Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

glideslope kirjoitti:
jkk kirjoitti:Miksi ei giuliettaa? Volvon kanssa melkeen yhtä söpöt keulat ja hinnatkin aikalailla samassa haarukassa?
Työsuhdeauto kyseessä, ja koska takana on firman yhä jähmeä autopolitiikka, joka katsoo vain ilmoitettuja päästöarvoja ja oletettua jälleenmyyntiarvoa, karsii tämä (mielivaltaisesti) valtaosan merkeistä pois. - Siksi ei esim. Alfaa.
-joo, tämä harmittaa, mutta muuten töissä ollut pitkään mukavaa. :)

Vähän pienempää sporttia siis tekisi vaihteeksi mieli, ja koska valinta pitää tehdä rajoitetusta tarjonnasta, (Audi, Honda, Hyundai, Ford, Opel, Skoda, Toyota, VW, Volvo) löysin nämä kaksi em. ehdokasta mielestäni houkuttelevimpina malleina mukaan (max. hinta noin 35 Keur).

Muuttuuko tilanne jos mukaan otetaan bubbling under-kerhosta esim:
Opel Astra 1,6 Bi-Turbo (200 hv/300 Nm) man.
Honda Civic 5D 1,5 VTEC (Turbo 182 hv/300Nm) man.
Skoda Octavia RS TDI (184 hv/380 Nm) man.
Ford Focus ST 2,0 TDCi (185 hv/400 Nm) man.

Mielipiteitä?
OK, i see. Jos toyota on hyväksyttyjen listalla, niin tämä uusi c-hr crossoveri voisi olla myös kokeilemisen arvoinen hybridi eco vehje :)
Viimeksi muokannut jkk, 26 Elo 2017, 11:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

+ Volvo v40 - "kaikki on oikein"-fiilis vakuuttaa, mainio ajaa.
+ Toyota C-HR vetoaa tyylin puolesta. Kautta aikain hienoin massa-Toiota.
+ Toyota Prius jokerina mukaan, sekin on omalla tavallaan hyvin toteutettu
+ Hyundai i30. Tästähän on tulossa sporttia, "M-B Cla-tappaja" ym.
+ VW Beetle
- kaikki muut

Avatar
Xehpuk
Viestit: 697
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Kivijärvi kirjoitti: + Toyota C-HR vetoaa tyylin puolesta. Kautta aikain hienoin massa-Toiota.
Tää näyttää erehdyttävästi Hondalta. Mallimerkintäkin on Hondaa :-D

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

^ No ei muuten näytä.. Kaikki Hondat on rumia, C-HR hieno. Viimeksi tällä viikolla yritin innostua Hondasta, mutta osoittautui mahdottomaksi. Poikkeus sääntöön on HR-V, jonka sisusta on oikein miellyttävä. Uusi Civic menee metsään niin monessa kohtaa ettei pysty ymmärtämään. Ja kuinka upea se avaruus-Civic 2006-> olikaan /on.

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Kiitos kommenteista!

C-HR:stä olen ottanut kylmätyypit, ja ihan on mielenkiintoisen oloinen laite. Sporttisuudesta olisi tämän kohdalla tingittävä, mutta sinällään kyllä kiinnostaa.
Gt-86 ei ole kaksiovisena listalla ja muutenkin takapenkille on yhä käyttöä.
Hyundai i30 on varmasti hyvä uutuus, mutta ei innosta. Fastbackit yms. tulevat ilmeisesti vasta ensi vuonna?

