Maserati-Perheellisen valinta
Valvoja: Moderators
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Valvoline VR1, se on varma valinta.
Itse käytin 5W50 täyssynteettistä
Itse käytin 5W50 täyssynteettistä
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Joo,
Vaikka ohjekirjan lukee joki tietty merkki tai tuote, ei tällä viikolla voi enää olla varma, että se juuri sitä öljyä mitä autoon on (ehkä) laitettu tehtaalla.
Nykyään on brändäys ja uudestaan purkittaminen niin yleistä, eikä tässä ole mitään pahaa, koska luokitukset ylittyy.
Vaikka ohjekirjan lukee joki tietty merkki tai tuote, ei tällä viikolla voi enää olla varma, että se juuri sitä öljyä mitä autoon on (ehkä) laitettu tehtaalla.
Nykyään on brändäys ja uudestaan purkittaminen niin yleistä, eikä tässä ole mitään pahaa, koska luokitukset ylittyy.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
täällä quattroportessa tällä hetkellä Valvoline VR1:t 10W-60 viskolla, kuten epezi jo mainitsikin niin melkoisen varma valinta ja tätähän löytyy mm motonetista..
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Maserati Levante.
Dieselmoottorisesta citymaasturi Maseratista voi toki olla montaa mieltä, mutta osuu se ainakin topicin otsikkoon "perheellisen valinta". Alkaen 115t€ suomen hinta sisältäen verot, ei paha
Geneven näyttelyn yhteydessä tuli jo kahdesta tilaus Suomeen!
Dieselmoottorisesta citymaasturi Maseratista voi toki olla montaa mieltä, mutta osuu se ainakin topicin otsikkoon "perheellisen valinta". Alkaen 115t€ suomen hinta sisältäen verot, ei paha
Geneven näyttelyn yhteydessä tuli jo kahdesta tilaus Suomeen!
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Maseratini pitäisi nyt viimein olla valmis katsastettavaksi ja kesän rientoihin. Mutta auto käy huonosti eikä lämpimänäkään jaksa käydä omin voimin. Syynä voi varmaan olla se, että tankki on täynnä lähes puolitoista vuotta vanhaa bensaa. Auttaako enää laittaa jotain lisä/säilöntäainetta bensan sekaan vai lirutanko sieltä 40 litraa ulos pyroteknisiä harrastuksia varten ?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Maserati-Perheellisen valinta
^lyö tommonen pullollinen sinne http://www.motonet.fi/fi/tuote/608014/R ... ine-443-ml jos ei auta, niin ei vaikuta myöskään haitallisesti pyroteknillisiin harrastuksiin
"puhun niin totta kuin osaan"
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Laitoin pari peltitölkkiä jotain bensalinjojen puhdistusainetta ja reilun annoksen kausisäilytysainetta n 40-50 litraan bensaa.
Kyllä se siitä pikku hiljaa, ja heti uutta bensaa lisäksi.
Kyllä se siitä pikku hiljaa, ja heti uutta bensaa lisäksi.
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Pariin kertaan olen jo tätä topiccia lukenut ennenkuin rekkauduin sisään, itsellä on pitkään pyörinyt mielessä vielä italoauton laitto kun ennestään löytyy amerikka- ja englantilaiset käyttöautot ja lähinnä nyt juuri joku eksoottisempi kuten quattroporte iv tai thema 8.32 olis kiva lisä pihaan. Lähinna ajatukset keimailee tällä hetkellä tuon maseratin puolella, minkälaisia kokemuksia tuosta on ajoautona? Kesäksi jokapäiväiseksi kulkineeksi olisin ajatellut... millaisia eroja on käytettävyyden suhteen moottoreiden ja vaihteistojen osalta? kaikki info on tervetullutta
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Re: Maserati-Perheellisen valinta
^Ekalla sivulla on jotain juttua 2.0 versiosta. Itselläni on v8 auto ja olen ollut siihen tyytyväinen, mielestäni tosi hyvä yhdistelmä tällaiseen autoon. Eka kesä kun se oli mulla niin se oli perheen kakkosauto eli mulla käyttiksenä. Tilat riittävät siihen mainiosti kun on nelipaikkainen ja saa siihen myös kaksi turvaistuintakin mahtumaan ilman ongelmia, kontti ei tosin ole kovin suuri johtuen 100 litran tankista joka on kyllä ihan tarpeellinen kulutusta silmälläpitäen. V8:lla kulutus pyörii nurkka pyörityksessä n.20L paikkeilla ja reippaassa matkaajossa pääsee 12 litran pintaan satasella. Erikoiset pisteosat saattavat maksaa omaisuuden mutta jos jaksaa etsiä tietoa missä muussa autossa on käytetty samaa osaa niin pääsee kohtuu määrällä euroja. Esimerkkinä tästä on esim. tuulilasi joka maksaa n.2500,- plus asennus eli puhutaan n. 3k, kannattaa pitää täyskasko ja lasivakuutus joka kustantaa noin 1200-1300 vuodessa. Startti on sitten taas esimerkki toisesta ääripäästä, alkuperäinen kustantaa n. 600,- mutta on käytännössä Citroen startti joka löytyy hintaan 115,-. Ajettavuus on mielestäni hyvä, alusta on sähköisesti säädettävissä ja ajomoodeja löytyy 3 (norm/sport/soft). Kannattaa vain pitää muistissa että luistonesto puuttuu näistä eli jos alusta on jotain muuta kuin kuiva asvaltti niin kannattaa käyttää kaasua harkiten. Tässä nyt jotain mietteitä.
