Liikenteestä

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jansku »

legza kirjoitti:Adaptiivinen vakkari ei toimi maantiellä tilanteissa, missä edellä ajava auto kääntyy vasemmalle ja myös oikealle on mahdollisuus kääntyä ja itse haluaa ajaa suoraan. Ei voi näyttää vilkkua oikealle, jos ei ole sinne kääntymässä ja siellä on auto odottamassa kääntymistä samaan suuntaan kun on itse menossa. :wink:
Adaptiivinen on myös siitä hiton hieno kun edessä ajava alkaa jarruttamaan, ja siirtyy oikealle kaistalle (poistumassa motarilta), niin myös oma auto jatkaa jarruttamista vaikka edellä oleva on jo siirtynyt toiselle kaistalle hidastaakseen vauhtiaan entisestään...tämähän nostattaa (ymmärrettävästi) verenpainetta minun takana olevalle joka ihmettelee miksi vauhtini hidastuu vaikkei edessäni ole enää ketään.
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Audisti laittoi pohjat eilen kun pyörähdin mökiltä hakemassa perheen kotiin. 10 tietä Hämeenlinnasta Tuulokseen ajellessa eteeni tuli moderni A4 diesel, ajeli täysin normaalisti ja ajelin sen perässä ilman erityistä huomiota. Kauppakeskus Tuulosen kohdalla lähdimme Tampereen suuntaan 12 tietä. Siinä satuimme ripeän Datsunin taakse. Malli oli tarkalleen liitekuvan näköinen väriä ja loosterin siipeä myöden. Audisti elävöityi tästä kohtaamisesta ja alkoi "hyökimään" Datsunin takana (!!!)...

Datsun kääntyi siitä nopsasti Luopioistentiellä, jonne itselläkin oli matka. Myös Audilla. Ko. Datsun meni ihan ripeää tahtia minulle kovin tuttua mökkitietä, satoi vettäkin vielä, niin en itse ainakaan olisi mukavasti kovempaa halunnut liikkua. Tässä kohtaa Audi-kuskilla hämärtyi pienessä mielessään täysin - ja sateessa, hankalassa kohdassa lähti pyrkimään Datsunista ohi. Tätä siinä ihmettelin. Koskapa Audi oli aluksi liikkunut ihan normaalisti, mentiin jopa rauhallisemmin kuin Nissanin perässä. Käytöksestä vaikutti siltä niinkuin tama hämärä-aivo oikeasti olisi kuvitellut että hänen autonsa on jonkinlainen "haastaja" GTR:lle... Noh, Datsun nosti kun huomasi tilanteen ja Audisti sai ilmeisesti sitten tarinan kerrottavakseen. Niin kyllä minäkin.- Kysymys kuuluukin että miten pieni sukuelin vaaditaan Audistin toimintaan?
Liitteet
2017-nissan-gt-r.jpg
(56.89 KiB) Tiedosto ladattu 5857 kertaa

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

lerppu kirjoitti:Noh, Datsun nosti kun huomasi tilanteen ja Audisti sai ilmeisesti sitten tarinan kerrottavakseen. Niin kyllä minäkin.- Kysymys kuuluukin että miten pieni sukuelin vaaditaan Audistin toimintaan?
Ja sitten suoraan audi-foorumille paukuttelemaan henskeleitä, "sinne jäi GTR kun seisomaan heti kun tiehen tuli mutkia!" :lol:

Kysymykseesi en osaa vastata :P

Avatar
Kertsu
Viestit: 842
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Car(s): Giulietta T-jet 2011
Paikkakunta: Kuopio

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

^^ Kaverin isän piti joskus päästä Corolla Versollaan Ferrarin ohi :roll:


http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/201 ... 4_v0.shtml

Aika pahannäköinen tilanne :shock:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Vauhti riittävä, mutkan jyrkkyys yllätti :roll: . Isomman yhdistelmän alle ajamalla olis luettu toisenlaiset otsikot.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Tollainen mutka ja varmaan joku puhelin kädessä. Mä en ymmärrä, nykyään kun on melkein jokaisessa 2010-luvun autossa bluetooth handsfree integroituna autoon, onko se niin helvetin vaikeaa parittaa sitä puhelinta? Koko aika tulee vastaan näitä idiootteja, jotka puhuu puhelimen vaikka alla on joku uusi A3/4/5/6/7, BMW yms. Onko se jotenkin cool ja näyttää tärkeämmältä kun on puhelin kädessä ja ajaa kuin itse ihmisperse?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Ei tyhmä tajua, se ei osaa tai "ei ennenkää oo tarvinnu".
Ihmisperseitä liikenne täynnä.

Mä sanon, et luurin kopeloinnista 5k€ sakko per kerta. 1) innostuu poliisi sakottamaan ja 2) aivan TAATUSTI loppuu se paskanperseily äkkiä.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ihmisten tyhmyys :roll:
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005292450.html

Tällaista vaan ei haluaisi uskoa, mutta kuvakaan ei yllätä, kun tuollaista suoritusta olen todistanut ihan livenä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

billy
Viestit: 264
Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja billy »

Alfissimo kirjoitti:Ihmisten tyhmyys :roll:
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005292450.html

Tällaista vaan ei haluaisi uskoa, mutta kuvakaan ei yllätä, kun tuollaista suoritusta olen todistanut ihan livenä.
Tuollaisia tampioita on (ainakin pk-seudun) liikenne puolillaan. Ja sitten ainoa asia mitä tolla tapahtumapaikallakin (Kehä I) valvotaan on se jos ajat 7km/h YLInopeutta. Se on murhasta seuraava rikos. Kaikki tuollainen Quasqain kuljettajan tyyppinen piittaamaton käytös menee "virheitä sattuu" -kategoriaan ja sormien läpi.

