OK, i see. Jos toyota on hyväksyttyjen listalla, niin tämä uusi c-hr crossoveri voisi olla myös kokeilemisen arvoinen hybridi eco vehjeglideslope kirjoitti:Työsuhdeauto kyseessä, ja koska takana on firman yhä jähmeä autopolitiikka, joka katsoo vain ilmoitettuja päästöarvoja ja oletettua jälleenmyyntiarvoa, karsii tämä (mielivaltaisesti) valtaosan merkeistä pois. - Siksi ei esim. Alfaa.jkk kirjoitti:Miksi ei giuliettaa? Volvon kanssa melkeen yhtä söpöt keulat ja hinnatkin aikalailla samassa haarukassa?
-joo, tämä harmittaa, mutta muuten töissä ollut pitkään mukavaa.
Vähän pienempää sporttia siis tekisi vaihteeksi mieli, ja koska valinta pitää tehdä rajoitetusta tarjonnasta, (Audi, Honda, Hyundai, Ford, Opel, Skoda, Toyota, VW, Volvo) löysin nämä kaksi em. ehdokasta mielestäni houkuttelevimpina malleina mukaan (max. hinta noin 35 Keur).
Muuttuuko tilanne jos mukaan otetaan bubbling under-kerhosta esim:
Opel Astra 1,6 Bi-Turbo (200 hv/300 Nm) man.
Honda Civic 5D 1,5 VTEC (Turbo 182 hv/300Nm) man.
Skoda Octavia RS TDI (184 hv/380 Nm) man.
Ford Focus ST 2,0 TDCi (185 hv/400 Nm) man.
Mielipiteitä?
Autonvaihtoketju
Valvoja: Moderators
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Autonvaihtoketju
Viimeksi muokannut jkk, 26 Elo 2017, 11:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Autonvaihtoketju
+ Volvo v40 - "kaikki on oikein"-fiilis vakuuttaa, mainio ajaa.
+ Toyota C-HR vetoaa tyylin puolesta. Kautta aikain hienoin massa-Toiota.
+ Toyota Prius jokerina mukaan, sekin on omalla tavallaan hyvin toteutettu
+ Hyundai i30. Tästähän on tulossa sporttia, "M-B Cla-tappaja" ym.
+ VW Beetle
- kaikki muut
+ Toyota C-HR vetoaa tyylin puolesta. Kautta aikain hienoin massa-Toiota.
+ Toyota Prius jokerina mukaan, sekin on omalla tavallaan hyvin toteutettu
+ Hyundai i30. Tästähän on tulossa sporttia, "M-B Cla-tappaja" ym.
+ VW Beetle
- kaikki muut
- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Autonvaihtoketju
Tää näyttää erehdyttävästi Hondalta. Mallimerkintäkin on HondaaKivijärvi kirjoitti: + Toyota C-HR vetoaa tyylin puolesta. Kautta aikain hienoin massa-Toiota.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Autonvaihtoketju
^ No ei muuten näytä.. Kaikki Hondat on rumia, C-HR hieno. Viimeksi tällä viikolla yritin innostua Hondasta, mutta osoittautui mahdottomaksi. Poikkeus sääntöön on HR-V, jonka sisusta on oikein miellyttävä. Uusi Civic menee metsään niin monessa kohtaa ettei pysty ymmärtämään. Ja kuinka upea se avaruus-Civic 2006-> olikaan /on.
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Autonvaihtoketju
Kiitos kommenteista!
C-HR:stä olen ottanut kylmätyypit, ja ihan on mielenkiintoisen oloinen laite. Sporttisuudesta olisi tämän kohdalla tingittävä, mutta sinällään kyllä kiinnostaa.
Gt-86 ei ole kaksiovisena listalla ja muutenkin takapenkille on yhä käyttöä.
Hyundai i30 on varmasti hyvä uutuus, mutta ei innosta. Fastbackit yms. tulevat ilmeisesti vasta ensi vuonna?
C-HR:stä olen ottanut kylmätyypit, ja ihan on mielenkiintoisen oloinen laite. Sporttisuudesta olisi tämän kohdalla tingittävä, mutta sinällään kyllä kiinnostaa.
Gt-86 ei ole kaksiovisena listalla ja muutenkin takapenkille on yhä käyttöä.