-
- Viestit: 517
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Tässä on viimeiset kymmenen vuotta tullut näitä enemmän tai vähemmän vakavasti tsekattua. Nyt on perhetilanne senverran muuttunut, että enää ei ole jarrua tämän suunnitelman eteenpäin viemiselle. Ajan kuluminen on tietty mahdollistanut nyt myös hieman uudempien mallien harkitsemisen tosissaan, aikaisemmin olisin tyytynyt biturboihin, nyt on oikeastaan melkolailla varmistunut QP V kohteeksi. Duo selectistä kuulee paljon kritiikkiä, mutta Alfan selespeediin verrattava laitehan tuo on. vuosimallia 2007 uudempia ei kannattane harkita koska verotus on tällöin päästöjen mukaan, käsittääkseni 12/2007 asti menee noin 29 prosentin verolla. Arvio on tällaiselle autolle noin 10 keur veroa, itse autolle olen budjetoinut 25 keur. Italiasta ja Saksasta löytyisi, jopa ällistyttävän pienillä ajomäärillä (=alle 50 tkm), ei taida kuitenkaan multiecuscanilla päästä näihin kiinni? ZF:n automaatillakin sitten saisi näitä 2007 vuoden malleja, mutta jotenkin kuitenkin vierastan mehumaijaa tässä. Kytkimet ovat Duo Selectissä lähteestä riippuen vaihtokunnossa 30 - 100 tkm välein, onko tästä kellään mitään todellista tietoa. Mustia on paljon myynnissä, mutta sininen, hopea tai grafiitti olisi kyllä mieluisampi. Samoin sisusta saisi olla muuta kuin musta. Näillä mietteillä jatketaan kesää kohti.
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 31 Heinä 2017, 11:15
- Car(s): Quattroporte GTS -10
AR Q4 JTDM 159 -07 (ex)
AR TS 156 -98 (ex)
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Tervehdys! Pitkän haaveilun ja ihmettelyn jälkeen tuli sitten hankittua Quattroporte GTS ja muutama tuhat kilometriäkin onkin jo nautiskeltu. Tulevaa 100 tkm huoltoa ajatellen olisiko Team F40, Vaunula, Automilano tai jokin muu tälle hyvä huoltopaikka?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Nyt täytyy onnitella samanaikaisesti pieni kateellisuus tunnustaen!
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Vaunula, en veisi muualle.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 31 Heinä 2017, 11:15
- Car(s): Quattroporte GTS -10
AR Q4 JTDM 159 -07 (ex)
AR TS 156 -98 (ex)
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Kiitoksia onnittelusta ja vinkistä! Täytyy varata syyshuolto ajoissa.
Auto on kieltämättä erittäin miellyttävä kokonaisuus ylellistä matkustusmukavuutta, italialaista tyyliä ja kasin säveliä, joista voi nautiskella mainiosti kruisaillen hitaissakin nopeuksissa. Jos jotain toivoisi muutettavan, niin ehkäpä alusta päästää hieman turhan selvästi läpi tienpinnan epätasaisuudet, vaikkei alusta mikään superkova olekaan. Toki takana on jo 94 tkm ja alla 20 tuumaiset.
Mielenkiinnolla odotan veroja. Näitä uudempia facelift GTS:iä 4,7 koneella ei taida Suomessa montaa olla jos Awards Editioneita ollenkaan?
Auto on kieltämättä erittäin miellyttävä kokonaisuus ylellistä matkustusmukavuutta, italialaista tyyliä ja kasin säveliä, joista voi nautiskella mainiosti kruisaillen hitaissakin nopeuksissa. Jos jotain toivoisi muutettavan, niin ehkäpä alusta päästää hieman turhan selvästi läpi tienpinnan epätasaisuudet, vaikkei alusta mikään superkova olekaan. Toki takana on jo 94 tkm ja alla 20 tuumaiset.