Tästä loistava todiste on ollut kotimainen Poliisit -realitysarja. Siellä ei ole vuosien saatossa juuri ketään toheloitsijaa / tumpeloa sakotettu vaikka olisivat kuinka urakka sekoilleet liikenteessä.

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Diudi ja Bimmeri kuskithan on kaikki k...päitä, ainakin tällä sivistolla.

Torstai aamuna Klaukkalassa mustan 159:n kuski pesi kyllä kaikki muut.
Hiekkarekka ja meikäläisen urheilukylki seistiin vanhan S-marketin valoissa stadiin päin menossa. Peilistä katsoin, kun Alfauros tuli "miljoonaa" takaa ja otti vasemmalle kääntyvän kaistan = menee Klaukkalan dösäasemalle. Vihreän vaihtuessa savun saattelemana rekan eteen kohti stadia :snipersmile: Perseily jatkui Lidl:in valojen jälkeen. Carstationin kohdalla taas savua putkesta ja keltaisella viivalla ohi. Motarille kääntyessä oli 3 autoa edellä. :mrgreen:
Ride on!

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tossa eilen nelostiellä oli se "suurkolari" Lahteen päin, vähän ennen Renkomäen liittymää... Tosiaan näytti siltä, että Volvo oli lähtenyt vasemmalle kaistalle kilkaten Seatin, jonka seurauksena 4 muuta kärsi peräänajossa. Ilmeisesti peräänajajien eka ei ajanut kenenkään perään, mutta muilla turvaväli huono. Oli tuuria, kun osuttiin kohdalle pian tapahtuman jälkeen ni ei paha ruuhka ollut.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

^^Harvassa taitaa olla automerkit, joilla ei koskaan perseiltäisi.

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja legza »

Tuomas K kirjoitti:^^Harvassa taitaa olla automerkit, joilla ei koskaan perseiltäisi.
Peugeot on aina ottavana osapuolena. :mrgreen: ja muut sen jälkeen.

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Poliisi ohjeistaa: "Älä. Koske. Siihen. Jarruun"
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/2017072 ... 3_u0.shtml

Minusta siedätyshoito voisi toimia paremmin. Siis että poliisiauton näkisi, etenkin työmatkaliikenteen aikana muutoinkin kuin onnettomuuspaikan kohdalla, muutaman kerran vuodessa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

gYdEbUh kirjoitti:Lahdessa Launeella oli taannoin monta päivää aika jännä nopeusrajoitusjärjestely kun tietyömaan takia rajoitus oli 50, mutta muutaman sadan metrin päässä on taajama päättyy merkki, eikä siinä kohdalla tai pian sen jälkeen ollut merkittävää tietyötä, niin laillisestihan nopeus nousee tuossa 80? Vaikkakin nopeus oli selkeästi tarkoitettu olemaan 50.
Tietyömaiden merkintä on keskimäärin perseestä. Tuotakin näkee, että nopeusrajotus nostetaan työmaan kohdalla. Vantaalla on kevään mittaan tehty pieni korjauksia Vaskipellon/Kaivokselan alueella. Aluerajoitus 40, mutta reippaat työmiehet ovat aina pystyttäneet tien sivuu tolpan, jossa on tietyömerkki ja rajoitusmerkki, jossa lukee 50. :-D

Olihan siitä viidestäkympistä kyllä vedetty hylkäysraksit yli ... kapealla maalarinteipillä, joka erottuu tosi hyvin. Ei ny voinu oikeanlaista merkkiä hankkia, vaikka samalla alueella on puuhasteltu koko kevät.

Taajaman ulkopuolella on tullut vastaan tietyömaan kohdalla huputettu 70 -rajoitusmerkki. Kiva oli sen ansiosta päästellä kahdeksaa kymppiä. :mrgreen:

Suurin ongelma on kuitenkin se, ettei työmaa päättymisestä ilmoiteta. Niinpä jengi on ottanut tavaksi, että pari sataa metriä sen työmaamerkin jälkeen voikin jo kiihdyttää taas takaisin normaaliin marssivauhtiin. Vaan joskus on tullut mäennyppylän/kaarteen jälkeen vielä toinen paikka, missä on työkoneita tiellä, vain 1 kaista ja jengi lataa sinne kahta kaistaa 110+ mittarissa, kun pitää paalupaikasta taistella (sama ilmiö kuin moottoriteiden alussa).

Päättymisen ilmoittaminen mättää silläkin tapaa, että työmaamerkit ja alennetut rajoitukset saattavat unohtua kuukausiksi paikoilleen työn valmistuttua. Vihdintiellä oli rajoitus tiputettu 70->60, kun Vanhan Hämeenkyläntien risteyksen valoja korjattiin. Merkit poistuivat vasta pari kk sen jälkeen, kun valot saatiin toimintaan. Tammistossa unohtui tietyömerkit kadun varteen puoleksi vuodeksi...

Siitähän ei puolestaan tarvi edes keskustella, miten pyöräteiden työmaat ja kiertotiet (esim. valtaväyliä ylittävien siltojen tai niitä alittavien tunnelien ollessa suljettuina) merkitään - ei mitenkään. Tai jos työmaan kupeessa oleva tunneli täyttyy sadevedestä, niin joutaahan se siinä olemaan viikon...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Gasket
Viestit: 1118
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Gasket »

^ Tässä kylällä on muuten parasta aikaa 40-aluerajoitusalueella 50 tietyöpätkä. Jolleivat ole muuttaneet tuota ihan hiljan kun siitä oli ihan lehteenkin kirjoitettu että ei ny ihan ole ehkä kohdallaan.