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

Jiitee kirjoitti:
palkus kirjoitti:500x maliit ovat kuulemma liian tyyriitä. Uusi corsa on myös aiheuttanut kiinnostusta :? Nuot 500L mallit on sopivassa hinnassa ja lounge-varustelu ihan ookoo. Imo.
Muijahan sen sitten valitsee, mun tehtäväksi jää vain vahtiminen, ettei mitään aasian kikotinta parkkiruutuun ilmesty. :-D Dacian kyllä hyväksyn, mutta emäntä ei innostunut :mrgreen:
Jätä nyt viimein se "kiristävä" aasiapanta pois niin hyviä vaihtoehtoja on paljon lisää... :mrgreen: :wink:
Muija vaan vähän kiusoitteli mua, kun rupes jostain netin listasta luettelemaan "vaihtoehtoja": "Mikäs se nyt pitäis ostaa? tojota, kia, mazda, skooda jne" Katteli siinä pirulinen ilme päällä, kun meikäläisen ilme synkkeni enemmän ja enemmän. Joo, mulle noit on ihan ilmaa, en arvosta, enkä näe lisäarvoa menetetylle rahasummalle. Meidän talouteen ei siis pitoautoksi tule idänihmettä eikä saaressa tehtyä.
Viimeksi muokannut palkus, 26 Elo 2017, 14:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^Mikäs vika esim. Jaquaarissa on? :(
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

^no ei kyllä kiinnosta pätkääkään :-D
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^^Huhu kertoo, että täysmoottorin takimmaiset tulpat on vähän pirulliset vaihtaa. Ja pikkukoneiden (3.2-4.0l V8:t) jakopäät ja nikasilit on vähnä hazardeja.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Vähän nousi autokuume tuossa joku vko takaperin, mutta ohihan se sitten meni. Jos ajaisi tuon BOOn paaliin sitten viiden vuoden päästä. Kuukausierät ja arvonalenemat ahdistavat nykyään enemmän kuin vanhan ruoskan kuljettaminen.

Aika iso oli hyvityshaarukka tällä kertaa: paras hyvitys oli melkein kaksinkertainen huonoimpaan verrattuna. Toki tähän vaikuttaa se, että osa kohteista oli käytettyjä ja osa uusia. Kohteina uusi Giulia, käytännössä uusi Giulietta MA, käytetty Giulietta QV, uusi Giulietta Veloce, uusi Jaguar XE, käytetty 308 GTi, käytetty C-Meisseli sekä käytetty Mégane GT. Muita (semi)kiinnostavia autoja olisivat ehkä olleet BMW i3 sekä Lexus IS300, mutta niistä ei löytynyt sopivia.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Polforea kirjoitti:^^Huhu kertoo, että täysmoottorin takimmaiset tulpat on vähän pirulliset vaihtaa. Ja pikkukoneiden (3.2-4.0l V8:t) jakopäät ja nikasilit on vähnä hazardeja.
Se on vaan huhua :mrgreen:
Mulla vuonna 2000 kasatulla nikasil motilla kymmenes ajokausi menossa ja jakopään kamatkin on alkuperäiset. Tulppajumppa on ahdetussa 48tkm välein mutta ei mun mielestä mikään paha, riippuu tietty jonkunverran siitä minkälaisessa kopassa voimalähde sijaitsee.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Sun tulppajumppa ei oo validi, kun kolmannes pytyistä puuttuu :P. Tuo huhu koskee siis nimenomaan V12 -konetta, siitä en tiedä, mitä versioita niistä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

No just, täysmoottoristahan se olikin kyse... :oops:

Stiletto
Viestit: 349
Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Stiletto »

Mie kierrän kaikki autot kaukaa joiden mallinimeen on ympätty joku Business, momentum tms. yybernimike. Kuulostaa jo lähtökohtasesti erittäin tylsiltä autoilta. :( (eihän työnteko voi olla hauskaa?)
Ymmärän toki että nimikkeet vetoaa juurikin leasing/työsuhde autoilijoihin.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

Stiletto kirjoitti:Mie kierrän kaikki autot kaukaa joiden mallinimeen on ympätty joku Business, momentum tms. yybernimike. Kuulostaa jo lähtökohtasesti erittäin tylsiltä autoilta. :( (eihän työnteko voi olla hauskaa?)
Ymmärän toki että nimikkeet vetoaa juurikin leasing/työsuhde autoilijoihin.
Ai niinq quadrifoglio verde, distinctive, super, veloce ?