Hyundai i30 on varmasti hyvä uutuus, mutta ei innosta. Fastbackit yms. tulevat ilmeisesti vasta ensi vuonna?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Autonvaihtoketju
Muija vaan vähän kiusoitteli mua, kun rupes jostain netin listasta luettelemaan "vaihtoehtoja": "Mikäs se nyt pitäis ostaa? tojota, kia, mazda, skooda jne" Katteli siinä pirulinen ilme päällä, kun meikäläisen ilme synkkeni enemmän ja enemmän. Joo, mulle noit on ihan ilmaa, en arvosta, enkä näe lisäarvoa menetetylle rahasummalle. Meidän talouteen ei siis pitoautoksi tule idänihmettä eikä saaressa tehtyä.Jiitee kirjoitti:Jätä nyt viimein se "kiristävä" aasiapanta pois niin hyviä vaihtoehtoja on paljon lisää...palkus kirjoitti:500x maliit ovat kuulemma liian tyyriitä. Uusi corsa on myös aiheuttanut kiinnostusta Nuot 500L mallit on sopivassa hinnassa ja lounge-varustelu ihan ookoo. Imo.
Muijahan sen sitten valitsee, mun tehtäväksi jää vain vahtiminen, ettei mitään aasian kikotinta parkkiruutuun ilmesty. Dacian kyllä hyväksyn, mutta emäntä ei innostunut
Viimeksi muokannut palkus, 26 Elo 2017, 14:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
^^Huhu kertoo, että täysmoottorin takimmaiset tulpat on vähän pirulliset vaihtaa. Ja pikkukoneiden (3.2-4.0l V8:t) jakopäät ja nikasilit on vähnä hazardeja.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Autonvaihtoketju
Vähän nousi autokuume tuossa joku vko takaperin, mutta ohihan se sitten meni. Jos ajaisi tuon BOOn paaliin sitten viiden vuoden päästä. Kuukausierät ja arvonalenemat ahdistavat nykyään enemmän kuin vanhan ruoskan kuljettaminen.
Aika iso oli hyvityshaarukka tällä kertaa: paras hyvitys oli melkein kaksinkertainen huonoimpaan verrattuna. Toki tähän vaikuttaa se, että osa kohteista oli käytettyjä ja osa uusia. Kohteina uusi Giulia, käytännössä uusi Giulietta MA, käytetty Giulietta QV, uusi Giulietta Veloce, uusi Jaguar XE, käytetty 308 GTi, käytetty C-Meisseli sekä käytetty Mégane GT. Muita (semi)kiinnostavia autoja olisivat ehkä olleet BMW i3 sekä Lexus IS300, mutta niistä ei löytynyt sopivia.
Aika iso oli hyvityshaarukka tällä kertaa: paras hyvitys oli melkein kaksinkertainen huonoimpaan verrattuna. Toki tähän vaikuttaa se, että osa kohteista oli käytettyjä ja osa uusia. Kohteina uusi Giulia, käytännössä uusi Giulietta MA, käytetty Giulietta QV, uusi Giulietta Veloce, uusi Jaguar XE, käytetty 308 GTi, käytetty C-Meisseli sekä käytetty Mégane GT. Muita (semi)kiinnostavia autoja olisivat ehkä olleet BMW i3 sekä Lexus IS300, mutta niistä ei löytynyt sopivia.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Autonvaihtoketju
Se on vaan huhuaPolforea kirjoitti:^^Huhu kertoo, että täysmoottorin takimmaiset tulpat on vähän pirulliset vaihtaa. Ja pikkukoneiden (3.2-4.0l V8:t) jakopäät ja nikasilit on vähnä hazardeja.
Mulla vuonna 2000 kasatulla nikasil motilla kymmenes ajokausi menossa ja jakopään kamatkin on alkuperäiset. Tulppajumppa on ahdetussa 48tkm välein mutta ei mun mielestä mikään paha, riippuu tietty jonkunverran siitä minkälaisessa kopassa voimalähde sijaitsee.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
Sun tulppajumppa ei oo validi, kun kolmannes pytyistä puuttuu . Tuo huhu koskee siis nimenomaan V12 -konetta, siitä en tiedä, mitä versioita niistä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Autonvaihtoketju
No just, täysmoottoristahan se olikin kyse...
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Autonvaihtoketju
Mie kierrän kaikki autot kaukaa joiden mallinimeen on ympätty joku Business, momentum tms. yybernimike. Kuulostaa jo lähtökohtasesti erittäin tylsiltä autoilta. (eihän työnteko voi olla hauskaa?)
Ymmärän toki että nimikkeet vetoaa juurikin leasing/työsuhde autoilijoihin.
Ymmärän toki että nimikkeet vetoaa juurikin leasing/työsuhde autoilijoihin.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Autonvaihtoketju
Ai niinq quadrifoglio verde, distinctive, super, veloce ?Stiletto kirjoitti:Mie kierrän kaikki autot kaukaa joiden mallinimeen on ympätty joku Business, momentum tms. yybernimike. Kuulostaa jo lähtökohtasesti erittäin tylsiltä autoilta. (eihän työnteko voi olla hauskaa?)
Ymmärän toki että nimikkeet vetoaa juurikin leasing/työsuhde autoilijoihin.