Nuo tietyömerkinnät on kyllä tosiaan ihan miten sattuu aina. Tosi kumma juttu ettei niitä oikein kunnioiteta...

Joskus ausseissa käydessä kiinnitin huomioita kun oli työmaan ja hotellin välillä tietyö. Siinä oikeasti porukka himmasi justiinsa siihen rajoitettuun nopeuteen ihan kaikki. Tosin illalla kun työmiehet lähti pois, niin huputtivat nuo rajoitusmerkitkin. Olihan siinä jotain keiloja ja kaivantoja, mutta eivät sinällään tietä kaventaneet joten sai päästellä normirajoituksen mukaan jollei ollut men at work.

Täällä jos on kaivuri pellolla 40 m tiestä parkissa kuukauden niin siinä kohdalla on 50 rajoitus...
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Gasket
Viestit: 1118
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Tässähän on sellainen kalanruotoparkki missä itse päivisin autoa pidän. Ei ole ihan hirmu leveä alue ja siksi vinoparkki, että mahtuu ajamaan ympäri kun pois/sisään pääsee vain toisesta päästä.

Eilen katselin, että yksi farkku-anjovis ei ole ihan osunut ruutuun, noin 2 m jäänyt edestä vajaaksi. No kyllä siitä vielä mahtui takaa ohi, ainakin henkilöauto.

Tänä aamuna sama anjovis: No nyt ajettu ruudun perälle asti, mutta noin 20 cm ollaan naapuriruudussa sivusuunnassa :lol:

Mitenköhän huomenna osuu :silly:

Talvella tuo nyt olisi ihan yksi hailea kun ei autoja ihan ruuhkaksi asti ole. Näin heinäkuussa väkeä ja autoja sitten riittääkin ja monasti noita sitten on pitkin nurmikoitakin. Ja juu, ei ole pysäköinninvalvontaa. Tosin parempi mielestäni nurmikolla mitä jossain oikeasti tiellä, eikä ihmiset yleensä ihan ääliöparkkeja tee kun on vähän vapaata ja sikäli mielestäni homma toimii ihan hyvin.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^Minulla oli kerran ilo ja kunnia seurata, miten anjoviksen autopesu kesti kolme varttia. Tästä 35 min kului ao. lossin sovitteluun pesulinjalle. Haastetta piisasi, koska pesuun sopii vain 2,6 m leveä auto ja tehtävänä oli ajaa suoraan ovesta sisään. Tuo suoraanajo se haastavin osuus oli eli sankari onnistui aina ajamaan autonsa poikittain pesukoneen kiskoille. :crazyeyes:

Eilen aiheutin pahennusta konttaamalla 80-rajoitusalueella niinkin hitaasti kuin 83-84 km/h todellisella nopeudella. Ihan järjettömän hidas nopeus kapealla, mäkisellä ja mutkaisella tiellä. Vedin perässäni pitkää jonoa ja jojotteluliikettäkin syntyi, kun perävaunut tippuivat ylämäissä kyydistä, lähtivät mäen harjalla kirimään kiinni ja meinasivat alamäessä ajaa perseeseen, kun en pumpannut nopeuttani 75-110 kuten kunnon kansalaisen kuuluu.

Niinpä noilla järkiautoilijoilla käämilakka kärysi ja sitten nähtiin näitä hienoja ohituksia, joista parhaan tarjosi perinteinen itsemurhakandidaatti, toyota varis, perinteisellä "ohitus keltaisilla viivoilla ja ylämäessä" suorituksella. Oli siinä joukossa kyllä yksi perseennuuksija-bemarikin, mutta muut tätä järkautosarjaa, vanhaa golffia, Renaultin uudempaa tilakotiloa (Kalos?) ym.

Noh, hieman myöhemmin tie muuttui huomattavasti tasaisemmaksi, leveämmäksi ja rajoituskin nousi sataseen. Mitä tekee järkiautoilijat tässä tilanteessa? Tietenkin tyytyvät ajamaan tiiviinä jonomuodostelmana 85-90 km/h ajavan peräkärryn vetäjän tai rekan perässä, ilman pienintäkään yritystä ohittaa. Taas kerran herätin syvää pahennusta (ilmeni mm. kaukovalojen vilkutteluna), kun ohitin järkiautoilijat.

Tulen jatkamaan tällä tyylillä, koska se selvästi vituttaa järkiautoilijoita, mikä on niille ihan oikein. :twisted:
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Eilen kehä3 oli ilo jakaa kotimatka joidenkin isukilta lainatun Audi Q7:aa ohjastavien junnujen kanssa. Ensin madellaan 80 kmh alueella 70-75, siten että toisella Audistilla kuola valuu toisesta suupielestä ja toisella räkä nenästä. Siinä vaiheessa kun lähdin ohittamaan niin ylättäen siinä vaiheessa kun Audi jää kuolleeseen kulmaan löytyy s tronicista kick down. No pääsee Jeepilläkin kuitenkin ohi näistä pelleistä, vilkaisu taustapeiliin, josta näkyy 4 x keskareita :mrgreen: Tuumasin tästä tulee hauskaa. Sitten painelivat ohi ja keulaani viistäen eteen ja jarrua perään. Ei vittu mitä idiootteja.