Stiletto
Viestit: 349
Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Stiletto »

jkk kirjoitti:
Stiletto kirjoitti:Mie kierrän kaikki autot kaukaa joiden mallinimeen on ympätty joku Business, momentum tms. yybernimike. Kuulostaa jo lähtökohtasesti erittäin tylsiltä autoilta. :( (eihän työnteko voi olla hauskaa?)
Ymmärän toki että nimikkeet vetoaa juurikin leasing/työsuhde autoilijoihin.
Ai niinq quadrifoglio verde, distinctive, super, veloce ?
ei kai noi nimet liity työntekoon ? Kuulostaa pikemminkin hauskanpidolta :-D
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Farina »

Stiletto kirjoitti:Mie kierrän kaikki autot kaukaa joiden mallinimeen on ympätty joku Business, momentum tms. yybernimike. Kuulostaa jo lähtökohtasesti erittäin tylsiltä autoilta. :( (eihän työnteko voi olla hauskaa?)
Ymmärän toki että nimikkeet vetoaa juurikin leasing/työsuhde autoilijoihin.
Tuskin ne nimikkeet kehenkään vetoaa. Niiden takana on vaan usein hyvä varustepaketti järkevään hintaan. Kuka vaan voi tilata kyseisen paketin, ei tarvitse olla työsuhdeautoilija. En usko, että esim. uutta 1-sarjan Bemaria kukaan tilaa ilman Business-pakettia.
- BMW 118i 28 301€
- BMW 118i Business, 29 393€
Erotus: +1092€
Erotuksella saa
* LED-ajovalot
* LED-sumuvalot
* Parkkitutka
* Vakionopeussäädin
* Säilytystilapaketti
* Automaatti-ilmastointi
* Servotronic
Ihan toinen keskustelu on se, että miksi osa näistä varusteista on Business-paketin alla, eikä vakiovarusteena. Mutta näin se on kaikkien premium-merkkien kanssa (jopa Giulia).

Stiletto
Viestit: 349
Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Stiletto »

Juu ymmärrän toki mutta MIKSI varustepaketit on nykyään nimetty tolleen??
Ennen autoissa oli L GL GLX joka kuvasi samaa asiaa. Paljon selkeenpää:L oli perusmalli, GL mallissa oli galvanoitulista sivussa ja GLX.ssä 2 listaa ristissä GTI oli sitte se sportpack. Ei mulle ainakaan kerro että mikäero on Summum, momentum, business, districrible yms.visia, planetarium, höpöhöpöt.
Sen mie sentään tiiän että viimisin mallisarjan Volvo on aina Classic. Siitä tietää että uusi julkastaan seuraavaksi. :-D :-D
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!

Avatar
Vainio
Viestit: 650
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Tjoo, pitkällisen erilaisten nelipyöräisten peltilaatikoiden ihmettelyn ja koeajojen jälkeen loppusuoralle jäi kolmesta kehonsiirtimestä valittavaksi minkä sitä ottaisi Alfan seuraajaksi. Toki 159 on vielä pihassa, mutta se löytynee lähiaikoina myytävien autojen osastolta.

Kolmikossa oli X1 118d xdrive penari, Avensis ja 508 pökötti. Ja matkaan näistä kolmesta lähti sitten tuo pösö.
Ja miksi sitten valinta päätyi pösöön? Pösössä vaikutti saavan ylivoimaisesti parhaan vastineen rahoille noista kolmesta.
X1 ei oikein tarjonnut mitään kovin erikoisen hienoa laatuelämystä lukuun ottamatta napakkaa ajettavuutta ja nelivetoa. 18d kone on laiska ja ajoittain pahalta kuulostava nakutin. Pappakalsaripenkit ja ahtaanpuoleiset, kohtuullisen meluisat ja muoviset sisätilat pudottivat bemarin jatkosta kun pelkkä hauska ajettavuus ei tällä kertaa ollut auton valintaperusteena.