Mielenkiinnolla odotan veroja. Näitä uudempia facelift GTS:iä 4,7 koneella ei taida Suomessa montaa olla jos Awards Editioneita ollenkaan?
- Liitteet
-
- Maserati.jpg
- (26.01 KiB) Tiedosto ladattu 8506 kertaa
Re: Maserati-Perheellisen valinta
^Maseratista lukisin mielelläni projektitopikissakin. En tarkoita, että tätä kokoajan korjattaisiin, vaan saman käyttökokemuksia, niin kuin Billykin kirjoittaa.
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Maserati-Perheellisen valinta
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Olipas jepellä murheita. Ratin takana on kahdet napit jotka tekevät saman asian! Ou nou!
- Epäkelpokeräilijä -
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Tyypillistä menoa tarttua noihin nappuloihin, oikein etsimällä etsii tuon tyyppisiä juttuja. Jos ei liikaa tyyppi ärsytä, niin kannattaa tsekata kanavaa laajemminkin. Ihan viihdyttäviä pätkiä mielestäni.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Käytin Maseratin tehonmittauksessa Jyväskylässä kun lähempääkään ei dynoa löydy ja Jyväskylässä on mukava käydä aina välillä kunhan se ei ihan tavaksi tule. Tulokset (suluissa tehtaan arvot): 241 hv (245), 354 Nm (343). Ihan hyvät luvut 27 vuotta vanhalle autolle. Testaaja oli vielä sitä mieltä, että heidän dynonsa on "nihkeä", vai mitä sanaa hän käyttikään antaessaan ymmärtää että joissain paikoissa mitatut teholukemat eivät ole ihan todellisia.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Maserati-Perheellisen valinta
^
Ei lainkaan pahat arvot. Mites se meni, Clarkson sanoi et 1hp/a katoaa tehoa moottorista. Eli onko tuossa nyt sit ollu roimasti yli tehtaan ilmoittaman uutena?
Kyssärinä, mites oliko jarrudyno vai inertia? Tästähän on kauhea kiista, että kumpi parempi. Turbotetuille jarrudyno kaiketi tarkempi ja totuudenmukaisempi, mutta toki myös paljon kalliimpi (tai näin mä sen ymmärsin).
Ei lainkaan pahat arvot. Mites se meni, Clarkson sanoi et 1hp/a katoaa tehoa moottorista. Eli onko tuossa nyt sit ollu roimasti yli tehtaan ilmoittaman uutena?
Kyssärinä, mites oliko jarrudyno vai inertia? Tästähän on kauhea kiista, että kumpi parempi. Turbotetuille jarrudyno kaiketi tarkempi ja totuudenmukaisempi, mutta toki myös paljon kalliimpi (tai näin mä sen ymmärsin).
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Autoon on tehty koneremontti ja ahtimetkin remontoitiin kun toinen ei toiminut kunnolla eli ei nuo lukemat sinänsä yllättäneet. Testilaitteen lajista ei ole tietoa, paikka oli nimeltään MoTest, lapussa lukee Sportdyno V3.7 ja jotain roller inertiasta.
Tietääkö joku muuten, että onko tässä mallissa ahtopaineen rajoitin? Hieman kiehtoisi saada ahtoja enemmän kuin tuo noin 0,8. Auton voimansiirto ja perä ovat käsittääkseni samat kuin tuon aikakauden Ferrareissa eli kai se kestäisi vähän isommatkin tehot .
Tietääkö joku muuten, että onko tässä mallissa ahtopaineen rajoitin? Hieman kiehtoisi saada ahtoja enemmän kuin tuo noin 0,8. Auton voimansiirto ja perä ovat käsittääkseni samat kuin tuon aikakauden Ferrareissa eli kai se kestäisi vähän isommatkin tehot .
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Inertiarolleri kertois just inertiadynosta - enempää en ota kantaa, kun en mä noista tiedä juuri tuota enempää
Onhan rempattu aina rempattu toki, joten pitäisikin löytyä "vanhaa kulunutta" enempi. Nouseeko ahdot edes ajossa tuon yli? Muistelen Hyvinkään dynosta, että siellä oli vähän harmi kun ei saappi saanu ahtoja sinne, missä ne normaalisti ajossakin on...
Onhan rempattu aina rempattu toki, joten pitäisikin löytyä "vanhaa kulunutta" enempi. Nouseeko ahdot edes ajossa tuon yli? Muistelen Hyvinkään dynosta, että siellä oli vähän harmi kun ei saappi saanu ahtoja sinne, missä ne normaalisti ajossakin on...