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Autonvaihtoketju
ei kai noi nimet liity työntekoon ? Kuulostaa pikemminkin hauskanpidoltajkk kirjoitti:Ai niinq quadrifoglio verde, distinctive, super, veloce ?Stiletto kirjoitti:Mie kierrän kaikki autot kaukaa joiden mallinimeen on ympätty joku Business, momentum tms. yybernimike. Kuulostaa jo lähtökohtasesti erittäin tylsiltä autoilta. (eihän työnteko voi olla hauskaa?)
Ymmärän toki että nimikkeet vetoaa juurikin leasing/työsuhde autoilijoihin.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Autonvaihtoketju
Tuskin ne nimikkeet kehenkään vetoaa. Niiden takana on vaan usein hyvä varustepaketti järkevään hintaan. Kuka vaan voi tilata kyseisen paketin, ei tarvitse olla työsuhdeautoilija. En usko, että esim. uutta 1-sarjan Bemaria kukaan tilaa ilman Business-pakettia.Stiletto kirjoitti:Mie kierrän kaikki autot kaukaa joiden mallinimeen on ympätty joku Business, momentum tms. yybernimike. Kuulostaa jo lähtökohtasesti erittäin tylsiltä autoilta. (eihän työnteko voi olla hauskaa?)
Ymmärän toki että nimikkeet vetoaa juurikin leasing/työsuhde autoilijoihin.
- BMW 118i 28 301€
- BMW 118i Business, 29 393€
Erotus: +1092€
Erotuksella saa
* LED-ajovalot
* LED-sumuvalot
* Parkkitutka
* Vakionopeussäädin
* Säilytystilapaketti
* Automaatti-ilmastointi
* Servotronic
Ihan toinen keskustelu on se, että miksi osa näistä varusteista on Business-paketin alla, eikä vakiovarusteena. Mutta näin se on kaikkien premium-merkkien kanssa (jopa Giulia).
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Autonvaihtoketju
Juu ymmärrän toki mutta MIKSI varustepaketit on nykyään nimetty tolleen??
Ennen autoissa oli L GL GLX joka kuvasi samaa asiaa. Paljon selkeenpää:L oli perusmalli, GL mallissa oli galvanoitulista sivussa ja GLX.ssä 2 listaa ristissä GTI oli sitte se sportpack. Ei mulle ainakaan kerro että mikäero on Summum, momentum, business, districrible yms.visia, planetarium, höpöhöpöt.
Sen mie sentään tiiän että viimisin mallisarjan Volvo on aina Classic. Siitä tietää että uusi julkastaan seuraavaksi.
Ennen autoissa oli L GL GLX joka kuvasi samaa asiaa. Paljon selkeenpää:L oli perusmalli, GL mallissa oli galvanoitulista sivussa ja GLX.ssä 2 listaa ristissä GTI oli sitte se sportpack. Ei mulle ainakaan kerro että mikäero on Summum, momentum, business, districrible yms.visia, planetarium, höpöhöpöt.
Sen mie sentään tiiän että viimisin mallisarjan Volvo on aina Classic. Siitä tietää että uusi julkastaan seuraavaksi.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Autonvaihtoketju
Tjoo, pitkällisen erilaisten nelipyöräisten peltilaatikoiden ihmettelyn ja koeajojen jälkeen loppusuoralle jäi kolmesta kehonsiirtimestä valittavaksi minkä sitä ottaisi Alfan seuraajaksi. Toki 159 on vielä pihassa, mutta se löytynee lähiaikoina myytävien autojen osastolta.
Kolmikossa oli X1 118d xdrive penari, Avensis ja 508 pökötti. Ja matkaan näistä kolmesta lähti sitten tuo pösö.
Ja miksi sitten valinta päätyi pösöön? Pösössä vaikutti saavan ylivoimaisesti parhaan vastineen rahoille noista kolmesta.
X1 ei oikein tarjonnut mitään kovin erikoisen hienoa laatuelämystä lukuun ottamatta napakkaa ajettavuutta ja nelivetoa. 18d kone on laiska ja ajoittain pahalta kuulostava nakutin. Pappakalsaripenkit ja ahtaanpuoleiset, kohtuullisen meluisat ja muoviset sisätilat pudottivat bemarin jatkosta kun pelkkä hauska ajettavuus ei tällä kertaa ollut auton valintaperusteena.
Avensikseen (vm. 2014) ei sitten vaan pystynyt lähtemään vaikka kuinka koitin aatella, että ostetaan nyt sitten maineensa perusteella ikiliikkuja johon ei esson baarin huhujen mukaan tarvi tehdä ikinä mitään remonttia. Mut on se vaan vähän karu auto ja maksaa ajokilometreihin nähden aivan liikaa. Tojo pitäis ostaa ihan uutena, koska siinä näyttää arvo säilyvän niin hyvin ettei käytetyn ostossa ole mitään järkeä
Tästä kolmikosta kaikkein huonoin ajettavuudeltaan. Urat löytyy Avensiksella aika helposti, eikä sekään mikään hiljainen kulkija ole motarivauhdissa. Sorateillä ajaessa kuulostaa pakasterasialta jonka kylkeen ropisee sora.