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Aamuisin lähes samassa kohtaa 3-tiellä Kaivokselan ja Kehä1 välillä tien tukkona on mopo-auto :evil: . Yleensä en ole noista suivaantunut, mutta tämä jannu ei kyllä itsesuojeluvaistoa omista. Itse ajaa 40km/h kun muut tulee parhaimmillaan 100km/h siihen, ja sitten aletaan tekemään paniikkijarrutuksia ja väistöjä toiselle kaistalle. Onneksi itse osaan jo ennakoida tämän ja tulen valmistautuneena tilanteeseen

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Mihin aikaan? Ei ole mun silmiin vielä osunut, mutta hyvä tietää kun ei aamun aikataulu ihan kiveen hakattu ole.

Eikä siinä, etteikö moisesta olisi oikeasti häiriötä tuon väylän liikenteelle, mutta vähän kehtaan kyllä heristää sormea sille poppoolle, joka tykittää satasta 80 rajoitusalueella ilman turvavälejä - eli lähes kaikille. Näiden ansiosta saadaan ihailla samanlaista jarruvalomerta mm. bussin lähtiessä pysäkiltä ja jonkun kohteliaan antaessa tietä, mikä on toki täysin ennustamaton luonnonilmiö sekin, salama kirkkaalta taivaalta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
molsky
Viestit: 439
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja molsky »

50:n alueella ajetaan 40:ä ja sitten liikennevaloristeyksen jälkeen kun nopeus vaihtuu sinne 40:n niin valoista ampaistaan sellaista vauhtia matkaan lopulta, että ollaan jo sakkorajan yläpuolella... Tämä tuntuu olevan yleinen käytäntö Kuokkalan sillan kohdalla kumpaankin suuntaan mentäessä.

Gasket
Viestit: 1118
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Gasket kirjoitti:
Eilen katselin, että yksi farkku-anjovis ei ole ihan osunut ruutuun, noin 2 m jäänyt edestä vajaaksi. No kyllä siitä vielä mahtui takaa ohi, ainakin henkilöauto.

Tänä aamuna sama anjovis: No nyt ajettu ruudun perälle asti, mutta noin 20 cm ollaan naapuriruudussa sivusuunnassa :lol:

Mitenköhän huomenna osuu :silly:
Tästähän tuli hyvää viihdetty. Tänä aamuna on ruudun keskellä, mutta nyt on keula noin 0,5 m pitkänä. Lisänä kojelaudalla on parkkikekko. Ei täällä kiekkopaikkoja ole ainoatakaan mailla halmeilla.. Tuskin se siihen on jäänytkään kun eihän se siinä ajossa pysy millään. En kyllä katsonut mihin oli aika käännetty.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Olenko ainut vai onko muut huomannu, että päiväajovaloista ei ole niin helppo kuin perinteisistä valoista arvioida ohitustilanteess vastaan tulevan auton etäisyyttä? Vai onko mun näkö/koordinointikyky vain heikentynyt. :)

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Polforea kirjoitti:Mihin aikaan? Ei ole mun silmiin vielä osunut, mutta hyvä tietää kun ei aamun aikataulu ihan kiveen hakattu ole.

Eikä siinä, etteikö moisesta olisi oikeasti häiriötä tuon väylän liikenteelle, mutta vähän kehtaan kyllä heristää sormea sille poppoolle, joka tykittää satasta 80 rajoitusalueella ilman turvavälejä - eli lähes kaikille. Näiden ansiosta saadaan ihailla samanlaista jarruvalomerta mm. bussin lähtiessä pysäkiltä ja jonkun kohteliaan antaessa tietä, mikä on toki täysin ennustamaton luonnonilmiö sekin, salama kirkkaalta taivaalta.
Siinä 6.35-6.45 välisenä aikana yleensä olen tuossa. Ja tuossa samassa kohtaahan on pari pysäkkiä jotka aiheuttaa juuri tuota mainitsemaasi jarruttelua. Eilen kun lähestyin mopo-autotilannetta, roikkui takapuskurissa kiinni sorapuolikas, kiva oli siinä itse yrittää pitää turvaväliä :?, sitten Kehä1:llä se paineli nastalaudassa kaikista ohi, ollen Tapiolassa kuitenkin minun edessä. Itse aina lähden niin aikaisin että saa körötellä ihan hissukseen töihin.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Njuu, ei ihan osu mulle, minä oon tuolla kohden nykyään yleensä kasin nurkilla. Silloin, kun konttuuri oli siinä Kaivokselassa, olin mestoilla 0700-0730 -välillä, mutta laskeuduin pois juurikin Kaivokselan rampista.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Jännää kun ajaa 900 km välillä Tampere-Jyväskylä-Oulu-Kemi-Rovaniemi-Kittilä-Sirkka ja matkalle ei osu yhtään ainutta idioottia Audi-kuskia tms. täyskahelia, älyvapaine ohituksineen :silent: ....Kaikki ajoivat siististi, rajoitusten mukaan, toisia kunnioittaen. Motoristit ja raskasliikenne erityisen mallikkaasti!.... Ruotsalainen asuntovaunuilija sai tämän reissun korkeimmat pisteet! Nopeutta tasan 82km/h, kun tie oli vapaa edessä siirtyi hieman enemmän pientareelle ja vilautti vilkulla ohitusmerkin. Täysin tuntematon toimintatapa Suomalaiselle. Kaksi kertaa ohitin tämän teiden ritarin kun poikkesin välillä tankkaamassa ja aina sama toimintakaava :-D .......Mukavaa oli ajella.