Avensikseen (vm. 2014) ei sitten vaan pystynyt lähtemään vaikka kuinka koitin aatella, että ostetaan nyt sitten maineensa perusteella ikiliikkuja johon ei esson baarin huhujen mukaan tarvi tehdä ikinä mitään remonttia. Mut on se vaan vähän karu auto ja maksaa ajokilometreihin nähden aivan liikaa. Tojo pitäis ostaa ihan uutena, koska siinä näyttää arvo säilyvän niin hyvin ettei käytetyn ostossa ole mitään järkeä :-D
Tästä kolmikosta kaikkein huonoin ajettavuudeltaan. Urat löytyy Avensiksella aika helposti, eikä sekään mikään hiljainen kulkija ole motarivauhdissa. Sorateillä ajaessa kuulostaa pakasterasialta jonka kylkeen ropisee sora.

Pösö olikin sitten melkoinen kompromissi, mutta oikein mukava, hiljainen ja suoraan kulkeva laite kohtalaisen mukavilla puolinahkapenkeillä.
Kestävyydeltään huonossa maineessa oleva THP kone on yllättävän terhakka ja pelaa automaatin kanssa eleettömästi. Noissa 508:ssa on ilmeisesti useampia versioita penkeistä, koska kävin koeistumassa toista vastaavaa pösöä ja sen penkit olikin todella oudon malliset?
Katotaan nyt sitten miten huono kone tuo nyt sitten oikeasti on. Pitäähän sitä jotain jännitystä olla autoilussa :-D

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Kenelläkään kokemusta mersun CLS sarjasta?

Siis nythän niitä rupeaa saamaan alle parinkymmenen tonnin...

Lähinnä tässä kyselen, että sattuuko joku tietämään että onko noissa millaisia
tyyppivikoja? Onko korjaukset / huollot miten kalliita? Mikä CLS malli kannattaisi / ei
kannattaisi ostaa jne...? Tuttavilla / kavereilla kokemuksia?

Kiitos paljon etukäteen kaikille autotietäjille myös Alfan ulkopuolelta!

Waverunner

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Eikös ne sydämeltään ole E-sarjalaisia? On kyllä hienoja ehdottomasti!

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Ex-naapurilla oli W219 CLS aikanaan. Ihan kivan näköinen peli, letkeä ajella. Automaageissa pulmia alkupään malleissa, korjattu 2006 eteenpäin. (Jäähdytysvuotoja taisi olla, glykoli pääsi laatikkoon sisään.) Sinänsä alkupäänkin 350 V6 kone on mainio, sellainen oli itselläni ML:n nokalla aikoinaan. TwinSpark btw. 2006 eteenpäin ko koneeseen on liitetty kirjaimet CGI, en tiedä niistä mitään. Bensakonehan tähän selkeesti kuuluu, V8 kuulemma (en ole ajanut, mutta moottoripää-ystäväni kokeili mokomaa kun vaihtoi GT Mustangin lopulta C6 Corvetteen) hyvin sivistynyt ja oikeasti hyvä kulkemaan. Jos lompakko kestää, niin hanaa vaan! Diesel CLS:ssä vaatii kaveriksi vetokoukun, kattotelineet ja isoimman lumiharjan mitä Suomesta löytää...

Avatar
Stilo
Viestit: 399
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): Fiesta ST -19
Paikkakunta: Lahti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Waverunner kirjoitti:Kenelläkään kokemusta mersun CLS sarjasta?
Vanhemmassa W219 menee W211 E-sarjan tapaan alustanosaa menee jonkunverran. Uudemmissa (W212/W218) kestävämpää alustaa.
Airmatic on aika kallis jos jotain hajoaa, takapään jousitus tais olla semmonen, että jousipalkeiden vaihtoon tarvii irrottaa apurungonkin.
OM642 diiseli on muuten asiallinen laite, mutta öljynjäähdyttimiä vuotanut(V sisällä, tarvii purkaa imusarjat jne), swirli moottoreita menny.
M272 bensa V6 taas on alkupäässä oliko johonkin 2008? asti potentiaalinen jakopääongelma jossa tasapainoakselin ketjupyörä kuluu, remppa on kallis sillä jakopää koneen takapäässä ja ketjupyörää ei saa kuin koko tasapainoakselin mukana. Jotain imusarjan läppäjuttujakin tuossa V6 bensassa tais olla ollut.

