!
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Kivaa!
No man, no law, no war can stop him!Suba kirjoitti: Kivaa on myös että avataren Landy liikkuu taas joten olkaahan alfistit tarkkana morot voi tulla toisen merkkisestäkin.
-Tazio
Re: Kivaa!
^^ . Yhtä kävin katsomassa, mutta kun ruosteen määrä on näissä vakio myyjän höpinöistä huolimatta, niin jäi väliin.
Ride on!
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 15 Maalis 2017, 06:45
- Car(s): Pieni piinattu Rellu sekä Fiat Pandakarhu
- Paikkakunta: Lahti
Re: Kivaa!
Rupee pikkuhiljaa selviämään Alfan "fiksaus" hommat! Vähän pientä palikkaa tilauksessa yms..
Re: Kivaa!
Tulin eilen el :ton Etelä - Hämeen onkikisoissa kolmanneksi yli 70 v.sarjassa . Loimijoesta sain 4 lahnaa yhteensä 798 g . Tänään Miinan monttuun katsomaan tankki täyteen ja maanantain Marskin majalle katsomaan viimeinen päiväkäsky ja syömään Marskin perinne ateria . Eläkkeellä riittää kiireitä .
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Kivaa!
^ heii onko tuo maja oikeasti vierailun arvoinen paikka? Minulla se on mökkimatkan varrella, mutten ikinä ole viitsinyt lähteä majalle koukkaamaan, kun matkaa taisi olla 9 km ja vielä soratietä.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Kivaa!
Särkänniemessä 5 vuoden tauon jälkeen. 2x Tornado ja 2x Hype. Adrenaliit tuli nautittua.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Kivaa!
Ahh, 4vko loma. Vihdoin
Re: Kivaa!
^^ En oo ennen käynyt . Sen verran tiedän , että Pajari teetätti sen Rukajärvellä ja sieltä se siirrettiin Lopelle . Kerron oman mielipiteeni Maanantain jälkeen jollei joku siellä käynyt kerro aikaisemmin .
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Kivaa!
insinörtti kirjoitti:^ heii onko tuo maja oikeasti vierailun arvoinen paikka? Minulla se on mökkimatkan varrella, mutten ikinä ole viitsinyt lähteä majalle koukkaamaan, kun matkaa taisi olla 9 km ja vielä soratietä.
On se ihan mielenkiintoinen paikka miusta. Majassa aika hyvin esillä sen historia ja paikalla opas kertomassa siitä. Soratietä? Aja muuta kautta, kuin Eräläntien?
Vieressä mäellä jonkun näköinen juoksuhauta&korsumalli.
(Jos palkattu kesäopas on vätys eikä viitti kertoa majan historiasta, kannattaa siitä huikata kahvilan/tilausravintolan puolella paikan pyörittäjille. Näin oli jollain carfin tai arefin ajelulla, missä tuonne pysähdyttiin. Oppaan kuuluu kertoa majasta kaikille, eikä vain ryhmille.) Sunnuntaina paikallisen reserviupseerikerhon jäsen oppaana, ellei ole homma muuttunut. )
T: Majan kesäopas 2006
Suoraan vaan suoraa
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Kivaa!
Väittävät näitä kuulemma yhdeksi maailman epäluotettavimmista autoista??!! Paskapuhetta.... (jos et osta sitä maailman halvinta.... ) Vedin juuri tän viikon tiistaista , sunnuntaihin/ 2150km BiTurbolla.......
Täytyy myöntää että hieman "paskat housussa" alkumatkan, mutta tänään laskettelin hymyssä suin 950km Sirkasta Tampereelle. Gran Turismo:han tämä kai on. Käytetään sitä sitten sellaiseen. Ei näistä talleissa ole mitään hyötyä!!?
Täytyy myöntää että hieman "paskat housussa" alkumatkan, mutta tänään laskettelin hymyssä suin 950km Sirkasta Tampereelle. Gran Turismo:han tämä kai on. Käytetään sitä sitten sellaiseen. Ei näistä talleissa ole mitään hyötyä!!?
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....