Täytyy sanoa että aika mielenkiintoisia listoja monilla. Yritänpä muistella mitä on tullut omistettua.
1. Peugeot 404 -68
- Hieno peli, mukava ja hyvä ajaa. Kauheen pehmee mutta pysy silti hyvin käsissä. Erikoisuutena lattiavaihde tässä yksilössä. Ruosteongelmat oli rajuja.
2. Saab 99 CC -75
- Saabistiperioodiltani, ensimmäinen muttei viimeinen ysiysi johon vaihdoin vaihdelaatikon. Pintaruostetta riitti. Saksassa tuli moottoripyörä kylkeen ja autosta tuli romu.
3. Saab 99 CC -78
- Tähän hankin "leveät matalaprofiilirenkaat" eli Pirelli P6 195/60 15" jotka olivat tosiaan aika poikkeukselliset siihen aikaan. Vähän pintaruostetta tässäkin mutta pelas hyvin muuten.
4. Alfasud Ti -75
- Tästä ei paljon autolla ajo hauskene vaikka kone olikin vain 1.2 l ja oliko noissa 68 hp. Tuttavuutemme jäi tosin liian lyhyeksi kun Sudi päätyi yllättävän takapyöräluisun jälkeen katon oikea kulma edellä päin omenapuuta. Enkelit oli paikalla sillä tässä oli pienestä kii vaikkei nyt käynytkään kuinkaan.
5. Alfasud 1.3 -76
- Edellisen kanssa jäi useimmat tyypilliset Alfaongelmat löytämättä joten harjoituksia piti jatkaa. Auto oli järkyttävän ruosteinen ja sen paino nousi varmaan huomattavasti sen kaiken pakkelin myötä jota siihen upotin jotta saisin myytyä pois. Hauskaa ajaa tämäkin.
6. Saab 96 -70
- Tilapäisratkaisu joka kesti kuitenkin tovin. Tästäkin oli suora näköyhteys ohjaamosta tienpintaan. Kun näin mainoksen jossa luvattiin 10.000 kr autostasi jos se vain liikkuu niin kirjoitin paperit ensimmäisestä (ja ainoasta totean tässä järkyttyneenä) uudesta autostani, nimittäin...
7. Fiat Uno Turbo -87
- Oikean värinen eli tummanpunainen, ihan kiva, moottori veti mukavasti.
Ajoin tällä useamman vuoden, omistussuhde venyi kun autosta ei meinannut päästä eroon. Pikkuvikoja.
8. Saab 99 CC -76
- Tää oli mulla kakkosautona yhtä aikaa turbo Uunon kanssa. Tähän vaihdoin vaihdelaatikon yhden kerrostalon autotallissa Ranskassa Angers:issa mitä pidän edelleenkin mekaanikkoharrastusteni huipputekona.
9. Fiat Uno 60 S -86
- Kuvioitten kautta tulin tällaisen omistajaksi, se oli stressitöntä kun ei tarvinnut koko ajan tsekata onko joku kolhinu tms. Kestävä kärry ajoin 50.000 km vuositahtia useamman vuoden ilman mitään major breakdowneja. Suorituskyvystä mainittakoon sen verran että Autobaanalla piti miettiä tarkkaan uskaltiko lähteä jotain pakettimersua yrittään ohi noin 130 kmh vauhdissa, saattoi nimittäin loppua puhti kesken... Italiassa tosin kävin tällä useammankin kerran.
10. Alfa 75 TS -88
- Klassikko! Omistin kuusi vuotta, koin kaiken asiaan kuuluvan.
11. Alfa 155 16v Super -96
- Pidin mallista vaikka sattuikin olemaan susi yksilö, paljastui kolariautoksi ja remmikin meni tai oikeastaan se rulla mutta samoin seurauksin. No, onneksi täällä vakuutus korvasi. 1.5 vuoden jälkeen en kuitenkaan enää uskaltanut jatkaa tämän kanssa ja alle vaihtui...
12. Alfa 166 TS -00
- Tästäkin on jo 4 vuotta eli pitäs kai tehdä taas jotain