Takaisin tullessa sama meno todennäköisesti jatkuu Orivedelle asti jonka jälkeen, jos vanhat merkit pitävät paikkansa, saakin sitten olla silmät selässä ja henki kurkussa aina kotiportille asti :roll: :roll: .....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

^Sait ajaa rauhassa, koska kaikki kahelit ovat kokoontuneet tällä viikolla Tampereelle. Olen päättänyt olla avautumatta tässä ketjussa yksittäisistä tapauksista, mutta tällä viikolla on jo useampi sen asteinen torveilu osunut silmiin, että päätöksen peruminen on ollut lähellä.
Olenko muuten oikeasti ainoa, joka ajaa kuuttakymppiä siinä Lamminpään liittymän kohdalla, jossa on Vaasan suuntaan ollut pari kuukautta 60 km/h rajoitus "työmaaliittymän" takia? Mitään työmaaliittymää siinä ei tosin koko kesänä ole ollut, mutta kai se rajoitus silti on voimassa. Silti aina joku on työntämässä vauhtia ja toista kaistaa lasketellaan ohi niin että soi.
Järkiautoilija

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

^ Olet ihan varmasti ainoa....

PS: Kaikki kahelit ovat kokoontuneet tällä, ja ensi-, ja sitä seuraavalla viikolla Tampereelle.... :( :(
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Millään ei haluaisi haukkua "oman pitäjän" liikennekulttuuria, mutta jostain syystä....kuten useasti on tullut todettua :roll: ....Tampereen alueelle sattuu osumaan uskomaton määrä kaiken maailman idiootteja/esittäjiä/törkeilijöitä.......Ei saisi tietenkään yleistää mutta hämmästyttävän usein nämä ääliöt ajavat Audi-merkkisellä autolla! Alla on lähes poikkeuksetta A4/A6 malli valkoisena tai mustana farmarina, varustettuna pienimmällä mahdollisella diesel-moottorilla......2,0TDI Quattro lukee yleensä peräpeilissä....Hyvänä kakkosena tulevat Farmari Volvoilijat V70 Dee kakkosineen....
Jostain syystä näille "keski-kokoluokan-perhe(työsuhde??)autoilijoille, Mondeot/Cee-Meset/Anjovikset..., Lancian tai vielä varmemmin, Maseratin näkeminen aiheuttaa adrenaliiniryöpyn joka purkautuu esiin jonkinlaisena tyhmyytenä liikennöinnissä!! Kiilaaminen valoissa, roikkuminen muutaman kymmenen sentin päässä perässä, typerät ohitukset, "kisan" hakeminen valoissa, keskisormen näyttäminen(!).....Kaikki on tuttua......
Pitää nyt selventää, etten aja itse mitenkään provosoivasti, esitä mitään, kiihdyttele valoista tms. muuta tyhmää.....Tuntuu vaan että kerään näitä ääliöitä kuin kärpänen kärpäspaperia.....En oikein käsitä mikä tässä on?? Luulisi että Tampereen talousalueen noin 250000 asukkaan joukkoon mahtuu hieman sitten kalliimpaakin kulkinetta jolle voi olla kateellinen?!?! Sadan tuhannen euron autoa löytyy jo ihan perus-marketin parkkikselta useita kappaleita.....Miksi 80000e Audin kuljettajan täytyy esittää jotain 10000e Maseratin omistajalle??? Onko Pippeli tosiaan niin pieni ettei tajua yhtään mitään luonnonlaeista?? Diesel-herra-ties-missä saattaa hyvinkin olla 230 heppaa/550 nm vääntöä. Kyllähän tällainen ohjus nyt jättää jonkun -90 luvun Maseratin mennen tullen jos haluaa?!?!
Okei. Oma kiihtyy kait sataseen jossain 6,2 sekunnissa mutta haluanko kokeilla sitä??!! En halua. Seurauksena on todennäköisesti revennyt ahtoputki/ porsinut perä......
Kuten sanoin, ei saisi yleistää. Olen tavannut myös liikenteessä Audi RS6:lla ajavan herrasmiehen, joka maantiellä kiitti kauniisti vilkulla ohituksen jälkeen ja ajoi tasan sataa satasen alueella. Autossa kumminkin kait jotkut 600hv.....

Jeremy Clarkson sanoi aikanaan että; "Alfas are for nice people".....Voin allekirjoittaa tämän. 10 vuotta foorumilla ja kukaan ei ole tullut vinoilemaan siitä etten omista tällä hetkellä alfaa. Vaikka niitä on ollutkin kuusi kappaletta, niin siltikin joku olisi voinut toivottaa tervemenneeksi fiiat/lancia-foorumin puolelle. Täällä kaikki saavat ajaa/omistaa/kertoilla kuulumisia mistä tahansa autoista. On Alfaa, Fiiattia, Maseratia, Ferraria, Rellua, Pösöä, Mersua, jenkkiä....ties mitä!
Jotenkin tuntuu siltä että jossain Audi Clubilla on huomattavasti ahdasmielisempää?? (voin olla väärässä...) Muutama työkaveri ajaa Audilla ja kyllä valitettavasti jotenkin puheista kuultaa läpi se, että juuri HE ajavat maailmankaikkeuden parhaalla tuotteella. Jutut koostuvat yleensä siitä miten S-Line varusteluun sai lisättyä merkkiliikkeessä jonkin saatevalojen pituuden 63 sekuntiin!! UH. Upeaa. Tai sitten puhutaan siitä miten kyykytettiin jotain mersua jossain mutkapätkällä, kun se ei vaan mennyt niin näytettiin "mistä kana pissii!"......