CLS karmittomat lasit syö jonkunverran tietty lasinnostimia, ei tosin kauhean kallis remppa korjata.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
Josef Matula
Viestit: 126
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

^

Nuohan eivät onneksi kaikki ole Airmaticeja, mutta V8:t vissiin on vakiona ilmajousin.

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Kiitos kaikille tähän CLS kysymykseen vastanneille...

On tämä hieno palsta ja vähän säälittää vaihtaa mahdollisesti Alfasta johonkin toiseen mutta kun ei noita vähemmän ajettuja
159:ä taida enää olla ja tuo uusi Giulia houkuttaisi mutta en autoon viitsi laittaa +40 euroa.

Nyt tuollaisen CLS:n saisi alle 25 tonnia jopa V8 koneella ja kun työmatka on se 15 km niin se on oikeastaan ihan se ja sama millä
moottorilla sitä ajaa ;=D

Jos tulee tuosta CLS:stä vielä jotain mieleen niin laittakaa vaan viestiä. Sen kuulin joltain automyyjältä, että tosiaan noita ikkunannostimia
hajoaa joskus...

Mitäs sanotte sitten vertailusta BMW645/650 vs MB CLS?

Waverunner

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Waverunner kirjoitti:Mitäs sanotte sitten vertailusta BMW645/650 vs MB CLS?
Bemarinostamisen muistilista:
1) 6zyl rivikone, etenkin käyttöautoon.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
_rico
Viestit: 1178
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja _rico »

Waverunner kirjoitti:Kiitos kaikille tähän CLS kysymykseen vastanneille...

On tämä hieno palsta ja vähän säälittää vaihtaa mahdollisesti Alfasta johonkin toiseen mutta kun ei noita vähemmän ajettuja
159:ä taida enää olla ja tuo uusi Giulia houkuttaisi mutta en autoon viitsi laittaa +40 euroa.

Nyt tuollaisen CLS:n saisi alle 25 tonnia jopa V8 koneella ja kun työmatka on se 15 km niin se on oikeastaan ihan se ja sama millä
moottorilla sitä ajaa ;=D

Jos tulee tuosta CLS:stä vielä jotain mieleen niin laittakaa vaan viestiä. Sen kuulin joltain automyyjältä, että tosiaan noita ikkunannostimia
hajoaa joskus...

Mitäs sanotte sitten vertailusta BMW645/650 vs MB CLS?

Waverunner
Sinuna suuntaisin katselun saksan maalle. Noi on Suomessa olleet niin älyttömän hintaisia uutena, että valikoima on hyvin rajallinen.
Mobilessa myynnissä pelkkiä CLS:siä noin 3200 kpl.

Dfin
Viestit: 128
Liittynyt: 18 Huhti 2015, 11:29

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Dfin »

Waverunner kirjoitti:Kiitos kaikille tähän CLS kysymykseen vastanneille...

On tämä hieno palsta ja vähän säälittää vaihtaa mahdollisesti Alfasta johonkin toiseen mutta kun ei noita vähemmän ajettuja
159:ä taida enää olla ja tuo uusi Giulia houkuttaisi mutta en autoon viitsi laittaa +40 euroa.

Nyt tuollaisen CLS:n saisi alle 25 tonnia jopa V8 koneella ja kun työmatka on se 15 km niin se on oikeastaan ihan se ja sama millä
moottorilla sitä ajaa ;=D

Jos tulee tuosta CLS:stä vielä jotain mieleen niin laittakaa vaan viestiä. Sen kuulin joltain automyyjältä, että tosiaan noita ikkunannostimia
hajoaa joskus...

Mitäs sanotte sitten vertailusta BMW645/650 vs MB CLS?