Pösö olikin sitten melkoinen kompromissi, mutta oikein mukava, hiljainen ja suoraan kulkeva laite kohtalaisen mukavilla puolinahkapenkeillä.
Kestävyydeltään huonossa maineessa oleva THP kone on yllättävän terhakka ja pelaa automaatin kanssa eleettömästi. Noissa 508:ssa on ilmeisesti useampia versioita penkeistä, koska kävin koeistumassa toista vastaavaa pösöä ja sen penkit olikin todella oudon malliset?
Katotaan nyt sitten miten huono kone tuo nyt sitten oikeasti on. Pitäähän sitä jotain jännitystä olla autoilussa
Kolmikossa oli X1 118d xdrive penari, Avensis ja 508 pökötti. Ja matkaan näistä kolmesta lähti sitten tuo pösö.
Ja miksi sitten valinta päätyi pösöön? Pösössä vaikutti saavan ylivoimaisesti parhaan vastineen rahoille noista kolmesta.
X1 ei oikein tarjonnut mitään kovin erikoisen hienoa laatuelämystä lukuun ottamatta napakkaa ajettavuutta ja nelivetoa. 18d kone on laiska ja ajoittain pahalta kuulostava nakutin. Pappakalsaripenkit ja ahtaanpuoleiset, kohtuullisen meluisat ja muoviset sisätilat pudottivat bemarin jatkosta kun pelkkä hauska ajettavuus ei tällä kertaa ollut auton valintaperusteena.
Avensikseen (vm. 2014) ei sitten vaan pystynyt lähtemään vaikka kuinka koitin aatella, että ostetaan nyt sitten maineensa perusteella ikiliikkuja johon ei esson baarin huhujen mukaan tarvi tehdä ikinä mitään remonttia. Mut on se vaan vähän karu auto ja maksaa ajokilometreihin nähden aivan liikaa. Tojo pitäis ostaa ihan uutena, koska siinä näyttää arvo säilyvän niin hyvin ettei käytetyn ostossa ole mitään järkeä
Tästä kolmikosta kaikkein huonoin ajettavuudeltaan. Urat löytyy Avensiksella aika helposti, eikä sekään mikään hiljainen kulkija ole motarivauhdissa. Sorateillä ajaessa kuulostaa pakasterasialta jonka kylkeen ropisee sora.
Pösö olikin sitten melkoinen kompromissi, mutta oikein mukava, hiljainen ja suoraan kulkeva laite kohtalaisen mukavilla puolinahkapenkeillä.
Kestävyydeltään huonossa maineessa oleva THP kone on yllättävän terhakka ja pelaa automaatin kanssa eleettömästi. Noissa 508:ssa on ilmeisesti useampia versioita penkeistä, koska kävin koeistumassa toista vastaavaa pösöä ja sen penkit olikin todella oudon malliset?
Katotaan nyt sitten miten huono kone tuo nyt sitten oikeasti on. Pitäähän sitä jotain jännitystä olla autoilussa
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Autonvaihtoketju
Kenelläkään kokemusta mersun CLS sarjasta?
Siis nythän niitä rupeaa saamaan alle parinkymmenen tonnin...
Lähinnä tässä kyselen, että sattuuko joku tietämään että onko noissa millaisia
tyyppivikoja? Onko korjaukset / huollot miten kalliita? Mikä CLS malli kannattaisi / ei
kannattaisi ostaa jne...? Tuttavilla / kavereilla kokemuksia?
Kiitos paljon etukäteen kaikille autotietäjille myös Alfan ulkopuolelta!
Waverunner
Siis nythän niitä rupeaa saamaan alle parinkymmenen tonnin...
Lähinnä tässä kyselen, että sattuuko joku tietämään että onko noissa millaisia
tyyppivikoja? Onko korjaukset / huollot miten kalliita? Mikä CLS malli kannattaisi / ei
kannattaisi ostaa jne...? Tuttavilla / kavereilla kokemuksia?
Kiitos paljon etukäteen kaikille autotietäjille myös Alfan ulkopuolelta!