Varmasti myös Alfa kuskien joukosta löytyy huonosti liikenteessä käyttäytyviä yksilöitä, mutta hyvin hyvin harvinaista tämä tuntuu olevan....Hieman syvempi keskittyminen/omistautuminen omaan autoiluun , tuntuu kulminoituvan myös suurempaan suvaitsevaisuuteen/ymmärtämykseen muita tielläliikkuvia kohtaan??
Olenko väärässä?
Tässä vain muutama oma pohdinta...Saa jatkaa jos haluaa....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

pitkämies kirjoitti:Olen tavannut myös liikenteessä Audi RS6:lla ajavan herrasmiehen, joka maantiellä kiitti kauniisti vilkulla ohituksen jälkeen ja ajoi tasan sataa satasen alueella. Autossa kumminkin kait jotkut 600hv.....
Kuuttasataa heppaa ei tartte repiä. Sillä tietää ehtivänsä eikä se ole niin justiinsa, käyttääkö tehoista 18 vai 22%, kun ei normiliikenteessä kuitenkaan ~koskaan mennä lähellekään täyyysiä. TeeDeeIillä voi odottaa (alle 200hv ja yli 1500kg se on odottamista, vaikka mennään täyyyysiä) S-Tronicin paiskovan vielä kolmosen sisään ennenkö mennään edes satkua.
pitkämies kirjoitti:10 vuotta foorumilla ja kukaan ei ole tullut vinoilemaan siitä etten omista tällä hetkellä alfaa. Vaikka niitä on ollutkin kuusi kappaletta, niin siltikin joku olisi voinut toivottaa tervemenneeksi fiiat/lancia-foorumin puolelle. Täällä kaikki saavat ajaa/omistaa/kertoilla kuulumisia mistä tahansa autoista. On Alfaa, Fiiattia, Maseratia, Ferraria, Rellua, Pösöä, Mersua, jenkkiä....ties mitä!
Olen huomannut saman, ei täällä oikein ole merkkiangstia - mitä nyt välillä essonbaareillaan Toyotasta ja VAG:sta ja edullisista, järkevistä valinnoista.

Olen pähkäillyt, että ainakin osittain se johtuu siitä, että Alfalla on ns. tavalliseksi automerkiksi kohtuullisen isossa suhteessa kokonaistuotantoon nähden jännää ja erikoista ja käyttöautorintamalla puolestaan ei ole "jokaiselle jotain" -mallistoa. Tämän ansiosta on ymmärrettävää ja vähän pakollistakin, että porukalla on mitä erikoisimpia harrasteAlfoja, mutta laajalla merkkikirjolla käyttöautoja. Audistin on helppo uinuttaa toiselle, että olisi pitänyt ostaa Giulian sijasta A4, mutta vaikea meidän on sanoa että A4 Avantin sijasta olisi pitänyt ostaa Giulia SW tai enemmän tilaa kaipavalle A6 Avantin tai 5-farkun sijasta se tulevaisuuskuvissa peiton alla makaava isomman segmentin farkku - tai edes sedani. Meidän on vähän pakko ymmärtää muitakin käyttöautoja, minkä kautta syntyy myös osaltaan parempaa solidaarisuutta tähän pieneen porukkaan. T: ökybemaristi, joka edelleen manaa että miksi, oi miksi 939-sarjaan ei naitettu 1750TBi:n jatkoksi Q4 -voimansiirtoa - ja miksi edes sitä viispytty-Q4:sta ei saanut takaovettomiin malleihin.

Toinen vaikuttava seikka on se, että porukka on pieni. Etenkin aktiiviset foorumilaiset morjestaa toisiaan suhteellisen hyvällä prosentilla, vaikkei nelipyöräisiä tunnusmerkkejä tai vaikka merkillisiä vaatetuksia näkyvissä olisikaan. Toisinsanoen me tunnetaan toisemme, mikä on myös omiaan parantamaan ymmärrystä kaverin erilaista valintaa kohtaan.

Ainakin jälkimmäinen osuus lipsahtaa kyllä liikenteen ulkopuolelle, joten jos aiheesta jatketaan enemmän, siirrytään johonkin toiseen ketjuun.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

pitkämies kirjoitti:Muutama työkaveri ajaa Audilla ja kyllä valitettavasti jotenkin puheista kuultaa läpi se, että juuri HE ajavat maailmankaikkeuden parhaalla tuotteella.
Olisiko tätä vähemmän Alfa Romeon kohdalla ihan siitä syystä, että niin suurella osalla ihmisistä on Alfasta negatiivinen tai vähintäänkin ristiriitainen kuva. Egoboostia etsivät janarit hakeutuvat luonnostaan sellaisten merkkien pariin joilla saa helpommin toivotun vaikutelman aikaiseksi. Valitettavasti nämä jepet erottuvat usein myös liikenteessä.