Waverunner

Cls himoitsen itsekin. Olen vaan vahvasti sitä mieltä, että kyseiseen autoon riskistä huolimatta se Airmatic kuuluu olennaisena osana. Jos olis sellanen, johon airmatic-rempat tehty niin tietysti paras. Isoon tyylikkääseen sedaniin kuuluu mielestäni ilmajousituksen mukavuus, josta voi joutua välillä maksamaan pidemmän pennin :-D

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Polforea kirjoitti:
Waverunner kirjoitti:Mitäs sanotte sitten vertailusta BMW645/650 vs MB CLS?
Bemarinostamisen muistilista:
1) 6zyl rivikone, etenkin käyttöautoon.

Tämä meni multa ohi, mitäs Polforea tarkoitit?

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Eiköhän tuossa verrata pnv:n rivi6:n yleiseen huolettomuuteen vrt. saman merkin muut moottorit.
VMP

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Bemarilla kutoskoneet ovat perinteisesti tupanneet olemaan vähiten jännittäviä ja käyttöominaisuuksiltaan parhaita kompromisseja. Eihän niistä kaikista täyskoneista (V12) jakopäät mene, mutta turhan usein hintaansa nähden. Jostain syystä ymmärtääkseni myös mm. Valvetronic tuppaa olemaan kestävämpi kutosissa ja helposti jonkinasteinen murheenkryyni rivinelosissa ja V-koneissa. Suoraruiskuissa (N53, vissiin myös N54 ja N55) menee kutosissakin tosin puolat ja suuttimet ja N-koneissa ylipäätään kallis vesipumppu jännittää siinä 150-200tkm välillä. N54:ssa (3.0 tuplaturbo) on pari muutakin vakiomurhepaikkaa, joten itse käyttöautossa jättäisin senkin mielelläni väliin ja tähtäisin N52/N53/N55 -linjalle. Esim. Bilteman sivut kertoo yleensä rekkarilla moottorikoodin, sieltä on helppo tarkistella.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Itsekkin suunnittelin CLS:än hankkimista siihen saakka, kunnes ajoin sellaista ja -07 S mallia samana päivänä.
Siitä lähtien CLS:ät ovat olleet poissa nettiauto hauista.

Edelleen hyvän näköinen mutta laaduttoman tuntuinen käteen.
ÄSSÄ on edelleen listoilla.

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

savijo-r kirjoitti:Itsekkin suunnittelin CLS:än hankkimista siihen saakka, kunnes ajoin sellaista ja -07 S mallia samana päivänä.
Siitä lähtien CLS:ät ovat olleet poissa nettiauto hauista.

Edelleen hyvän näköinen mutta laaduttoman tuntuinen käteen.
ÄSSÄ on edelleen listoilla.
Mitäs meinaat tuolla laaduttomuudella?

Itseäni tuossa vähän häirinnyt sellainen "pappamainen" sisusta eli usein siinä kojelaudassa käytetty jotain puun jäljitelmää mikä tuohon
sporttiseen ulkoasuun ei oikein sovi!

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Waverunner kirjoitti:
savijo-r kirjoitti:Itsekkin suunnittelin CLS:än hankkimista siihen saakka, kunnes ajoin sellaista ja -07 S mallia samana päivänä.
Siitä lähtien CLS:ät ovat olleet poissa nettiauto hauista.

Edelleen hyvän näköinen mutta laaduttoman tuntuinen käteen.
ÄSSÄ on edelleen listoilla.
Mitäs meinaat tuolla laaduttomuudella?

Itseäni tuossa vähän häirinnyt sellainen "pappamainen" sisusta eli usein siinä kojelaudassa käytetty jotain puun jäljitelmää mikä tuohon
sporttiseen ulkoasuun ei oikein sovi!

Lähinnä ÄSSÄn jälkeen sen huomaa ihan oven sulkemalla. :-D
Muutenkin jotenkin... miten sen sanoisi... rimpulan oloinen.
Ei tunnu Mersulta?

Ehkä odotin isolta autolta liikoja??????

Käy kokeileen molemmat. -06 S-mallitkin ovat jo vallankin haettuna kohtuu hinnoissa.