Waverunner
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
Ex-naapurilla oli W219 CLS aikanaan. Ihan kivan näköinen peli, letkeä ajella. Automaageissa pulmia alkupään malleissa, korjattu 2006 eteenpäin. (Jäähdytysvuotoja taisi olla, glykoli pääsi laatikkoon sisään.) Sinänsä alkupäänkin 350 V6 kone on mainio, sellainen oli itselläni ML:n nokalla aikoinaan. TwinSpark btw. 2006 eteenpäin ko koneeseen on liitetty kirjaimet CGI, en tiedä niistä mitään. Bensakonehan tähän selkeesti kuuluu, V8 kuulemma (en ole ajanut, mutta moottoripää-ystäväni kokeili mokomaa kun vaihtoi GT Mustangin lopulta C6 Corvetteen) hyvin sivistynyt ja oikeasti hyvä kulkemaan. Jos lompakko kestää, niin hanaa vaan! Diesel CLS:ssä vaatii kaveriksi vetokoukun, kattotelineet ja isoimman lumiharjan mitä Suomesta löytää...
Re: Autonvaihtoketju
Vanhemmassa W219 menee W211 E-sarjan tapaan alustanosaa menee jonkunverran. Uudemmissa (W212/W218) kestävämpää alustaa.Waverunner kirjoitti:Kenelläkään kokemusta mersun CLS sarjasta?
Airmatic on aika kallis jos jotain hajoaa, takapään jousitus tais olla semmonen, että jousipalkeiden vaihtoon tarvii irrottaa apurungonkin.
OM642 diiseli on muuten asiallinen laite, mutta öljynjäähdyttimiä vuotanut(V sisällä, tarvii purkaa imusarjat jne), swirli moottoreita menny.
M272 bensa V6 taas on alkupäässä oliko johonkin 2008? asti potentiaalinen jakopääongelma jossa tasapainoakselin ketjupyörä kuluu, remppa on kallis sillä jakopää koneen takapäässä ja ketjupyörää ei saa kuin koko tasapainoakselin mukana. Jotain imusarjan läppäjuttujakin tuossa V6 bensassa tais olla ollut.
CLS karmittomat lasit syö jonkunverran tietty lasinnostimia, ei tosin kauhean kallis remppa korjata.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
- Josef Matula
- Viestit: 126
- Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
- Paikkakunta: Tampere
Re: Autonvaihtoketju
^
Nuohan eivät onneksi kaikki ole Airmaticeja, mutta V8:t vissiin on vakiona ilmajousin.
Nuohan eivät onneksi kaikki ole Airmaticeja, mutta V8:t vissiin on vakiona ilmajousin.
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Autonvaihtoketju
Kiitos kaikille tähän CLS kysymykseen vastanneille...
On tämä hieno palsta ja vähän säälittää vaihtaa mahdollisesti Alfasta johonkin toiseen mutta kun ei noita vähemmän ajettuja
159:ä taida enää olla ja tuo uusi Giulia houkuttaisi mutta en autoon viitsi laittaa +40 euroa.
Nyt tuollaisen CLS:n saisi alle 25 tonnia jopa V8 koneella ja kun työmatka on se 15 km niin se on oikeastaan ihan se ja sama millä
moottorilla sitä ajaa ;=D
Jos tulee tuosta CLS:stä vielä jotain mieleen niin laittakaa vaan viestiä. Sen kuulin joltain automyyjältä, että tosiaan noita ikkunannostimia
hajoaa joskus...
Mitäs sanotte sitten vertailusta BMW645/650 vs MB CLS?
Waverunner
On tämä hieno palsta ja vähän säälittää vaihtaa mahdollisesti Alfasta johonkin toiseen mutta kun ei noita vähemmän ajettuja
159:ä taida enää olla ja tuo uusi Giulia houkuttaisi mutta en autoon viitsi laittaa +40 euroa.
Nyt tuollaisen CLS:n saisi alle 25 tonnia jopa V8 koneella ja kun työmatka on se 15 km niin se on oikeastaan ihan se ja sama millä
moottorilla sitä ajaa ;=D
Jos tulee tuosta CLS:stä vielä jotain mieleen niin laittakaa vaan viestiä. Sen kuulin joltain automyyjältä, että tosiaan noita ikkunannostimia
hajoaa joskus...
Mitäs sanotte sitten vertailusta BMW645/650 vs MB CLS?
Waverunner
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
Bemarinostamisen muistilista:Waverunner kirjoitti:Mitäs sanotte sitten vertailusta BMW645/650 vs MB CLS?
1) 6zyl rivikone, etenkin käyttöautoon.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
Sinuna suuntaisin katselun saksan maalle. Noi on Suomessa olleet niin älyttömän hintaisia uutena, että valikoima on hyvin rajallinen.Waverunner kirjoitti:Kiitos kaikille tähän CLS kysymykseen vastanneille...
On tämä hieno palsta ja vähän säälittää vaihtaa mahdollisesti Alfasta johonkin toiseen mutta kun ei noita vähemmän ajettuja
159:ä taida enää olla ja tuo uusi Giulia houkuttaisi mutta en autoon viitsi laittaa +40 euroa.