Sanotaan nyt samaan syssyyn että tuntemani Audilla ajavat tai ajaneet heput ovat oikein fiksuja ja mukavia kavereita, vaikkakaan eivät erityisesti automiehiä (lukuunottamatta yhtä kummassakin asiassa poikkeuksen tekevää henkilöä). Hyvää seuraa ovat enimmäkseen myös kohdalle osuneet Bemarilla ajavat mutta tuntuvat olevan selvästi kiinnostuneempia autoista ja autolla ajamisesta. Otanta tosin on sen verran pieni ettei tästä kummoisia voi päätellä.
- Epäkelpokeräilijä -

Gasket
Viestit: 1118
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Joku hurlidurli-kuski kunnostautui tänään iltapäivästä Hollolan tienoolla. Yllättäen oli melkoinen letka. Lasketteli keskiviivaa pitkin jonon ohi välittämättä vastaantulevista autoista. Hitusen säpsähdin kun pärrä tulee rinnalle vaikka vastaan lappaa autoja :shock: Jostain leipätehtaan tienoilta kääntyi sitten oikealle, että voittiko sitten ihan mahdottomasti... Tuota menoa on varmasti otsikoissa ennen syksyä :?
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Rasvis kirjoitti:
Egoboostia etsivät janarit hakeutuvat luonnostaan sellaisten merkkien pariin joilla saa helpommin toivotun vaikutelman aikaiseksi. Valitettavasti nämä jepet erottuvat usein myös liikenteessä.
"Re: Mitä kuvittelit saavasi kun hankit 1. XXXX:si? Mitä sait?
Kirjoittaja bxxxxxxxxd »

Hyvää fiilistä, ihailua sekä kateutta. Kaikki toteutuivat odotusten mukaisesti"

:? :? :?

Kuten esimerkiksi tässä, kun on siirrytty compacti Bemarista toisen "paremman luokan saksalaisen rattiin ostamalla 2-paikkainen bulevardisportti... :2gunfire:


Ihan oikeasti mikä näitä ihmisiä vaivaa???

Avatar
Teddy
Viestit: 367
Liittynyt: 03 Tammi 2017, 17:57
Paikkakunta: Kaakkois-Suomen idioottireservaatti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Teddy »

savijo-r kirjoitti:
Rasvis kirjoitti:
Egoboostia etsivät janarit hakeutuvat luonnostaan sellaisten merkkien pariin joilla saa helpommin toivotun vaikutelman aikaiseksi. Valitettavasti nämä jepet erottuvat usein myös liikenteessä.
"Re: Mitä kuvittelit saavasi kun hankit 1. XXXX:si? Mitä sait?
Kirjoittaja bxxxxxxxxd »

Hyvää fiilistä, ihailua sekä kateutta. Kaikki toteutuivat odotusten mukaisesti"

:? :? :?

Kuten esimerkiksi tässä, kun on siirrytty compacti Bemarista toisen "paremman luokan saksalaisen rattiin ostamalla 2-paikkainen bulevardisportti... :2gunfire:


Ihan oikeasti mikä näitä ihmisiä vaivaa???
Täytyy sanoo, että minuu enimmäkseen säälittää tommottinen, mutta kukin kai taaplaa tyylillään... :roll:
Operating at the speed of dark

Gasket
Viestit: 1118
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Kuva

Pääjutussa käsiteltiin sitä miten hankitaan 150 kameraa lisää parantamaan liikenneturvallisuutta.

Jotenkaan en oikein pidä tästä kehityssuunnasta. Olisi kyllä ihan hupaisa jäynä käydä perjantaina iltapäivästä johonkin motarin varteen laittamassa 40 lätkä pystyyn :silly:

Ehkä liikenneturvallisuus on muutakin kun nopeuksien Orwellimaista valvomista. Pelottavaa vaan, että näitä ajattelijoita on ilmeisesti suht korkeissakin ja päättävissä viroissa.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kun olisi edes aprillipäivä...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mulla on käyttöautossa "rajoitin" sadassakuudessakympissä, siitä kun loppuu siinä nopeudessa välitykset (eli jonkun kikkareen maksimi pyörintänopeus) kesken. Ajatus ei ole kyllä häirinnyt yhtään, enkä usko että häiritsisi sen enempää jos se olisi sadassaneljässäkympissä. Tuolla liikenteen seassa isommilla nopeuksilla ei ole mitään käyttöä.

Se on sitten eri asia onko asialla liikenneturvallisuuteen isoa merkitystä. Urpoilemaan pystyy kyllä vallan komeasti vaikka sataankahteenkymppiin rajoitetulla autollakin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Huippunopeuteen riittää vallan mainiosti 140, ei siinä mitään, mutta kaikki muu holhous ja päätösvallan poisvieminen huolestuttaa enemmän.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Gasket
Viestit: 1118
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Harvemmin juu normiliikenteessä tarvitsee yli 140 päästä.

Saisi ratapäivillä rajoitetun nopeuden vuoro ihan uuden merkityksen :mrgreen:

Mutta vakavasti, niin sehän tuossa on että kun jotain keksitään niin ei kauaa mene kun niitä kierretään. Sitten valvotaan, tutkitaan ja kytätään ja ajaminen kallistuu entisestään. Puhumattakaan miten sitten taas vanhat autot. Kai sitten poliisiautotkin rajoitetaan :roll: Tulisi jänniä takaa-ajoja kun toisella menee 138 ja toisella 139 :lol:

Talvikelissä olisi myös varmasti jonniin verran ongelmia jos yritetään rajoitusmerkit tunnistaa. Toki tuokin varmasti menisi siten, että automatiikka jeesaa ja kuski on päävastuussa. Jolloin entistä enempi menee huomiota vain rajoitusten kyttäämiseen. Jos tuota automaattirajoitusta ei voi ohittaa, niin liekö sopivasti lumeentunut "80" muuttuukin auton mielestä "30" tai jos motarilla 120:n ykkönen onkin lumessa.. Jos taajamassa kamera pimenee, niin ajetaanko sitten max 40 kunnes saa auton huoltoon. Tuulilasien vaihdot.. Kaverille vaihdettiin lasia kolme kertaa ennenkuin kaikki kaistavahdit ja automaatit toimivat taas. Puhumattakaan jos ihmisille luodaan se kuva, että ajaminen on aina turvallista kun auto huolehtii siitä. Jo nyt on välillä talvisin niitä ihmettelyjä miten voitiin mutkasta mennä pitkäksi kun on se ajonvakautus. Valitettavasti se ei fysiikan lakeja muuta ja jos perstuntuma unohdetaan niin huonostihan siinä käy oli rajoittimia tai ei. Jos tulee automaattijarrut, niin jäisellä tiellä alkaa tulla varmasti hauskoja nippuja. Auto kuitenkaan tuskin osaa arvioida pysähtymiseen tarvittavaa matkaa keliolosuhteiden mukaan.