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

savijo-r kirjoitti:
Waverunner kirjoitti:
savijo-r kirjoitti:Itsekkin suunnittelin CLS:än hankkimista siihen saakka, kunnes ajoin sellaista ja -07 S mallia samana päivänä.
Siitä lähtien CLS:ät ovat olleet poissa nettiauto hauista.

Edelleen hyvän näköinen mutta laaduttoman tuntuinen käteen.
ÄSSÄ on edelleen listoilla.
Mitäs meinaat tuolla laaduttomuudella?

Itseäni tuossa vähän häirinnyt sellainen "pappamainen" sisusta eli usein siinä kojelaudassa käytetty jotain puun jäljitelmää mikä tuohon
sporttiseen ulkoasuun ei oikein sovi!



Lähinnä ÄSSÄn jälkeen sen huomaa ihan oven sulkemalla. :-D
Muutenkin jotenkin... miten sen sanoisi... rimpulan oloinen.
Ei tunnu Mersulta?

Ehkä odotin isolta autolta liikoja??????

Käy kokeileen molemmat. -06 S-mallitkin ovat jo vallankin haettuna kohtuu hinnoissa.

Joo, no eiköhän S ole se ässä! Se on vaan jotenkin jo niin helvetin ison oloinen auto ja joku sellainen sporttisuus puuttuu ainakin niistä vanhemmista. Joskus joku autokauppias sanoi (Veho Pitäjänmäki) , että jos ei ole varaa laittaa Ässän huoltoon 2-3 tonnia niin kannattaa ostaa vaikka joku japanilainen ritsa!

Itseäni tuossa CLS:ssä nimenä hämännyt myös se, että tuo viimeinen kirjain viittaa myös S sarjaan ainakin mielikuvissa ja eihän tuo CLS todellaakaan mikään pieni auto ole ;=D

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

kuinkakohan uusia ovat 500L viimmisimmät maahantuodut? Edelllisen maahantuojan touhuja taitaa olla ja onko ne sitten -14 vai peräti vielä -15 ?
Vammalassa olisi melkiiste ajamaton 500x kohtuuhinnalla? Ei näytä oikein kelpaavan kellekään, liekö syynä tuo lisävarusteena ottettu tummanharmaa pohjamaali ja popstar+etorq.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Eiköhän se e-torq ole pääsyyllinen. Ei ole ollut esillä, ei ole kuultuja tai luettuja kokemuksia. Ainakin multiairin verran luotettavampi. Kyllä tuolla varmaan pääsee ellei kovin kiirettä yleensä pidä.

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Macela »

Xehpuk kirjoitti:
Kivijärvi kirjoitti: + Toyota C-HR vetoaa tyylin puolesta. Kautta aikain hienoin massa-Toiota.
Tää näyttää erehdyttävästi Hondalta. Mallimerkintäkin on Hondaa :-D
Kivijärvi kirjoitti:^ No ei muuten näytä.. Kaikki Hondat on rumia, C-HR hieno.
Eheei näytä :lol: Vähä vanhat kommentit mutta pakko puuttua.

Kuva

Kun yhdistää Civicin viistoperineen, HR-V:n maastoautomaisuuden ja päälle loput Toyotaa niin tulee Toyota Civic-HR-V, eli lyhemmin C-HR.
Noni

Avatar
Kertsu
Viestit: 842
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Car(s): Giulietta T-jet 2011
Paikkakunta: Kuopio

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

C-HR näyttää luonnossa ihan erilaiselta kuin kuvissa, ainakin takaa. Ei se minustakaan Hondalta livenä näytä :mrgreen:

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

Ihan se ja sama miltä näyttää, se on hieno ja tuntuu hienolta ! Samaa sanovat uusista alfoistakin, mm. Alfa 320:stä eiku....giuliasta tarkoitan :mrgreen:

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Kertsu kirjoitti:C-HR näyttää luonnossa ihan erilaiselta kuin kuvissa, ainakin takaa. Ei se minustakaan Hondalta livenä näytä :mrgreen:
Ei minustakaan. Muotoilu on samanlaista predator-elokuvia ja mangaa fanittavan sake- ja upper-päissään riehuvan art-college graduaten jälkeä kuin Lexuksella

