alfa ostos ?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 09 Touko 2005, 01:47
alfa ostos ?
moi
olen ajatellut ostaa alfa 156 V6 auton. mitä pitäisi katsoa ? onko heikouksia
autolla ajettu 140 000 km huollot on tehty (huoltokirja) jakohiha
,jarrupalat ja taka levyt vaihdettu ,Mitäs remonteja on tulossa noille
kilometreille ? pelästyin pikuisen tuota tulppien vaihto talkoota
onkos autossa muita yhtä vaikeita remonteja ? mulla on renault 19
Mimoisia noi 2 litran koneet on huoltojen suhteen ? kaksi litrainen
olisi aika paljon halvempi !
olen ajatellut ostaa alfa 156 V6 auton. mitä pitäisi katsoa ? onko heikouksia
autolla ajettu 140 000 km huollot on tehty (huoltokirja) jakohiha
,jarrupalat ja taka levyt vaihdettu ,Mitäs remonteja on tulossa noille
kilometreille ? pelästyin pikuisen tuota tulppien vaihto talkoota
onkos autossa muita yhtä vaikeita remonteja ? mulla on renault 19
Mimoisia noi 2 litran koneet on huoltojen suhteen ? kaksi litrainen
olisi aika paljon halvempi !
Re: alfa ostos ?
katso faQpekka siirtola kirjoitti:moi
mitä pitäisi katsoa ? !
Tässä hiukan mitä sain itse vastauksia, haku toiminnolla löytynee lisää...
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=4306
/esc
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=4306
/esc
Ex 164 TS 2.0 '89, Ex 33 QV 1.7 16v '92, Ex 75 2.0 '88
Re: alfa ostos ?
heikkouksena on nuo alustan puslat ja kytkin voi olla loppu.pekka siirtola kirjoitti:moi
olen ajatellut ostaa alfa 156 V6 auton. mitä pitäisi katsoa ? onko heikouksia
autolla ajettu 140 000 km huollot on tehty (huoltokirja) jakohiha
,jarrupalat ja taka levyt vaihdettu ,Mitäs remonteja on tulossa noille
kilometreille ? pelästyin pikuisen tuota tulppien vaihto talkoota
onkos autossa muita yhtä vaikeita remonteja ? mulla on renault 19
Mimoisia noi 2 litran koneet on huoltojen suhteen ? kaksi litrainen
olisi aika paljon halvempi !
Riippuen hiukan vuosimallista mutta tuollaiseen voisi lähiaikojen remontteja olla tulossa esim pyörän laakerit, syyläri. Tulpat tuohon vaihdetaan seuraavan kerran vasta 200 tuhannessa. Hihnanvaihto on työläs ja kallis, jos teettää merkkiliikkeessä. Haulla löydät lisää tietoa
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Kuten joku viisas on tällä foorumilla joskus sanonut: Kaikki autot saa rikki ja kestämään!!! Mutta toki jotkut (kuten Alfat) tarvitsevat enemmän rakkautta, mutta antavatkin enemmän takaisin...
Lyhyt tsekkauslista:
- Hihnojen vaihto 3v/60tkm. Tästä ei saa tinkiä.
- Tulpat 100tkm välein, kuten edellä todettiin.
- Tukivarret. Huomaat kun hiljaisessa vauhdissa jarruttelet jos kuuluu natinaa.
- Kojetaulu saattaa kitistä ja natista, varsinkin pakkasella.
- Ovien rajoitin naksuu avatessa kun sille tulee päivät täyteen.
- 2.0l koneessa on muuttuva imuventtiilien ajoitus. Jos se ei toimi niin kuullostaa dieseliltä.
- V6 käy tyhjäkäyntiä tasaisesti. Jos aaltoilee niin helppo "korjata". "HAKU"a käyttämällä löytyy ohjeita.
- Ohjaustehostimeen kylmää paremmin kestävät öljyt, niin ei huuda pakkasella niin rajusti ja pullauta tiivisteitä pihalle.
- tietenkin yleinen siisteys pätee kuten muissakin merkeissä... Jos puolet poltimoista on pimeänä niin tuskin sitä muutenkaan on nätisti pidetty jos pikkuasioissa on luistettu.
Jos et autojen kanssa ole pahemmin pelaillut niin kannattaa uhrata hieman rahnaa ja käyttää vaikka autotohtorilla.
Ja pikkuviat unohtuu kun V6 räjäyttää käymään....
p.s. Käy ajamassa vaikka kolmea muuta V6:tta niin saat nopeasti käsityksen siitä onko ostattamasi auto samaa tasoa kuin muut.
Lyhyt tsekkauslista:
- Hihnojen vaihto 3v/60tkm. Tästä ei saa tinkiä.
- Tulpat 100tkm välein, kuten edellä todettiin.
- Tukivarret. Huomaat kun hiljaisessa vauhdissa jarruttelet jos kuuluu natinaa.
- Kojetaulu saattaa kitistä ja natista, varsinkin pakkasella.
- Ovien rajoitin naksuu avatessa kun sille tulee päivät täyteen.
- 2.0l koneessa on muuttuva imuventtiilien ajoitus. Jos se ei toimi niin kuullostaa dieseliltä.
- V6 käy tyhjäkäyntiä tasaisesti. Jos aaltoilee niin helppo "korjata". "HAKU"a käyttämällä löytyy ohjeita.
- Ohjaustehostimeen kylmää paremmin kestävät öljyt, niin ei huuda pakkasella niin rajusti ja pullauta tiivisteitä pihalle.
- tietenkin yleinen siisteys pätee kuten muissakin merkeissä... Jos puolet poltimoista on pimeänä niin tuskin sitä muutenkaan on nätisti pidetty jos pikkuasioissa on luistettu.
Jos et autojen kanssa ole pahemmin pelaillut niin kannattaa uhrata hieman rahnaa ja käyttää vaikka autotohtorilla.
Ja pikkuviat unohtuu kun V6 räjäyttää käymään....
p.s. Käy ajamassa vaikka kolmea muuta V6:tta niin saat nopeasti käsityksen siitä onko ostattamasi auto samaa tasoa kuin muut.
Abarth 500 Esseesse
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Ekan faceliftin jälkeisissä malleissa ei nitinää enää esiinny, siis jotain 02. Tämä ensimmäinen facelift on täällä myös kastettu nimelle boselift, koska siinä tuli mukaan bose vakiona.Jarppi kirjoitti:tolle ei kai oo tehtävissä mitään?m.sa kirjoitti:- Kojetaulu saattaa kitistä ja natista, varsinkin pakkasella.
.
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 09 Touko 2005, 01:47