Tänään tuli postista noudettua Saksasta saapunut virallinen ELMi palikka auton ja messin väliin.
Saa nähdä toimiiko yhteys tuolla, halvalla kinkillä ei toiminut.
Torstaina kaksi tikkiä vas käden etusormen rystysen viereen ja päivä saikkua + varmaan viikoksi toimimaton etusormi. Jaa sain samalla jäykkäkouristustehostepiikin, eli myös vas olkapää oli pari päivää kipeä.
Pojalle tänään syövästä terveen paperit. 2,5 vuotta tässä on taisteltu ja nyt se sitten tuotti tulosta
Pääsee nyt sitten kouluunkin normaalisti ilman erityisjärjestelyjä.
Maauimalaan lähti saman tien kun lääkäri oli soittanut infektioriskin olevan ohi.
Kanarian matkakin on jo varattuna loppuvuoteen, joten eiköhän tästä taas elämä ala normalisoitumaan.
Kyllä tuollaiset vaan on niitä oikeasti isoja asioita! Itselläkin ipanoiden lekurirumba ja kuntoutukset liian tuttuja, joten ei voi kun aidosti onnitella. Onnea koko poppoolle!!!
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Kanarianmatka täälläkin hankittu loppuvuodelle.
Viimeinen hankita taisi olla Trolls Breath -vannepesuainetta, Turtlen biohajoavaa liukkaria ja punaista maalia sedän pappatunturiin.
Uudet etuiskunvaimentimien kumihaitarit ja lokasuojan sisältä puuttuva apulaitehihnaa suojaava muovikansi projektiautoon, pian on enää kyljen peltilommojen ja maalipinnan korjailu jäljellä.
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat" - Henry Ford
Finest kirjoitti:Tuollaista rompetta hain eilen.
Näppärimmät keksivät mitä tuosta kynnyslevystä periaatteessa muodostuu 1:llä katkaisulla ja 4:llä pikku uralla.
Lintulauta kontin päälle ja katon takaosaan = ainakin 74,2 hevosta lisää?
No miksipä ei
Tässä "oikea" vastaus, pientä evoluutiota vielä tarvitsee tehdä
Hyviä arvauksia, mutta valitettavasti kaikki väärin. Olisihan mikä tahansa noista sopinut tälle foorumille paremmin, paitsi Leopard nyt jää vähän rajoille kun on niin kovin teutoninen luomus. Niiden sijaan tuli Bianchi Camaleonte 3.
Kaksiahtiminen jäi kauppaan hinnan ja huoltohistorian välisen epäsuhdan sekä täydeksi arvoitukseksi jääneen ajomäärän vuoksi. Teknisesti se vaikutti oikein hyvältä, kosmeettisesti ei sitten niinkään. Reilusti halvemmalla se olisi saattanut tarttuakin matkaan.
Ökybemarin alle pyörähti tänään bränikät Uniroyalin Rainsport 3 -renkaat Beyernin Antler -vanteilla, eli kesäpyöräkaupoilla tuli käytyä. Lisäksi tänään tuli hankittua 2 mukillista kahvia, pulla, munkki ja sämpylä
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
_rico kirjoitti:Sumuisilta saarilta Nokian WR D4 kitkat koossa 225/45R17
Eikö noi ole "keski-Eurooppa" kitkat? Omaavat kuitenkin riittävän talvipidon?
Kyllä, keski-euroopan kitkat, mutta kyllä noilla pärjää aivan mainiosti pk.-seudulla. Ensi talvena ajot näyttävät muutenkin jäävän kauppareissuihin kun tuleva työpaikka on 800 metrin päässä Camskilliltä koko setti alle 300€. Samaan rahaan Suomesta saa Herkulekset ja muita haista paska luokan renkaita.
Lähinnä mietitytti kun crossiin uusia talvirenkaita katsellut ja aika vähän kokoon, mitä mietin tarjolla renkaita. Noita taisi olla yhtenä vaihtoehtoina, mutta taidan talvisempiin olosuhteisiin tarkoitettuihin päätyä. Saitpa hyvään hintaan ja aika sopivan pituinen työmatka siulla.
Bose Soundlink Color II eli Bluetooth kaiutin. Aika hyvin soi myös ulkona ja akun kesto on hyvä. Pystyy käyttämään myös neukkaripuhelimena.
Gigantista 160 Eur.
Garmund kirjoitti:Lähinnä mietitytti kun crossiin uusia talvirenkaita katsellut ja aika vähän kokoon, mitä mietin tarjolla renkaita. Noita taisi olla yhtenä vaihtoehtoina, mutta taidan talvisempiin olosuhteisiin tarkoitettuihin päätyä. Saitpa hyvään hintaan ja aika sopivan pituinen työmatka siulla.
En välttämättä sun autoon noita kyllä laittaisi Giulietan kanssa niillä varmasti pärjää kun pitää ällin päässä ja jättää leikkimiset pois.
En mä kyllä sanoisi keskieuroopan kitkoja ees kitkarenkaiksi. Luistimet ne on, talvella. Sama kuin kiinalaiset halpikset.
Ja nimenomaa PK-seudulla niillä ei kyllä pärjää. Täällä suolalla kiillotetaan se vähäinenkin jää niin hyvin, että huh. Lapissa oikeassa talvessa meni vanhoillakin kitkoilla aivan erinomaisesti, vaan kun tänne "etelään" pääsi ni oli yhtä kuin luistimet.