Nyt tuollaisen CLS:n saisi alle 25 tonnia jopa V8 koneella ja kun työmatka on se 15 km niin se on oikeastaan ihan se ja sama millä
moottorilla sitä ajaa ;=D
Jos tulee tuosta CLS:stä vielä jotain mieleen niin laittakaa vaan viestiä. Sen kuulin joltain automyyjältä, että tosiaan noita ikkunannostimia
hajoaa joskus...
Mitäs sanotte sitten vertailusta BMW645/650 vs MB CLS?
Waverunner
Mobilessa myynnissä pelkkiä CLS:siä noin 3200 kpl.
Re: Autonvaihtoketju
Waverunner kirjoitti:Kiitos kaikille tähän CLS kysymykseen vastanneille...
On tämä hieno palsta ja vähän säälittää vaihtaa mahdollisesti Alfasta johonkin toiseen mutta kun ei noita vähemmän ajettuja
159:ä taida enää olla ja tuo uusi Giulia houkuttaisi mutta en autoon viitsi laittaa +40 euroa.
Nyt tuollaisen CLS:n saisi alle 25 tonnia jopa V8 koneella ja kun työmatka on se 15 km niin se on oikeastaan ihan se ja sama millä
moottorilla sitä ajaa ;=D
Jos tulee tuosta CLS:stä vielä jotain mieleen niin laittakaa vaan viestiä. Sen kuulin joltain automyyjältä, että tosiaan noita ikkunannostimia
hajoaa joskus...
Mitäs sanotte sitten vertailusta BMW645/650 vs MB CLS?
Waverunner
Cls himoitsen itsekin. Olen vaan vahvasti sitä mieltä, että kyseiseen autoon riskistä huolimatta se Airmatic kuuluu olennaisena osana. Jos olis sellanen, johon airmatic-rempat tehty niin tietysti paras. Isoon tyylikkääseen sedaniin kuuluu mielestäni ilmajousituksen mukavuus, josta voi joutua välillä maksamaan pidemmän pennin
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Autonvaihtoketju
Polforea kirjoitti:Bemarinostamisen muistilista:Waverunner kirjoitti:Mitäs sanotte sitten vertailusta BMW645/650 vs MB CLS?
1) 6zyl rivikone, etenkin käyttöautoon.
Tämä meni multa ohi, mitäs Polforea tarkoitit?
Re: Autonvaihtoketju
Eiköhän tuossa verrata pnv:n rivi6:n yleiseen huolettomuuteen vrt. saman merkin muut moottorit.
VMP
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
Bemarilla kutoskoneet ovat perinteisesti tupanneet olemaan vähiten jännittäviä ja käyttöominaisuuksiltaan parhaita kompromisseja. Eihän niistä kaikista täyskoneista (V12) jakopäät mene, mutta turhan usein hintaansa nähden. Jostain syystä ymmärtääkseni myös mm. Valvetronic tuppaa olemaan kestävämpi kutosissa ja helposti jonkinasteinen murheenkryyni rivinelosissa ja V-koneissa. Suoraruiskuissa (N53, vissiin myös N54 ja N55) menee kutosissakin tosin puolat ja suuttimet ja N-koneissa ylipäätään kallis vesipumppu jännittää siinä 150-200tkm välillä. N54:ssa (3.0 tuplaturbo) on pari muutakin vakiomurhepaikkaa, joten itse käyttöautossa jättäisin senkin mielelläni väliin ja tähtäisin N52/N53/N55 -linjalle. Esim. Bilteman sivut kertoo yleensä rekkarilla moottorikoodin, sieltä on helppo tarkistella.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Autonvaihtoketju
Itsekkin suunnittelin CLS:än hankkimista siihen saakka, kunnes ajoin sellaista ja -07 S mallia samana päivänä.
Siitä lähtien CLS:ät ovat olleet poissa nettiauto hauista.
Edelleen hyvän näköinen mutta laaduttoman tuntuinen käteen.
ÄSSÄ on edelleen listoilla.
Siitä lähtien CLS:ät ovat olleet poissa nettiauto hauista.
Edelleen hyvän näköinen mutta laaduttoman tuntuinen käteen.
ÄSSÄ on edelleen listoilla.
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Autonvaihtoketju
Mitäs meinaat tuolla laaduttomuudella?savijo-r kirjoitti:Itsekkin suunnittelin CLS:än hankkimista siihen saakka, kunnes ajoin sellaista ja -07 S mallia samana päivänä.
Siitä lähtien CLS:ät ovat olleet poissa nettiauto hauista.
Edelleen hyvän näköinen mutta laaduttoman tuntuinen käteen.
ÄSSÄ on edelleen listoilla.