Jotenkin tuntuu, että ajattelu tosiaan menee kovasti siihen suuntaan jotta ainoa millä on mitään väliä on nopeus. Jos kukaan ei ajaisi yhtään ylinopeutta, niin liikenne olisi 100% turvallista. Just juu. Paljonko lie resursseja poltetaan tällaisiin pohdintoihin. Alkua oli jo lentävien lakkauttaminen ja veikkaisin, että ylikomisario Pahkinkin saisi enempi liikenneturvallisuutta parannettua ihan vain jalkautumalla tuonne liikenteeseen.

Toivotaan, että realismi voittaa eikä noita haaveluita siirry todellisuuteen omana elinaikana. Mielestäni tuo aktiivisen turvallisuuden jatkuva siirtäminen passiiviseen suuntaan on erittäin huono kehityssuunta.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Yksi asia.


MITEN VITUSSA 3KMH YLINOPEUDEN VALVONTA VAIKUTTAA LIIKENNETURVALLISUUTEEN? Jumalauta YKSIKÄÄN todistettavasti puolueeton tutkimus tai testi ei näytä tilastoissa mitään liikenneturvallisuuteen vaikuttavaa muutosta kameratolpilla - ainakaan parempaan päin. Sen sijaan kännykällä runkkaajat voisi viedä saunan taakse, sillä jotain realistista vaikutusta voisi ollakin. Perkele.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Puututaan siihen mihin pystytään, ja mistä saa helposti tuottoa sijoitukselle. Turvallisuudella sitten perustellaan helppoa rahastusta.

Kännykänräplääjät, huimapäät(perheautoilla taajamissa suhaavat rallikuski), suojatiesääntöjen rikkojat ja muut vaaralliset kuskit jotka ei erota vasenta oikeasta tai ymmärrä että autossa on kääntyvät etupyörät ovat ne, jotka aiheuttaa turvattomuutta liikenteessä. Mutta, milläs valvot, kun leikkauksia tehdessä ensin annetaan kenkää poliisille, joka korvataan sillä tolpalla.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Raihoitustarpeeseen paras ratkaisu olisi istuttaa poliisi pilkkijakkaralle vapaavalintaisen liikenneympyrän läheisyyteen. Tuosta sitten vaan liputtaa sivuun kaikki vilkkua käyttämättömät ja kerää rahat pois kuljeksimasta.
VMP

sanctus
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Näiltä "kiihdytän kun näen keltaisen" -tyypeiltä pitäis kyllä *ITTU REPIÄ PÄÄ IRTI.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^Hiljattain näin suorituksen, missä kuski veti lukkojarrutuksen keltaisen nähdessään. Oli vaan liian lähellä ja auto pysähtyi keskelle vilkasta risteystä. Onnistui sen hädissään sammuttamaankin ja siinä sitten odoteltiin mitä kuski arpoo järkevimmäksi ratkaisuksi.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^^^kannatan, old skool liikennepoliisia oikeassa uniformussa. Nuo liikenneympyrät aiheuttaa joillekin valtavia vaikeuksia. Sivuun kuuluisi sitten liputtaa myös ne, jotka vilkuttaa ympyrän pyörimissuunnan mukaan :lol: pilkkijakkarasta en tiedä, istuminen rasittaa yhteiskuntaa ja aiheuttaa kustannuksia sairaanhoidossa myöhemmin.

sanctus
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja sanctus »

^^Veikkaan ettei kaverilla ollut ihan taajamanopeudet käytössä tuossa, vaan ihan tällainen perustilanne esim. Helsingistä Sörnäisten rantatieltä, Hämeentieltä tai Mäkelänkadulta ihan mistä tahansa valo-ohjatusta risteyksestä.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

jkk kirjoitti: Sivuun kuuluisi sitten liputtaa myös ne, jotka vilkuttaa ympyrän pyörimissuunnan mukaan :lol:
Tässä on sellainen heikkous / oiva rahastuspaikka (yliviivaa tarpeeton), koska joissain vapaissa länsimaissa vilkutetaan nimenomaan sisällepäin. :mrgreen:
VMP

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

sanctus kirjoitti:^^Veikkaan ettei kaverilla ollut ihan taajamanopeudet käytössä tuossa, vaan ihan tällainen perustilanne esim. Helsingistä Sörnäisten rantatieltä, Hämeentieltä tai Mäkelänkadulta ihan mistä tahansa valo-ohjatusta risteyksestä.
Oli sillä ihan lailliset lukemat. Joissain tapauksissa läpi ajo voi olla fiksumpi juttu, kynhan ei punaisille mene.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Eilisellä 156-156 junalla vetäisin parista valoista vanhankoilla keltaisilla, tietoinen valinta....

Vastaa Viestiin