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Suhtaudun erittäin skeptisesti A) moiseen lausuntoon (ylläpidolla ja käytöllä on enemmän merkitystä kuin ajalla) ja B) Clarksonin kertomiin teknisiin "sääntöihin" (vaikka mies ei ihan pihalla olekaan, on hän tehnyt niin paljon showbisnestä, että ellei tiedä mistä kohtaa lainaus on, voi se hyvinkin olla täysin viihdepohjainen).Aquatica kirjoitti:Mites se meni, Clarkson sanoi et 1hp/a katoaa tehoa moottorista.
On, muuten se kelaisi ahtoja aivan törkeästi enemmän monessa tilanteessa ja/tai ei toimisi normaalissa ajossa ollenkaan. Ahtopaineen (tai oikeammin pakopaineen) rajoitus on elintärkeää turbomoottorille. Eri asia sitten on, onko siellä muutakin kuin noille paineille viritetyt ahtopaineohjatut hukkaportit. Jos ei, niin rajapaine- tai bleed-venttiili hukkaportin ohjausletkuun antaa uusia mahdollisuuksia. Toki samalla kannattaa varmistaa polttoaineen riittävyys - kovilla ahdoilla laiha seos ei ole lainkaan iloinen asia.Carlo Coppa kirjoitti:Tietääkö joku muuten, että onko tässä mallissa ahtopaineen rajoitin? Hieman kiehtoisi saada ahtoja enemmän kuin tuo noin 0,8.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 247
- Liittynyt: 25 Kesä 2004, 07:13
- Car(s): Alfa 159 JTDm 2.4 Qtronic 2008, Lancia Kappa 2.4 JTD Berlina, Maserati 222 SE 2.8, Lancia Thesis V6 Emblema, Fiat 124 Sport Coupe 1967, XJ8 4.2 2004, Fiat Bravo 1.4 TJet Sport 2008, almost ex.Lancia Kappa V6 SW, ex. Alfa 166 TS 2001
- Paikkakunta: Punkalaidun
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Ohjausboxi katkoo sytystä kun tarpeeksi nostaa ahtoja eli kuristaa liikaa letkua.
Itse leikin pienten papukaijapihtien avulla aikanaan kunnes löysin miljoona lootasta vanhan linjasäätöventtiilin mittausnipan joka on siitä lähtien toiminut viritysosana.
http://apavlov.pagesperso-orange.fr/mas ... boost.html tuolla aiheesta lisää.
Itse leikin pienten papukaijapihtien avulla aikanaan kunnes löysin miljoona lootasta vanhan linjasäätöventtiilin mittausnipan joka on siitä lähtien toiminut viritysosana.
http://apavlov.pagesperso-orange.fr/mas ... boost.html tuolla aiheesta lisää.
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Maserati-Perheellisen valinta
^^En ymmärrä tekniikasta mitään, mutta tarkoitin kysymykselläni sitä, että rajoitetaanko ahtopainetta ohjelmallisesti niinkuin näköjään rajoitetaan.
^Erittäin mielenkiintoista. Teknisestä puolesta en taaskaan ymmärrä mitään (enkä ymmärtäisi suomeksikaan), mutta kuvat ovat kivoja . Käännösohjelma voisi antaa mielenkiintoisia tulkintoja monille lauseille tuosta tekstistä. Mitähän se tästäkin sanoisi: "The ECU can only regulate the boost under this limit, which only happens when a knock is detected." Ja sitten kun kaikki säädot on tehty ja "The car is very easy to drive now" tarkoittaa varmaan, että "Autoni on nyt kuin faijani Corolla".
No leikki leikkinä, pitääpä kysyä hovikorjaamolta että osattaisiinko siellä tehdä noita juttuja. ECU:n pinnijärjestys pitäisi kai ainakin olla tiedossa.
^Erittäin mielenkiintoista. Teknisestä puolesta en taaskaan ymmärrä mitään (enkä ymmärtäisi suomeksikaan), mutta kuvat ovat kivoja . Käännösohjelma voisi antaa mielenkiintoisia tulkintoja monille lauseille tuosta tekstistä. Mitähän se tästäkin sanoisi: "The ECU can only regulate the boost under this limit, which only happens when a knock is detected." Ja sitten kun kaikki säädot on tehty ja "The car is very easy to drive now" tarkoittaa varmaan, että "Autoni on nyt kuin faijani Corolla".