Itseäni tuossa vähän häirinnyt sellainen "pappamainen" sisusta eli usein siinä kojelaudassa käytetty jotain puun jäljitelmää mikä tuohon
sporttiseen ulkoasuun ei oikein sovi!
Re: Autonvaihtoketju
Waverunner kirjoitti:Mitäs meinaat tuolla laaduttomuudella?savijo-r kirjoitti:Itsekkin suunnittelin CLS:än hankkimista siihen saakka, kunnes ajoin sellaista ja -07 S mallia samana päivänä.
Siitä lähtien CLS:ät ovat olleet poissa nettiauto hauista.
Edelleen hyvän näköinen mutta laaduttoman tuntuinen käteen.
ÄSSÄ on edelleen listoilla.
Itseäni tuossa vähän häirinnyt sellainen "pappamainen" sisusta eli usein siinä kojelaudassa käytetty jotain puun jäljitelmää mikä tuohon
sporttiseen ulkoasuun ei oikein sovi!
Lähinnä ÄSSÄn jälkeen sen huomaa ihan oven sulkemalla.
Muutenkin jotenkin... miten sen sanoisi... rimpulan oloinen.
Ei tunnu Mersulta?
Ehkä odotin isolta autolta liikoja??????
Käy kokeileen molemmat. -06 S-mallitkin ovat jo vallankin haettuna kohtuu hinnoissa.
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Autonvaihtoketju
savijo-r kirjoitti:Waverunner kirjoitti:Mitäs meinaat tuolla laaduttomuudella?savijo-r kirjoitti:Itsekkin suunnittelin CLS:än hankkimista siihen saakka, kunnes ajoin sellaista ja -07 S mallia samana päivänä.
Siitä lähtien CLS:ät ovat olleet poissa nettiauto hauista.
Edelleen hyvän näköinen mutta laaduttoman tuntuinen käteen.
ÄSSÄ on edelleen listoilla.
Itseäni tuossa vähän häirinnyt sellainen "pappamainen" sisusta eli usein siinä kojelaudassa käytetty jotain puun jäljitelmää mikä tuohon
sporttiseen ulkoasuun ei oikein sovi!
Lähinnä ÄSSÄn jälkeen sen huomaa ihan oven sulkemalla.
Muutenkin jotenkin... miten sen sanoisi... rimpulan oloinen.
Ei tunnu Mersulta?
Ehkä odotin isolta autolta liikoja??????
Käy kokeileen molemmat. -06 S-mallitkin ovat jo vallankin haettuna kohtuu hinnoissa.
Joo, no eiköhän S ole se ässä! Se on vaan jotenkin jo niin helvetin ison oloinen auto ja joku sellainen sporttisuus puuttuu ainakin niistä vanhemmista. Joskus joku autokauppias sanoi (Veho Pitäjänmäki) , että jos ei ole varaa laittaa Ässän huoltoon 2-3 tonnia niin kannattaa ostaa vaikka joku japanilainen ritsa!
Itseäni tuossa CLS:ssä nimenä hämännyt myös se, että tuo viimeinen kirjain viittaa myös S sarjaan ainakin mielikuvissa ja eihän tuo CLS todellaakaan mikään pieni auto ole ;=D
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Autonvaihtoketju
kuinkakohan uusia ovat 500L viimmisimmät maahantuodut? Edelllisen maahantuojan touhuja taitaa olla ja onko ne sitten -14 vai peräti vielä -15 ?
Vammalassa olisi melkiiste ajamaton 500x kohtuuhinnalla? Ei näytä oikein kelpaavan kellekään, liekö syynä tuo lisävarusteena ottettu tummanharmaa pohjamaali ja popstar+etorq.
Vammalassa olisi melkiiste ajamaton 500x kohtuuhinnalla? Ei näytä oikein kelpaavan kellekään, liekö syynä tuo lisävarusteena ottettu tummanharmaa pohjamaali ja popstar+etorq.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Autonvaihtoketju
Eiköhän se e-torq ole pääsyyllinen. Ei ole ollut esillä, ei ole kuultuja tai luettuja kokemuksia. Ainakin multiairin verran luotettavampi. Kyllä tuolla varmaan pääsee ellei kovin kiirettä yleensä pidä.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Autonvaihtoketju
Xehpuk kirjoitti:Tää näyttää erehdyttävästi Hondalta. Mallimerkintäkin on HondaaKivijärvi kirjoitti: + Toyota C-HR vetoaa tyylin puolesta. Kautta aikain hienoin massa-Toiota.
Eheei näytä Vähä vanhat kommentit mutta pakko puuttua.Kivijärvi kirjoitti:^ No ei muuten näytä.. Kaikki Hondat on rumia, C-HR hieno.
Kun yhdistää Civicin viistoperineen, HR-V:n maastoautomaisuuden ja päälle loput Toyotaa niin tulee Toyota Civic-HR-V, eli lyhemmin C-HR.