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Kertsu
Viestit: 842
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Car(s): Giulietta T-jet 2011
Paikkakunta: Kuopio

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

^ Hmm, olisikohan minusta sitten muotoilijaksi Toyotalle jos alkaisin hörppimään sakea? Predator- ja mangafani jo olenkin :mrgreen:

Tosin taidekoulukin on käymättä :roll:

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja AVe »

Ei taida CHR: n muotoilijakaan olla taidekoulussa aikaansa viettänyt, sen verran on kamalan näköinen laitos linjalta ulos tullut.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
Kertsu
Viestit: 842
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Car(s): Giulietta T-jet 2011
Paikkakunta: Kuopio

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Noh, noh, ei se nyt niin ruma ole :-D

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Monesti optikolla käynti auttaa kummasti 8)
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja hjpp »

On se. Muutaman viikon olen työkaverin uutta hankintaa katsellut ja ihmettelen joka päivä, miten joku on keksinyt sellaisen ottaa tuotantoon.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ Myy silti kuin simaa.... katsokaapa sekä Auris Hybridin ja tuon CHR:n myyntilukuja. Toyota goes strong :wink:
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Oliskos näissä japanilaisissa nyt kuitenkin joku sellainen koukku, että muotoilu kantaa ajassa pidemmälle..? Opelin Astra on minusta hyvä esimerkki muotoilusta, joka ei kestä aikaa. Jokainen malli on tullessaan ollut pirteä, erottuva ja hyvännäköinen. Harmi vain kaikki katoaa vuodessa ja auto näyttää yksinkertaisesti tutulta ja tavalliselta. Hondalla on aiemmin ollut maltillisempi ote muotoiluun ja monet Accordit ovat edelleen hienoja. Se 2006 vuodeksi tullut Civic on paremman näköinen kuin kaksi seuraavaa sukupolvea. Liekö vieläkin nykyaikaisimman näköinen. Ja olihan se outo näky 2005 autolehtien sivuila! Tätä samaa outoutta olen näkevinäni C-HR:ssä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ajelin tossa Jazzin ohi motarilla.

Tein havainnon: Jazzin perse näyttää enempi CHR:ltä kuin sivikki. Siis liikenteessä.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

palkus kirjoitti:kuinkakohan uusia ovat 500L viimmisimmät maahantuodut? Edelllisen maahantuojan touhuja taitaa olla ja onko ne sitten -14 vai peräti vielä -15 ?
Vammalassa olisi melkiiste ajamaton 500x kohtuuhinnalla? Ei näytä oikein kelpaavan kellekään, liekö syynä tuo lisävarusteena ottettu tummanharmaa pohjamaali ja popstar+etorq.
Tätä tiedusteltiin, mutta väliraha-olettama oli kyllä :roll: Tietysti paikanpäälle karauttamalla vois päästä tolkullisuuteenkin, mutta jäi vähä semmonen maku, että ilman vaihturia kannattais
kauppa tehä.
Ööö. Mites noit valohommat nykyjään? Jos vaihtoehtoina on joko halogeenit tai lisärahalla bi-xenonit, niin onhan noit 25w xenonit sentään ne paremmat? Siis pesureita ei olisi/saisikaan, niin eikö silloin heikkotehoisemmat xenonit? Sitten toinen juttu: ilmeisesti webasto/eper, jos ottaa, niin on saatavilla vain kakella. Ajastusmahdollisuus siis puuttuu :shock: Automyyjä meinas, että kyllä sen ajastuksen siihen jotenkin saa vempuloitua, ehkä. Mutta onkohan takeloitu nykyjään nämätkin siten, että ei onnistu helpolla?
Tapetilla oleva kehonsiirrin on -18 mallinen ja siis päivittynyt, eikä kaikki kommervenkit tainnu olla ihan vielä selvillä :-D
"puhun niin totta kuin osaan"

Vastaa Viestiin