No leikki leikkinä, pitääpä kysyä hovikorjaamolta että osattaisiinko siellä tehdä noita juttuja. ECU:n pinnijärjestys pitäisi kai ainakin olla tiedossa.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Tarkoittaa sitä, että jos kaikki on OK, päästää ECU ahtopaineet sinne 0,8bar asti, mutta nakutustilanteessa keventää ahtoja. Sitä ei kerrota, mihin asti se niitä keventää, mutta veikkaan jonnekin 0,4bar tienooseen. ECU tekee tämän sähköohjatun venttiilin avulla.
Tekstissä mainittu dumppiventtiili (tai mieluummin bypass, jos ruiskun ohjaus on ilmamassa- tai ilmamääräperustaiinen) on myös ihan hyvä idea, ellei sellaista tehtaan jäljiltä ole.
Tarkoittaa sitä, että jos ventiiilin vaihtaa avarampaan, joutuu ECUn ohjelmaa muuttamaan. Todennäköisesti alkuperäistä venttiiliä voi avartaa niin, että mekaaninen ahtopaineraja nousee, mutta siinä voi kannattaa olla tarkkana, koska jos vahingossa pääsee mekaanisilla tekemisillä lipsahtamaan turvarajoille asti, voi pakittaminen olla haasteellista. Eikä fuelcutia vastaan ole yhtään kiva ajaa.Linkattu sivu kirjoitti: In order to get this programmed 1bar boost level the Maserati boost valve can be replaced with a modern pierburg valve coming from a diesel turbo. The same valves can also be found on the right side of the biturbo heater unit.
As dynamic properties of the Maserati valve are different from the ones of the new valve, the valve control assembler code must be adjusted (there is a constant 16bit value).
Tekstissä mainittu dumppiventtiili (tai mieluummin bypass, jos ruiskun ohjaus on ilmamassa- tai ilmamääräperustaiinen) on myös ihan hyvä idea, ellei sellaista tehtaan jäljiltä ole.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Jyväskylä 26.9.2017
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Massikan raatoja ladossa, myynnissä.
https://www.tori.fi/uusimaa/Maserati___ ... ?ca=18&w=3
https://www.tori.fi/uusimaa/Maserati___ ... ?ca=18&w=3
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Maserati-Perheellisen valinta
^Aika harvinaisia "latolöytöjä" Suomen oloihin.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Maserati-Perheellisen valinta
lienee olleet varaosanluovuttajia johonkin kolariprojektiin tms.Farina kirjoitti:^Aika harvinaisia "latolöytöjä" Suomen oloihin.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Parit sivulasit hommasin tuolta....Hinta oli vähintäänkin "kohtuullinen".....Suosittelen jos tarvetta ilmenee.....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- JontteB
- Viestit: 296
- Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
- Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86
Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä) - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Maserati-Perheellisen valinta
No nyt myrkyn lykkäs! En ollu pitkään aikaan kattonu 2007 - 2009 ikäluokan Quattroporten hintoja. Nyt tein sen virheen(?) ja olen viettänyt viisi viimeistä iltaa netissä ja nukkunut huonosti. Olen kahlannut tämän ketjun ja lukenut muutakin löytynyttä. Kiinnostuksen kohteena on ZF:n laatikolla varustetut autot. Muutama kysymys:
- Kuinka iso no go on Latvialainen auto? Lähinnä ajattelen sikäläisen huollon tasoa. Tämä on sieltä https://www.nettiauto.com/maserati/quattroporte/8888778 Ja viimeisin huolto on tehty Tallinnassa.
- kumpaan kastiin nämä kuuluvat ruostumisen suhteen, 156 vai 166? Olettaen että on ajettu talvella.
- Vaunulaa on kehuttu huoltona. Entä AutoMilano ja F40?
- Onko 2008 face lift malleissa jotain olennaisia parannuksia edellisiin verrattuna? Vähän ulkonäköä, osassa 4,7 ltr moottori, parempi nav jnei, mutta onko kestävyyden tai luotettavuuden osalta jotain?
- onko tähän tautiin jotain halvempaa lääkettä? Tyhjän lompakon hierominen otsaan ei auta ku pankista saa rahaa halavalla...
Jontte
- Kuinka iso no go on Latvialainen auto? Lähinnä ajattelen sikäläisen huollon tasoa. Tämä on sieltä https://www.nettiauto.com/maserati/quattroporte/8888778 Ja viimeisin huolto on tehty Tallinnassa.
- kumpaan kastiin nämä kuuluvat ruostumisen suhteen, 156 vai 166? Olettaen että on ajettu talvella.
- Vaunulaa on kehuttu huoltona. Entä AutoMilano ja F40?