Noni
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Autonvaihtoketju
C-HR näyttää luonnossa ihan erilaiselta kuin kuvissa, ainakin takaa. Ei se minustakaan Hondalta livenä näytä
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Autonvaihtoketju
Ihan se ja sama miltä näyttää, se on hieno ja tuntuu hienolta ! Samaa sanovat uusista alfoistakin, mm. Alfa 320:stä eiku....giuliasta tarkoitan
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Autonvaihtoketju
Ei minustakaan. Muotoilu on samanlaista predator-elokuvia ja mangaa fanittavan sake- ja upper-päissään riehuvan art-college graduaten jälkeä kuin LexuksellaKertsu kirjoitti:C-HR näyttää luonnossa ihan erilaiselta kuin kuvissa, ainakin takaa. Ei se minustakaan Hondalta livenä näytä
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Autonvaihtoketju
^ Hmm, olisikohan minusta sitten muotoilijaksi Toyotalle jos alkaisin hörppimään sakea? Predator- ja mangafani jo olenkin
Tosin taidekoulukin on käymättä
Tosin taidekoulukin on käymättä
Autonvaihtoketju
Ei taida CHR: n muotoilijakaan olla taidekoulussa aikaansa viettänyt, sen verran on kamalan näköinen laitos linjalta ulos tullut.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Autonvaihtoketju
Noh, noh, ei se nyt niin ruma ole
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Autonvaihtoketju
Monesti optikolla käynti auttaa kummasti
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
On se. Muutaman viikon olen työkaverin uutta hankintaa katsellut ja ihmettelen joka päivä, miten joku on keksinyt sellaisen ottaa tuotantoon.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Autonvaihtoketju
^ Myy silti kuin simaa.... katsokaapa sekä Auris Hybridin ja tuon CHR:n myyntilukuja. Toyota goes strong
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Autonvaihtoketju
Oliskos näissä japanilaisissa nyt kuitenkin joku sellainen koukku, että muotoilu kantaa ajassa pidemmälle..? Opelin Astra on minusta hyvä esimerkki muotoilusta, joka ei kestä aikaa. Jokainen malli on tullessaan ollut pirteä, erottuva ja hyvännäköinen. Harmi vain kaikki katoaa vuodessa ja auto näyttää yksinkertaisesti tutulta ja tavalliselta. Hondalla on aiemmin ollut maltillisempi ote muotoiluun ja monet Accordit ovat edelleen hienoja. Se 2006 vuodeksi tullut Civic on paremman näköinen kuin kaksi seuraavaa sukupolvea. Liekö vieläkin nykyaikaisimman näköinen. Ja olihan se outo näky 2005 autolehtien sivuila! Tätä samaa outoutta olen näkevinäni C-HR:ssä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Autonvaihtoketju
Ajelin tossa Jazzin ohi motarilla.
Tein havainnon: Jazzin perse näyttää enempi CHR:ltä kuin sivikki. Siis liikenteessä.
Tein havainnon: Jazzin perse näyttää enempi CHR:ltä kuin sivikki. Siis liikenteessä.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Autonvaihtoketju
Tätä tiedusteltiin, mutta väliraha-olettama oli kyllä Tietysti paikanpäälle karauttamalla vois päästä tolkullisuuteenkin, mutta jäi vähä semmonen maku, että ilman vaihturia kannattaispalkus kirjoitti:kuinkakohan uusia ovat 500L viimmisimmät maahantuodut? Edelllisen maahantuojan touhuja taitaa olla ja onko ne sitten -14 vai peräti vielä -15 ?
Vammalassa olisi melkiiste ajamaton 500x kohtuuhinnalla? Ei näytä oikein kelpaavan kellekään, liekö syynä tuo lisävarusteena ottettu tummanharmaa pohjamaali ja popstar+etorq.
kauppa tehä.
Ööö. Mites noit valohommat nykyjään? Jos vaihtoehtoina on joko halogeenit tai lisärahalla bi-xenonit, niin onhan noit 25w xenonit sentään ne paremmat? Siis pesureita ei olisi/saisikaan, niin eikö silloin heikkotehoisemmat xenonit? Sitten toinen juttu: ilmeisesti webasto/eper, jos ottaa, niin on saatavilla vain kakella. Ajastusmahdollisuus siis puuttuu Automyyjä meinas, että kyllä sen ajastuksen siihen jotenkin saa vempuloitua, ehkä. Mutta onkohan takeloitu nykyjään nämätkin siten, että ei onnistu helpolla?
Tapetilla oleva kehonsiirrin on -18 mallinen ja siis päivittynyt, eikä kaikki kommervenkit tainnu olla ihan vielä selvillä
"puhun niin totta kuin osaan"