Seuraava talvi uusilla Contin kitkoilla ja parempia talvirenkaita en oo vielä nähnyt.
Continentalin joillain versioilla ajelin kaksi talvea ja kyllä niillä pärjäsi. Michelinin Alpin tms. oli jo hyvin lähellä pohjoimaista kitkaa ominaisuuksiltaan. Kiinalaisista halpiksista ei ole mitään kokemusta.
Tarkennetaan, että kyseessä oli nimenomaa pohjosmaiset kitkat seokseltaan; Contivikingit. Kuutoset, muistaakseni.
Ei ne toiset, jotka olis maksaneet 300€ vähemmän 15" koossa, mitkä olis ollu keskieuroopan seoksella (TS-850 tjsp?)
Mä joskus pohdin K-E -kitkoja välikelin renkaiksi. Siihen kauteen, kun välillä voi olla liukkaampaa, mutta pääosin asfaltti on sen verran lämmintä että ei viitsisi oikean talvirenkaan kumiseosta siihen uhrata, eikä niillä tuolloin pitokaan kovin optimaalin ole. Toistaiseksi olen ollut laiska ja vetänyt nuokin kelit kesärenkailla
On-topic: kaverilla poiketessa vaimonsa kaivoi poistoon 24 Aku Ankan taskukirjaa. On noissa ainakin pari duplikaattia aiempaan kokoelmaani nähden, mutta taas tuli uuttakin mukaan. Koppasin siis kaikki kyytiin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Aquatica kirjoitti:En mä kyllä sanoisi keskieuroopan kitkoja ees kitkarenkaiksi. Luistimet ne on, talvella. Sama kuin kiinalaiset halpikset.
Ja nimenomaa PK-seudulla niillä ei kyllä pärjää. Täällä suolalla kiillotetaan se vähäinenkin jää niin hyvin, että huh. Lapissa oikeassa talvessa meni vanhoillakin kitkoilla aivan erinomaisesti, vaan kun tänne "etelään" pääsi ni oli yhtä kuin luistimet.
Seuraava talvi uusilla Contin kitkoilla ja parempia talvirenkaita en oo vielä nähnyt.
No muutaman kuukauden päästä tämäkin asia selviää Säilytäänkö ehjänä vai löytyykö Alfa AVK:lta ja mies Hietaniemestä
Toisen omistamani 156sen mukana tuli lähes bränikät edellisen sukupolven Nokian kitkat, olisko ne olleet WR A3 tjsp. ja kyllä niillä mentiin heittämällä koko talvi täällä etelässä ilman mitään ongelmia. Taisi olla 2012/13 talvi jolloin tosin luntakin oli ihan kunnolla.
Ja jottei lipsuta OTn puolelle, niin la-su FLOW liput tori.fistä viidellä kympillä
Aquatica kirjoitti:En mä kyllä sanoisi keskieuroopan kitkoja ees kitkarenkaiksi. Luistimet ne on, talvella. Sama kuin kiinalaiset halpikset.
Beg to differ, strongly.
Cromassa oli K-E kitkat alla ja kyllä ne menivät täysin ongelmitta sen pari talvea kun ko. pyörät kestivät.
Tosin nuo olivat Pirellit, ehkä rengasvalmistaja, Croman loistavat ajo-ominaisuudet (mm. ei yhtään nanny-systemiä, no joo ABS ) ja ylivertaiset rattimiehen taitoni paikkasivat.....
EDIT: niin, ne hankinnat: ilmeisesti Etelä-Suomen tällä erää viimeiset .457 kuulat ja Ministry of Ungentlemanly Warfare t-paita.
Sir Winston ja Baker Street Irregulars on hyvä pitää mielessä
Olisi mielenkiintoista tietää, että miten tämän päivän "eurokitkat" pärjää vaikka 10 vuoden takaisiin testivoittaja "pohjolan" vastaaviin. Luulisi noidenkin euromallien kehittyvän siinä missä muutkin.
jkk kirjoitti:Olisi mielenkiintoista tietää, että miten tämän päivän "eurokitkat" pärjää vaikka 10 vuoden takaisiin testivoittaja "pohjolan" vastaaviin. Luulisi noidenkin euromallien kehittyvän siinä missä muutkin.
Itseasiassa oliko se just Nokia, kuka jäi kiinni siitä, että samaa seosta käytetään K-E:ssä kuin täälläkin? Täällä sarjan hinta vaan sen 400€ kalliimpi
Eli siinä keississä Noksu on varsin oiva veto, jos tuo totta pitää.
Moottori-lehtihän testasi tuota ja tulos oli se, että valtaosa pidosta määräytyy seoksen mukaan. Vain pieni osa on kuviosta kiinni - kesäkuviolla hyvällä talviseoksella pitoa piisasi, vaikka tietty suorituskyky ei yltänytkään talvikuvioon.
Mä ostin keväällä sarjan hakka blackeja, kysyin tota ja Vianorin kaveri sanoi että eri kumi on.... onhan se ammattimiestä uskottava
Ja onhan niissä se vihree merkki
Oltiin juuri sopivasti shamppanjabaarissa kun myräkkä alkoi. Siinä sitten pari tuntia odoteltiin, että meno palautui ennalleen.
Youtubessa hyviä videoita kun väki juoksee paniikissa joka suuntaan