- Onko 2008 face lift malleissa jotain olennaisia parannuksia edellisiin verrattuna? Vähän ulkonäköä, osassa 4,7 ltr moottori, parempi nav jnei, mutta onko kestävyyden tai luotettavuuden osalta jotain?
- onko tähän tautiin jotain halvempaa lääkettä? Tyhjän lompakon hierominen otsaan ei auta ku pankista saa rahaa halavalla...
Jontte
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Mielummin Vaunula huoltopisteenä,
F40:stä ei huolla enää näitä "eksoottisia" merkkejä ja huolto on siirtynyt Luxury collection -nimiselle firmalle.
Huolto mitä F40:sessä oli tehty Testarossa:an minkä ostin heti huollon jälkeen oli niin kammottavaa, että sitä ei voi suositella. Toivottavasti on työn jälki parantunut uuden nimen alla...
-Jäähdytysneste valui auton alle, kun oli unohtunut kiristää jäähdyttäjän letkun, 40cm lammikko oli ammulla auton alla, kun siirsin auton omaan talliin. Hyvä ettei autoa oltu käynnistetty sen enempää.
-Jäähdyttimen kiinnitys runkoon oli rikottu, koska avattu ilmakoneella ja rungon korimutteri oli pyöräyttänyt itsensä irti.
-Auto ei käynyt kunnolla, vaati säätöä, mitä ei osattu tehdä, mutta vaihdettiin vain bensan suodattimet, mistä toinen suihkutti bensaa (siinä tulppien vieressä), itse sain säädön tehdä ja auto on käynyt nyt todella hyvin. Ennen säätöä autoa ei meinannut saada liikkeelle ilman, että sammui.
-kansien öljykopat piti maalata, ei ollut röpelömaalia, joten miranolilla mentiin, asennus meni pieleen, kun asentaja ei osannut laittaa tiivistepinnoille silikonia, joten nyt kummatkin on vuotaneet reilusti öljyä pakosarjan päälle, moottori pitää irroittaa, että tämän saa korjattua. Maali irtoaa jo nyt öljykopista.
-Takapuskuri oli kuulemma "pudonnut lattialle" ja halki.
-Käyntihäiriöön oli keksitty vaihtaa pyöriät, mutta pihdeillä oli nekin asennettu, joten uudet pyöriät on nyt sen näköiset. Tämä ei tietenkään korjannut vikaa.
-Asentaja oli unohtanut laittaa käsijarrun vaijerin paikalleen, kun moottori ja taka-akselisto oli ulkona autosta, ihan kiva, mutta katsastus oli tarkoitus tehdä huollon jälkeen.
-Yksi takarungon mutteri oli laitettu sormineen paikalleen, mutta unohdettu kiristää.
Auton edellinen omistaja oli teettänyt huollon ja sovimme jo huollon korvauksesta. Mutta kun kysyin, että "joka ikinen kohta mitä autoon on koskettu on tehty väärin tai rikottu, niin olisikohan se jakohihna, minkä takia auto meni huoltoon edes tehty kunnolla, koska sitä ei pääse tarkastamaan?" Kuulemma oli tehty kunnolla... Mekaanikko tämänauton kohdalla heillä kuulemma "hyvä", mutta mielestäni voisi olla jossain muualla töissä.
Muuten olisin ollut hiljaa asiasta, mutta nyt loppukesästä kuulin, kilkattavan äänen autoa käynnistäessä, minkä tiedän johtuvan jakopään kiristimen laakerin uhkaavasta hajoamisesta, eli joko autoon on jätetty vaihtamatta kiristäjän laakerit kokonaan tai laitettu halpoja laakereitä, mitkä ei kestä moottorin pyörintänopeutta, joten nyt minä joudun ottamaan koneen ulos autosta liian aikaisin, että uskallan ajaa sillä ensi kesänä.
Tiedän tämän laakeri ongelman, koska vuosia sitten olen sen kokenut yhdessä V8:ssani, Saksalainen säästäväinen huolto kyseessä noissa. (kuvat alla)
F40:stä ei huolla enää näitä "eksoottisia" merkkejä ja huolto on siirtynyt Luxury collection -nimiselle firmalle.
Huolto mitä F40:sessä oli tehty Testarossa:an minkä ostin heti huollon jälkeen oli niin kammottavaa, että sitä ei voi suositella. Toivottavasti on työn jälki parantunut uuden nimen alla...
-Jäähdytysneste valui auton alle, kun oli unohtunut kiristää jäähdyttäjän letkun, 40cm lammikko oli ammulla auton alla, kun siirsin auton omaan talliin. Hyvä ettei autoa oltu käynnistetty sen enempää.
-Jäähdyttimen kiinnitys runkoon oli rikottu, koska avattu ilmakoneella ja rungon korimutteri oli pyöräyttänyt itsensä irti.
-Auto ei käynyt kunnolla, vaati säätöä, mitä ei osattu tehdä, mutta vaihdettiin vain bensan suodattimet, mistä toinen suihkutti bensaa (siinä tulppien vieressä), itse sain säädön tehdä ja auto on käynyt nyt todella hyvin. Ennen säätöä autoa ei meinannut saada liikkeelle ilman, että sammui.
-kansien öljykopat piti maalata, ei ollut röpelömaalia, joten miranolilla mentiin, asennus meni pieleen, kun asentaja ei osannut laittaa tiivistepinnoille silikonia, joten nyt kummatkin on vuotaneet reilusti öljyä pakosarjan päälle, moottori pitää irroittaa, että tämän saa korjattua. Maali irtoaa jo nyt öljykopista.
-Takapuskuri oli kuulemma "pudonnut lattialle" ja halki.
-Käyntihäiriöön oli keksitty vaihtaa pyöriät, mutta pihdeillä oli nekin asennettu, joten uudet pyöriät on nyt sen näköiset. Tämä ei tietenkään korjannut vikaa.
-Asentaja oli unohtanut laittaa käsijarrun vaijerin paikalleen, kun moottori ja taka-akselisto oli ulkona autosta, ihan kiva, mutta katsastus oli tarkoitus tehdä huollon jälkeen.
-Yksi takarungon mutteri oli laitettu sormineen paikalleen, mutta unohdettu kiristää.
Auton edellinen omistaja oli teettänyt huollon ja sovimme jo huollon korvauksesta. Mutta kun kysyin, että "joka ikinen kohta mitä autoon on koskettu on tehty väärin tai rikottu, niin olisikohan se jakohihna, minkä takia auto meni huoltoon edes tehty kunnolla, koska sitä ei pääse tarkastamaan?" Kuulemma oli tehty kunnolla... Mekaanikko tämänauton kohdalla heillä kuulemma "hyvä", mutta mielestäni voisi olla jossain muualla töissä.
Muuten olisin ollut hiljaa asiasta, mutta nyt loppukesästä kuulin, kilkattavan äänen autoa käynnistäessä, minkä tiedän johtuvan jakopään kiristimen laakerin uhkaavasta hajoamisesta, eli joko autoon on jätetty vaihtamatta kiristäjän laakerit kokonaan tai laitettu halpoja laakereitä, mitkä ei kestä moottorin pyörintänopeutta, joten nyt minä joudun ottamaan koneen ulos autosta liian aikaisin, että uskallan ajaa sillä ensi kesänä.
Tiedän tämän laakeri ongelman, koska vuosia sitten olen sen kokenut yhdessä V8:ssani, Saksalainen säästäväinen huolto kyseessä noissa. (kuvat alla)
- Liitteet
-
- väärä laakeri V8 2.jpg
- (123.43 KiB) Tiedosto ladattu 6407 kertaa
-
- väärä laakeri V8 1.jpg
- (147.36 KiB) Tiedosto ladattu 6407 kertaa
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Latvialaisesta huollosta ei kokemusta mutta oma GT kävi merkkihuollossa Tallinnassa ja ainakaan en itse voi moittia toimenpidettä mitä nyt jälkikäteen työnjälkeä olen tutkinut. Kaikki oli tehty mistä laskutettukin ja mitään ongelmaa ei ole ilmennyt. Tämä toki vasta yksi kokemus aiheesta... Olen itse kuullut kehuja myös Tallinnan kupeessa sporttisempia pelejä huoltavasta Carmus oü:stä (Porchen merkkihuolto) ja voi tuonne nokka suunnata seuraavan ison huollon yhteydessä ellen itse innostu urakoimaan.JontteB kirjoitti: - Kuinka iso no go on Latvialainen auto? Lähinnä ajattelen sikäläisen huollon tasoa. Tämä on sieltä https://www.nettiauto.com/maserati/quattroporte/8888778 Ja viimeisin huolto on tehty Tallinnassa.
- JontteB
- Viestit: 296
- Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
- Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86
Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä) - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Juttelin Vaunulan kanssa ja hekin puhuivat hyvää Tallinnasta. Se on lähin valtuutettu huolto, Vaunula ei ole enää muutamaan vuoteen ollut. Tekevät kyllä huoltoja vanhasta muistista, mutta uusimpia testereitä, tehtaan tietoja jne heillä ei ole käytettävissä.
-
- Viestit: 517
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Kannattaa huomioida että verotuksellisesti on edullisempaa tuoda viimeistään 12/2007 käyttöönotettu auto, 1/2008 lähtien käyttööotetettujen veroprosentti on huomattavasti suurempi. Itse olen näiden hintakehtitystä seurannut myös, ja hankinta alkaa olla hyvin lähelläJontteB kirjoitti:No nyt myrkyn lykkäs! En ollu pitkään aikaan kattonu 2007 - 2009 ikäluokan Quattroporten hintoja.
Jontte
- JontteB
- Viestit: 296
- Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
- Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86
Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä) - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Hyvä pointti! Tuo ei ole ainakaan helposti bongattavissa verottajan nettisivuilta. Mihin tämä perustuu? Ainoa mitä löysin verottajan sivuilta oli että menee päästöjen mukaan ja "vanhemmista" autoista painon mukaan. Mutta vanhemmalle ei sanota mitään ikää tai ajankohtaa.heme kirjoitti:Kannattaa huomioida että verotuksellisesti on edullisempaa tuoda viimeistään 12/2007 käyttöönotettu auto, 1/2008 lähtien käyttööotetettujen veroprosentti on huomattavasti suurempi.JontteB kirjoitti:No nyt myrkyn lykkäs! En ollu pitkään aikaan kattonu 2007 - 2009 ikäluokan Quattroporten hintoja.
Jontte
- JontteB
- Viestit: 296
- Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
- Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86
Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä) - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Vastaan itse itselleni Tämä selittää asiaa http://www.belcar.fi/blogi/khon-paatos- ... avammaksi/
- JontteB
- Viestit: 296
- Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
- Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86
Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä) - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Siinä harmittavasti valinnanvara tippuu aika paljon kun pitäis olla ZF-laatikko, auto ei saa olla musta, penkit ei saa olla mustat, jne...
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Itä-Suomessa tuntuu Maseratit olevan herrojen herkkua. Ainakin minä tulkitsin Länsi-Savon uutisen näin.
- Liitteet
-
- ma.JPG
- (121.28 KiB) Tiedosto ladattu 5914 kertaa
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Maserati-Perheellisen valinta
^Asia sanotaan tuon samaisen aviisin etusivulla vielä paremmin: "Harvinaisista luksusautoista esimerkiksi Maserateja on Kaakkois-Suomessa vain kolme. Niistä yksi on Mikkelissä". Otin lehden talteen myös siksi, että esiinnyn puolen etusivun kokoisessa kuvassa. Olen tosin selin ja kuvassa on aika monta muutakin ihmistä.
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Kouvolan "herra" ilmoittautuu.
Onko kukaan tutustunut hollantilaisen KJBparts nimisen Maserati autopurkaamon tuotteisiin.
Tilasin sieltä mm. Puuratti 130€,(sininen keskusta), sivupeili 60€, kytkinsylinterit yht. 60€ ja uusia osia: alkuperäinen sähköantenni 40€, jakopään hihna 55€, pissapojan pumppu 10€ ym. pikkusälää.
Saattaahan niitä saada suomestakin, mutta kun rahti hollannista kotiin tuotuna on vain 25€ !
-lato
Onko kukaan tutustunut hollantilaisen KJBparts nimisen Maserati autopurkaamon tuotteisiin.
Tilasin sieltä mm. Puuratti 130€,(sininen keskusta), sivupeili 60€, kytkinsylinterit yht. 60€ ja uusia osia: alkuperäinen sähköantenni 40€, jakopään hihna 55€, pissapojan pumppu 10€ ym. pikkusälää.
Saattaahan niitä saada suomestakin, mutta kun rahti hollannista kotiin tuotuna on vain 25€ !
-lato
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Kerro ihmeessä jos saat tavarat. Olen useammalta suunnalta kuullut että on vähän tuuripeliä saako tavarat vai ei, itse en saanut. Tosin sain rahat takaisin kun laitoin asian julkiseksi joten ollaan sen puitteissa sujut.lato kirjoitti:Kouvolan "herra" ilmoittautuu.
Onko kukaan tutustunut hollantilaisen KJBparts nimisen Maserati autopurkaamon tuotteisiin.
Tilasin sieltä mm. Puuratti 130€,(sininen keskusta), sivupeili 60€, kytkinsylinterit yht. 60€ ja uusia osia: alkuperäinen sähköantenni 40€, jakopään hihna 55€, pissapojan pumppu 10€ ym. pikkusälää.
Saattaahan niitä saada suomestakin, mutta kun rahti hollannista kotiin tuotuna on vain 25€ !
-lato
http://www.sportsmaserati.co.uk/showthr ... -KJB-Parts